Ik kreeg net heel even een blauw scherm met grijze letters met vooral veel 00000en er op, maar echt nog geen seconde. Was me ook niet eerder opgevallen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:42 schreef Baret het volgende:
krijg je een blauwe schermpje voordat die eruit knalt.
proberen te repairen. maar ik ben bang dat je een volledige installatie zal moeten commencen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:47 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik kreeg net heel even een blauw scherm met grijze letters met vooral veel 00000en er op, maar echt nog geen seconde. Was me ook niet eerder opgevallen.
Het is niet echt zo dat ie eruit knalt. Ik krijg eerste het windows logo, dan een scherm van foxconn (moederbordmerk volgens mij) en dan nog een scherm met wat specificaties o.a. over de processor en dan gaat ie weer terug naar t keuzescherm.
Ja heb alles verder losgekoppeld behalve muis en toetsenbord (en beeldscherm uiteraard). Ik ben nu aan het zoeken naar de windows cd rom maar ben een beetje bang dat die met mn verhuizing verloren is gegaan...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:02 schreef Tarabass het volgende:
Al geprobeerd zo weinig mogelijk aan te sluiten? Dus maar één bankje geheugen, geen cd's etc.
Voer dit eens uit !quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:53 schreef SpeedyRich het volgende:
waarschijnlijk is je boot fucked up
cd er in
r tijdens de installatie
admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>
Lijkt mij een videokaart probleem... welke weet ik niet daarvoor ben ik nog bezig met lerenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:47 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik kreeg net heel even een blauw scherm met grijze letters met vooral veel 00000en er op, maar echt nog geen seconde. Was me ook niet eerder opgevallen.
Het is niet echt zo dat ie eruit knalt. Ik krijg eerste het windows logo, dan een scherm van foxconn (moederbordmerk volgens mij) en dan nog een scherm met wat specificaties o.a. over de processor en dan gaat ie weer terug naar t keuzescherm.
Zoek in je BIOS even naar boot devices en pas daar de volgorde aan. Zet CD-ROM bovenaan en daarna pas je harde schijf. Maar zo te lezen is het misschien handiger om even iemand met ervaring er na te laten kijkenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:44 schreef annoh het volgende:
Ik heb een cd gevonden: Product recovery cd-rom (van ECA bv). Er staat op dat hij geschikt is voor backup en recovery van een ECA computersysteem en dat t voor Win XP Home w/sp2 is. Als ik de computer opsart met de cd rom er in gebeurt er niks (optioes werken niet). Moet ik r ingedrukt houden?
Hij vraagt niet altijd het wachtwoord, gewoon die commands een voor een intypen en op enter.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:54 schreef annoh het volgende:
Ik boek vooruitgang! Via het boot menu ben ik in de herstelconsole gekomen. Daar kon ik ' r' intikken voor repareren, toen ging ie allemaal bestanden van de cdrom laden, maar nu zit ik in het scherm " Microsoft XP herstelconsole" en daar moet ik volgens mij iets achter C:/> intikken. Is dat dat admin w w? en alles in een keer er achter (plus enters)?
dat kom goedquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:12 schreef annoh het volgende:
hij is nu bezig alleen bij dat command fixmbr zegt ie dat er vanalles verloren kan gaan als je geen toegang tot de schijf hebt. Op zich niet erg als er bestanden verloren gaan maar wel als het systeembestanden zijn lijkt me...
wat was het probleem ?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:02 schreef annoh het volgende:
Het is inmiddels gelukt! Heel erg bedankt voor je hulp!!
Dat is mooiquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:10 schreef annoh het volgende:
ik weet niet meer precies hoe t er stond maar volgens mij waren opstartbestanden beschadigd, en zijn die met die codes die jij gaf hersteld. Ik heb de computer toen opgestart in veilige modus, herstelpunt opgezocht en vanaf toen ging alles weer goed.
Gewoon bij het opstarten van je pcquote:Op maandag 21 juli 2008 23:01 schreef LenGrunn het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Maar wanneer moet ik die cd-rom erin doen?
Als het scherm met Veilige Modus etc. er komt te staan?
Ik heb hetzelfde probleem, met het opstarten, maar nu heb ik een paar vragen aangezien het bij mij niet lukt.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:02 schreef annoh het volgende:
Het is inmiddels gelukt! Heel erg bedankt voor je hulp!!
probeer dit eensquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:53 schreef SpeedyRich het volgende:
waarschijnlijk is je boot fucked up
cd er in
r tijdens de installatie
admin ww invullen
fixboot <enter>
fixmbr <enter>
chkdsk /r /p <enter>
exit <enter>
HD vervangenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 02:03 schreef admsnake het volgende:
Ik heb dit alles doorlopen fixboot/mbr en chkdsk maar ik blijf 0x0000008E krijgen, kan niet lezen van disk ofzo? iemand tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |