Lekker he, die rood/bruine pilletjesquote:
Mooi dat je al goed op je benen kunt staan. Mijn knie is nog behoorljik stijf, waardoor er nog niet echt sprake is van lopen maar meer van waggelenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:23 schreef SRS-Engineering het volgende:
ja jij ook veel succes![]()
volgens mij verschilt onze behandeling van elkaar dus ben eigenlijks wel benieuwd wie eerder op de been is![]()
lopen is voor mij eigenlijks niet zo probleem kan makkelijk op mijn benen staan enz..
alleen de oefening van over de vloer schuiven is redelijk lastig.
Fysiotherapeute was verbaast hoe goed ik al met krukken kon lopen.
Thanks, hield jij het een beetje uit met dire van die katten aan boord?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 17:18 schreef PdeHoog het volgende:
Sterkte manIk hoorde het verhaal van An onderweg vandaag
Je bedoelt: 1 kat en 2 verschrikkelijk lieve kleine poesjesquote:Op vrijdag 25 mei 2007 18:18 schreef TripleBee het volgende:
Thanks, hield jij het een beetje uit met dire van die katten aan boord?![]()
Prrrrrr miauwquote:Op vrijdag 25 mei 2007 18:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je bedoelt: 1 kat en 2 verschrikkelijk lieve kleine poesjes![]()
en je mag zelf invulling geven aan de verdeling
Bij mij is de pijn nu ook snel minder aan het worden. Ook begint de knie zijn normale vorm langzaam weer aan te nemen. Daardoor wordt het bewegen ook allemaal weer makkelijker.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 10:52 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ja ze hebben het bij mij uit de hamstrings gehaald. Voordeel daarvan is dat ik daardoor uiteindelijk langer op mijn knieen kan zitten. Nadeel is dat het meer tijd inneemt voordat het herstelt. Maar ik heb ook volledige narcose gehad en moest een dag langer in het ziekenhuis blijven. Dat zijn denk ik de grootste verschillen. Verder heb ik nauwlijks pijn. En zou al zonder krukken kunnnen lopen maar dan mis ik net dat kleine beetje steun. op het been van de knie staan gaat ook prima.
Hopen voor jouw dat je hem al wat soepeler kunt bewegen en dat het lopen straks ook makkelijker gaat.
Doordat jij met de hamstring techniek geholpen bent heb je natuurlijk ook geen jaap van ca. 10cm over je knie lopen ofwel?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:23 schreef SRS-Engineering het volgende:
alleen volledige narcose. alleen op de uitslaapkamer had ik veel pijn daarna bijna niks.
Ok, nou dat is wel mooi. Ik laat die pleister voorlopig nog ter bescherming zitten. Bovendiem zijn de krammen nu niet echt een spektakel om naar te kijken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:39 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik heb ook gewoon een jaap van 10 cm maar ik heb geen kriebels. De pleisters werden de 2de dag er allemaal er al afgehaald.
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:21 schreef SRS-Engineering het volgende:
Mijn 1ste controle bij de fysio heb ik vandaag ook gehad.
Alles was prima. Hij waarschuwde mij nog wel dat ik niet te hard van stapel moest lopen verder heb ik wat oefeningen mee gekregen.
![]()
Thanks.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:21 schreef ElisaB het volgende:
Woei, sterkte!
Heb ik helemaal geen last vanquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:48 schreef TripleBee het volgende:
Verder merk ik nu hoe verzwak,t de pees tussen knieschijf en onderbeen, door de operatie is geworden. Mijn been optillen vanuit horizontale positie is erg zwaar. Het lijkt wel of mijn onderbeen van lood is, zo moeilijk kan ik hem bewegen. ik ga er maar vanuit dat dit over enige tijd weer over is.
30km per dag...netjus daar ben ik niet aan toegekomen, wel op de fitness extra oefeningen gedaan om ook de knie zo sterk mogelijk te maken voorafgaand aan de operatie.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:15 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Heb ik helemaal geen last van![]()
Maar waarschijnlijk komt dat omdat ik de afgelopen tijd elke dag 30 km gefietst heb en wel wat beenspieren getraind heb. Verder heb ik wel last van de hamstrings maar dat is logisch omdat ze daar een stuk uit hebben gehaald.
Heb jij verder ook nog oefeningen ?
![]()
Heel erg bedankt voor deze reactiequote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:53 schreef Eric_Cantona het volgende:
Interessant topic, ben zelf enigszins ervaringsdeskundige
Ik heb zelf m'n kruisband afgescheurd in m'n knie en ben na 2 (kijk)operaties weer aan 't voetballen.
Ik heb eerst 6 wkn lang 3x per week fysiotherapeutische behandeling gehad (dit was echter erg groepsgericht en dus niet goed voor mij individueel) Daarna ben ik nog 'n keer door m'n knie gezakt en is m'n meniscus beschadigd. De fysiotherapie die ik na de 2e operatie heb gehad was helemaal op mij afgestemd en we deden ook sportspecifieke oefeningen zoals kappen/draaien etc. Ik moest van de therapeut wel kiezen tussen veld- en zaalvoetbal, dan richt je je op 1 ondergrond en is minder belastend voor je knie.
Ik ben nu alweer ruim 'n seizoen in de zaal aan 't voetballen en ik heb tot nu toe niet 1 moment gehad dat 't fout ging. Ik moet wel blijven trainen naast 't voetballen, dat is wel 'n probleem bij mij, die discipline is moeilijk.
Je moet je kracht en coördinatie blijven onderhouden, anders val je zo weer terug.
Sinds 2 wedstrijden in de zaal merk ik ook weer dat ik op 't oude niveau terug ben, ik heb 'n seizoen lang met "angst" gevoetbald. Niet bewust, maar ik merkte wel dat ik niet snel in duel ging en anderen zagen 't ook aan me. Nu sinds kort ga ik er weer vol in en merk ik dat ik echt van meerwaarde kan zijn voor 't team.
Ik weet niet of voor jou/jullie 't voetballen helemaal afgelopen is, maar misschien heb je door m'n verhaal ook de wilskracht en 't geduld om aan de gang te gaan.
WHZ. Geeft de burger moed om het zomaar te zeggen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:03 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor deze reactie![]()
Ik ben zelf absoluut weer van plan om te gaan voetballen. Maar ik ben van plan het erg rustig op te bouwen en de spieren rondom mijn knie eerst goed te trainen. Zelf ben ik verdediger van het type Stam dat er altijd vol op ingaat. Ik denk niet dat ik er weer zo vol in ga als voorheen omdat je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Erg tof dat je de moeite hebt genomen om te reageeren![]()
Mijn orthopeed zei dat ik mijn knie over negen maanden volledig kan/mag sportbelasten. Dus dan zou ik ook weer kunnen voetballen. (als alles goed blijft gaan natuurlijk).quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:47 schreef SRS-Engineering het volgende:
ok![]()
Ik merk duidelijk dat mijn kruisband minder op spanning staat heb jij dat ook ? Hoe lang duurt jouw revalidatie ?
Ik heb ook helemaal geen pijn meer![]()
Tja, de eerlijheid dient mij te zeggen dat de orthopeed min of meer die keuze gemaakt. Kijk, voor beide technieken zijn voor en nadelen op te noemen. En mijn orthopeed handeert deze manier als standaard.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:57 schreef thomasss het volgende:
TripleBee, waarom heb jij gekozen voor een stuk kniepees en niet voor de hamstring methode?
Nee je hoeft alleen met krukken lopen. Op zich lukt dat wel mar je moet streng voor jezelf zijn, echt de tijd nemen om je knie te laten sterken. Ik wilde ook weer veel te snel en smokkelde zo nu en dan door zonder krukken kleine stukjes (bijv naar de wc / keuken) te lopen. Daar heb ik gisteren wel spijt van gekregen..dit was te snel en dan reageert de knie behoorlijk heftig en dat doet dan best veel pijn.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:47 schreef thomasss het volgende:
Aha ok bedankt!
Moet je ook nog met een brace of iets dergelijks lopen naast je krukken?
Ik heb namelijk een jaar of 7 geleden mn kruisband gescheurd, maar nooit wat aangedaan en zit nu een beetje rond te kijken om er weer een nieuwe in te laten zetten
Ja ik begrijp wat je bedoelt, je moet gewoon niet te snel alles weer kunnenquote:Op maandag 4 juni 2007 14:29 schreef TripleBee het volgende:
[..]
Nee je hoeft alleen met krukken lopen. Op zich lukt dat wel mar je moet streng voor jezelf zijn, echt de tijd nemen om je knie te laten sterken. Ik wilde ook weer veel te snel en smokkelde zo nu en dan door zonder krukken kleine stukjes (bijv naar de wc / keuken) te lopen. Daar heb ik gisteren wel spijt van gekregen..dit was te snel en dan reageert de knie behoorlijk heftig en dat doet dan best veel pijn.![]()
Ik had er ook niet altijd last van, zo nu en dan.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:35 schreef thomasss het volgende:
[..]
Ja ik begrijp wat je bedoelt, je moet gewoon niet te snel alles weer kunnen
Het punt is dat ik er ook niet altijd last van heb, misschien eens in de twee maanden misschien. Daarom zit ik ook nogal te twijfelen om het wel of niet te doen..
Na 9 maanden kun je volledig sportbelasten als je dat wil. Maar wat is 9 maanden op een mensenleven?quote:Op maandag 4 juni 2007 17:07 schreef thomasss het volgende:
Ja ik had vooral het eerste jaar dat ik veel door mijn knie ging, de laatste 5 à 6 jaar heb ik het niet meer gehad. Maar het is wat je zegt, nu heb ik nog niet veel problemen maar later waarschijnlijk wel. Vind het ook lastig en moeilijk om 9 maanden te revalideren, vind het vooral een hoop gedoe.
Succes met in gang zetten dan maarquote:Op maandag 4 juni 2007 22:22 schreef thomasss het volgende:
Ja niks eigenlijk.. denk toch maar dat ik het binnenkort ga doen. Veel succes met de revalidatie, ook voor SRS en ik blijf het topic volgen!
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:55 schreef thomasss het volgende:
Krammen zijn de hechtingen neem ik aan?
Het gaat de goede kant op ja. Nog wel een lange weg te gaan maar thanks!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |