Ze gaan tegelijkertijd naar bed. Dat is aan de ene kant een voordeel, zo kan ik nog eens wat in huis doen, aan de andere kant een nadeel omdat je inderdaad geen tijd voor ieder apart hebt. Die kookwekker is nog niet zo'n gek idee. Misschien moet ik ook maar vaste tijdstippen daarvoor aanwijzen, inbouwen in de structuur zeg maar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 08:54 schreef Bright het volgende:
Mammietje, gaan ze nog weleens naar bed overdags? Als ze niet gelijk gaan, dan kun je wellicht beter je aandacht op 1 van beiden richten.
Wat ook kan werken, is de kinderen duidelijk maken dat als je met de 1 bezig bent, de ander daarna aan de beurt is. Iets als: 'Ik ben nu even met Tinka bezig, straks ben jij aan de beurt.' (eventueel m.b.v. een kookwekker; klinkt vreemd, maar dan weten de kinderen precies wanneer het 'wisseltijd' is.
Goed van die bank trouwens. Hij is dus voor rede vatbaar. Daar kun je gebruik van maken: hem prijzen als je even alleen met Tinka iets mocht doen.
haha - je merkt dus wel dat er een wedijver is. Je moet er daarom voor oppassen dat hij je niet uitspeelt. Als je dan zegt dat je niet trots bent op Tinka, dan is het op dat moment prima, maar hij onthoudt dat wel heel goed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze gaan tegelijkertijd naar bed. Dat is aan de ene kant een voordeel, zo kan ik nog eens wat in huis doen, aan de andere kant een nadeel omdat je inderdaad geen tijd voor ieder apart hebt. Die kookwekker is nog niet zo'n gek idee. Misschien moet ik ook maar vaste tijdstippen daarvoor aanwijzen, inbouwen in de structuur zeg maar.
En prijzen doe ik hem ook heel veel, zodra daar maar gelegenheid voor is, want ik heb het idee dat doordat ik hem zoveel moet 'straffen', hij juist het idee krijgt dat ik haar liever dan hem vindt, wat zijn gedrag weer versterkt. Als ik boos op hem ben, vraagt hij ook altijd "Vind jij mij niet lief? Is Tinka wel lief?"wat ik steevast beantwoord met "Ik vind jou wel lief, maar ik vind het niet lief dat jij Tinka omduwt (of wat dan ook)" Vanavond was wel grappig; hij had zijn bordje leeg gegeten (patat!) en Tinka niet. Meestal is dat andersom. Dus ik uitvoerig zeggen dat ik zo heel erg trots op hem was omdat hij zo goed gegeten had. Randy vroeg wel 2 keer -glimmend van oor tot oor na: "Ben jij heel tots op mij? Ben jij niet tots op Tinka? Heb Tinka niet goed eet?"
![]()
Daan hebben we heel lang 's avonds laat laten plassen, omdat hij te vast sliep om naar de wc te gaan. Met als gevolg een nat bed. Hij wordt soms nog steeds niet goed wakker, ligt hij slapend te huilen in z'n bed. Kalmeren werkt meestal het beste door hem even te laten plassen. Daarna slaapt hij weer lekker verder (duurde even voordat we daar achter waren).quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef bixister het volgende:
vraagje aan moeders met ervaring: hebben jullie je kind eerst nog een tijd 's avonds laat wakker gemaakt om een extra keer te plassen? wij een paar dagen wel maar daarna niet meer en zonder gaat 't ook goed. maar ik twijfel een beetje of 't niet toch wat teveel gevraagd is meteen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |