abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 06:31:04 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50437581
Ik snap niet waar je dan achter moet gaan zitten?

Toen Jolie gister naar bed ging, zag ze dat er een klein gaatje (nog geen cm) in de nek van haar hond zat. 'Maar dat kun jij toch wel maken, he mam ' Ze wilde natuurlijk wel met de hond gaan slapen en ik dacht dat het wel één nachtje kon. 'Ik zal er niet aankomen,' zei ze nog. En ik vertrouwde het kind waarmee ik meerdere keren bij de dokter ben geweest omdat ze aan d'r navel en nagelriempjes plukt, tot aan bloeden en ontstekingen toe.

Dit zag ik vannacht, toen ik d'r nog even een kusje ging geven. Toen ik de wolletjes van d'r afhaalde zei ze met d'r ogen dicht 'niet mijn hondje pakken he, die wil graag bij mij zijn.'
pi_50437619
Arme hond Wel een drastische liposuctie!
Luchtbel vandaag dus met naald en draad aan de slag?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 08:22:53 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50438219
Hahaha!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:34:02 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50438366
Oh nee, Jolie! Wat een kind heb je toch gemaakt, LB, mijn god!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50438624
Wat een lieve foto Luchtbel!! En een iets minder lieve meid Ze moet toch eens wat voorzichtiger met haar huisdieren omgaan hoor! (en wat grappig dat ze zegt dat het hondje bij haar wilt zijn)
Ach, Elise heeft ook al een keer de kop van een (door oma zelf gemaakte) kat eraf getrokken

Elise was vannacht plotseling angstig; er was (volgens haar) een slakje op haar kamer, maar wat die nou wilde, weten we niet. Maar ze is wel een keer of 4 geweest
pi_50440963
haha luchtbel. da's nog es echt peutergedrag. jolietje
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:36:48 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50441483
Geweldig, wat een kind ben jij Jolie... heerlijk (maar wel troep voor moeders natuurlijk...enneh, kun jij het maken? )
Hier ook kindjes die aan iets wat een beetje kapot is, gaan trekken zodat het écht kapot gaat. Hoort er idd bij... (wel vervelend, maar ja, wat doe je eraan...)

[ Bericht 21% gewijzigd door Suzanna op 14-06-2007 10:44:27 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:43:34 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50441700
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef poemojn het volgende:
Bedankt voor alle complimenten, zo is het leuk showen en ze had haar vader echt ten voeten uit getekend he
Beef, idd Luliette. 't Was eerst Joelita maar nu kan ze 't al beter. Het blijft wel een ingewikkelde naam natuurlijk.
Noa noemt Julia ook 'Lulia' ... wat grappig! Ik dacht het ook al te horen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:48:32 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50441838
Jolie !

Achter het betreffende kind op de wc gaan zitten LB. Ik doe dat hier idd met peuter ook, maar hou zelf wel mijn broek aan . Voelt blijkbaar veilig, poepen met mama achter je die je vasthoudt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50442281
oja dat bedoelde ik. en je eigen broek hoeft inderdaad niet uit.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:03:33 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50446489
Oh nou ik vrees dat ik dat er nooit voor over zou hebben gehad

De hond is genaaid en Jolie zou het echt noooooit meer doen. Maar natuurlijk....
pi_50449971
Jolie Hoe reageerde ze vanmorgen dan op haar hond?
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:10:36 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50456328
Ze riep me niet vanmorgen ze wist dus al dat ik het gezien had, het is echt een snaakje hoor.

Sorry dat ik d'r zo spam hier maar het is echt een portret. Vandaag gaf ze mij een cadeautje dat ze op school had gemaakt (vaderdag...) Het was een beschilderde bloempot met euhm ja iets erin dus aarde en er komt een bloem. Zegt ze 'ga je nu wel even die poep eruit halen mam, dat willen we natuurlijk niet in de huiskamer. Ik snap niet waarom juffie dat in mijn geverfde potje heeft gedaan.' Met een hele beteuterde blik erbij, ze is echt ontzettend grappig momenteel Het lijkt soms alsof ze van alles wel wat af weet maar het is eigenlijk steeds net niks.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:34:40 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50465534
Ze staat er ook zo heerlijk snaaks bij

Leuke leeftijd is dit, he? Als je goed op je kind let kun je er een hele hoop uithalen hoe kinderen de wereld om zich heen leren te begrijpen. Zo leuk vind ik dat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:06:14 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50477928
Ik vind 't juist leuk LB!! Ik vind Zjolietje zooo schattig en die verhalen van jou zijn altijd heel leuk! Het is zo'n grappig en leuk kind joh!

Noa is op het moment echt een scheetje. Ik geniet echt superveel van haar ... een tijdje geleden was dat wel anders! Ze hoeft bijna nooit in de hoek meer, is lief voor Emma, lief voor Julia en lief voor mama ... ze helpt mee met schoonmaken, wil een schortje om (ik heb een Jip-en Janneke schortje voor haar) en is echt een klein moedertje voor Julia.
Ik heb haar vanochtend naar de psz gebracht en daar zag ik het jochie waar ze het regelmatig over heeft... Khadir ofzo. Dan vraag ik thuis weleens: 'is Khadir lief?' en dan zegt ze: 'neeee...' en haar buurmeisje, Emily, zit ook op de psz en dan vraag ik: is Emily lief?' en die is altijd wél lief... vraag me toch wel af wat dat jochie dan doet ...
(volgens de juffen was Khadir wel lief maar gewoon een beetje ondeugend af en toe...)

Maar dan ben ik zo benieuwd wat ze daar allemaal doen, hoe ze samen spelen etc... wel jammer hoor, dat we er geen webcam hebben hangen en het mee kunnen volgen ... (en aan de andere kant is het ook wel heerlijk rustig nu )
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:00:19 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50479531
Fleur gaat nog maar 3x naar de psz . Mijn kleine meisje wordt nu toch echt heel groot. Pff. Zo groot en soms nog oh, zo klein. Gisterenavond was ze zo moe dat ze om half zeven al naar bed wilde, maar door het rare weer kon ze niet in slaapkomen. Toen ik om 8 uur ging kijken zat er een klein hoopje ellende op bed. Mama, ik kan niet in slaap komen. Grote rode ogen keken me aan. Zo groot en toch zo klein. Ik ben bij d'r gaan zitten en heb liedjes gezongen. Toen is ze lekker in slaap gevallen.

En vanochtend was ze de grote zus. Maud lag tegen me aan en Fleur kwam binnen. Ze kijkt Maud aan en terwijl die begint te glunderen en kirren hoor ik Fleur zeggen: Hallo, mijn meisje, kijk es wie daar is. Ja je grote zus, he....
pi_50480052
Myrthe is nu voor het eerst op schoolreisje! Ze mocht bij haar vriendinnetje in de auto, en reed vrolijk zwaaiend weg Ben benieuwd hoe ze 't vindt

Is Fleur al aan het wennen op de basisschool, Chacama?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:19:48 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50480172
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:16 schreef poemojn het volgende:
Myrthe is nu voor het eerst op schoolreisje! Ze mocht bij haar vriendinnetje in de auto, en reed vrolijk zwaaiend weg Ben benieuwd hoe ze 't vindt

Is Fleur al aan het wennen op de basisschool, Chacama?
In overleg met de school hebben we besloten om niet te wennen. Ze gaat meteen na de vakantie naar school en komt dan in een klas van 8 kindjes, waarvan ze er ca. 5 al kent. Nu is de klas 20-kindjes groot en zou het dus door de drukte wel eens averechts kunnen werken, waardoor ze de hele vakantie als een berg tegen het naar school gaan op gaat zien.

Ze is doordat ze bij de oppas is wel gewend aan de basisschool. Ze gaat regelmatig mee om de andere kinderen op te halen of weg te brengen. Dus het gebouw is al een vertrouwd iets.

Waar gaat ze naar toe? Hier wordt het schoolreisje een uitje naar een binnenspeeltuin. Altijd een groot succes.
pi_50483239
Ze zijn naar een educatieve kinderboerderij geweest. En het was geweldig leuk
(Al dat gesjouw en georganiseer met auto's en autostoeltjes vooraf is trouwens ook wel grappig om te zien.)

Wel fijn dat ze in zo'n kleine klas kan beginnen. Heeft ze er al zin in?
pi_50483715
piet gaat ook niet wennen, de school waar hij naar toe zal gaan doet daar standaard niet aan wanneer de zomervakantie er tussen zit. ik vind 't wel een beetje jammer, volgens mij zou hij er best wat aan hebben, maar goed. de groepen zijn op dit moment ook erg groot (> 30) zei de juf die ik sprak, het zou niet echt een relaxed wenochtendje zijn.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:09:29 #171
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50483777
Dat zie je hier ook. Veel gesjouw.

Ze heeft er wel zin in. Alleen het begrip vakantie zegt d'r maar weinig. Wij gaan zelf nl. niet op vakantie dus voor haar is het maar raar dat ze niet meteen als ze klaar is met de psz naar school kan.
pi_50483913
wat stoer, op schoolreisje! en fijn dat 't zo leuk was.

en jolie, hihi.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:24:15 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_50484384
Wat vreemd dat ze niet aan wennen doen voor de zomervakantie. Bij ons op school (euh... Daans school en Judiths toekomstige school) hebben ze vandaag een wenochtend voor de kleuters die direct na de zomervakantie naar school gaan. De overige kleuters hebben vrij. Zo gaat dat elk jaar.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_50484855
ja, ik heb dat van anderen ook vernomen, maar hier doen ze dat kennelijk niet. ik vind 't ook jammer.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:18 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50486845
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:24 schreef Grijs het volgende:
Wat vreemd dat ze niet aan wennen doen voor de zomervakantie. Bij ons op school (euh... Daans school en Judiths toekomstige school) hebben ze vandaag een wenochtend voor de kleuters die direct na de zomervakantie naar school gaan. De overige kleuters hebben vrij. Zo gaat dat elk jaar.
Dat is toch anders. Wel goed trouwens. Hier wennen ze in de klas zoals die nu is. Dus dan zou Fleur in een klas van 20 kindjes gaan oefenen terwijl ze straks in een klas van 8 terrecht komt. Maar ik kan dit weleens voorstellen aan het bestuur hier. Vind het een goede optie....
pi_50491961
bij kennissen van mij doen ze dan een doorschuifochtendje voor iedereen, dus ook de kinderen die nu al wel op school zitten schuiven dan voor 1 ochtend door naar hun toekomstige klas. zo houd je de beginnersgroep ook klein en hoef je de andere kinderen niet naar huis te sturen. ga ik hier misschien ook wel voorstellen voor volgende jaren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:51:23 #177
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50499750
Jolie! Wat een vertrouwen mamabel! Wat staat ze wijs en vrolijk op de foto. En het verhaaltje over de plant. Lief!
Raar, die scholen zonder wen-ochtenden. Moeten ze dan meteen volledig naar school?

Wij hebben op het moment een erg gezellig meisje in huis. Het is een pittig ding (Lees: kattekopje af en toe) maar wel blij en fijn. Ik kan zo genieten van haar gebabbel.
Vanmorgen gingen we behang kopen voor de babykamer. Dus dat had ik haar uitgelegd. De baby kreeg net zo'n fijne kamer als haar. Zitten we in de auto..."We gaan een baby kopen!!!!!!".
Ze praat echt de hele dag, alles moet benoemd en verteld worden. Vind haar woordenschat ook erg breed.

Ze hangt wel erg aan me, vaak. Zo een beetje pieperig en jengelig. Moeilijk vind ik, ze lijkt dan zo'n verwend moederskindje. Ik hoop dat het over gaat en ik probeer het een beetje te negeren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:13 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50500647
Dat gaat over Lishe. Fleur heeft dat ook gehad. Maar, nu is ze weer een beetje meer zeker van zichzelf. Het is ook niet makkelijk en van peuter kleuter worden en dan ook nog grote zus. En dat laatste zal jij ook wel merken. Succes ermee. Ik heb de afgelopen periode vooral geprobeerd om me in haar wereldje te verplaatsen. Alles nieuw alles anders....
pi_50500927
Lishe, hihi een baby kopen! maar dat gehang enzo, volgens mij is 't de leeftijd hoor, Anna kan precies zo doen. en ook heel héél dramatisch af en toe over de meest gewone dingen (zoals aankleden, dat heeft ze echt nooit gedaan eigenlijk dus ik weet soms niet wat me overkomt!). gillen, schoppen, alles weer uittrekken, en vooral HEEL BOOS zijn. pffff. en gaan slapen is ook weer even erg moeilijk de laatste week. kan ook wel met het benauwde weer te maken hebben, maar vervelend is 't! gelukkig is ze tussen de buien door een allerliefst dametje met ontzettend veel praatjes en hartstikke lieve knuffels en woordjes. staan we bijvoorbeeld in de rij bij 't Kruidvat, Anna was moe en had zich weer eens ter aarde gestort dus ik tilde haar maar even op en hield haar lekker tegen me aan. zegt ze "jij bent lief. jij bent mijn schatje. ik vind jou zoooo lief!" en ze pakte m'n gezicht met 2 handen vast en gaf me een dikke kus. naaah, zo schattig. de hele rij vertederd.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:37:30 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50501371
Oh Bix. Ja dat is zoooo

En ook zo herkenbaar. Mooi zoals jullie alles nog weten te onthouden en opschrijven. Dan krijg ik zo af en toe een ahhah-gevoel bij. En van zowel de negatieve als de zeer positieve dingen. Het eigen willetje.....zo mooi om te zien ontwikkelen, zo moeilijk te doorgronden.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:11:38 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50502699
Fijn dat jullie het herkennen. Soms zakt de moed me even in de schoenen en denk ik natuurlijk dat ik het enige kind getroffen heb dat zo doet. En de fijne momenten wegen natuurlijk zo op tegen de zeur- en dram periodes.
Het naar bed gaan was hier ook een tijdje een drama. We zijn gewoon helemaal opnieuw begonnen. Papa brengt haar naar bed, kleed haar om, poetst de tanden op hun vader-dochter manier, incl. ont-zet-tend leuke grapjes . Dan leest hij nog 3 bladzijden uit haar Dora boek en dan gaat ze zelf al zwaaien. Dag papa, tot morgen! Ook dat gaat dus gewoon over Bix.

En in de categorie heerlijke momenten; "Mama, ik heb je zoooo gemist." Met bijbehorende knuffel en kus.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_50504988
ja, die zijn onvergetelijk hoor!

het ligt volgens mij niet eens zozeer aan het ritueel, dat is al vrij duidelijk en simpel en kort, meestal ook door papa, met een verhaaltje en een knuffel en hopsa, ze gaat erin. maar daarna, mevrouw blijft vaak zoooo lang wakker. eerst nog lief liedjes zingend en kletsend, en dan steeds meer jammeren en huilen. dan gaan we af en toe wel even kijken (ze klimt nu regelmatig uit haar ledikantje, we moeten nodig een gewoon bed voor haar kopen maar dat zie ik dan ook nog flink lastig worden...) anyway: wat we ook doen (wel of niet erheen gaan etc, lang /kort er tussen, etc etc), ze blijft erg (te) lang moeilijk doen. vanavond sliep ze ook niet voor 22.00u en da's geen uitzondering de afgelopen week (of weken zelfs). pfff.

anna heeft 'jawel!' ontdekt. als ze iets niet mag wordt dat vol overtuiging gebezigd. eigenlijk maakt ze er meer 'jewel!' van. en ze heeft zelf de tegenhanger verzonnen: 'jeniet! daar is ze niet vanaf te krijgen. als piet ja of jawel zegt en zij in een tegendraadse bui is dan volgt er geheid een "jeniet!"
pi_50507123
Kindjes kopen doen ze alleen in Belgie

Anna grappig die taalspelletjes bij kinderen altijd. Myrthe had net geleerd wat droogbloemen waren, vond ze heel leuk dus ging ze natbloemen plukken om te laten drogen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:04:18 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50521064
bix slaapt anna nog 's middags?
Herken het van de laatste periode dat Fleur nog 's middags sliep, dus vandaar mijn vraag.
pi_50528708
's middags slaapt ze nog, als 't lukt tenminste. ze lijkt 't ook nog wel nodig te hebben want ze valt dan vaak tijdens de lunch al zowat van dr stoel van de slaap. toch lukt het bij d'r middagslaapje ook niet altijd even goed. maar juist als ze 's middags niet slaapt is 't 's avonds ook bal. dus ik zie het nog niet als einde van haar middagdutjes eerlijk gezegd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:55:07 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50528906
Vandaag zat ik met een slapend Marietje tegen mijn schouder in de trein, liep ik met een slapend Marietje tegen me aan door de regen van de trein naar de bus, zat ik met een slapend Marietje in die bus en liep ik door dezelfde regen weer van de bus naar huis met een nog steeds slapend Marietje tegen me aan. Thuis leg ik haar op de bank en zegt ze: "Waarom leg je me neer?" Ineens wakker.

Dat gebeurt er hier dus als een middagslaapje bij oma niet lukt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:36:32 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50530142
Hoe gaat het Sugar? In je eentje met de kinderen, bedoel ik?
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:17:47 #188
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50533137
Lieve verhaaltjes hier

Kai is momenteel een beetje bezitterig en dat geldt dan direct ook voor alles. De hele dag door hoor je "heb ik thuis ook" en "mijn". Hij doet ook wel hele lieve dingen. Hij is heel zoenerig, knuffelig en zijn fantasie werkt momenteel op volle kracht. Zo zit er in zijn kamer een mug die ik maar niet te pakken kan krijgen. Nu heeft hij hem maar naar mij vernoemd en vandaag maakte hij zich wel heel erg zorgen over de regen omdat hij dacht dat die de huizen kapot zou maken. Ik vind hem zo lief!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50554654
Ik zou graag wat tips willen in het afleren van een speentje.
Jenthe heeft alleen in bed nog een speen. Volgens het consultatiebureau en tandarts moet het nu afgeleerd gaan worden. Ik heb speen 1 in een envelop richting K3 gestuurd om er een ander kindje blij mee te maken. Jenthe vond het op dat moment wel okee. Toen het bedtijd werd, kwam het drama en na een hoop geonderhandel en tranen enz. vond Jenthe in een la haar reserverspeen en heeft dus diezelfde avond weer met speen geslapen. Ze heeft echt enorm behoefte aan die speen en ik vind het zo zielig om er een enorm drama van te maken. Ze weet ook dat ze hem alleen maar krijgt als ze gaat slapen. Op het consultatiebureau zeggen ze dan, tja één of twee nachtjes drama, en dan is ze het wel wel afgeleerd. Maar ik zie die één of twee nachtjes echt niet zitten. Wie heeft hier een goede tip voor mij en Jenthe?
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:04 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_50554926
Heel vervelend gezegd, maar ik denk echt dat je er toch samen met haar doorheen moet.
Geen keuze geven, maar het is gewoon zoals het is.
Een of twee nachen drama is mss toch echt te verkiezen boven een langdurig gevecht om dat speentje maar weg te zien krijgen.
Soms ben je 'gewoon' ouder die beter weet wat goed is voor jouw kind dan je kindje zelf.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:33 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554946
Leuk om hier te lezen ... wat een lieve kindjes allemaal. En Bix, die fase van Anna klinkt bekend, net als Noa een tijdje geleden. Is nu al een stuk minder!
Dat in bed nog lang kletsen/zingen en later huilen is heel bekend. Ze doet het sinds gisteravond ineens niet meer...hopelijk blijft dat zo. Misschien niet moe genoeg? Hier zijn ze gisteren héél druk geweest en waren ze doodmoe toen ik ze naar bed bracht, vanavond idem. Wie weet komt het daardoor...het zijn normaalgesproken allebei spookjes vaak hier...
  zondag 17 juni 2007 @ 20:55:38 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50555608
Jepali, zonder speen is idd een paar nachten doorzetten en je voorbereiden op een hoop drama.

en idd, geen keuze maar gewoon als feit presenteren.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50563441
Ik ben toch zo ongelooflijk trots op Randy... Hij praat al zo prachtig in volzinnen en is zo bijdehand dat hij je elke dag wel een keer versteld doet staan met zijn kennis. Het is net een spons, zuigt alles op en een paar dagen later komt er ineens een opmerking waarvan je denkt "waar heeft hij dat vandaan?!"
Vanmorgen: "Wil jij een riem om, net als papa? Ik heb gisteren ook 1 voor jou gekocht" Randy:"Nee, ik heb geen bloeklusjes in deze bloek toch?... *zoekt* Oja, toch wel!"
Vanavond naar een festival, wij willen weg na een bezoekje luchtkussen, maar meneer denkt er anders over: "Nee, ik ga nog even zitten mensen kijken"

Overigens wordt er op het moment van me verwacht dat ik communiceer via de knuffels. Vandaag via de krokodil, maar dat verschilt per dag. Hij voert hele gesprekken met het ding, de krokodil vraagt ook van alles aan mij of roept me net zolang tot ik vraag "Wat is er, krokodil?" (Als ik zeg "Ja, Randy?" wordt er niet gereageerd! ) Als ik hem vraag of hij op zijn stoel gaat zitten, schopt hij een scene tot en met, maar ik zodra ik aan de krokodil vraag (heldere ingeving) of hij even aan Randy vragen om aan tafel te gaan, volgt er een gesprekje en gaat hij zo zitten!
pi_50579800
Jepali, gewoon door zetten het is misschien 2 dagen bal in huis (slaapkamer) maar dan is het meestal ook over. Morgaine was samen met mij op een verjaardag en daar was een pup die tijdens het spelen van de kinderen haar speen te pakken had en had stuk gekauwt. Toen hebben we hem samen in de prullenbak gegooit en toen ik haar thuis onder de douche had gezet heb ik alle spenen verstopt in de keukenkast. Ze is zonder speen gaan slapen en heeft wel een paar dagen gehad dat ze boos was op de hond van vrienden maar zonder tranen naar bed.
  maandag 18 juni 2007 @ 15:46:52 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50580176
Moeilijke fase Jepali ..

Misschien kun je voorstellen dat al een GROTE meid is, en dat grote meiden niet meer met speentjes slapen!
Dat is alleen voor kleine meisjes ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_50580715
Kijk, dat zonder tranen naar bed, daar voel ik veel meer voor. Misschien kan ik de speen per ongeluk een beetje stuk maken om hem dan vervolgens samen met haar weg te gooien.
Ik roep al een tijd spenen voor baby's zijn, maar Jenthe is niet erg onder de indruk daarvan. Mama, ik ben een baby, hoor ik dan. Meegeven met Sinterklaas vind ik ook wel een goeie optie, maarja dat duurt weer een paar maanden.
Misschien gaat ze wel duimen als ze de speen niet meer heeft en dat is natuurlijk nog veel moeilijker af te leren.
pi_50584931
Jepali, hebben jullie niet een hondje in de familie? Een keertje op de koffie gaan en dan als ze aan het spelen is de speen zo gezegt kwijt zijn en terug vinden bij de hond? Ik geef morgaine standaard een knuffel mee naar bed die zeg maar de speen heeft vervangen na het gevalletje hond verleden jaar zomer.
pi_50590430
Jenthe mag de speen alleen maar in bed, dus de kans dat een hond hem daar vindt is vrij klein. Maar ik ga denk ik binnenkort maar proberen om Jenthe te laten slapen zonder speen, maar ik zie er zooooo verschrikkelijk tegen op.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:32:55 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50592787
Ook hier gaat het speendrama binnenkort van start. En, ja ik weet nu al dat het een drama gaat worden. Maar, goed. Volgende week gaat ze voor de laatste keer naar de psz. En dan geeft Fleur de spenen aan de juf. Voor de kleine kindjes die nieuw komen op de psz. Want zij is dan groot en heeft geen speen meer nodig. Wat ben ik blij dat ik die avond niet thuis ben.....
pi_50603954
Jepali, wij hebben voor Elise heel duidelijk afgesproken dat toen ze 3 jaar werd het tijd werd om de speen weg te doen. Dat hebben we al lange tijd voorbereid. Omdat het nog zo lang duurde ging Elise daar wel in mee. En we hebben op haar 3e verjaardag samen haar speen weggegooid (Ze heeft'm zelf weggegooid, direct in de bak, dus kon ze ook niet meer terug)
En ze was heel trots dat ze 'm weggooide (en wij ook)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:50:42 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50606656
Bram is een duimer, dus dat wordt nog wat.... hij duimt alleen met zijn knuf erbij, dus het is alleen in bed, als hij zijn knuf mag.
Zijn oudere broers waren beide speen kinderen. Heb er erg tegenop gezien, maar het ging verbazingwekkend vloeiend. Ze beten ze stuk. en dan is een speen gevaarlijk. zelf weg laten gooien en ze zijn zonder morren gaan slapen. allebei, en allebei rond 2,5.
De middelste sliep met drie spenen, een in zijn mond, en in elke hand één, met dat rondje precies over z'n duim
het is een bijzonder kind. Wij dachten: dat wordt drama... maar ze gingen één voor één stuk, en binnen een week ook die drie weg.

maar het vergt wel duidelijkheid van jezelf. dat je het zelf ook compleet normaal vind. waar is mijn speen? ja, die was stuk, die heb je net zelf weggegooid. oh ja...
en verder niks.
Maar of dat bij iedereen zo werkt...

even over zeggen: dat is voor babies....
ik heb ooit ergens gelezen dat zeggen jij bent groot, of als je groot bent niet handig is om te zeggen. Omdat je dan de kans loopt dat ze eten gaan weigeren etc. (of volhouden baby te zijn) omdat ze niet groot willen worden. beter zou zijn volgens dat boek: jij bent nu oud genoeg, of: als je wat ouder bent.
de oudste was met 3,5 nog niet zindelijk. het ging toch tijd worden omdat de basisschool met rasse schreden naderde. Dat stuk gelezen, kind op schoot genomen en verteld dat ie nu oud genoeg was om op de wc te plassen. en verdomd, hij deed het.
heeft nog tot een jaar geleden geduurt (hij is bijna 8) tot hij echt op tijd naar de wc ging, maar daar lag iets anders aan ten grondslag.
Maar sinds deze ervaring zeg ik niet meer baby, of jij bent al groot.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50607074
debuurvrouw, inderdaad niet vergelijken met een baby, maar dat ze al zo oud worden dat het helemaal niet meer nodig is.

Speentjes kapot bijten? Wow, dan moet je ze maar nooit een vinger laten aflikken
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:21:28 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50607638
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:04 schreef Bright het volgende:
debuurvrouw, inderdaad niet vergelijken met een baby, maar dat ze al zo oud worden dat het helemaal niet meer nodig is.

Speentjes kapot bijten? Wow, dan moet je ze maar nooit een vinger laten aflikken
ik dacht dat alle kinderen dat deden...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:28:40 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50607872
Goed dat je het zegt. Ik zal er zeker op letten met mijn verhaal naar Fleur toe.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:44:49 #205
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_50608428
Lune beet hier ook rond twee en half de speen kapot. Tot die tijd had ze altijd nog dezelfde speen, die ze denk ik een jaar heeft gehad. Toen hebben we samen een nieuwe speen gekocht en de afspraak gemaakt dat het de laatste speen was die we gingen kopen en dat als ze hem kapot beet, we de speen weg gingen gooien en ze geen speen meer had. Ze had de speen inderdaad al vrij vlot weer kapot en toen hebben we hem samen weggegooid in de grijze container. De eerste week vroeg ze er nog wel eens om bij het slapen en daarna was het klaar, zonder echte drama's verder. Ze wist natuurlijk nu ook al dat ze geen nieuwe meer kreeg en we hebben ook regelmatig gezegd dat ze de speen dan maar niet kapot moest bijten, dus ze had het zelf in de hand.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_50608870
En elise kwam na een tijd plotseling een reservespeen tegen (we wisten niet eens meer dat die er nog was) maar die was voor de pop, zo vertelde ze. Natuurlijk niet voor haar zelf! Dus wel knap dat ze hem dan toch niet meer wilde en dat ze ook nooit is gaan duimen (of nagelbijten of zo)
pi_50629270
Ik ga Jenthe maar voorbereiden dat we de speen weg gaan gooien. Maar wanneer? Tja, dat weet ik nog niet precies. We gaan binnenkort op vakantie, misschien direct erna.
Zijn jullie kinders slechter gaan slapen sinds ze geen speen meer hebben?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:24:31 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50631949
Hier juist beter geen nachtelijk gezoek meer naar dat ding.
pi_50640939
Maakt niets uit; ze sliep al best goed Maakt niets uit; ze sliep al best goed en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was )
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:02:13 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50641038
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 07:48 schreef Bright het volgende:
Maakt niets uit; ze sliep al best goed Maakt niets uit; ze sliep al best goed en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was )
Gaat het goed, Bright?
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:35:20 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50641412
Noa is vanochtend even een poppenmoedertje... ze ging met haar pop rondlopen, en ervoor zingen... 'laaaaalalalala POP!' Zooo schattig en net ging ze de Duplo-olifant voeren aan de pop, onderwijl vertellend dat de pop wel goed moest eten: 'lekker olifantje opeten' ...
En net wilde pop naar buiten... 'Pop gaat naar buiten, mag Noa ook?'
pi_50644197
hihi bright, dat was inderdaad wel een wat erg onrustige nacht geloof ik.

en suzanna, schattig! anna speelt met alles dat er ook maar enigszins voor in aanmerking komt baby&moeder. zo was ze laatst aan het kleien en had ik wat balletjes voor haar gerold, verschillend in grootte. meteen werd bepaald wie de moeder was en wie de baby (later ook nog een vader en nog meer baby's), en ontvouwden zich hele gesprekken tussen die balletjes. zie ook 't filmpjestopic voor een baby&moeder vis conversatie van gisteren. ze gooit er tegenwoordig veel strenge regels doorheen: (in het filmpje:) "JE MAG NIET ETEN!!!, JE MOET SLAPEN!" . verder is 't meestal zo dat de baby moet huilen en dat de moeder hem/haar dan gaat troosten.

oh en ter vergelijking: piet zit nu juist voortdurend alles in 'vaders' en 'moeders' te verdelen. speelt ie met 2 autootjes, dan moet de ene de vader worden en de ander de moeder. en dan moet ik raden welke. gelukkig zijn we 't meestal eens.
pi_50649360
hmm.. copy-paste probleempje denk ik - of toch een beetje

Bix, dat heeft Elise ook; alles dat groot is, is papa of mama en alles dat klein is, is baby.

Elise kreeg zo'n trauma-beertje en ik vertelde dat het beertje in het ziekenhuis heeft gewoond. Elise geloofde dat natuurlijk niet. Dus gelukkig hadden ze in het ziekenhuis op de plek waar de kids kunnen spelen zo'n zelfde beer, maar dan veel groter.
Toen was het wel duidelijk en had Elise ook geen probleem om in het ziekenhuis te zijn (om het gat in haar hoofd te lijmen)
  Jubileum moderator woensdag 20 juni 2007 @ 19:08:11 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50662294
We zijn bij Iris ook begonnen met voorzichtig vertellen dat haar speentje binnenkort echt weg moet. Moeilijk vind ze dat, zeker omdat Eva nog steeds een speen nodig heeft en veel ouder is.
We hebben nu afgesproken dat we in de vakantie, voor ze naar school gaat, de speentjes weg gaan doen.
Als voorbereiding heb ik dit boekje:

Een beertje van de fopspeenfee
Isabel gaat al naar de kleuterschool en ze kan zich helemaal zelf aankleden. Toch heeft ze nog steeds har fopspeen nodig. Maar met die speen in haar mond is Isabel bijna niet te verstaan en ze moet een doekje om haar hals dragen omdat haar kin altijd nat is. Daarom wordt ze door de andere kinderen uitgelachen. Gelukkig is er een fopspeenfee, die ervoor zorgt dat Isabel haar speentje niet meer nodig heeft.

Iris vind het geweldig interessant en is benieuwd wanneer de fopspeenfee bij haar bedje verschijnt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50665400
Ik val maar weer even binnen.
Ik zat vanavond te babbelen met Jenthe tijdens het eten, dat het speentje toch wel weg moet en dat het slecht voor het tandjes is enz. Toen zei ze "okee, mam, ik gooi mijn bees (=speen) wel in de prullenbak) Ik haar natuurlijk de hemel ingeprezen en nadag ik haar in bad gestopt had heeft ze zojuist haar bees in de prullenbak gegooid!! Ze viste hem er natuurlijk gelijk weer uit, maar na weer het verhaal opnieuw verteld te hebben over slecht voor de tanden, grote meid enz gooide ze hem weer in de prullenbak. Ik moest er bijna van huilen! Jenthe is toen naar bed gegaan en ligt er nu een klein kwartier in met een stapel boekjes maar nog geen traan gelaten!! Ik ben zo trots op haar. Ben benieuwd hoe het vanavond verder gaat. Ze slaapt nog niet.....
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:46:04 #216
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50666587
Succes ermee Jepali!
Jolie heeft ook nog steeds een speen als ze gaat slapen, ze is er een tijd van af geweest maar ik heb hem weer teruggegeven En laatst had ze d'r speen per ongeluk doorgespoeld. Dat was eigenlijk een goed moment geweest maar ik beloofde direct een nieuwe aan het meisje dat in haar pyjama bij de wc stond en d'r speen uit d'r mond had laten vallen toen ze de wc doorspoelde. Ik vond het zo sneu.

Ik heb even een vraagje, gaat wel niet specifiek over peuters maar ik weet niet zo goed waar het anders moet. Jolie gaat binnenkort drie nachten bij een vriendin van mij logeren. Zij zullen vast wat leuke dingen met haar gaan doen en ik wil gewoon de kosten vergoeden die ze voor haar maken dat weekend. Zij willen dat niet. Ik vind dat nogal vervelend om eerlijk te zijn. Hoe doen jullie dat als een kind ergens gaat logeren?
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:47:10 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50666651
Spannend, Jepali. Hier is het echt zonder drama gegaan trouwens. Helemaal niks huilen of zeuren, gewoon meteen geaccepteerd. We lieten haar stickertjes plakken als ze goed zonder speen had geslapen, wat dus ook steeds lukte.

Slaapt ze nu al? Succes.

Lois ook succes met het speenverhaal binnenkort. Moeilijk wel als een ouder kindje nog wel zoiets mag, ja. Dat is een extra stap dan voor Iris.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:51:12 #218
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50666843
Het ligt er een beetje aan LB. Is het op jouw verzoek dat ze daar een aantal nachtjes blijft? Of willen ze dat zelf?
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:03:38 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50667810
Hier moet er ook 1 nodig van de speen af (jongste). Dat boekje van Lois lijkt me wel een goede! Ik zal eens op zoek gaan.
Aangezien het slapen van beide kinderen weer een drama is op het moment, wacht ik toch nog maar heel even .
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:11:01 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50668394
Euhm dat is een goede vraag Leah. Ik heb dat weekend één dag iets te doen waar Jolie niet bij kan zijn en voor de rest gewoon tijd alleen nodig. Ik had gevraagd of Jolie daar die dag overdag mocht komen en zij stelden zelf voor haar dan wat langer te laten logeren. Zij noemen het een vriendendienst. Ik vind het nogal wat om eerlijk te zijn. Drie dagen en nachten met een peuter.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:13:23 #221
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50668588
Hmmm verstandig Leah

Ik zou het niet vervelend vinden LB omdat zij die dingen met je dochter ondernemen dus de keus ligt bij hun. Anders geef je Jolie een beetje geld mee en de opdracht om op een ijsje te trakteren of een drankje ofzo iets.

Als ik hier logees heb verwacht ik er ook absoluut geen geld voor ook al doe ik leuke dingen met de kinderen.
pi_50668654
ik heb regelmatig m'n nichtjes een weekend te logeren gehad toen ze nog kleiner waren en die hadden nooit geld mee. of soms een heel klein beetje, om voor zichzelf iets leuks te kopen of een keer op een ijsje te trakteren ofzo. maar ik betaalde dan altijd gewoon alle uitjes, en vond dat ook geen probleem. ik weet niet zo goed hoe ik 't zelf zou aanpakken in jouw geval. kun je ze niet een bioscoopbon oid kado doen als bedankje achteraf?
pi_50668782
Maar jolie is natuurlijk niet zo maar een peuter! Ik ken haar niet persoonlijk, maar het lijkt mij een erg leuk meisje.
Misschien kan je een kleinigheidje geven i p v geld.
Jenthe is tot nu toe nog stil en papa kwam net thuis en ze verteld vol trots aan hem dat ze zonder speen gaat slapen omdat ze een grote meid is! Ik vind het zo stoer van haar.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:29:59 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50669636
Hum, nee, ik zou in dat geval ook geen geld geven. Misschien Jolie een mooie bos bloemen mee laten nemen?
Als ik hier kindertjes te logeren heb, betaal ik ook de uitjes. Anders wordt het denk ik als je zo omhoog zit dat je noodgedwongen moet vragen om die drie dagen, maar dat is niet het geval.

En joh, (ik meen te begrijpen dat ze zelf geen kinderen hebben?), vaak is het gewoon hartstikke leuk, zo'n peuter over de vloer. Ik leende weleens een kind hoor, om mee naar de dierentuin te gaan ofzo. Veel leuker dan met een volwassene .
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:31:17 #225
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50669704
Hee, wat goed van Jenthe! Dat biedt weer hoop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')