abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49713651

Ik heb een mooie trap gezien voor bij ons in de woonkamer. (dit is een voorbeeldje, ik zou zelf liever voor metaal of hout kiezen)

Nou heb ik wel wat gezocht op google maar wat ik wilde kon ik niet echt vinden.
Ik wil eigenlijk weten wat de eisen zijn van de muur waar de trap aan bevestigd moet worden. En hoe dat gaat met stevigheid.
Ook ben ik erg benieuwd naar prijzen.

Het lijkt me erg mooi maar meer dan 5000 euro is het me niet waard.
pi_49713726
Nou, ik denk dat je er wel een stevige, en voldoende dikke muur voor nodig hebt..
Waarschijnlijk gaat het namelijk nog wel de 40-50 cm de muur in...
pi_49713779
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:00 schreef Ingmar89 het volgende:
Nou, ik denk dat je er wel een stevige, en voldoende dikke muur voor nodig hebt..
Waarschijnlijk gaat het namelijk nog wel de 40-50 cm de muur in...
Dat denk je of dat weet je? want 40 tot 50 cm lijkt me niet realistisch, er zijn maar weinig woningen die dat kunnen hebben.
pi_49713805
http://www.trapkopen.nl/nl/trappenglas.aspx

ik zie hier dezelfde trap als op jouw plaatje.
waarom niet even de telefoon pakken, het nummer draaien en je vragen stellen?
ik denk dat zij je meer kunnen vertellen dan de klussers hier.
pi_49713902
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:05 schreef truttebosje het volgende:
http://www.trapkopen.nl/nl/trappenglas.aspx

ik zie hier dezelfde trap als op jouw plaatje.
waarom niet even de telefoon pakken, het nummer draaien en je vragen stellen?
ik denk dat zij je meer kunnen vertellen dan de klussers hier.
Mijn taktiek is altijd eerst informatie inwinnen via andere bronnen zodat ik weet waar ik over praat bij de leverancier, dat geeft me een ebter gevoel en niet het gevoel dat ik genept zou kunnen worden...

Maar ik ga ze zeker bellen hoor!
  donderdag 24 mei 2007 @ 09:41:48 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49714775
Ik ben heel benieuwd hoe dat bevestigd is, dus verkapte tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49714919
Je bent zeker niet het kinderen-type ?
pi_49715118
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:47 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Je bent zeker niet het kinderen-type ?
Misschien hebben we nog een slaapkamer op beganegrond niveau?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49715136
Niet alleen kind-onvriendelijk, maar ook heerlijk om met je kop tegen aan te lopen.
pi_49715288
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 09:54 schreef Chandler het volgende:

[..]

Misschien hebben we nog een slaapkamer op beganegrond niveau?
Want de enige reden dat kinderen trappen gebruiken is voor de slaapkamer op een verdieping.
pi_49716201
Tja kinderen hoeven die trap in princiepe ook niet op (niet dat we ze hebben) maar die trap gaat alleen naar het kantoor. En tja je hoofd, dat doe je 1 keer...
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:45:04 #13
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_49716627

Ben ik nu de enige die het gevoel hebt dat het iets te makkelijk af kan breken allemaal?
pi_49716669
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:45 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]

Ben ik nu de enige die het gevoel hebt dat het iets te makkelijk af kan breken allemaal?
Ik dénk dat er wel mensen zijn die daar berekeningen van gemaakt hebben. Tis gelaagd glas en kan dus wel wat hebben denk ik. Anders zou het natuurlijk nooit goed gekeurd worden.
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:00:58 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49717108
Kijk uit dat je je hoofd niet stoot.
Daarnaast ziet het er wel leuk uit maar opa en oma durven de trap ook niet meer op.
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:03:42 #16
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_49717188
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:00 schreef HarryP het volgende:
Kijk uit dat je je hoofd niet stoot.
Daarnaast ziet het er wel leuk uit maar opa en oma durven de trap ook niet meer op.
Die hebben boven niets te zoeken
pi_49717284
Misschien is het dezelfde contructie als bij een zwevend toilet, ofwel achter de muur staat een frame?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_49717511
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:07 schreef Lucille het volgende:
Misschien is het dezelfde contructie als bij een zwevend toilet, ofwel achter de muur staat een frame?
Dat was eigenlijk ook mijn gedachte... dat de want eigenlijk iets naar voren geschoven is om de constriktie er achter te verschuilen.
pi_49718274
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:14 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk ook mijn gedachte... dat de want eigenlijk iets naar voren geschoven is om de constriktie er achter te verschuilen.
Het zou inderdaad een voorzetwand kunnen zijn. Of een enkelsteens muur waartegen het frame aan de achterkant is geplaatst.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_49719017
Ik heb ergens gehoord dat het te maken heeft met tegendruk en evenwicht.
De kant die in de muur steekt is extra verzwaard, zodat de trede aan de voorkant verder kan uitsteken en toch stevig blijft.
Maar natuurkunde is nooit mijn sterkste vak geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_49727650
Hmm dat zou vervelend zijn aangezien het in de muur moet komen die tegen het huis van de buren staat. Het is wel een muur met dubbele spouw, maar ik betwijfel of er ruimte genog is om er een grote constructie in te bevestigen.
pi_49727752
Oh, ik vind dat ook zo ontzettend mooi!
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 24 mei 2007 @ 19:31:49 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49736087
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:45 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]

Nee, maar ziet er wel mooi uit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49739813
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 08:56 schreef 911GT2 het volgende:

Het lijkt me erg mooi maar meer dan 5000 euro is het me niet waard.
Ik ben nu niet zo op de hoogte van trapprijzen, maar me dunkt heb je voor 5000¤ bijlange niet zo'n desigtrap hoor
pi_49740032

Op bovenstaande foto zie je toch hoe diep het verankerd zit...... Je ziet de rvs rand over het glas heen, zo diep komt het dus in je muur. Nog geen halve steen.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_49740570
op einde van trede zal wel een soort bewapening zitten die wel beter verbonden zit. Zijn niet gewoon glazen treden die een stuk in een RVS kader zitten
pi_49740845
Volgens de foto wel.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
pi_49760149
Nou effe wat rondgebeld
Voor hout kost het ongeveer 700 euro per trede, glas ongeveer 1000 excl BTW incl montage.

De wand dient ongeveer 20 cm dik te zijn, en in mijn geval van dubbele spouw en kalkzandsteen spouwmuren zou er een metalen stellage tussen de spouwmuren aangebracht worden.

Maar ja 14 treden keer 700 eurie en dan btw er over word 12.000 das zeg maar best boven de begroting, maar nog niet geheel ondenkbaar dat het er komt

Eerste stap is nu in ieder geval de trapleuning aan de woonkamerkant (open met spijlen) te verwijderen... misschien geeft dat al zo veel meer rust dat ik het daar bij hou.
pi_49760381
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:55 schreef 911GT2 het volgende:

Maar ja 14 treden keer 700 eurie en dan btw er over word 12.000 das zeg maar best boven de begroting, maar nog niet geheel ondenkbaar dat het er komt
tja...je kan altijd een paar treden weglaten...met de hinkstapsprong naar boven...naar beneden is enger denk ik haha.
maar iid dat is een aardige prijs voor een trap.
pi_49764890
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 21:32 schreef Artbij het volgende:
Volgens de foto wel.
Op de foto zie je hoeveel ruimte nodig is om de trede aan een frame te bevestigen. No Way dat een standaard gipsmuur sterk genoeg is om zomaar zo'n trede aan te hangen.
pi_49764905
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:01 schreef truttebosje het volgende:

[..]

tja...je kan altijd een paar treden weglaten...met de hinkstapsprong naar boven...naar beneden is enger denk ik haha.
maar iid dat is een aardige prijs voor een trap.
Doe je dr zo'n brandweerpaal naast voor als je naar beneden moet!
pi_49768322
Een trap zoals als in het voorbeeld staat is in Nederland verboden. Er is namelijk geen balustrade, iets wat verplicht is als het hoogteverschil (de valhoogte zeg maar) 1 meter of meer is.

Wat betreft zwevende treden: je moet een momentvaste verbinding bij de muur hebben. De precieze wijze waarop je die momentvaste verbinding maakt hangt o.a. af van je muur, de gebruikte treden (in materiaal en afmeting) en het gewenste beeld.

Nog een belangrijke vraag bij het plaatsen van een glazen trap is of je het erg vindt dat de trap gaat krassen. Afhankelijk van de hardheid van het glas, de intensiteit van het gebruik van de trap en de mate van vervuiling (stof, zand, etc.) krijg je vroeg of laat onherroepelijk krassen te zien. Ik zou dus ook geen glazen trap plaatsen als ik alleen een doorzichtige trede wil hebben, want dat kan je na verloop van tijd wel vergeten.
pi_49816186
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:29 schreef Walter-Ego het volgende:
Een trap zoals als in het voorbeeld staat is in Nederland verboden. Er is namelijk geen balustrade, iets wat verplicht is als het hoogteverschil (de valhoogte zeg maar) 1 meter of meer is.
Typisch Nederlandse regeltjes en bemoeienissen. Ik heb in mijn eigen (koop)woning ook geen balustrade en van 2 trappen de leuning afgesloopt omdat we het echt heel lelijk vonden.
Staat stukken beter en ruimer, nog nooit vanaf gevallen.
Ben niet zo bang voor een house call van de trappenpolitie

vwb het krassen van glas; lekker belangrijk, hebben nu houten treden en daar krast ook van alles op en in. Ben zelf van mening dat een huis een gebruiksvoorwerp is, je leeft erin, dus je zult op den duur overal sporen van leven en dagelijks gebruik gaan zien, als iemand daar niet tegen kan kan hij of zij beter in een etalage of in de tuin gaan wonen of iets dergelijks.

Ben zelf in ieder geval erg te spreken over de trappen die op genoemde site te vinden zijn en van plan om komende maand die showroom in Amsterdam (sloterdijk) binnen te lopen.
Puur oriënterend en voor informatie, dus wat ik aan nieuwe dingen / prijzen hoor, klap ik hier natuurlijk even op het topic.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_49816501
Ik ben de naam kwijt, maar er is een programma op de tv waar deze trap in voorbij is gekomen. In dat programma komen mensen voorbij die bijzondere droomhuizen verwezelijken. De uitzending met deze trap ging over een huis dat in schotland in d emiddel off nowhere kwam.

Die treden van glas waren van dusdanig gehard glas dat er geen/nauwelijks krassen door gebruik op kwamen. Het geheel werd verlijmt en uiteindelijk had je dus een soort gepantserd glas.
Was idd wel een behoorlijke investering. Of het duur is? tsja het is maatwerk das meestal niet gratis.

persoonlijk zou ik het niet willen. Niet om de prijs, maar omdat er ergens tussen de oren de gedachte is dat je erdoor zakt als je er op gaat staan... Het slaat nergens op maar ik zou me er niet gemakkelijk bij voelen.

Wie vraagt zich af als hi/zij met handen vol de trap op gaat of die trap dat houd ? Wie zou dat wel doen als die trap van glas was....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zondag 27 mei 2007 @ 13:34:04 #35
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_49816588
http://www.allstairs.nl/

Dit is een van de besten trappen leveranciers van Nederland. Hele mooie dingen maken ze. Zo'n trap als in de openingspost is voor hen routinewerk.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_49817627
Prachtige trappen!
pi_49877976
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:29 schreef Walter-Ego het volgende:
Heb je daar een bron van, want ik ken genoeg huizen waarin dit dus niet het geval is...
pi_49908099
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:29 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van, want ik ken genoeg huizen waarin dit dus niet het geval is...
In het Bouwbesluit staat:
quote:
Een trap als bedoeld in artikel 2.24, heeft, voorzover een zijkant van een tredevlak meer dan 1 m boven een direct naast de trap gelegen vloer ligt, aan die zijkant een niet beweegbare afscheiding. De boven de voorkant van een tredevlak gemeten hoogte van die afscheiding is ten minste 0,8 m. Tussen de afscheiding en de trap is de horizontaal gemeten afstand niet groter dan 0,05 m.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_49915308
Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om een trap zonder balustrade te hebben... Als je uitglijdt kun je je nergens aan vastgrijpen en als je je niet lekker voelt (buikpijn, rugpijn) heb je ook geen enkele houvast om jezelf omhoog te sleuren.... Hebben de mensen in dit topic met trap-zonder-leuning daar geen last van dan?
I had a signature once. It was awful.
pi_49915368
Die Nederlandse regeltjes altijd. Al hang je een touwladder in je huis; het is jouw huis, toch? Las laatst ook ergens dat de plee niet direct aan de woonkamer mag grenzen. Nou lijkt mij dat ook niks, maar dat moeten mensen toch zelf weten?
pi_49915378
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In het Bouwbesluit staat:
[..]
Dank je. Maar krijg je er boetes voor, of betaald de verzekering niet uit? Of wat zijn de gevolgen?
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om een trap zonder balustrade te hebben... Als je uitglijdt kun je je nergens aan vastgrijpen en als je je niet lekker voelt (buikpijn, rugpijn) heb je ook geen enkele houvast om jezelf omhoog te sleuren.... Hebben de mensen in dit topic met trap-zonder-leuning daar geen last van dan?
Ik kan me niet herinneren dat ik de laatste 20 jaar moeite heb gehad met traplopen... Dus daar maak ik me niet zo druk over.
Maar laten we de discussie proberen te beperken tot de technische haalbaarheid, prijzen en leveranciers want iedereen heeft natuurlijk een eigen mening over hoe zijn ideaale trap er uit ziet. Ik vind dit mooi, de ander niet, gelukkig maar
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:11 schreef Isegrim het volgende:
Die Nederlandse regeltjes altijd. Al hang je een touwladder in je huis; het is jouw huis, toch? Las laatst ook ergens dat de plee niet direct aan de woonkamer mag grenzen. Nou lijkt mij dat ook niks, maar dat moeten mensen toch zelf weten?
Das raar want bij ons is dat wel het geval, en dat is niet na een verbouwing. Ok hij ligt direct aan de woonkeuken die via een onafsluitbare gang aan de woonkamer ligt... (ja het is een apart huis ik weet het)

[ Bericht 20% gewijzigd door 911GT2 op 30-05-2007 08:17:38 ]
pi_49935768
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:12 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Dank je. Maar krijg je er boetes voor, of betaald de verzekering niet uit? Of wat zijn de gevolgen?
Met aansprakelijkheidsschades zul je waarschijnlijk wel wat problemen krijgen ja. (als er iemand van de trap af flikkert, arbeidsongeschikt raakt, dan mag je waarschijnlijk best wat betalen )

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_49944665
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:12 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

[..]
Op een moment dat je een verbouwing doet waar je een bouwvergunning voor moet hebben zal de bouwvergunning afgewezen worden als je geen balustrade op je trap hebt. Als je wel een balustrade bij de bouwaanvraag getekend hebt maar deze niet daadwerkelijk uitvoert, kan de bouw stilgelegd worden (als er gecontroleerd wordt door bouw en woningtoezicht).
pi_49944820
Oh mooie trap! Zag hem een tijdje terug in een woonprogramma voorbij komen waarbij Engelse stellen hun droomhuis bouwen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_50079366
Ik vind zulke trappen ook altijd mooi, maar bedenk wel dat een glazen trap (Maar ook glazen vloeren) vaak niet echt vrouwvriendelijk zijn te noemen.
  maandag 4 juni 2007 @ 01:33:17 #46
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50079480
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:28 schreef Marsepein het volgende:
Ik vind zulke trappen ook altijd mooi, maar bedenk wel dat een glazen trap (Maar ook glazen vloeren) vaak niet echt vrouwvriendelijk zijn te noemen.
dr gaat natuurlijk iemand odner dat trapje staat
pi_50079893
Je hoeft er ook niet onder te staan om er door heen te kijken.
pi_50087001
Tja glas is misschien vrouw onvriendelijk, maar wel mooi. Ik zou denk ik niet voor glas kiezen, maar als ik dat zou doen, wat dan nog, er zijn alleen maar bekenden in huis, dus ik denk niet dat daar voieurs tussen zitten
pi_50095031
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:28 schreef Marsepein het volgende:
boeiend, ík ben geen vrouw!

Overigens, van opzij zie je niets door die treden, ze zijn zo dik dat de breking gigantisch is. Je moet er dus iig recht onder staan dan.
pi_50096378
hahaha en ik in eerste instantie maar denken dat je dat zei ivm schoonmaken van glazen traptreden.
pi_50177599
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:04 schreef zoeperzazke het volgende:
nee nog nooit last van gehad, zie het probleem ook niet zo, een mens kan toch op 2 benen lopen, hij hoeft zich toch niet op die keurige gelijke afstand tredes soort van omhoog te trekken via een leuning?
Bovendien, als je je zo enorm verschrikkelijk beroerd voelt dat je dat je je echt omhoog moet sleuren aan een trapleuning... lijkt mij dat traplopen dan je minste probleem is...
pi_50177655
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Met aansprakelijkheidsschades zul je waarschijnlijk wel wat problemen krijgen ja. (als er iemand van de trap af flikkert, arbeidsongeschikt raakt, dan mag je waarschijnlijk best wat betalen )

Geen idee wat anderen doen, maar bij mijn thuis hebben mijn vrienden niets op de 1ste verdieping (de slaapkamers) te zoeken, dus zou niet weten waarom zij 'een risico' zouden lopen op onherstelbare schade in geval van mijn trap afdonderen.
pi_50177734
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:30 schreef mcDavid het volgende:

[..]

boeiend, ík ben geen vrouw!

Overigens, van opzij zie je niets door die treden, ze zijn zo dik dat de breking gigantisch is. Je moet er dus iig recht onder staan dan.
Bovendien, rare vrienden / familie die onder de trap naar boven gaan staan kijken als jij (met rok) naar boven loopt, geloof dat ik normale vrienden / familie heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')