Dat was ook Lamisil.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:22 schreef Katinkat het volgende:
Via de huisarts kun je er inderdaad medicatie voor krijgen; het alleen best wel zooi; je mag het niet te lang slikken. Ik kan even niet op de naam komen; is inderdaad 1 pil per dag.
Dat spreekt me ook wel aan. Ik smeer me nu een ongeluk met Tee Trea en Lamisil, maar het heeft mijns inziens maar weinig zin allemaal.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef littledevilSC het volgende:
Je kunt ook langs de huisarts gaan en die nagel eraf laten halen? (i know, klinkt ook ranzig)
Krijg je MYK-1 lotion (1 a tweemaal daags op het nagelbed smeren) Op deze manier ben ik ook van m'n kalknagel af gekomen.
info op (bijvoorbeeld, eerste hit google): https://www.mijnapotheek.(...)ls.asp?KNMP=14073919
Nou, bij deze even een antwoordquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef HiddeHidde het volgende:
[..]
Dat spreekt me ook wel aan. Ik smeer me nu een ongeluk met Tee Trea en Lamisil, maar het heeft mijns inziens maar weinig zin allemaal.
Is het pijnlijk? Als er een teennagel verwijderd wordt? Wordt het verdoofd en hoe gaat het in zijn werking? Hou je lang last van een verwijderde teennagel? Het lijkt me in ieder geval wel gevoelig?
Dat is de creme, die is veel minder potent dan de pillen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:13 schreef Katinkat het volgende:
Volgens mij zag ik lamisil laatst ook bij de drogist liggen; lijkt me geen goede zaak als het zulk ongezond spul is, om het vrij te verkopen.
word daar niet helemaal vrolijk van als ik die bijwerkingen lees :/quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:05 schreef Samson het volgende:
KickerdekickIk heb voor de 2e maal een kuur via de huisarts gehad, Terbinafine Sandoz, gewoon een ander merk dan Lamisil. Wel raar dat ie doosjes voor 2 maanden meegeeft (kuur moet je toch wel 3 maanden volhouden). Dat was vorige keer nl ook zo. En toen kreeg ik helaas de kalknagel weer terug. Maar heb dat gemeld en kan het nu altijd verlengen. Hij vertelde wel dat je echt een eeuwigheid met tea trea, kalknagelolie of wat dan ook kans smeren maar dat het nooit je kalknagelprobleem kan oplossen. Een nagel leeft namelijk niet, het is dood materiaal, dus je enige optie is om er van binnenuit iets aan te doen.
Vind het wel vreemd dat er wel reclame voor die producten wordt gemaakt. Toch een soort misleiding dus. Ik zal blij zijn als ik er weer vanaf ben. Het ziet er nl best goor uit zo'n kalknagel
Tja, die bijwerkingen zijn nogal overtrokken hoor. Hele volksstammen zijn van hun kalknagels afgeraakt met deze pillen zonder nierpatient of zo te worden. Heb je de bijwerkingen van een paracetemol wel ns gelezen? Die kieperen mensen dagelijks naar binnen. Ik heb jarenlang me een ongeluk gesmeerd met allerlei olies, zalfjes etc etc, maar dat werkt echt niet. En ik wil eindelijk wel weer ns normale nagelsquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:53 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
word daar niet helemaal vrolijk van als ik die bijwerkingen lees :/
en ook nog eens 3 of 4 maanden :/
Er is echt geen andere oplossing tegen kalknagels dan die chemische troep?
Hoe kunnen je nagels nu in een periode van 3 maanden nu helemaal niet groeienquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:14 schreef grizegrijn het volgende:
Check, Itraconazol. Vorig jaar september begonnen, binnen een week was het gevoel met periodes uit m'n handen (is nog steeds niet terug, ik voel het toetsenbord niet tijdens het typen van dit, alleen een soort vreemde constante druk in m'n vingers ook als ik niet typ.)
Toen moest ik er mee stoppen en het gevoel zou terugkomen, maar dat gebeurde niet dus ben ik er in november weer opnieuw mee begonnen. Tot februari. In die tijd groeiden m'n nagels totaal niet, dus de infectie bleef vrolijk zitten. Nadat ik gestopt ben, bleef het nog 3 maanden in m'n systeem zitten en in die tijd was het er wel uitgegroeid.
Maar nu de stof ook een goede maand uit m'n lichaam is, is de infectie wéér teruggekomen een paar weken geleden. Nu moet ik over een paar weken weer beginnen met Itraconazol.
Bij mij is het overigens niet voor een kalknagel, maar voor een schimmelinfectie aan m'n vingernagels.
Gewoon naar je huisarts gaan en die stelt dan vast of het idd een kalknagel is. Vervolgens kun je dan een recept voor een kuur krijgen. Huisartsen zijn meestal wat terughoudend mbt het geven van deze pillen omdat er risico's aan kunnen kleven. Ik heb ook moeten aandringen om ze toch te krijgen want ik wil er nu echt vanaf. Het is voorzover ik weet ook de enige manier om ervan af te geraken. Ik heb trouwens geen enkele bijwerking van de pillen. Misschien dat ie minder gezonde mensen ze minder snel mee zal geven. Ik heb het toevallig ook maar aan 1 voet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:13 schreef Meddo het volgende:
Bij één voet heb ik er ook last van. Het lijkt in ieder geval een beetje op de plaatsje van internet.![]()
Hoe werkt dat als je naar de huisarts (of ergens anders?) heen gaat. Je belt hem op en maakt een afspraak, en als je er bent zeg je dat je er van af wilt? En dan krijg je tabletten/pillen oid?
En welke smoesjes kun je gebruiken als hij niks wil geven?
Wordt zoiets eigenlijk vergoed door je (basis) verzekering?
Ik denk van de Itraconazol, want normaal gezien groeiden ze echt heel snel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Hoe kunnen je nagels nu in een periode van 3 maanden nu helemaal niet groeien
Je kunt het proberen, maar het probleem bij kalknagels is dat je er van buitenaf weinig aan kunt doen. Die nailer stelt wel dat dat spul beter doordringt dan andere olies en zo, dus wie weet. Kun je later als het niet werkt alsnog die pillen slikken.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:50 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb aan 1 voet ook 2 schimmelnagels, heeft iemand ervaring met dit product http://www.nailner.com ?
Ik ga het idd maar eens proberen, het kan in ieder geen kwaad denk ik.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:51 schreef Samson het volgende:
[..]
Je kunt het proberen, maar het probleem bij kalknagels is dat je er van buitenaf weinig aan kunt doen. Die nailer stelt wel dat dat spul beter doordringt dan andere olies en zo, dus wie weet. Kun je later als het niet werkt alsnog die pillen slikken.
Dat heb ik ook gebruikt, hielp goed, maar ik stopte toen het fglesje op was en was weer eens te luis om nieuw te halen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef littledevilSC het volgende:
Je kunt ook langs de huisarts gaan en die nagel eraf laten halen? (i know, klinkt ook ranzig)
Krijg je MYK-1 lotion (1 a tweemaal daags op het nagelbed smeren) Op deze manier ben ik ook van m'n kalknagel af gekomen.
info op (bijvoorbeeld, eerste hit google): https://www.mijnapotheek.(...)ls.asp?KNMP=14073919
Misschien dat daarom ook dat schuursponsje en schuurmiddel met bleek bij mij goed hielp.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:09 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gebruikt, hielp goed, maar ik stopte toen het fglesje op was en was weer eens te luis om nieuw te halen.
Het helpt wel enorm als je voor de start met MYK lotion, eerst de harde gladde bovenkant van de nagel wegvijlt. Die wordt dan dunner en poreuzer zodat het spul goed doordringt. Bij mij heb ik het ff snel met een Dremel gedaan, gaat goed.
Misschien had je geen kalknagel dan maar gewoon een lelijke slechte nagel? Een schimmelinfectie krijg je normaliter namelijk echt niet weg met schuurpapier en een beetje bleekquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien dat daarom ook dat schuursponsje en schuurmiddel met bleek bij mij goed hielp.
Nagel werd wel erg dun maar knapte wel snel op. Je ziet er helemaal niets meer van.
En het was pijnloos, wat ik ook erg plezierig vond
Trust me... Het was een echte kalknagel en het zag er goor uitquote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Misschien had je geen kalknagel dan maar gewoon een lelijke slechte nagel? Een schimmelinfectie krijg je normaliter namelijk echt niet weg met schuurpapier en een beetje bleekHet is trouwens opvallend hoeveel mensen wel niet met zo'n nagel rondlopen. Valt nu ook wel op met al die slippers en sandalen
![]()
Tja, volgens mijn dokter kun je vandaag de dag met geen enkel middel van buitenaf een kalknagel kwijtraken, maar hij zal het dan wel fout hebbenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Trust me... Het was een echte kalknagel en het zag er goor uit![]()
Opgelopen in de tijd dat ik nog iedere donderdagavond 80 baantjes trok.
Overigens had ik die tip van schuurmiddel met bleek gewoon van internet.
Wat voor resutlaat dan, dat het begint op te knappen? In 3 weken kun je natuurlijk nooit van een kalknagel afraken lijkt me?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:51 schreef Erma het volgende:
Hoi,
Bij mij heeft de nailner prima geholpen. Resultaat na zo'n 3 weken zichtbaar. Heel tevreden.
Erma
Ik heb meer dan 2 maanden intensief met dat spul zitten smeren....ik zie weinig tot geen verschilquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:01 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat voor resutlaat dan, dat het begint op te knappen? In 3 weken kun je natuurlijk nooit van een kalknagel afraken lijkt me?
Vaporub ?quote:
Geloof me, je wil niet weten hoe vaak een dokter ernaast zitquote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:44 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, volgens mijn dokter kun je vandaag de dag met geen enkel middel van buitenaf een kalknagel kwijtraken, maar hij zal het dan wel fout hebben
En hoelang ben je dan al aant smeren ? hoevaak per dag moet dat gemiddeld ?quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:33 schreef TearsOfJoy het volgende:![]()
Ik weet ook niet hoe het kan. Las het ergens online... Ik ben absoluut niet consequent met smeren maar het ziet er toch al een stuk beter uit
Ahaquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:13 schreef TearsOfJoy het volgende:
Ik denk idealiter 's morgens en 's avonds, zoals met de meeste smeersels tegen dit soort dingen. Maar ik smeer eigenlijk maar een keer of 4 per week alleen 's morgens (sinds een maand of 3). Ik ben niet zo toegewijd. Maar het verschil is aanzienlijk (ik zal niet in details treden
). Het spul ruikt ook nog eens fris en kost niet veel. Ik dacht baat het niet dan schaadt het niet maar was aangenaam verrast!
Overigens durt het sowieso wel even voor je zo'n schimmel kwijt bent, hij moet immers naast verdwijnen ook uitgroeien en teennagels groeien langzaam. Schimmelnagels nog langzamer volgens mij...
Vraag het aan de apotheek. Ik denk niet dat een creme zoveel invloed heeft, maar goed. Vraag het aan de apotheek, die vinden dat echt niet vreemd.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:16 schreef Apotheose het volgende:
Even een kick want ik heb een vraagje over lamisil. Ik heb die creme gekocht en de bijsluiter doorgenomen. Nu las ik dat terbinafine in zit. En dat dat DE pil kan tegenwerken. Maar geldt dat ook als je de creme gebruikt? Tis wel uitwending maar goed, para als ik ben![]()
Lees t nergens echt duidelijk op het wereld wijde weg en de doktersassistente denkt dat het geen invloed op de pil zal hebben. En ik heb niks aan 'ik denk'
![]()
ow ja tis voor voetschimmel. Tussen de teentjes.
Ik denk ook dat 't geen kwaad kan, maar zoals hierboven is gezegd kun je altijd even de apotheek bellen of er langsgaan om het te vragen, die mensjes horen te weten hoe medicijnen (wissel)werkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:16 schreef Apotheose het volgende:
Even een kick want ik heb een vraagje over lamisil. Ik heb die creme gekocht en de bijsluiter doorgenomen. Nu las ik dat terbinafine in zit. En dat dat DE pil kan tegenwerken. Maar geldt dat ook als je de creme gebruikt? Tis wel uitwending maar goed, para als ik ben![]()
Lees t nergens echt duidelijk op het wereld wijde weg en de doktersassistente denkt dat het geen invloed op de pil zal hebben. En ik heb niks aan 'ik denk'
![]()
ow ja tis voor voetschimmel. Tussen de teentjes.
Mijn ervaring is dat je altijd een antwoord krijgt, ze zoeken het echt uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:57 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 't geen kwaad kan, maar zoals hierboven is gezegd kun je altijd even de apotheek bellen of er langsgaan om het te vragen, die mensjes horen te weten hoe medicijnen (wissel)werken.
ok thx. Maar de apotheker is pas maandag weer open...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je altijd een antwoord krijgt, ze zoeken het echt uit.
nou weet niet. Tis nog niet erger geworden ofzo... Ja sorry, ik ben nou eenmaal paraquote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:12 schreef krakkemieke het volgende:
Of je vertrouwt erop dat 2 dagen smeren geen effect heeft op de pil. Of je vindt dat 2 dagen later niks geeft voor de schimmel.
Het is een schimmelnagel of niet he....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou weet niet. Tis nog niet erger geworden ofzo... Ja sorry, ik ben nou eenmaal para![]()
En hielp het?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik ga het idd maar eens proberen, het kan in ieder geen kwaad denk ik.
Ik las op internet wel vrij veel positieve reacties in ieder geval
Ik zal gewoon aan de orale pillen gaan. Ja, het heeft bijwerkingen in de zin van dat het de pil onbetrouwbaarder maakt en je leverenzymen kunnen er wat van omhoog gaan, maar je bent er dan wel in 3 maanden vanaf.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:10 schreef DjinN het volgende:
Nog niemand die ervaring met het spulletje heeft ?
Wat een kulpraat. Een kalknagel, hoe je hem ook behandelt, moet uitgroeien dus hij wordt niet ineens bij toverslag geen kalknagel meer. Een teennagel groeit niet ff in 3 weken in zn geheel uit dus dit is fysiek onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:19 schreef kibo het volgende:
Ultieme oplossing:
teenhoesje
Doe hier een 50/50 mengsel in van bleek en water en doe het om je teen.
Elke dag verversen.
Na 3 weken probleem opgelost
Kalknagel = schimmelinfektiequote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:20 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat een kulpraat. Een kalknagel, hoe je hem ook behandelt, moet uitgroeien dus hij wordt niet ineens bij toverslag geen kalknagel meer. Een teennagel groeit niet ff in 3 weken in zn geheel uit dus dit is fysiek onmogelijk.
Je leest niet echt goed wat ik schrijf geloof ik, maar ok, dan geloof je toch dat dit werkt. Helemaal mooi, doeidoeiquote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:22 schreef kibo het volgende:
[..]
Kalknagel = schimmelinfektie
Tegen deze methode is geen enkel schimmel opgewassen.
Ik heb je wel gelezen hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:41 schreef Samson het volgende:
[..]
Je leest niet echt goed wat ik schrijf geloof ik, maar ok, dan geloof je toch dat dit werkt. Helemaal mooi, doeidoei
OK, simpel, wat jij zegt is fysiek onmogelijk, dus we zijn snel klaar. Ik redeneer vanuit een medische achtergrond dus weet waar ik het over heb. Het is erg vervelend dat jij dit soort onzinverhalen de wereld in helpt omdat er toch mensen zijn die zo gek zijn hierin te geloven. Denk daar ns aan voordat je iets onzinnigs post.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:09 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik heb je wel gelezen hoor.
Je begint met een kwalificatie: "kulpraat"![]()
Dan zeg je dat een kalknagel moet "uitgroeien" . Waar haal je dat vandaan?
Vervolgens kom je 2 keer met een "dus" , voortredenerend vanuit je eigen onzin.
En je besluit ook nog eens met doeidoei, kom je uit Brabant soms?
Nou, gefeliciteerd dan, dan ben je een medisch wonderquote:Op vrijdag 11 mei 2012 20:24 schreef kibo het volgende:
En ik redeneer vanuit een ervaringsachtergrond.
Niks, dan blijft ie gewoon zo. Heb mijn kalknagel al jaren, heb er fysiek geen last van, maar vind het wel enorm lelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat kan er gebeuren als je niets aan een schimmelnage doet?
Nee, een pillenkuur weiger ik pertinent. Een tijd geleden moest ik ook een x een antibiotica pillenkuur slikken, en daar heb ik ontzettend veel ellende van gehad. Heel mijn complete cyclus raakte daar al totaal van door de war. Een hel was het, en dan te bedenken dat het maar een kuur van een dikke week was. 3 maanden met die ellende opgescheept zitten doe ik dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:51 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zal gewoon aan de orale pillen gaan. Ja, het heeft bijwerkingen in de zin van dat het de pil onbetrouwbaarder maakt en je leverenzymen kunnen er wat van omhoog gaan, maar je bent er dan wel in 3 maanden vanaf.
Maar dit is geen antibioticakuur hè. En de pil kun je gewoon doorgebruiken, hij is alleen minder betrouwbaar. Je cyclus blijft dus gewoon hetzelfde. Ik had voor een paar jaar terug ook een kalknagel en na alle ellende met die smeersels heb ik ook een kuur gedaan van 3 maanden, werkte perfect.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:51 schreef DjinN het volgende:
[..]
Nee, een pillenkuur weiger ik pertinent. Een tijd geleden moest ik ook een x een antibiotica pillenkuur slikken, en daar heb ik ontzettend veel ellende van gehad. Heel mijn complete cyclus raakte daar al totaal van door de war. Een hel was het, en dan te bedenken dat het maar een kuur van een dikke week was. 3 maanden met die ellende opgescheept zitten doe ik dus helemaal niet.
Ja precies, mijn pil is dan minder betrouwbaar. En dat is iets wat ik absoluut niet kan gebruiken. Ik heb een vaste relatie, en kan het me niet permitteren om nu zwanger te worden. 1 moment van onoplettendheid en het is raak. Ik neem het risico gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:06 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dit is geen antibioticakuur hè. En de pil kun je gewoon doorgebruiken, hij is alleen minder betrouwbaar. Je cyclus blijft dus gewoon hetzelfde. Ik had voor een paar jaar terug ook een kalknagel en na alle ellende met die smeersels heb ik ook een kuur gedaan van 3 maanden, werkte perfect.
Het probleem met alle topicale (die je er dus opsmeert) middelen is dat het niet goed genoeg doordringt in de nagel. Vaak zit die ook in je nagelbed, daar kom je gewoon niet goed genoeg bij met wat zalven en/of oliën. Maarja, als je het pertinent niet wilt zit er niks anders op.. Je kunt het ook gewoon proberen voor een maand, werkt het niet stop je er gewoon mee.
Precies, jij snapt emquote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:27 schreef June. het volgende:
Mja, daar kan ik me dan ook wel enigszins iets bij voorstellen als je het met condooms erbij alleen niet zo veilig vind. En om nu over te gaan op andere anticonceptie (bijvoorbeeld een Mirena) gaat ook wat ver voor een schimmelnageltje
Tast het een hormoonspiraaltje dan niet aan? Alleen orale anticonceptie? How come?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:27 schreef June. het volgende:
Mja, daar kan ik me dan ook wel enigszins iets bij voorstellen als je het met condooms erbij alleen niet zo veilig vind. En om nu over te gaan op andere anticonceptie (bijvoorbeeld een Mirena) gaat ook wat ver voor een schimmelnageltje
De Mirena geeft alleen lokaal in je baarmoeder hormonen af en die komen vrijwel niet in je bloed terecht. Hoe de interactie precies is tussen de antischimmelpillen en de pil is volgens mij niet goed bekend.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:47 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tast het een hormoonspiraaltje dan niet aan? Alleen orale anticonceptie? How come?
Ik heb er ervaring mee, heb echt jaaaarenlang lopen emmeren met middeltje na middeltje. Uiteindelijk de pillenkuur gedaan (terbinafine) en ben er nu intussen ook alweer jaren vanaf. Dit was bij mij echt het enige middel dat hielp. Ik heb geen last gekregen van smaakverlies en ook geen problemen gekregen met mijn lever.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik schop dit topic maar weer omhoog aangezien ik het als eerste tegenkwam op Google.
Zelf heb ik ook al enkele jaren last van een schimmelnagel op mijn grote teen. Van alles geprobeerd maar de schimmel is al te ver gevorderd om van buitenaf nog iets te kunnen doen.
Vandaag ben ik maar naar de huisarts gegaan om te informeren over anti-schimmel tabletten waar ik in dit topic eerder iets over gelezen had. De aanslag op de lever valt dan nog redelijk mee, maar wat mijn dokter het grootste struikelblok vond was dat het er voor kan zorgen dat je smaak verdwijnt en vervolgens ook niet meer terug komt. Nou vond ik dit vreemd, aangezien ik nergens gelezen heb dat die bijwerking blijvend is. Op sites als apotheek.nl staat zelfs nadrukkelijk dat de smaak in de meeste gevallen geleidelijk weer terug komt nadat je stopt met de kuur.
Dus mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met zulke tabletten en zo ja, welke tabletten had je precies. Hoe lang moest je ze slikken, had je verlies van smaak of leverfalen en ben je uiteindelijk van je schimmelnagel afgekomen?
Zelfs een paracetemol heeft mogelijke bijwerkingen. Ik heb jaren terug ook zo'n kuur gedaan en als je gewoon een gezond persoon bent merk je er echt helemaal niets van...... behalve dan dat je eindelijk van je kalknagels af bent. Ik vind kalknagels echt ontzettend smerig.quote:Op donderdag 14 mei 2015 17:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik slik liever geen pillen met mogelijke bijwerkingen als smaakverlies of een beschadigde lever. Vind ik iets te extreem, dan liever een laser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |