Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).quote:Op maandag 23 juli 2007 14:37 schreef Rnnz het volgende:
Trouwens; volgens mij hebben ze beiden veel respect voor elkaar. Prince was fan van de Jackson 5 en MJ, en MJ was laatst nog bij een concert van Prince samen met Chris Tucker. Er is tussen hun zelf nooit rivaliteit geweest volgens Prince.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe een gesprek tussen hun zou lopen.
Mwah, m.i. is dat allemaal een beetje opgeblazen.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).
In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:
"Overigens jammer dat Prince niet mee wilde werken aan "Bad".
Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.
Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".
Dat klopte natuurlijk, maar toch jammer..
Later zou Prince zeggen dat er helemaal geen rivalitiet bestond.
En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Waarom heb je het grootste deel van deze tekst rechtstreeks gekopieerd van een reactie op een een andere site? Namelijk: http://www.musicmeter.nl/album/37.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).
In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:
"Overigens jammer dat Prince niet mee wilde werken aan "Bad".
Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.
Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".
Dat klopte natuurlijk, maar toch jammer..
Later zou Prince zeggen dat er helemaal geen rivalitiet bestond.
En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Ik geloof dat dit stukje interview nog wel ergens op Youtube staat.
Net als het legendarische James Brown optreden, waarbij eerst Jackson, en even later Prince (knetter stoned) het prodium op komen en hun ding doen (maar dat heeft weer niet zo veel met dit album te maken).
oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..
Het wilde allemaal niet echt lukken met die samenwerking. 2bad
Quincy Jones schijnt trouwens in een interview te hebben gezegd dat Prince wel bij wat opname sessies van "Off the wall" in '79 aanwezig was (rond hing) in de studio".
En daar heeft Prince gelijk in: you're butt is mine.![]()
Genoeg erover. Zal Prince er niet weer bijhalen.![]()
quote:In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen
Klopt dit nummer is gezongen door Taja Sevelle , staat op haar album geproduceerd door prince.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..
quote:Is Michael Jackson being advised by Prince about a career return to music?
It’s probably most unlikely, but the media appear desperate to link MJ and Prince together (they wish).
According to the New York Post: “Prince has been suggesting that Michael play a sequence of unplugged concerts in Las Vegas - just Michael and the microphone. No gimmicks, no costume changes, no smoke or mirrors, just his voice.”
NY Post
Is vind ik zelfs beter dan die met Mick Jagger.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Er bestaat ook een bootlegversie van 'State of Shock' met MJ & Freddy Mercury. En Rnnz bedankt voor dat audiobestandje. Echt super om te luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |