En die kan het weten, die is immers oma.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:30 schreef livelink het volgende:
Dure bultIris is altijd zo heerlijk creatief. Overigens gebeurde dat vroeger ook altijd, boter smeren op een bult. Mijn moeder deed dat in ieder geval ook altijd. Maar dan wel goedkope margarine, natuurlijk.
Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:52 schreef Smirre het volgende:
[..]
En die kan het weten, die is immers oma.(Die tip kende ik overigens niet, wel direct koelen met een washandje.)
Tegenweurdig wordt hier direct in koor geroepen om een zakdoekje voor de tranen die komen gaan. Tsss, stelletje dramaqueens.![]()
Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)quote:Op maandag 4 juni 2007 20:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.
Die helpt goed ja! bij mij toen vanwege de knipquote:Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)
De uitdrukking "boter op je hoofd" komt volgens mij daar vandaanquote:Op maandag 4 juni 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, wij koelen eerst alles met een koud doekje. Schaafwonden, bulten etc, eerst gaat er een nat,koud spuugdoekje op. Hebben die dingen toch nog een functie nu we geen baby meer in huis hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |