geen nood over 50 jaar is de rest van europa net zo groot als nederland nu is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:28 schreef dax het volgende:
Het is niet echt een wereldschokkend probleem, maar ik vroeg me toch af of andere hier misschien ook last van hebben![]()
Ik heb rijles in een VW-Golf. Volgens mijn instructeur moet ik mijn koppeling helemaal indrukken en bij het op laten komen moet ik volgens hem mijn hak op de grond houden. Als ik dit doe komt de bovenkant van mijn schoen echter vast te zitten. Nu heb ik wel grote voeten (maat 46) maar echt extreem is dit ook niet.
Als ik de koppeling een klein beetje laat opkomen, mijn hak dan iets verder naar achter zet, en de koppeling dan verder laat opkomen kan ik mijn voet wel helemaal omhoog laten komen en fatsoenlijk wegrijden. Dit is alleen wel een beetje irritant om dit niet altijd even soepel gaat. Het zou handiger zijn als ik mijn hak gewoon vanaf het begin op dezelfde plaats kan houden.
Vandaar: zijn er nog meer mensen met dit probleem, zoja: hoe lossen jullie dit op? Doe ik zelf iets fout? Heeft het misschien ook alleen iets met deze specifieke auto te maken?
* Fugie heeft dat ook ondervondenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef -Muse- het volgende:
Met hak op de vloer rijdt het wat minder vermoeiendGa maar eens file rijden zonder je hak te laten staan
Verder is het maar net wat je zelf het fijnste vindt, het kan op allebei de manieren.
Daarom rijd ik dus een Volvo uit 1974, pedalen zijn minstens net zo groot als m'n voet (maatje 48quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef -Muse- het volgende:
In de burgerbakken van tegenwoordig heb je weinig gevoel in de koppeling. Ik heb liever een auto met een koppel/ontkoppel gebied van zo'n 5cm.
Je moet in de file ook zo min mogelijk de koppeling gebruiken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef -Muse- het volgende:
Met hak op de vloer rijdt het wat minder vermoeiendGa maar eens file rijden zonder je hak te laten staan
Verder is het maar net wat je zelf het fijnste vindt, het kan op allebei de manieren.
Precies, lekker in z'n 1 of 2 laten rollen, dan maar wat grotere gaten laten vallen. Soms verlang je echter dan wel naar een automaat ja. Totdat je op een stoplicht afrijdt, dan heb ik er zo'n schijthekel aan om alleen maar met de rem af te kunnen remmen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je moet in de file ook zo min mogelijk de koppeling gebruiken.
Ja, maar de automaten die ik rijd zijn meestal ouwe Volvo's. Als je dan remt duikt ie eerst een halve meter en gaat dan pas remmen. Dan is het iets relaxter om af te remmen op de motor, dan duikt ie ook veel minder omdat het achterwielaangedreven bakken zijn...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
Zolang je remmen goed werken is dat toch geen enkel probleem. Remmen zijn ervoor om te stoppen
Zie quotequote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:28 schreef dax het volgende:
Vandaar: zijn er nog meer mensen met dit probleem, zoja: hoe lossen jullie dit op? Ja, andere auto nemen of er mee leren leven
Doe ik zelf iets fout? Nope, heb er zelf ook last van bij sommige auto's, voornamelijk Citroen's
Heeft het misschien ook alleen iets met deze specifieke auto te maken? Combinatie van auto en jouw schoenen![]()
Met je hak op de grond heb je veel meer controle over je pedaal, en zeker als je net begint (of een heel erg duikende auto rijdt) heb je alle hulp nodig. Maar of het echt lekker is ligt ook heel erg aan de auto. Ik begon met een BX14, korte slag (ongeveer 10cm vanaf de grond tot helemaal bovenin), en met de soepele vering van die wagen wilde je heel graag je hak op de grond houden - je hele been optillen gaat lastig als de auto bokt als een wilde hengst.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:29 schreef Repeat het volgende:
Je hak op de grond houden slaat ook nergens op.
schuin naar de zijkant zodat hij op zijn kant staat en ik er met de muis van mijn voet op kan drukken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
Hoe bedoel je zoalshetis?
Naar voren/achteren schuin of naar de zijkant?
En wat voor voordeel heb jij er bij?
Kee, thanks.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
schuin naar de zijkant zodat hij op zijn kant staat en ik er met de muis van mijn voet op kan drukken.
Welke rijschool les je?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:53 schreef Isegrim het volgende:
Mijn voeten zijn juist te klein voor mijn gevoel. Hak op de grond houden kost nogal moeite. Ik moet veel kracht zetten en heb ook altijd een pijnlijke enkel na de rijles.
Ik heb ook ongeveer maat 43 (ligt aan de schoen) en ik laat mijn hak ook niet op de grond staan. Zoals je zegt is het makkelijker om het niet te doen. Ik heb zelf meer controle over de koppeling op deze manier.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:31 schreef GambinoT het volgende:
Ik laat me hak ook niet staan hoor? Ik heb maatje 43, maar ik laat me hak niet staan , zo je hele voet omhoog, trek je ook sneller op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |