Ik trap dit topic toch weer even omhoog omdat ik toch even een oplossing wil delen die dus echt werkt.
Naar aanleiding van dit topic ben ik eind ergens begin 2014 onderzoek gaan doen naar de laserbehandelingen tegen kalk/schimmelnagels. Afspraak gemaakt, er werd een monster van de nagel genomen om te bevestigen dat het inderdaad schimmel was en toen dat zo bleek de eerste behandeling gehad.
Het laseren doet redelijk pijn, daar het nagelbed in korte pulsen verhit moet worden tot zo'n 60 a 70 graden om de schimmels te doden. Qua gevoel doet het niet onder voor iemand die vrolijk hete naalden in je teen steekt. Absoluut niet prettig, maar het resultaat mag er wel degelijk wezen. Na de eerste behandeling was na een paar weken duidelijk verbetering zichtbaar, al was de schimmel nog niet helemaal verdwenen.
Er was tijd nodig om de nagel te laten uitgroeien en daarna vervolg behandelingen te doen. Tussen begin 2014 en nu heb ik 3 laser behandelingen gehad en inmiddels is de nagel al voor bijna de helft volkomen gezond uitgegroeid. De rest is een kwestie van tijd.
Wel is het belangrijk om consequent de nagel te verzorgen met anti-schimmel crème om na de behandeling herbesmetting te voorkomen. Sokken dienen op minimaal 60 graden gewassen te worden en schoeisel moet periodiek behandeld worden met een anti schimmel spray.
Al met al heel wat gedoe om van een schimmelnagel af te komen, ook niet goedkoop met 185 euro per behandeling plus zalfjes en spraytjes. Maar het werkt wel enorm goed en kan het iedereen aanraden die van een ernstige schimmelnagel af wil.
Dus bij deze mijn update, ik hoop dat iemand er in de toekomst misschien wat aan heeft