Precies. Het is niet alsof ze die nier echt nodig hebben om te overleven ofzo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:15 schreef Gia het volgende:
Het zijn tenslotte allemaal volwassen patienten, die er zelf voor kiezen.
dus je straft een kind voor de keuze van de ouders?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:07 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei. Ik vind dat mensen voordat ze redelijkerwijs konden weten dat ze een orgaan nodig hadden zich onvoorwaardelijk als donor moeten inschrijven. Dus niet 'o, ik ben ziek, nu wil ik wel doneren'. Voor jongeren en kinderen onder de 18 vind ik dat de keuze van de ouders bepalend moet zijn. Beide ouders niet onvoorwaardelijk donor? Kind niet mijn organen. Simpel.
dat is toch al zo?quote:Waarom zeg ik onvoorwaardelijk? Omdat ik vind dat mensen er voor moeten kiezen om donor te zijn en dat de familie na het overlijden van die persoon geen enkele inspraak meer mag hebben indeze. Als iemand zich als donor registreerd en de familie is het daarna niet eens met de beslissing, dan heeft deze familie maar hele dikke pech. De keus is gemaakt, de familie kan de boom in. Onvoorwaardelijk dus.
Nopequote:Op woensdag 30 mei 2007 13:08 schreef Viking84 het volgende:
donorshow is idd onethisch.
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:26 schreef opgebaarde het volgende:
Waren er maar drie aanmeldingen voor een nier of heeft BNN al een kleine objectieve en eerlijke voorselectie gemaakt?
Ze kiezen er niet voor ziek te zijn. Maar ze kiezen er wel voor om aan die show mee te doen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:03 schreef Leshy het volgende:
[..]
Precies. Het is niet alsof ze die nier echt nodig hebben om te overleven ofzo.
Dat lijkt mij onmogelijk omdat die wachtlijsten toch niet openbaar verkrijgbaar zijn mag ik hopen....quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.
Hoe dan? Trekken ze gewoon een blik verkeersdoden open?quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk om eerlijk te zijn dat alledrie de kandidaten sowieso aan de beurt waren/zijn voor een donornier en dat dit op het eind van de show duidelijk gaat worden.
Als het zo is dan zijn ze daar prima in geslaagdquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vermoed trouwens dat het een hoax is, een manier om aandacht te vragen voor de problematiek.
Hoop het maar don't think so.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vermoed trouwens dat het een hoax is, een manier om aandacht te vragen voor de problematiek.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat het een hoax is. Hoe het precies zit weet ik ook niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe dan? Trekken ze gewoon een blik verkeersdoden open?
Of zeggen ze: Pietje, Rietje en Nietje krijgen al een nier van hun vader/moeder/weetikhet. Maar stelt u zich toch eens voor dat...
Ja. Ik zie daar overgens moreel geen bezwaar in, mocht je het je afvragen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:22 schreef Brupje het volgende:
dus je straft een kind voor de keuze van de ouders?
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen hierin dus ik blijf 't wel 'n beetje volgen, maar het is gewoon 'n meningsverschil over 't algemeen dus er valt niet veel meer aan toe te voegen. Verder snap ik de venijnigheid van je post niet, ik geef zelf in die ongenuanceerde mening van mij al aan dat 't 'n beetje onzin is wat ik zeg, dus 'n superieure houding toonde ik niet volgens mij. Ik vind mijn mening overigens natuurlijk wel superieur, anders zou ik er niet achter staan. Das geen misdaad, lijkt me.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:56 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Lastig he, superieur zijn, maar niet als zodoende erkend worden. Al die onwetende paupers die niet snappen dat het geen wat jij vind de superieure mening is. Ik zou er ook geen aandacht meer aan schenken als ik jou was.
En dat is eigenlijk pas écht ziekquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:40 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Ja. Ik zie daar overgens moreel geen bezwaar in, mocht je het je afvragen.
Zolang de cowboy in Washington en de witte puntmuts in Rome daar tegen zijn is de kans dat er op dat gebied baanbrekende ontdekkingen worden gedaan erg klein. Maar je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt trouwens tijd dat we transgeen kweekorganen gaan maken, maar ja, stamcel onderzoek is ook al zo omstreden,
Met deze regering in NL zal NL ook de komende jaren geen centrum voor stamcel onderzoek centrum worden al la silicon valley (Gemiste kans)quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zolang de cowboy in Washington en de witte puntmuts in Rome daar tegen zijn is de kans dat er op dat gebied baanbrekende ontdekkingen worden gedaan erg klein. Maar je hebt wel gelijk.
Precies het gaat om het SMS'en an sich, niet om hoe duur dat nou zou zijn. Het spelelement van zo'n show vind ik vrij bizar.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gia geeft aan vooral tegen het SMS'en te zijn. Ik breng daar een punt tegen in.
Als je de posts leest gaat het haar in de zin die ik quote vooral om wie er aan die SMS-jes verdient.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Precies het gaat om het SMS'en an sich, niet om hoe duur dat nou zou zijn. Het spelelement van zo'n show vind ik vrij bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |