abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:38:39 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49718329
Vervolg van Het peutertopic [2-4 jaar] deel 8

Peuters:

8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 01-07-2007 18:03:25 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:46 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49718366
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
goeiemorgen....

ik post al wel een tijdje op Fok!, maar ben nu pas aangeland hier in oud..

maar het lijkt me heel gezellig hier ook mee te kletsen. heb drie zonen (waarvan de jongste nu even in een driftbui schiet.. )
daan van augustus 99, bas van juli 01 en Bram van maart 04.

dus... daar ben ik dan...
En mijn reactie was: Welkom, debuurvrouw!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:11:50 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49719541
doe ik ff een teeveepee
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49742224
Welkom Buuv en Bram met grote broers!
Logisch dat Bram meteen in de stress schiet als je je hier aanmeldt. Die voelt de bui natuurlijk al hangen dat je hier allemaal privékwesties van hem te grabbel gaat gooien!

Dit is avond nummer zoveel op rij dat Randy op dit tijdstip nog niet slaapt. Doet er ook niet toe of hij nu smiddags wel of niet slaapt, hij houdt gewoon vol.
pi_49771431
welkom debuurvrouw!

We hebben de uitslagen van de bloedtesten binnen. Bij de voedngsstoffen kwam er niks uit was de arts zelf ook verbaasd over en nu krijgen we dus huidtesten, alleen is e wachttijd daarvan 3 tot 4 maanden als daar niks uitkomt dan word het een opname op de provocatie unit en krijgt hij dus e dingen waar hij op reageert te eten.
Wel is uit de test gekomen dat hij huisstofmijtallergie heeft. Dit verklaart de prutneus en benauwdheid enzo. We krijgen alles opgestuurd om het huis te saneren (huisstofmijtsaneringsplan) en dus alles zo huisstofvrij mogelijk te maken.
pi_49771725
Dat had ik dus een aantal weken geleden ook bij morgaine. Gingen we bloed laten prikken voor allergie onderzoek hadden ze moeite met prikken (echt heel zielig voor morgaine) beetje bloed wat ze hadden hebben ze wel kunnen onderzoeken op pinda / noten allergie en daar kwam ook niks naar uit maar geef haar pindasaus, pindakaas, andere noten of spijs van kerstbrood/gevulde koek en ze krijg uitslag over haar hele lichaam en krabt der stuk. Snap het nog steeds niet dat er niks uit bloedonderzoek kwam. Nu moeten we ergens eind juni weer langs de allergie/astma arts en moet er opnieuw bloed worden geprikt voor allergie onderzoek.
pi_49776242
Frustrerend Anitra en Faja... lijkt me inderdaad al zielig die kleintjes te laten prikken en als er dan ook nog niets uitkomt terwijl je zelf redelijk overtuigd bent dat ze wel allergisch zijn... Ik dacht trouwens ook ergens gelezen te hebben dat die bloedtesten de eerste jaren nog niet betrouwbaar zijn? Ook behoorlijk frusti dat vervolgonderzoeken zo lang moeten duren trouwens.
Huisstofmijtsaneringsplan.... mooi scrabblewoord Anitra! Zal wel meer inhouden dan alleen zorgen dat je zo min mogelijk stoffen materialen in huis hebt en regelmatig een stoflapje door het huis haalt als je er info over opgestuurd krijgt? Ben wel nieuwsgierig wat dat inhoudt eigenlijk.
pi_49776635
Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en dat betekent o.a. geen vloerbedekking, geen stoffen gordijnen, bed (matras) liefst dagelijks stofzuigen, stof vrij houden van huis. En zo zijn er nog meer dingen die je kan doen om zo veel mogelijk mijt buiten de deur te houden.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:28:31 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49791368
het is idd plan om het huis aan te passen op zijn allergie.
Faja dat is prut, het kan zijn dat er dan nog steeds niks uit komt, maar zolang ze een reactie heeft niet geven. waarschijnlijk dat de arts na nog een bloedtetst ook een huistest gaat doen.
Gisteravond toen we ff rustig zaten kwamen er dingen ineens naar boven wat de arts nog meer gezegd had, dus puf, neusspray en pillen in de buurt voor als we een reactie krijgen, ze was erg verbaasd dat we nog niks gekregen hadden behalve de puf dan.

-edit- dit was Anitra dus die bij evenstar is en zo lekker naar pinkpop gaat
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49920726
jeeeeuj Jordy kan in het nieuwe schooljaar starten op de creche!

En hij kan ook nog springen opeens, de hele dag door hebben we dus een pingpongjordy in huis.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_49925760
Hahaha - een pingpongjordy. Wat herkenbaar... Elise bleef toen ook springen, al heel snel met beide voeten los van de grond. (Nu huppelt ze steeds; dat kan ze ook sinds de vakantie)
pi_49926075
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:49 schreef Bright het volgende:
Hahaha - een pingpongjordy. Wat herkenbaar... Elise bleef toen ook springen, al heel snel met beide voeten los van de grond. (Nu huppelt ze steeds; dat kan ze ook sinds de vakantie)
Daar wachten we nog wel ff mee om dat te oefenen. Hij is zo al vermoeiend genoeg ;')
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:04:40 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50042112
Hebben jullie peuters ook veel ongelukjes?

Jolie heeft zo'n pechweek. Maandag waren we in het zwembad. Jolie wilde de hele tijd van zo'n hoge glijbaan, ik niet maar omdat ik niet lullig wilde doen toch maar gedaan. Ze mag zulke dingen altijd van A. dus het is stom als ik niet wil. Ging best goed, paar keer gedaan en Jolie vond het erg leuk. Dus nog een keer, ging ze boven zitten vergat ze zich vast te houden en gleed zonder mij naar beneden. Zo'n kind is makkelijk in te halen maar ik stond echt verstijfd van de schrik. Een meneer, die achter mij stond, ging er wel achter aan. Hij had d'r echt in de eerste bocht al te pakken, dus het viel best mee. Maar het idee, niet normaal stomme fout van mij ook. Maar ja dat bedenk je ook niet van te voren.... Ze had zelf overigens niets door. Ze dacht dat die meneer me had ingehaald. Ze vond het wel grappig.

Donderdag zat ze op school met d'r hand tussen een kastdeurtje. Ik was toevallig aan het helpen daar, toen de hulpjuf een kastje dicht wilde doen. Er zat wel zo'n veiligheidsding op maar ze had d'r hand aan de smalle kant. Het viel gelukkig wel mee. Een beetje dik en vooral geschrokken.

En eind van de middag vandaag, waren we in een speeltuintje. Jolie wilde steeds op een glijbaan, eerst kon ze nooit zelf het trapje op maar omdat ik d'r boven m'n hoofd moet tillen (ja, zo hoog ) vond k laatst dat ze het zelf maar moest proberen. Er waren ook andere kinderen en toen heeft ze afgekeken hoe dat moest. Kon ze best. Vanmiddag dus ook, ik bleef er steeds achter staan. Maar ja, ze wilde zo graag zelf en dat ik dan voor bij de glijbaan zou wachten. Alle andere kindjes doen het ook.....en ze is nooit misgestapt, dus tja, proberen maar. Ging helemaal goed. Heel vaak zelfs, ze mocht nog drie keer en dan zouden we naar huis gaan. En dan ineens, vanuit het niets, zonder aanleiding, gaat het mis bij de bovenste trede. Echt echt afgrijselijk. Ondersteboven en met d'r hoofd er onder tegen aan. Doffe knal...en godzijdank brullen en zelf opstaan. Ze is echt overal blauw, nog naar de huisartsenpost geweest want d'r hand en enkel zijn dik maar er is niks gebroken gelukkig. Na het eten vroeg ze of we weer terug zouden gaan, ze mocht immers nog drie keer

Ik weet dat die dingen er allemaal bij horen maar echt, ik schrik er zo van. Zulke ongelukjes en niks hebben. Zelf is ze er veel minder van onder de indruk en dat terwijl ze niet zo heel stoer is en best voorzichtig met klimmen enzo. Maar toch. Brrrrrrrrrr.

En het voelt een beetje gek om dit zo te posten omdat ik de laatste tijd niet zo veel meepost maar ja, ik hoop niet dat iemand dat vervelend vindt.
  Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 21:21:51 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50042518
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:04 schreef Luchtbel het volgende:

En het voelt een beetje gek om dit zo te posten omdat ik de laatste tijd niet zo veel meepost maar ja, ik hoop niet dat iemand dat vervelend vindt.
Niet meer voor verontschuldigen hoor! er zit geen postverplichting aan FOK vast!




Iris heeft ook zulke ongelukken inderdaad maar dat komt ook omdat ze nergens bang voor is. Regelmatig moet ik haar uit bomen plukken, van constructies (stoel-op-tafel of kussen-op-stoel-op-tafel) plukken of waarschuwen dat springen vanaf een hoge stoel niet de bedoeling is. Zeer ondernemend kind, dus veel blauwe plekken, schaafwonden etc.
Rottig is dat he?
Eva heeft hele slechte motoriek dus die valt al om als er een vlieg aankomt, en die heeft helemaal benen vol schaafwonden en blauwe plekken.
Het schijnt erbij te horen.

Ik vind het wel heel stoer dat ze gelijk terug wilde naar de glijbaan, want ze mocht toch 3 keer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50042947
Natuurlijk schrik je van zulke ongelukken en ongelukjes. Ik herken je gevoel en schrik wel, alleen ligt het bij Morris vaak weer op een ander vlak: ziek zijn en/of andere lichamelijke ellende.
Donderdag was voor de 4e keer zijn elleboog uit de kom, op moederdag in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen, eczeem dat vaak ontstoken raakte van het krabben, pindakaas eten terwijl hij allergisch is etc. etc. We zitten vaker bij de dokter of in het ziekenhuis dan me lief is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:51:28 #16
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50043274
Oh bah, wat een nare ongelukjes. Zo hard vallen, lijkt me echt eng om te zien, ja. Gelukkig hebben we dat helemaal niet vaak met Maria, die is alleen die keer op haar tanden gevallen, maar verder niks. Hopelijk heeft Jolie de rest van het jaar geen ongeluksweken meer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:56:06 #17
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50043396
Hier ook een kind met continu rare ongelukjes. Ballonnen die precies op zijn neus kapotknallen, struikelen over zijn eigen voeten, een bal tegen zijn hoofd omdat hij hem een beetje ongelukkig in de lucht gooit, van de glijbaantrap afvallen omdat hij én zijn trein én weer die bal mee de trap op wil nemen, toch iets te dicht bij de schommel komen terwijl het buurmeisje erop zit en: boem.... botsing, achterover kiepen terwijl hij op zijn loopauto zit, etc. En steeds blijft het hooguit bij een blauwe plek. Als ik zo om me heen kijk zijn de meeste peutertjes van die pechvogels. Volgens mij omdat ze zo op gaan in hun spel waardoor ze zich totaal niet bewust zijn van enig gevaar.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50043549
Ha fijn... Luchtbel zwengelt het peutertopic weer eens aan!

Heel herkenbaar Luchtbel! Hier ook aan de lopende band ongelukjes. Gelukkig niet zo heftig als met Jolie vanmiddag. (Hoewel de keer dat ik Randy's vingers tussen de scharnierkant van de deur kneep een paar maanden terug me nog voor de geest staat alsof het gisteren was! )
Neem vandaag. Vanmorgen wilde hij tegelijk met Tinka iets van de grond pakken. Resultaat: kopstoot waarbij Randy een tand door de lip had. Huilen, kus erop, 5 min. later dikke lip. Broodje eten en meneer bijt op tong. Brullen en hij wou er een kusje op maar dat is wat lastig achter op de tong he? Dus maar kusje naar binnen geblazen! Toen kwamen opa en oma die vandaag bleven totdat ze op bed gingen en die 'moesten zo nodig' ook aandacht aan Tinka besteden wat Randy erg slecht verteren kan. Dus hij werd steeds drukker, wilder en roekelozer dus toen Tinka even met zijn boerderij wilde spelen (samen met oma) rukte hij het ding uit haar handen... jawel... weer tand door de lip! Nu de andere kant en flink bloeden deze keer. Desondanks toch maar kus er op. ("Doet het nu niet meer pijn?" ) Het dik-worden van de lip viel mee trouwens of het viel niet op omdat de andere kant ook al dik was!

Over het aantal keren vallen op een dag schrijf ik maar niet eens. Hij moet donderdag weer naar de chiropractor (na een half jaar) en wil toch even dat ze goed naar de stand van zijn voeten kijkt. Hij liep vandaag op blote voeten buiten en het viel me op dat hij echt extreem op de binnenkant van zijn voeten staat. Alsof zijn enkels naast zijn voeten staan echt. Dus toch maar even naar laten kijken.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:02:08 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_50043579
Hier ook van die ongelukjes, hoor Bij de Ikea: stunten op de bank --> eraf vallen, precies met haar wang/jukbeen op de betonnen vloer Gelukkig viel het achteraf mee.
Of een aantal maanden geleden: mevrouw let niet op en loop met haar voorhoofd tegen de schuur aan, bloeden als een rund, gillen als een speenvarken. En nu heeft een litteken op haar voorhoofd, echt in het midden gewoon een putje..

Zeggen jullie peuters wel eens tegen je dat je niet lief bent? Amber zegt dat regelmatig En als ik dan vraag waarom dat zo is, zegt ze dat ze me eng vindt
Of ze zegt: "Ik ben niet jouw vriend" of "ik ben wel pappa's vriend"
Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken, maar ik vraag me natuurlijk wel af waar dat vandaan komt Ze zou het toch niet echt menen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:13:53 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50043941
Oh die komt hier ook regelmatig voorbij hoor LadyS, vooral als ie net straf heeft gehad. Ik denk dat Kai het op het moment zelf wel meent (want dan ben ik namelijk ook niet lief). Gelukkig vindt hij me na een minuut of vijf weer zijn "lievelieve"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:21:16 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50044159
Lb 1 en al herkenning Zoë zit ook regelmatig onder de blauwe plekken gebeuren de raarste simpelste ongelukjes je kunt daar gewoon niets aan doen.


Zoë zegt wel eens dat ik niet lief ben omdat ik boos kijk dat kan. Ook hier is het "vriend"gebeuren ook maar dan op de manier wij zijn meisjes en papa niet he. Als er dan dingen mogen komt het omdat wij meisjes zijn en mag papa niet mee doen of omdat zij baas is.

Denk eerder dat dat er gewoon bij hoort en misschien wel een beetje uitlokking is om je reactie. Zo begint papa er dan mee te bemoeien en dat vindt ze gewoon geweldig.
pi_50044324
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:02 schreef LadyS het volgende:
Zeggen jullie peuters wel eens tegen je dat je niet lief bent? Amber zegt dat regelmatig En als ik dan vraag waarom dat zo is, zegt ze dat ze me eng vindt
Of ze zegt: "Ik ben niet jouw vriend" of "ik ben wel pappa's vriend"
Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken, maar ik vraag me natuurlijk wel af waar dat vandaan komt Ze zou het toch niet echt menen?
Ik ben ook gestopt met vragen of hij me nog lief vindt, want ik krijg net zo vaak ja als nee te horen! Ik denk dat het reactie uitlokken is (hoe reageert iemand als ik iets zeg) en dat jij veilig genoeg bent om verschillende teksten uit te proberen? En daarbij.... over dat eng: het valt me bij Randy wel eens op dat je DENKT dat hij bepaalde begrippen snapt en dat hij ze vervolgens gebruikt in een context die totaal niet klopt. Hij heeft het tegenwoordig bijvoorbeeld over 'oude winkel' als hij de supermarkt bedoelt waar we altijd heen gaan. 'Eng' is ook zo'n vaag begrip. Je kan het niet vastpakken, je kan het niet uitleggen (want 'iets waarvoor je bang bent'; wat is bang dan? ) en de 1 vindt iets wel eng wat de ander fantastisch vindt. Misschien probeert ze zo uit te vinden of 'eng' is wat ze denkt dat het is?
Aan de andere kant... misschien ben je ook best eng natuurlijk...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:32:44 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50044484
Oh die ongelukken gebeuren dus echt overal. Man man man, echt hart in keel iedere keer. Ze valt sowieso vaak en knalt overal tegenaan. En dan nog zulke dingen erbij. Ai.

LadyS ik denk ook echt dat het uitlokken van je reactie op zoiets is hoor.

Jolie zegt overigens altijd als ik zeg dat ik iets niet goed of leuk vind 'maar je bent niet boos, je bent lief.'
pi_50044541
Morris staat regelmatig met een vingertje te verkondigen dat mama of papa stout is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:35:41 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50044570
Kai ook en dan moet ik naar de gang toe
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50044646
Ik moest laatst 'dankjewel papa' zeggen toen ik een kop koffie kreeg van de vader van Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50045718
Hahaha, Randy vroeg vanmorgen nog: "Drink jij uit papa's beker, mama? Mag dat wel van papa?"
  zondag 3 juni 2007 @ 15:01:30 #28
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50060960
Rare ongelukjes waar je hart zich een slag van in de rondte draait, hebben wij eind vorig jaar gehad. We waren aan het kijken naar kinderslaapkamertjes. Onder het mom van 'een stapelbed zit er in ons geval vast nog wel aan te komen' hadden we Cas op het onderste en Liz op het bovenste bed gezet, waarna na 5 tellen het voeteneinde van het bovenste bed naar beneden schoot, het hoofdeinde bleef godzijdank zitten. Liz was zich rot geschrokken van zo'n vrije val en Cas zat een beetje verbaasd rond te kijken. Man, wat had dat kleine mannetje een geluk. Ik moest er niet aan denken dat het hele bed op de onderste was geklapt. Dus..... mocht er hier nog een stapelbed komen, vrees ik dat papa en mama deze mogen benutten. Liz krijg je er niet meer in, wegens een stapelbedtrauma.
Dat was een groot ongeluk, daarna nog legio kleinere maar wel reden tot huilen-ongelukjes.

Jammer van dat niet lief vinden van mama, ik kan altijd zo glimmen als me gezegd wordt dat ik wel lief of mooi ben.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:51:27 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_50062188
Jonne vindt of de een of de ander lief. Alsof allebei tegelijkertijd lief vinden een beetje te veel van het goede is. Of hij weet precies hoe hij de een om z'n vingertjes moet winden en soms speelt het ook een rol hoeveel hij de een of de andere gedurende een of twee dagen heeft gezien. Daar wisselt zijn voorkeur ook wel mee, moet ik zeggen.
Verder vindt hij zijn overbuurjongetje toch echt het allerlievestigst mama en zijn alle tekeningen ook voor de overkant bestemd

En vallen over je eigen voeten, andermans voeten, Romme, de fiets, de schommel, een schepje uit de zandbank of weet ik veel wat is hier ook heel gewoon.

Zou het toch niet iets met haar oogjes kunnen zijn, LB?
  zondag 3 juni 2007 @ 18:04:16 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50065862
Daar heb ik al vaak aan gedacht ja. Misschien toch eens na laten kijken, van de week zijn we bij de dokter geweest maar toen was ik het vergeten Maar vaak denk ik dat ze toch wel goed ziet maar dat het een combinatie is van angstig zijn en onhandigheid en die onhandigheid heeft ze niet van een vreemde

Gelukkig viel het wel mee. Ze heeft wel een dikke enkel maar ze heeft geen pijn. Ze heeft ook een gele plek op d'r pols en een bult op de achterhoofd maar echt nergens last van. Gelukkig maar want er was vandaag Lentemarkt bij haar op school. Daar had ze zich op verheugd.
pi_50070360
die ongelukjes zijn hier ook normaal. Djulian struikelt regelmatig over zijn tenen (klappen dubbel en dan valt hij), tafels waar hij op klimt en af springt en dan de hoek meeneeemt, tegen stoelen en tafels aan lopen.
Zelfs Djen zit nog onder de blauwe plekken, want die doet graag stunts die Djulian dan weer na wil doen
pi_50072413
Vervelend zulke dingen. Myrthe had laatst ook de neiging om recht op haar gezicht te vallen zonder aanleiding (niet zichtbaar gestruikeld, schoenmaat klopt nog etc). Volgende dag deed ons buurmeisje hetzelfde. (was wel zielig natuurlijk maar leek gewoon haast een imitatie.)
  maandag 4 juni 2007 @ 09:23:08 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50082902
Bram heeft een chronische bult op zijn voorhoofd... daar is ie al zo vaak op gevallen dat het gewoon niet meer wegtrekt. Het schijnt (is mij ooit verteld) te maken te hebben met de grootte van een peuterhoofd in verhouding tot hun lijfje. (ik weet het weer, het was bij EHBO, vergelijking met een appel op een potlood)
Maar evengoed zielig..
Voorover van een stoel met je hoofd op de (nieuwe) harde plavuizen.. dartel rennen en ineens op je hoofd liggen.
van de skelter af vallen.
Tja, da's opgroeien met vallen en opstaan..

bij het consultatiebureau roepen ze altijd: Echte peuterbenen. Dus blijkbaar horen die er blauwgevlekt uit te zien bij een peuter.
Ook valt Bram nog wel eens ten prooi aan de stoeizucht van zijn grote broers. maar goed, het is wel levendig..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:21:22 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50094697
En nog een nieuw ongeluk toevoegen aan de lijst..
Bram zat net met zijn lipje tussen de wielen van de duplotrein... Gillen van het huilen en bloeden als een rund..
en dan moet je die vastgedraaide wieltjes nog van het lipje af trekken...
Maar hij speelt alweer. Lijkt het zo of vergeet hij dit soort dingen sneller dan ik...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 19:27:04 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50101192
Ow gets buurvrouw, dat zijn van die heerlijke bloederige ongelukjes.
Iris kwam vandaag trots thuis met een enorme bult op haar voorhoofd. De leidster van het kdv had er boter op gesmeerd ( ??? ) en dat hielp volgens Iris.
Toen wij eventjes met Eva bezig waren heeft ze in een onbewaakt ogenblik een half pakje roomboter op haar gezicht gesmeerd want "het deed wel weer een beetje pijn mama"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 juni 2007 @ 19:30:14 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50101330
Dure bult Iris is altijd zo heerlijk creatief. Overigens gebeurde dat vroeger ook altijd, boter smeren op een bult. Mijn moeder deed dat in ieder geval ook altijd. Maar dan wel goedkope margarine, natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juni 2007 @ 19:52:29 #37
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50102223
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:30 schreef livelink het volgende:
Dure bult Iris is altijd zo heerlijk creatief. Overigens gebeurde dat vroeger ook altijd, boter smeren op een bult. Mijn moeder deed dat in ieder geval ook altijd. Maar dan wel goedkope margarine, natuurlijk.
En die kan het weten, die is immers oma. (Die tip kende ik overigens niet, wel direct koelen met een washandje.)
Tegenweurdig wordt hier direct in koor geroepen om een zakdoekje voor de tranen die komen gaan. Tsss, stelletje dramaqueens.
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 19:55:30 #38
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50102342
Ik had er nog nooit van gehoord, wij koelen eerst alles met een koud doekje. Schaafwonden, bulten etc, eerst gaat er een nat,koud spuugdoekje op. Hebben die dingen toch nog een functie nu we geen baby meer in huis hebben
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50102878
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:52 schreef Smirre het volgende:

[..]

En die kan het weten, die is immers oma. (Die tip kende ik overigens niet, wel direct koelen met een washandje.)
Tegenweurdig wordt hier direct in koor geroepen om een zakdoekje voor de tranen die komen gaan. Tsss, stelletje dramaqueens.
Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.
  maandag 4 juni 2007 @ 20:13:13 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50103158
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:07 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik heb een tube zalf (blauw van kleur) wat in de volksmond smurfencreme wordt genoemd (geen idee hoe dat heet en tube ligt in kinderkamer en mijn ukkie is in staking w.b.t. slapen) maar die smeer ik altijd op mogelijke bulten wanneer mijn brokkenpiloot een ongelukje heeft gehad. Werkt prima.
Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 juni 2007 @ 20:43:07 #41
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50104461
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Arnifor gelei van vsm hebben wij. Blauwe tube idd. Hier noemen we het bultenzalf. Het verkoelt erg goed en het is (denk ik) minder blauw. (de plek/bult/kneuzing)
Die helpt goed ja! bij mij toen vanwege de knip
pi_50104615
Die bedoel ik ja, kwam niet op de naam en mijn meisje is nog steeds wakker
  maandag 4 juni 2007 @ 21:17:55 #43
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50105978
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:55 schreef Lois het volgende:
Ik had er nog nooit van gehoord, wij koelen eerst alles met een koud doekje. Schaafwonden, bulten etc, eerst gaat er een nat,koud spuugdoekje op. Hebben die dingen toch nog een functie nu we geen baby meer in huis hebben
De uitdrukking "boter op je hoofd" komt volgens mij daar vandaan . Anyway, ik ken het wel, mijn oma deed dat ook altijd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50107182
Ik sta versteld... het is nooit in me opgekomen om iets op bulten te smeren. Bij mij gaat er altijd een kus op iedere bult, wond, overreden vinger, wissewasjes. En er worden hier nogal wat kusjes uitgedeeld. Schijnt ook erg goed te werken overigens... Voordeel is natuurlijk dat je ze altijd bij de hand hebt!
Maar is misschien wel een idee om iets ervoor in huis te hebben. Heeft ook iemand een idee van het waarom van de boter???
  dinsdag 5 juni 2007 @ 06:06:43 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50116588
Mensen, kan het zo zijn dat Maria (2 jaar en 9 maanden) écht nog niks begrijpt van stil zijn totdat het tijd is om op te staan? We moeten steeds terug, ze blijft roepen. Uiteindelijk zeggen we dan dat we de stickers en de tekening weghalen (als ze stil is geweest, mag ze plakken) en dan schreeuwt ze het uit. Dat vindt ze dus echt erg. Maar als ik het weghaal, blijft ze schreeuwen (niks meer te verliezen), maar als we "afspreken" dat ze het weer probeert, gaat ze ook hysterisch roepen en schreeuwen. Ik ben boos op d'r. Ze is nu zo strontvervelend en ik heb geen idee meer hoe we het haar moeten leren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:10:35 #46
24188 Belana
kloon van belana
pi_50116686
ik denk dat ze daar gewoon echt nog te klein voor is Sugar. Liam (3 jaar en 5 maanden) kan dat ook niet hoor. afspraken maken met peuters is onmogelijk. je maakt het jezelf makkelijker door niet boos te worden en even te accepteren dat dit haar ritme is momenteel. (das makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik )

ik weet dat veel mensen via een stickersysteem de kindjes dingen proberen te leren, maar ik geloof daar persoonlijk dus niet zo in, in ieder geval niet in alle gevallen.
In dit geval, maria is wakker en wil aandacht. zij snapt echt helemaal niet waarom dat niet zou kunnen denk ik. daar kan geen sticker tegenop.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:14:19 #47
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50116698
Ja, dat zegt mijn gevoel nu ook. Ze gáát dit niet snappen. Niet als een standaard-iets, denk ik. Dankjewel voor je lieve reactie, Belaantje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:19:04 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_50116725
het is gewoon heel lastig, ik weet er alles van ze lijken zo wijs, maar snappen nog zo veel niet. de reacties zijn nog heel primair eigenlijk. ik vind dat ook heel moeilijk zoals je wel weet, heb regelmatig nog van die dagen ertussen dat ik denk: oeoeoeoeoe, rotkind!
Maar eigenlijk is dat niet zo, hij kan er niks aan doen. hij doet gewoon wat ie moet doen als peuterpuber zijnde
stormy waters...
sailin'
pi_50116736
Misschien eerst proberen met op je kamer blijven tot het tijd is om op te staan, met wat speelgoed?
pi_50116741
Oeioei, peuterpubers Hier ook zo een. Het rottige is dat het idd vaak lijkt alsof ze heel bewust bezig zijn met moeilijk doen. Ik moet dan echt denken: hij is nog maar 2, hij is nog maar 2!
Ik probeer hem ook wel eens te vertellen dat hij zachtjes moet doen omdat Lis anders wakker wordt. Hij knikt dan heel samenzweerderig van ja en doet zijn vinger voor zijn mond, zegt 'sssst', om vervolgens heel hard te gaan schreeuwen

Wat is dus wil zeggen is dat ik ook denk dat ze nog te klein zijn om het echt te begrijpen. Het lastige is dat het lijkt alsof ze je begrijpen, maar blijkbaar kunnen ze dat toch niet echt.

[ Bericht 14% gewijzigd door snoopy op 05-06-2007 07:52:09 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 07:51:24 #51
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50116886
Sugar, ik ben het met Belana eens en denk echt, echt, echt dat het nog wel gaat komen, maar Maria er nu gewoon nog iets te klein voor is. Maar ze gaat dit wél snappen hoor! Daar heb je nu niets aan, maar het ís wel zo! Ze is nog zo'n kleine prul joh. Wel een hele wijze al, daarom snap ik maar al te goed dat je geneigd bent misschien boos op haar te worden. Maar natuurlijk wil dat frutje aandacht als ze wakker is, natúúrlijk! Succes met je peutermonster.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 05-06-2007 09:12:49 ]
  dinsdag 5 juni 2007 @ 08:54:45 #52
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50117642
Wel fijn, jullie reacties. Want dan is het gewoon nog te vroeg voor d'r, denk ik ook. Dankjulliewel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 09:15:07 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50118023
Anders misschien de tijd aanpassen? Dus bijv. eerst het lampje instellen op een tijd dat ze net wakker is of soms nog slaapt, en na een week een kwartiertje langer?
zo'n eerste week ziet ze dus echt dat 't lampje wel eens uit is als ze wakker wordt en de andere dagen dat het lampje vrij snel uitgaat en dat dat maar een kort tijdje is?

Saskia is weer een draakje vandaag Ze heeft gisternacht een onwijs heftige netelroos-aanval gehad (op d'r rug en buik had ze blazen van 10x15 cm zo'n beetje.. ) en gelukkig werkt de anti-histamine snel ('s morgens was er niets meer te zien) maar ze is na zo'n aanval (of als ie eraan zit te komen) echt strontvervelend. Gooien en slaan met cola-flessen omdat ze geen slokje krijgt bijv. en dan gillen en krijsen alsof ze vermoord wordt (en dat ook rustig een half uur volhouden) als ze daarvoor een standje krijgt. Zulke dagen vind ik echt helemaal niet leuk (en 't ging de afgelopen tijd zo goed )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:38:40 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_50119978
ach ET, wat rot! zulke dagen zijn ook niet leuk maar ze gaan weer voorbij
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:57:32 #55
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50130138
Wat dacht je van het wisselvallige weer de ene dag schitterend weer de ander de hele dag regen Zoë wordt daar af en toe zo kriegelig en verkeerd van. Dat ze blij mag wezen met het feit dat we stuctuur op de muren hebben kan ze tenminste niet achter het behang.

Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op dat ik soms teveel van Zoë verwacht dan dat ze eigenlijk kan ook best moeilijk voor haar dat ik me dus ook idd moet herinneren aan het feit dat ze nog maar 2 is.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:46:41 #56
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50131647
Over aandacht vragen in bed gesproken... Noah heeft regelmatig als ie wakker wordt na zijn middagdut dat ie niet uit bed wil. Nou prima, als ie nog wakker wil worden en in bed liggen en beetje spelen, geen pobleem. Maar vervolgens gaat ie je dus elke keer roepen, of je naar beneden komt, etc Als je dan dus beneden komt dan wil ie niet mee naar boven. Dus dan laat ik hem weer en ga zelf naar boven, en dan begint het weer van voren af aan Als ik hem toch mee naar boven neem wordt het een drama en is meneer chagrijnig. Dus ik probeer hem nu te leren dat ie best nog mag spelen in bed, maar als ie aandacht wil dat ie dan naar boven moet. Tot nu toe tevergeefs
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50148297
Goddank... ik ben niet de enige die een peutermonster heeft en die daar wel eens wanhopig van wordt! Randy is al een mooi tijdje SUPERdruk. Eerst had hij het alleen smiddags als hij zijn middagslaapje overgeslagen had, nu begint hij daar al smorgens mee. Rennen, vliegen, schreeuwen, gillen en vooral VEEL stout doen en dat betekent vooral: Tinka klieren. En ik probeer mezelf ook voor te houden "Hij is nog maar 2, hij is nog maar 2" maar er zijn momenten dat ik echt mijn geduld verlies . Hij merkt ook dat ik geirriteerd raak en dat verergert de boel alleen maar, een wisselwerking zeg maar. Hij is zo verschrikkelijk jaloers op Tinka... ik kan werkelijk geen 2 seconden aandacht aan haar besteden of hij zit er weer tussen. Gisteren heb ik wat nieuws uitgeprobeerd, namelijk hem op de bank laten zitten tot hij rustig is. Dat werkte wel redelijk moet ik zeggen. Ik vind eigenlijk dat ik ze beide meer individuele tijd moet geven, maar hoe doe ik dat? Als ik met hem bezig ben dan zit zij er continu tussen en met haar spelen is helemaal ondenkbaar voor hem.
Vanmiddag raakte hij daar zo van door het dolle dat hij lelijk over zijn loopmotor heenviel. Knie en teen stuk (2 strepen bloed: "Kijk mama; een tekening op mijn been!" stomverbaasd! ) Hij heeft er wel last van trouwens, maar een pleister mocht er helaas niet niet op, want dat 'plakt' en daar moet hij niets van hebben!
Donderdag hebben we trouwens een kijkafspraak op een PSZ... Hij is er aan toe, dus als deze locatie bevalt, dan schrijven we hem meteen in.
pi_50152864
Mammietje, gaan ze nog weleens naar bed overdags? Als ze niet gelijk gaan, dan kun je wellicht beter je aandacht op 1 van beiden richten.
Wat ook kan werken, is de kinderen duidelijk maken dat als je met de 1 bezig bent, de ander daarna aan de beurt is. Iets als: 'Ik ben nu even met Tinka bezig, straks ben jij aan de beurt.' (eventueel m.b.v. een kookwekker; klinkt vreemd, maar dan weten de kinderen precies wanneer het 'wisseltijd' is.
Goed van die bank trouwens. Hij is dus voor rede vatbaar. Daar kun je gebruik van maken: hem prijzen als je even alleen met Tinka iets mocht doen.
pi_50153068
Elise is nog 'maar' 3 1/2 jaar (wordt op 21 september pas 4) en we zijn al opgeroepen voor de DTP-vervolgprik. Ik dacht dat dat pas zo rond haar 4e verjaardag gebeurt. Iemand daar ervaring mee?
  FOK!fossiel woensdag 6 juni 2007 @ 09:43:31 #60
2628 Karin
pi_50154003
Bright volgens mij heeft Bram die ook met 3 jaar en 9 maanden ofzo gehad. Het probleem met die prik is dat als ze eenmaal 4 zijn ze hem niet meer op het consultatiebureau kunnen geven en je naar de schoolarts moet. Tenminste dat was bij Lois en Eva zo. Dus als je een keertje uit moet stellen wegens ziekte oid en je pas weer een afspraak een paar maanden later kan krijgen zit je al heel gauw op die 4 jaar.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:27:46 #61
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_50155230
Ja, die oproep heeft Judith ook gekregen, ze mag midden in de zomervakantie die prik ophalen. Dat wordt dus afspraak verzetten, want dan zijn we er niet.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_50157794
hier is die prik ook al geweest, een paar maanden geleden, dus ook rond de 3,5. wij wilden 'm toen trouwens ook verzetten maar ze hadden ons precies gepland op de laatste dag dat ze 'm hier op het CB kwamen geven, dan zouden we een heel jaar moeten wachten vertelde de mevrouw van het afsprakenbureau. misschien zegt ze dat wel tegen iedereen, hihi, maar wij zijn erin getrapt en hebben onze andere afspraken maar verzet.

pfoeh veel bij te lezen hier. welkom debuurvrouw met debram (en debas)!

ET, wat ellendig die netelroos en de bijbehorende aanvallen. hoe lang kan zoiets nou blijven duren, heb je daar een idee van? want het was toch wel iets van tijdelijke aard dacht ik?

oei, peuterpubers, lastig! 2 jaar is ook inderdaad precies zo'n leeftijd dat het echt lastig is om in te schatten waar je ze nou wel of niet op kunt aanspreken. aan de ene kant lijken ze al zoveel te begrijpen maar aan de andere kant zijn 't nog maar zulke kleintjes. zeker nu piet weer een stuk ouder is zie ik duidelijk het verschil en (mede daardoor denk ik) aan anna stel ik daarom beduidend minder hoge eisen. ik stel heus m'n grenzen maar ga nog lang niet zo uitgebreid alles zitten uitleggen en beredeneren als hoe ik dat destijds bij piet deed.

pechvogel jolietje: ik ben benieuwd of het iets met haar zicht te maken heeft luchtbel. hier ook wel eens onstuimige ongelukjes maar niet zo heel veel momenteel (afkloppen). ze zijn sowieso best voorzichtig aangelegd en worden ook steeds handiger. anna kan nu het tuintrapje goed aflopen zonder zich ergens aan vast te houden. piet is wel helemaal into klimmen maar houdt het wel binnen redelijke perken. hij wil bijv. voortdurend op tafels stoelen en banken klimmen, via zij/achterleuningen dan wel uiteraard, en voelt zich dan enorm stoer maar echt gevaarlijke dingen doet ie niet. anna is erg gefascineerd door het openen en sluiten van deuren nu ze er goed bij kan, en ik houd af en toe mijn hart vast maar tot nu toe gaat het nog goed (afkloppen!!!). ik zit er vaak wel erg bovenop moet ik zeggen, weet niet of dat nou de beste leerschool voor hen is maar het is nou eenmaal mijn aard, ik kan 't niet zo goed maar op z'n beloop laten. vooral als ik weet dat ze moe aan 't worden zijn zoals gisteravond en ze willen juist dan met een dekentje spelen waarbij Piet bijv. het spook speelt en Anna hem achterna rent, of Anna erop gaat zitten/staan en Piet het dekentje door de kamer sleurt, dan zie ik voortdurend hoe 't allemaal mis kan gaan en op een gegeven moment pak ik dan het dekentje gewoon af want vind ik het te riskant. terwijl G het dan nog wel even op z'n beloop zou laten denk ik.

verder nog even zindelijkheidsnieuws: toen het met piet goed begon te gaan qua poepen op de wc en hij dus hele dagen zonder luier kon was een van de dingen die hij uitriep "als je maar niet denkt dat ik 's ook zonder luier ga slapen!!!!!" OK, had ik ook nooit gezegd dat ik dat van 'm verwachtte hoor. en jahoor, nog geen week later wil meneer zelf ineens geen luier meer aan 's nachts en het gaat hartstikke goed! vraagje aan moeders met ervaring: hebben jullie je kind eerst nog een tijd 's avonds laat wakker gemaakt om een extra keer te plassen? wij een paar dagen wel maar daarna niet meer en zonder gaat 't ook goed. maar ik twijfel een beetje of 't niet toch wat teveel gevraagd is meteen. fietsen gaat nu ook hartstikke goed en bellenblazen kan hij nu ook ineens (dat lukte 'm eerst nooit zo goed, maar nu dus wel).
anna is heel erg bezig met moedertje spelen, die wil voortdurend dat een van ons baby is, dan moet de baby huilen en gaat zij de baby troosten. hihi. en dat doet ze dan zoooo lief, echt ontroerend. 't is sowieso een heerlijk knuffelkontje. en kletsen doet ze ook volop. ze begint haar verhalen nu ook vaak met "mama, weet je?". zo grappig wijsneuzerig.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 06-06-2007 13:41:16 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:23:23 #63
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50159216
Er is mij altijd verteld dat het niet verstandig is om je kind wakker te maken voor de pot. Ten eerste je onderbreekt zijn slaap en ten tweede niet goed voor de zindelijkheidstraining omdat ze er zich niet echt van bewust zijn omdat ze nog half slaperig zijn.

Piet grote vent

Suus ook al een topper
pi_50164289
Bix, wij maken Elise altijd nog even wakker om te plassen als wij naar bed gaan. Meestal doet ze dan ook nog wat en dan is de luier 's morgens meestal droog.
Laten we haar slapen, dan wil het nog weleens gebeuren dat 's morgens de luier helemaal is 'overgelopen'.
dus goed of niet, wij doen het wel. En ze is prima zindelijk overdags. Soms wordt ze 's avonds zelf wakker doordat ze moet plassen. Dan is dat mooi meegenomen dus.
pi_50184711
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 08:54 schreef Bright het volgende:
Mammietje, gaan ze nog weleens naar bed overdags? Als ze niet gelijk gaan, dan kun je wellicht beter je aandacht op 1 van beiden richten.
Wat ook kan werken, is de kinderen duidelijk maken dat als je met de 1 bezig bent, de ander daarna aan de beurt is. Iets als: 'Ik ben nu even met Tinka bezig, straks ben jij aan de beurt.' (eventueel m.b.v. een kookwekker; klinkt vreemd, maar dan weten de kinderen precies wanneer het 'wisseltijd' is.
Goed van die bank trouwens. Hij is dus voor rede vatbaar. Daar kun je gebruik van maken: hem prijzen als je even alleen met Tinka iets mocht doen.
Ze gaan tegelijkertijd naar bed. Dat is aan de ene kant een voordeel, zo kan ik nog eens wat in huis doen, aan de andere kant een nadeel omdat je inderdaad geen tijd voor ieder apart hebt. Die kookwekker is nog niet zo'n gek idee. Misschien moet ik ook maar vaste tijdstippen daarvoor aanwijzen, inbouwen in de structuur zeg maar.
En prijzen doe ik hem ook heel veel, zodra daar maar gelegenheid voor is, want ik heb het idee dat doordat ik hem zoveel moet 'straffen', hij juist het idee krijgt dat ik haar liever dan hem vindt, wat zijn gedrag weer versterkt. Als ik boos op hem ben, vraagt hij ook altijd "Vind jij mij niet lief? Is Tinka wel lief?" wat ik steevast beantwoord met "Ik vind jou wel lief, maar ik vind het niet lief dat jij Tinka omduwt (of wat dan ook)" Vanavond was wel grappig; hij had zijn bordje leeg gegeten (patat!) en Tinka niet. Meestal is dat andersom. Dus ik uitvoerig zeggen dat ik zo heel erg trots op hem was omdat hij zo goed gegeten had. Randy vroeg wel 2 keer -glimmend van oor tot oor na: "Ben jij heel tots op mij? Ben jij niet tots op Tinka? Heb Tinka niet goed eet?"
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:55:32 #66
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50185642
Sugar, zoals al gezegd denk ik ook dat jullie appèl op haar te groot is. Afspraken gelden zolang moeder in zicht is, die link leggen ze wel. Maar zodra jij verdwijnt is die link verbroken. Om dat los te kunnen koppelen moeten ze (hun hersens) zich eerst meer ontwikkelen. Irritant is het wel, gezien het tijdstip van je post , maar het is nog even niet anders.
pi_50187382
Sugar, misschien heb je wat aan de volgende tips die ik voor Randy gebruik als hij 'savonds of smiddags niet wil gaan slapen:
*fluisteren en het kort houden zonder ergens op in te gaan: het is tijd om te slapen
*aangeven dat je zelf ook nog verschrikkelijk moe bent (dik maar aan desnoods) en haar komt halen als je wakker bent.
*speelgoed in haar bed (zacht materiaal zodat ze niet wakker wordt omdat ze er op gaat liggen) of een boekje binnen handbereik naast haar bed voor als ze echt niet meer kan slapen.
*ze moet stil zijn want de beren in haar bed willen ook nog slapen
*een (antilek)beker met water in haar bed
Maar als het standaard is dat ze zo vroeg wakker wordt, kan je je natuurlijk ook afvragen of ze aan minder slaap genoeg heeft en dus te vroeg naar bed gaat?
Ik heb trouwens wel met je te doen met die oncoulante tijden, ik zou er bepaald niet vrolijk (of vriendelijk) van worden als ze me om die tijd wakker zouden brullen! Gelukkig zit ik wat dat betreft in een luxe positie, Tinka wordt tussen 8 en 8.30 wakker en Randy zelfs rond 8.45. Heerlijk!
pi_50190448
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze gaan tegelijkertijd naar bed. Dat is aan de ene kant een voordeel, zo kan ik nog eens wat in huis doen, aan de andere kant een nadeel omdat je inderdaad geen tijd voor ieder apart hebt. Die kookwekker is nog niet zo'n gek idee. Misschien moet ik ook maar vaste tijdstippen daarvoor aanwijzen, inbouwen in de structuur zeg maar.
En prijzen doe ik hem ook heel veel, zodra daar maar gelegenheid voor is, want ik heb het idee dat doordat ik hem zoveel moet 'straffen', hij juist het idee krijgt dat ik haar liever dan hem vindt, wat zijn gedrag weer versterkt. Als ik boos op hem ben, vraagt hij ook altijd "Vind jij mij niet lief? Is Tinka wel lief?" wat ik steevast beantwoord met "Ik vind jou wel lief, maar ik vind het niet lief dat jij Tinka omduwt (of wat dan ook)" Vanavond was wel grappig; hij had zijn bordje leeg gegeten (patat!) en Tinka niet. Meestal is dat andersom. Dus ik uitvoerig zeggen dat ik zo heel erg trots op hem was omdat hij zo goed gegeten had. Randy vroeg wel 2 keer -glimmend van oor tot oor na: "Ben jij heel tots op mij? Ben jij niet tots op Tinka? Heb Tinka niet goed eet?"
haha - je merkt dus wel dat er een wedijver is. Je moet er daarom voor oppassen dat hij je niet uitspeelt. Als je dan zegt dat je niet trots bent op Tinka, dan is het op dat moment prima, maar hij onthoudt dat wel heel goed.
Daarom, zoals jij ook doet: altijd het gedrag belonen/straffen (liefst weinig straffen) en niet de persoon.
Vaste tijdstippen lijkt me lastig; die kinderen hebben geen tijdsbesef. Inbouwen in de structuur kan weleens helpen, maar als hij standaard na het eten aandacht krijgt, dan kan het er ook voor zorgen dat hij weinig eet (zodat het eten zo snel mogelijk voorbij is) of dat hij het niet volhoudt omdat het eten nog zo lang duurt.

Elise zit momenteel in de fase dat ze overal als eerste wilt zijn. Als ik dan toch al eerdeer was, dan zegt ze noch dat ze eerste is, iets dat ik dan weer moet corrigeren. Een neefje (4 jaar) beweert gewoon bij hoog en bij laag dat hij groter is dan ik, oma, etc. En oma geeft hem dan gelijk Wel, daar ga ik dus niet in mee; kinderen moeten ook leren dat de wereld niet om hen draait maar dat ze er een deel van uit mogen maken.
pi_50190544
Sugar, ze wilt je aandacht, dat is duidelijk. Als je tegen haar zegt dat je nu weggaat en dat ze moet slapen en dat je niet terugkomt als ze gilt, misschien dat ze dan leert om rustig te zijn.
Momenteel krijgt ze aandacht (beloning) als ze herrie maakt. Daar moet je vanaf.

En moet je dan toch echt langskomen omdat ze bijv. dingen kapot dreigt te maken, dan haar niet aankijken, niet spreken en haar terugleggen. Het kost enorm veel moeite maar het helpt. De eerste paar keren moet je dan maar achter de deur een traantje wegpinken. En doorzetten! Het gaat erom wie het het langst volhoudt. Kost je ongeveer een week, maar daarna zal het beter gaan.
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:14:03 #70
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_50205175
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:45 schreef bixister het volgende:
vraagje aan moeders met ervaring: hebben jullie je kind eerst nog een tijd 's avonds laat wakker gemaakt om een extra keer te plassen? wij een paar dagen wel maar daarna niet meer en zonder gaat 't ook goed. maar ik twijfel een beetje of 't niet toch wat teveel gevraagd is meteen.
Daan hebben we heel lang 's avonds laat laten plassen, omdat hij te vast sliep om naar de wc te gaan. Met als gevolg een nat bed. Hij wordt soms nog steeds niet goed wakker, ligt hij slapend te huilen in z'n bed. Kalmeren werkt meestal het beste door hem even te laten plassen. Daarna slaapt hij weer lekker verder (duurde even voordat we daar achter waren).
Judith hoefden we nooit wakker te maken, die wordt vanzelf wel wakker als ze moet plassen.
Ik zou dus zeggen: je merkt vanzelf wel wat het beste is
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_50206718
vannacht is 't hier voor 't eerst mis gegaan, maar een flink aantal nachten hiervoor niet. ik denk dat we 't toch nog een tijdje proberen. als 't nou vaak mis gaat kunnen we altijd nog weer extra gaan wakker maken.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:31:29 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_50208133
wij hebben Liam nooit wakker gemaakt bix en dat is gewoon goed gegaan. wel hadden we zijn potje op zijn kamer gezet en als ie moest dan ging ie daarop en kroop zijn bed weer in. maarja, alle kindjes zijn anders.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 7 juni 2007 @ 19:07:50 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50210866
Ik vind het knap hoor, al die kindjes die zomaar even ook 's nachts droogblijven
Iris is hartstikke zindelijk overdag maar heeft 's nachts nog een luierbroekje aan. Als ik ook zie hoe de luier 's morgens van haar billetjes zakt vanwege het gewicht van de luier heb ik nog niet het idee dat ze eraan toe is
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:14:33 #74
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50213051
Hier ook nog een luier die 's morgens een kilo of drie weegt.. en idd, overdag is ze al ruim een jaar hartstikke zindelijk. Komt vanzelf wel

Ik vind 't wel knap van de kindjes die droog blijven trouwens Dat zie ik hier dus niet gebeuren op korte termijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel donderdag 7 juni 2007 @ 20:20:49 #75
2628 Karin
pi_50213243
Toevallig zijn wij ook net bezig met de nachten zonder luier. Bram had bij Peet aangegeven dat hij zonder luier wilde slapen en die vond dat goed (Ik vond de timing niet echt geweldig, volgende week wordt zijn broertje geboren en dan is volgens mij dit proberen voor niets). Maargoed hij is al een aantal dagen achter elkaar droog terwijl zijn luier altijd zwaar vol zat. Maar ook een aantal dagen een ongelukje. Ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is qua wakkermaken. Wij hebben het een aantal keer geprobeerd maar krijgen hem echt niet wakker.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:35:33 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50213783
Grappig, eigenlijk. Job is overdag niet zindelijk te krijgen. Als het bij 2 ongelukjes blijft zijn we al dolblij en de vlag zal uitgaan als hij voor de eerste keer zelf aangeeft dat hij moet plassen, maar 's ochtends is zijn luier eigenlijk altijd droog. Voor de zekerheid heeft hij 's nachts wel een luier om, maar dat is eigenlijk niet eens nodig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:00:10 #77
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50217422
De peuter hier is sinds kort zindelijk, maar ook meteen 's nachts . Freek nog steeds niet , hij wilde het een tijd geleden graag proberen, het ging ook een paar nachten goed, maar daarna lag ie vaak om half 10 's avonds in een zeiknat bed, dus dat schoot niet erg op.
Daarbij "moest" daarom zijn slaapkamerdeur van het slot (anders kon ie immers niet naar de wc), wat resultereerde in het feit dat ie om half 5 's ochtends door het huis liep te spoken, met als hoogtepunt abseilen in de badkamer.

Even uitleggen, je neemt een riem van je moeder, die hang je aan het handdoekhaakje aan de deur, en abseilen maar .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:03:57 #78
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50217572
Leah, lukt het niet met een potje op zijn kamer? Wij hadden bij Katja een potje naast haar bed staan en daar zat elke ochtend braaf een plasje in.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:12:02 #79
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50217876
Nou, het erge is, de lamp in zijn kamer is er ook uitgedraaid . Anders gaat ie nl midden in de nacht lekker spelen . Hij zou dat potje dus domweg niet kunnen vinden. Zelfs bij een ienieminie nachtlampje gaat ie nog aan de haal.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50217975
Leah, wat een toestanden Heeft ie zichzelf wel eens ernstig verwond?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:15:05 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50217987
Even een beetje off-topic hier, maar is Freek niet gewoon een jongetje dat weinig slaap nodig heeft?
Ik vraag dat omdat mijn zus ook echt heel weinig slaap nodig heeft en het een tijd heeft geduurd voordat mijn ouders zich dat realiseerden. Daarna mocht ze gewoon 's avonds en 's nachts op haar kamer spelen en rommelen, zolang de rest van de familie er maar niet wakker van werd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:22:04 #82
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50218288
Ik verplaats ons even
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50222317
Spannend dagje vandaag!
Vanmorgen om 9.30 hadden we een afspraak op een PSZ om te kijken of we Randy daar wilden inschrijven. Vriendelijke juf die antwoord op al onze vragen gaf en het zag er leuk uit. Randy keek zijn ogen uit en toen de juf zei dat hij wel even rond mocht kijken, trok Randy aan mijn broekspijp waar hij achter verscholen zat en vroeg of ik mee ging. Ik ben meegelopen naar de poppenhoek maar zei dat hij maar zelf moest gaan kijken. Je zag de twijfel op zijn koppie, maar toen ik zei dat ik niet wegging zonder hem, aarzelde hij geen moment meer! Hij is er ook echt aan toe, doet niets onder voor de kinderen die ik daar zag. Dus dat wordt inschrijven en waarschijnlijk kan hij niet al te lang na de zomer er terecht.
Daarna hadden we om 12.45 een vervolgafspraak (na een half jaar) bij de chiropractor. Wij hebben aangegeven dat we vonden dat hij wel heel erg op de binnenkant van zijn voeten staat, maar zij zag er nog niet zo'n heel groot probleem in. Hij heeft ook een vochtbobbeltje in zijn voet (lijkt net een botje die uitsteekt) wat het voor het oog versterkt. Als we er ons echt heel veel zorgen over maakten dan konden we wel via de huisarts een verwijzing naar de logopedie krijgen, maar volgens haar meten die net te snel een speciale schoen aan waardoor de spieren in de voet lui worden en de kans op natuurlijke correctie verkeken is. Veel op blote voeten laten lopen, leren fietsen en dingen met de voeten oppakken als spel om de spieren te trainen was het devies. Ze haalde er voor de zekerheid nog een collega bij en die was het met haar eens. Mijn vertrouwen in de vakkennis van deze chiropractor is heel erg groot en het klinkt heel aannemelijk wat ze zegt, dus dat gaan we doen! Over 9 maanden nieuwe afspraak.
pi_50226286
Leuk, mammietje, naar de PSZ. En natuurlijk erg spannend
Ik denk dat de chiropractor wel gelijk heeft met die luie spieren door die schoenen, maar scheef lopen bevordert de groei van de spieren ook niet, lijkt me. Lastig om te bepalen wat je dan wilt doen he?

De DTP-prik ging eerst goed; Elise bleef keurig stil zitten, maar bewoog tijdens het prikken plotseling. Dat ging dus fout. Na een hoop gehuil heeft ze dan alsnog de prik gekregen (de eerste prik was natuurlijk mislukt en bloedde een beetje)
Gelukkig heeft ze nu nergens last meer van, maar het was wel een drama. Gelukkig dat we de 1e keer naar de tandarts toch maar even verzet hadden.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 22:44:18 #85
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50255338
Nog peutertjes last gehad van de onweer?
Noah is nog nooit bang geweest voor onweer, voor ie naar bed ging vond ie het ook prima en wilde steeds buiten kijken naar het onweer. Maar toen ie eenmaal in bed lag was het huilen geblazen en was het eng Ik vermoed dat ie het gewoon gebruikte om aandacht te krijgen, uit bed te mogen etc. Hij is er even uit geweest even bij ons balkon gezeten en toen vond ie het reuze interessant. Dus toch maar weer volgehouden en nu ligt ie al een tijdje te slapen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50257331
Geen moeilijke keuze Bright, ik heb vertrouwen in de deskundigheid van zijn chiropractor. Ik ga eerst oefeningen met hem proberen in spelvorm. Werkt dat niet voldoende dan kan ik alsnog eens met haar overleggen of naar de huisarts om me door te laten verwijzen.
Wat zielig voor Elise dat het fout ging en daarna alsnog moeten. Inderdaad maar goed dat je de afspraak met de tandarts verzet had. Nog iemand die aan haar wil zitten na zo'n ervaring zou ff teveel van het goede geweest zijn, lijkt me.

Randy was een eerdere keer wel bang. Ik vind het zelf ook verre van leuk, ben er ook wat angstig voor. Maar toen Randy vroeg wat hij nou hoorde, ben ik natuurlijk 'nieuwsgierig' met hem mee gaan luisteren buiten... Wat was dat nou... een vliegtuig? Een rolcontainer? Nee... volgens mij is het onweer, er zijn zoveel wolken dat het te druk is in de lucht; dan gaan ze botsen! Dat vond hij wel een goed verhaal geloof ik en daar was de kous dan ook mee af!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:02:24 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50269851
een knap staaltje zelfregulatie:

waar Bram eerder al 18 maanden op zijn gat zat, en op de dag dat zijn broers voor het eerst weer naar school gingen ging lopen haalt ie nu weer een zelfde kunstje uit.
Gister in de auto om boodschappen te halen. Bram vraagt altijd naar welke winkels we gaan. (als mini-man eigenlijk al een hekel aan winkelen.. ) Ik vertelde dat we ook luiers gingen halen. Dat hoefde niet meer, zei hij. want hij was nu groot en ging voortaan wel op de wc. Ik ben nu echt veel te oud voor een luier hoor mam.....

gelukkig had ik nog genoeg luiers om het een weekend aan te zien, want nu luiers gaan halen zou toch een regelrechte motie van wantrouwen zijn. Maar ja, het is hem nog nooit gelukt droog te blijven, laat staan poepen op een potje of wc. Het lukt gewoon niet. Maar hij was zo stellig dat ik dacht oké, show it to me..

En... hij is gewoon zindelijk... ik wacht op de terugslag maar het lijkt erg goed te gaan. Zit aan tafel, zegt: oh, ik moet even naar mijn potje, gaat vervolgens en plast ook nog. heeft ook al gepoept...

Wij staan versteld met zijn allen, Bram vindt het allemaal heel normaal.
Wat moet je nou met zo'n kind...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:13:02 #88
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50270132
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 15:02 schreef debuurvrouw het volgende:

Wat moet je nou met zo'n kind...
Heel blij mee zijn en de hemel in prijzen. Goed hoor van Bram
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 16:09:16 #89
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50271728
Noa wil absoluut niet op het potje (of de wc) plassen. Ze wil er af en toe op zitten, maar daar blijft het ook bij...

Ze is wel in een aparte fase beland. Oma's krijgen geen kusjes meer, bedelen er wel om maar mevrouw wil dus echt niet ... wel geinig ook vind ik. Verder is ze wel lief, maar regelmatig ook baldadig, gaat expres knoeien met haar drinken, eten, expres rommel maken met het speelgoed etc. Wel is ze heeeel lief voor zusje Julia, gaat haar vaak 'Lulia lachen maken!' en dat is schattig om te zien.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:14:08 #90
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50275176
Suzanna mijn Noah wil vaak ook geen kusjes meer geven. Of als papa een kusje vraagt dan krijg ik een kus. Het is echt een spelletje Wij maken er dan ook maar een spelletje van en dan zeggen we "Neeeee Noah geen kusje geven hoor!" En Noah als eigenwijze peuter: "wél kusje geven! "

Noah's fantasie komt ook echt helemaal op gang, vind ik zó leuk! Gisteren waren we naar een pierebadje in de buurt en daar waren krokodillen in het water. Of laatst zat ie in een schuimbad, vulde een bekertje met water en schuim en zei "Biertje hè?" Echt geweldig! Ik weet nog een half jaar geleden toen ie met z'n verjaardag een keukentje kreeg en een thee servies dat ie echt water in de kopjes wilde enzow. Dan moesten we hem echt overtuigen/leren om te doen alsof er koffie of thee in zat. Nu doet ie het dus helemaal zelf
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Jubileum moderator zaterdag 9 juni 2007 @ 19:05:31 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50276463
Wow debuurvrouw wat onzettend knap van Bram
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50281703
Leuk he, de fantasie van die peuters? Randy was laatst toen we rondwandelden 'hutjes' aan het zoeken en als er dan een kale plek tussen de struiken gevonden werd, moest mama ook mee in het hutje om een kopje koffie te drinken! (Is nog heet hoor mama, eerst blazen!) Met zijn knuffels speelt hij hele taferelen na, die moeten eten, drinken en slapen. Of hij speelt 'winkeltje' waarbij hij alles verkoopt voor 7 euro! Vooral als hij in bed ligt smiddags hoor ik hem door de babyfoon hele verhalen tegen de knuffels vertellen of 'leest' hij de poppen voor! Zo schattig! Tegenwoordig vertelt hij ook alles wat hij weet aan Tinka! "Kijk Tinka, eendje. Die zwemt in water. Wij gaat brood geven aan eendje. Jij ook? Ja? Toe maar!" En dan met zo'n heel hoog toontje zoals je tegen baby's praat!

Kan Bram even met Randy praten? Die wil nog niet eens op het potje zitten!
pi_50321762
Stoer hoor Bram!! Laat ze maar's versteld staan. (Maar niet al je kruit tegelijk verschieten he )

Ha ha, Texelonia, dat van die kopjes - heel herkenbaar. (Het wordt pas 'vervelend' als ze het kopje met zand hebben gevuld en dan binnenkomen en per ongeluk de koffie over de vloer morsen...)

Mammietje, Elise heeft ook nauwelijks op het potje gezeten - was ook gelijk op de wc (en dan stevig vasthouden, anders krijg je natte billen ) want, tja, van wie moet ze 't leren? We gaan zelf ook naar de wc en mevrouw aapt alles na.

Ze was vannacht trouwens weer keurig droog! vanmorgen uit bed, ik vraag: 'Moet je nog plassen?' en het standaard antwoord: 'Nee'. Maar ze ging toch na wat aandringen. Op de wc zei ze: 'klein plasje wordt dit', maar er kwam me toch een plons! Ze had het keurig opgehouden dus.
  maandag 11 juni 2007 @ 11:30:24 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50325167
Het gaat prima met zindelijk zijn en blijven. Helemaal nu hij heeft ontdekt dat ie zelf naar de wc mag en kan.
om de haverklap "even een plasje doen" ach, hij gaat straks vanzelf minder vaak....

nu is ie alleen geveld door pseudo-kroep en doet ie niet zoveel nog maar even aankijken, het zou met een aantal dagen beter moeten gaan. Vind het maar niks zieke kinderen, al helemaal niet na een akkefietje wat we hadden vorig jaar zomer (lang verhaal, eindigend op de ic met toxic shock syndrome bij middelste zoon)
moet me echt vermannen niet naar de dokter te rennen en weer vertrouwen te hebben in het lijf van mijn kind...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 11 juni 2007 @ 21:38:07 #95
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50349191
Wat goed, al die zindelijke kindjes.... ben een beetje jaloers wel!!

Noa begint echt een leuk en lief klein dametje te worden. Leuk en lief was ze zowiezo, maar ze wordt al zo groot! Echt grappig om mee te maken. Ze zegt hele zinnen, soms vijf/zes woordjes achter elkaar en meestal in de goede volgorde. Ze weet ook goed hoe ze om hulp moet vragen, en doet dat op een grappige manier... 'Mama zal ik even helpen?' Ik zeg natuurlijk vaak: 'zal ik je even helpen' en dat neemt ze dan zo over.
Ze papegaait ook graag de hele dag, als ik iets zeg wordt het vaak nagezegd... veel mensen zeggen dan ook 'hee kleine papegaai' tegen haar... vandaag hoorden we haar zeggen: 'Noa is een papegaai' ! Grappig klein meiske...

Oh ja, ze weet nu ook goed dat ze vaak iets kan krijgen als ze het netjes vraagt. Eerst begint ze vaak met zeuren, maar als dat niet werkt begint ze het netjes te vragen... 'mag krijtjes spelen?' 'mag buiten spelen?' 'mag schoentjes aan?'
Vanmiddag ook... er werd koffie gezet en Noa kwam voor me staan, keek me lief aan en zei: 'Mag koffie?'

Haar favoriete bezigheden zijn:
- met steentjes spelen, die doet ze in potjes, bakjes, flesjes en alles waar ze maar in passen. Er gaan ook schelpjes bij, en vaak ook zand. Hier komt ze dan mee binnen lopen waarop ik meestal zeg: ga maar weer naar buiten!!
- met Emma spelen, ook al duurt dat meestal maar een paar minuten voor er ruzie wordt gemaakt. In de zandbak kan dat overigens wel een tijdje langer duren! Ze weten helaas wel heel vaak ruzies uit te lokken door precies hetzelfde speelgoedje te willen, allebei op dezelfde fiets of ander voertuig, en allebei tegelijk op de glijbaan. Maar...als de ander er niet is vragen ze er vaak naar!
- boekjes voor laten lezen
- op schoot zitten achter de computer
- foto's kijken op de computer (met de slideshow, ze klikt dan zelf met de muis om een volgende foto te krijgen...helemaal geweldig vindt ze het!) ze benoemt dan elke foto en kan zich daar een hele tijd mee vermaken. Lief om te zien!
- Julia amuseren, 'lachen maken' en troosten. Speentjes geven, doeken geven, soms de fles ergens vanaf pakken en die in haar mondje proppen. Niet altijd positief dus, maar wél lief bedoeld.
- in Julia's box spelen... dan hoor ik vaak lieve schattige geluidjes uit de box komen en zit Noa erin! Soms samen met Emma... die kan tegenwoordig ook ín en úit boxen klimmen. Helaas...
En nog veel meer, maar dit lijkt me wel genoeg beschrijving van Noa voor vandaag. In ieder geval geeft het een indruk van wat voor lief dametje ze is...
  Jubileum moderator maandag 11 juni 2007 @ 21:44:42 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50349569
Ah Suzanna wat een lief grietje inderdaad en wat ontzettend leuk om zo'n uitgebreid verhaal te lezen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 juni 2007 @ 23:01:25 #97
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_50354108
Wat klinkt Noa als een heerlijk kindje Suzanna! En wat een prachtige foto's zag ik voorbij komen in het fototopic!!!
pi_50357233
debuurvrouw, knap van bram! maar wat naar, die pseudo-kroep. ik weet van andere verhalen hoe vreselijk eng dat kan zijn. ik hoop dat het snel achter de rug is en dan nooit meer terug komt.

suzanna, leuk verslag! heerlijke leeftijd is dit he, vooral dat zich steeds beter kunnen uitdrukken vind ik echt genieten.

nog even over dat wel/niet wakker maken voor een extra keer plassen 's avonds: doen we toch maar niet meer hier, het werd de helft van de keren een vreselijk drama omdat meneer niet goed wakker te krijgen is dan en helemaal niet wíl plassen. en zonder gaat het -meestal- prima, hij komt er zelf wel uit als ie moet.

ik had nog hartstikke veel verhalen maar weet nu niet meer wat, ben te slaperig. ik kan beter m'n bed opzoeken. some other time maar weer!
pi_50372584
Wat een fijne verhalen hier weer

Morris is weer eens verkouden maar nu piept hij ook tijdens het ademhalen. Hij heeft geen koorts en is niet hangerig ofzo. Is dat piepen iets om de huisarts voor te bellen? Oh ja, hij hoest er ook bij.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50374238
Dylan heeft net voor het allereerst op het potje geplast Hij liep al wel vaker zonder luier, maar liet zijn plas gewoon lopen. Hij wilde gewoon niet op de pot of wc plassen, zei altijd nee als je vroeg of hij moest plassen en deed gewoon niets als we hem op het potje zetten. Hopelijk zet het potje-plassen zich nu voort

Snoopy, Dylan piept als hij pseudo kroep heeft. Hij heeft dan een blaffend hoestje, maar is verder niet ziek, alleen flink verkouden. Wij zijn de eerste keer ook met hem naar de ha geweest en toen kreeg hij een puffer voor als het te erg werd. Beterschap voor Morris!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50375299
Dylan Heb je hem de hemel in geprezen Beef?

Ik zal het eens aankijken met dat gepiep van Morris. Als het morgen nog zo is of als het vandaag erger wordt, bel ik de dokter.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50375455
pfoeh lastig snoop. met die benauwdheidservaring nog vers in je geheugen kan ik me voorstellen dat je wel op tijd aan de bel wil trekken. ik denk dat je toch het best zelf kunt bepalen wanneer dat nodig is. sterkte ermee, hopelijk is 't iets van zeer tijdelijke aard.

goed zo dylan!!!

piet gaat zo goed met fietsen! we zijn gisteren en vandaag samen naar 't winkelcentrum gefietst, met anna dan bij mij achterop (die past ook nauwelijks meer in het voorstoeltje eigenlijk). alleen fiets ik er in 10 minuutjes naar toe maar zo samen doen we er minstens het dubbele over. maar hij houdt 't goed vol en luistert goed naar mijn (veelvuldig ) geroepen aanwijzingen.
pi_50375706
Ha die Piet, wat goed Ik vind het heel wat zeg dat hij nu al meefietst!

Bix, ik ben idd een tikje ongerust na dat ziekenhuisverhaal laatst. Dus ik dacht net: kan mij het ook schelen, ik bel gewoon even naar de huisarts. Maar dat kan maar tot 15.00 uur. Ik kan wel een ander nummer bellen, maar dat is voor spoedgevallen (zoals wij laatst dus hadden). Dat lijkt me nu wat overdreven
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50376347
hmmz, maar goed in de gaten houden dan. misschien is 't inderdaad wel pseudo-kroep (was 't dat de vorige keer niet ook bij nader inzien? dat zo exteem benauwde doet er wel aan denken).

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 12-06-2007 16:46:15 ]
pi_50376487
en dat fietsen, ja ik sta ook versteld! hij vindt 't geweldig en wilde het zelf heel graag. anders had ik 't ook nog niet gedurfd hoor. eerst zijn we in de buurt wat rondjes gaan fietsen samen (zonder anna). toen merkte ik dat hij al aardig rechts kon houden en redelijk te corrigeren was. maar 't blijft af en toe spannend. de weg naar 't winkelcentrum is grotendeels fietspad, dat scheelt. al rijden daar soms ook (veel te hard scheurende) scooters.
pi_50377168
Snoopy ik heb hem inderdaad de hemel in geprezen En Dylan stond erbij te glunderen, hij vond het zelf ook wel stoer denk ik

Oooh doodeng zal ik het vinden als Dylan straks ook mee gaat naast de fiets Ik vind het knap van Piet én van jou bix! Fietst Piet nog met zijwielen of al zonder? Zonder lijkt me nog enger
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50377385
nog met zijwielen hoor. hoewel die voortdurend lostrillen op die hobbelige bruggetjes hier.
pi_50377533
Oh dat is ook lekker dan
Ik vind het altijd zo'n grappig gezicht, kindjes die scheef op de fiets hangen omdat een wieltje hoger zit dan de ander Gelukkig zitten die van Dylan wel recht Ik kreeg even een mental picture hoor, don't mind me
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50377738
te laag (of hoog, hoe je 't maar bekijkt) gemonteerde zijwieltjes is ook een tamelijk lachwekkend gezicht. bij elk kuiltje trapt je kind zich dan plots te pletter terwijl 't wiel in de lucht hangt te draaien.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:12:22 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50378225
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:57 schreef bixister het volgende:
te laag (of hoog, hoe je 't maar bekijkt) gemonteerde zijwieltjes is ook een tamelijk lachwekkend gezicht. bij elk kuiltje trapt je kind zich dan plots te pletter terwijl 't wiel in de lucht hangt te draaien.
ik was blij dat die zijwielen eraf waren bij de oudsten...
wat een gemier... Bram fiets nu ook met zijwielen, maar zoek een loopfiets zodat hij dat evenwichtsgevoel beter leert.
dan fietsen ze zomaar... schijnt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:18:20 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50378416
peuters kunnen echt boos worden om niks he
het viel me nog mee dat de buurvrouw geen 112 gebeld heeft t leek net aan het gegil en gekrijs te horen of er een speenvarken werd geslacht
pi_50378520
Nou, ook weer nieuws uit Tilburg,

Jordy wordt op 16 juli weer geopereerd. Hopelijk kan het nu wel allemaal in 1 keer goed gaan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:58 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50378643
das al best wel snel, ik hoop dat het nu goed gaat dikke knuf gaat alles goed met jullie verder? ik zie jullie nooit meer ergens voorbij schuiven.
pi_50378971
Ja hoor, hier verder alles lekker, gewoon rustig me een druk mannetje in huis, die nu weer eens lekker in de hoek zit.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:39:12 #115
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50383155
Ik heb me laten vertellen dat die zijwieltjes zo horen, een beetje scheef . Voor het evenwichtsgevoel, zodat ze al iets moeten corrigeren om in evenwicht te blijven.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:01:39 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50384064
16 juli is alweer zo. Dat is dan de eerste operatie aan zijn andere handje? Succes, en natuurlijk veel groeten aan je wederhelft. Zeg je dat ik haar mis?
De hoek (hier de gang) werkt wel echt hoor. Wat heb ik 'm gemist tijdens onze vakantie.

Bix, wat knap van Piet!! Ik zie er tegenop dat ze straks gaat fietsen, doodeng lijkt me. Maar da's hier nog echt niet nodig, want ze kan niet eens op een driewieler fietsen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_50391319
Nou Leah, dat is ook grappig Lijkt mij altijd dat ze er alleen maar kramp van krijgen

Jordy, heel veel succes op 16 juli! Groetjes voor Githa

Dylans score vanaf de eerste keer pot-plassen:
2x op het potje ( )
1x op de grond
1x op de stoel (terwijl hij naast mij zat. ik sta op en Dylan zegt: kijk mama plas! op mijn broek dus )
Ik ben beretrots
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50394038
mooi zo!

Piet kan nu staand plassen, da's ook zo grappig. (afgezien van de spetters naast de wc-pot uiteraard). zou je Dylan trouwens niet meteen maar 'aan' de wc proberen te krijgen, dmv zo'n leuk brilletje-met-trapje bijvoorbeeld, hij lijkt me al bijna te groot voor 't potje? (Piet vond dat op een gegeven moment echt niet meer prettig zitten).

en Piet eet ook ineens wat meer groenten. niet omdat ie ze plotseling lekkerder vindt ofzo, maar hij doet wel veel meer z'n best om dingen te proeven (tot kokhalzens toe). en dat allemaal omdat G hem ervan heeft overtuigd dat hij daar STERK van wordt....

Anna zegt dan trouwens standaard 'ik ben niet sterk, ik ben lief'.
pi_50394208
Leah, dat geloof ik meteen, we gaan ze gewoon steeds hoger zetten die zijwielen.
en Lishe, Anna kan ook nog niet goed trappen op de driewieler, al probeert ze 't sinds deze week ineens wel weer fanatiek en het lukt haar nu bíjna. maar die rottrappers hebben wat veel speling dus voor ze 't effect merkt van haar voetbewegingen heeft ze ook al een groot loos-effect gehad. niet bepaald optimaal motiverend!
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:10:39 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50394570
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:39 schreef Leah het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat die zijwieltjes zo horen, een beetje scheef . Voor het evenwichtsgevoel, zodat ze al iets moeten corrigeren om in evenwicht te blijven.
zie hier een scheve Job




Dylan en Piet, wat gaan jullie hard. Zo knap dat zindelijk worden/zijn en Piet gaat volgens mij helemaal als een speer ineens met alles
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:13:47 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50394652
Snoopy, hoe gaat het nu met Morris. Hopelijk wat minder benauwd. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50394767
wat ziet dat er prachtig uit livelink! twee van die stoere fietsers! al lijkt 't me tegelijkertijd ook nog veel enger in 't verkeer! nu heb ik er maar 1 om te dirigeren in lastige situaties, die ander zit nog stevig vastgesnoerd achterop.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:19:38 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50394848
En juist met die andere, aangesnoerde, werd ik aangereden afgelopen week .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50394946
nee!
en toen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:24:09 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50394991
Ik vind het ook eng, hoor. Mijn vriend is de stoere die het aandurft om met de 2 kinderen te gaan fietsen.

En Leah , hopelijk zijn jullie met de schrik vrijgekomen. Wat eng, joh.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:28:20 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50395105
We leven nog

Maar het was wel heel heftig. Juist doordat Peuter aangesnoerd in het zitje zat is ze/hij niet over straat gekeild, maar er was vlak daarna een moment (toen ik dacht dat die auto nog niet stilstond), dat je als een gek probeert om je kind juist UIT dat zitje te krijgen.

Brr, ik droom er nog van.
en wat ik zelf het ergste vind, die man die ons aanreed heeft niet meer naar ons geinformeerd. Als ik toch een vrouw en kind aangereden had... Ik had op zijn minst even gebeld of we nog naar de dokter geweest waren ofzo
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:31:56 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50395197
Ben je van achteren aangereden? Bah wat eng. En idd heel raar dat iemand niet even informeert. Alsof het hem niks kan schelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50395221
gatver leah, wat eng. en bizar dat zo iemand niks meer laat horen, lomp! mogelijk durft hij niet? en inderdaad, een ingesnoerd kind is juist ook wel erg kwetsbaar. hoe gaat 't nu trouwens, geen ernstige verwondingen opgelopen?

wij hadden vandaag ook een echt enge situatie trouwens. het laatste stukje van de route was langs een vrij drukke smalle weg, wel éénrichtingsverkeer, en met zo'n rood fietspad erop geschilderd, maar toch. op 't eind móesten we oversteken. we stonden stil, ik keek goed en zei: "kom maar piet, we kunnen. ik stak over maar meneer bleef staan. hij wilde toch eerst zelf ook kijken. maar het duurde zo lang dat er inmiddels een vrachtwagen! aankwam. echt een grote. dus hij gillen 'het kan nieiet!' en ik ook roepen dat ie daar dan maar heel goed moest blijven staan (ik kon niet zomaar terug, mijn fiets is sowieso vrij log en met anna achterop helemaal). hart in m'n keel natuurlijk. gelukkig stopte de vrachtwagen en hij liet piet voorgaan. pfffff, ik vond 't echt heel eng. volgende keer dus nooit meer alvast oversteken als ik niet zeker weet dat hij ook gaat. maar ja, hij gaat ook niet als eerste. ik heb 'm trouwens ook wel geprezen om het eerst zelf goed willen kijken, maar ja op sommige momenten heb ik liever dat ie meteen doet wat ik zeg... erg lastig allemaal!
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:36:53 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50395314
Ja, dat oversteken is ook eng. Fijn dat die vrachtwagenchauffeur in ieder geval goed op de situatie anticipeerde. Ik merk dat heel veel automobilisten stoppen om ons voor te laten gaan als we met de kinderen aan het fietsen zijn. Aan de ene kant heel fijn en het biedt ook wat tegenwicht aan de botterik uit het verhaal van Leah, maar aan de andere kant ook wel weer een beetje gevaarlijk, want Katja moet het toch leren en mag er natuurlijk niet vanuit gaan dat automobilisten wel zullen stoppen, terwijl dat in de praktijk 9 van de 10 keer wel gebeurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 13 juni 2007 @ 00:38:21 #130
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50395350
Loslaten heet dat . en bidden, heel hard bidden .

En dat bedoel ik niet ironisch, terwijl ik zelf niet gelovig ben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50398584
Leah, wat een schrik zeg En idd heel erg raar van die automobilist dat hij niets heeft laten horen.

Met Morris gaat het beter gelukkig. Nu is alleen Lis ziek. Straks even naar de dokter met haar. Zielepietje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50407524
Wat eng Leah Gelukkig is alles wel goed met jullie!

Beterschap voor Lis

Ben een verlanglijstje voor Myrthe's verjaardag aan 't maken, iemand nog goede kleine ideeen (a la klei ed)?
Myrthe heeft een leuke tekening gemaakt deze week, even trots showen en weg

[ Bericht 15% gewijzigd door poemojn op 13-06-2007 21:31:34 ]
pi_50407618
xieumniet poemojn!
pi_50407712
hmm. en nu?
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:21:35 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50407926
Myrthe wat knap! (en ik vind Saskia d'r 'tekeningen' al zo knap vergeleken met de rest van de groep op het kdv.. maar vergeleken hierbij is dat babygepruts )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50408071
wooow! heel knap myrthe! en dat stemmetje erbij!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:29:59 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50408249
Hij is leuk poemojn. Lief zoals als ze alles omschrijft.

- stickers om te plakken / versieren
- toverblok
- klei
- vingerverf
- een schaartje om te knippen en leuke kleurtjes papier
- ....
pi_50409447
ja, ik vind een filmpje ervan eigenlijk ook leuker dan een foto omdat ze 't zo leuk erbij vertelt

Bedankt Chacama! Knutselspullen zijn idd wel leuk, toverblok had ik nog niet aan gedacht ook
  Jubileum moderator woensdag 13 juni 2007 @ 14:12:34 #139
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50409757
Wat een lief stemmetje heeft Myrthe "papa met zijn laptop" Bijzonder knap die tekeningen zeg!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:39:37 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50410779
Echt heel knap van Myrthe! En lief klinkt ze (en jij ook).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50410801
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:12 schreef Lois het volgende:
"papa met zijn laptop"
"op de bank!"
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:58:33 #142
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50415982
Leah, wat eng! Dat is elke keer weer iets wat door mijn hoofd schiet als ik met drie kinders-op-de-fiets op stap ga... als ik maar niet aangereden word! Ik kijk echt tien keer zo goed uit als in m'n eentje, en nog steeds is het eng soms hoor.

Poemojn, wat schattig dat filmpje... en inderdaad, een héél lief stemmetje heeft Myrthe! Wat kan ze goed tekenen zeg!
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:56:34 #143
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_50422418
Wat een ontzettend lief filmpje van Myrthe (ik ben echt geneigd Myr te typen, ik noem de Myrthes die ik ken altijd Myr), ze omschrijft het allemaal ook zo duidelijk!
Geweldig sowieso die filmpjes altijd, ik vind die van Piet en Anna ook altijd zo lief.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:02:18 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50422692
Wat een lief filmpje van Myrthe. En dit is Lulliette

Lis, beterschap. Ben je nog met haar naar de dokter geweest, Snoopy?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50423920
Ja, Lis is naar de dokter geweest. haar longetjes zijn gelukkig schoon en ze was alweer een stuk vrolijker toen ik vanavond thuiskwam.

Met Morris gaat het gelukkig ook weer prima. Hij ligt nu te kletsen in z'n bed

Ik ga nu even naar het filmpje van Myrthe kijken want ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden door al het commentaar hier!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:30:06 #146
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50423948
Poemojn wat een ontzettend schattig filmpje en wat een mooie tekening 'Myrthe met een hele lieve hoofd' Echt leuk.
pi_50424759
Wow Myrthe tekent echt goed Lief commentaar erbij, zegt ze nu juliette of luliette?

Leah, niet gek dat je er nog van droomt, te eng gewoon

Beterschap voor Lis

Leuke foto van Katja en Job! Die grote helmen bij kleine kindjes zijn altijd schattig

Bix, Dylan heeft ook zo'n bril-verkleiner voor op de wc, maar het werkt voor hem stimulerend als een van ons ook meteen naar de wc gaat. En ik pas niet meer op het potje Maar als ie dat nu goed doet dan gaan we meteen over op de wc.

[ Bericht 2% gewijzigd door beefcake op 13-06-2007 21:36:04 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50426300
weet je trouwens, een tip die ik onlangs hoorde maar die voor ons niet meer nodig was: als je kind moeite heeft met poepen op de wc: ga achter hem zitten! lijkt misschien wat raar, maar het schijnt echt heel goed te werken.
pi_50426589
Synchroon poepen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_50426870
Bedankt voor alle complimenten, zo is het leuk showen en ze had haar vader echt ten voeten uit getekend he
Beef, idd Luliette. 't Was eerst Joelita maar nu kan ze 't al beter. Het blijft wel een ingewikkelde naam natuurlijk.

Die tip heb ik ook wel eens gehoord Bix, of evt papier oid ertegenaan houden zodat 't niet zo "in een gat valt", kan blijkbaar prettiger voelen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 06:31:04 #151
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50437581
Ik snap niet waar je dan achter moet gaan zitten?

Toen Jolie gister naar bed ging, zag ze dat er een klein gaatje (nog geen cm) in de nek van haar hond zat. 'Maar dat kun jij toch wel maken, he mam ' Ze wilde natuurlijk wel met de hond gaan slapen en ik dacht dat het wel één nachtje kon. 'Ik zal er niet aankomen,' zei ze nog. En ik vertrouwde het kind waarmee ik meerdere keren bij de dokter ben geweest omdat ze aan d'r navel en nagelriempjes plukt, tot aan bloeden en ontstekingen toe.



Dit zag ik vannacht, toen ik d'r nog even een kusje ging geven. Toen ik de wolletjes van d'r afhaalde zei ze met d'r ogen dicht 'niet mijn hondje pakken he, die wil graag bij mij zijn.'
pi_50437619
Arme hond Wel een drastische liposuctie!
Luchtbel vandaag dus met naald en draad aan de slag?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 14 juni 2007 @ 08:22:53 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50438219
Hahaha!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:34:02 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50438366
Oh nee, Jolie! Wat een kind heb je toch gemaakt, LB, mijn god!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50438624
Wat een lieve foto Luchtbel!! En een iets minder lieve meid Ze moet toch eens wat voorzichtiger met haar huisdieren omgaan hoor! (en wat grappig dat ze zegt dat het hondje bij haar wilt zijn)
Ach, Elise heeft ook al een keer de kop van een (door oma zelf gemaakte) kat eraf getrokken

Elise was vannacht plotseling angstig; er was (volgens haar) een slakje op haar kamer, maar wat die nou wilde, weten we niet. Maar ze is wel een keer of 4 geweest
pi_50440963
haha luchtbel. da's nog es echt peutergedrag. jolietje
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:36:48 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50441483
Geweldig, wat een kind ben jij Jolie... heerlijk (maar wel troep voor moeders natuurlijk...enneh, kun jij het maken? )
Hier ook kindjes die aan iets wat een beetje kapot is, gaan trekken zodat het écht kapot gaat. Hoort er idd bij... (wel vervelend, maar ja, wat doe je eraan...)

[ Bericht 21% gewijzigd door Suzanna op 14-06-2007 10:44:27 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:43:34 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50441700
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef poemojn het volgende:
Bedankt voor alle complimenten, zo is het leuk showen en ze had haar vader echt ten voeten uit getekend he
Beef, idd Luliette. 't Was eerst Joelita maar nu kan ze 't al beter. Het blijft wel een ingewikkelde naam natuurlijk.
Noa noemt Julia ook 'Lulia' ... wat grappig! Ik dacht het ook al te horen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:48:32 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50441838
Jolie !

Achter het betreffende kind op de wc gaan zitten LB. Ik doe dat hier idd met peuter ook, maar hou zelf wel mijn broek aan . Voelt blijkbaar veilig, poepen met mama achter je die je vasthoudt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50442281
oja dat bedoelde ik. en je eigen broek hoeft inderdaad niet uit.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:03:33 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50446489
Oh nou ik vrees dat ik dat er nooit voor over zou hebben gehad

De hond is genaaid en Jolie zou het echt noooooit meer doen. Maar natuurlijk....
pi_50449971
Jolie Hoe reageerde ze vanmorgen dan op haar hond?
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:10:36 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50456328
Ze riep me niet vanmorgen ze wist dus al dat ik het gezien had, het is echt een snaakje hoor.



Sorry dat ik d'r zo spam hier maar het is echt een portret. Vandaag gaf ze mij een cadeautje dat ze op school had gemaakt (vaderdag...) Het was een beschilderde bloempot met euhm ja iets erin dus aarde en er komt een bloem. Zegt ze 'ga je nu wel even die poep eruit halen mam, dat willen we natuurlijk niet in de huiskamer. Ik snap niet waarom juffie dat in mijn geverfde potje heeft gedaan.' Met een hele beteuterde blik erbij, ze is echt ontzettend grappig momenteel Het lijkt soms alsof ze van alles wel wat af weet maar het is eigenlijk steeds net niks.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:34:40 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50465534
Ze staat er ook zo heerlijk snaaks bij

Leuke leeftijd is dit, he? Als je goed op je kind let kun je er een hele hoop uithalen hoe kinderen de wereld om zich heen leren te begrijpen. Zo leuk vind ik dat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:06:14 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50477928
Ik vind 't juist leuk LB!! Ik vind Zjolietje zooo schattig en die verhalen van jou zijn altijd heel leuk! Het is zo'n grappig en leuk kind joh!

Noa is op het moment echt een scheetje. Ik geniet echt superveel van haar ... een tijdje geleden was dat wel anders! Ze hoeft bijna nooit in de hoek meer, is lief voor Emma, lief voor Julia en lief voor mama ... ze helpt mee met schoonmaken, wil een schortje om (ik heb een Jip-en Janneke schortje voor haar) en is echt een klein moedertje voor Julia.
Ik heb haar vanochtend naar de psz gebracht en daar zag ik het jochie waar ze het regelmatig over heeft... Khadir ofzo. Dan vraag ik thuis weleens: 'is Khadir lief?' en dan zegt ze: 'neeee...' en haar buurmeisje, Emily, zit ook op de psz en dan vraag ik: is Emily lief?' en die is altijd wél lief... vraag me toch wel af wat dat jochie dan doet ...
(volgens de juffen was Khadir wel lief maar gewoon een beetje ondeugend af en toe...)

Maar dan ben ik zo benieuwd wat ze daar allemaal doen, hoe ze samen spelen etc... wel jammer hoor, dat we er geen webcam hebben hangen en het mee kunnen volgen ... (en aan de andere kant is het ook wel heerlijk rustig nu )
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:00:19 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50479531
Fleur gaat nog maar 3x naar de psz . Mijn kleine meisje wordt nu toch echt heel groot. Pff. Zo groot en soms nog oh, zo klein. Gisterenavond was ze zo moe dat ze om half zeven al naar bed wilde, maar door het rare weer kon ze niet in slaapkomen. Toen ik om 8 uur ging kijken zat er een klein hoopje ellende op bed. Mama, ik kan niet in slaap komen. Grote rode ogen keken me aan. Zo groot en toch zo klein. Ik ben bij d'r gaan zitten en heb liedjes gezongen. Toen is ze lekker in slaap gevallen.

En vanochtend was ze de grote zus. Maud lag tegen me aan en Fleur kwam binnen. Ze kijkt Maud aan en terwijl die begint te glunderen en kirren hoor ik Fleur zeggen: Hallo, mijn meisje, kijk es wie daar is. Ja je grote zus, he....
pi_50480052
Myrthe is nu voor het eerst op schoolreisje! Ze mocht bij haar vriendinnetje in de auto, en reed vrolijk zwaaiend weg Ben benieuwd hoe ze 't vindt

Is Fleur al aan het wennen op de basisschool, Chacama?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:19:48 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50480172
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:16 schreef poemojn het volgende:
Myrthe is nu voor het eerst op schoolreisje! Ze mocht bij haar vriendinnetje in de auto, en reed vrolijk zwaaiend weg Ben benieuwd hoe ze 't vindt

Is Fleur al aan het wennen op de basisschool, Chacama?
In overleg met de school hebben we besloten om niet te wennen. Ze gaat meteen na de vakantie naar school en komt dan in een klas van 8 kindjes, waarvan ze er ca. 5 al kent. Nu is de klas 20-kindjes groot en zou het dus door de drukte wel eens averechts kunnen werken, waardoor ze de hele vakantie als een berg tegen het naar school gaan op gaat zien.

Ze is doordat ze bij de oppas is wel gewend aan de basisschool. Ze gaat regelmatig mee om de andere kinderen op te halen of weg te brengen. Dus het gebouw is al een vertrouwd iets.

Waar gaat ze naar toe? Hier wordt het schoolreisje een uitje naar een binnenspeeltuin. Altijd een groot succes.
pi_50483239
Ze zijn naar een educatieve kinderboerderij geweest. En het was geweldig leuk
(Al dat gesjouw en georganiseer met auto's en autostoeltjes vooraf is trouwens ook wel grappig om te zien.)

Wel fijn dat ze in zo'n kleine klas kan beginnen. Heeft ze er al zin in?
pi_50483715
piet gaat ook niet wennen, de school waar hij naar toe zal gaan doet daar standaard niet aan wanneer de zomervakantie er tussen zit. ik vind 't wel een beetje jammer, volgens mij zou hij er best wat aan hebben, maar goed. de groepen zijn op dit moment ook erg groot (> 30) zei de juf die ik sprak, het zou niet echt een relaxed wenochtendje zijn.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:09:29 #171
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50483777
Dat zie je hier ook. Veel gesjouw.

Ze heeft er wel zin in. Alleen het begrip vakantie zegt d'r maar weinig. Wij gaan zelf nl. niet op vakantie dus voor haar is het maar raar dat ze niet meteen als ze klaar is met de psz naar school kan.
pi_50483913
wat stoer, op schoolreisje! en fijn dat 't zo leuk was.

en jolie, hihi.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 13:24:15 #173
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_50484384
Wat vreemd dat ze niet aan wennen doen voor de zomervakantie. Bij ons op school (euh... Daans school en Judiths toekomstige school) hebben ze vandaag een wenochtend voor de kleuters die direct na de zomervakantie naar school gaan. De overige kleuters hebben vrij. Zo gaat dat elk jaar.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_50484855
ja, ik heb dat van anderen ook vernomen, maar hier doen ze dat kennelijk niet. ik vind 't ook jammer.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:25:18 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50486845
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 13:24 schreef Grijs het volgende:
Wat vreemd dat ze niet aan wennen doen voor de zomervakantie. Bij ons op school (euh... Daans school en Judiths toekomstige school) hebben ze vandaag een wenochtend voor de kleuters die direct na de zomervakantie naar school gaan. De overige kleuters hebben vrij. Zo gaat dat elk jaar.
Dat is toch anders. Wel goed trouwens. Hier wennen ze in de klas zoals die nu is. Dus dan zou Fleur in een klas van 20 kindjes gaan oefenen terwijl ze straks in een klas van 8 terrecht komt. Maar ik kan dit weleens voorstellen aan het bestuur hier. Vind het een goede optie....
pi_50491961
bij kennissen van mij doen ze dan een doorschuifochtendje voor iedereen, dus ook de kinderen die nu al wel op school zitten schuiven dan voor 1 ochtend door naar hun toekomstige klas. zo houd je de beginnersgroep ook klein en hoef je de andere kinderen niet naar huis te sturen. ga ik hier misschien ook wel voorstellen voor volgende jaren.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:51:23 #177
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50499750
Jolie! Wat een vertrouwen mamabel! Wat staat ze wijs en vrolijk op de foto. En het verhaaltje over de plant. Lief!
Raar, die scholen zonder wen-ochtenden. Moeten ze dan meteen volledig naar school?

Wij hebben op het moment een erg gezellig meisje in huis. Het is een pittig ding (Lees: kattekopje af en toe) maar wel blij en fijn. Ik kan zo genieten van haar gebabbel.
Vanmorgen gingen we behang kopen voor de babykamer. Dus dat had ik haar uitgelegd. De baby kreeg net zo'n fijne kamer als haar. Zitten we in de auto..."We gaan een baby kopen!!!!!!".
Ze praat echt de hele dag, alles moet benoemd en verteld worden. Vind haar woordenschat ook erg breed.

Ze hangt wel erg aan me, vaak. Zo een beetje pieperig en jengelig. Moeilijk vind ik, ze lijkt dan zo'n verwend moederskindje. Ik hoop dat het over gaat en ik probeer het een beetje te negeren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:13 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50500647
Dat gaat over Lishe. Fleur heeft dat ook gehad. Maar, nu is ze weer een beetje meer zeker van zichzelf. Het is ook niet makkelijk en van peuter kleuter worden en dan ook nog grote zus. En dat laatste zal jij ook wel merken. Succes ermee. Ik heb de afgelopen periode vooral geprobeerd om me in haar wereldje te verplaatsen. Alles nieuw alles anders....
pi_50500927
Lishe, hihi een baby kopen! maar dat gehang enzo, volgens mij is 't de leeftijd hoor, Anna kan precies zo doen. en ook heel héél dramatisch af en toe over de meest gewone dingen (zoals aankleden, dat heeft ze echt nooit gedaan eigenlijk dus ik weet soms niet wat me overkomt!). gillen, schoppen, alles weer uittrekken, en vooral HEEL BOOS zijn. pffff. en gaan slapen is ook weer even erg moeilijk de laatste week. kan ook wel met het benauwde weer te maken hebben, maar vervelend is 't! gelukkig is ze tussen de buien door een allerliefst dametje met ontzettend veel praatjes en hartstikke lieve knuffels en woordjes. staan we bijvoorbeeld in de rij bij 't Kruidvat, Anna was moe en had zich weer eens ter aarde gestort dus ik tilde haar maar even op en hield haar lekker tegen me aan. zegt ze "jij bent lief. jij bent mijn schatje. ik vind jou zoooo lief!" en ze pakte m'n gezicht met 2 handen vast en gaf me een dikke kus. naaah, zo schattig. de hele rij vertederd.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:37:30 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50501371
Oh Bix. Ja dat is zoooo

En ook zo herkenbaar. Mooi zoals jullie alles nog weten te onthouden en opschrijven. Dan krijg ik zo af en toe een ahhah-gevoel bij. En van zowel de negatieve als de zeer positieve dingen. Het eigen willetje.....zo mooi om te zien ontwikkelen, zo moeilijk te doorgronden.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:11:38 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50502699
Fijn dat jullie het herkennen. Soms zakt de moed me even in de schoenen en denk ik natuurlijk dat ik het enige kind getroffen heb dat zo doet. En de fijne momenten wegen natuurlijk zo op tegen de zeur- en dram periodes.
Het naar bed gaan was hier ook een tijdje een drama. We zijn gewoon helemaal opnieuw begonnen. Papa brengt haar naar bed, kleed haar om, poetst de tanden op hun vader-dochter manier, incl. ont-zet-tend leuke grapjes . Dan leest hij nog 3 bladzijden uit haar Dora boek en dan gaat ze zelf al zwaaien. Dag papa, tot morgen! Ook dat gaat dus gewoon over Bix.

En in de categorie heerlijke momenten; "Mama, ik heb je zoooo gemist." Met bijbehorende knuffel en kus.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_50504988
ja, die zijn onvergetelijk hoor!

het ligt volgens mij niet eens zozeer aan het ritueel, dat is al vrij duidelijk en simpel en kort, meestal ook door papa, met een verhaaltje en een knuffel en hopsa, ze gaat erin. maar daarna, mevrouw blijft vaak zoooo lang wakker. eerst nog lief liedjes zingend en kletsend, en dan steeds meer jammeren en huilen. dan gaan we af en toe wel even kijken (ze klimt nu regelmatig uit haar ledikantje, we moeten nodig een gewoon bed voor haar kopen maar dat zie ik dan ook nog flink lastig worden...) anyway: wat we ook doen (wel of niet erheen gaan etc, lang /kort er tussen, etc etc), ze blijft erg (te) lang moeilijk doen. vanavond sliep ze ook niet voor 22.00u en da's geen uitzondering de afgelopen week (of weken zelfs). pfff.

anna heeft 'jawel!' ontdekt. als ze iets niet mag wordt dat vol overtuiging gebezigd. eigenlijk maakt ze er meer 'jewel!' van. en ze heeft zelf de tegenhanger verzonnen: 'jeniet! daar is ze niet vanaf te krijgen. als piet ja of jawel zegt en zij in een tegendraadse bui is dan volgt er geheid een "jeniet!"
pi_50507123
Kindjes kopen doen ze alleen in Belgie

Anna grappig die taalspelletjes bij kinderen altijd. Myrthe had net geleerd wat droogbloemen waren, vond ze heel leuk dus ging ze natbloemen plukken om te laten drogen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:04:18 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50521064
bix slaapt anna nog 's middags?
Herken het van de laatste periode dat Fleur nog 's middags sliep, dus vandaar mijn vraag.
pi_50528708
's middags slaapt ze nog, als 't lukt tenminste. ze lijkt 't ook nog wel nodig te hebben want ze valt dan vaak tijdens de lunch al zowat van dr stoel van de slaap. toch lukt het bij d'r middagslaapje ook niet altijd even goed. maar juist als ze 's middags niet slaapt is 't 's avonds ook bal. dus ik zie het nog niet als einde van haar middagdutjes eerlijk gezegd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:55:07 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50528906
Vandaag zat ik met een slapend Marietje tegen mijn schouder in de trein, liep ik met een slapend Marietje tegen me aan door de regen van de trein naar de bus, zat ik met een slapend Marietje in die bus en liep ik door dezelfde regen weer van de bus naar huis met een nog steeds slapend Marietje tegen me aan. Thuis leg ik haar op de bank en zegt ze: "Waarom leg je me neer?" Ineens wakker.

Dat gebeurt er hier dus als een middagslaapje bij oma niet lukt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:36:32 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50530142
Hoe gaat het Sugar? In je eentje met de kinderen, bedoel ik?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:17:47 #188
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50533137
Lieve verhaaltjes hier

Kai is momenteel een beetje bezitterig en dat geldt dan direct ook voor alles. De hele dag door hoor je "heb ik thuis ook" en "mijn". Hij doet ook wel hele lieve dingen. Hij is heel zoenerig, knuffelig en zijn fantasie werkt momenteel op volle kracht. Zo zit er in zijn kamer een mug die ik maar niet te pakken kan krijgen. Nu heeft hij hem maar naar mij vernoemd en vandaag maakte hij zich wel heel erg zorgen over de regen omdat hij dacht dat die de huizen kapot zou maken. Ik vind hem zo lief!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50554654
Ik zou graag wat tips willen in het afleren van een speentje.
Jenthe heeft alleen in bed nog een speen. Volgens het consultatiebureau en tandarts moet het nu afgeleerd gaan worden. Ik heb speen 1 in een envelop richting K3 gestuurd om er een ander kindje blij mee te maken. Jenthe vond het op dat moment wel okee. Toen het bedtijd werd, kwam het drama en na een hoop geonderhandel en tranen enz. vond Jenthe in een la haar reserverspeen en heeft dus diezelfde avond weer met speen geslapen. Ze heeft echt enorm behoefte aan die speen en ik vind het zo zielig om er een enorm drama van te maken. Ze weet ook dat ze hem alleen maar krijgt als ze gaat slapen. Op het consultatiebureau zeggen ze dan, tja één of twee nachtjes drama, en dan is ze het wel wel afgeleerd. Maar ik zie die één of twee nachtjes echt niet zitten. Wie heeft hier een goede tip voor mij en Jenthe?
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:04 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_50554926
Heel vervelend gezegd, maar ik denk echt dat je er toch samen met haar doorheen moet.
Geen keuze geven, maar het is gewoon zoals het is.
Een of twee nachen drama is mss toch echt te verkiezen boven een langdurig gevecht om dat speentje maar weg te zien krijgen.
Soms ben je 'gewoon' ouder die beter weet wat goed is voor jouw kind dan je kindje zelf.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:36:33 #191
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50554946
Leuk om hier te lezen ... wat een lieve kindjes allemaal. En Bix, die fase van Anna klinkt bekend, net als Noa een tijdje geleden. Is nu al een stuk minder!
Dat in bed nog lang kletsen/zingen en later huilen is heel bekend. Ze doet het sinds gisteravond ineens niet meer...hopelijk blijft dat zo. Misschien niet moe genoeg? Hier zijn ze gisteren héél druk geweest en waren ze doodmoe toen ik ze naar bed bracht, vanavond idem. Wie weet komt het daardoor...het zijn normaalgesproken allebei spookjes vaak hier...
  zondag 17 juni 2007 @ 20:55:38 #192
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50555608
Jepali, zonder speen is idd een paar nachten doorzetten en je voorbereiden op een hoop drama.

en idd, geen keuze maar gewoon als feit presenteren.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_50563441
Ik ben toch zo ongelooflijk trots op Randy... Hij praat al zo prachtig in volzinnen en is zo bijdehand dat hij je elke dag wel een keer versteld doet staan met zijn kennis. Het is net een spons, zuigt alles op en een paar dagen later komt er ineens een opmerking waarvan je denkt "waar heeft hij dat vandaan?!"
Vanmorgen: "Wil jij een riem om, net als papa? Ik heb gisteren ook 1 voor jou gekocht" Randy:"Nee, ik heb geen bloeklusjes in deze bloek toch?... *zoekt* Oja, toch wel!"
Vanavond naar een festival, wij willen weg na een bezoekje luchtkussen, maar meneer denkt er anders over: "Nee, ik ga nog even zitten mensen kijken"

Overigens wordt er op het moment van me verwacht dat ik communiceer via de knuffels. Vandaag via de krokodil, maar dat verschilt per dag. Hij voert hele gesprekken met het ding, de krokodil vraagt ook van alles aan mij of roept me net zolang tot ik vraag "Wat is er, krokodil?" (Als ik zeg "Ja, Randy?" wordt er niet gereageerd! ) Als ik hem vraag of hij op zijn stoel gaat zitten, schopt hij een scene tot en met, maar ik zodra ik aan de krokodil vraag (heldere ingeving) of hij even aan Randy vragen om aan tafel te gaan, volgt er een gesprekje en gaat hij zo zitten!
pi_50579800
Jepali, gewoon door zetten het is misschien 2 dagen bal in huis (slaapkamer) maar dan is het meestal ook over. Morgaine was samen met mij op een verjaardag en daar was een pup die tijdens het spelen van de kinderen haar speen te pakken had en had stuk gekauwt. Toen hebben we hem samen in de prullenbak gegooit en toen ik haar thuis onder de douche had gezet heb ik alle spenen verstopt in de keukenkast. Ze is zonder speen gaan slapen en heeft wel een paar dagen gehad dat ze boos was op de hond van vrienden maar zonder tranen naar bed.
  maandag 18 juni 2007 @ 15:46:52 #195
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_50580176
Moeilijke fase Jepali ..

Misschien kun je voorstellen dat al een GROTE meid is, en dat grote meiden niet meer met speentjes slapen!
Dat is alleen voor kleine meisjes ..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_50580715
Kijk, dat zonder tranen naar bed, daar voel ik veel meer voor. Misschien kan ik de speen per ongeluk een beetje stuk maken om hem dan vervolgens samen met haar weg te gooien.
Ik roep al een tijd spenen voor baby's zijn, maar Jenthe is niet erg onder de indruk daarvan. Mama, ik ben een baby, hoor ik dan. Meegeven met Sinterklaas vind ik ook wel een goeie optie, maarja dat duurt weer een paar maanden.
Misschien gaat ze wel duimen als ze de speen niet meer heeft en dat is natuurlijk nog veel moeilijker af te leren.
pi_50584931
Jepali, hebben jullie niet een hondje in de familie? Een keertje op de koffie gaan en dan als ze aan het spelen is de speen zo gezegt kwijt zijn en terug vinden bij de hond? Ik geef morgaine standaard een knuffel mee naar bed die zeg maar de speen heeft vervangen na het gevalletje hond verleden jaar zomer.
pi_50590430
Jenthe mag de speen alleen maar in bed, dus de kans dat een hond hem daar vindt is vrij klein. Maar ik ga denk ik binnenkort maar proberen om Jenthe te laten slapen zonder speen, maar ik zie er zooooo verschrikkelijk tegen op.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:32:55 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50592787
Ook hier gaat het speendrama binnenkort van start. En, ja ik weet nu al dat het een drama gaat worden. Maar, goed. Volgende week gaat ze voor de laatste keer naar de psz. En dan geeft Fleur de spenen aan de juf. Voor de kleine kindjes die nieuw komen op de psz. Want zij is dan groot en heeft geen speen meer nodig. Wat ben ik blij dat ik die avond niet thuis ben.....
pi_50603954
Jepali, wij hebben voor Elise heel duidelijk afgesproken dat toen ze 3 jaar werd het tijd werd om de speen weg te doen. Dat hebben we al lange tijd voorbereid. Omdat het nog zo lang duurde ging Elise daar wel in mee. En we hebben op haar 3e verjaardag samen haar speen weggegooid (Ze heeft'm zelf weggegooid, direct in de bak, dus kon ze ook niet meer terug)
En ze was heel trots dat ze 'm weggooide (en wij ook)
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:50:42 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50606656
Bram is een duimer, dus dat wordt nog wat.... hij duimt alleen met zijn knuf erbij, dus het is alleen in bed, als hij zijn knuf mag.
Zijn oudere broers waren beide speen kinderen. Heb er erg tegenop gezien, maar het ging verbazingwekkend vloeiend. Ze beten ze stuk. en dan is een speen gevaarlijk. zelf weg laten gooien en ze zijn zonder morren gaan slapen. allebei, en allebei rond 2,5.
De middelste sliep met drie spenen, een in zijn mond, en in elke hand één, met dat rondje precies over z'n duim
het is een bijzonder kind. Wij dachten: dat wordt drama... maar ze gingen één voor één stuk, en binnen een week ook die drie weg.

maar het vergt wel duidelijkheid van jezelf. dat je het zelf ook compleet normaal vind. waar is mijn speen? ja, die was stuk, die heb je net zelf weggegooid. oh ja...
en verder niks.
Maar of dat bij iedereen zo werkt...

even over zeggen: dat is voor babies....
ik heb ooit ergens gelezen dat zeggen jij bent groot, of als je groot bent niet handig is om te zeggen. Omdat je dan de kans loopt dat ze eten gaan weigeren etc. (of volhouden baby te zijn) omdat ze niet groot willen worden. beter zou zijn volgens dat boek: jij bent nu oud genoeg, of: als je wat ouder bent.
de oudste was met 3,5 nog niet zindelijk. het ging toch tijd worden omdat de basisschool met rasse schreden naderde. Dat stuk gelezen, kind op schoot genomen en verteld dat ie nu oud genoeg was om op de wc te plassen. en verdomd, hij deed het.
heeft nog tot een jaar geleden geduurt (hij is bijna 8) tot hij echt op tijd naar de wc ging, maar daar lag iets anders aan ten grondslag.
Maar sinds deze ervaring zeg ik niet meer baby, of jij bent al groot.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50607074
debuurvrouw, inderdaad niet vergelijken met een baby, maar dat ze al zo oud worden dat het helemaal niet meer nodig is.

Speentjes kapot bijten? Wow, dan moet je ze maar nooit een vinger laten aflikken
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:21:28 #203
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50607638
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:04 schreef Bright het volgende:
debuurvrouw, inderdaad niet vergelijken met een baby, maar dat ze al zo oud worden dat het helemaal niet meer nodig is.

Speentjes kapot bijten? Wow, dan moet je ze maar nooit een vinger laten aflikken
ik dacht dat alle kinderen dat deden...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:28:40 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50607872
Goed dat je het zegt. Ik zal er zeker op letten met mijn verhaal naar Fleur toe.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:44:49 #205
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_50608428
Lune beet hier ook rond twee en half de speen kapot. Tot die tijd had ze altijd nog dezelfde speen, die ze denk ik een jaar heeft gehad. Toen hebben we samen een nieuwe speen gekocht en de afspraak gemaakt dat het de laatste speen was die we gingen kopen en dat als ze hem kapot beet, we de speen weg gingen gooien en ze geen speen meer had. Ze had de speen inderdaad al vrij vlot weer kapot en toen hebben we hem samen weggegooid in de grijze container. De eerste week vroeg ze er nog wel eens om bij het slapen en daarna was het klaar, zonder echte drama's verder. Ze wist natuurlijk nu ook al dat ze geen nieuwe meer kreeg en we hebben ook regelmatig gezegd dat ze de speen dan maar niet kapot moest bijten, dus ze had het zelf in de hand.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_50608870
En elise kwam na een tijd plotseling een reservespeen tegen (we wisten niet eens meer dat die er nog was) maar die was voor de pop, zo vertelde ze. Natuurlijk niet voor haar zelf! Dus wel knap dat ze hem dan toch niet meer wilde en dat ze ook nooit is gaan duimen (of nagelbijten of zo)
pi_50629270
Ik ga Jenthe maar voorbereiden dat we de speen weg gaan gooien. Maar wanneer? Tja, dat weet ik nog niet precies. We gaan binnenkort op vakantie, misschien direct erna.
Zijn jullie kinders slechter gaan slapen sinds ze geen speen meer hebben?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:24:31 #208
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50631949
Hier juist beter geen nachtelijk gezoek meer naar dat ding.
pi_50640939
Maakt niets uit; ze sliep al best goed Maakt niets uit; ze sliep al best goed en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was )
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:02:13 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50641038
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 07:48 schreef Bright het volgende:
Maakt niets uit; ze sliep al best goed Maakt niets uit; ze sliep al best goed en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was en nu nog (alhoewel ze juist afgelopen nacht best onrustig was )
Gaat het goed, Bright?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:35:20 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50641412
Noa is vanochtend even een poppenmoedertje... ze ging met haar pop rondlopen, en ervoor zingen... 'laaaaalalalala POP!' Zooo schattig en net ging ze de Duplo-olifant voeren aan de pop, onderwijl vertellend dat de pop wel goed moest eten: 'lekker olifantje opeten' ...
En net wilde pop naar buiten... 'Pop gaat naar buiten, mag Noa ook?'
pi_50644197
hihi bright, dat was inderdaad wel een wat erg onrustige nacht geloof ik.

en suzanna, schattig! anna speelt met alles dat er ook maar enigszins voor in aanmerking komt baby&moeder. zo was ze laatst aan het kleien en had ik wat balletjes voor haar gerold, verschillend in grootte. meteen werd bepaald wie de moeder was en wie de baby (later ook nog een vader en nog meer baby's), en ontvouwden zich hele gesprekken tussen die balletjes. zie ook 't filmpjestopic voor een baby&moeder vis conversatie van gisteren. ze gooit er tegenwoordig veel strenge regels doorheen: (in het filmpje:) "JE MAG NIET ETEN!!!, JE MOET SLAPEN!" . verder is 't meestal zo dat de baby moet huilen en dat de moeder hem/haar dan gaat troosten.

oh en ter vergelijking: piet zit nu juist voortdurend alles in 'vaders' en 'moeders' te verdelen. speelt ie met 2 autootjes, dan moet de ene de vader worden en de ander de moeder. en dan moet ik raden welke. gelukkig zijn we 't meestal eens.
pi_50649360
hmm.. copy-paste probleempje denk ik - of toch een beetje

Bix, dat heeft Elise ook; alles dat groot is, is papa of mama en alles dat klein is, is baby.

Elise kreeg zo'n trauma-beertje en ik vertelde dat het beertje in het ziekenhuis heeft gewoond. Elise geloofde dat natuurlijk niet. Dus gelukkig hadden ze in het ziekenhuis op de plek waar de kids kunnen spelen zo'n zelfde beer, maar dan veel groter.
Toen was het wel duidelijk en had Elise ook geen probleem om in het ziekenhuis te zijn (om het gat in haar hoofd te lijmen)
  Jubileum moderator woensdag 20 juni 2007 @ 19:08:11 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50662294
We zijn bij Iris ook begonnen met voorzichtig vertellen dat haar speentje binnenkort echt weg moet. Moeilijk vind ze dat, zeker omdat Eva nog steeds een speen nodig heeft en veel ouder is.
We hebben nu afgesproken dat we in de vakantie, voor ze naar school gaat, de speentjes weg gaan doen.
Als voorbereiding heb ik dit boekje:

Een beertje van de fopspeenfee
Isabel gaat al naar de kleuterschool en ze kan zich helemaal zelf aankleden. Toch heeft ze nog steeds har fopspeen nodig. Maar met die speen in haar mond is Isabel bijna niet te verstaan en ze moet een doekje om haar hals dragen omdat haar kin altijd nat is. Daarom wordt ze door de andere kinderen uitgelachen. Gelukkig is er een fopspeenfee, die ervoor zorgt dat Isabel haar speentje niet meer nodig heeft.

Iris vind het geweldig interessant en is benieuwd wanneer de fopspeenfee bij haar bedje verschijnt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50665400
Ik val maar weer even binnen.
Ik zat vanavond te babbelen met Jenthe tijdens het eten, dat het speentje toch wel weg moet en dat het slecht voor het tandjes is enz. Toen zei ze "okee, mam, ik gooi mijn bees (=speen) wel in de prullenbak) Ik haar natuurlijk de hemel ingeprezen en nadag ik haar in bad gestopt had heeft ze zojuist haar bees in de prullenbak gegooid!! Ze viste hem er natuurlijk gelijk weer uit, maar na weer het verhaal opnieuw verteld te hebben over slecht voor de tanden, grote meid enz gooide ze hem weer in de prullenbak. Ik moest er bijna van huilen! Jenthe is toen naar bed gegaan en ligt er nu een klein kwartier in met een stapel boekjes maar nog geen traan gelaten!! Ik ben zo trots op haar. Ben benieuwd hoe het vanavond verder gaat. Ze slaapt nog niet.....
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:46:04 #216
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50666587
Succes ermee Jepali!
Jolie heeft ook nog steeds een speen als ze gaat slapen, ze is er een tijd van af geweest maar ik heb hem weer teruggegeven En laatst had ze d'r speen per ongeluk doorgespoeld. Dat was eigenlijk een goed moment geweest maar ik beloofde direct een nieuwe aan het meisje dat in haar pyjama bij de wc stond en d'r speen uit d'r mond had laten vallen toen ze de wc doorspoelde. Ik vond het zo sneu.

Ik heb even een vraagje, gaat wel niet specifiek over peuters maar ik weet niet zo goed waar het anders moet. Jolie gaat binnenkort drie nachten bij een vriendin van mij logeren. Zij zullen vast wat leuke dingen met haar gaan doen en ik wil gewoon de kosten vergoeden die ze voor haar maken dat weekend. Zij willen dat niet. Ik vind dat nogal vervelend om eerlijk te zijn. Hoe doen jullie dat als een kind ergens gaat logeren?
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:47:10 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50666651
Spannend, Jepali. Hier is het echt zonder drama gegaan trouwens. Helemaal niks huilen of zeuren, gewoon meteen geaccepteerd. We lieten haar stickertjes plakken als ze goed zonder speen had geslapen, wat dus ook steeds lukte.

Slaapt ze nu al? Succes.

Lois ook succes met het speenverhaal binnenkort. Moeilijk wel als een ouder kindje nog wel zoiets mag, ja. Dat is een extra stap dan voor Iris.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:51:12 #218
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50666843
Het ligt er een beetje aan LB. Is het op jouw verzoek dat ze daar een aantal nachtjes blijft? Of willen ze dat zelf?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:03:38 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50667810
Hier moet er ook 1 nodig van de speen af (jongste). Dat boekje van Lois lijkt me wel een goede! Ik zal eens op zoek gaan.
Aangezien het slapen van beide kinderen weer een drama is op het moment, wacht ik toch nog maar heel even .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:11:01 #220
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50668394
Euhm dat is een goede vraag Leah. Ik heb dat weekend één dag iets te doen waar Jolie niet bij kan zijn en voor de rest gewoon tijd alleen nodig. Ik had gevraagd of Jolie daar die dag overdag mocht komen en zij stelden zelf voor haar dan wat langer te laten logeren. Zij noemen het een vriendendienst. Ik vind het nogal wat om eerlijk te zijn. Drie dagen en nachten met een peuter.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:13:23 #221
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50668588
Hmmm verstandig Leah

Ik zou het niet vervelend vinden LB omdat zij die dingen met je dochter ondernemen dus de keus ligt bij hun. Anders geef je Jolie een beetje geld mee en de opdracht om op een ijsje te trakteren of een drankje ofzo iets.

Als ik hier logees heb verwacht ik er ook absoluut geen geld voor ook al doe ik leuke dingen met de kinderen.
pi_50668654
ik heb regelmatig m'n nichtjes een weekend te logeren gehad toen ze nog kleiner waren en die hadden nooit geld mee. of soms een heel klein beetje, om voor zichzelf iets leuks te kopen of een keer op een ijsje te trakteren ofzo. maar ik betaalde dan altijd gewoon alle uitjes, en vond dat ook geen probleem. ik weet niet zo goed hoe ik 't zelf zou aanpakken in jouw geval. kun je ze niet een bioscoopbon oid kado doen als bedankje achteraf?
pi_50668782
Maar jolie is natuurlijk niet zo maar een peuter! Ik ken haar niet persoonlijk, maar het lijkt mij een erg leuk meisje.
Misschien kan je een kleinigheidje geven i p v geld.
Jenthe is tot nu toe nog stil en papa kwam net thuis en ze verteld vol trots aan hem dat ze zonder speen gaat slapen omdat ze een grote meid is! Ik vind het zo stoer van haar.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:29:59 #224
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50669636
Hum, nee, ik zou in dat geval ook geen geld geven. Misschien Jolie een mooie bos bloemen mee laten nemen?
Als ik hier kindertjes te logeren heb, betaal ik ook de uitjes. Anders wordt het denk ik als je zo omhoog zit dat je noodgedwongen moet vragen om die drie dagen, maar dat is niet het geval.

En joh, (ik meen te begrijpen dat ze zelf geen kinderen hebben?), vaak is het gewoon hartstikke leuk, zo'n peuter over de vloer. Ik leende weleens een kind hoor, om mee naar de dierentuin te gaan ofzo. Veel leuker dan met een volwassene .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:31:17 #225
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50669704
Hee, wat goed van Jenthe! Dat biedt weer hoop
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50669761
ik vind 't ook dapper van jenthe!
pi_50670516
Ze slaapt nog steeds niet, maar ze is wel stil...
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:59:01 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50671041
Dat is hopelijk een goed teken Jepali!

En wat betreft het logeren, ik wist niet dat het zo 'normaal' was. Ik weet het toch niet zo goed, we zijn geen familie ofzo, ik denk nog even. Bedankt.
pi_50680481
LB, ik zou het denk ik zelfs vervelend vinden dat ik betaald wordt terwijl ik dan juist leuke dingen samen met je dochter doe. Dat doe ik omdat ik het dan leuk vind en niet omdat het al betaald wordt o.i.d.
Het ligt een beetje aan de relatie met je vriendin of je iets geeft of niet. Misschien is een gemaakte tekening of zo (met een 'bedankt dat ik mocht logeren' of zo erop) al erg leuk.

En, Jepali, ging het goed?
  donderdag 21 juni 2007 @ 07:56:48 #230
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50680559
Hoe is het gegaan Jepali?

Luchtbel, wij geven nooit geld mee. Ik heb weleens een kaartje of wat lekkers in haar logeertas gestopt. Gewoon, voor de lief.
Als mijn neefje of nichtjes hier komen logeren stopt mijn oom ons altijd wat toe. Lief en fijn, maar ik voel me dan altijd een beetje opgelaten. Of ik weet ik niet wat voor activiteit met ze moet gaan doen. Als je het echt graag wilt, kun je Jolie misschien een eigen portemoneetje meegeven. Voor een terrasje of een ijsje. Succes! (Bioscoopbod o.i.d. vind ik ook een goed idee eigenlijk.) En Jolie natuurlijk veel plezier!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:31:51 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50681006
Lois, is er een reden dat Iris en Eva allebei nog een speen hebben? Of begrijp ik 't nu verkeerd ...

Hier nog geen speentjes-afleer-praktijken...Noa is helemaal verdrietig als hij uit bed op de grond is gevallen dus ik denk dat ze er nog helemaal niet aan toe is om 'm weg te gooien. Misschien over een tijdje wel, maar dat moeten we dan nog maar eens bekijken. Ze is nog maar tweeënhalf dus het heeft ook geen haast nog vind ik...

LB, logeren is idd heel normaal! Maar ik begrijp jouw gevoel, ik vind het ook altijd een hele opgave voor mensen, terwijl ik zelf toch ook elke dag voor drie kinderen zorg...en alleen Jolie lijkt me voor die mensen eigenlijk alleen maar leuk! Tis zo'n leuke meid! Alleen Noa zou ik ook zó uit logeren sturen (Emma en Julia nog niet zo snel ) omdat ze zo lief is. Maar bij mij heeft nog bijna niemand het aangeboden hoor, ik weet niet of ze het niet willen of denken dat ik het niet wil. Geen idee...
  Jubileum moderator donderdag 21 juni 2007 @ 12:47:39 #232
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50687857
De reden dat Eva nog een speen heeft is omdat ze emotioneel en verstandelijk nog heel erg klein is. Zo´n 1 a 2 jaar, en het is ons nog niet gelukt om het haar af te leren.
Iris is natuurlijk wel een gewoon kindje maar tot op heden was het moeilijk met haar te beredeneren waarom zij geen speen meer mocht en Eva wel. Inmiddels zijn we steeds verder met uitleggen dat Eva anders is, een speciaal gevalletje, en Iris snapt inmiddels dat Eva haar kleine zus is, ook al is ze een grote zus.
Dus nu kunnen we ook met succes de speen gaan verwijderen bij haar. We gaan overigens ook weer een poging doen om hem gelijk bij Eva ook weg te halen maar of dat lukt....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:52:54 #233
103793 kozakken
Living the life
pi_50688032
Spannend Lois
-Hoe gaat het nu met Eva? Hebben jullie al wat meer lucht?-
pi_50703405
Het is vannacht erg goed gegaan. Ze sliep wel vrij laat, maar was niet vervelend. Ze heeft liggen lezen in bed en toen ik naar boven ging zag ik dat de WC deur ook helemaal open stond. Mevrouw is dus ook helemaal alleen naar de WC geweest. (ook al zo knap) Vanochtend moest ik haar wakker maken om naar het kinderdagverblijf te gaan. Ook daar heeft ze haar speen weggegooid! Vanavond is ze ook weer zonder problemen naar bed gegaan. Ik ben zo trots!
En dan te bedenken dat ik mij daar van te voren druk over heb lopen maken.
Ik wil dan ook hier laten weten dat het afleren van een speen helemaal geen drama hoeft te zijn
Ik had haar gisteren ook beloofd om een kado te gaan kopen bij een speelgoedwinkel. Ze mocht het helemaal zelf uitzoeken. Vanmiddag er naartoe en Jenthe kiest een heel goedkoop dvdtje. (nadat ik haar een enorm herriemakende electrische speelgoedgitaar uit haar hoofd had gepraat) Van mij mocht ze nog wel wat uitkiezen maar Jenthe wilde graag weer naar huis. 'Mama, kom mee naar huis ik wil niet meer winkelen!' (af en toe baal ik dat ze zo enorm op haar vader lijkt)
pi_50704103
Luchtbel, kan je niet een doosje Merci mee geven voor je vriendin of Jolie een mooie bos bloemen uit laten zoeken voor je der weg brengt?
pi_50720296
quote:
'Mama, kom mee naar huis ik wil niet meer winkelen!'
Hahaha, da's een mooie uitspraak!

Jepali, heel goed zeg, dat Jenthe zo gemakkelijk van de speen af komt! (Y)
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:25:35 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50735052
Ik denk nog even na over het logeergedoe. Bedankt voor alle reacties.

Jolie en ik hadden vakantie deze week, behalve dat ze wel naar psz zou gaan. En door allerhande factoren was het echt een kleine plaatselijke ramp aan het worden Met als klapper dat ze vanochtend ziek uit bed kwam! Echt zo sneu. We hebben de hele dag samen in bed en op de bank gelegen en tv gekeken. Ze ligt nu ook al in d'r eigen bed voor de nacht....heel vroeg maar we zien het wel. Ze had overigens wel trek in warme appel met rozijnen en net toen ik bedacht, zie zo hoort het. Het kan wel. Ook bij ons. Zei zij; 'gezellig he, als ik ziek ben.'
pi_50747138
klinkt goed LB. evengoed toch maar veel beterschap gewenst voor jolie.

even een grappig detail, vind 't niet echt bij 'kinderpraatjes' horen al is 't er eigenlijk wel een: anna gebruikt ineens de uitdrukking 'eerlijk gezegd'. ik moet er steeds ZO om lachen, uit dat kleine peutermondje: 'nou, eerlijk gezegd...' en dan iets wat meestal nog aardig klopt qua strekking ook.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:22:34 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50747227
Hahaha, dat klinkt lekker wijsneuzerig, eerlijk gezegd.
Luuke antwoord steeds met "Ik denk het niet" als ik vraag of ze poep heeft. Vind ik ook zo volwassen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_50747418
ha, ja geweldig! nog 1 uit dezelfde categorie: anna heeft ook een tijd heel veel 'volgens mij...' er tussendoor gegooid.

[ Bericht 24% gewijzigd door bixister op 23-06-2007 00:23:01 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:06:27 #241
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50773317
Mag ik er ook een wijsneus tussendoor gooien?
Cas zegt sinds een week regelmatig: Knap van jou, mama! (Ook toen hij me vanmorgen op het toilet bezocht. )
Jullie lezen het: Ik geef echt een prijzenswaardig voorbeeld hier.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:20:22 #242
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50773820
Hier hoor ik regelmatig: "goed zo mama, goed gevangen"
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:24:14 #243
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50773964
Ik kom alvast even afscheid nemen van hier
Vanaf morgen heb ik geen peuter meer *traantje wegpinkt*
Saartje
pi_50774041
ooooh maneki, is 't morgen al zover.... alvast gefeliciteerd! en sterkte met de peuterloosheid...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:46:52 #245
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50774826
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:20 schreef m@x het volgende:
Hier hoor ik regelmatig: "goed zo mama, goed gevangen"
Als je op het toilet zit?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:51:22 #246
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50774986
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:46 schreef Smirre het volgende:

[..]

Als je op het toilet zit?
Neeeeeeeeee, als we met de bal aan het gooien zijn
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 24 juni 2007 @ 13:30:23 #247
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50784821
Je post riep al een bijzondere voorstelling bij me op.
pi_50789373
hehheh die associatie kreeg ik ook meteen smirre.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:03:34 #249
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50798877
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 24 juni 2007 @ 21:31:55 #250
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50799809
Om te bewijzen hoe wanhopig ik ben met de zindelijkheid van Job wil ik wel bekennen dat ik vandaag de tip heb uitgevoerd om achter hem te gaan zitten bij het poepen
Zonder succes overigens en ik ben er ook nog niet uit of ik daar blij om ben of niet
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:37:22 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50799976
Hahaha!
Joh, ik moest wel .
Kind was nèt zindelijk en doodsbang om in de wc te vallen.
Inmiddels zit ik er niet meer achter hoor .
Maar op mijn knieeen ervoor, want vasthouden zal nog wel even nodig zijn
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:50:12 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50800422
Dus het was alleen maar vanwege de angst van het in de wc vallen

Ik dacht dat het specifiek was voor kindjes die niet durven te poepen in de wc. Dat als je er achter zit het kind het poepen om één of andere manier minder eng vindt. Ik snapte het ook al niet helemaal, maar volgens mij volg ik gewoon elke tip op dit gebied klakkeloos op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:56:58 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50800669
Die van mij was idd bang om in de wc te vallen . Kan me er ook wel iets bij voorstellen, da's best een groot gat voor zo'n kleintje.
Kan Job uitleggen waarom hij niet wil?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:03:21 #254
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50800883
Nee, hij komt niet verder dan 'wil ik gewoon niet' en 'daarom'
Plassen gaat nu redelijk, in die zin dat wij hem elk uur op de wc moeten zetten en hij dan braaf een plasje doet. Maar zelf aangeven dat hij moet plassen doet hij niet. Wij vergeten ook nog wel eens wat, dus zo'n 1 x per dag (rond etenstijd meestal ) gaat het dan mis.

Maar poepen op de wc doet hij helemaal niet. Ook niet op het potje. En hij maakt nou niet de indruk dat hij bang is of zo. Het is meer een algemeen soort desinteresse in het totale zindelijkheidsgebeuren dat hij uitstraalt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:06:34 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50800974
Lastig hoor! Ik zou ook niet weten wat je daarmee moet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:12:38 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50801163
Ach, we zijn in ieder geval al een stuk verder dan ik een tijdje geleden durfde te hopen, dus ik ben er niet meer zo mee bezig als een tijd geleden. Maar als ik hier dan weer een tip lees, dan probeer ik het uit macht der gewoonte eigenlijk altijd uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50801361
livelink, sorry dat ik je hiertoe aangezet heb.

ik dacht trouwens ook dat het met meer te maken had dan alleen de angst om in de wc te vallen. want in dat geval kan een brilverkleiner natuurlijk ook uitkomst bieden (is dat niks voor jou -nou ja voor je peuter- leah?). vervelend dat 't nog niet het gewenste resultaat opleverde. en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou 't toch nog een aantal keren blijven proberen, ik ken iemand die er echt bij zweert als DE oplossing voor dit probleem.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:28:53 #258
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50801779
Zou best kunnen hoor, dat er meer achter die tip zit . Maar bij mij was dat vallen dus de reden, ik kan me echter zo voorstellen dat meer kinderen die angst hebben.
WC verkleiner doe ik maar niet, ik vind het niet zo erg om peuter even vast te moeten houden, 't is meestal zo klaar hier .
En het kind kan toch niet zelf op de wc klimmen, dus mee moet ik toch.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50801983
zo'n trapje kan uitkomst bieden. kan hij/zij er nog zelf opklimmen ook. maar ik kan me ook voorstellen dat je geen zin hebt in die tussenstap, als het zo ook gaat. knap hoor dat 't al zo goed gaat!
  zondag 24 juni 2007 @ 22:54:09 #260
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50802751
Nou, het is ook wel goed dat ik nog even meega . Kraantjes, fonteintjes, wc papier, allemaal reuze interessant .
Maar idd, ik vind het ook wel prettig om zo weinig mogelijk tussenstappen te hebben, een wc heb je bijna overal, trappetjes en verkleiners niet, en dan zal je net zien dat ze dus niet willen, omdat het niet lijkt op die van thuis.

Ik vind het ook heel knap, vooral omdat het ook meteen 's nachts goed ging (nou Freek nog ). En man! Wat heb ik een ruimte over in de kliko . Ik kan driftig gaan opruimen/weggooien, er is ineens plaats voor.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50802796
en in de portemonnee!
  zondag 24 juni 2007 @ 22:58:24 #262
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50802922
Ook dat ja
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 24 juni 2007 @ 22:59:51 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50802991
Alhoewel.... jongste gaat inmiddelsnaar de PSZ . Da' s weer duurder dan die luiers
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50803609
kejjenagaan, dat had je er anders nog es bovenop gehad.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:14:53 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50815934
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:18 schreef bixister het volgende:
livelink, sorry dat ik je hiertoe aangezet heb.

ik dacht trouwens ook dat het met meer te maken had dan alleen de angst om in de wc te vallen. want in dat geval kan een brilverkleiner natuurlijk ook uitkomst bieden (is dat niks voor jou -nou ja voor je peuter- leah?). vervelend dat 't nog niet het gewenste resultaat opleverde. en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou 't toch nog een aantal keren blijven proberen, ik ken iemand die er echt bij zweert als DE oplossing voor dit probleem.
ik heb die verkleiner weg gegooid.. want die schuiven toch op de wc. en met jongens hebben we een pijnlijke klemming van piemel tussen wc verkleiner gehad. (vraag me niet hoe, maar leuk was anders!) met drie zonen dan maar een keer vaker schoonmaken en zo op de wc
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50817746
wij hebben er van die pinnetjes bij waarmee je 'm vast zet. en sommige mensen hier (lois en belana geloof ik) hebben bij de praxis zo'n wc-bril gekocht waar een kleinere bril in geïntegreerd zit. leek me ook erg handig maar was ons net wat te duur. die met dat trapje eraan blijft aardig op z'n plek moet ik zeggen.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:41:11 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50818544
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:16 schreef bixister het volgende:
wij hebben er van die pinnetjes bij waarmee je 'm vast zet. en sommige mensen hier (lois en belana geloof ik) hebben bij de praxis zo'n wc-bril gekocht waar een kleinere bril in geïntegreerd zit. leek me ook erg handig maar was ons net wat te duur. die met dat trapje eraan blijft aardig op z'n plek moet ik zeggen.
ik zag op de rommelmarkt zo een bril met een trapje. maar manlief vond het onzin...
stom genoeg heb ik m niet gekocht...

bram is echt zindelijk voor plassen. maar poepen is maar één keer gelukt. daarna nooit meer. hij voelt het aankomen, maar kan het niet "loslaten" op de wc of pot. erg balen...
geen idee wat ik daar nou mee moet...

[ Bericht 20% gewijzigd door debuurvrouw op 25-06-2007 13:42:22 (aanvullen..) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50819942
Wij hebben een bril die je tussen de pot en de wc-bril legt, dus hij verschuift niet. Kosten ca 7 euro bija oa Prenatal. Dit idee dus:
  maandag 25 juni 2007 @ 14:42:40 #269
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50820995
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb die verkleiner weg gegooid.. want die schuiven toch op de wc. en met jongens hebben we een pijnlijke klemming van piemel tussen wc verkleiner gehad. (vraag me niet hoe, maar leuk was anders!) met drie zonen dan maar een keer vaker schoonmaken en zo op de wc
ik heb ook een verkleiner, maar die schuift echt niet hoor zie de foto van Poemojn, zo 1 is het.
je legt hem er toch niet bovenop he? op de wcbril bedoel ik dan
pi_50823152
die van ons moet wel bovenop hoor.
  maandag 25 juni 2007 @ 16:02:40 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_50823978
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:42 schreef Martineke het volgende:

[..]

ik heb ook een verkleiner, maar die schuift echt niet hoor zie de foto van Poemojn, zo 1 is het.
je legt hem er toch niet bovenop he? op de wcbril bedoel ik dan
ja, wij hadden een model wat óp de bril moest.... die verkleiner ziet er inderdaad heel wat meer solide uit...
maar mijn jongens klagen ook over zere konten van de pot of verkleiner. te weinig spek denk ik...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_50824242
Mijn dochter roept standaard als ik de verkleiner probeer te pakken "die is voor kleine kindjes he mama". Ze is overigens bijna 3 (augustus).
pi_50847795
lol - wij hebben niet eens meer een verkleiner gekocht; mevrouw wilde gewoon zoals wij op de wc
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:57:17 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50854628
Fleur is vandaag voor de laatste keer naar de PSZ geweest. En ze had het er best moeilijk mee. Vooral bij het afscheid nemen van de juffen, zag ik even een hapering. Het afgeven van de spenen ging goed. Nu benieuwd hoe het vanavond zal gaan met slapen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:14:10 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_50873905
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:40 schreef bixister het volgende:
die van ons moet wel bovenop hoor.
echt? heb ik volgens mij nog nooit gezien
pi_50877737
En.....Slaapt Fleur?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:34:40 #277
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50877924
Jaaaaa!!! Het heeft even wat moeite gekost. Ikzelf 3x nog terug om iets te geven ect. en manlief 2x, waaronder het geven van een boterham. Daarna heeft ze nog een halfuur gehuild (wat was ik blij dat ik er niet was), maar ze slaapt nu. Het was 9 uur. Valt me nog mee. Nu kijken hoe het vannacht gaat. Maar, goed ik heb geen spenen, dus hoe dan ook zal ze het moeten redden....

Wijsheid van een peuter: Mamaaaaa, ik wil iets in mijn mond. Slimme meid hoor. Maar ik heb gezegd dat ze maar een knuffel moest pakken.
pi_50878492
Nou, het begin is er. Hopen dat het goed blijft gaan. Zal toch wel. Morgen voelt ze zich waarschijnlijk heel erg trots dat ze zonder speen geslapen heeft!
pi_50883801
succes ermee chacama! en vooral fleur uiteraard.

nog even voor martineke: hier een plaatje van onze brilverkleiner die echt niet tussen wc-pot en bril past zoals je ziet.

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 27-06-2007 01:18:08 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 09:10:43 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50888225
Fleur werd vanochtend om 6 uur wakker. En toen ging het eventjes fout. Huilen, piepen en zelfs het cadeautje terug willen geven om maar een speen te kunnen krijgen. En het mooiste van allemaal. Ze was er zelf helemaal van overtuigd dat ze niet geslapen had. We hebben toen met zijn tweeen als brugman moeten praten om haar ervan te overtuigen dat ze toch echt zonder speen geslapen had. Uiteindelijk drong het een beetje tot d'r door, maar van een echte 'hoera'-stemming is nog niet te spreken. Vanavond gaan we gewoon weer verder.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:26 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50911538
Pffff. Hoelang duurt dit. Tweede avond. Ze ligt te huilen in bed.
- Ik durf niet te slapen zonder speen
- Ik kan niet slapen
- Ik wil mijn speen terug
huhuhuhuhuhuhu
pi_50912112
Achgossie, ik zou zeggen volhouden maar, uiteindelijk valt ze echt wel in slaap. Maar wel erg sneu voor Fleur. Het consultatiebureau had het over twee nachten drama en daarna zijn ze er overheen.
Dus morgen zal het beter gaan hoop ik voor jullie.
Succes
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:18:53 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50914733
pfffffff, ze slaapt. Gelukkig. Nu inderdaad kijken hoe ze morgen het gaat doen. Klein prulleke van me.
pi_50917263
acherrem, fleur toch. is misschien ook wel wat veel dat afscheid van de psz én van de speen, al is 't ook wel handig zo'n koppeling. ik hoop dat 't gemis snel zakt en ze binnen de kortste keren niet meer beter weet. jepali, gaat 't met jenthe nog steeds zo vlekkeloos, zonder speen?

piet duimde 'vroeger' toch altijd zo fanatiek? na het ongelukje met de deur kon hij heel lang niet duimen omdat de nagel eraf was, en daarna heeft ie 't gewoon nooit meer opgepakt. wel handig! hij heeft wel nog een tijdje een speentje in bed gehad als alternatief maar dat was bijna meer symbolisch dan dat ie dat ding echt in z'n mond deed bij 't in slaap vallen. toen dat speentje laatst wat kapot bleek te zijn heb ik 'm weggegooid en gezegd dat ik zo'n zelfde speentje niet meer kon vinden (wat ook waar is, ik ben zelfs nog een aantal winkels afgeweest ervoor maar 't is een beetje een uitzonderlijke van bambino). nu heb ik me natuurlijk niet echt ROT gezocht want ik vind 't wel prima zo. tegenwoordig vraagt piet mij nog wel eens welke op duim hij vroeger ook alweer duimde, hij weet er echt NIKS meer van, en vind 'm ook helemaal niet lekker meer. maf he.
pi_50918008
Goh, Bixister, wel een harde manier om iemand van het duimen af te krijgen zeg!

Jenthe trekt het tot nu toe prima zonder speen. Ze vraagt er niet om en gaat gewoon lekker slapen. Ze was dinsdag bij oma en die was vergeten de speen weg te halen dus ze heeft daar 's middags met speen geslapen. (ik was er niet zo blij mee) Maar ik dacht nu ben ik weer terug bij af, maar 's avonds weer zonder probleem gaan slapen.
Ook wel grappig, gisteren zijn we saampies in bad gegaan. Ik zat heerlijk in het bad en na een tijdje wilde Jenthe er wel uit, maar ik niet. Ik heb Jenthe afgedroogd vanuit het bad, ze heeft zelf haar pyjama aangetrokken en nadat ik haar vanuit het bad had voorgelezen, ging ze helemaal zelf naar bed, nadat ze mijn boek gepakt had zodat ik ook wat te lezen had. Lekker water mam? Ze wordt echt groot, die kleine meid van mij....
pi_50919000
Pfff... knap van Fleur EN van jou, Chacama! Ik zie nog erg op tegen de afkicktijd en heb dan ook besloten het nog even uit te stellen tot hij 3 jaar is (of er zich een gelegenheid voordoet natuurlijk!) Ook wel erg balen dat ze gisteren niet doorhad dat ze zonder fopspeen had geslapen, dat haalt de overwinning er wel vanaf natuurlijk! Hopen dat ze er morgen wel trots op is.

Randy is zo leergierig, wil overal alles van weten. Ligt ook aan mij, ik praat erg veel tegen hem en leg zelfs de simpelste dingen altijd uitvoerig uit. Maar hij verbaast me dagelijks door over dingen die ik hem tijden geleden verteld heb te beginnen. Toen ik vandaag zei dat hij wel goed zijn tanden moest poetsen omdat de tandarts dat anders niet leuk vond (jaaah... makkelijke way out! ), zei hij: "Ja mama, want anders krijg je gaatjes en die moet de tandendokter dan maken, he?!"
Ook nog een grappige spraakverwarring vandaag trouwens. We zitten op de grond met een soort van memory die we van de bieb hebben geleend. Ik zeg hem dat we overal 2 dezelfde plaatjes van gaan zoeken en dat daarvoor alle plaatjes omhoog moeten zodat we ze goed kunnen zien. Ik ben druk doende alle plaatjes om te draaien die op de kop liggen als ik hem hoor zeggen: "Zo, mama?" Ik kijk op zie hem met zijn arm een plaatje 'omhoog' houden!
  zondag 1 juli 2007 @ 08:43:34 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_51021079
terug van weg geweest zal ik eens vertellen hoe het met Liam is
We hebben een heerlijke vakantie gehad! Liam vond alles zo mooi! we hebben veel dingen bekeken, zoals grotten met allerlei zaken uit de oudheid en de middeleeuwen, kastelen e.d. verder veel gezwommen en Liam durfde helemaal alleen te "zwemmen" met zijn zwembandjes. Verder hadden we leuke buren met een jongetje van Liam's leeftijd en dat was natuurlijk dikke pret. Hij heeft ook heel veel geleerd daarvan. In het begin was het snel ruzie en aan het eind ging dat al veel beter.
Gisteren waren we bij Karin op kraamvisite en het spelen met Bram ging ook heel goed.

Ik heb met de buuv op de camping veel gepraat over opvoeden enzo, omdat onze jongens nogal op elkaar leken ook. Zij vertelde dat ze haar zoontje op de gang liet nadenken over wat ie had gedaan als ie stout was geweest en dat ie daarna moest vertellen waar het om ging. Ik zei nog dat ik het idee had dat dat niet zou gaan werken bij Liam, maar always willing to try, dus ik ben dat gaan uitproberen nu we weer thuis zijn en het werkt!
Ik had dat echt niet verwacht, maar hij weet prima waar het om gaat als ie straf krijgt.
Daarmee is het op de gang zitten niet zo vrijblijvend meer en heeft het meer zin voor mijn gevoel.

Verder is Liam ook al zo leergierig, net als Randy leuk is dat he mammietje!
och en dat spenenverhaal... Liam heeft hem ook nog steeds hoor, 's nachts dan. ik kan het nog steeds niet. ligt meer aan mij dus hoe gaat het inmiddels chacama?
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 juli 2007 @ 17:38:14 #288
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51032330
Noah heeft zojuist zijn piemel 'ontdekt'
Ik heb vanmiddag een wc-bril-verkleiner gekocht en Noah vond het wel interessant en wilde dat wel uitproberen. Luier dus weer even ingewisseld voor een boxershort omdat ie elke 5 minuten wilde plassen, zonder dat er iets komt Maar net zat ie dus de rand van zn broek en boxershort over z'n piemel te schuren. Dus stijf piemeltje natuurlijk, maar Noah vond het wel leuk blijkbaar. Papa en mama moesten wel even weg
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:22:00 #289
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51034962
Mooi hoor Tex. toch dat zelfbewuste al.

Fleur is echt zonder speen nu.Geen drama´s meer. Ze probeerde het nog even toen ik zei dat we naar mijn vader gingen, maar toen ik zei dat ze hem dan ook niet nodig zou hebben was het goed. Nu liggen ze samen op de logeerkamer te slapen. En Fleur sliep nog eerder dan Maud....
  zondag 1 juli 2007 @ 19:32:29 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_51035264
hoe lang heeft het drama geduurd chaca? na woensdag bedoel ik? fijn dat het goed gaat!

haha die noah! Liam heeft dat ook al een hele tijd, maar wij moeten hem dus echt vertellen dat ie dat niet moet doen als er mensen bij zijn, dat ie dat mag doen in zijn bedje
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 juli 2007 @ 10:13:46 #291
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51050736
Wat fijn dat het zo goed gaat met Liam, Belana. Jullie hebben zo te lezen en te zien ook een fijne vakantie gehad!

Rottdog en Poemojn (en Pluisje en Dutchie en de rest met kinderen van drie jaar...) hoe waren de verjaardagen? Hebben jullie het gevierd met alle visite in één keer? Ik ben benieuwd.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:37:40 #292
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51051235
Effe kort (ja ik lurk ): we hebben het zondag gevierd met pakweg 15 mensen. Was meer dan genoeg, echt meeeeeer dan genoeg want Tobias vond het allemaal wel heel veel. Het was wel heel leuk, en toen ie een beetje bekomen was, was ie gewoon heel erg jarig

Vandaag viert ie het op de psz, benieuwd hoe ie dat gaat vinden.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:59:49 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51053404
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:32 schreef Belana het volgende:
hoe lang heeft het drama geduurd chaca? na woensdag bedoel ik? fijn dat het goed gaat!

haha die noah! Liam heeft dat ook al een hele tijd, maar wij moeten hem dus echt vertellen dat ie dat niet moet doen als er mensen bij zijn, dat ie dat mag doen in zijn bedje
dinsdag: krijsen, roepen, huilen en 'ik kan niet zonder speen'. Duurde uiteindelijk tot half 10 voordat ze sliep. Plus de ontkenning dat ze geslapen had de volgende dag.

woensdag: krijsen, roepen huilen en 'Ik wil niet zonder speen' Cadeautje terug willen geven en gewoon weer een speen willen.

Donderdag: zachtjes huilen en piepen. De volgende dag trots dat ze zonder speen geslapen had.

Vrijdag: nul problemen. Gewoon lekker gaan liggen en gaan slapen.

Zaterdag bij vrienden: even een beetje moeite met het vreemde, maar ging wel lief slapen.

Zondag: sliep nog eerder dan Maud. Helemaal lief en zonder problemen.

En over het vinden van het piemeltje....Fleur hobbelt al vanaf ze een baby is. Lekker op d'r buik in bed en dan hoor je ze ontspannen. Ach, misschien groeit ze eroverheen.....tot in de puberteit. In elk geval mag ze het alleen in bed. En dat weet ze heel goed.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:02:15 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51053510
De verjaardag heeft ze vrijdags gevierd op de psz verslag staat wel in het fototopic.

Gisteren hebben we het gevierd voor de familie en vrienden het waren er eigenlijk een beetje teveel maar dat mocht de pret niet drukken. Gelukkig hebben we de hele middag in de tuin kunnen zitten zodat het ook voor de kinderen leuk bleef. Ze is echt verschrikkelijk verwend en van iedereen kreeg ik wel te horen dat het best pittig is om voor een 3-jarige kadootjes te kopen. Zo heeft ze dus best veel van die pasjes gekregen zodat ik nog met der kan shoppen bij de hema.

Het heeft best veel impact op der gehad zodat ze vannacht dus ook eigenlijk de halve nacht heeft lopen spoken. Dat is dan wel jammer maar wel verwacht omdat ze in sommige dingen gewoon heel gevoelig is.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:28:48 #295
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51060295
Leuk dat je reageert Pluisje, hoe was het trakteren? En Rottdog, de foto's zag ik later. Het zag er leuk uit. Maar het lijkt me ook best heftig allemaal met veel mensen en verwennerij. Vandaar dat ik even wilde kijken hoe het bij andere mensen ging. Jolie wil heel graag pannekoeken eten op haar verjaardag maar dat gaat niet met iedereen. Dat trek ik zelf niet en zij waarschijnljjk ook niet. Dus ik moet het een beetje gaan oplossen maar ik weet niet zo goed hoe nog. Jolie is midden in de vakantie jarig en heeft nog niet getrakteerd op school. We moeten nog een dag prikken, vandaag werd er al twee keer getrakteerd en de eerste dagen na de vakantie gaan er ook al kinderen trakteren. Maar eigenlijk lijkt het me ook niet zo geschikt meteen na de vakantie. Ik vroeg vanmorgen of ze het ook leuk vond om te trakteren als ze jarig was geweest; 'ik denk het niet, ik krijg er buikpijn van.' Dat wordt nog wat dus die verjaardag komt vast wel goed, ik moet het alleen even in een plan gieten denk ik.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:37:55 #296
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51060565
Wat betreft eten op de verjaardag: wij hebben dit jaar naar iedereen uitnodigingen gestuurd met een duidelijke begin en eindtijd erop. Misschien niet zo aardig en gastvrij, maar na een uurtje of 4 is het voor een kind vaak toch echt wel klaar, en ik wilde gewoon op tijd, en zonder bezoek, kunnen eten. Iedereen heeft zich er zonder scheve gezichten aan gehouden overigens.

Trakteren op speelzaal was heftig. Hij vond het heel leuk, maar al die aandacht en zingende kinderen was wel wat veel van het goede. Als het aan Tobias lag waren de kaarsjes aangestoken, direct door hem weer uitgeblazen en had ie snel wat koekjes uitgedeeld en er vervolgens zelf eentje opgegeten. Wat dat betreft waren het dus een liedje of 3 en heel wat minuten wachten teveel, en het hielp ook niet echt dat er na hem nog een kindje jarig was (moest ie nog langer wachten tot ie zijn koekje op mocht eten ). Op weg naar huis vroeg ik hem of ie het wel leuk had gevonden, en het antwoord was een enthousiast 'JAAAA!', dus ik neem maar aan dat de tranen gewoon door de spanning en drukte waren.
pi_51070757
Zucht.. Elise heeft vandaag slechts 1 pakje en 2 bekers drinken op. En dat voor de hele dag!! En vanochtend ook al niet eten. Ze is qua eten/drinken erg moeilijk aan het worden. Zal dat eigenwijzigheid zijn? Ik heb i.i.g. vanochtend al besloten er niet boos om te worden en niet aan te dringen.
Nu ligt ze in bed, waarbij ik erachter kwam dat ze vanmiddag de natusan-babyzalf in de vloerbedekking heeft gesmeerd!!
Zucht... Afgelopen nacht was ze onrustig. Ben benieuwd hoe het komende nacht zal gaan
  maandag 2 juli 2007 @ 20:51:16 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51071524
Elise is lekker bezig dus. Sterkte ermee.

Pluisje, ik vind het ook leuk om over Tobias te lezen. Ook de foto's in het fototopic:

Maria ligt nu voor het allereerst ook 's nachts zonder luier in bed. Haar slaapje overdag doen we altijd al zonder luier en ze is ook na de nacht altijd droog eigenlijk. Dus maar proberen, ben benieuwd of het goed gaat. Knap is ze, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 2 juli 2007 @ 20:57:57 #299
640 snoopy
peanuts
pi_51071796
Heel knap Sugar

Pluisje, ik vind het helemaal niet zo gek om een begin- en eindtijd op een uitnodiging te zetten.
Wij hebben het vorig jaar van 3 tot 6 gevierd en dat is lang genoeg voor een peuter. Na het middagslaapje komt dat wel fijn uit.
LB, misschien kan iemand anders pannenkoeken bakken? Als kadootje zeg maar. Dat soort dingen zijn idd teveel als je ook nog echt een feestje geeft.

Wij zijn gisteren met Morris naar het poppentheater geweest. Een voorstelling speciaal voor peuters. Ik vond het zo ontroerend hoe hij er in opging. Echt erg leuk. Dat gaan we zeker nog een keer doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 2 juli 2007 @ 22:02:35 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51074846
LB heb gewoon een grote pan met macaroni gemaakt, de saus een dag van tevoor dat ik op de dag zelf alleen nog maar de pasta hoefde te koken. Je kunt ook gewoon nog een maandje later tracteren maakt toch niets uit voor iemand, Jolie heeft er nog geen besef van.

Pluis van dat begin en eindtijd vind ik persoonlijk ook niet gek het is tenslotte een kinderverjaardag en zeker de overweging waard om dat ook hier in te voeren volgend jaar. Tobias zag er heerlijk jarig uit in het fototopic

Maria jij supergirl Sugg ze staat vast morgen vol trots naast je bed om te melden dat ze droog is geweest

Poppentheater lijkt me ook zo super, zo hebben wij hier in de maand juli en Augustus donderdag meppeldag en zijn er ook een paar voorstellingen te zien gaan we zeker heen.
pi_51077899
O ja Donderdag Meppeldag Veel plezier Rottdog

Fijn dat dat zo goed gaat Sugar!

Myrthe had 't druk met haar verjaardag; er was eerst 's morgens feest op de psz, en 's middags en 's avonds bezoek. Na het psz-feest was ze zo moe dat ze in de auto in slaap viel toen we haar taart gingen afhalen. Maar ze heeft het heel leuk gehad, was 's avonds bij het naar bed gaan (21u ivm bezoek dat later kwam) wel behoorlijk moe, en wilde niet naar bed (normaal nooit een probleem). Ze telt nu overigens de dagen af tot ze weer jarig is dus een succes was het verder wel.
Het bezoek dat rond 't eten kwam heeft gewoon meegegeten, we hebben toen even bijgehaald.
Echt een kinderfeestje hebben we niet gedaan, het programma was al wel vol genoeg zo en dat kan nog vaak genoeg als ze op de basisschool zit.
Het verjaardag vieren op de psz was ook erg leuk; eerst zag ze het niet zo zitten allemaal maar na het vrij spelen kwam ze helemaal los en had ze rode wangen van de opwinding; ze heeft er erg van genoten dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')