Ja heerlijk in een hotel. Met LL slapen we bij Brother52. Die woont op nog geen 30 minuten afstand. Heerlijk relaxed is dat. Nu ook. Lekker op de hotelkamer, tv aan, drankje erbij, hapjes erbij. Helemaal goed.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:54 schreef Z het volgende:
Ah, een hotel. Op LL weiger ik ook in een tent te slapen, we rijden al twee jaar 's avonds terug naar huis om 's morgens weer fris bandjes te gaan kijken.
Nee joh, het begint vandaag pas. Gisteren was om even in de sfeer te komen, vandaag begint het echte werk. Echter pas om 14:00 uur voor ons. We hebben nog eventjes dus.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zometeen weer op de brommer naar huis?
Is het een beetje lekker weer daarzo?quote:Op zondag 27 mei 2007 10:42 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee joh, het begint vandaag pas. Gisteren was om even in de sfeer te komen, vandaag begint het echte werk. Echter pas om 14:00 uur voor ons. We hebben nog eventjes dus.
Durf je het niet?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:18 schreef Gellius het volgende:
Zal ik nog even iets misprijzends zeggen over festivals?
Heb je tenminste nog wat te doen als een optreden tegenvalt.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:31 schreef peaceman het volgende:
Nee joh.... 1 laptop.....
Oe.. Ozark!quote:Op zondag 27 mei 2007 11:00 schreef Diaan73 het volgende:
Peaceman hier even:
Ozark Henry, Razorlight, Paolo Nutini, Iggy Pop & The Stooges, Maximo Park, Snow Patrol en Amy Winehouse, en dan wellicht nog een stukkie Muse Maar het kan ook nog veranderen....
Hij 'danst' niet zo verlegen, hij danst raar.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:43 schreef Misstique het volgende:
Oe.. Ozark!!
Die heb ik een keer live in Zwolle gezien, was erg goed, maar wat is Piet enorm verlegen! Ook wel weer cute..
Hij stond toen vrijwel stil, dus dat is me niet opgevallen.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hij 'danst' niet zo verlegen, hij danst raar.
De zanger zat voorheen bij de Dropkick Murphys.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:13 schreef Z het volgende:
Heb je een hint?
Het wordt toch eens tijd om een nieuw doel te zoeken in je leven Scrut. Laat Diaan los en verbreed je horizon!quote:
Nee, dat zag ik toevallig vanmiddag in een boekje staan.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:51 schreef Tokay het volgende:
Heb je dat grapje zelf verzonnen, wyccie?
quote:Op maandag 28 mei 2007 17:52 schreef Misstique het volgende:
Chavez, aartsnemesis van Bush en presidente van Venezuela, het land met één tv-zender minder sinds dit weekend.
O ja, Hugo Chavez!quote:Op maandag 28 mei 2007 17:53 schreef wyccie het volgende:
Nee, dat zag ik toevallig vanmiddag in een boekje staan.
En jouw meneer is vast een oh ja-geval.
Nope, meneer is van oorsprong Rus.quote:Op maandag 28 mei 2007 18:18 schreef wyccie het volgende:
Hij lijkt een beetje op Roberto Benigni.
Deze Rus in pak beoefent geen sport.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:02 schreef Gellius het volgende:
Een Rus in pak en met ongekamde haren is altijd 'n schaker.
Dat is wél correct.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:09 schreef Gellius het volgende:
... speelt piano, bedoel ik natuurlijk. Tikfoutje.
De vrouw van buzzer is onverwachts overleden IIquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:43 schreef Gellius het volgende:
Is er iemand de pijp uit, overigens? Ik zie de moderator van hiernaast ook al met zo'n stemmig kaarsje.
Ja, maar ze weten het zelf nog niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:51 schreef Tokay het volgende:
M'neer is de onwettige zoon van Morrissey en Jan Douwe Kroeske?![]()
Ik dacht al dat jij het snel zou raden. Helemaal goed dus!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:45 schreef pyl het volgende:
Het zou een piepjonge Vladimir Ashkenazy kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:46 schreef wyccie het volgende:
Misschien helpt dat wel, ja.
Volgend jaar komt hij weer eens naar Nederland; er wordt nu al gesproken van "een gebeurtenis van de eerste orde" (nu moet je die reclamejongens natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar toch).quote:won the Casagrande Competition in Terni, Italy in 1978 and the Montreal International Music Competition in 1980. However he became famous for the prize he didn't win. In 1980 he entered the International Frederick Chopin Piano Competition in Warsaw and was eliminated in the third round. The Argentine pianist Martha Argerich proclaimed him a genius and left the jury in protest.
gave his debut recital in New York's Carnegie Hall in 1981. He debuted in London the same year. Since then, he has played many solo recitals worldwide and has played with some of the world's leading orchestras including the Boston Symphony Orchestra, the London Symphony Orchestra, the Chicago Symphony Orchestra, the Vienna Philharmonic, the Berlin Philharmonic, the Orchestre de Paris and many others.
soon began recording for Deutsche Grammophon and in 1982 he became one of their exclusive artists. He has made recordings of works by Bach, Beethoven, Brahms, Chopin, Liszt, Mozart, Mussorgsky, Prokofiev, Rachmaninoff, Ravel, Haydn, Scarlatti, Scriabin and Tchaikovsky.
In 1994 he helped to provide medical support for the people of Sarajevo by setting up a foundation that organized charity concerts. He has helped to raise money for the rebuilding of Sarajevo, the Red Cross and the fight against illnesses such as cancer and multiple sclerosis. In 1988 he was named an Ambassador of Goodwill by UNESCO.
Helaas, hij komt me niet bekend voor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:58 schreef pyl het volgende:
Misschien deze Mysstique dan?
Troostplaatje:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:08 schreef pyl het volgende:
![]()
* pyl staat voor de ruïnes van zijn wereldbeeld.![]()
quote:Richard Clayderman won the Casagrande Competition in Terni, Italy in 1978 and the Montreal International Music Competition in 1980. However he became famous for the prize he didn't win. In 1980 he entered the International Frederick Chopin Piano Competition in Warsaw and was eliminated in the third round. The Argentine pianist Martha Argerich proclaimed him a genius and left the jury in protest.
Richard Clayderman gave his debut recital in New York's Carnegie Hall in 1981. He debuted in London the same year. Since then, he has played many solo recitals worldwide and has played with some of the world's leading orchestras including the Boston Symphony Orchestra, the London Symphony Orchestra, the Chicago Symphony Orchestra, the Vienna Philharmonic, the Berlin Philharmonic, the Orchestre de Paris and many others. Richard Clayderman soon began recording for Deutsche Grammophon and in 1982 he became one of their exclusive artists. He has made recordings of works by Bach, Beethoven, Brahms, Chopin, Liszt, Mozart, Mussorgsky, Prokofiev, Rachmaninoff, Ravel, Haydn, Scarlatti, Scriabin and Tchaikovsky.
In 1994 he helped to provide medical support for the people of Sarajevo by setting up a foundation that organized charity concerts. He has helped to raise money for the rebuilding of Sarajevo, the Red Cross and the fight against illnesses such as cancer and multiple sclerosis. In 1988 he was named an Ambassador of Goodwill by UNESCO.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:17 schreef Berkery het volgende:
Om toekomstige googelaars te frustreren:
[..]
Deze bedek ik maar snel met de mantel der liefde.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:17 schreef wyccie het volgende:
Oh, dan mag ik ook nog wel even Jan Vayne roepen.
quote:Wie wil je dan, pyl?
Daar kunnen we flauwe grapjes over makenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef pyl het volgende:
Hoewel zij van ver voor mijn tijd is...
Daarom deed ik het alvast.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:29 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daar kunnen we flauwe grapjes over maken![]()
Ja, wyccie, dit doet mijn wereldbeeld weer deugd, zoals je zult begrijpen.quote:
Had dat dan eerder gezegd! Ik zat na te denken over Kroatische bandenplakkers.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:46 schreef pyl het volgende:
Meneer is een pianist.
Ivo Pogorelichquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:52 schreef Gellius het volgende:
Kroatische pianist in een new wave bandje?
Dat reken ik goed!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Igor Huppelepuppić?
Nick Cave?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:59 schreef Gellius het volgende:
Ik wil graag deze met jullie delen.
[afbeelding].
.
Ik heb deze incarnatie helemaal gemist.
Hmmmmmmmm ..... die gezichten komen me wel erg bekend voor....quote:
Eind jaren '70. Stadsgenoten van je.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:07 schreef pyl het volgende:
[..]
Hmmmmmmmm ..... die gezichten komen me wel erg bekend voor........ Van wanneer dateert die foto, zo ongeveer?
Niet heel erg. De lezers van de toen nog progressieve OOR, kenden ze wel en ze hadden een behoorlijke aanhang bij een specifieke groep. Iets waar de naam van de band van getuigt.quote:
quote:De band valt op door onverbloemde teksten vol schuttingtaal en bonte optredens (met vuurspuwer) die exhibitionistische trekjes vertonen. De vier muzikanten Marty (basgitaar, zang), Andre (basgitaar, zang), Thijs (drums) en(pianet, synthesizer) verzorgen eind jaren zeventig iets meer dan vijftig optredens en zijn met liedjes als Sjit, Lul, Zwart Leer, Ik Ben Een Hoer en Van Agt te horen in grote zalen als Paradiso, Melkweg, Effenaar en Doornroosje, maar ook in jeugdsociëteiten, op feesten en partijen en homobijeenkomsten. De band heeft een grote aanhang onder de homoscene.
en de
![]()
brengen in 1979 slechts 1 album uit en zijn in hetzelfde jaar samen met Doe Maar en andere Nederlandstalige groepen te horen op de compilatie-lp Uitholling Overdwars. Als de band in maart 1980 uit elkaar gaat, worden bijna alle instrumenten en apparatuur verkocht. In januari 2003 zoekt het culturele tv-programma R.A.M. de bandleden op voor een reconstructie van de bandgeschiedenis.
Jajaquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:55 schreef Tokay het volgende:
Het is een beetje moutarde na de maaltijd, maar die Ivo Pogorelich had ik dus geweten...![]()
We blijven wel aardig, hè?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:57 schreef Scrutinizer het volgende:
JajaEn over een uur of wat weet je mijn plaatje ook, zeker?
Fags?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:08 schreef Scrutinizer het volgende:
De toetsenist die ik weggeëdit had heet Tedje. De band heet dus Tedje en de [afbeelding][afbeelding]
Legendarische bandnaamquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:10 schreef pyl het volgende:
O ja, Tedje & de Flikkers. Wel 's ooit van gehoord, zeker. Maar ik behoorde niet tot ... ehm ... de incrowd, zeg maar.
Psssst: Tokay is een kerel hoorquote:En Tokay is typisch zo'n meisje dat Pogorelich kende. Ja.![]()
O ja, da's waar ook. Ik maak die fout wel vaker, omdat ik heimelijk aan zijn geaardheid twijfel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Tokay is een kerel hoor
Typisch een leernicht.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:17 schreef Gellius het volgende:
't Is toch zo duidelijk al wat, anders? Die korte, kernachtige zinnen. Dat robuuste taalgebruik. De weinig verfijnde humor. Die masculiene plaatjes in de ochtend en avond.
Dan is het zoverquote:
Ik heb jou en peaceman op tv gezien bij Pinkpopquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
nog even bijkomen van Pinkpop
Are you sure?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb jou en peaceman op tv gezien bij Pinkpop
Absoluut niet!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:29 schreef Tokay het volgende:
Komen jullie straks in 'De bruiloft van ... ' ?
Ah, da's nou jammer...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:30 schreef peaceman het volgende:
Absoluut niet!
Klopt! Ik heb jullie ook gezien, in een flits hoor, maar toch overduidelijk peaceman en Diaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja, jullie stonden naast iemand die een roze petje/hoedje op had.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nope, ander kleurtje....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:25 schreef Gellius het volgende:
Alles er af?
Ow, dat waren er niet zoveel...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
.... vanavond word ik onder handen genomen door de kapster.
Ik weet het niet meer, Snow Patrol of zo, zou dat kunnen? Is dat überhaupt een band?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:34 schreef Diaan73 het volgende:
Scrut, bij welk optreden heb je ons gezien, dan?
toen stonden we ergens achterin.... niet onmogelijk natuurlijk, maar lijkt me sterk...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:38 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer, Snow Patrol of zo, zou dat kunnen? Is dat überhaupt een band?
Gewoon een leuk en gezellig raadplaatje tussendoor. Het is idd Juliette Lewis, ziet er niet uit maar is een ontzettend leuk mens.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:38 schreef Tokay het volgende:
Is het een raadplaatje?
Juliette Lewis (die mishandeld is door haar vriendje, zo te zien)?
Lucie nogwat volgens mij. En dat was haar make-up, ik moest ook 3 keer kijken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:38 schreef Tokay het volgende:
Is het een raadplaatje?
Juliette Lewis (die mishandeld is door haar vriendje, zo te zien)?
Leuke foto, hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
Gewoon een leuk en gezellig raadplaatje tussendoor. Het is idd Juliette Lewis, ziet er niet uit maar is een ontzettend leuk mens.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:47 schreef Tokay het volgende:
[..]
Leuke foto, hoor.
Ik weet het antwoord, maar Diaan mag het zeggen, want zij is de bruid.![]()
Dat is toch gewoon Miss Piggy na een bezoek aan de kapper?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]ow het plaatje van Pyl? Ik weet het niet....
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is toch gewoon Miss Piggy na een bezoek aan de kapper?
Dat is toch gewoon Elektra, dochter van Agamemnon?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:54 schreef Tokay het volgende:
[..]
![]()
Ik bedoelde meer die grote zwart-wit foto, er boven. Duh.
Neehee!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is toch gewoon Elektra, dochter van Agamemnon?
Nick Cave gaat Lemmy spelen in een film over Motorhead?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:59 schreef Gellius het volgende:
Ik wil graag deze met jullie delen.
.
Ik heb deze incarnatie helemaal gemist.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Bwennie! Van het V-O-L-forum
net nu ik weg moet![]()
Het is inderdaad de bruid van peaceman Frankenstein.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:11 schreef Bimmel het volgende:
Da's Frankensteins Bruid, Ellen Lanchester oid
Halloooooooo!quote:
Welkom terugquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:27 schreef BwennieBren het volgende:
Tokay!!![]()
Ik kom weer even gluren gezellig
(T)Okay zal ik vaker doen danquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:31 schreef Tokay het volgende:
[..]
Welkom terug, enne... dat had je al veel eerder moeten doen!
![]()
Ik hoop dat alles goed met je gaat!
Goedzoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:29 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Hey Diaan, het gaat heel goed met me!
![]()
Promisedquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
GoedzoWelkom terug ... enne vaker komen he??
Wij gaan even eten voordat Twan zo thuiskomt..![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:11 schreef Bimmel het volgende:
Da's Frankensteins Bruid, Ellen Lanchester oid
Wat een eendracht! Wat zeg ik: synergie!! En dan nog gelijktijdig ook!!!quote:
Brava. Tante grazie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:25 schreef Tokay het volgende:
Het is inderdaad de bruid van peaceman Frankenstein.![]()
(Ik neem maar even waar voor pyl.)
In het harnas, Tong:quote:
"Gisterenavond" was vorige week donderdag.quote:In Cannes is filmcriticus Jo Röpcke overleden. Hij was enkele dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis terwijl hij het Filmfestival van Cannes volgde. Röpcke was 78 jaar.
Jo Röpcke werd op 4 oktober 1928 geboren in Gent. Hij studeerde eerste economie aan de Gentse Universiteit en werd dan onderzoeker en assistent aan de ULB en RUG. Maar na een tiental jaar voor de universiteit te hebben gewerkt, koos Röpcke voor zijn grote liefde, de film.
Tv-carrière
Hij werd filmcriticus voor de openbare omroep en nam in 1962 het filmprogramma "Première" over, een programma dat hij bijna 30 jaar lang presenteerde tot aan zijn pensioen in 1991. Röpcke werkte daarnaast ook nog mee aan programma's als "Echo" en "Panorama" en regisseerde het culturele magazine "Zoeklicht".
Hij was ook correspondent en recensent voor verschillende filmtijdschriften en bestuurder van de Vereniging van Journalisten van de Periodieke Pers.
Docent
Naast zijn tv-carrière was hij ook als docent actief aan de Brusselse filmschool RITS. De laatste twee jaar voor zijn pensioen was hij er directeur.
Sinds zijn pensioen kende Jo Röpcke voortdurend gezondheidsproblemen, maar toch kon hij de filmwereld niet loslaten. Zo was hij tien jaar lang voorzitter van het Internationaal Filmfestival van Brussel en trok hij elk jaar naar Cannes.
Gisterenavond bezweek hij aan nier-en hartproblemen.
Jawel ... in een uitzonderlijk geval. Maar jaar in jaar uit?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:45 schreef wyccie het volgende:
Elf flims in twee dagen. Dat kan best.
quote:
Belgische kwismaster ? Van Romme ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:54 schreef Treinhomo het volgende:
Tja; mijn Street dogs zullen vast niet meer geraden worden.![]()
Daarom maar een nieuw plaatje:![]()
[afbeelding]
Als ik ervoor betaald wordt; geen problemen mee.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:46 schreef pyl het volgende:
Jawel ... in een uitzonderlijk geval. Maar jaar in jaar uit?
Foei, wyccie!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:58 schreef wyccie het volgende:
Als ik ervoor betaald wordt; geen problemen mee.![]()
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:58 schreef Tokay het volgende:
Herman Van Molle, geloof ik.
Wie, ik?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:01 schreef Treinhomo het volgende:
![]()
'k wist niet dat jij zo'n religieus ventje was. [afbeelding]
Vroeger misdienaartje geweest ?
O, dat mag je zeker, als je maar nooit meer 'ik wordt' schrijft.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:03 schreef wyccie het volgende:
Wat? Mag ik ook al geen filmkijker van beroep willen worden?![]()
't Is al goed.quote:
Sapristi! Moet je de bus halen, of zo?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:17 schreef Berkery het volgende:
Patricia Fromage
Dan is het einde zoek.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:20 schreef Treinhomo het volgende:
Als zelfs de moderators zich al niet meer aan de drie-minuten-regel houden... [afbeelding]
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:21 schreef Treinhomo het volgende:
Gezien het vorige plaatje, zou ik verwachten dat dit Boris van der Ham is.
Maar nee hoor; Tokay plaatst Lou Reed...![]()
Mijn Patricia Kaas-detector sloeg weer eens aan, ik heb al meerdere malen Patricia Kaas-punten gehaald in Muziektrivia, ik vind het altijd mooie foto'squote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:18 schreef Tokay het volgende:
[..]
Sapristi! Moet je de bus halen, of zo?![]()
Patricia Cheese it is.
Nope.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:31 schreef Treinhomo het volgende:
Christina Aguilera ?
Nooit meer ook maar iets vanquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als dat inhoudt nooit meer 'The end' vanThe doors
dan ben ik voor.
Enquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:58 schreef Gellius het volgende:
Nooit meer ook maar iets vanThe Doors
, dat is pas wat. Da's streven naar een betere wereld!
Gwen Stefani.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:49 schreef Z het volgende:
Gwen.
Ga jij daar dan niet naar toe, de zesde? Er zijn nog kaarten hoor!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef Gellius het volgende:
Wat mij betreft mogen de Stones ook mee, hoor.
Rouwkaarten ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:04 schreef Tokay het volgende:
Ga jij daar dan niet naar toe, de zesde? Er zijn nog kaarten hoor!
Neem Clapton dan svp ook mee...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef Gellius het volgende:
Wat mij betreft mogen de Stones ook mee, hoor.
Gaat Mick weer eens trouwen?quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Gaat in hetzelfde wasje mee. Maar natuurlijk geen Pink Floyd.
Dan komt 't bruidsmeisje uit een palmboom gelazerd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:05 schreef peaceman het volgende:
Gaat Mick weer eens trouwen?
't is Peaceman weer die zonodig dwars meent te moeten liggen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Gellius het volgende:
Daar gaat de wankele consensus.
Ga je schamen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Hendrix? Nergens in mijn boekje.
Ook niet mijn kopje thee...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Hendrix? Nergens in mijn boekje.
Dat is zo. Maar wat hem onderscheidt, is dat wel, in mijn ogen oren. En het overige vind ik niet zo enorm denderend. Maar nogmaals, ik loop er ook weer geen straatje voor om.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:30 schreef peaceman het volgende:
Niet alles wat Hendrix gemaakt heeft is gefreak
Okquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Kijk, de Clash, dat is toch gewoon een iets Britsere, iets geschooldere Ramones. En met Sandinista! werden ze al een beetje vervelend. Maar London Calling - die draai ik nog wekelijks hoor.
O jee. Een beroemde wetenschapper, dan?quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:07 schreef Tokay het volgende:
Of maakte meneer muziek?
Ook dat is helemaal correct.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:13 schreef Gellius het volgende:
Ik vind 'm toch iets te opgepoetst voor een ouwe socialist.
Potverdrie, dat gaat hard!quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:16 schreef Tokay het volgende:
Was meneer een Rus?
Niet te vroeg juichen!quote:
Hmmmm ... dat geeft dan weer aanleiding om te melden dat meneer het middelpunt was van een kring van bewonderaars die zich aangetrokken voelden tot zijn verheven en mystieke gedachtegoed. Er werd, kortom, volop gejuicht om meneer. Ook in Amsterdam trouwens, waar hij een tijdje woonde aan de Van Breestraat.quote:
nog het volgende: meneer was in wezen een romantisch idealist, die in de veronderstelling verkeerde dat de werkelijkheid het product was van zijn eigen creatieve geest. Hem kwam dus een centrale positie in het universum toe, die hem er toe bracht zichzelf als een soort god of verlosser te zien. Zijn muziek had tot doel de mensheid te verheffen en verbeeldt vaak een soort strijd, een streven naar het hogere.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:13 schreef Gellius het volgende:
Ik vind 'm toch iets te opgepoetst voor een ouwe socialist.
Die streefde naar mistiger hoogten, meen ik.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:34 schreef Tokay het volgende:
Moessorgski?
Nee, die was een generatietje eerder. We hebben hem ook al eens gehad; hij zag er wat slonziger uit:quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:34 schreef Tokay het volgende:
Moessorgski?
Driewerf hulde voor de teerbeminde!quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:35 schreef Gellius het volgende:
Zijn knevel lijkt hem vooruit te snellen, inderdaad. Ik geloof dat vooral de teerbeminde wel gesteld is op Scriabin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |