Helmond bedoel je!?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef Ab-Normaal het volgende:
Altijd als ik in Brabant ben heb ik het idee dat ik op vakantie ben.
Had er een vriendin, wordt je smorgens wakker kijk je uit het raam zie je van die sjonnies op slippers en hun korte broek naar de supermarkt lopen.
Lijkt wel een camping daar man![]()
Voor de rest wel lache daar maar sommige dingen![]()
In iedergeval wel altijd lol in Brabantkan je in bv Den Haag of Amsterdam niet zeggen
![]()
Waar in brabant ben jij geweestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:19 schreef Ab-Normaal het volgende:
Altijd als ik in Brabant ben heb ik het idee dat ik op vakantie ben.
Had er een vriendin, wordt je smorgens wakker kijk je uit het raam zie je van die sjonnies op slippers en hun korte broek naar de supermarkt lopen.
Lijkt wel een camping daar man![]()
Voor de rest wel lache daar maar sommige dingen![]()
In iedergeval wel altijd lol in Brabantkan je in bv Den Haag of Amsterdam niet zeggen
![]()
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ben blij dat ik in het zonnige zuiden woon.
Weinig stress, minder multicultureel als de kustprovincies en alles gaat z'n gangetje.
Anders is het in de Randstad. Wat een kutzooi zeg. Ben in mijn leven precies 1x in Amsterdam, 2x in Den Haag en 0x in Rotterdam geweest. Dan tel ik alleen de uitwedstrijden van PSV niet mee, want dat is stadion in en stadion uit.
Vind er allemaal geen ruk aan.
Wat is er mis met multicultureel?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Weinig stress, minder multicultureel als de kustprovincies en alles gaat z'n gangetje.
Anders is het in de Randstad. Wat een kutzooi zeg. Ben in mijn leven precies 1x in Amsterdam, 2x in Den Haag en 0x in Rotterdam geweest. Dan tel ik alleen de uitwedstrijden van PSV niet mee, want dat is stadion in en stadion uit.
Eindhoven is net zo multicultureel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Hoe doe je dat dan met draaien?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
En dat moet ik me zeker heel erg aantrekken?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:27 schreef Pakspul het volgende:
Als je trots bent om een nep belg te zijn moet je dat vooral zijn, maar val ons er niet mee lastig, want zo blij zijn we niet met jullie volk
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[afbeelding]
Voor de duidelijkheid,
Er gaat NIETS boven Groningen.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:49 schreef MMach het volgende:
Heeft er iemand toevallig een filmpje/geluidsfragment van de verschillende dialecten boven/onder de rivieren?
Ik ben namelijk vrij benieuwd of er echt veel verschil is.
Als het accent in Noord-Branbant (dat deel dat in nl ligt neem ik aan) lijkt op het Belgisch Limburgs, wat ik nu denk, dan moet ik zeggen dat ik die vorm van Nederlands wel minder vind.
Hier (Oost Vlaanderen) hoor je niet zoveel Limburgs, maar als ik het es hoor dan heb ik toch iets van. Het lijkt alsof die zo sloom en traag praten. Ik heb er niet echt iets tegen, alles beter dan West-Vlaams (zoals Gringo uit Temptation Island btw: die is niet representatief voor de West-Vlamingen, damn wat een idioot).
Samples please!![]()
Boxtel is cool! Hier lopen geen josti's.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:42 schreef Ab-Normaal het volgende:
Boxtel![]()
Maar zie het op meer plekken.
Maar lopen veel mooie vrouwtjes daar![]()
Volgens mij ligt Bedum toch écht boven groningen hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:52 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
[afbeelding]
Voor de duidelijkheid,
Er gaat NIETS boven Groningen.
We worden gewoon gedemoniseerd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:31 schreef DanseMacabre het volgende:
Al die haat jegens Limburgers en Brabanders.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef nattermann het volgende:
[..]
Volgens mij ligt Bedum toch écht boven groningen hoor![]()
![]()
![]()
![]()
dat maakt mij eigenlijk alleen maar trotserquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:31 schreef DanseMacabre het volgende:
Al die haat jegens Limburgers en Brabanders.
quote:
Mag ik me hierbij aansluitenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:37 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat maakt mij eigenlijk alleen maar trotser![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ja......quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef Allure_ het volgende:
Het hoeveelste klaagtopic is dit wel niet over mensen boven/onder de rivieren? Het is niet zo dat iedereen ineens zijn dialect aan elkaar gaat aanpassen, dus hou je smoel en wees trots op je accent stelletje jankerds.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef Allure_ het volgende:
Het hoeveelste klaagtopic is dit wel niet over mensen boven/onder de rivieren? Het is niet zo dat iedereen ineens zijn dialect aan elkaar gaat aanpassen, dus hou je smoel en wees trots op je accent stelletje jankerds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |