abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:24:41 #26
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_49761220
Meestal gaat het water vanzelf weg. En anders moet je het volgende doen (dit heb ik van een oorarts):
Sper je mond zover mogelijk open en stop de palm van je hand erin zodat deze je mond hermitisch afsluit. Met je andere hand knijp je je neus dicht en nu blaas je zo hard als je kunt door je mond. Zo ontstaat er een druk in je oren en heb je kans dat je het water uit je oren drukt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_49761289
neus dichtknijpen, mond dichthouden en dan hard blazen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2007 13:26:41 ]
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:42:04 #28
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_49761900
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:26 schreef Roellie80 het volgende:
neus dichtknijpen, mond dichthouden en dan hard blazen
Dat is ZOOO slecht voor je trommelvlies,
als de druk te hoog word kan je het beschadigen...

Niet doen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:14:12 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49763251
Ik wil wel graag weten hoe het afloopt, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49763473
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:42 schreef Ravii het volgende:

[..]

Dat is ZOOO slecht voor je trommelvlies,
als de druk te hoog word kan je het beschadigen...

Niet doen
Ik MOEST dat van de dokter. Mijn trommelvliezen waren naar binnen getrokken (vliegen icm verstopte neus) en ik kreeg ze zelf niet meer goed. Dovig en oorpijn. Dus naar de dokter.

Moest ik een slok water in mijn mond nemen, 1 neusgat dichtdoen. Hij blies dan in mijn andere neusgat een stoot lucht met zo'n rubberen balletje en als hij JA zei moest ik die slok water doorslikken. Na drie pogingen (eerste keer giebelig het water te vroeg doorgeslikt, dokter sjaggo... daarna elk neusgat 1 keer) was 't gelukt.

Enorm rare ervaring wel. En de pijn die ik had in het vliegtuig bij het dalen wens ik echt niemand toe, jezusmina zeg, ik dacht echt dat er iets ging knappen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_49764568
Ja ik moest dat ook van de dokter toen m'n oor dicht zat. Denk niet dat het kwaad kan dan.
pi_49765578
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik MOEST dat van de dokter. Mijn trommelvliezen waren naar binnen getrokken (vliegen icm verstopte neus) en ik kreeg ze zelf niet meer goed. Dovig en oorpijn. Dus naar de dokter.

Moest ik een slok water in mijn mond nemen, 1 neusgat dichtdoen. Hij blies dan in mijn andere neusgat een stoot lucht met zo'n rubberen balletje en als hij JA zei moest ik die slok water doorslikken. Na drie pogingen (eerste keer giebelig het water te vroeg doorgeslikt, dokter sjaggo... daarna elk neusgat 1 keer) was 't gelukt.

Enorm rare ervaring wel. En de pijn die ik had in het vliegtuig bij het dalen wens ik echt niemand toe, jezusmina zeg, ik dacht echt dat er iets ging knappen.
Ook een keer meegemaakt maar dan bij het opstijgen, ik werd helemaal gek maar gelukkig was er een stewardess die mij een tip gaf hoe ik er van af kon komen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:13:16 #33
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_49765680
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja maar dan is de druk te laag !
maar als de druk op je trommelvliezen normaal is, moet je niet gaan neus-dicht+mond-dicht+blazen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:26:34 #34
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49768207
nou nou
ze moest wel 3 of 4 keer spuiten, godzijdank kwam dat rotding eruit.
het was maar een klein propje, maar hij zat gewoon precies verkeerd.
kan nu weer goed horen, wát een opluchting
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:31:04 #35
177848 Ravii
Niks is Compleet
  vrijdag 25 mei 2007 @ 16:35:18 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49768539
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou nou
ze moest wel 3 of 4 keer spuiten, godzijdank kwam dat rotding eruit.
het was maar een klein propje, maar hij zat gewoon precies verkeerd.
kan nu weer goed horen, wát een opluchting
Mooi zo. Opgelost voor het weekend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49770615
quote:
Ook een keer meegemaakt maar dan bij het opstijgen, ik werd helemaal gek maar gelukkig was er een stewardess die mij een tip gaf hoe ik er van af kon komen
Wat was die tip dan?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 25 mei 2007 @ 18:12:22 #38
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49771174
heel blij dat het voor het weekend is opgelost, jeej voor de assistente

ik denk dat die tip van de stewardess het 'oren klaren' was? dus gewoon neus dichtknijpen en door je neus proberen uit te ademen, zo bouw je even druk op en 'plopt' je trommelvlies, dat kan opluchten.
pi_49772017
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 18:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
heel blij dat het voor het weekend is opgelost, jeej voor de assistente

ik denk dat die tip van de stewardess het 'oren klaren' was? dus gewoon neus dichtknijpen en door je neus proberen uit te ademen, zo bouw je even druk op en 'plopt' je trommelvlies, dat kan opluchten.
toch wel he

helaas werkt het voor mij niet meer
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:22:27 #40
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49772522
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:53 schreef geppie het volgende:

[..]

Wat was die tip dan?
2 plastic bekertjes met onderin een prop vochtig papier of watten. Die de hele tijd op je oren houden tot het vliegtuig niet meer stijgt of op de grond staat. Je zit voor lul, maar t schijnt wel te helpen. Een vrouw die vlakbij me in t vliegtuig zat, die ging zowat van dr stokje van de pijn en zat echt te janken erdoor. Toen kwam de stewardess dus met die oplossing en de vrouw had zo te zien nergens meer last van.

Ikzelf help me met continu kauwgom kauwen als een bezetene. en het liefst met mn mond open. En met je neus dicht even slikken als je voelt dat er druk op je oren komt te staan.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_49773556
Mij helpt mijn hoofd naar links of rechts draaien en dan slikken ook erg goed. Ik heb ook van die speciale oordoppen voor 't vliegtuig inmiddels. Laatste keer vliegen had ik nergens last van goddank.

Ruim vantevoren ook aan de anti-allergiepillen (huisstofmijtallergie, dus voortdurend opgezwollen slijmvlies in m'n holtes).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:33:18 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_49786261
Ik spuit het altijd gewoon zelf eruit met een plantenspuit gevuld met warm water. Werkt perfect
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:06:39 #43
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_69537690
Kickje. Heb nu ook last van een verstopt linkeroor. Geen pijn oid dus ik heb niet zoveel te vrezen. Kan nu de huisartsenpraktijk niet bereiken vanwege weekend enzo, daarvoor moet ik heu-le-maal naar een ziekenhuis 20km verderop.
Wat voor huismiddelen zijn er nou? Ik lees veel over slaolie, en dat het gewone(?) olie schijnt te zijn. Kan iemand wat merken opnoemen, of olijfolie? Heb ook massageolie, maar twijfel daaraan.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:09:34 #44
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69537787
sja, zoals je ziet moest ik toch naar de huisarts
maar het kan sowieso geen kwaad er olie in te druppelen en een watje/propje erin.
doe maar geen massageolie, dat lijkt me niks.
elke soort sla/olijf olie kan hoor
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:12:57 #45
87680 Mirel
pi_69537901
Ik lees nu dat water net zo goed werkt. Heb ik de laatste 2 dagen al gedaan. Maar ga nu toch wel olie proberen zodat het wat gladder wordt en het er hopelijk uitstroomt (ieeeeeeeeeeeeeeeee).
Vorig jaar had ik het ook, en na een warme zomernacht werd ik wakker met allemaal troep naast m'n oor. Ben die dag toen voor niets naar de huisarts geweest, omdat er niks meer in zat.
quote:
Water weekt oorsmeer beter

Water werkt sneller dan slaolie als je vastgekoekt oorsmeer in de gehoorgang los wilt weken, ontdekten onderzoekers het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). De oude remedie, drie dagen druppelen met slaolie, kan daarmee verlaten worden.

Bruno van Wayenburg

De Leidse ontdekking kan een boel geklieder, vieze kussens en dubieus glimmende wangen voorkomen voor mensen met verstopte oren. Bovendien kunnen ze meteen geholpen worden, in plaats van drie dagen te druppelen met slaolie. Dat blijkt uit onderzoek onder leiding van huisarts dr. Just Eekhof, die ook verbonden is aan de afdeling huisartsengeneeskunde van het LUMC.
Onder zijn leiding onderzochten huisartsen in vier huisartsenpraktijken negenenvijftig oren met hardnekkig vastzittend oorsmeer, een substantie die eigenlijk bedoeld is om het oor juist schoon te houden. ‘Hardnekkig’ betekent hier dat de okergele prop zich niet laat wegspuiten met water, zelfs niet nadat er vijf keer een spuit op leeggespoten is.
De helft van de patiënten moest van de huisarts de oude remedie volgen: druppelen met slaolie en na drie dagen terugkomen. De andere helft moest het oor afdekken met een nat watje, zodat het warme water van de spuitbeurt in het oor bleef zitten. Deze proefpersonen ondergingen al na een kwartier in de wachtkamer zitten weer een uitspuitpoging.
Waterdruppelaars moesten daarna gemiddeld nog drie keer uitgesproten worden, terwijl de patiënten met olie in hun oren gemiddeld nog 2,6 volle spuiten nodig hadden. Het verschil was statistisch niet significant, dus kun je net zo goed water gebruiken, concluderen Eekhof en medeauteurs in de British Journal of General Practice van augustus.
Eekhof was tot het experiment geïnspireerd door eerdere proeven, waarbij aangetoond was dat oorsmeer in water in ongeveer een kwartier verbrokkelt, veel sneller dan in olie. ‘Oorsmeer is een beetje een vettige substantie, misschien dat daarom de gedachte is dat je olie nodig hebt’, verklaart Eekhof de traditionele methode, ‘maar blijkbaar zitten er ook wateroplosbare bestanddelen in.’
Of de nieuwe methode nu overal toegepast gaat worden, hangt af van hoe het onder huisartsen opgepikt wordt, zegt Eekhof. ‘Sommigen doen het al, maar het is aan de artsen of ze het echt doorvoeren. Er zijn in Nederland zesduizend huisartsen, en blijkbaar kan één ding dat ze doen wat makkelijker.’
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:53:57 #46
87680 Mirel
pi_69555514
Ik heb dus 2 dagen lang water, en later audispray erin lopen gooien, en ook een keertje olie met m'n vinger. Shit was zo soepel geworden dat ik na 10m aan mn oor wrijven genoeg rotzooi eruit heb gehaald dat het open ging
pi_69556176
Om zelf te druppelen, kun je het beste Earex gebruiken:

Mijn vriend kreeg dit ook voorgeschreven van de huisarts toen hij een erg grote prop in zijn oor had, hij moest eerst een paar dagen druppelen zodat het al week was voordat ze het uit zouden spuiten.

Als de prop eruit is kun je nieuwe propaanmaak voorkomen met Audispray:

Succes
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')