abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50044646
Ik moest laatst 'dankjewel papa' zeggen toen ik een kop koffie kreeg van de vader van Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50045718
Hahaha, Randy vroeg vanmorgen nog: "Drink jij uit papa's beker, mama? Mag dat wel van papa?"
  zondag 3 juni 2007 @ 15:01:30 #28
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50060960
Rare ongelukjes waar je hart zich een slag van in de rondte draait, hebben wij eind vorig jaar gehad. We waren aan het kijken naar kinderslaapkamertjes. Onder het mom van 'een stapelbed zit er in ons geval vast nog wel aan te komen' hadden we Cas op het onderste en Liz op het bovenste bed gezet, waarna na 5 tellen het voeteneinde van het bovenste bed naar beneden schoot, het hoofdeinde bleef godzijdank zitten. Liz was zich rot geschrokken van zo'n vrije val en Cas zat een beetje verbaasd rond te kijken. Man, wat had dat kleine mannetje een geluk. Ik moest er niet aan denken dat het hele bed op de onderste was geklapt. Dus..... mocht er hier nog een stapelbed komen, vrees ik dat papa en mama deze mogen benutten. Liz krijg je er niet meer in, wegens een stapelbedtrauma.
Dat was een groot ongeluk, daarna nog legio kleinere maar wel reden tot huilen-ongelukjes.

Jammer van dat niet lief vinden van mama, ik kan altijd zo glimmen als me gezegd wordt dat ik wel lief of mooi ben.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:51:27 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_50062188
Jonne vindt of de een of de ander lief. Alsof allebei tegelijkertijd lief vinden een beetje te veel van het goede is. Of hij weet precies hoe hij de een om z'n vingertjes moet winden en soms speelt het ook een rol hoeveel hij de een of de andere gedurende een of twee dagen heeft gezien. Daar wisselt zijn voorkeur ook wel mee, moet ik zeggen.
Verder vindt hij zijn overbuurjongetje toch echt het allerlievestigst mama en zijn alle tekeningen ook voor de overkant bestemd

En vallen over je eigen voeten, andermans voeten, Romme, de fiets, de schommel, een schepje uit de zandbank of weet ik veel wat is hier ook heel gewoon.

Zou het toch niet iets met haar oogjes kunnen zijn, LB?
  zondag 3 juni 2007 @ 18:04:16 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50065862
Daar heb ik al vaak aan gedacht ja. Misschien toch eens na laten kijken, van de week zijn we bij de dokter geweest maar toen was ik het vergeten Maar vaak denk ik dat ze toch wel goed ziet maar dat het een combinatie is van angstig zijn en onhandigheid en die onhandigheid heeft ze niet van een vreemde

Gelukkig viel het wel mee. Ze heeft wel een dikke enkel maar ze heeft geen pijn. Ze heeft ook een gele plek op d'r pols en een bult op de achterhoofd maar echt nergens last van. Gelukkig maar want er was vandaag Lentemarkt bij haar op school. Daar had ze zich op verheugd.
pi_50070360
die ongelukjes zijn hier ook normaal. Djulian struikelt regelmatig over zijn tenen (klappen dubbel en dan valt hij), tafels waar hij op klimt en af springt en dan de hoek meeneeemt, tegen stoelen en tafels aan lopen.
Zelfs Djen zit nog onder de blauwe plekken, want die doet graag stunts die Djulian dan weer na wil doen
pi_50072413
Vervelend zulke dingen. Myrthe had laatst ook de neiging om recht op haar gezicht te vallen zonder aanleiding (niet zichtbaar gestruikeld, schoenmaat klopt nog etc). Volgende dag deed ons buurmeisje hetzelfde. (was wel zielig natuurlijk maar leek gewoon haast een imitatie.)
  maandag 4 juni 2007 @ 09:23:08 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50082902
Bram heeft een chronische bult op zijn voorhoofd... daar is ie al zo vaak op gevallen dat het gewoon niet meer wegtrekt. Het schijnt (is mij ooit verteld) te maken te hebben met de grootte van een peuterhoofd in verhouding tot hun lijfje. (ik weet het weer, het was bij EHBO, vergelijking met een appel op een potlood)
Maar evengoed zielig..
Voorover van een stoel met je hoofd op de (nieuwe) harde plavuizen.. dartel rennen en ineens op je hoofd liggen.
van de skelter af vallen.
Tja, da's opgroeien met vallen en opstaan..

bij het consultatiebureau roepen ze altijd: Echte peuterbenen. Dus blijkbaar horen die er blauwgevlekt uit te zien bij een peuter.
Ook valt Bram nog wel eens ten prooi aan de stoeizucht van zijn grote broers. maar goed, het is wel levendig..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:21:22 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50094697
En nog een nieuw ongeluk toevoegen aan de lijst..
Bram zat net met zijn lipje tussen de wielen van de duplotrein... Gillen van het huilen en bloeden als een rund..
en dan moet je die vastgedraaide wieltjes nog van het lipje af trekken...
Maar hij speelt alweer. Lijkt het zo of vergeet hij dit soort dingen sneller dan ik...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 19:27:04 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50101192
Ow gets buurvrouw, dat zijn van die heerlijke bloederige ongelukjes.
Iris kwam vandaag trots thuis met een enorme bult op haar voorhoofd. De leidster van het kdv had er boter op gesmeerd ( ??? ) en dat hielp volgens Iris.
Toen wij eventjes met Eva bezig waren heeft ze in een onbewaakt ogenblik een half pakje roomboter op haar gezicht gesmeerd want "het deed wel weer een beetje pijn mama"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 juni 2007 @ 19:30:14 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50101330
Dure bult Iris is altijd zo heerlijk creatief. Overigens gebeurde dat vroeger ook altijd, boter smeren op een bult. Mijn moeder deed dat in ieder geval ook altijd. Maar dan wel goedkope margarine, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:52:29 #37
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50102223
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:30 schreef livelink het volgende:
Dure bult Iris is altijd zo heerlijk creatief. Overigens gebeurde dat vroeger ook altijd, boter smeren op een bult. Mijn moeder deed dat in ieder geval ook altijd. Maar dan wel goedkope margarine, natuurlijk.
En die kan het weten, die is immers oma. (Die tip kende ik overigens niet, wel direct koelen met een washandje.)
Tegenweurdig wordt hier direct in koor geroepen om een zakdoekje voor de tranen die komen gaan. Tsss, stelletje dramaqueens.
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 19:55:30 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50102342
Ik had er nog nooit van gehoord, wij koelen eerst alles met een koud doekje. Schaafwonden, bulten etc, eerst gaat er een nat,koud spuugdoekje op. Hebben die dingen toch nog een functie nu we geen baby meer in huis hebben
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50102878
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:52 schreef Smirre het volgende:

[..]

En die kan het weten, die is immers oma. (Die tip kende ik overigens niet, wel direct koelen met een washandje.)
Tegenweurdig wordt hier direct in koor geroepen om een zakdoekje voor de tranen die komen gaan. Tsss, stelletje dramaqueens.
Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.
  maandag 4 juni 2007 @ 20:13:13 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50103158
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:07 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.
Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)
  maandag 4 juni 2007 @ 20:43:07 #41
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50104461
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)
Die helpt goed ja! bij mij toen vanwege de knip
pi_50104615
Die bedoel ik ja, kwam niet op de naam en mijn meisje is nog steeds wakker
  maandag 4 juni 2007 @ 21:17:55 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50105978
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, wij koelen eerst alles met een koud doekje. Schaafwonden, bulten etc, eerst gaat er een nat,koud spuugdoekje op. Hebben die dingen toch nog een functie nu we geen baby meer in huis hebben
De uitdrukking "boter op je hoofd" komt volgens mij daar vandaan . Anyway, ik ken het wel, mijn oma deed dat ook altijd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50107182
Ik sta versteld... het is nooit in me opgekomen om iets op bulten te smeren. Bij mij gaat er altijd een kus op iedere bult, wond, overreden vinger, wissewasjes. En er worden hier nogal wat kusjes uitgedeeld. Schijnt ook erg goed te werken overigens... Voordeel is natuurlijk dat je ze altijd bij de hand hebt!
Maar is misschien wel een idee om iets ervoor in huis te hebben. Heeft ook iemand een idee van het waarom van de boter???
  dinsdag 5 juni 2007 @ 06:06:43 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50116588
Mensen, kan het zo zijn dat Maria (2 jaar en 9 maanden) écht nog niks begrijpt van stil zijn totdat het tijd is om op te staan? We moeten steeds terug, ze blijft roepen. Uiteindelijk zeggen we dan dat we de stickers en de tekening weghalen (als ze stil is geweest, mag ze plakken) en dan schreeuwt ze het uit. Dat vindt ze dus echt erg. Maar als ik het weghaal, blijft ze schreeuwen (niks meer te verliezen), maar als we "afspreken" dat ze het weer probeert, gaat ze ook hysterisch roepen en schreeuwen. Ik ben boos op d'r. Ze is nu zo strontvervelend en ik heb geen idee meer hoe we het haar moeten leren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:10:35 #46
24188 Belana
kloon van belana
pi_50116686
ik denk dat ze daar gewoon echt nog te klein voor is Sugar. Liam (3 jaar en 5 maanden) kan dat ook niet hoor. afspraken maken met peuters is onmogelijk. je maakt het jezelf makkelijker door niet boos te worden en even te accepteren dat dit haar ritme is momenteel. (das makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik )

ik weet dat veel mensen via een stickersysteem de kindjes dingen proberen te leren, maar ik geloof daar persoonlijk dus niet zo in, in ieder geval niet in alle gevallen.
In dit geval, maria is wakker en wil aandacht. zij snapt echt helemaal niet waarom dat niet zou kunnen denk ik. daar kan geen sticker tegenop.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:14:19 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50116698
Ja, dat zegt mijn gevoel nu ook. Ze gáát dit niet snappen. Niet als een standaard-iets, denk ik. Dankjewel voor je lieve reactie, Belaantje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:19:04 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_50116725
het is gewoon heel lastig, ik weet er alles van ze lijken zo wijs, maar snappen nog zo veel niet. de reacties zijn nog heel primair eigenlijk. ik vind dat ook heel moeilijk zoals je wel weet, heb regelmatig nog van die dagen ertussen dat ik denk: oeoeoeoeoe, rotkind!
Maar eigenlijk is dat niet zo, hij kan er niks aan doen. hij doet gewoon wat ie moet doen als peuterpuber zijnde
stormy waters...
sailin'
pi_50116736
Misschien eerst proberen met op je kamer blijven tot het tijd is om op te staan, met wat speelgoed?
pi_50116741
Oeioei, peuterpubers Hier ook zo een. Het rottige is dat het idd vaak lijkt alsof ze heel bewust bezig zijn met moeilijk doen. Ik moet dan echt denken: hij is nog maar 2, hij is nog maar 2!
Ik probeer hem ook wel eens te vertellen dat hij zachtjes moet doen omdat Lis anders wakker wordt. Hij knikt dan heel samenzweerderig van ja en doet zijn vinger voor zijn mond, zegt 'sssst', om vervolgens heel hard te gaan schreeuwen

Wat is dus wil zeggen is dat ik ook denk dat ze nog te klein zijn om het echt te begrijpen. Het lastige is dat het lijkt alsof ze je begrijpen, maar blijkbaar kunnen ze dat toch niet echt.

[ Bericht 14% gewijzigd door snoopy op 05-06-2007 07:52:09 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')