abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49783242
Het is niet echt een wereldschokkend probleem, maar ik vroeg me toch af of andere hier misschien ook last van hebben

Ik heb rijles in een VW-Golf. Volgens mijn instructeur moet ik mijn koppeling helemaal indrukken en bij het op laten komen moet ik volgens hem mijn hak op de grond houden. Als ik dit doe komt de bovenkant van mijn schoen echter vast te zitten. Nu heb ik wel grote voeten (maat 46) maar echt extreem is dit ook niet.

Als ik de koppeling een klein beetje laat opkomen, mijn hak dan iets verder naar achter zet, en de koppeling dan verder laat opkomen kan ik mijn voet wel helemaal omhoog laten komen en fatsoenlijk wegrijden. Dit is alleen wel een beetje irritant om dit niet altijd even soepel gaat. Het zou handiger zijn als ik mijn hak gewoon vanaf het begin op dezelfde plaats kan houden.

Vandaar: zijn er nog meer mensen met dit probleem, zoja: hoe lossen jullie dit op? Doe ik zelf iets fout? Heeft het misschien ook alleen iets met deze specifieke auto te maken?
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 01:37:29 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49783368
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:28 schreef dax het volgende:
Het is niet echt een wereldschokkend probleem, maar ik vroeg me toch af of andere hier misschien ook last van hebben

Ik heb rijles in een VW-Golf. Volgens mijn instructeur moet ik mijn koppeling helemaal indrukken en bij het op laten komen moet ik volgens hem mijn hak op de grond houden. Als ik dit doe komt de bovenkant van mijn schoen echter vast te zitten. Nu heb ik wel grote voeten (maat 46) maar echt extreem is dit ook niet.

Als ik de koppeling een klein beetje laat opkomen, mijn hak dan iets verder naar achter zet, en de koppeling dan verder laat opkomen kan ik mijn voet wel helemaal omhoog laten komen en fatsoenlijk wegrijden. Dit is alleen wel een beetje irritant om dit niet altijd even soepel gaat. Het zou handiger zijn als ik mijn hak gewoon vanaf het begin op dezelfde plaats kan houden.

Vandaar: zijn er nog meer mensen met dit probleem, zoja: hoe lossen jullie dit op? Doe ik zelf iets fout? Heeft het misschien ook alleen iets met deze specifieke auto te maken?
geen nood over 50 jaar is de rest van europa net zo groot als nederland nu is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 09:29:21 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_49785416
Ik heb ook maat 46, en heb nooit problemen, gewoon een kwestie van wennen...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_49785443
Ik laat me hak ook niet staan hoor? Ik heb maatje 43, maar ik laat me hak niet staan , zo je hele voet omhoog, trek je ook sneller op
pi_49785649
Met hak op de vloer rijdt het wat minder vermoeiend Ga maar eens file rijden zonder je hak te laten staan
Verder is het maar net wat je zelf het fijnste vindt, het kan op allebei de manieren.
pi_49785679
ja oke dat is waar, maar nu heb ik het ook over lekker op trekken, dan neem ik mn hak mee, met file rijden laat ik hem natuurlijk relax staan
pi_49785716
Mijn voeten zijn juist te klein voor mijn gevoel. Hak op de grond houden kost nogal moeite. Ik moet veel kracht zetten en heb ook altijd een pijnlijke enkel na de rijles.
pi_49786922
Waarom moet je perse je hak op de grond laten staan? Met gas doe ik dat wel, maar koppeling gewoon lekker stampen, temeer omdat je - als de koppeling weer is opgekomen - je je voet er toch weer naast zet en je dus je hele been verplaatst.

Beetje vreemd dat dat perse moet van je instructeur, kan me bv niet voorstellen dat het de veiligheid ten goede komt..
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:15:42 #9
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49786949
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef -Muse- het volgende:
Met hak op de vloer rijdt het wat minder vermoeiend Ga maar eens file rijden zonder je hak te laten staan
Verder is het maar net wat je zelf het fijnste vindt, het kan op allebei de manieren.
* Fugie heeft dat ook ondervonden

Volgende auto wordt een automaat
pi_49786964
De mijne zegt het ook steeds. Ook omdat ik de neiging heb om de koppeling te snel los te laten omdat ik vrij veel kracht moet zetten om hem tegen te houden, arm zwak vrouwtje dat ik ben.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:19:12 #11
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_49787013
Ik moet de koppenling 30 cm indrukken ofzo heb ik het gevoel. (In VW 5)
Ik heb dan ook mijn hele voet op de koppeling, en dus dan niet mn hak op de grond.

Deze ervaring heb ik met de eerste les die ik pas gehad heb.
pi_49787593
In de burgerbakken van tegenwoordig heb je weinig gevoel in de koppeling. Ik heb liever een auto met een koppel/ontkoppel gebied van zo'n 5cm.
pi_49787691
ik kan niet eens hak op de grond houden....
omdat die koppeling bij mij niet draait om een draaipunt maar je drukt het meer de auto in

als ik dan mijn hak op de grond zou houden zou ik bij eht indrukken na een tijdje alleen nog maar met mijn tenen erop staan (en dat kan niet)

en bij het omhoog laten komen, zou ik mijn enkel niet eens ver genoeg kunnen buigen....
Ik doe niet meer aan een signature
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:14:28 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49792346
volgens mij zouden sommige fok!kers heel veel baat hebben bij een automaat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49792391
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:42 schreef -Muse- het volgende:
In de burgerbakken van tegenwoordig heb je weinig gevoel in de koppeling. Ik heb liever een auto met een koppel/ontkoppel gebied van zo'n 5cm.
Daarom rijd ik dus een Volvo uit 1974, pedalen zijn minstens net zo groot als m'n voet (maatje 48 ) en je voelt tenminste waar je mee bezig bent .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_49792564
In oude auto's is het pas ECHT auto rijden

De koppeling van mijn GTi is ook stukken zwaarder dan de gemiddelde auto, altijd leuk om te zien hoe m'n vrienden er moeite mee hebben als ik ze eens een stukje laat rijden. (lees dat ze het eindelijk eens mogen )
pi_49792600
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:47 schreef -Muse- het volgende:
Met hak op de vloer rijdt het wat minder vermoeiend Ga maar eens file rijden zonder je hak te laten staan
Verder is het maar net wat je zelf het fijnste vindt, het kan op allebei de manieren.
Je moet in de file ook zo min mogelijk de koppeling gebruiken.
pi_49792658
Je hak op de grond houden slaat ook nergens op.
pi_49792664
Je hebt soms weinig keuze...

edit- dit was niet voor repeat bedoeld.

Oh en btw..ik rij zelf ook nooit met mn hak op de grond.
pi_49792744
Mijn ouders hebben 2 dagen mijn auto geleend en mijn moeder mocht van mijn vader niet erin rijden omdat ik m'n rembekrachtiger los heb gekoppelt . Ze krijgt nooit dat pedaal fatsoenlijk naar beneden .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_49792776
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:26 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je moet in de file ook zo min mogelijk de koppeling gebruiken.
Precies, lekker in z'n 1 of 2 laten rollen, dan maar wat grotere gaten laten vallen. Soms verlang je echter dan wel naar een automaat ja. Totdat je op een stoplicht afrijdt, dan heb ik er zo'n schijthekel aan om alleen maar met de rem af te kunnen remmen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_49792857
Zolang je remmen goed werken is dat toch geen enkel probleem. Remmen zijn ervoor om te stoppen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:39:30 #23
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49792887
Rij zelf ook in een golf (4), met maatje 48, maar ik heb daar echt geen moeite mee hoor
pi_49792940
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:38 schreef Repeat het volgende:
Zolang je remmen goed werken is dat toch geen enkel probleem. Remmen zijn ervoor om te stoppen
Ja, maar de automaten die ik rijd zijn meestal ouwe Volvo's. Als je dan remt duikt ie eerst een halve meter en gaat dan pas remmen. Dan is het iets relaxter om af te remmen op de motor, dan duikt ie ook veel minder omdat het achterwielaangedreven bakken zijn...
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_49793658
Ik les op het moment in een golf 5 en ik heb maat 47,5-49 maar nooit ergens last van gehad, ik heb juist in een peugeot 206 dat ik vast kom te zitten,
en ik ben ooit in een kart vast komen te zitten ik kreeg me voet haast niet meer los maar ik gaf wel volgas
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:15:23 #26
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_49793675
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:28 schreef dax het volgende:
Vandaar: zijn er nog meer mensen met dit probleem, zoja: hoe lossen jullie dit op? Ja, andere auto nemen of er mee leren leven
Doe ik zelf iets fout? Nope, heb er zelf ook last van bij sommige auto's, voornamelijk Citroen's
Heeft het misschien ook alleen iets met deze specifieke auto te maken? Combinatie van auto en jouw schoenen
Zie quote
pi_49793708
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 15:29 schreef Repeat het volgende:
Je hak op de grond houden slaat ook nergens op.
Met je hak op de grond heb je veel meer controle over je pedaal, en zeker als je net begint (of een heel erg duikende auto rijdt) heb je alle hulp nodig. Maar of het echt lekker is ligt ook heel erg aan de auto. Ik begon met een BX14, korte slag (ongeveer 10cm vanaf de grond tot helemaal bovenin), en met de soepele vering van die wagen wilde je heel graag je hak op de grond houden - je hele been optillen gaat lastig als de auto bokt als een wilde hengst.
Daarna een andere citroen, veel zwaardere koppeling, daar kan je rustig je hele been op laten rusten zonder dat er iets gebeurt. Nu m'n eigen A3, superlichte koppeling, en die is zo gevoelig dat je je hak echt op de grond wilt houden (tenzij je graag elke keer met gillende banden of een afslaande motor voor gek wilt staan).
Kortom, gewoon doen wat je zelf het lekkerste vindt - als je maar zorgt dat je altijd controle houdt over de pedalen, en niet andersom (hint - koppeling vervangen omdat je 'm verbrandt is een duur geintje).
pi_49794252
Hak op de grond houden?

Gewoon intrappen en op laten komen. Het is geen gaspedaal. Bij mij zou dat trouwens niet eens lukken want ik heb een racekoppeling in m'n auto zitten. Die gaat behoorlijk zwaar
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:43:46 #29
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_49794349
Ik heb maatje 48 en in geen enkele auto problemen ondervonden met (ont)koppelen. Je moet zorgen dat je je voet niet te ver naar voren zet.

Wel heb ik in de eerste Seat Leon het probleem gehad dat mijn rechtervoet bij het laten neerkomen bleef hangen achter een randje boven de pedalen. Lastig als je wil remmen: voet blijft hangen => meer kracht => keihard remmen. Dat heb ik toen ook opgelost door me aan te leren mijn voet wat meer naar achter te zetten en dus meer met m'n tenen te remmen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:18:13 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49795095
ik zet mijn voet altijd een beetje schuin na het koppelen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49796451
Hoe bedoel je zoalshetis?
Naar voren/achteren schuin of naar de zijkant?
En wat voor voordeel heb jij er bij?
pi_49800824
Ik had met rijles ook hetzelfde probleem in het begin doordat ik de koppeling te veel met mijn complete voet intrapte. De truuk is om de koppeling met je tenen in te trappen, dan heb je gelijk ook iets meer gevoel met koppelen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:06:16 #33
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_49801545
ik leg mn hak altijd gewoon op de vloer.
pi_49802088
Ik heb maat 45, had het probleem ook met mijn huidige schoenen (lesauto is een Opel Corsa). Ik schuurde soms net langs de onderkant van het dashboard en doseren werd daardoor soms moeilijk. Heb het opgelost door andere schoenen te dragen, zonder een zool/voorzijde van stroef rubber.

Ik vraag me eigenlijk af of autofabrikanten wel rekening houden met dit probleem, aangezien mijn voeten niet uitzonderlijk groot zijn oid..
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 21:27:15 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49802196
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
Hoe bedoel je zoalshetis?
Naar voren/achteren schuin of naar de zijkant?
En wat voor voordeel heb jij er bij?
schuin naar de zijkant zodat hij op zijn kant staat en ik er met de muis van mijn voet op kan drukken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 26 mei 2007 @ 22:55:28 #36
156518 Snelwagen
KTM 690SM Prestige
pi_49804479
Ik heb ook maatje 46, had er ook last van in een Golf type 5. Maar dat was alleen met dikke bergschoenen aan. Met sneakers nergens last van
Some say I urinate 98 RON petrol, and that I can smell corners.
KTM (Kronreif Trunkenpolz Mattighoven) Motorradbau Moser & Co
Stop
Blitse motor man!
pi_49806176
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

schuin naar de zijkant zodat hij op zijn kant staat en ik er met de muis van mijn voet op kan drukken.
Kee, thanks.
Dit betekent dus dat jouw koppeling heel licht gaat you lucky b......
Met een zwaar gaande koppeling wordt dit een probleem, je schiet er immers makkelijker af?

De slag van de koppeling heeft er ook nog mee te maken natuurlijk, als je een korte slag hebt kun je het zo doen, en in jouw auto werkt dit blijkbaar goed, maar bij een langere slag kan het problemen oplevereren.
Ik was gewoon ff benieuwd wat je bedoelde.

Zelf vertel ik mijn leerlingen nooit hoe ze de koppeling in moeten drukken of op moeten laten komen, als ze het maar doen.
Echt, de ideale manier vindt men echt wel, kwestie van proberen.
Mocht het problemen op blijven leveren bij leerlingen dan wil ik idd samen een steunpunt gaan zoeken, maar in de regel wijst dit zichzelf wel.

Ik denk dan ook dat er geen ideale manier is; het hangt van de persoon, de auto en de combinatie van die 2 af.
  zondag 27 mei 2007 @ 13:30:42 #38
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_49816487
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:38:22 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:22:01 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_49918225
ik heb 48 en nooit last van niet goed de pedalen in te kunnen drukken en ik rij auto's van 25+
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:52:51 #40
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_49934356
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:53 schreef Isegrim het volgende:
Mijn voeten zijn juist te klein voor mijn gevoel. Hak op de grond houden kost nogal moeite. Ik moet veel kracht zetten en heb ook altijd een pijnlijke enkel na de rijles.
Welke rijschool les je?
Because they will last that long.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:16:56 #41
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_49935121
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 09:31 schreef GambinoT het volgende:
Ik laat me hak ook niet staan hoor? Ik heb maatje 43, maar ik laat me hak niet staan , zo je hele voet omhoog, trek je ook sneller op
Ik heb ook ongeveer maat 43 (ligt aan de schoen) en ik laat mijn hak ook niet op de grond staan. Zoals je zegt is het makkelijker om het niet te doen. Ik heb zelf meer controle over de koppeling op deze manier.
Horrible Cunt!
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:20:37 #42
31611 Svensson
floeperdefloep :-þ
pi_49935211
Hak op de grond houden bij het koppelen? Wat is dat voor gay shizzle man. Til gewoon je hele voet op.
You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:28:09 #43
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_49935513
Ik herinner me opeens, dat mijn eerste rijschool ook wilde dat ik mijn hak op de grond hield. Was sowieso een kut rijschool. Zegt die teef bij ongeveer de 6e rijles: "kun je niet fatsoenlijk rijden?" Ja hallo! Daarvoor volg ik toch rijlessen om dat te leren. (naderhand ben ik er achter gekomen, dat zij al voordat ik rijlessen ging volgen een verschrikkelijke hekel aan mij had)
Horrible Cunt!
pi_49937522
Ik zou nieteens weten hoe ik dat doe, doe het gewoon op de automagische piloot Volgens mij doe ik het eerste stukje met m'n hak op de grond en laat ik m'n hak verder gewoon een beetje over de bodem slepen het laatste eindje, en beweeg ik dus wel degelijk m'n hele been...

Isegrim: ga eens 1 standje dichter bij het stuur zitten, dan kom je ook vanzelf wat dichter bij de pedalen, daar zou het wat makkelijker van moeten gaan Ben benieuwd in wat voor auto je lest overigens, want normaal klinkt het eigenlijk niet

Bottom line is dat je er vanzelf handig in wordt, oefening baart kunst
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_49955014
En schoenen maken veel uit, dus als je met gevoelloze leren schoenen zit, trek ff sportschoentjes aan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')