abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50877737
En.....Slaapt Fleur?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:34:40 #277
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50877924
Jaaaaa!!! Het heeft even wat moeite gekost. Ikzelf 3x nog terug om iets te geven ect. en manlief 2x, waaronder het geven van een boterham. Daarna heeft ze nog een halfuur gehuild (wat was ik blij dat ik er niet was), maar ze slaapt nu. Het was 9 uur. Valt me nog mee. Nu kijken hoe het vannacht gaat. Maar, goed ik heb geen spenen, dus hoe dan ook zal ze het moeten redden....

Wijsheid van een peuter: Mamaaaaa, ik wil iets in mijn mond. Slimme meid hoor. Maar ik heb gezegd dat ze maar een knuffel moest pakken.
pi_50878492
Nou, het begin is er. Hopen dat het goed blijft gaan. Zal toch wel. Morgen voelt ze zich waarschijnlijk heel erg trots dat ze zonder speen geslapen heeft!
pi_50883801
succes ermee chacama! en vooral fleur uiteraard.

nog even voor martineke: hier een plaatje van onze brilverkleiner die echt niet tussen wc-pot en bril past zoals je ziet.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 27-06-2007 01:18:08 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:10:43 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50888225
Fleur werd vanochtend om 6 uur wakker. En toen ging het eventjes fout. Huilen, piepen en zelfs het cadeautje terug willen geven om maar een speen te kunnen krijgen. En het mooiste van allemaal. Ze was er zelf helemaal van overtuigd dat ze niet geslapen had. We hebben toen met zijn tweeen als brugman moeten praten om haar ervan te overtuigen dat ze toch echt zonder speen geslapen had. Uiteindelijk drong het een beetje tot d'r door, maar van een echte 'hoera'-stemming is nog niet te spreken. Vanavond gaan we gewoon weer verder.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:26 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50911538
Pffff. Hoelang duurt dit. Tweede avond. Ze ligt te huilen in bed.
- Ik durf niet te slapen zonder speen
- Ik kan niet slapen
- Ik wil mijn speen terug
huhuhuhuhuhuhu
pi_50912112
Achgossie, ik zou zeggen volhouden maar, uiteindelijk valt ze echt wel in slaap. Maar wel erg sneu voor Fleur. Het consultatiebureau had het over twee nachten drama en daarna zijn ze er overheen.
Dus morgen zal het beter gaan hoop ik voor jullie.
Succes
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:18:53 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50914733
pfffffff, ze slaapt. Gelukkig. Nu inderdaad kijken hoe ze morgen het gaat doen. Klein prulleke van me.
pi_50917263
acherrem, fleur toch. is misschien ook wel wat veel dat afscheid van de psz én van de speen, al is 't ook wel handig zo'n koppeling. ik hoop dat 't gemis snel zakt en ze binnen de kortste keren niet meer beter weet. jepali, gaat 't met jenthe nog steeds zo vlekkeloos, zonder speen?

piet duimde 'vroeger' toch altijd zo fanatiek? na het ongelukje met de deur kon hij heel lang niet duimen omdat de nagel eraf was, en daarna heeft ie 't gewoon nooit meer opgepakt. wel handig! hij heeft wel nog een tijdje een speentje in bed gehad als alternatief maar dat was bijna meer symbolisch dan dat ie dat ding echt in z'n mond deed bij 't in slaap vallen. toen dat speentje laatst wat kapot bleek te zijn heb ik 'm weggegooid en gezegd dat ik zo'n zelfde speentje niet meer kon vinden (wat ook waar is, ik ben zelfs nog een aantal winkels afgeweest ervoor maar 't is een beetje een uitzonderlijke van bambino). nu heb ik me natuurlijk niet echt ROT gezocht want ik vind 't wel prima zo. tegenwoordig vraagt piet mij nog wel eens welke op duim hij vroeger ook alweer duimde, hij weet er echt NIKS meer van, en vind 'm ook helemaal niet lekker meer. maf he.
pi_50918008
Goh, Bixister, wel een harde manier om iemand van het duimen af te krijgen zeg!

Jenthe trekt het tot nu toe prima zonder speen. Ze vraagt er niet om en gaat gewoon lekker slapen. Ze was dinsdag bij oma en die was vergeten de speen weg te halen dus ze heeft daar 's middags met speen geslapen. (ik was er niet zo blij mee) Maar ik dacht nu ben ik weer terug bij af, maar 's avonds weer zonder probleem gaan slapen.
Ook wel grappig, gisteren zijn we saampies in bad gegaan. Ik zat heerlijk in het bad en na een tijdje wilde Jenthe er wel uit, maar ik niet. Ik heb Jenthe afgedroogd vanuit het bad, ze heeft zelf haar pyjama aangetrokken en nadat ik haar vanuit het bad had voorgelezen, ging ze helemaal zelf naar bed, nadat ze mijn boek gepakt had zodat ik ook wat te lezen had. Lekker water mam? Ze wordt echt groot, die kleine meid van mij....
pi_50919000
Pfff... knap van Fleur EN van jou, Chacama! Ik zie nog erg op tegen de afkicktijd en heb dan ook besloten het nog even uit te stellen tot hij 3 jaar is (of er zich een gelegenheid voordoet natuurlijk!) Ook wel erg balen dat ze gisteren niet doorhad dat ze zonder fopspeen had geslapen, dat haalt de overwinning er wel vanaf natuurlijk! Hopen dat ze er morgen wel trots op is.

Randy is zo leergierig, wil overal alles van weten. Ligt ook aan mij, ik praat erg veel tegen hem en leg zelfs de simpelste dingen altijd uitvoerig uit. Maar hij verbaast me dagelijks door over dingen die ik hem tijden geleden verteld heb te beginnen. Toen ik vandaag zei dat hij wel goed zijn tanden moest poetsen omdat de tandarts dat anders niet leuk vond (jaaah... makkelijke way out! ), zei hij: "Ja mama, want anders krijg je gaatjes en die moet de tandendokter dan maken, he?!"
Ook nog een grappige spraakverwarring vandaag trouwens. We zitten op de grond met een soort van memory die we van de bieb hebben geleend. Ik zeg hem dat we overal 2 dezelfde plaatjes van gaan zoeken en dat daarvoor alle plaatjes omhoog moeten zodat we ze goed kunnen zien. Ik ben druk doende alle plaatjes om te draaien die op de kop liggen als ik hem hoor zeggen: "Zo, mama?" Ik kijk op zie hem met zijn arm een plaatje 'omhoog' houden!
  zondag 1 juli 2007 @ 08:43:34 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_51021079
terug van weg geweest zal ik eens vertellen hoe het met Liam is
We hebben een heerlijke vakantie gehad! Liam vond alles zo mooi! we hebben veel dingen bekeken, zoals grotten met allerlei zaken uit de oudheid en de middeleeuwen, kastelen e.d. verder veel gezwommen en Liam durfde helemaal alleen te "zwemmen" met zijn zwembandjes. Verder hadden we leuke buren met een jongetje van Liam's leeftijd en dat was natuurlijk dikke pret. Hij heeft ook heel veel geleerd daarvan. In het begin was het snel ruzie en aan het eind ging dat al veel beter.
Gisteren waren we bij Karin op kraamvisite en het spelen met Bram ging ook heel goed.

Ik heb met de buuv op de camping veel gepraat over opvoeden enzo, omdat onze jongens nogal op elkaar leken ook. Zij vertelde dat ze haar zoontje op de gang liet nadenken over wat ie had gedaan als ie stout was geweest en dat ie daarna moest vertellen waar het om ging. Ik zei nog dat ik het idee had dat dat niet zou gaan werken bij Liam, maar always willing to try, dus ik ben dat gaan uitproberen nu we weer thuis zijn en het werkt!
Ik had dat echt niet verwacht, maar hij weet prima waar het om gaat als ie straf krijgt.
Daarmee is het op de gang zitten niet zo vrijblijvend meer en heeft het meer zin voor mijn gevoel.

Verder is Liam ook al zo leergierig, net als Randy leuk is dat he mammietje!
och en dat spenenverhaal... Liam heeft hem ook nog steeds hoor, 's nachts dan. ik kan het nog steeds niet. ligt meer aan mij dus hoe gaat het inmiddels chacama?
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 juli 2007 @ 17:38:14 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51032330
Noah heeft zojuist zijn piemel 'ontdekt'
Ik heb vanmiddag een wc-bril-verkleiner gekocht en Noah vond het wel interessant en wilde dat wel uitproberen. Luier dus weer even ingewisseld voor een boxershort omdat ie elke 5 minuten wilde plassen, zonder dat er iets komt Maar net zat ie dus de rand van zn broek en boxershort over z'n piemel te schuren. Dus stijf piemeltje natuurlijk, maar Noah vond het wel leuk blijkbaar. Papa en mama moesten wel even weg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:22:00 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51034962
Mooi hoor Tex. toch dat zelfbewuste al.

Fleur is echt zonder speen nu.Geen drama´s meer. Ze probeerde het nog even toen ik zei dat we naar mijn vader gingen, maar toen ik zei dat ze hem dan ook niet nodig zou hebben was het goed. Nu liggen ze samen op de logeerkamer te slapen. En Fleur sliep nog eerder dan Maud....
  zondag 1 juli 2007 @ 19:32:29 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_51035264
hoe lang heeft het drama geduurd chaca? na woensdag bedoel ik? fijn dat het goed gaat!

haha die noah! Liam heeft dat ook al een hele tijd, maar wij moeten hem dus echt vertellen dat ie dat niet moet doen als er mensen bij zijn, dat ie dat mag doen in zijn bedje
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 juli 2007 @ 10:13:46 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51050736
Wat fijn dat het zo goed gaat met Liam, Belana. Jullie hebben zo te lezen en te zien ook een fijne vakantie gehad!

Rottdog en Poemojn (en Pluisje en Dutchie en de rest met kinderen van drie jaar...) hoe waren de verjaardagen? Hebben jullie het gevierd met alle visite in één keer? Ik ben benieuwd.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:37:40 #292
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51051235
Effe kort (ja ik lurk ): we hebben het zondag gevierd met pakweg 15 mensen. Was meer dan genoeg, echt meeeeeer dan genoeg want Tobias vond het allemaal wel heel veel. Het was wel heel leuk, en toen ie een beetje bekomen was, was ie gewoon heel erg jarig

Vandaag viert ie het op de psz, benieuwd hoe ie dat gaat vinden.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:59:49 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51053404
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:32 schreef Belana het volgende:
hoe lang heeft het drama geduurd chaca? na woensdag bedoel ik? fijn dat het goed gaat!

haha die noah! Liam heeft dat ook al een hele tijd, maar wij moeten hem dus echt vertellen dat ie dat niet moet doen als er mensen bij zijn, dat ie dat mag doen in zijn bedje
dinsdag: krijsen, roepen, huilen en 'ik kan niet zonder speen'. Duurde uiteindelijk tot half 10 voordat ze sliep. Plus de ontkenning dat ze geslapen had de volgende dag.

woensdag: krijsen, roepen huilen en 'Ik wil niet zonder speen' Cadeautje terug willen geven en gewoon weer een speen willen.

Donderdag: zachtjes huilen en piepen. De volgende dag trots dat ze zonder speen geslapen had.

Vrijdag: nul problemen. Gewoon lekker gaan liggen en gaan slapen.

Zaterdag bij vrienden: even een beetje moeite met het vreemde, maar ging wel lief slapen.

Zondag: sliep nog eerder dan Maud. Helemaal lief en zonder problemen.

En over het vinden van het piemeltje....Fleur hobbelt al vanaf ze een baby is. Lekker op d'r buik in bed en dan hoor je ze ontspannen. Ach, misschien groeit ze eroverheen.....tot in de puberteit. In elk geval mag ze het alleen in bed. En dat weet ze heel goed.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:02:15 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51053510
De verjaardag heeft ze vrijdags gevierd op de psz verslag staat wel in het fototopic.

Gisteren hebben we het gevierd voor de familie en vrienden het waren er eigenlijk een beetje teveel maar dat mocht de pret niet drukken. Gelukkig hebben we de hele middag in de tuin kunnen zitten zodat het ook voor de kinderen leuk bleef. Ze is echt verschrikkelijk verwend en van iedereen kreeg ik wel te horen dat het best pittig is om voor een 3-jarige kadootjes te kopen. Zo heeft ze dus best veel van die pasjes gekregen zodat ik nog met der kan shoppen bij de hema.

Het heeft best veel impact op der gehad zodat ze vannacht dus ook eigenlijk de halve nacht heeft lopen spoken. Dat is dan wel jammer maar wel verwacht omdat ze in sommige dingen gewoon heel gevoelig is.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:28:48 #295
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51060295
Leuk dat je reageert Pluisje, hoe was het trakteren? En Rottdog, de foto's zag ik later. Het zag er leuk uit. Maar het lijkt me ook best heftig allemaal met veel mensen en verwennerij. Vandaar dat ik even wilde kijken hoe het bij andere mensen ging. Jolie wil heel graag pannekoeken eten op haar verjaardag maar dat gaat niet met iedereen. Dat trek ik zelf niet en zij waarschijnljjk ook niet. Dus ik moet het een beetje gaan oplossen maar ik weet niet zo goed hoe nog. Jolie is midden in de vakantie jarig en heeft nog niet getrakteerd op school. We moeten nog een dag prikken, vandaag werd er al twee keer getrakteerd en de eerste dagen na de vakantie gaan er ook al kinderen trakteren. Maar eigenlijk lijkt het me ook niet zo geschikt meteen na de vakantie. Ik vroeg vanmorgen of ze het ook leuk vond om te trakteren als ze jarig was geweest; 'ik denk het niet, ik krijg er buikpijn van.' Dat wordt nog wat dus die verjaardag komt vast wel goed, ik moet het alleen even in een plan gieten denk ik.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:37:55 #296
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51060565
Wat betreft eten op de verjaardag: wij hebben dit jaar naar iedereen uitnodigingen gestuurd met een duidelijke begin en eindtijd erop. Misschien niet zo aardig en gastvrij, maar na een uurtje of 4 is het voor een kind vaak toch echt wel klaar, en ik wilde gewoon op tijd, en zonder bezoek, kunnen eten. Iedereen heeft zich er zonder scheve gezichten aan gehouden overigens.

Trakteren op speelzaal was heftig. Hij vond het heel leuk, maar al die aandacht en zingende kinderen was wel wat veel van het goede. Als het aan Tobias lag waren de kaarsjes aangestoken, direct door hem weer uitgeblazen en had ie snel wat koekjes uitgedeeld en er vervolgens zelf eentje opgegeten. Wat dat betreft waren het dus een liedje of 3 en heel wat minuten wachten teveel, en het hielp ook niet echt dat er na hem nog een kindje jarig was (moest ie nog langer wachten tot ie zijn koekje op mocht eten ). Op weg naar huis vroeg ik hem of ie het wel leuk had gevonden, en het antwoord was een enthousiast 'JAAAA!', dus ik neem maar aan dat de tranen gewoon door de spanning en drukte waren.
pi_51070757
Zucht.. Elise heeft vandaag slechts 1 pakje en 2 bekers drinken op. En dat voor de hele dag!! En vanochtend ook al niet eten. Ze is qua eten/drinken erg moeilijk aan het worden. Zal dat eigenwijzigheid zijn? Ik heb i.i.g. vanochtend al besloten er niet boos om te worden en niet aan te dringen.
Nu ligt ze in bed, waarbij ik erachter kwam dat ze vanmiddag de natusan-babyzalf in de vloerbedekking heeft gesmeerd!!
Zucht... Afgelopen nacht was ze onrustig. Ben benieuwd hoe het komende nacht zal gaan
  maandag 2 juli 2007 @ 20:51:16 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51071524
Elise is lekker bezig dus. Sterkte ermee.

Pluisje, ik vind het ook leuk om over Tobias te lezen. Ook de foto's in het fototopic:

Maria ligt nu voor het allereerst ook 's nachts zonder luier in bed. Haar slaapje overdag doen we altijd al zonder luier en ze is ook na de nacht altijd droog eigenlijk. Dus maar proberen, ben benieuwd of het goed gaat. Knap is ze, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 2 juli 2007 @ 20:57:57 #299
640 snoopy
peanuts
pi_51071796
Heel knap Sugar

Pluisje, ik vind het helemaal niet zo gek om een begin- en eindtijd op een uitnodiging te zetten.
Wij hebben het vorig jaar van 3 tot 6 gevierd en dat is lang genoeg voor een peuter. Na het middagslaapje komt dat wel fijn uit.
LB, misschien kan iemand anders pannenkoeken bakken? Als kadootje zeg maar. Dat soort dingen zijn idd teveel als je ook nog echt een feestje geeft.

Wij zijn gisteren met Morris naar het poppentheater geweest. Een voorstelling speciaal voor peuters. Ik vond het zo ontroerend hoe hij er in opging. Echt erg leuk. Dat gaan we zeker nog een keer doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 2 juli 2007 @ 22:02:35 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51074846
LB heb gewoon een grote pan met macaroni gemaakt, de saus een dag van tevoor dat ik op de dag zelf alleen nog maar de pasta hoefde te koken. Je kunt ook gewoon nog een maandje later tracteren maakt toch niets uit voor iemand, Jolie heeft er nog geen besef van.

Pluis van dat begin en eindtijd vind ik persoonlijk ook niet gek het is tenslotte een kinderverjaardag en zeker de overweging waard om dat ook hier in te voeren volgend jaar. Tobias zag er heerlijk jarig uit in het fototopic

Maria jij supergirl Sugg ze staat vast morgen vol trots naast je bed om te melden dat ze droog is geweest

Poppentheater lijkt me ook zo super, zo hebben wij hier in de maand juli en Augustus donderdag meppeldag en zijn er ook een paar voorstellingen te zien gaan we zeker heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')