quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:52 schreef Double-Helix het volgende:[..]
en wellkom
jij was die gozer die topics opende over lucide dromen,is me tot nu to maar een keer gelukt
Thanks
![]()
Ik beeld altijd iets in voordat ik ga slapen. Laatste keer was dat een zwembad omdat ik wilde dromen hoe ik in een zwembad lig in de droom. Dan zie ik met ogen dicht een zwembad voor ogen komen en dan stap ik gevoelsmatig het zwembad in. Is me ook pas 2 keer gelukt maar ik voelde toen het water dus echt alsof het water bestond.
Bij vliegen hetzelfde. Ik beeld me dan een gebouw in en spring van het gebouw om te gaan vliegen. En dan concentreer ik me op een snelle vlucht en dan ben ik bezig met navigeren en bewegingen maken en vanzelf krijg ik dan de ruimte om te vliegen in een omgeving zoals in het echt.
Bij het inbeelden komt dan een beeld voor ogen, je ziet een landschap ontstaan en vervolgens stap je het landschap in zodat je gelijkmatig dromend verder gaat.
Dat inbeelden ben ik mee begonnen door simpele voorwerpen voor de geest te halen. Een appel of een fles bier
![]()
En vervolgens ga je uitbreiden. Heb ik dan voor het in slaap vallen een beeld voor ogen dan leef ik richting dat beeld zodat het meer levend wordt.
Ik zei altijd over dat inbeelden voor het slapen gaan maar vaak wil ik meteen slapen. Heb niet altijd behoefte om het vliegen te ervaren.