abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51747765
- Prince slaat ook wel eens wat instrumenten over (overigens ken ik niet al z'n albums dus pin me d'r niet op vast.. Prince is een betere muzikant dan MJ, dat geef ik toe.. maar over het algemeen wordt het ook wel overdreven bij hem (ik geloof niet dat hij 27 instrumenten perfect kan spelen)
- Er is meer dan alleen die albums.. bovendien was Michael op Thriller en Bad co-producer en schreef hij de meeste hits (Don't Stop 'Til You Get Enough, Wanna Be Startin' Somethin', Beat It, Billie Jean, The Girl Is Mine, Bad, The Way You Make Me Feel, Another Part Of Me, I Just Can't Stop Loving You, Smooth Criminal, Dirty Diana, Leave Me Alone waren allemaal hits en allemaal door MJ geschreven.
- hoe maakt hij dan nummers? Zoals ik toevallig boven schreef verzint hij vaak eerst de bass, de melodie en de tekst.. Dat neemt hij op op een tape-recorder en laat hij horen aan producers. Hij bepaalt wat de muzikanten moeten spelen (dat kan ie dus blijkbaar niet zelf) maar hij maakt dus echt wel z'n eigen nummers en dat kan niet iedereen op die manier. Er zijn ook nummers bij waar MJ zelf met een keyboard iets laat horen aan andere mensen om te vragen wat ze vinden (even geen voorbeelden, maar geloof me maar dat het klopt)
- logisch, het is een entertainer/performer en natuurlijk heeft ie danspasjes. Maar wil je beweren dat z'n belangrijkste moves allemaal ingestudeerd zijn? Kijk voor de grap eens een BAD Tour live om te kijken of je dan nog steeds denkt dat alles ingestudeerd is. Prince is de enige die het niet doet omdat hij meer een muzikant is.

@kind.. tjah :S

De rest:
pi_51747899
Trouwens; volgens mij hebben ze beiden veel respect voor elkaar. Prince was fan van de Jackson 5 en MJ, en MJ was laatst nog bij een concert van Prince samen met Chris Tucker. Er is tussen hun zelf nooit rivaliteit geweest volgens Prince.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe een gesprek tussen hun zou lopen.
pi_51748208
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:37 schreef Rnnz het volgende:
Trouwens; volgens mij hebben ze beiden veel respect voor elkaar. Prince was fan van de Jackson 5 en MJ, en MJ was laatst nog bij een concert van Prince samen met Chris Tucker. Er is tussen hun zelf nooit rivaliteit geweest volgens Prince.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe een gesprek tussen hun zou lopen.
Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).

In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:

"Overigens jammer dat Prince niet mee wilde werken aan "Bad".
Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.

Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".
Dat klopte natuurlijk, maar toch jammer..

Later zou Prince zeggen dat er helemaal geen rivalitiet bestond.
En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Ik geloof dat dit stukje interview nog wel ergens op Youtube staat.
Net als het legendarische James Brown optreden, waarbij eerst Jackson, en even later Prince (knetter stoned) het prodium op komen en hun ding doen (maar dat heeft weer niet zo veel met dit album te maken).

oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..

Het wilde allemaal niet echt lukken met die samenwerking. 2bad
Quincy Jones schijnt trouwens in een interview te hebben gezegd dat Prince wel bij wat opname sessies van "Off the wall" in '79 aanwezig was (rond hing) in de studio".

En daar heeft Prince gelijk in: you're butt is mine.

Genoeg erover. Zal Prince er niet weer bijhalen.
pi_51748238
En stiekem hoop ik nog steeds op een duet van Prince en Michael
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 23 juli 2007 @ 14:50:32 #205
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_51748296
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:16 schreef Rnnz het volgende:

Als je je PM ff aanzet..
Done
pi_51748316
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).

In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:

Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.

Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".

En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Mwah, m.i. is dat allemaal een beetje opgeblazen.
pi_51748931
Ik denk idd dat het nogal opgeblazen is. Prince had Bad idd afgewezen, maar de reden is volgens mij nogal onduidelijk (hij zegt zelf vanwege die eerste regel en dat geloof ik dan ook maar). Verder is er weinig rivaliteit geweest tussen beide en hebben ze respect voor elkaar.. dat rivaliteit-gedoe is vooral opgeblazen door de media.

Ik hoop idd dat ze nog eens samen iets gaan doen, want het zijn twee van m'n favoriete artiesten. Jammer dat ze allebei een groot ego hebben.

@Xaobotnik: ik stuur je zometeen een linkje
pi_51763955
quote:

[..]

Ik geloof dat dit stukje interview nog wel ergens op Youtube staat.
Net als het legendarische James Brown optreden, waarbij eerst Jackson, en even later Prince (knetter stoned) het prodium op komen en hun ding doen (maar dat heeft weer niet zo veel met dit album te maken).

oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..

Het wilde allemaal niet echt lukken met die samenwerking. 2bad
Quincy Jones schijnt trouwens in een interview te hebben gezegd dat Prince wel bij wat opname sessies van "Off the wall" in '79 aanwezig was (rond hing) in de studio".

En daar heeft Prince gelijk in: you're butt is mine.

Genoeg erover. Zal Prince er niet weer bijhalen.
Waarom heb je het grootste deel van deze tekst rechtstreeks gekopieerd van een reactie op een een andere site? Namelijk: http://www.musicmeter.nl/album/37.

Busted.
Don't judge a duck by its brother
  maandag 23 juli 2007 @ 22:16:10 #209
11502 nipeng
The last ride is free
pi_51764622
Uhmm dat geeft ie ook zelf aan.
quote:
In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen
pi_51764842
O, over het hoofd gezien.

Shit man, ik moet niet zoveel zuipen.

Excuses, Devlinsect.
Don't judge a duck by its brother
pi_51765683
pi_51767882
quote:

[..]

Klopt dit nummer is gezongen door Taja Sevelle , staat op haar album geproduceerd door prince.
Is wel een aanrader hoor.

Sorry voor het offtopic blijven maar wou het even melden
pi_51769671
Taja wie? Moet ik me nu schamen dat ik nog nooit van haar heb gehoord? :S

Schijtgeit
pi_51785655
Nu we het toch over Prince hadden:
quote:
Is Michael Jackson being advised by Prince about a career return to music?

It’s probably most unlikely, but the media appear desperate to link MJ and Prince together (they wish).

According to the New York Post: “Prince has been suggesting that Michael play a sequence of unplugged concerts in Las Vegas - just Michael and the microphone. No gimmicks, no costume changes, no smoke or mirrors, just his voice.”

NY Post
pi_51787594
Ja, had het ook al gehoord.. maar of het waar is; ik betwijfel het ten zeerste.

Het zou wel vet zijn. Af en toe een keer een move eruitgooien maar vooral zingen met een aantal stevige back-up singers (Prince? )
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:04:04 #216
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_51882441
Een duet tussen Prince en MJ lijkt me geweldig...
Niet dat her ervan zal komen denk ik, mar ja...een mens mag dromen toch?

Het duet tussen MJ en Freddy Mercury vind ik ook leuk. (more to life heet het toch?)
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_51884949
Ja, idd.. There must be more to life than this.

Mooi nummer. Een van de nummers die eigenlijk wel gereleased zou mogen worden (samen met For All Time!!!)
pi_51886025
For all time is idd ook een nummer
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:35:35 #219
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_51918271
Er bestaat ook een bootlegversie van 'State of Shock' met MJ & Freddy Mercury. En Rnnz bedankt voor dat audiobestandje. Echt super om te luisteren.
pi_51918347
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Er bestaat ook een bootlegversie van 'State of Shock' met MJ & Freddy Mercury. En Rnnz bedankt voor dat audiobestandje. Echt super om te luisteren.
Is vind ik zelfs beter dan die met Mick Jagger.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:18:11 #221
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51920936
Op welk album staat 'State of Shock' ?
pi_51922868
Hij staat geloof ik op Victory, waar ie samen met Mick Jagger zingt.
pi_51922903
EXCLUSIVE: MJ hunts for Irish venue to thrill fans on world tour

Irish Daily Mirror
Paul Martin
Showbiz Section

POP king Michael Jackson has asked promoters to find a venue to stage a massive outdoor show in Ireland next summer.

The Thriller star contacted top music figures in Dublin last week to reveal his plans for a tour.

As well as 10 dates at London's O2 Arena he wants to perform in Ireland - the country where he rebuilt his life after the child abuse trial.

A top insider told the Irish Daily Mirror: "The hunt is on to find the ideal venue for a Jackson gig.

"Croke Park would be too big and Lansdowne Road is being re-built so they are out.

"The RDS is being looked at because he performed there on the History tour in 1997.

"There are also other venues being considered that haven't been used for gigs before.

"Michael really wants to do the Dublin show as part of a 100- date world tour."

Jackson, 48, also revealed his plans for an Irish show to Samantha Mumba when he met her in Los Angeles last month.

Dublin pop babe Sam, 24, said: "He said he can't wait to come to Ireland and may be doing a gig at some stage."

Jackson is putting the finishing touches to his new album in America and will release it in November.

He will release a string of singles and then hit the road for a money-spinning tour that could make him up to (EUR) $100 Million.

Other high-profile dates in Paris, Munich, Berlin and Prague are also being planned. The star also looked at the option of staging a residency slot in Las Vegas - but sources say he is desperate to visit Europe.

One insider revealed: "This is the biggest tour of Michael's life -- he wants to reinstate his title as the King of Pop.

"He still has the power to sell-out the biggest venues around the world and is determined to show people that he still has the magic."

------------

Interesting.. maar of het waar is? Komt uit de Irish Daily Mirror van 27 juli.

Al deed ie maar een showtje.. ik zou helemaal blij zijn. Samantha Mumba mag haar hitje wel zingen in Dublin (Gotta Tell You ofzo?) Lekker nummer Ik geloof normaal niet in de uitspraak 'waar rook is, is vuur' , maar dit keer maak ik graag een uitzondering.

[ Bericht 13% gewijzigd door Rnnz op 28-07-2007 21:51:42 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:03:15 #224
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51923236
Te mooi om waar te zijn..ik dacht er vandaag nog aan.
pi_51923540
Mwah, ik wacht nog even op een reactie (ontkenning ) van Raymone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')