Hulde voor die man..quote:Op donderdag 27 november 2008 23:22 schreef sjimz het volgende:
Sleept vandaag er een punt uit voor AC Milan.
90+2, echt op zijn Pipo's
quote:Inzaghi evenaart Raúl
AMSTERDAM - Filippo Inzaghi van AC Milan schoot woensdagavond weer eens raak in het UEFA Cupduel tegen Werder Bremen. Het was zijn 66e doelpunt in Europees verband. Daarmee kwam Inzaghi op gelijk hoogte met de Raúl van Real Madrid. Ruud van Nistelrooy staat vijfde in de topschutterstand van de Europese competities. Hij scoorde tot nu toe zestig keer.
Topscorers Europese competities:
1. Raúl 66 doelpunten
3. Filippo Inzaghi 66
3. Gerd Müller 62
4. Andrei Shevchenko 61
5. Ruud Van Nistelrooy 60
6. Eusebio 56
Henrik Larsson 56
8. Thierry Henry 55
9. Alfredo Di Stefano 50
Alessandro Del Piero 50
telegraaf
Vroeger had je ook veel mindere tegenstanders.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:23 schreef methodmich het volgende:
Toch opvallend, tegenwoordig worden er veel meer wedstrijden gespeeld en desondanks staan Müller, Eusebio en Di Stefano nog in de top tien. Maakt hun prestatie des te knapper.
En Inzaghi doet het toch maar. Ongetwijfeld veel "lelijke" doelpunten, maar die tellen net zo hard. En toch denk ik niet dat hij ooit zo herinnerd gaat worden als andere spelers in deze lijst.
Dat is ook wel waar, al weegt één rondje tegen de kampioen van Luxemburg op zich niet op tegen vier extra poulewedstrijden denk ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vroeger had je ook veel mindere tegenstanders.
Geen idee maar het zal sowieso moeilijk te vergelijken zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar, al weegt één rondje tegen de kampioen van Luxemburg op zich niet op tegen vier extra poulewedstrijden denk ik.
Het zijn ook veel grotere voetballers. Müller stond als afmaker toen op eenzame hoogte. Hij had dan de Inzaghi-kwaliteit, maar dan ook nog eens een ontzettende explosiviteit, kon enorm kort draaien, veel kopkracht en veel overzicht. Alleen Shevchenko is enigzins vergelijkbaar compleet, maar dat was dan ook weer niet zo'n denderende afmaker en zijn carriere is vroegtijdig bergaf gegaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:23 schreef methodmich het volgende:
Toch opvallend, tegenwoordig worden er veel meer wedstrijden gespeeld en desondanks staan Müller, Eusebio en Di Stefano nog in de top tien. Maakt hun prestatie des te knapper.
idd.. wat een geweldenaar..quote:Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef emokid het volgende:
Kerel heeft op dit moment al een hattrick op zijn naam tegen Atalanta![]()
[ afbeelding ]
quote:Inzaghi viert driehonderdste doelpunt uit loopbaan
Filippo Inzaghi heeft zondag het 300stee doelpunt in zijn loopbaan gemaakt. De Italiaanse aanvaller van AC Milan scoorde in de uitwedstrijd bij Siena (1-5) eerst uit een hoekschop van David Beckham (0-2, nummer 299) en vervolgens maakte hij ook de 1-4.
De 35-jarige Inzaghi maakte zijn doelpunten in de competitie, de nationale beker en internationale toernooien voor onder meer AC Milan, Juventus en Atalanta. Zijn eerste maakte hij in 1992, ook tegen Siena. Dat was in de Serie C voor Leffe.
Nadat hij zijn 300ste had gemaakt, toonde Inzaghi de toeschouwers een T-Shirt met daarop '300'. "Dat had ik zaterdag gemaakt, ik wist dat mijn eerste goal tegen Siena was, het zou het lot zijn dat ik mijn 300ste tegen dezelfde club zou maken", aldus de spits.
Inzaghi is nog niet van plan te stoppen met scoren. "Ik wil zo lang mogelijk doorgaan. Mezelf kennende zal het een zware dag worden als ik moet stoppen. Maar ik prijs me gelukkig met onze coach, die me af en toe ontziet tijdens de training. Ik ben bijna 36 en ik kan niet meer aan alles meedoen."
Dit kunnen we alleen maar beamen.quote:Op maandag 16 maart 2009 07:33 schreef fathank het volgende:
Met 300 doelpunten ben je gewoon een held. Of je nou kunt voetballen of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |