Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dit 'n afschuwelijk programma vind.
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!
Ik denk dat deze show de grootste donorpiek allertijden in de statistieken gaat worden. De tijd zal het leren![]()
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.![]()
Al wordt de hele wereld door dit programma donor, I don't care, ik vind 't verkeerd.
Maar de appel valt ook heel vaak wél ver van de boomquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!![]()
Wat 'n onwijs raar jezelf-tegen-sprekend betoogquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Afwezig het volgende:
Raar betoog
Met het eerste heb ik absoluut geen probleem, de mensen die mee doen met die show moeten dat natuurlijk zelf weten. Dat de show er is vind ik echter jammer, en inderdaad omdat ik vind dat je de keuze van mensen niet mag beinvloeden door op deze 'shockerende' manier op 't geweten in te spelen. Het confronteert met een waarheid, zoals je zegt, maar het is geen waarheid dat je donor móet worden. Je hebt daar 'n keuze in, gelukkig. En ik vind dat die keuze door zo'n show beperkt wordt. Het gaat niet om geld storten o.i.d. Het programma komt er, prima, het levert donoren op, prima, maar ik had 't liever anders gezien, ook prima, neem ik aan?!?quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:08 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik kots echt op de zogenaamd door fatsoensnormen gedreven doch uiterst hypocriete, door media-tunnelvisie bepaalde levensvisie van sommige mensen. Wat nou ethisch onverantwoord?
Als de nierpatientjes die in de o-zo omstreden donor-show van BNN naar conformistisch doorsnee Nederlandse maatstaven al misbruikt worden, dan is dat om een hoger doel te dienen. Het staat nota bene in de openingspost dat het hele doel van de show is om de donorprobplematiek onder de aandacht te brengen. Ik weet zeker dat de betreffende nierpatientjes niet onder bedreiging van vuurwapens gedwongen zijn om mee te doen, en wie durft te beweren dat zulke kinderen nog niet oud en wijs genoeg zijn om over zoiets fundamenteels te beslissen moet eens een gesprek met zo'n patientje aangaan. Dan zal diegene erachter komen dat kinderen/jonge mensen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze redelijk onbezorgd nog vele jaren van het leven kunnen genieten vaak een stuk wijzer zijn dan de gemiddelde doorsnee gezonde burger. En wat nou onfatsoenlijk? Voor wie dan als ik vragen mag? Voor de patientjes of voor de de in zijn geweten aangetaste tv-kijkende burger? Als betreffende patientjes vorige week een anonieme vroegtijdige dood waren gestorven durf ik te wedden dat niemand die in dit topic instemmend reageert op het CDA-voorstel er ook maar één traan om had gelaten. En voor eenieder die zich aangesproken voelt met de tweede categorie en het progamma onfatsoenlijk vindt omdat het confronteert met een waarheid die anders buiten het geweten van diegene zou blijven raad ik aan om zo snel mogelijk een donor-codicil in te vullen zodat het daarna niet meer nodig is om aandacht te vragen voor het schrijnende tekort aan donoren.
Er is genoeg informatie vanuit de overheid. Mensen interesseren zich gewoon geen reet voor een ander in dit aso land . En zijn inderdaad mensen die voorlichting nodig hebben, een uitstervend ras van mensen die geen internet hebben. Ik vermoed dat meer dan de helft van de mensen in NL google kent en weet hoe je een website opent. Dus de voorlichting kun je gewoon opzoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat laatste kun jij vinden, het is alleen niet zo, je bent 't nou eenmaal niet verplicht. Je gaat niet iets zoeken als je er zelf weinig tot niets over weet. Ik heb nooit te maken gehad met donoren, het was voor mij dus 'n ver van m'n bed show. Ik had vroeger die voorlichting nodig, en die voorlichting moet inderdaad voorgekauwd worden door de overheid.
Dat moet wel bij meer dingen overigens mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn: de mens is niet 'n uit zichzelf alwetend wezen. Wij nemen kennis tot ons.
Moraalridder. Vind je het dan ook verkeerd dat meer dan de helft van de mensen te lui is om zich te registreren(mij incluis tot morgen).quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.![]()
Al wordt de hele wereld door dit programma donor, I don't care, ik vind 't verkeerd.
Zeker, maar voor een heel groot deel van de bevolking werkt het niet zo. Om iets onder de aandacht te brengen, in dit geval betreffende het maken van een bewuste keuze vóór of tégen orgaandonatie in plaats van de passiviteit die het overgrote deel van Nederland hieromtrent kenmerkt. Een mooie quote die hier perfect volstaat komt uit de film 'Seven', sowieso naar mijn mening één van de cinematografische hoogtepunten van de afgelopen twintig jaar, maar dat is offtopic.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Met het eerste heb ik absoluut geen probleem, de mensen die mee doen met die show moeten dat natuurlijk zelf weten. Dat de show er is vind ik echter jammer, en inderdaad omdat ik vind dat je de keuze van mensen niet mag beinvloeden door op deze 'shockerende' manier op 't geweten in te spelen. Het confronteert met een waarheid, zoals je zegt, maar het is geen waarheid dat je donor móet worden. Je hebt daar 'n keuze in, gelukkig. En ik vind dat die keuze door zo'n show beperkt wordt. Het gaat niet om geld storten o.i.d. Het programma komt er, prima, het levert donoren op, prima, maar ik had 't liever anders gezien, ook prima, neem ik aan?!?
Deels waar, maar het is ook weer zo dat meer donoren dit probleem verkleinen omdat er dan meer aanbod is. Organen kunnen maar heel kort bewaard worden en niet alle potentiele patiënten zijn altijd direct operabel binnen de beschikbare tijd of afstand wanneer er een orgaan beschikbaar komt.quote:Overigens, heeft niemand 'n tijdje geleden bij stand.nl geloof ik die vent gehoord die vertelde dat het aantal donoren niet eens het grootste probleem is, maar dat vooral de bevoegdheden van artsen om snél de organen te kunnen verwijderen in de weg zitten, of de vervoermogelijkheden o.i.d. ? Ik vond dat best interessant om te horen, zou daar graag wat meer over willen weten.
En al die shows dan rondom rampen>? Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Taurus het volgende:
. Mensen zijn omtrend dit onderwerp zelf in staat hierover na te denken, daar hoef je ze niet voor te shockerenDas gewoon inspringen op 't geweten van mensen en dat is niet correct.
Je kunt alleen een hypocriet zijn wanneer je in één kwestie zowel voor als tegen bent, bijvoorbeeld voordeel probeert te behalen uit iets waar je principieel tegen bent, of weigert mee te doen aan iets waar je voor bent.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef JohnDope het volgende:
MAAR, mensen die geen donor zijn, die moeten geen anti-praatjes jegens die donor-show verkondigen, want dan ben je gewoon een Huichelaar.
Okay, dus jij hebt er geen probleem mee als BNN volgende week drie hongerkindertjes in Afrika laat zien, en de kijkers vraagt te SMS'en welke van deze kinderen te eten mag krijgen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?
Ik vind geld toch wat anders dan organen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen het afstaan van organen of het idee dat het voort leeft in andermans lichaam, of het idee dat zij niet weten wie dat orgaan gaat krijgen of noem maar op, gewoon niet prettig vinden. En dat is 'n keuze, en ik vind niet dat die keuze indien het een nee is, bestraft dient te worden door 'n schuldgevoel op te leggen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:05 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En al die shows dan rondom rampen>? Dan laten ze toch ook de meest zielige kindertjes en situaties zien en proberen op het gevoel van de kijkers te werken en hen geld uit hun zak te kloppen?
Een asiel die zielige hondjes in de krant afbeeld?
In seven worden verscheidene mensen vermoord. Nou wil ik deze show niet vergelijken met moord, maar ik vind hitting met een sledgehammer bij deze kwestie niet nodig. Het is niet zo dat mensen net als bij de slogan 'een beter milieu begint bij jezelf' of bij noodrampen voor hun kop moeten worden geslagen als in: "halloooo! schiet op, word nou 's donor!". Milieubijdragen mag je wat mij betreft wel 'opleggen', donor worden niet. Dat is 'n keuze die je in overweging mag nemen, en niet 'n keuze waarbij 'ja' van je wordt verwacht, maar je mág het eventueel ook wel weigeren. Ik vind dat iedereen dat helemaal subjectief voor zichzelf mag afwegen. En daar vind ik deze show niet bij aansluiten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:34 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Zeker, maar voor een heel groot deel van de bevolking werkt het niet zo. Om iets onder de aandacht te brengen, in dit geval betreffende het maken van een bewuste keuze vóór of tégen orgaandonatie in plaats van de passiviteit die het overgrote deel van Nederland hieromtrent kenmerkt. Een mooie quote die hier perfect volstaat komt uit de film 'Seven', sowieso naar mijn mening één van de cinematografische hoogtepunten van de afgelopen twintig jaar, maar dat is offtopic.
Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer, and then you'll notice you've got their strict attention.
[..]
Deels waar, maar het is ook weer zo dat meer donoren dit probleem verkleinen omdat er dan meer aanbod is. Organen kunnen maar heel kort bewaard worden en niet alle potentiele patiënten zijn altijd direct operabel binnen de beschikbare tijd of afstand wanneer er een orgaan beschikbaar komt.
Ik denk nog steeds dat het niet 100% waarheid is wat BNN nu verteld en dat er mogelijk sprake zal zijn van acteurs maar mocht dat niet zo zijn dan heb ik er geen problemen mee verder.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:17 schreef Leshy het volgende:
Okay, dus jij hebt er geen probleem mee als BNN volgende week drie hongerkindertjes in Afrika laat zien, en de kijkers vraagt te SMS'en welke van deze kinderen te eten mag krijgen?
Als een show niet shockeert, betekent dat niet dat het automatisch moreel verantwoord isquote:Op woensdag 30 mei 2007 01:24 schreef Loedertje het volgende:
Niemand die zijn bord eten zal wegschuiven als er weer zo;n kindje met holle oogjes op je tv scherm staat hoor...
Ik hoor niemand zo klagen vanuit de politiek als nu het geval is.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:37 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als een show niet shockeert, betekent dat niet dat het automatisch moreel verantwoord is
SMS'en hoeft geen 1,50 per ontvangen bericht te kosten natuurlijk. Bij de PO is dit wel vaker maar 10 of 25 cent ofzo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:36 schreef Gia het volgende:
Ik ben vooral tegen het sms-en. Waarom en voor wie moet dit geld opleveren? Je kunt er niet meer organen door kopen, namelijk.
Dat is niet het punt. Het gaat er niet om of het donor worden moet of niet, evenmin zo met andere grootschalige problemen. Daarover mag ieder weldenkend mens voor zichzelf bepalen wat hij of zij er mee doet. Het is alleen wel een feit dat een hele hoop mensen heden ten dage niet zo weldenkend zijn en dat er heel wat nodig is om ze uberhaupt aan het denken te krijgen; de spreekwoordelijke sledgehammer die in dit geval op een mijns inziens zeer effectieve manier door BNN gebruikt wordt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
In seven worden verscheidene mensen vermoord. Nou wil ik deze show niet vergelijken met moord, maar ik vind hitting met een sledgehammer bij deze kwestie niet nodig. Het is niet zo dat mensen net als bij de slogan 'een beter milieu begint bij jezelf' of bij noodrampen voor hun kop moeten worden geslagen als in: "halloooo! schiet op, word nou 's donor!". Milieubijdragen mag je wat mij betreft wel 'opleggen', donor worden niet. Dat is 'n keuze die je in overweging mag nemen, en niet 'n keuze waarbij 'ja' van je wordt verwacht, maar je mág het eventueel ook wel weigeren. Ik vind dat iedereen dat helemaal subjectief voor zichzelf mag afwegen. En daar vind ik deze show niet bij aansluiten.
Kijk uit, nu maken de hersenen van JohnDope kortsluiting.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:17 schreef Leshy het volgende:
[..]
Je kunt alleen een hypocriet zijn wanneer je in één kwestie zowel voor als tegen bent, bijvoorbeeld voordeel probeert te behalen uit iets waar je principieel tegen bent, of weigert mee te doen aan iets waar je voor bent.
Goh, dat zou nou het hele punt zijn, dat de SMSjes duur zouden zijn, maar nee gelukkig betaal je bij de publieke omroepen minderquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
SMS'en hoeft geen 1,50 per ontvangen bericht te kosten natuurlijk. Bij de PO is dit wel vaker maar 10 of 25 cent ofzo.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat 'n onwijs raar jezelf-tegen-sprekend betoogSorry hoor, ik vind de logica ver te zoeken. Het argument dat alleen donoren 'n donor moeten krijgen vind ik trouwens heel naar. Het moet voor ieder sociaal intelligent mens mogelijk zijn 'n ander iets te gunnen, ook als de ander het jou niet zou gunnen. Dat vind ik normale mensen.
Die mogelijkheid is er toch al als ik mij niet vergis?quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:25 schreef Afwezig het volgende:
Ze mogen me leeghalen als ze de mogelijkheid maken om enkel te doneren aan donoren. Tot die tijd ben ik geen donor. Niets tegenstrijdig aan. Ik vind dit gewoon een normale, gezonde voorwaarde die je mag stellen. Gaan anderen (zoals jij zo leuk doet) voor mij bepalen dat ik die keuze niet mag maken, dan kan uit principe iedereen de boom in. Ik bepaal wat ik doe en wat er met mijn lichaam gebeurd bij leven of bij dood.
Wat als de ziekte die er voor zorgt dat iemand een donororgaan nodig heeft, er ook juist voor zorgt dat die persoon zelf geen donor kan zijn?quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:25 schreef Afwezig het volgende:
Ik spreek daarin niets aan mezelf tegen. Ze mogen me leeghalen als ze de mogelijkheid maken om enkel te doneren aan donoren. Tot die tijd ben ik geen donor. Niets tegenstrijdig aan. Ik vind dit gewoon een normale, gezonde voorwaarde die je mag stellen.
Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen inquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Goh, dat zou nou het hele punt zijn, dat de SMSjes duur zouden zijn, maar nee gelukkig betaal je bij de publieke omroepen minder.
Zoals ik al eerder zei. Ik vind dat mensen voordat ze redelijkerwijs konden weten dat ze een orgaan nodig hadden zich onvoorwaardelijk als donor moeten inschrijven. Dus niet 'o, ik ben ziek, nu wil ik wel doneren'. Voor jongeren en kinderen onder de 18 vind ik dat de keuze van de ouders bepalend moet zijn. Beide ouders niet onvoorwaardelijk donor? Kind niet mijn organen. Simpel.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:59 schreef Leshy het volgende:
[..]
Wat als de ziekte die er voor zorgt dat iemand een donororgaan nodig heeft, er ook juist voor zorgt dat die persoon zelf geen donor kan zijn?
We zullen vrijdag zien wat het kost. Dat moet namelijk vermeld worden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
SMS'en hoeft geen 1,50 per ontvangen bericht te kosten natuurlijk. Bij de PO is dit wel vaker maar 10 of 25 cent ofzo.
Inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:59 schreef seilram het volgende:
BNN heeft wat mij betreft z'n doel al behaald: aandacht voor het onderwerp.
In principe ben ik ook tegen het maken van een keuze en plein public, zoals ik al eerder heb aangegeven.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen in.
Het idee is inderdaad compleet smakeloos. Maar het lijkt te werken zelfs bij Knevel kwam het over tafelquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
In principe ben ik ook tegen het maken van een keuze en plein public, zoals ik al eerder heb aangegeven.
Maar voor het shockerende effect wil ik die weerzin nog wel opzij zetten. Het zijn tenslotte allemaal volwassen patienten, die er zelf voor kiezen.
Lastig he, superieur zijn, maar niet als zodoende erkend worden. Al die onwetende paupers die niet snappen dat het geen wat jij vind de superieure mening is. Ik zou er ook geen aandacht meer aan schenken als ik jou was.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:30 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't zo irritant, al die blije reacties te lezen als in: "goed idee van BNN". Ik erger me gewoon echt aan die simpelheid. Ik heb geen zin meer om 't nog 'n keer te verantwoorden etc. waarom ik dat vind, dus inderdaad, het is 'n zwaktebod van me en 'n fluttoevoeging, maar ik merk gewoon dat 't me serieus irriteert
![]()
Precies. Het is niet alsof ze die nier echt nodig hebben om te overleven ofzo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:15 schreef Gia het volgende:
Het zijn tenslotte allemaal volwassen patienten, die er zelf voor kiezen.
dus je straft een kind voor de keuze van de ouders?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:07 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Ik vind dat mensen voordat ze redelijkerwijs konden weten dat ze een orgaan nodig hadden zich onvoorwaardelijk als donor moeten inschrijven. Dus niet 'o, ik ben ziek, nu wil ik wel doneren'. Voor jongeren en kinderen onder de 18 vind ik dat de keuze van de ouders bepalend moet zijn. Beide ouders niet onvoorwaardelijk donor? Kind niet mijn organen. Simpel.
dat is toch al zo?quote:Waarom zeg ik onvoorwaardelijk? Omdat ik vind dat mensen er voor moeten kiezen om donor te zijn en dat de familie na het overlijden van die persoon geen enkele inspraak meer mag hebben indeze. Als iemand zich als donor registreerd en de familie is het daarna niet eens met de beslissing, dan heeft deze familie maar hele dikke pech. De keus is gemaakt, de familie kan de boom in. Onvoorwaardelijk dus.
Nopequote:Op woensdag 30 mei 2007 13:08 schreef Viking84 het volgende:
donorshow is idd onethisch.
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:26 schreef opgebaarde het volgende:
Waren er maar drie aanmeldingen voor een nier of heeft BNN al een kleine objectieve en eerlijke voorselectie gemaakt?
Ze kiezen er niet voor ziek te zijn. Maar ze kiezen er wel voor om aan die show mee te doen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Precies. Het is niet alsof ze die nier echt nodig hebben om te overleven ofzo.
Dat lijkt mij onmogelijk omdat die wachtlijsten toch niet openbaar verkrijgbaar zijn mag ik hopen....quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.
Hoe dan? Trekken ze gewoon een blik verkeersdoden open?quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.
Als het zo is dan zijn ze daar prima in geslaagdquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vermoed trouwens dat het een hoax is, een manier om aandacht te vragen voor de problematiek.
Hoop het maar don't think so.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vermoed trouwens dat het een hoax is, een manier om aandacht te vragen voor de problematiek.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat het een hoax is. Hoe het precies zit weet ik ook niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe dan? Trekken ze gewoon een blik verkeersdoden open?
Of zeggen ze: Pietje, Rietje en Nietje krijgen al een nier van hun vader/moeder/weetikhet. Maar stelt u zich toch eens voor dat...
Ja. Ik zie daar overgens moreel geen bezwaar in, mocht je het je afvragen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:22 schreef Brupje het volgende:
dus je straft een kind voor de keuze van de ouders?
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen hierin dus ik blijf 't wel 'n beetje volgen, maar het is gewoon 'n meningsverschil over 't algemeen dus er valt niet veel meer aan toe te voegen. Verder snap ik de venijnigheid van je post niet, ik geef zelf in die ongenuanceerde mening van mij al aan dat 't 'n beetje onzin is wat ik zeg, dus 'n superieure houding toonde ik niet volgens mij. Ik vind mijn mening overigens natuurlijk wel superieur, anders zou ik er niet achter staan. Das geen misdaad, lijkt me.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:56 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Lastig he, superieur zijn, maar niet als zodoende erkend worden. Al die onwetende paupers die niet snappen dat het geen wat jij vind de superieure mening is. Ik zou er ook geen aandacht meer aan schenken als ik jou was.
En dat is eigenlijk pas écht ziekquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:40 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Ja. Ik zie daar overgens moreel geen bezwaar in, mocht je het je afvragen.
Zolang de cowboy in Washington en de witte puntmuts in Rome daar tegen zijn is de kans dat er op dat gebied baanbrekende ontdekkingen worden gedaan erg klein. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt trouwens tijd dat we transgeen kweekorganen gaan maken, maar ja, stamcel onderzoek is ook al zo omstreden,
Met deze regering in NL zal NL ook de komende jaren geen centrum voor stamcel onderzoek centrum worden al la silicon valley (Gemiste kans)quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zolang de cowboy in Washington en de witte puntmuts in Rome daar tegen zijn is de kans dat er op dat gebied baanbrekende ontdekkingen worden gedaan erg klein. Maar je hebt wel gelijk.
Precies het gaat om het SMS'en an sich, niet om hoe duur dat nou zou zijn. Het spelelement van zo'n show vind ik vrij bizar.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen in.
Als je de posts leest gaat het haar in de zin die ik quote vooral om wie er aan die SMS-jes verdient.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies het gaat om het SMS'en an sich, niet om hoe duur dat nou zou zijn. Het spelelement van zo'n show vind ik vrij bizar.
Mwah, tis maar hoe je er naar kijkt. Het is een goede manier om af te dwingen dat mensen die het goed voor hebben met hun eigen kinderen zelf donor worden (Want ja, je bent toch een mooie lozer als je kind ernstig ziek is en het krijgt geen orgaan omdat jij te beroerd bent om organen af te staan), en daarbij is er geen enkele reden om aan te nemen dat wanneer een van de ouders geen donor is, dat het kind zelf wel donor zal worden. Bij ouders die beide uit volle overtuiging donor zijn, is dit een stuk aannemelijker.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is eigenlijk pas écht ziek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |