abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50491961
bij kennissen van mij doen ze dan een doorschuifochtendje voor iedereen, dus ook de kinderen die nu al wel op school zitten schuiven dan voor 1 ochtend door naar hun toekomstige klas. zo houd je de beginnersgroep ook klein en hoef je de andere kinderen niet naar huis te sturen. ga ik hier misschien ook wel voorstellen voor volgende jaren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:51:23 #177
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50499750
Jolie! Wat een vertrouwen mamabel! Wat staat ze wijs en vrolijk op de foto. En het verhaaltje over de plant. Lief!
Raar, die scholen zonder wen-ochtenden. Moeten ze dan meteen volledig naar school?

Wij hebben op het moment een erg gezellig meisje in huis. Het is een pittig ding (Lees: kattekopje af en toe) maar wel blij en fijn. Ik kan zo genieten van haar gebabbel.
Vanmorgen gingen we behang kopen voor de babykamer. Dus dat had ik haar uitgelegd. De baby kreeg net zo'n fijne kamer als haar. Zitten we in de auto..."We gaan een baby kopen!!!!!!".
Ze praat echt de hele dag, alles moet benoemd en verteld worden. Vind haar woordenschat ook erg breed.

Ze hangt wel erg aan me, vaak. Zo een beetje pieperig en jengelig. Moeilijk vind ik, ze lijkt dan zo'n verwend moederskindje. Ik hoop dat het over gaat en ik probeer het een beetje te negeren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:13 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50500647
Dat gaat over Lishe. Fleur heeft dat ook gehad. Maar, nu is ze weer een beetje meer zeker van zichzelf. Het is ook niet makkelijk en van peuter kleuter worden en dan ook nog grote zus. En dat laatste zal jij ook wel merken. Succes ermee. Ik heb de afgelopen periode vooral geprobeerd om me in haar wereldje te verplaatsen. Alles nieuw alles anders....
pi_50500927
Lishe, hihi een baby kopen! maar dat gehang enzo, volgens mij is 't de leeftijd hoor, Anna kan precies zo doen. en ook heel héél dramatisch af en toe over de meest gewone dingen (zoals aankleden, dat heeft ze echt nooit gedaan eigenlijk dus ik weet soms niet wat me overkomt!). gillen, schoppen, alles weer uittrekken, en vooral HEEL BOOS zijn. pffff. en gaan slapen is ook weer even erg moeilijk de laatste week. kan ook wel met het benauwde weer te maken hebben, maar vervelend is 't! gelukkig is ze tussen de buien door een allerliefst dametje met ontzettend veel praatjes en hartstikke lieve knuffels en woordjes. staan we bijvoorbeeld in de rij bij 't Kruidvat, Anna was moe en had zich weer eens ter aarde gestort dus ik tilde haar maar even op en hield haar lekker tegen me aan. zegt ze "jij bent lief. jij bent mijn schatje. ik vind jou zoooo lief!" en ze pakte m'n gezicht met 2 handen vast en gaf me een dikke kus. naaah, zo schattig. de hele rij vertederd.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:37:30 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50501371
Oh Bix. Ja dat is zoooo

En ook zo herkenbaar. Mooi zoals jullie alles nog weten te onthouden en opschrijven. Dan krijg ik zo af en toe een ahhah-gevoel bij. En van zowel de negatieve als de zeer positieve dingen. Het eigen willetje.....zo mooi om te zien ontwikkelen, zo moeilijk te doorgronden.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:11:38 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50502699
Fijn dat jullie het herkennen. Soms zakt de moed me even in de schoenen en denk ik natuurlijk dat ik het enige kind getroffen heb dat zo doet. En de fijne momenten wegen natuurlijk zo op tegen de zeur- en dram periodes.
Het naar bed gaan was hier ook een tijdje een drama. We zijn gewoon helemaal opnieuw begonnen. Papa brengt haar naar bed, kleed haar om, poetst de tanden op hun vader-dochter manier, incl. ont-zet-tend leuke grapjes . Dan leest hij nog 3 bladzijden uit haar Dora boek en dan gaat ze zelf al zwaaien. Dag papa, tot morgen! Ook dat gaat dus gewoon over Bix.

En in de categorie heerlijke momenten; "Mama, ik heb je zoooo gemist." Met bijbehorende knuffel en kus.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_50504988
ja, die zijn onvergetelijk hoor!

het ligt volgens mij niet eens zozeer aan het ritueel, dat is al vrij duidelijk en simpel en kort, meestal ook door papa, met een verhaaltje en een knuffel en hopsa, ze gaat erin. maar daarna, mevrouw blijft vaak zoooo lang wakker. eerst nog lief liedjes zingend en kletsend, en dan steeds meer jammeren en huilen. dan gaan we af en toe wel even kijken (ze klimt nu regelmatig uit haar ledikantje, we moeten nodig een gewoon bed voor haar kopen maar dat zie ik dan ook nog flink lastig worden...) anyway: wat we ook doen (wel of niet erheen gaan etc, lang /kort er tussen, etc etc), ze blijft erg (te) lang moeilijk doen. vanavond sliep ze ook niet voor 22.00u en da's geen uitzondering de afgelopen week (of weken zelfs). pfff.

anna heeft 'jawel!' ontdekt. als ze iets niet mag wordt dat vol overtuiging gebezigd. eigenlijk maakt ze er meer 'jewel!' van. en ze heeft zelf de tegenhanger verzonnen: 'jeniet! daar is ze niet vanaf te krijgen. als piet ja of jawel zegt en zij in een tegendraadse bui is dan volgt er geheid een "jeniet!"
pi_50507123
Kindjes kopen doen ze alleen in Belgie

Anna grappig die taalspelletjes bij kinderen altijd. Myrthe had net geleerd wat droogbloemen waren, vond ze heel leuk dus ging ze natbloemen plukken om te laten drogen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:04:18 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50521064
bix slaapt anna nog 's middags?
Herken het van de laatste periode dat Fleur nog 's middags sliep, dus vandaar mijn vraag.
pi_50528708
's middags slaapt ze nog, als 't lukt tenminste. ze lijkt 't ook nog wel nodig te hebben want ze valt dan vaak tijdens de lunch al zowat van dr stoel van de slaap. toch lukt het bij d'r middagslaapje ook niet altijd even goed. maar juist als ze 's middags niet slaapt is 't 's avonds ook bal. dus ik zie het nog niet als einde van haar middagdutjes eerlijk gezegd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:55:07 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50528906
Vandaag zat ik met een slapend Marietje tegen mijn schouder in de trein, liep ik met een slapend Marietje tegen me aan door de regen van de trein naar de bus, zat ik met een slapend Marietje in die bus en liep ik door dezelfde regen weer van de bus naar huis met een nog steeds slapend Marietje tegen me aan. Thuis leg ik haar op de bank en zegt ze: "Waarom leg je me neer?" Ineens wakker.

Dat gebeurt er hier dus als een middagslaapje bij oma niet lukt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:36:32 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50530142
Hoe gaat het Sugar? In je eentje met de kinderen, bedoel ik?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:17:47 #188
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50533137
Lieve verhaaltjes hier

Kai is momenteel een beetje bezitterig en dat geldt dan direct ook voor alles. De hele dag door hoor je "heb ik thuis ook" en "mijn". Hij doet ook wel hele lieve dingen. Hij is heel zoenerig, knuffelig en zijn fantasie werkt momenteel op volle kracht. Zo zit er in zijn kamer een mug die ik maar niet te pakken kan krijgen. Nu heeft hij hem maar naar mij vernoemd en vandaag maakte hij zich wel heel erg zorgen over de regen omdat hij dacht dat die de huizen kapot zou maken. Ik vind hem zo lief!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50554654
Ik zou graag wat tips willen in het afleren van een speentje.
Jenthe heeft alleen in bed nog een speen. Volgens het consultatiebureau en tandarts moet het nu afgeleerd gaan worden. Ik heb speen 1 in een envelop richting K3 gestuurd om er een ander kindje blij mee te maken. Jenthe vond het op dat moment wel okee. Toen het bedtijd werd, kwam het drama en na een hoop geonderhandel en tranen enz. vond Jenthe in een la haar reserverspeen en heeft dus diezelfde avond weer met speen geslapen. Ze heeft echt enorm behoefte aan die speen en ik vind het zo zielig om er een enorm drama van te maken. Ze weet ook dat ze hem alleen maar krijgt als ze gaat slapen. Op het consultatiebureau zeggen ze dan, tja één of twee nachtjes drama, en dan is ze het wel wel afgeleerd. Maar ik zie die één of twee nachtjes echt niet zitten. Wie heeft hier een goede tip voor mij en Jenthe?
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:04 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_50554926
Heel vervelend gezegd, maar ik denk echt dat je er toch samen met haar doorheen moet.
Geen keuze geven, maar het is gewoon zoals het is.
Een of twee nachen drama is mss toch echt te verkiezen boven een langdurig gevecht om dat speentje maar weg te zien krijgen.
Soms ben je 'gewoon' ouder die beter weet wat goed is voor jouw kind dan je kindje zelf.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:33 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554946
Leuk om hier te lezen ... wat een lieve kindjes allemaal. En Bix, die fase van Anna klinkt bekend, net als Noa een tijdje geleden. Is nu al een stuk minder!
Dat in bed nog lang kletsen/zingen en later huilen is heel bekend. Ze doet het sinds gisteravond ineens niet meer...hopelijk blijft dat zo. Misschien niet moe genoeg? Hier zijn ze gisteren héél druk geweest en waren ze doodmoe toen ik ze naar bed bracht, vanavond idem. Wie weet komt het daardoor...het zijn normaalgesproken allebei spookjes vaak hier...
  zondag 17 juni 2007 @ 20:55:38 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50555608
Jepali, zonder speen is idd een paar nachten doorzetten en je voorbereiden op een hoop drama.

en idd, geen keuze maar gewoon als feit presenteren.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50563441
Ik ben toch zo ongelooflijk trots op Randy... Hij praat al zo prachtig in volzinnen en is zo bijdehand dat hij je elke dag wel een keer versteld doet staan met zijn kennis. Het is net een spons, zuigt alles op en een paar dagen later komt er ineens een opmerking waarvan je denkt "waar heeft hij dat vandaan?!"
Vanmorgen: "Wil jij een riem om, net als papa? Ik heb gisteren ook 1 voor jou gekocht" Randy:"Nee, ik heb geen bloeklusjes in deze bloek toch?... *zoekt* Oja, toch wel!"
Vanavond naar een festival, wij willen weg na een bezoekje luchtkussen, maar meneer denkt er anders over: "Nee, ik ga nog even zitten mensen kijken"

Overigens wordt er op het moment van me verwacht dat ik communiceer via de knuffels. Vandaag via de krokodil, maar dat verschilt per dag. Hij voert hele gesprekken met het ding, de krokodil vraagt ook van alles aan mij of roept me net zolang tot ik vraag "Wat is er, krokodil?" (Als ik zeg "Ja, Randy?" wordt er niet gereageerd! ) Als ik hem vraag of hij op zijn stoel gaat zitten, schopt hij een scene tot en met, maar ik zodra ik aan de krokodil vraag (heldere ingeving) of hij even aan Randy vragen om aan tafel te gaan, volgt er een gesprekje en gaat hij zo zitten!
pi_50579800
Jepali, gewoon door zetten het is misschien 2 dagen bal in huis (slaapkamer) maar dan is het meestal ook over. Morgaine was samen met mij op een verjaardag en daar was een pup die tijdens het spelen van de kinderen haar speen te pakken had en had stuk gekauwt. Toen hebben we hem samen in de prullenbak gegooit en toen ik haar thuis onder de douche had gezet heb ik alle spenen verstopt in de keukenkast. Ze is zonder speen gaan slapen en heeft wel een paar dagen gehad dat ze boos was op de hond van vrienden maar zonder tranen naar bed.
  maandag 18 juni 2007 @ 15:46:52 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50580176
Moeilijke fase Jepali ..

Misschien kun je voorstellen dat al een GROTE meid is, en dat grote meiden niet meer met speentjes slapen!
Dat is alleen voor kleine meisjes ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_50580715
Kijk, dat zonder tranen naar bed, daar voel ik veel meer voor. Misschien kan ik de speen per ongeluk een beetje stuk maken om hem dan vervolgens samen met haar weg te gooien.
Ik roep al een tijd spenen voor baby's zijn, maar Jenthe is niet erg onder de indruk daarvan. Mama, ik ben een baby, hoor ik dan. Meegeven met Sinterklaas vind ik ook wel een goeie optie, maarja dat duurt weer een paar maanden.
Misschien gaat ze wel duimen als ze de speen niet meer heeft en dat is natuurlijk nog veel moeilijker af te leren.
pi_50584931
Jepali, hebben jullie niet een hondje in de familie? Een keertje op de koffie gaan en dan als ze aan het spelen is de speen zo gezegt kwijt zijn en terug vinden bij de hond? Ik geef morgaine standaard een knuffel mee naar bed die zeg maar de speen heeft vervangen na het gevalletje hond verleden jaar zomer.
pi_50590430
Jenthe mag de speen alleen maar in bed, dus de kans dat een hond hem daar vindt is vrij klein. Maar ik ga denk ik binnenkort maar proberen om Jenthe te laten slapen zonder speen, maar ik zie er zooooo verschrikkelijk tegen op.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:32:55 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50592787
Ook hier gaat het speendrama binnenkort van start. En, ja ik weet nu al dat het een drama gaat worden. Maar, goed. Volgende week gaat ze voor de laatste keer naar de psz. En dan geeft Fleur de spenen aan de juf. Voor de kleine kindjes die nieuw komen op de psz. Want zij is dan groot en heeft geen speen meer nodig. Wat ben ik blij dat ik die avond niet thuis ben.....
pi_50603954
Jepali, wij hebben voor Elise heel duidelijk afgesproken dat toen ze 3 jaar werd het tijd werd om de speen weg te doen. Dat hebben we al lange tijd voorbereid. Omdat het nog zo lang duurde ging Elise daar wel in mee. En we hebben op haar 3e verjaardag samen haar speen weggegooid (Ze heeft'm zelf weggegooid, direct in de bak, dus kon ze ook niet meer terug)
En ze was heel trots dat ze 'm weggooide (en wij ook)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')