quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:58 schreef Patch het volgende:ik weet niet...
ik vind het toch weer speelgoed dat weer de kast in gaat of weer doorgegeven gaat worden.
Ik zocht meer iets in de trant van dat ze op d'r 18e nog weet : "op mijn eerste verjaardag kreeg ik dat"
snappie?
Als je wilt dat het kind dat nog weet, moet je ze dat jarenlang blijven vertellen. Dan lukt het wel. Anders niet want een kind heeft geen herinneringen vanaf 1 jaar, helaas. Foto's (in een album) en een verhaal kunnen daar aan bijdragen.
Ik vraag me bij deze reactie een beetje af wat je beoogt. Wil je dat het kind iets krijgt waarmee het enorm blij is en er heel lang plezier van heeft? Dan zit je toch aan speelgoed vast, lijkt me. Een loopauto (of iets waar het achter kan lopen zoals de genoemde kinderwagen ofzo), dat spelenderwijs-leren-huis of een (uit te breiden of uitgebreide) set blokken duplo/lego/megablocks ofzo. Of wil je dat het kind het nog heeft op haar 18e? Dan is misschien een armbandje of iets dergelijks een idee, maar vraag me wel af of het kind dat nou zo'n spannend kado vindt op haar eerste verjaardag.
Maar als je toch een breed budget hebt (wat ik uit een andere reactie begrijp), dan doe je toch beide?