abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2007 @ 23:52:42 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49837891
Ik ben het niet met het CDA eens, de discussie over orgaandoneren kan wel wat chili in het kontgat gebruiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49840492
Deze show is supergoed! Alle hypocrieten die tegen deze show zjin, moeten overmorgen donor worden, of gewoon hun mond houden!

Ik ben zelf zwaar tegen dat nieuwe donorsysteem wat Vadertje Politie Staat waarschijnlijk wilt invoeren, dit soort shows vind ik dan een beter alternatief!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 28 mei 2007 @ 09:09:21 #178
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_49844055
Hoezo is het hypocriet als je tegen dit programma bent?

Sommige mensen weten niet wat het woord inhudt blijkbaar.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_49844153
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:09 schreef Cairon het volgende:

Als je het zielig vindt voor die 2 meisjes en daarom tegen de show bent, EN je bent niet als donor geregistreerd, dan ben je hypocriet ja. Moet dat echt uitgelegd worden?
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 mei 2007 @ 09:27:48 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49844167
ze proberen zo weer donoren te werven alleen gebeurd het op de BNN manier die soms wat anders is dan van de andere omroepen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 28 mei 2007 @ 09:34:04 #181
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49844216
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:26 schreef raindrop het volgende:

[..]

Als je het zielig vindt voor die 2 meisjes en daarom tegen de show bent, EN je bent niet als donor geregistreerd, dan ben je hypocriet ja. Moet dat echt uitgelegd worden?
*iets met woorden uit mond halen*
  maandag 28 mei 2007 @ 09:46:54 #182
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_49844340
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:17 schreef Blur het volgende:
Leuk dat het CDA zo loopt te huilen over deze show. Span je dan in om de wetgeving te wijzigen op dezelfde wijze zoals België met het donorbeleid om gaat. Hier ben je géén donor tenzij je aangeeft het te willen zijn. In België is dat precies andersom: je bent standaard donor, tenzij je aangeeft géén donor te willen zijn.

Op dit moment bereikt BNN al wat zij willen. Een flinke discussie over dit onderwerp. Ik ben alleen benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. En dat BNN een vrij shockerende wijze kiest om het onderwerp bespreekbaar te maken vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n kwalijke zaak.

* Blur is donor overigens.
Helemaal mee eens.
Het is een gotspe (schandaal) dat uitgerekend de politiek en het CDA( ) in het bijzonder een falend systeem hebben gecreeerd, die jaarlijks duizenden onnodige doden veroorzaakt.

En ook ik ben uiteraard DONOR.
Sportieve inbreng
pi_49846109
quote:

[..]

Wat een onzin. Je kunt toch ook het zielig vinden dat populariteit gebruikt wordt om een keuze te maken om iemand een donororgaan te geven. Dat heeft niets te maken met of je zelf wel of niet donor bent.
pi_49846198
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]
Eindeloos discussieren over wat een goede methode zou zijn levert uiteraard geen donoren op. Voer een methode in, en bekijk het resultaat. Niet goed, geld terug andere methode pakken.
In het donorfascisme is alles geoorloofd.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 11:36:50 #185
43556 miss_dynastie
pi_49846288
quote:

[..]

Nou ja, ff nuchter bezien hebben die mensen pas wat aan je registratie als je ook daadwerkelijk dood gaat. Ben ik dan ook hypocriet als ik liever nog even wil blijven leven?
pi_49846998
quote:
Op maandag 28 mei 2007 11:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, ff nuchter bezien hebben die mensen pas wat aan je registratie als je ook daadwerkelijk dood gaat. Ben ik dan ook hypocriet als ik liever nog even wil blijven leven?
In 99% van de gevallen hebben ze zelfs niks aan het feit dat je dood gaat. Als je 'geluk' hebt ga je in het ziekenhuis hersendood, zodat ze dan je organen er uit kunnen halen. In andere gevallen hebben ze niks aan je organen en gaan ze gewoon met je de kist in.

Ik ben dan wel donorgeregistreerd, maar hoop niet dat ik ooit donor wordt. Ik wil oud worden en in mijn slaap dood gaan
pi_49847833
Feit is wel dat er al jarenlang miljoenen euros worden verspild aan allerlei nutteloze donor-wervingsacties. Hoewel het morele gehalte van de BNN show twijfelachtig is, dringt op deze manier aandacht vragen voor het onderwerp wellicht meer tot de mensen door dan de duffe acties.

Ik snap dat het CDA vanwege het gristelijke karakter van de partij op moet treden tegen dit soort zaken. Dus huppakee, meneer Atsma gaat kamervragen stellen. Wellicht kan meneer Atsma zijn tijd beter gebruiken door mee te werken aan een oplossing voor het probleem van te weinig donors.
pi_49848147
Goed dat BNN op deze manier aandacht vraagt voor een dringend probleem.

BNN kennende zal dit ook op behoorlijk integere wijze gebeuren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 12:50:47 #189
43556 miss_dynastie
pi_49848589
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:28 schreef Nielsch het volgende:
Dus huppakee, meneer Atsma gaat kamervragen stellen. Wellicht kan meneer Atsma zijn tijd beter gebruiken door mee te werken aan een oplossing voor het probleem van te weinig donors.
Ja, gewoon doodgaan! En dan, zoals MrBadGuy stelt, wel precies op de voorgeschreven wijze, anders heb je er nog niets aan. Ik vraag me af of de problemen ontstaan door te weinig donoren of te weinig goede doden. Want volgens mij zijn er heel veel mensen die als ze over een hersendood familielid moeten beslissen in de richting van 'ja' worden gepraat. En bij non-beating donatie moet binnen 20 minuten de nier worden doorgespoeld om nog geschikt te zijn voor donatie (dit mag overigens zonder eerst met de familie te overleggen, het wil dus niet zeggen dat donatie dan ook doorgaat), maar hoe vaak is een medicus nu helemaal zeker binnen 20 minuten ter plaatse?
Donatie van weefsels kan altijd, dat is bijv. na het overlijden van mijn vader (kanker) ook gevraagd, maar dat is niet iets waar die nierpatienten iets aan hebben.
pi_49851266
BNN zou misschien meer sympathie hebben gekregen als ze gewoon een grote actie zouden houden om zo veel mogelijk nieuwe donoren te werven, maar ja dan had het nauwelijks indruk gemaakt.

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, overigens zijn de 3 kandidaten in de studio volwassen mensen die wel tegen een stootje kunnen, ze wachten al jaren op een donor.

Ik vind het wel kunnen en naar mijn idee moet de politiek zich helemaal niet bemoeien met een TV programma
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 28 mei 2007 @ 15:31:14 #191
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_49853851
quote:

[..]

Retard.

Ten eerste, ik ben tegen deze show omdat ik het een slechte zaak vind dat er op zulk een manier om wordt gegaan met mensen. Ik vind het van geen enkel respect getuigen naar de mensen die een nierziekte hebben, of aan dit gedrocht meewerken. Waarom niet? Omdat je zo hun hele lijden tot een debiel belspelletje maakt.

Nou, ben maar trots op jezelf, je hebt zojuist de laagste vorm van entertainment gekoppeld aan een spel op leven en dood. Ik hoop dat je trots op jezelf bent. Omdat we nog niet genoeg worden gevraagd om te sms'en op de commerciele zenders waar een of andere verlepte blonde doos de boel staat te belazeren met in beeld "Zonnebr*l" en als aanwijzing geeft "joh dit gebruik je als de zon schijnt, het zomer is, en je niet je ogen tot spleetjes wil knijpen om te kunnen zien, je hebt verschillende merken, zoals Oakley en Fendi, SMS nu!"

Daarbij is er ook nog eens een grote groep mensen die niet eens hun organen mogen afstaan. Moslims bijvoorbeeld, voor hen is het strict verboden om donor te worden. Iets zegt me dat die mensen zonder een woord van kritiek natuurlijk het donorschap mogen weigeren van BNN en onder de harde woorden weg komen.

Hypocriet zijn is roepen "bah orgaandonoren!" maar zodra je zelf in de problemen komt schreeuwen dat je er nu meteen een moet hebben.

Dat is hypocriet.

Het is niet hypocriet om te stellen dat BNN een op geld en rumoer gerichtte organisatie is die zichzelf hiermee in de kijker probeert te zetten en als een of andere schijnheil beweert dat ze het voor een hoger doel doet. Oh we doen het voor het goede doel, kijk we maken hiermee mensen bewust van de noodzaak...

... en daarom doen we er alles voor om een zo spraakmakend programma te maken dat bol staat van controverse, en gooien we er een debiel sms-spelletje tegenaan.

Schijt een eind op met je geraaskal, ze doen het echt niet uit louter altruistische motieven, anders hadden ze wel iets verzonnen dat niet bol stond van dit soort walgelijke praktijken. Wat voor een verlepte graftak ben je wel niet als je die uitgekauwde stront gelooft die ze in hun persberichten uitbrengen.

In hoeverre neemt BNN verantwoordelijkheid voor wat ze de mensen aandoen. Wat blijkt als straks de winnaar komt te overlijden desondanks het feit dat ze haar nieuwe nier had gekregen middels een bel-spel? Of stel het kreng word afgestoten. Leuk, vier doden voor de prijs van 1. Zit je zuur mee als je als een van de twee verliezers bent. Leuk ook voor de spelers, omdat er absoluut geen enkel greintje psychische schade wordt berokkend aan de deelnemers.

"jij hebt je nieuwe nier, maar deze twee mensen hier... die gaan dood! Gefeliciteerd, ik hoop dat hun gezichten je de rest van je leven zullen achtervolgen!" hoor je Patrick Lodiers al uitroepen met een lach op z'n gezicht, want op zo'n manier reageren noemen ze bij BNN natuurlijk, down to earth, urban, en humoristisch.

Want er zit toch wel degelijk verschil tussen een anonieme nier krijgen in de wetenschap dat er een onbekend aantal naamloze, gezichtsloze mensen niet dat geluk hebben, en recht toe recht aan de confrontatie aangaan met de mensen van wie je een nier "steelt".

Leuk ook als die figuren straks over straat lopen, en mensen nog even benadrukken hoe kut het wel niet is dat je verloren hebt. Of hoe leuk het wel niet is dat je gewonnen hebt... ook al hebben ze op dat andere meisje gestemd...

en daarbij... gaat het om alleen maar vrouwen hier?

Mooi gedaan als dat het geval is, zo subtiel, zo integer, omdat alleen het mooie vrouw-volk die nieuwe nier verdient. Jah, werkelijk waar, BNN speelt voor god, en ze hebben besloten dat alleen iemand die fotogeniek genoeg mee mag doen en een leven mag leiden.
I'm hungry!
pi_49854422
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:09 schreef Cairon het volgende:

BNN heeft alle recht om dit in het gedachtengoed van Bart zo aan te pakken.

Echt die mensen die geen donor zijn en wel kritiek hebben, moeten echt hun hypocriete mond dicht houden.
Wees blij dat er via deze show weer aandacht wordt gevestigd op 'donoren' en patienten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 28 mei 2007 @ 15:50:52 #193
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_49854481
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:48 schreef JohnDope het volgende:
BNN heeft alle recht om dt in het gedachtengoed van Bart zo aan te pakken.

Echt die mensen die geen donor zijn en wel kritiek hebben, moeten echt hun hypocriete mond dicht houden.
Zoek eerst het woord hypocriet eens op, voordat je mensen ervan beschuldigd er een te zijn. Rot anders vrolijk op als je toch niet weet wat je zegt.
I'm hungry!
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 15:51:38 #194
43556 miss_dynastie
pi_49854506
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:31 schreef Cairon het volgende:
en daarbij... gaat het om alleen maar vrouwen hier?

Mooi gedaan als dat het geval is, zo subtiel, zo integer, omdat alleen het mooie vrouw-volk die nieuwe nier verdient. Jah, werkelijk waar, BNN speelt voor god, en ze hebben besloten dat alleen iemand die fotogeniek genoeg mee mag doen en een leven mag leiden.
Heeft dat er niet iets mee te maken dat het het beste is om een ontvanger te zoeken die de donor qua lichamelijke kenmerken (ras, geslacht, lengte, gewicht) het beste benadert?
pi_49854511
Het zal me overigens ook niks verbazen als ze alle 3 een donor krijgen...
Maar mocht dit niet het geval zijn, dan vind ik toch al die tegenstanders van deze show die geen donor zijn, nogsteeds huichelaars.
pi_49854540
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:50 schreef Cairon het volgende:

[..]

Zoek eerst het woord hypocriet eens op, voordat je mensen ervan beschuldigd er een te zijn. Rot anders vrolijk op als je toch niet weet wat je zegt.
hypocriet betekent huichelaar en moet ik huichelaar ook nog uitleggen aan je?
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2007 @ 16:01:54 #197
43556 miss_dynastie
pi_49854834
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:51 schreef JohnDope het volgende:
Ik ga ervanuit dat het acteurs zijn, maar stel dat het echte patiënten zijn: hoe dan? Gaat BNN iemand omleggen of zo? Een orgaan kopen van een arm iemand is vast ook niet zo ethisch, of maakt het dan allemaal niet meer uit
Sowieso ben ik benieuwd hoe ze het willen gaan doen. Na je dood kiezen kan niet, voor je dood alleen wegens zwaarwegende redenen. En wordt Lisa helemaal nergens mee behandeld? Want doorgaans tast behandeling de organen aan.
quote:
Kunnen patiënten die lijden aan kanker organen afstaan?
Ja, zij kunnen bijna altijd donor zijn van hoornvliezen. Het doneren van andere organen of weefsels is niet mogelijk.

Ja, zij kunnen bijna altijd nog donor zijn van hoornvliezen. Als iemand overlijdt aan een primaire kwaadaardige hersentumor kunnen zowel de organen als de weefsels voor donatie in aanmerking komen.
Bij elke andere kanker dan een hersentumor weet je dus al direct zeker dat het onzin is.
  maandag 28 mei 2007 @ 17:35:11 #198
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_49857742
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:52 schreef JohnDope het volgende:
hypocriet betekent huichelaar en moet ik huichelaar ook nog uitleggen aan je?
Tegen commerciële uitbuiting van het donorsysteem zijn staat volstrekt los van de beslissing om al dan niet zelf donor te zijn. Er is geen enkele sprake van hypocrisie of huichelarij in deze.
pi_49857806
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:35 schreef Leshy het volgende:

[..]

Tegen commerciële uitbuiting van het donorsysteem zijn staat volstrekt los van de beslissing om al dan niet zelf donor te zijn. Er is geen enkele sprake van hypocrisie of huichelarij in deze.
Ik weet niet of je de BNN geschiedenis kent? maar Bart (de oprichter van bnn) had een donornier.
En ze vragen nu op een provocerende manier aandacht voor donoren, dat pas helemaal in het brutale straatje van Bart de Graaff.

En aandacht vragen voor donoren is hard nodig! Dus wordt gewoon donor, maar lever niet van die hypocriete kritiek op die donorshow.
pi_49857892
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:51 schreef JohnDope het volgende:
Maar mocht dit niet het geval zijn, dan vind ik toch al die tegenstanders van deze show die geen donor zijn, nogsteeds huichelaars.
Zo'n idee had ik ook al.

Tegenstanders van deze show die geen donor zijn, zijn net zo hypocriet als mensen die klagen over zielige dieren in het slachthuis maar ondertussen wel vlees eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')