Tuurlijk niet. Als je geen donor bent mag je toch ook tegen dit soort shows zijn, dat past juist mooi in 't rijtje. Er zullen genoeg mensen zijn die om bepaalde redenen geen donor willen zijn, en die redenen kunnen juist heel goed overeen komen dit ook 'n afschuwelijk programma te vinden, lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zie je dus fout, ik heb helemaal niks tegen niet-donoren, dat moet iedereen lekker zelf weten, want iedereen is baas over eigen lichaam en geest.
MAAR, mensen die geen donor zijn, die moeten geen anti-praatjes jegens die donor-show verkondigen, want dan ben je gewoon een Huichelaar.
Jij wilt toch ook meer donoren?? Dan kan je wel een zuurpruim van de nierstichting een beetje fascistoïde oproepen laten doen, maar ik weet zeker dat deze mediarel van BNN veel meer donoren gaat opleveren.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je geen donor bent mag je toch ook tegen dit soort shows zijn, dat past juist mooi in 't rijtje. Er zullen genoeg mensen zijn die om bepaalde redenen geen donor willen zijn, en die redenen kunnen juist heel goed overeen komen dit ook 'n afschuwelijk programma te vinden, lijkt me logisch.
Je mag toch ook vóór donoren zijn en ook voor 't programma? Das pro-donor, tuurlijk is er ook iets als anti-donor.
Wat ik trouwens ook weer typisch BNN vindt is dat die vent 't zelf 'n smakeloos programma noemt, dat ze 't daarom juist toch doen. "ik verwacht ook weinig sympathie". Doe 't dan ook niet, idioot. Mensen zijn omtrend dit onderwerp zelf in staat hierover na te denken, daar hoef je ze niet voor te shockerenDas gewoon inspringen op 't geweten van mensen en dat is niet correct.
Ja, ik ken de geschiedenis van BNN. En ik hou niet van brutale mensen, en al helemaal niet van 'n omroep die zichzelf 'lekker brutaal' wil presenteren. (ik noem 'n spuiten en slikken etc.) Provoceren, shockeren. Ik wil 't liever op andere manieren zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de geschiedenis van BNN kent? Maar de oprichter van BNN was een nierpatiënt en hij was super brutaal, dus deze donorshow past precies in zijn gedachtengoed.
Ik weet ook zeker dat door deze mediarel in eens meer mensen donor zijn geworden (of gaan worden)....
Ik wil best meer donoren, maar op 'n andere manier. Een gedwongen donorcodicil zal ook meer donoren opleveren, en dat wil ik net zo goed niet. Dus het maakt mij niet uit dat dit meer donoren op levert, ik vind de manier waarop weerzinwekkend.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij wilt toch ook meer donoren?? Dan kan je wel een zuurpruim van de nierstichting een beetje fascistoïde oproepen laten doen, maar ik weet zeker dat deze mediarel van BNN veel meer donoren gaat opleveren.
Je kan het op 2 manieren doen:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:18 schreef Taurus het volgende:
En dat laatste is natuurlijk goed, mocht dat zo zijn, maar dan nog, doe 't op 'n andere manier. Het gaat hier niet om iets simpels als "moeten we wel of niet allemaal 5 euro storten". Ik vind 't zeer verkeerd om over dit soort onderwerpen mensen ergens van 'bewust' te maken op 'n provocerende manier, zodat men zich schuldig voelt als het een nee wordt.
Ja, daag, pessimist. Betere voorlichting kan ook, dat gebeurt ook nog te weinig hoor. Ik kreeg mijn donorcodicil omdat mijn ouders zeiden dat ik dat moest invullen en dat ik daar even over na moest denken. Als die het niet gezegd hadden had ik net zo goed niet begrepen of 't belangrijk was of niet, en dan was ik liever op de hoogte gebracht door 'n leuk en vrolijk programma met voorlichting dan door zo'n sick show als dit op BNN.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het op 2 manieren doen:
* Je dwingt een pasgeboren kind al bij de geboorte het donor-zijn af, zoals het werkt in een PolitieStaat;
* je doet het op de BNN-manier.
Niet mij hypocriet noemen voor je weet wat ik vind van die dramatische afrika-reclames op tv a.u.b., beetje onzinnig vind je niet?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan het op 2 manieren doen:
* Je dwingt een pasgeboren kind al bij de geboorte het donor-zijn af, zoals het werkt in een PolitieStaat;
* je doet het op de BNN-manier.
En niet zo hypocriet doen, wat denk je val al die dramatische afrika-reclames e.d. op tv, dat is zeker niet inspelen op mensen hun gevoel
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja, daag, pessimist. Betere voorlichting kan ook, dat gebeurt ook nog te weinig hoor. Ik kreeg mijn donorcodicil omdat mijn ouders zeiden dat ik dat moest invullen en dat ik daar even over na moest denken. Als die het niet gezegd hadden had ik net zo goed niet begrepen of 't belangrijk was of niet, en dan was ik liever op de hoogte gebracht door 'n leuk en vrolijk programma met voorlichting dan door zo'n sick show als dit op BNN.
Ik heb 't gemist, dus je kan gapen wat je wilt, kom dan eerst maar met feiten hoe en wanneer en waar er dan zó veel voorlichting is dat jij er van in slaap valt.quote:
Voorlichting is slaapverwerkkend. Je hebt Oude VoorLichting netzoals de slaapverwekkende Oude Media.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb 't gemist, dus je kan gapen wat je wilt, kom dan eerst maar met feiten hoe en wanneer en waar er dan zó veel voorlichting is dat jij er van in slaap valt.
Zoek gewoon eens op donor worden op google. Je komt gelijk bij een informatieve site. Hoe bedoel je te weinig voorlichting. In nl zijn mensen te lui om te zoeken en moet alles worden uitgekauwd door de overheid. Je bent verplicht vind ik om zaken ook eens zelf te onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb 't gemist, dus je kan gapen wat je wilt, kom dan eerst maar met feiten hoe en wanneer en waar er dan zó veel voorlichting is dat jij er van in slaap valt.
Kijk dit bedoel ik dus Taurusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:30 schreef jakees het volgende:
Ik vind het een top actie van BNN. Ik ga gelijk het formulier invullen morgen!
Ik ben niet de enige die dit 'n afschuwelijk programma vind, liever slaapverwekkende info dan misselijkmakend verpakte info. Onzin dat er geprovoceerd moet worden, voorlichting is er te weinig/niet (las je net niet dat mijn scholen bijvoorbeeld daar dus al 't levende bewijs van waren? dat zijn al 'n basisschool en 'n middelbare school van behoorlijke omvang waar niets gebeurd). Dus blijven roepen dat voorlichting slaapverwekkend is heeft voor mij geen zin: het was er niet, het is er ongetwijfeld te weinig.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voorlichting is slaapverwerkkend. Je hebt Oude VoorLichting netzoals de slaapverwekkende Oude Media.
Daar bereik je de jeugd van tegenwoordig niet meer mee. Er moet gewoon geprovoceerd worden via Nieuwe Media, voordat de Jeugd2.0 pas wakker wordt en of beseft.
Dat laatste kun jij vinden, het is alleen niet zo, je bent 't nou eenmaal niet verplicht. Je gaat niet iets zoeken als je er zelf weinig tot niets over weet. Ik heb nooit te maken gehad met donoren, het was voor mij dus 'n ver van m'n bed show. Ik had vroeger die voorlichting nodig, en die voorlichting moet inderdaad voorgekauwd worden door de overheid.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef jakees het volgende:
[..]
Zoek gewoon eens op donor worden op google. Je komt gelijk bij een informatieve site. Hoe bedoel je te weinig voorlichting. In nl zijn mensen te lui om te zoeken en moet alles worden uitgekauwd door de overheid. Je bent verplicht vind ik om zaken ook eens zelf te onderzoeken.
Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige die dit 'n afschuwelijk programma vind.
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je vergeet wel, dat door dit afschuwelijke programma, er ongekend veel mensen donor gaan worden!
Ik denk dat deze show de grootste donorpiek allertijden in de statistieken gaat worden. De tijd zal het leren![]()
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Lalalala, de manier waarop vind ik gewoon verkeerd voor de honderdste keer, lalalala.![]()
Al wordt de hele wereld door dit programma donor, I don't care, ik vind 't verkeerd.
Maar de appel valt ook heel vaak wél ver van de boomquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zoals het spreekwoord luidt: Het doel heiligt de middelen!![]()
Wat 'n onwijs raar jezelf-tegen-sprekend betoogquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:43 schreef Afwezig het volgende:
Raar betoog
Met het eerste heb ik absoluut geen probleem, de mensen die mee doen met die show moeten dat natuurlijk zelf weten. Dat de show er is vind ik echter jammer, en inderdaad omdat ik vind dat je de keuze van mensen niet mag beinvloeden door op deze 'shockerende' manier op 't geweten in te spelen. Het confronteert met een waarheid, zoals je zegt, maar het is geen waarheid dat je donor móet worden. Je hebt daar 'n keuze in, gelukkig. En ik vind dat die keuze door zo'n show beperkt wordt. Het gaat niet om geld storten o.i.d. Het programma komt er, prima, het levert donoren op, prima, maar ik had 't liever anders gezien, ook prima, neem ik aan?!?quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:08 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik kots echt op de zogenaamd door fatsoensnormen gedreven doch uiterst hypocriete, door media-tunnelvisie bepaalde levensvisie van sommige mensen. Wat nou ethisch onverantwoord?
Als de nierpatientjes die in de o-zo omstreden donor-show van BNN naar conformistisch doorsnee Nederlandse maatstaven al misbruikt worden, dan is dat om een hoger doel te dienen. Het staat nota bene in de openingspost dat het hele doel van de show is om de donorprobplematiek onder de aandacht te brengen. Ik weet zeker dat de betreffende nierpatientjes niet onder bedreiging van vuurwapens gedwongen zijn om mee te doen, en wie durft te beweren dat zulke kinderen nog niet oud en wijs genoeg zijn om over zoiets fundamenteels te beslissen moet eens een gesprek met zo'n patientje aangaan. Dan zal diegene erachter komen dat kinderen/jonge mensen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze redelijk onbezorgd nog vele jaren van het leven kunnen genieten vaak een stuk wijzer zijn dan de gemiddelde doorsnee gezonde burger. En wat nou onfatsoenlijk? Voor wie dan als ik vragen mag? Voor de patientjes of voor de de in zijn geweten aangetaste tv-kijkende burger? Als betreffende patientjes vorige week een anonieme vroegtijdige dood waren gestorven durf ik te wedden dat niemand die in dit topic instemmend reageert op het CDA-voorstel er ook maar één traan om had gelaten. En voor eenieder die zich aangesproken voelt met de tweede categorie en het progamma onfatsoenlijk vindt omdat het confronteert met een waarheid die anders buiten het geweten van diegene zou blijven raad ik aan om zo snel mogelijk een donor-codicil in te vullen zodat het daarna niet meer nodig is om aandacht te vragen voor het schrijnende tekort aan donoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |