abonnement Unibet Coolblue
pi_3050919
En hier weer verder
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 4 februari 2002 @ 23:09:00 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_3050987
Dit topic gaat dus over de serie Band of Brothers
gemaakt door Steven Spielberg en Tom Hanks

In de serie wordt de Easy Compagnie gevolgd in hun strijd tegen Hitler Duitsland. Volgende week zondag op sbs6 aflevering 5 waarin er wordt gevochten om een Nederlandse dijk

pi_3051157
ik ben nog ff met de aflevering van deze week bezig...
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  Redactie Frontpage maandag 4 februari 2002 @ 23:16:46 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3051195
Ja, zit midden in de Nuenen sequentie. Ziet er weer gelikt uit. Spannend.
  maandag 4 februari 2002 @ 23:22:34 #5
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_3051307
Geweldige serie weer!

Spielberg kan dat!

Gekloond: ♫
  maandag 4 februari 2002 @ 23:46:54 #6
14187 Amos
Sweet child in me, heaaaaal
pi_3051641
Yup, en volgende week speelt het zich weer in Nederland af. Wel grappig dat je steeds Nederlands hoorde tijdens de serie afgelopen zondag!
Happiness is a warm gun
pi_3052534
Zo, ik heb de afgelopen 2 dagen even de serie gekeken, ik werd toch wel even misselijk bij die beelden uit aflevering 9, niet normaal meer...
Aflevering 6 en 7 vond ik zelf de beste, aflevering 4 vond ik wel 'leuk' om te zien aangezien ik zelf uit Eindhoven kom.
[url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Zjozz]M'n DVD Collectie :)[/url]
pi_3052545
quote:
Op maandag 04 februari 2002 23:46 schreef Amos het volgende:
Yup, en volgende week speelt het zich weer in Nederland af. Wel grappig dat je steeds Nederlands hoorde tijdens de serie afgelopen zondag!
Heheheh, jah, bij die scene in Eindhoven: Dat heb je goed gedaan jongen!

was leuk om te horen...

[url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Zjozz]M'n DVD Collectie :)[/url]
  dinsdag 5 februari 2002 @ 01:52:23 #9
3767 Herald
Come get some
pi_3052591
het was gisteren ook bij Hart van Nederland "wereldfaam voor Nederlandse acteurs in een bijrol in de bekroonde serie Band of Brothers". Ik denk niet dat de wereld zo onder de indruk zal zijn van de 5 regels tekst van Hugo Metsers III
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 5 februari 2002 @ 02:37:21 #10
22197 Bamibal
\/\\/\\/\\/\\/\\/\\/\\/\\/\\/
pi_3052705
geweldige serie

ben nu de andere eps ff binnen aan het kazaa-en

An IT professional concerns himself with keeping the system clean, not the kitchen
pi_3053957
Ik volg de serie ook, en vind het echt een mooie serie.
Alleen ben ik de enige die na het kijken an een dergelijke aflevering als vorige keer enorme zin krijgt in MOHAA?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 5 februari 2002 @ 11:20:30 #12
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3054023
ik vind het echt gaaf om echt Nederlands te horen enzo

vooral dat kereltje dat die reep chocola krijgt is een leuk gezicht

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3054034
Ik vind het ook wel goed dat ze kritiosch durven te zijn. Zoals de behandeling van moffenhoeren en het doodschieten van duitsers die zich overgeven door GI's.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 5 februari 2002 @ 11:46:14 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_3054180
Was op de BBC het Nederlandse gedeelte eigenlijk ondertiteld?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3054182
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 11:46 schreef speknek het volgende:
Was op de BBC het Nederlandse gedeelte eigenlijk ondertiteld?
Volgens mij niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 5 februari 2002 @ 12:11:17 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3054354
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 11:46 schreef speknek het volgende:
Was op de BBC het Nederlandse gedeelte eigenlijk ondertiteld?
Engelsen schijnen tegenwoordig steeds meer Nederlands te verstaan.

Ik vond de tekst van die man in die schuur met Bull...tja. Typisch Hollywood. Hij speelt een Nederlander, maar wat hij zegt is niet zo boeiend. Nu valt het hier wel mee, maar die man mompelde zo dat het amper verstaanbaar was.
Maar verder geniaal weer deze aflevering. Alleen heb ik soms moeilijkheden met bijhouden wie wie is. Er lopen ook zoveel karakters rond, maar dat voegt ook wel toe aan de originaliteit. Stel je voor dat je in E.C. zat. Dan zag je ook steeds nieuwe mensen voorbij komen en mensen verdwijnen.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 5 februari 2002 @ 12:55:24 #17
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3054714
Daarom vertelde die veteraan in het begin dat hij geen nieuwe vrienden meer maakte met de nieuwelingen, hij wist dat een deel toch zou sneuvelen..
The Internets, I needs it..
pi_3058585
Stelletje achterlijke Newbies ook
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 5 februari 2002 @ 18:51:04 #19
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_3059011
Die Nederlandse man in de schuur.
dat is ook een Nederlandse acteur!
Ben alleen zo effe zijn naam kwijt.
Vind het alleen vreemd dat hij s'morgens zo weer naar buiten
kan lopen terwijl er die nacht geen gevechten zijn geweest, want het lijkt me sterk dat de duitsers nuenen zonder gevecht achterlaten.
Maar voor de rest zag het er weer strak uit.

oh ja en die achterlijke engelsen snap ik ook niet, wat is nou belangrijker een paar huizen of je eigen leven.

oke op naar de volgende zondag. greetingz

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_3059094
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 18:51 schreef jacco het volgende:
Die Nederlandse man in de schuur.
dat is ook een Nederlandse acteur!
Ben alleen zo effe zijn naam kwijt.
Vind het alleen vreemd dat hij s'morgens zo weer naar buiten
kan lopen terwijl er die nacht geen gevechten zijn geweest, want het lijkt me sterk dat de duitsers nuenen zonder gevecht achterlaten.
Maar voor de rest zag het er weer strak uit.

oh ja en die achterlijke engelsen snap ik ook niet, wat is nou belangrijker een paar huizen of je eigen leven.

oke op naar de volgende zondag. greetingz


Jack Wouterse

Die gozert in het wit was die verzetsstrijder die overigens overduidelijk een nederlands accent had in zijn engels

pi_3059243
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 18:58 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die gozert in het wit was die verzetsstrijder die overigens overduidelijk een nederlands accent had in zijn engels


Uiteraard. Het zou een beetje raar zijn als de Nederlander vloeiend Engels sprak.

Geen Brabants accent overigens.

  dinsdag 5 februari 2002 @ 20:08:12 #22
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_3059817
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 18:58 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Die gozert in het wit was die verzetsstrijder die overigens overduidelijk een nederlands accent had in zijn engels


Dat was ook de bedoeling, heb gelezen dat die gast in de eerste take zn tekst niet met genoeg dialect uitsprak, had hij daarna dus expres wat overdreven
  dinsdag 5 februari 2002 @ 21:11:45 #23
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_3060375
quote:
Op dinsdag 05 februari 2002 18:51 schreef jacco het volgende:

Vind het alleen vreemd dat hij s'morgens zo weer naar buiten
kan lopen terwijl er die nacht geen gevechten zijn geweest, want het lijkt me sterk dat de duitsers nuenen zonder gevecht achterlaten.

oh ja en die achterlijke engelsen snap ik ook niet, wat is nou belangrijker een paar huizen of je eigen leven.


Bedankt voor de naam!
maar wat vinden jullie van de punten wat ik hierboven zei
of zijn jullie het hier niet mee eens? ben benieuwd
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  woensdag 6 februari 2002 @ 17:42:05 #24
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3070810
Effe een vraagje:

In deel 1 werd gesproken over die US-duitser die werd neergeknald tijdens episode 2. Maar dat was toch helemaal niet zo? Ik meen me te herinneren dat later verteld werd dat die 'luitenant' al die gevangenen doodschoot op eentje na... en dan zag je dat shot van die US-duitser met een sigaret in zijn trillende hand.

Verder vond ik episode 4 inderdaad een beetje rommelig zoals eerder al mensen vonden.

Maar voor de rest is het echt een topserie! Jammer dat SBS hem zo laat (op zondag!!!!) uitzend. Fox is iets eerder, maar ja: je wilt hem zo snel mogelijk zien

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  zondag 10 februari 2002 @ 01:37:15 #25
20368 BadMotha
Wat de N@#k doe ik hier?.....
pi_3110945
Ja, en dan is het aftellen naar Episode 9: "Why We Fight",
heb de serie in z'n geheel op de BBC gevolgd,
en deze episode is bijzonder aangrijpend...

'k zal er maar niks over zeggen, we houden de spannning er nog ff in.
En een flesje champagne uit Hitlers wijnkelder is ook wel lekker op z'n tijd..(ep. 10)

ssssst!!

He is one BadMotha
  zondag 10 februari 2002 @ 01:44:41 #26
22506 BAD-ASS
I want cheetagirly
pi_3111012
Ook al gezien in amerika daar was de hele serie in een week op tv. Ik wacht echt op de dag dat hij uit komt op DVD maar ja wordt wachten. Rond oktober komt hij uit!
Kerrigan my queen infest me like ur slaves. Or let me feel your blades and die for the swarm
pi_3119662
*Schop*

Zometeen op Sbs6!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3119697
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:41 schreef Strolie75 het volgende:
*Schop*

Zometeen op Sbs6!


K*t, bedankt voor de schop!! Die zou ik dus opnemen vanavond aangezien m'n vriendin er niet is en we 'm morgen samen wilden bekijken!

*band in video propt*

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3119706
*gaat kijken*
Doeiii
pi_3119715
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:45 schreef Jarno het volgende:
K*t, bedankt voor de schop!!
@ your service!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3119728
quote:
Op zondag 10 februari 2002 22:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

@ your service!


*proest*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage zondag 10 februari 2002 @ 22:47:59 #32
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3119731
Het begint steeds later he?
pi_3120094
*Excuses voor het ontbreken van de ondertiteling*

Ach jah het is zo moeilijk.

[Edit]Het is alweer gefixt zie ik [/Edit]

[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_3120130
Tis maar goed dat ze het ook op maandag nog een keer herhalen... want ik ben het nu al voor de 2de x vergete om op zondag te kijke
pi_3123356
Jacco vroeg waarom Bull zo naar buiten kon lopen de volgende ochtend. Dit kwam omdat de Duitsers zich die nacht hadden teruggetrokken naar Veghel, om daar de Amerikanen weer op te wachten.
A mind with a heart of it's own
pi_3126527
gaaaf man als ik aan iemand boven de rivieren vraag waar mijn woonplaats ligt hebben ze geen idee, maar als ik nu aan amerikaan hetzelfde vraag weten ze het allemaal
  maandag 11 februari 2002 @ 16:21:15 #37
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_3126568
quote:
Op zondag 10 februari 2002 23:16 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
*Excuses voor het ontbreken van de ondertiteling*

Ach jah het is zo moeilijk.

[Edit]Het is alweer gefixt zie ik [/Edit]


Ik miste ze niet eens, ze storen toch alleen maar.
Explore the World
  maandag 11 februari 2002 @ 20:33:31 #38
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_3129643
quote:
Op maandag 11 februari 2002 11:34 schreef DrMarten het volgende:
Jacco vroeg waarom Bull zo naar buiten kon lopen de volgende ochtend. Dit kwam omdat de Duitsers zich die nacht hadden teruggetrokken naar Veghel, om daar de Amerikanen weer op te wachten.
He thanks man, dan is het alweer een stuk duidelijker
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  maandag 11 februari 2002 @ 23:04:20 #39
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_3131782
Ik vind het op zich een hele goeie serie, maar ik heb wel moeite om de namen aan de gezichten te koppelen. De personages worden ook niet echt uitgewerkt... Wat ik bedoel is dat ik niet een echte binding met de kern van EC voel. Ik weet niet eens wie er nou wel en niet echt bij horen... De enige die ik nu ken is Bull, omdat hij een tijdje alleen in beeld is geweest.

Maar qua documentaire gehalte is het wel een goeie serie die oorlog niet als stoer en heldhaftig weergeeft, maar als een smerige zaak waar mensen elkaar de meest gruwelijke dingen aandoen.

pi_3131850
quote:
Op zondag 10 februari 2002 01:44 schreef BAD-ASS het volgende:
Ook al gezien in amerika daar was de hele serie in een week op tv. Ik wacht echt op de dag dat hij uit komt op DVD maar ja wordt wachten. Rond oktober komt hij uit!
Ik hoorde April
Nederland <---> America?
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
pi_3141164
de aflevering in nederland was goed, maar kon er zelf niet veel in herkennen. Eigenlijk niks. Mijn opa kijkt er ook na, en vond het ook tegen vallen. Die kerk leek niet eens op een kerk hier uit Eindhoven. Maar ja om het in eindhoven te filmen is ook niet alles. Welke oorspronkelijke huizen van toen staan er nog ?
"We few. We happy few. We Band of Brothers. For those who shed their blood with us today shall always be our Brothers."
pi_3141211
Maar qua documentaire gehalte is het wel een goeie serie die oorlog niet als stoer en heldhaftig weergeeft, maar als een smerige zaak waar mensen elkaar de meest gruwelijke dingen aandoen.


maar op een of andere manier genieten er wij nu toch van.

"We few. We happy few. We Band of Brothers. For those who shed their blood with us today shall always be our Brothers."
  dinsdag 12 februari 2002 @ 18:16:39 #43
3767 Herald
Come get some
pi_3141352
quote:
Op maandag 11 februari 2002 23:04 schreef Chevalric het volgende:
Ik vind het op zich een hele goeie serie, maar ik heb wel moeite om de namen aan de gezichten te koppelen. De personages worden ook niet echt uitgewerkt... Wat ik bedoel is dat ik niet een echte binding met de kern van EC voel. Ik weet niet eens wie er nou wel en niet echt bij horen... De enige die ik nu ken is Bull, omdat hij een tijdje alleen in beeld is geweest.
dit vind ik dus ook. Kapitein Winters is zeg maar de spil die alles bijeen houdt. Wat zijn vriend kapitein Nixon precies doet weet ik dus ook niet. Die komt altijd na een gevecht even kijken hoe het is geweest.

Zo nu en dan zie je nog wel oude easy co. vedetten zoals Guarnere, Malarkey, Bull, flapoor en die gast die in ep1 de generaal imiteerde. Perconte is ook al een aantal afleveringen zoek, Speirs die Blight zo zat op te jutten in ep3 is daarna ook nooit meer in beeld geweest.

Ja leuk dat iedereen dat dan realistisch en ontzettend goed vindt (wat ze al na 5 minuten zeiden) maar het zorgt er niet voor dat je je kan meeleven met de groep.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3141603
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 18:16 schreef Herald het volgende:

[..]

dit vind ik dus ook. Kapitein Winters is zeg maar de spil die alles bijeen houdt. Wat zijn vriend kapitein Nixon precies doet weet ik dus ook niet. Die komt altijd na een gevecht even kijken hoe het is geweest.

Zo nu en dan zie je nog wel oude easy co. vedetten zoals Guarnere, Malarkey, Bull, flapoor en die gast die in ep1 de generaal imiteerde. Perconte is ook al een aantal afleveringen zoek, Speirs die Blight zo zat op te jutten in ep3 is daarna ook nooit meer in beeld geweest.

Ja leuk dat iedereen dat dan realistisch en ontzettend goed vindt (wat ze al na 5 minuten zeiden) maar het zorgt er niet voor dat je je kan meeleven met de groep.


Is eigenlijk het enige minpunt van de serie.

Wel een groot minpuntje eigenlijk. Maar toch. Het enige minpunt! Vind ik.

pi_3142297
Nu ik voor de 2e maal de serie zie en intussen ook het boek heb gelezen is het me veel duidelijker en snap je de serie veel meer.

ISBN 0-7434-2990-7

pi_3142429
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 18:16 schreef Herald het volgende:

maar het zorgt er niet voor dat je je kan meeleven met de groep.


Dan moet je bouquette reeks boekjes lezen. Dit is een docu-soap en geen Titanic film. ZIJ hebben een band , niet jij met de karakters. Daar gaat het over. Sta maar eens stil bij het feit dat iedereen zomaar iedereen neerschiet terwijl ze elkaar niet kennen (zoals de luitenant die duitser (kind nog) neerschoot. Of beter , loop eens over een oorlogskerkhof en lees de stenen.

Spielberg heeft soms tijd voor dit soort films/series vanwege zijn achtergrond als jood , dit is geen film waar alles zomaar zonder na te denken meteen klip en klaar is.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_3142573
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef Guus het volgende:

[..]

Dan moet je bouquette reeks boekjes lezen. Dit is een docu-soap en geen Titanic film. ZIJ hebben een band , niet jij met de karakters. Daar gaat het over. Sta maar eens stil bij het feit dat iedereen zomaar iedereen neerschiet terwijl ze elkaar niet kennen (zoals de luitenant die duitser (kind nog) neerschoot. Of beter , loop eens over een oorlogskerkhof en lees de stenen.

Spielberg heeft soms tijd voor dit soort films/series vanwege zijn achtergrond als jood , dit is geen film waar alles zomaar zonder na te denken meteen klip en klaar is.


psies Spielberg/ Hanks hebben het waarschijnlijk met opzet zo gedaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2002 @ 22:06:11 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3143585
Jack Wouterse vind de serie vakkundig gemaakt maar ergert zich eraan dat in de serie iedereen alles en iedereen fout is (Nederlandse Moffenhoeren en de Duitsers zelf) behalve de Amerikanen. Die doen alles goed. Dat zei hij in De Gids.
pi_3143671
Tja dat is Amerika, alles wat zij hebben gedaan is in hun ogen goed. Niet meteen toen, maar na enkele tientallen jaren. Nu komt Vietnam ook weer aan de beurt met We Were Soldiers. Amerika goed, vietnamezen slecht. Zo zal het ook altijd gaan. Nu zeker na de aanslagen in New York op XTC.
"We few. We happy few. We Band of Brothers. For those who shed their blood with us today shall always be our Brothers."
pi_3159052
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 22:06 schreef SunChaser het volgende:
Jack Wouterse vind de serie vakkundig gemaakt maar ergert zich eraan dat in de serie iedereen alles en iedereen fout is (Nederlandse Moffenhoeren en de Duitsers zelf) behalve de Amerikanen. Die doen alles goed. Dat zei hij in De Gids.
Dat de Duitsers als fout worden afgeschilderd is logisch. Dat is de beleving binnen Easy. En ALLEEN de Nederlandse moffenhoeren zijn fout. Alhoewel... De Easymannen hadden duidelijk medelijden met die ene individuele moffenhoer (met kind) die ze onderweg tegenkwamen.

En ik kan me een aantal scenes herinneren waarin Amerikanen zonder pardon krijgsgevangenen (of zich overgevenden) omleggen. Of die ene gast die in de vorige aflevering op zijn gemak gewonden aan het afknallen was? Hij moest later met één patroon op pad met een groep krijgsgevangenen. Ook niet voor niets dat Winters dat op die manier oploste.

Dat vind ik juist wel verfrissend aan BoB, de Amerikanen gedragen zich ook als schoften.

Klein spoilertje:

In een volgende aflevering (in Why We Fight geloof ik) zit wel iets storends, daar worden drie Duitsers een hut uitgesleurd die daarna op de knieën moeten en een kogel door de kop krijgen.
Dat gebeurt nou weer net niet door Amerikanen. Ik herkende ook de uniformen niet 1-2-3, het leken Fransen (door de helmen), maar die vochten in die tijd volgens mij met Amerikaanse helmen op. En de kleur van de uniformen was bruinig, wat de Fransen ook weer uitsluit.
En nou denk ik best wat te weten van WOII, maar die twee "vreemde" soldaten kan ik niet thuisbrengen. Iemand??

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 februari 2002 @ 10:02:41 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3159414
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 09:09 schreef qube808 het volgende:
Dat gebeurt nou weer net niet door Amerikanen. Ik herkende ook de uniformen niet 1-2-3, het leken Fransen (door de helmen), maar die vochten in die tijd volgens mij met Amerikaanse helmen op. En de kleur van de uniformen was bruinig, wat de Fransen ook weer uitsluit.
En nou denk ik best wat te weten van WOII, maar die twee "vreemde" soldaten kan ik niet thuisbrengen. Iemand??
De prinses irene brigade, duidelijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_3196264
Beetje offtopic, weet iemand of deze serie op DVD te krijgen is?
pi_3196421
quote:
Op zondag 17 februari 2002 16:18 schreef slakkie het volgende:
Beetje offtopic, weet iemand of deze serie op DVD te krijgen is?
In november pas, geloof ik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3196483
Beetje offtopic, weet iemand of deze serie op DIVX te krijgen is?
pi_3198727
vanavond!1
pi_3199214
Vanavond is Episode 6: Bastogne aan de beurt. De centrale rol in deze aflevering is weggelegd voor Medic Eugene Roe.
Eugene Roe is al een tijdje overleden (Dec 30, 1998) maar zijn kleinkinderen heeft een site/forum opgezet met daarop relevante informatie over Easy Company.
http://www.tircuit.com/bandofbrothers
Door de postings heen kom je ook reacties tegen van andere mensen die familie zijn van leden van Easy.

Voor info en achtergronden over de verschillende leden van Easy is dit toch wel een aanrader.

pi_3199423
quote:
Op zondag 17 februari 2002 19:48 schreef CrazyCavia het volgende:
Vanavond is Episode 6: Bastogne aan de beurt. De centrale rol in deze aflevering is weggelegd voor Medic Eugene Roe.
Eugene Roe is al een tijdje overleden (Dec 30, 1998) maar zijn kleinkinderen heeft een site/forum opgezet met daarop relevante informatie over Easy Company.
http://www.tircuit.com/bandofbrothers
Door de postings heen kom je ook reacties tegen van andere mensen die familie zijn van leden van Easy.

Voor info en achtergronden over de verschillende leden van Easy is dit toch wel een aanrader.


ja vraagje aan iedereen! Vanavond is het weer zo ver maar ik krijg gasten op bezoek die de film 2001 a space odyssey van S. Kubrick willen bekijken en ik ben vergeten de tv gids te kopen. Ik herinner mij dat Band Of Brothers morgenavond ook word uitgezonden

weet iemand of dat klopt? En zo ja op welke zender en hoelaat?

thnks!

glg

I just love the G4 Dual Powermacs
  FOK!fossiel zondag 17 februari 2002 @ 20:07:54 #58
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3200579
quote:
Op zondag 17 februari 2002 20:07 schreef cptmarco het volgende:
V8 om 22.15
thanks!

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2002 @ 21:25:39 #60
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3200738
quote:
Op zondag 17 februari 2002 20:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Vanavond is het weer zo ver maar ik krijg gasten ---> 2001 a space odyssey van S. Kubrick kijken
Jij haat visite he?
  maandag 18 februari 2002 @ 00:09:54 #61
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_3203068
Ik vind aflevering 6 toch wel de beste aflevering.

Wel grappig om te zien dat zo'n medic weinig te maken heeft met de gevechten. Hij constant in en uit de frontlinie.

Don't love if you want to die in peace.
pi_3203845
quote:
Op zondag 17 februari 2002 21:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Jij haat visite he?


ghehehe naaa 2001 is topfilm, alleen wel wat vaak gezien...

morgen band of brothers...

glg

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3204999
Wie weet wanneer ze nog 1 keer vanaf het eerste aflevering gaan uitzenden ofzo? Want ik heb geen zin om ergens midden in een verhaal in te stappen
  donderdag 21 februari 2002 @ 13:39:26 #64
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3248782
Volgens mij is medic nog het gevaarlijkste beroep ook.
- Iedereen zit in een schuttersputje en hij loopt vol in zicht rond.

- Iedereen schuilt achter iets door het geweervuur en hij staat in the open een gewonde op te lappen terwijl de kogels rondvliegen.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_3248897
quote:
Op zondag 17 februari 2002 19:48 schreef CrazyCavia het volgende:
Vanavond is Episode 6: Bastogne aan de beurt. De centrale rol in deze aflevering is weggelegd voor Medic Eugene Roe.
Eugene Roe is al een tijdje overleden (Dec 30, 1998) maar zijn kleinkinderen heeft een site/forum opgezet met daarop relevante informatie over Easy Company.
http://www.tircuit.com/bandofbrothers
Door de postings heen kom je ook reacties tegen van andere mensen die familie zijn van leden van Easy.

Voor info en achtergronden over de verschillende leden van Easy is dit toch wel een aanrader.


eej bedankt voor die link... dat is me nog eens een forum zeg!
  donderdag 21 februari 2002 @ 14:14:04 #66
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_3249488
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 13:39 schreef Vamos het volgende:
Volgens mij is medic nog het gevaarlijkste beroep ook.
- Iedereen zit in een schuttersputje en hij loopt vol in zicht rond.

- Iedereen schuilt achter iets door het geweervuur en hij staat in the open een gewonde op te lappen terwijl de kogels rondvliegen.


Je vergeet het leukste van het hele gebeuren: hij heeft geen wapen (ik heb 'm tenminste geen wapen zien dragen, zelfs geen pistool).
  donderdag 21 februari 2002 @ 14:20:40 #67
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_3249617
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 20:00 schreef Guus het volgende:

[..]

Dan moet je bouquette reeks boekjes lezen. Dit is een docu-soap en geen Titanic film. ZIJ hebben een band , niet jij met de karakters. Daar gaat het over. Sta maar eens stil bij het feit dat iedereen zomaar iedereen neerschiet terwijl ze elkaar niet kennen (zoals de luitenant die duitser (kind nog) neerschoot. Of beter , loop eens over een oorlogskerkhof en lees de stenen.

Spielberg heeft soms tijd voor dit soort films/series vanwege zijn achtergrond als jood , dit is geen film waar alles zomaar zonder na te denken meteen klip en klaar is.


Dit vind ik dus een beetje onzin... Het hoeft ook geen soap te worden of een Titanic-verhaal. Maar als iemand van de eerste lichting van Easy geraakt wordt, moet het toch op z'n minst zo zijn dat ik mee kan leven. Dat kan ik niet met een pop in legerkleding, dat kan ik wel met een echt persoon. Daar gaat het om.
De horror van oorlog is me allang duidelijk en dat wordt ook in deze serie goed weergegeven. Ik moet er niet aan denken dat ik tussen de rondfluitende kogels iemand anders overhoop moet knallen. Of nog erger een broekie van 16, 17 moet doden omdat hij een ander uniform aanheeft dan ik.
  donderdag 21 februari 2002 @ 16:37:00 #68
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_3251817
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 14:20 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dit vind ik dus een beetje onzin... Het hoeft ook geen soap te worden of een Titanic-verhaal. Maar als iemand van de eerste lichting van Easy geraakt wordt, moet het toch op z'n minst zo zijn dat ik mee kan leven. Dat kan ik niet met een pop in legerkleding, dat kan ik wel met een echt persoon. Daar gaat het om.


Als je de personages niet goed kent is het misschien handig om ehh.. nog een keer te gaan kijken?
Don't love if you want to die in peace.
  maandag 25 februari 2002 @ 01:38:05 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_3290929
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 14:20 schreef Chevalric het volgende:
Maar als iemand van de eerste lichting van Easy geraakt wordt, moet het toch op z'n minst zo zijn dat ik mee kan leven. Dat kan ik niet met een pop in legerkleding, dat kan ik wel met een echt persoon. Daar gaat het om.
Toch vond ik het deze keer erg jammer dat een aantal van die bekende afgevoerd werden. Vooral Guarnere, dat was de enige die ik de hele tijd herkende (samen met de officieren). Wel leuk hoe ze dan verminkt toch nog grappen maken 'see I told you I'd beat ya to the States Joe'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3293568
quote:
Op maandag 18 februari 2002 00:09 schreef Mr.Black het volgende:
Ik vind aflevering 6 toch wel de beste aflevering.

Wel grappig om te zien dat zo'n medic weinig te maken heeft met de gevechten. Hij constant in en uit de frontlinie.


Inderdaad. Ik vond afl. 6 ook de beste. eigenlijk vond ik die van gister een beetje tegenvallen. Het is wel duidelijk te zien dat elke aflevering een andere regiseur heeft, en dus een andere stijl van filmen.
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  maandag 25 februari 2002 @ 13:03:22 #71
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3294323
Effe iets anders:

Persoonlijk vind ik de intro-theme van deze serie een van de allermooiste die ik gehoord heb.

Prachtige muziek gewoon.

Iemand het hier mee eens?

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_3294367
De muziek is inderdaad erg mooi! Via http://band-of-brothers.startkabel.nl heb ik deze link gevonden: http://www.bandofbrotherssoundtrack.com

Kan je verschillende stukken muziek uit de serie beluisteren.

pi_3299209
quote:
Op maandag 25 februari 2002 01:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Toch vond ik het deze keer erg jammer dat een aantal van die bekende afgevoerd werden. Vooral Guarnere, dat was de enige die ik de hele tijd herkende (samen met de officieren). Wel leuk hoe ze dan verminkt toch nog grappen maken 'see I told you I'd beat ya to the States Joe'.


Ja, idd. Erg jammer. Kzal die gast echt missen met z'n opmerkingen. Then again, hij mist een been, toch? Misschien zie je hem later wel weer...

Dit was overigens weer een goeie episode, al was de vorige episode nog net een tikkie beter denk ik ook ja.

pi_3304515
Wel, ik was verrast bij het zien van Part 7 'Breaking Point' op SBS 6.
Ik heb deze deel namelijk vaker gezien op video, de BBC versie.
Niet alleen Part 3 'Carentan' was verknipt op de BBC, maar ook part 7...en niet zo'n beetje ook.
Deze deel was tot nu toe ook het langst, ruim een uur en een kwartier. Volgens mij vond de BBC dat te lang en besloten het dus maar in te korten. >:(
Heel wat scenes die ik vandaag en gisteren heb gezien op SBS6/V8 ontbraken bij de BBC versie!!!

Hier zijn een enkele:

- De scene waar de jonge 'Replacement' word voorgesteld aan de mannen van Easy Company.
- Gesprek tussen Carwood Lipton en Winters. Lipton maakt zich zorgen over Lt. Dike en de aankomende aanval op 'Foy'
- De korte scene waar een soldaat met zijn blote handen een 'Foxhole' probeert te graven.
- 2nd Lt. Peacock's afscheid

Zo waren er veel meer ontbrekende scenes in de BBC versie...totaal ruim een kwartier!!! >:O
Ik haat BBC!!!

Ik ben blij dat ik deze deel alsnog op SBS6 ongeknipt heb gezien...nou ja, ongeknipt, de aftiteling ontbrak! Iets wat ik haat van de meeste commerciele zenders, end credits niet laten zien!
RTL 4 en 5 zijn een beetje een uitzondering, die laten soms nog end credits zien...heel soms.

***MI TROOPER***
  dinsdag 26 februari 2002 @ 10:32:40 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_3306503
Deze aflevering leek inderdaad een stuk langer te duren dan de anderen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3306655
quote:
Op maandag 25 februari 2002 11:57 schreef bluegrass het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vond afl. 6 ook de beste. eigenlijk vond ik die van gister een beetje tegenvallen. Het is wel duidelijk te zien dat elke aflevering een andere regiseur heeft, en dus een andere stijl van filmen.


oke, ik neem mijn eigen woorden dus terug. Had zondag slechts de eerste helft gezien, gister de rest, en het was toch écht een hele mooie aflevering. ooral ook de muziek, plaisir d'amour, aan het einde!
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  Redactie Frontpage dinsdag 26 februari 2002 @ 11:07:15 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3306812
Raar dat de BBC knipt vanwege de lengte. Het is niet zo dat er adverteerders klaarstaan met hun commercials.
pi_3306923
quote:
Op maandag 11 februari 2002 23:04 schreef Chevalric het volgende:
Ik vind het op zich een hele goeie serie, maar ik heb wel moeite om de namen aan de gezichten te koppelen. De personages worden ook niet echt uitgewerkt... Wat ik bedoel is dat ik niet een echte binding met de kern van EC voel. Ik weet niet eens wie er nou wel en niet echt bij horen... De enige die ik nu ken is Bull, omdat hij een tijdje alleen in beeld is geweest.

Maar qua documentaire gehalte is het wel een goeie serie die oorlog niet als stoer en heldhaftig weergeeft, maar als een smerige zaak waar mensen elkaar de meest gruwelijke dingen aandoen.


Ja inderdaad. dat is heel jammer en best wel een gemiste kans. De nadruk is vooral gelegd op het camerawerk, de aankleding etc. Het verhaal zelf kom er wat minder goed uit, metname de persionages. Als er iets meer aandacht aan het verhaal was besteed en je een binding had gvoeld met de personages zou de film veel indrukwekkender zijn en veel langer bij je blijven hangen. Heel jammer, maar typisch spielberg/amerikaans. (en dan denk ik: kan hij zelf na niet bedenken dat wanneer hij zijn filmwerk combineert met een uitstekend verhaal hij écht een uitmuntende film kan maken?)
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3315328
Ik vond eerlijk gezegd de vorige aflevering heel goed.
Vooral hoe erg het de verschrikking eigenlijk liet zien van het mortiervuur waar de EC onder lag in het bos.
Jammer dat Joe Toye eruit is nu, z'n hele been eraf man, en dat terwijl ie juist uit de hulppost was gekomen omdat ie weer bij de mannen wou zijn.

Vraag me af offie het overleefd heeft.... Ook vet lullig voor die gast die zichzelf doodschoot met z'n Luger...

Strakste actie vond ik trouwens die soldaat die dwars door het Duitse kamp rende en toen snel weer terug zonder geraakt te worden

Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
  dinsdag 26 februari 2002 @ 22:30:39 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_3316421
Ja, toch wel mooi hoe ze zo'n heel onverschrokken aura om Spiers heen weten te creëren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fossiel dinsdag 26 februari 2002 @ 22:34:29 #81
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3316484
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 11:19 schreef bluegrass het volgende:

[..]

De nadruk is vooral gelegd op het camerawerk, de aankleding etc. Het verhaal zelf kom er wat minder goed uit, metname de persionages. Als er iets meer aandacht aan het verhaal was besteed en je een binding had gvoeld met de personages zou de film veel indrukwekkender zijn en veel langer bij je blijven hangen. Heel jammer, maar typisch spielberg/amerikaans.


volgens mij is het juist niet amerikaans, amerikanen willen in series/films graag helden neerzetten waar iedereen zich mee kan identificeren. Dat heb je met BoB niet, daar draait het om het verhaal en niet om de individuele heldenrol (iedereen die er vocht is een held).

Tenminste dat denk ik

pi_3316496
Echt nog steeds een hele gafe serie dat Band of Brothers.

De aflevering van afgelopen zondag vond ik tot nu toe wel één van de hardste. Veel doden en gewonden, en alle ongelukken trouwens heel goed gefilmd.

En inderdaad was de scene van die soldaat die het veld vol Duitsers over stak wel lef hebben hoor. Echt een hele strakke actie.

Sjaggo zijn is zonde van je dag
pi_3318874
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 22:34 schreef cptmarco het volgende:

[..]

volgens mij is het juist niet amerikaans, amerikanen willen in series/films graag helden neerzetten waar iedereen zich mee kan identificeren. Dat heb je met BoB niet, daar draait het om het verhaal en niet om de individuele heldenrol (iedereen die er vocht is een held).

Tenminste dat denk ik


Maar de personages blijven heel erg oppervlakkig. Iemand hierboven zei ook al (heel kenmerkend) dat hij/zij de namen van de personen nog steeds niet echt onthield/kende. Je leert de personen niet kennen en dat is wel jammer. wanneer de personages wat sterker zouden zijn uitgewerkt zou dat het verhaal ten goede zijn gekomen en zou het wat meer met me hebben gedaan.
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3320308
quote:
Op Tuesday 26 February 2002 21:10 schreef Diepvrieskip het volgende:
Ik vond eerlijk gezegd de vorige aflevering heel goed.
Vooral hoe erg het de verschrikking eigenlijk liet zien van het mortiervuur waar de EC onder lag in het bos.
Was volgens mij 88mm kanonvuur, geen mortier. Kon je mooi zien aan de niet ontplofte granaat.
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_3339210
Vandaag de Making Off van band of brothers gedownload. Echt een heel gaaf stukje TV je ziet in 33 minuten een paar episodes terugkomen en hoe ze sommige stukken geregiseerd hebben. Verder komen de meest bekende acteurs aan het woord (Guarnere, Malarkey, Toye, Liebgott, Winters) en vertellen zij over de serie.

Echt een downloadaanrader

Forever and ever let's make this last forever!
  Redactie Frontpage donderdag 28 februari 2002 @ 17:50:13 #86
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3339452
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 17:27 schreef barthezzz het volgende:
en vertellen zij over de serie.
Laat me raden: over hoe geniaal Spielberg en Hanks wel zijn en hoe bijzonder het is dat juist ZIJ aan de serie mogen meewerken en dat we WWII nooit mogen vergeten.
pi_3339509
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 17:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Laat me raden: over hoe geniaal Spielberg en Hanks wel zijn en hoe bijzonder het is dat juist ZIJ aan de serie mogen meewerken en dat we WWII nooit mogen vergeten.


Nee het gaat meer over de opnametechnieken, hoe ze dat beleefden. En over een soort kamp waar de acteurs 10 dagen met een legerofficier in hebben gezeten om te laten zien hoe zo'n trainingskamp was.
Forever and ever let's make this last forever!
  donderdag 28 februari 2002 @ 18:18:55 #88
3767 Herald
Come get some
pi_3339821
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 17:27 schreef barthezzz het volgende:
Liebgott
wie?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3339833
quote:
Op zondag 17 februari 2002 16:34 schreef Duiveltja het volgende:
Beetje offtopic, weet iemand of deze serie op DIVX te krijgen is?
de svcd versies zijn mooi... breedbeeld, ongeknipt, geen ondertitels.. perfect
  donderdag 28 februari 2002 @ 18:23:11 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_3339880
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 18:19 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
de svcd versies zijn mooi... breedbeeld, ongeknipt, geen ondertitels.. perfect
Maar wel van een ontzettende ruk kwaliteit (die van mij dan)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 februari 2002 @ 18:24:49 #91
3767 Herald
Come get some
pi_3339898
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 18:23 schreef speknek het volgende:
Maar wel van een ontzettende ruk kwaliteit (die van mij dan)
zaad zeg
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3347399
Ik vond de afgelopen twee afleveringen echt het beste, o.a. omdat je nu echt zag wat voor band die jongens met elkaar hadden. Ik baal er zelf ook echt verschrikkelijk van dat Guarnere eruit ligt. Dat was samen met Lt. Winters en Buck Compton de enige die ik er altijd uit wist te halen. Ook de setting was ongelooflijk mooi met al die sneeuw. Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk? Tien toch?
Niet rechts.
  vrijdag 1 maart 2002 @ 14:52:32 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_3350590
Ja, nog maar twee dus
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3350698
quote:
Op vrijdag 01 maart 2002 14:52 schreef speknek het volgende:
Ja, nog maar twee dus [afbeelding]
En dan tot de herfst wachten op de DVD.
Niet rechts.
  zaterdag 2 maart 2002 @ 23:57:43 #95
20368 BadMotha
Wat de N@#k doe ik hier?.....
pi_3365932
en dan te bedenken, dat die laatste 2 afleveringen (Bastogne) voor het grootste deel in een ongebruikte vliegtuighangar zijn opgenomen.
dat zie je er dus echt niet aan af.
(heb "the making of" via Kazaa gedownt, vandaar..)
als je het niet beter weet, dan hebben die gasten het dus echt koud,
check de rode neuzen van Dick Winters (koud hè, met zo'n naam)en kornuiten.
terwijl het daar ver boven nul was.
knap stukje acteerwerk.
en die ontploffende bomen waren van glasfiber o.i.d.,
special effects zijn uit de kunst.
He is one BadMotha
  zondag 3 maart 2002 @ 00:06:45 #96
20368 BadMotha
Wat de N@#k doe ik hier?.....
pi_3366038
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 09:09 schreef qube808 het volgende:

[..]

Dat de Duitsers als fout worden afgeschilderd is logisch. Dat is de beleving binnen Easy. En ALLEEN de Nederlandse moffenhoeren zijn fout. Alhoewel... De Easymannen hadden duidelijk medelijden met die ene individuele moffenhoer (met kind) die ze onderweg tegenkwamen.

En ik kan me een aantal scenes herinneren waarin Amerikanen zonder pardon krijgsgevangenen (of zich overgevenden) omleggen. Of die ene gast die in de vorige aflevering op zijn gemak gewonden aan het afknallen was? Hij moest later met één patroon op pad met een groep krijgsgevangenen. Ook niet voor niets dat Winters dat op die manier oploste.

Dat vind ik juist wel verfrissend aan BoB, de Amerikanen gedragen zich ook als schoften.

Klein spoilertje:

In een volgende aflevering (in Why We Fight geloof ik) zit wel iets storends, daar worden drie Duitsers een hut uitgesleurd die daarna op de knieën moeten en een kogel door de kop krijgen.
Dat gebeurt nou weer net niet door Amerikanen. Ik herkende ook de uniformen niet 1-2-3, het leken Fransen (door de helmen), maar die vochten in die tijd volgens mij met Amerikaanse helmen op. En de kleur van de uniformen was bruinig, wat de Fransen ook weer uitsluit.
En nou denk ik best wat te weten van WOII, maar die twee "vreemde" soldaten kan ik niet thuisbrengen. Iemand??


Russen misschien? of zaten die Russen nog in het oosten hun wonden te likken...
heb die scene net een paar keer bekeken.
de taal kan niet 1-2-3 herkennen, of iemand moet weten wat
"Azjnoe" betekent(?) lijkt me Frans...
He is one BadMotha
pi_3369279
quote:
Op zondag 03 maart 2002 00:06 schreef BadMotha het volgende:

[..]

Russen misschien? of zaten die Russen nog in het oosten hun wonden te likken...
heb die scene net een paar keer bekeken.
de taal kan niet 1-2-3 herkennen, of iemand moet weten wat
"Azjnoe" betekent(?) lijkt me Frans...


Tsja, als je "asseyez-vous" (ga zitten) een beetje snel uitspreekt... Zouden het dan toch Fransen zijn.
Merkwaardig, als je foto's uit die tijd erbij pakt lopen ze er echt anders bij...
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  zondag 3 maart 2002 @ 12:51:13 #98
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3369314
Het zijn Fransen, er zaten veel Fransen krijgsgevangen in Duitsland. Ze werden meestal gebruikt als goedkope arbeidskrachten. Ze zullen we door de Amerikanen zijn bevrijd.

Al kan ik me ook vaag herinneren dat er tussen de Amerikanen en de Fransen onder de Gaulle en soort race was van wie als eerste het adelaarsnest zou bereiken.

Maar het waren duidelijk franse uniformen, en ze spraken ook frans.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 3 maart 2002 @ 22:13:45 #99
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3375563
* schop omhoog voor al diegene die het steeds vergeten (zoals ik normaal gesproken) *

SBS6 22:30 - 23.40 uur

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 3 maart 2002 @ 22:14:17 #100
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_3375574
quote:
Op zondag 03 maart 2002 22:13 schreef Barb het volgende:
* schop omhoog voor al diegene die het steeds vergeten (zoals ik normaal gesproken) *

SBS6 22:30 - 23.40 uur


Baggertijd.. elke maandag moe op het werk
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 3 maart 2002 @ 22:24:03 #101
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3375733
quote:
Op zondag 03 maart 2002 22:14 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Baggertijd.. elke maandag moe op het werk


Ga dan voor de herhaling op maandag, die begint meestal wat eerder geloof ik (ik denk op V8, maar weet het niet zeker).
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 3 maart 2002 @ 22:28:37 #102
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3375811
Begint nu!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3376892
Aardige aflevering, niet meer dan dat. Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende, als ze dat concentratiekamp ontdekken. Dat lijkt me het engste wat die jongens ontdekt hebben gedurende de oorlog.
Niet rechts.
  maandag 4 maart 2002 @ 12:15:14 #104
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3379488
Vond deze aflevering (last patrol) veruit de minste tot nu toe. Gebeurde niet zoveel en ik kan nog steeds bijna niemand uit elkaar houden (op een paar na dan).
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_3383888
Dit was inderdaad de minst goede aflevering. Jammer maarja. De volgende episode maakt heel veel goed.
pi_3385066
Ja, vreemde aflevering, allemaal nieuwe mensen weer opeens.. Hij leek ook erg kort, of was dit alleen mijn idee??
Heb gelukkig wel goede verhalen gehoord over afl. 9, dus volgende week weer genieten
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  FOK!fossiel maandag 4 maart 2002 @ 19:40:28 #107
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3385138
Wat ik eigenlijk niet helemaal begreep was, wat is het nut om het leven van een vijftiental soldaten te riskeren om een paar krijgsgevangenen te maken.

Ze roeide de rivier over, namen drie duitsers mee en legde een bom neer die de volgende dag afging en daarmee het huis verwoestte. Ik neem aan dat ze vanuit hun stelling dat huis ook wel aan flarden konden schieten. Dat is een stuk veiliger en gemakkelijker....

pi_3389605
quote:
Op maandag 04 maart 2002 19:40 schreef cptmarco het volgende:
Wat ik eigenlijk niet helemaal begreep was, wat is het nut om het leven van een vijftiental soldaten te riskeren om een paar krijgsgevangenen te maken.

Ze roeide de rivier over, namen drie duitsers mee en legde een bom neer die de volgende dag afging en daarmee het huis verwoestte. Ik neem aan dat ze vanuit hun stelling dat huis ook wel aan flarden konden schieten. Dat is een stuk veiliger en gemakkelijker....


Ze konden dat huis natuurlijk niet meteen aan flarden schieten aangezien ze dan geen krijgsgevangenen konden maken. Dat het zinloos was om die krigsgevangenen te gaan halen is juist. Zo zagen zij dat ook, alleen van hoger hand wilden ze krijgsgevangenen. op een gegeven moment hebben ze het er ook over dat de duitsers met weinig belangrijke informatie komen en het feit dat ze Speirs voorliegen over de tweede patrouie laat zien dat zij het ook zinloos vonden. (soortegelijke scenes komen ook veelvuldig in vietnamfilms voor: de leding wil actie, tenkoste van de manschappen, en dan laten ze de zinloosheid zien.)
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3395346
Mooie aflevering, maar wel de minst goede ja. De volgende aflevering zal wel heel mooi worden!
pi_3450238
Aflevering vanavond.

Dit is de aflevering waar sommige medewerkers van Band of Brothers zich speciaal voor hadden opgegeven. De keerzijde van de verworven oorlogsmedaille. De keiharde verschrikkingen van het nazi-regime worden duidelijk in deze episode. De geruchten die de soldaten hebben gehoord blijken waar te zijn. De Duitsers hebben in concentratiekampen honderden, duizenden, miljoenen mensen om het leven gebracht.
De tolk van Easy Company, Liebgott, heeft zijn emoties nauwelijks onder controle als de Geallieerde legerleiding besluit om de bevrijdde concentratiekamp slachtoffers tijdelijk terug op te sluiten. Er wordt zelfs een strafexpeditie ondernomen om een kamp-beul te pakken te nemen. Luitenant Nixon stuit op de vrouw van een hoge Duitse Officier terwijl hij op zoek is naar drank.
De plaatselijk bevolking die het allemaal 'nicht gewusst' heeft wat er zich in hun achtertuin afspeelde, wordt gedwongen om de doden in het concentratiekamp te begraven.

Bron: http://www.go2war2.nl/band-of-brothers/

  zondag 10 maart 2002 @ 21:28:52 #111
24517 Maistro
THE GREAT CORNHOLIO!!!!!
pi_3450349
Weet iemand waar ik wallpapers van Band of brothers vandaan kan halen?

  FOK!fossiel zondag 10 maart 2002 @ 21:48:44 #112
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 11 maart 2002 @ 00:04:25 #113
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_3452570
Ik heb zitten janken. Dit is werkelijk het engste wat ik ooit heb gezien op de TV; de nog levende gevangenen, de treinwagon vol met lijken, de "nietswetende" dorpsbewoners die de lijken moesten begraven, de emoties van de bevrijde gevangenen. Jeetje mina, ik denk dat ik heel slecht slaap vannacht.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  maandag 11 maart 2002 @ 00:14:38 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_3452697
Hmm ik vond hem wel emotioneel ja, maar het was bijvoorbeeld niet zo dramatisch als Schindler's List. En ook wel jammer dat er helemaal geen actie inzat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3452708
Weinig actie inderdaad, maar desalwelteplus een indrukweekende aflevering..
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
pi_3452720
quote:
Op zondag 10 maart 2002 21:20 schreef Tric het volgende:
Aflevering vanavond.

Dit is de aflevering waar sommige medewerkers van Band of Brothers zich speciaal voor hadden opgegeven. De keerzijde van de verworven oorlogsmedaille. De keiharde verschrikkingen van het nazi-regime worden duidelijk in deze episode. De geruchten die de soldaten hebben gehoord blijken waar te zijn. De Duitsers hebben in concentratiekampen honderden, duizenden, miljoenen mensen om het leven gebracht.
De tolk van Easy Company, Liebgott, heeft zijn emoties nauwelijks onder controle als de Geallieerde legerleiding besluit om de bevrijdde concentratiekamp slachtoffers tijdelijk terug op te sluiten. Er wordt zelfs een strafexpeditie ondernomen om een kamp-beul te pakken te nemen. Luitenant Nixon stuit op de vrouw van een hoge Duitse Officier terwijl hij op zoek is naar drank.
De plaatselijk bevolking die het allemaal 'nicht gewusst' heeft wat er zich in hun achtertuin afspeelde, wordt gedwongen om de doden in het concentratiekamp te begraven.

Bron: http://www.go2war2.nl/band-of-brothers/


Waarom zijn er toch altijd mensen die van te voren moeten vertellen waar het over gaat. Mij maakt het in dit geval niet zoveel uit omdat ik de serie al op de BBC heb gezien, maar ik kan me goed indenken dat er een helehoop mensen zijn die dit helemaal niet willen weten.
A mind with a heart of it's own
  maandag 11 maart 2002 @ 00:22:57 #117
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3452779
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:04 schreef FLIPNEUS het volgende:
Ik heb zitten janken. Dit is werkelijk het engste wat ik ooit heb gezien op de TV; de nog levende gevangenen, de treinwagon vol met lijken, de "nietswetende" dorpsbewoners die de lijken moesten begraven, de emoties van de bevrijde gevangenen. Jeetje mina, ik denk dat ik heel slecht slaap vannacht.
ik zal ff mijn tekst copy/pasten van wat ik net op tweakers heb gepost....maar ik heb idd ook met de tranen in mn ogen zitten kijken vanavond

dit had ik dus getypt:

pffff ik wilde hier al een topic over gaan openen
ik zit hier nu met een ongezond gevoel.....net aflevering 9 gezien dus

de meest indrukwekkende tot nu toe.....voor het eerst dat je eens zo 'goed' iets zag over concentratiekampen

op het moment van kijken stonden me bijna de tranen in de ogen.....je kan amper geloven hoe de wereld ooit zover heeft kunnen komen dat zo iets is gebeurt....

je zal dat maar echt gezien hebben toen als soldaat zijnde, zoiets achtervolgt je heel je leven.....tja en je zal maar daar gezeten hebben dat is onbegrijpelijk voor ons

[Dit bericht is gewijzigd door Dulle op 11-03-2002 00:27]

Natalie Portman = Beauty Queen
pi_3452813
Morgen 2 delen kijken. Van vorige week moet ik um ook nog zien.
pi_3452822

Indrukwekkende aflevering...

quote:
En ook wel jammer dat er helemaal geen actie inzat.
De makers hebben deze serie niet gemaakt met het doel er een groot actiespektakel van te maken...
  maandag 11 maart 2002 @ 00:31:55 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_3452855
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:27 schreef RJ.81 het volgende:
De makers hebben deze serie niet gemaakt met het doel er een groot actiespektakel van te maken...
Nee dat klopt natuurlijk, maar toch had ik het gevoel dat het geld een beetje op was. No matter hoor, ik vond het ook een mooie aflevering. Net zoals elke aflevering eigenlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 maart 2002 @ 00:44:59 #121
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3452951
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat klopt natuurlijk, maar toch had ik het gevoel dat het geld een beetje op was. No matter hoor, ik vond het ook een mooie aflevering. Net zoals elke aflevering eigenlijk.


eeehm wat moeten ze volges jou doen daar in dat concentratie kamp......ik vond het perfecte aflevering.....ook super hoe ze lopen in dat bos...superstil, geen muziek en dan staan ze ineens bij dat kamp, echt goed gemaakt........
Natalie Portman = Beauty Queen
pi_3453745
inderdaad, zeer indrukwekkend. Hele goeie regie ook deze keer. Minder dramatisch dan Schindler's list, maar juist daarom veel realistischer en indrukwekkend.

iemand zei eerder dat het leek alsof het geld een beetje op is. Dat snap ik echt niet?!

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  † In Memoriam † maandag 11 maart 2002 @ 08:16:25 #123
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_3453779
Vond het erg suggestief.

De titel was zoiets als "waarom vechten we eigenlijk", en in het begin praten over dat de duitsers eigenlijk hetzelfde als hun waren.

Met andere woorden, de soldaten vroegen zich af waarom ze zich lieten afslachten.

Daarna de ontdekking van het concentratiekamp en ziedaar, de nobele reden om voor te sterven.

Allemaal prima, maar de geallieerden hebben heus niet voor de joden gevochten, en al veel minder voor de oorlogsmisdaden.
(Ze hebben in de hele oorlog niet 1 treinroute naar de concentratiekampen gebombardeerd, terwijl ze er al sinds 1942 vanaf wisten!!)

Heel leuk amusement, maar verder...

pi_3454158
ja, daar heb je wel gelijk in. De geallieerden beschikten ook gewoon over luchtfoto's van de kampen, alleen was dit natuurlijk ook niet bekend bij de `gewone' soldaten!
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3454371
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:44 schreef Dulle het volgende:

[..]

eeehm wat moeten ze volges jou doen daar in dat concentratie kamp......ik vond het perfecte aflevering.....ook super hoe ze lopen in dat bos...superstil, geen muziek en dan staan ze ineens bij dat kamp, echt goed gemaakt........


Ik vond het vooral mooi dat je ineens de vogels niet meer hoort fluiten. Dan wordt het echt eng stil.
A mind with a heart of it's own
  maandag 11 maart 2002 @ 11:42:29 #126
20368 BadMotha
Wat de N@#k doe ik hier?.....
pi_3455106
echt goed gemaakt deze aflevering,
eerst de soldaten, die denken "wat doen we hier in godsnaam", en Nixon, die alleen nog maar aan whisky kan denken (volksdrank nr. 1 in Europa ;-) )
en Dick Winters die dit inmiddels ongemotiveerde zootje in goede banen moet leiden.
Ha, en dan die Webster, die op de Duitse Autobahn tegen die Duitser tekeergaat! geweldig.
en dan vinden ze ineens dat kamp, en dan zie je waar ze voor vechten.
blijft vreemd dat ze hier geen woord over gerept hebben in de vorige afleveringen.
ze wisten het dus echt niet!?
moet ik gelijk denken aan Saving Private Ryan, waar die joodse soldaat Mellish in de tranen schiet, als ie dat mes van de Hitlerjugend van Caparzo aangereikt krijgt...
die was waarschijnlijk wel op de hoogte?
die Liebgott had zich waarschijnlijk wat minder geiinteresseerd voor zijn volk.
vreemd.
He is one BadMotha
  Redactie Frontpage maandag 11 maart 2002 @ 12:26:15 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3455460
Op NOS tt 316 staan vandaag twee BoB/SBS ergernissen.
pi_3455706
quote:
Op maandag 11 maart 2002 12:26 schreef SunChaser het volgende:
Op NOS tt 316 staan vandaag twee BoB/SBS ergernissen.
Het viel mij ook al op dat het laatste stukje vertaling ontbrak en dat ze redelijk rap naar de commercials gingen. Ik miste ook al de 'teaser' voor volgende week.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 11 maart 2002 @ 13:29:51 #129
9756 Dentist
Toept over...
pi_3455955
quote:
Op maandag 11 maart 2002 00:14 schreef speknek het volgende:
Hmm ik vond hem wel emotioneel ja, maar het was bijvoorbeeld niet zo dramatisch als Schindler's List. En ook wel jammer dat er helemaal geen actie inzat.
Doet me een beetje denken aan de opmerking van O'Keefe en de bijbehorende reactie van Perconte (net nadat ze de wacht hebben afgelost).

Dentist

pi_3461293
quote:
[b]
moet ik gelijk denken aan Saving Private Ryan, waar die joodse soldaat Mellish in de tranen schiet, als ie dat mes van de Hitlerjugend van Caparzo aangereikt krijgt...
die was waarschijnlijk wel op de hoogte?
die Liebgott had zich waarschijnlijk wat minder geiinteresseerd voor zijn volk.
vreemd.
Ongelooflijk wat voor idioten hier soms posten.
Denk je nou echt dat Mellish in tranen barste omdat hij die klote mes in z'n handen had?
Hij huilde om wat hij zojuist had meegemaakt op die strand, you friggin' moron!

Ik word ook ziek van al die mensen die lopen te zeuren dat er weinig actie is in sommige delen van BOB. Begrijpen jullie nou helemaal niet waar deze mini serie over gaat!?!
DIT IS GEEN ACTIE SERIE!!!

***MI TROOPER***
  Redactie Frontpage maandag 11 maart 2002 @ 23:57:35 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3461522
quote:
Op maandag 11 maart 2002 23:36 schreef mi_trooper het volgende:
Begrijpen jullie nou helemaal niet waar deze mini serie over gaat!?!
DIT IS GEEN ACTIE SERIE!!!
Zeik niet zo, BoB is gewoon een commerciele serie die veel geld heeft gekost en nog veel meer zal opbrengen. Niks meer of minder dan E.R., Hill Street Blues of West Wing.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 09:32:51 #132
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_3463005
Ik ga maar weer eens Medal of Honor opstarten op de PC en zoveel mogelijk duitsers afknallen

Emotionele aflevering (had tranen in mijn ogen) dit keer. Trouwens, hoe ze zoveel magere figuranten bij elkaar kunnen krijgen is me een raadsel.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2002 @ 10:00:37 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3463143
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 09:32 schreef Vamos het volgende:
hoe ze zoveel magere figuranten bij elkaar kunnen krijgen is me een raadsel.
gewoon een modellenbureau bellen denk ik.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 10:07:50 #134
21562 Matjo
Bloemmetjes buiten zz
pi_3463193
quote:
Op maandag 11 maart 2002 23:36 schreef mi_trooper het volgende:

[..]

Ongelooflijk wat voor idioten hier soms posten.
Denk je nou echt dat Mellish in tranen barste omdat hij die klote mes in z'n handen had?
Hij huilde om wat hij zojuist had meegemaakt op die strand, you friggin' moron!

Ik word ook ziek van al die mensen die lopen te zeuren dat er weinig actie is in sommige delen van BOB. Begrijpen jullie nou helemaal niet waar deze mini serie over gaat!?!
DIT IS GEEN ACTIE SERIE!!!


Ik geef je groot gelijk, iemand die er niet bij was kan al helemaal niet vertellen of zelfs indenken hoe het er toen aantoe is geweest... Het moet serieus worden genomen!
Alles komt goed en een kleinigheidje blijf je houden.. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2002 @ 10:10:03 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3463212
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 10:07 schreef Matjo het volgende:

Het moet serieus worden genomen!


Dus BoB is geen spannende miniserie maar een geschiedenisles? Yeah right, geschiedenis volgens Hollywood.
pi_3463274
Tuurlijk zal Band of Brothers geen politiek correcte serie zijn, dat hoeft ook niet altijd. Het is gewoon een mooie serie die op bepaalde vlakken goed realisme biedt. Voor mensen die alleen genoegen nemen met geschiedkundig accurate verhaallijnen kunnen maar beter voor een andere film kiezen

Volgens zijn er eigenlijk ook maar weinig accurate films die van Amerikaanse bodem komen. I could be wrong though.

  dinsdag 12 maart 2002 @ 12:50:26 #137
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_3464244
Gister gelukkig nog gezien op V8, ben blij dta ik het nniet gemist heb, hele mooie aflevering. Mooi om de gedachte gang van Nixon te volgen, eerst dat gezeik om de hond en als hij dan dat kamp binnenkomt beseffende dat dat soort zaken eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn. Jammer dat de serie bijna afgelopen is.

Weet iemand of ie op DVD zal verschijnen (zo ja wanneer??

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 12 maart 2002 @ 13:33:16 #138
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_3464547
Ook gisteren gezien op V8. Moet zeggen dat het een van de meest aangrijpende afleveringen was tot nu toe...
Deed me af en toe denken aan beelden uit Schindler's list, wat natuurlijk best logisch is...

BoB is idd geen actie serie maar historisch drama...gaat imho ook niet om politiek correct of niet...natuurlijk speelt cash een grote rol...aan de andere kant is het wel belangrijk dat een gebeurtenis ald WOII niet vergeten wordt. wat een moraal praat weer

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 12 maart 2002 @ 14:59:22 #139
3767 Herald
Come get some
pi_3465153
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 13:33 schreef ForrestX het volgende:
aan de andere kant is het wel belangrijk dat een gebeurtenis ald WOII niet vergeten wordt.
maar het is typisch Amerikaans om te laten zien dat Amerikaanse soldaten hun leven hebben gegeven om Europa te bevrijden. Wanneer heb jij voor het laatst een Brit horen opscheppen dat hij WOII heeft gewonnen. Vooral tijdens die Making Of Saving Private Ryan kwam dat arrogante weer naar boven tijdens de interviews. Ik vind het ontzettend knap van ze dat ze dat strand op zijn gerend met zijn allen, maar de oorlog bestond niet alleen uit gesneuvelde Amerikaanse soldaten. In Europa betekent WOII vaak de holocaust, 6 miljoen joden die zijn omgebracht, terwijl in Amerika het een staaltje Amerikaans heldendom is.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2002 @ 15:12:12 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3465260
En waarom is BoB geen aktieserie? Het bestaat 80% uit aktie, dus het lijkt me niet zo vreemd het alszodanig te bestempelen/
  dinsdag 12 maart 2002 @ 18:19:03 #141
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_3466807
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 12:50 schreef Chielus het volgende:

Weet iemand of ie op DVD zal verschijnen (zo ja wanneer??


Herfst 2002 volgens de officiële website.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_3467304
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:12 schreef SunChaser het volgende:
En waarom is BoB geen aktieserie? Het bestaat 80% uit aktie, dus het lijkt me niet zo vreemd het alszodanig te bestempelen/
True maar het doel van die serie is, Easy Company volgen naar het einde van de oorlog en niet Easy Company volgen en kijken hoe ze mensen afslachten of hoe ze afgeslacht worden
  Redactie Frontpage dinsdag 12 maart 2002 @ 19:50:05 #143
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3467552
Ja, zo ken ik er nog wel tien. Bij Die Hard kijk je hoe een politieman zichzelf en 70 anderen wil bevrijden uit handen van terroristen, dat er mensen doodgaan is een bijkomstigheid.
pi_3467624
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 19:50 schreef SunChaser het volgende:
Ja, zo ken ik er nog wel tien. Bij Die Hard kijk je hoe een politieman zichzelf en 70 anderen wil bevrijden uit handen van terroristen, dat er mensen doodgaan is een bijkomstigheid.
Band of Brothers is gebaseerd op waargebeurde verhalen.
In aflevering 9 vond ik het trouwens niet ergerlijk dat er es keertje niet werd gevochten maar dat men andere aspecten van de oorlog lieten zien
  zondag 17 maart 2002 @ 21:19:45 #145
15605 Diepvrieskip
Run Rabbit Run!
pi_3518332
Alle soldaten in BoB hebben echt geleefd of leven nog.
De verhalen zijn ook over het algemeen echt zo gebeurd.
Dus ja in die zin is het wel een soort geschiedenisles.
Hearing the music is just like seeing the colours of trance and feeling the power of acid
  zondag 17 maart 2002 @ 23:57:25 #146
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_3520282
quote:
Op zondag 17 maart 2002 21:19 schreef Diepvrieskip het volgende:
Alle soldaten in BoB hebben echt geleefd of leven nog.
De verhalen zijn ook over het algemeen echt zo gebeurd.
Dus ja in die zin is het wel een soort geschiedenisles.
Ben het inderdaad met je eens.
Oke het is hier en daar een beetje opgeleukt, maar toch vind ik het een "soort" geschiedenisles.
Het is niet niks wat ze daar hebben gedaan toen voor ons, helaas is het zo dat mensen niet leren van oorlog
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_3520297
quote:
Op zondag 17 maart 2002 23:57 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ben het inderdaad met je eens.
Oke het is hier en daar een beetje opgeleukt, maar toch vind ik het een "soort" geschiedenisles.
Het is niet niks wat ze daar hebben gedaan toen voor ons, helaas is het zo dat mensen niet leren van oorlog


Nee en vooral die Amerikanen niet

raar volkje die amerikanen

pi_3521294
vind het klote dat de serie nu is afgelopen, ga het echt missen
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  maandag 18 maart 2002 @ 09:03:55 #149
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3521305
. Ik ga deze serie missen. Petje af voor de makers.
Haalt gelijk bij rechter.
  maandag 18 maart 2002 @ 10:58:26 #150
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_3522364
en nu wachten tot 14 november...de DVD release..
zou hem graag hebben, liefst met 'the making of'

DT

  maandag 18 maart 2002 @ 11:02:53 #151
21562 Matjo
Bloemmetjes buiten zz
pi_3522463
quote:
Op maandag 18 maart 2002 10:58 schreef detulp050 het volgende:
en nu wachten tot 14 november...de DVD release..
zou hem graag hebben, liefst met 'the making of'

DT


De complete divx serie is al te vinden op het net...
Alles komt goed en een kleinigheidje blijf je houden.. :)
  maandag 18 maart 2002 @ 11:17:52 #152
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_3522870
Divx zuigt best wel hard, als je het vergelijkt met DVD.
pi_3526236
Wat ik wel een mooie scene vond in deze aflevering was de toespraak van de Duitse generaal (met geweldige teutoonse strijkijzerkaak...). Die legde het "band of brothers" gevoel nog even uit.
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  maandag 18 maart 2002 @ 15:13:56 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_3526372
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:03 schreef GHaven het volgende:
. Ik ga deze serie missen. Petje af voor de makers.
Inderdaad. Echt een hele speciale serie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3526474
quote:
Op maandag 18 maart 2002 15:04 schreef qube808 het volgende:
Wat ik wel een mooie scene vond in deze aflevering was de toespraak van de Duitse generaal (met geweldige teutoonse strijkijzerkaak...). Die legde het "band of brothers" gevoel nog even uit.
Yep von ik ook een van de mooiste scenes van deze episode, die benadrukte nogeens dat de Duitse soldaten niet anders waren dan de Amerikanen.
  maandag 18 maart 2002 @ 19:22:44 #156
12139 jerednev
Nog steeds aanwezig!
pi_3529411
Inderdaad jammer dat de serie afgelopen is.
IJzersterk!!
Hoort voor mij zeker in het volgende rij-tje thuis:
-Schindlers list
-Warrior
-Saving private Ryan

Allen zeer goede en realistische oorlogsfilms en of series.
Hier moeten ze er meer van maken.

Ik namelijk van al die oorlogsfilms waar de acteurs allemaal helden zijn, niemand bang, er niemand (van de goeien) sterft en je altijd precies de verkeerde muziek tijdens bepaalde scenes hoor.

Stephen spielberg en de zijnen Rulez.

Ik heb zin om me te vervelen vandaag, maar weet niet hoe !!!
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2002 @ 19:27:08 #157
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3529459
Ik hoorde in de trailer een Duitser Engels praten. Dat was wel weer jammer.
  maandag 18 maart 2002 @ 19:28:18 #158
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_3529472
Ik heb alles al op S-VCD!! Echt blij en ik heb alles al 2x gezien. Blijft een prachtige serie...
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_3529492
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik hoorde in de trailer een Duitser Engels praten. Dat was wel weer jammer.
Deed ie het niet goed?
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2002 @ 19:31:30 #160
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3529500
Te goed
pi_3529804
Tsss praat er eens een duitser goed engels, is het weer niet goed

Maar was dat die generaal ofzo?

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  maandag 18 maart 2002 @ 20:27:52 #162
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_3530106
Wauw, wat is iedereen positief over BoB. Ikzelf vind het jammer dat de personages niet echt worden uitgediept. Het blijft allemaal vrij oppervlakkig. Er worden gebeurtenissen beschreven en veel verder gaat het meestal niet. Ook het gebrek aan achtergrond informatie stoort; je moet best wat kennis hebben van WOII om alles optimaal te snappen. Ik denk dat de mooie settings, de aankleding, het realistische tintje en de hippe personages veel mensen aanspreekt.
De vergelijking met Saving Private Ryan is logisch maar niet helemaal terecht. SPR is veel grimmiger en gaat veel dieper dan BoB IMO.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
  maandag 18 maart 2002 @ 20:30:17 #163
3767 Herald
Come get some
pi_3530132
quote:
Op maandag 18 maart 2002 19:22 schreef jerednev het volgende:
er niemand (van de goeien) sterft
dat was hier ook niet het geval. Ze raakten hoogstens gewond, maar niemand van de bekende personen is gestorven. Alleen onbekenden en newbies werden neergeschoten of opgeblazen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_3530138
"hippe personages "


Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  maandag 18 maart 2002 @ 20:33:51 #165
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_3530177
Ik heb lekker de soundtrack! Muzikaal nagenieten!
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_3530288
vond trouwens niemand dat de guarnere in de serie wel errug goed leek op de echte ?
En verder jammer dat het afgelopen is, echt een zeldzame goeie serie
Nu nog een keer op me werk op groot scherm Warriors kijken, lijkt me ook een hele goeie film. (ik werk bij defensie, en daar zeggen soldaten die in bosnie zijn geweest dat die film een heel realistisch beeld geeft van hoe het daar is..)
  maandag 18 maart 2002 @ 21:02:46 #167
3767 Herald
Come get some
pi_3530491
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:27 schreef SilverGun het volgende:
De vergelijking met Saving Private Ryan is logisch maar niet helemaal terecht. SPR is veel grimmiger en gaat veel dieper dan BoB IMO.
dat SPR grimmiger is vind ik niet helemaal kloppen. De strandscene was best bruut, maar daarna valt het allemaal wel mee. Een kenmerk van een stervende held is dat ie niet op slag dood is. En vrijwel het hele clubje in SPR heeft nog wat dialoog nadat ze zijn geraakt.
BoB ging meer over het individu, hoe Jan Soldaat de oorlog meemaakte. Vrijwilligers die de eerste paratroepen zijn, vol goede moed dat ze met Kerst weer thuis voor de kerstboom zitten om voor de open haard te vertellen hoe ze Hitler hebben verslagen. Helaas zaten ze rond die tijd in Bastogne. De strandscene in SPR maakte indruk, maar Easy Compagnie heeft een jaar lang aan het front gestreden. En ondanks dat de voiceover in de voorstukjes zei dat Easy compagnie vol enthousiasme aan nieuwe opdrachten begon waren ze de oorlog eigenlijk al snel moe.
Een scene in SPR die er voor mij bovenuit steekt is de scene waar die sul een muur omver stoot en de Amerikanen tegenover de Duitsers staan en het enige wat ze doen is schreeuwen. Die scene typeert dat eigenlijk niemand zin heeft om elkaar zomaar overhoop te schieten.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 19 maart 2002 @ 12:44:17 #168
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_3537236
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:12 schreef SunChaser het volgende:
En waarom is BoB geen aktieserie? Het bestaat 80% uit aktie, dus het lijkt me niet zo vreemd het alszodanig te bestempelen/
dit is onzin Sunchaser

Ik denk dat misschien de helft uit aktie bestond

  dinsdag 19 maart 2002 @ 12:47:23 #169
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3537276
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:43 schreef dapluiz het volgende:
vond trouwens niemand dat de guarnere in de serie wel errug goed leek op de echte ?
. Klopt! Ik vond het sowieso een kippenveljerker om een keer die namen bij die opaatjes te zien.
Haalt gelijk bij rechter.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 maart 2002 @ 12:49:17 #170
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3537294
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 12:44 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk dat misschien de helft uit aktie bestond
Dus?
In Friends is slechts 50% grappig, dan is het nog steeds een comedy.

BoB is een dramatische aktieserie.

pi_3537484
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:27 schreef SilverGun het volgende:
Wauw, wat is iedereen positief over BoB. Ikzelf vind het jammer dat de personages niet echt worden uitgediept.
Rond de laatste afleveringen begon ik pas echt bekend te worden met de personages. Misschien ligt het eraan dat ik de eerste aflevering heb gemist (als dat een 'introductie' was). Jammer dat de serie nu verdwijnt.
quote:
Het blijft allemaal vrij oppervlakkig. Er worden gebeurtenissen beschreven en veel verder gaat het meestal niet.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Eigenlijk wordt alles behalve de gebeurtenissen beschreven. De angst, verlamming, vertwijfelingen. Waarom vechten we deze oorlog, met welke instelling kom je hem het beste door, etc. En ondanks dat ik niet bekend was met de personages, kwam het verlies alsnog hard aan.

Wat ik wel jammer vind aan de serie, is de manier waarop de gruwelijkheden gebracht worden. Volgens velen is dit de enige methode om uberhaupt aan te tonen hoe vreselijk de gebeurtenissen waren, maar de kunst van de serie zat hem in alles behalve de morbide effecten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 16:01:40 #172
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3540557
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 18:19 schreef FLIPNEUS het volgende:

[DVD]

Herfst 2002 volgens de officiële website.


Zo'n indrukwekkende serie, daar wil ik wel de DVD('s) van hebben.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 19 maart 2002 @ 16:43:34 #173
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3541271
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:27 schreef SilverGun het volgende:
Wauw, wat is iedereen positief over BoB. Ikzelf vind het jammer dat de personages niet echt worden uitgediept. Het blijft allemaal vrij oppervlakkig. Er worden gebeurtenissen beschreven en veel verder gaat het meestal niet. Ook het gebrek aan achtergrond informatie stoort; je moet best wat kennis hebben van WOII om alles optimaal te snappen. Ik denk dat de mooie settings, de aankleding, het realistische tintje en de hippe personages veel mensen aanspreekt.
De vergelijking met Saving Private Ryan is logisch maar niet helemaal terecht. SPR is veel grimmiger en gaat veel dieper dan BoB IMO.
juist soms moest je toch wel een erg goed beeld hebben van WOII om precies alles te snappen......

dit hadden ze voor mij wat beter mogen uitleggen, waarom ze waarheen gaan etc.....ook is het op het begin vaag waarom ze (om maar een voorbeeld te noemen) in de laatste aflevering het de hele tijd hebben over die punten.....ik ben dan misschien dom, maar ik wist niks van die puntentelling af onder soldaten

nu dus wel

Natalie Portman = Beauty Queen
  dinsdag 19 maart 2002 @ 17:29:51 #174
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_3542044
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:30 schreef Herald het volgende:

[..]

dat was hier ook niet het geval. Ze raakten hoogstens gewond, maar niemand van de bekende personen is gestorven. Alleen onbekenden en newbies werden neergeschoten of opgeblazen.


Jaja na lang nadenken, hoober dacht ik die gast met ze luger, liep er al over te zeuren vanaf het begin en ging dood toen ie hem had. Oke niet zo bekend als lipton, winters, perconte, nixon, luz, shifty, babe, bull enzo. maar toch redelijk bekend en op een domme manier der aan gegaan.

Die dvd's mogen van mij snel komen en graag met making of, deleted scene's als ze er zijn en uitgebreide biografien van de hoofdrol spelers, zou toch graag meer weten wat er allemaal van die gasten is geworden, zeker omdat er nog een zooi op het eind werd weg gelaten.

  dinsdag 19 maart 2002 @ 17:30:13 #175
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_3542048
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:30 schreef Herald het volgende:

[..]

dat was hier ook niet het geval. Ze raakten hoogstens gewond, maar niemand van de bekende personen is gestorven. Alleen onbekenden en newbies werden neergeschoten of opgeblazen.


Dat is omdat ze degene die het overleefd hebben in de spotlight hebben gezet.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_3542729
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:43 schreef dapluiz het volgende:
vond trouwens niemand dat de guarnere in de serie wel errug goed leek op de echte ?

Als je de foto's bekijkt in het midden van het boek, van Stephen Ambrose, dan staat daar een foto van Capt. Lewis Nixon op VE-day met een kater. Je zou zweren dat het de acteur was van de serie. De gelijkenis tussen die 2 is echt treffend.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 23:26:39 #177
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_3547298
Ik moest trouwens echt janken aan het eind van die laatste afleveringen toen ze vertelden wat er van ze geworden was


* PLAE@ was de enige

  dinsdag 19 maart 2002 @ 23:38:04 #178
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3547539
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 23:26 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moest trouwens echt janken aan het eind van die laatste afleveringen toen ze vertelden wat er van ze geworden was


* PLAE@ was de enige


nee net zoals aflevering 9 btw


prachtig om hun verhaal te horen zoveel jaren later en om hun eens echt te zien

en dat forum is echt mooi, superveel echte foto's en info over de soldaten, de meesten hebben er zelfs een stukje verhaal van hunzelf opstaan

http://www.tircuit.com/bandofbrothers/

Natalie Portman = Beauty Queen
pi_3547790
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 23:26 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moest trouwens echt janken aan het eind van die laatste afleveringen toen ze vertelden wat er van ze geworden was


* PLAE@ was de enige


In de tijd die er tussen die opnames en nu zat zijn er sowieso 3 Easy leden overleden.
J.T. Henderson
Fred "Moose" Heyliger
C. Carwood Lipton

pi_3552746
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 18:23 schreef CrazyCavia het volgende:

[..]

[afbeelding]
Als je de foto's bekijkt in het midden van het boek, van Stephen Ambrose, dan staat daar een foto van Capt. Lewis Nixon op VE-day met een kater. Je zou zweren dat het de acteur was van de serie. De gelijkenis tussen die 2 is echt treffend.


Idd.

En wat een vet coole foto is dat man.

pi_3555965
Lees net dat de Making of Band of Brothers op woensdag 27 maart om 23.30 wordt uitgezonden op SBS6. En duurt tot 24.00, een half uurtje:? Op BBC was het toch gewoon een vol uur ??
Zal wel..
pi_3555982
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 18:52 schreef CrazyCavia het volgende:
Lees net dat de Making of Band of Brothers op woensdag 27 maart om 23.30 wordt uitgezonden op SBS6. En duurt tot 24.00, een half uurtje:? Op BBC was het toch gewoon een vol uur ??
Zal wel..
Dat is de documantaire van BoB. Dit is dus de Making of zoals er al staat en die is idd 30 minuten.

Hopelijk krijgen we die Docu ook nog te zien...

pi_3613173
quote:
Op maandag 18 maart 2002 20:33 schreef Magic666 het volgende:
Ik heb lekker de soundtrack! Muzikaal nagenieten!
Hey waar heb je die vandaan?
  maandag 25 maart 2002 @ 20:12:12 #184
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3613349
quote:
Op maandag 25 maart 2002 20:01 schreef Mr.C het volgende:

[..]

Hey waar heb je die vandaan?


ligt hier ook bij de platenzaken (Maastricht)
Natalie Portman = Beauty Queen
pi_3616646
HOe heet die winkel?
  woensdag 27 maart 2002 @ 18:39:45 #186
22647 Dulle
dit account is dood.
pi_3638038
quote:
Op maandag 25 maart 2002 23:24 schreef Mr.C het volgende:
HOe heet die winkel?
heb m o.a. bij Free Record Shop zien liggen
Natalie Portman = Beauty Queen
pi_3638328
Vanavond 23.30 op SBS6: The Making of Band of Brothers, kijken dus zou ik zeggen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_3639855
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 18:39 schreef Dulle het volgende:

[..]

heb m o.a. bij Free Record Shop zien liggen


jammer dat ie bij de plaatselijke frs bij mij niet is en op internet bij www.frs.nl ook niet. maar ja ik zal wel verder kijken.
pi_3641716
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 19:11 schreef spacemangraig het volgende:
Vanavond 23.30 op SBS6: The Making of Band of Brothers, kijken dus zou ik zeggen.
was ut bijna vergeten
  woensdag 27 maart 2002 @ 23:17:12 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_3641763
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 23:13 schreef Duiveltja het volgende:
was ut bijna vergeten
Inderdaad! Bedankt!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 maart 2002 @ 00:06:10 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_3642378
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 23:17 schreef speknek het volgende:
Inderdaad! Bedankt!
Vergeet ik het alsnog hoor
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 maart 2002 @ 09:15:46 #192
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_3643837
Leuke docu. Ik was wel onder de indruk van de manier waarop ze die sets gemaakt hadden en die special effects die ze met de computer gedaan hadden waren ook heel mooi.

Iets minder vond ik dat gezever van die acteurs, die na 10 dagen bootcamp net deden alsof ze nu precies wisten wat Easy company heeft moeten doorstaan. Driewerf .

Ik heb 'm op video Speknek, dus je kunt 'm komen kijken als je een keer in de buurt bent.

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 28 maart 2002 @ 11:49:35 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_3645486
Moeten jullie eerst even alsnog verhuizen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3645911
kheb em ook op video ik zal es kijken of ik em om kan zetten in divx
pi_3667918
kheb em omgezet hij ies wel 200mb
pi_3670081
in wat voor een resolutie heb je hem omgezet?
pi_3673265
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 19:24 schreef Mr.C het volgende:
in wat voor een resolutie heb je hem omgezet?
geluid- PCM,11.025 Hz; 8 bit; Mono
beeld- 352 x 288, 24 bits, 51655 frames, 29,981 frames/sec, 116 kB/sec, DivX codec
pi_5226644
quote:
Band of Brothers (DVD): A November 5th release date has been announced for the disc set, extras include an 80 minute documentary "We Stand Alone Together: The Men of Easy Company", an interactive field guide for enhanced viewing, a 30 minute "Making of Band of Brothers", Ron Livingston's Video diaries, and footage from the premiere on Normandy.

Bron: Dark Horizons


"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5227079
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]


Kijk...dat is nog eens goed nieuws! Deze gaat op het must-have-lijstje .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_5228971
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]


Mocht ook eindelijk wel een keer
pi_6078201
* SCHOP *

Voor diegenen die het de afgelopen keren gemist heeft, kan het me niet voorstellen, begint V8 volgende week woensdag om 22.00 met de 1e aflevering.

pi_6078241
Super! Lekker weer elke avond voor de buis..
M'n favoriete afleveringen zijn die van de slag in de Ardennen.
pi_6083307
Wow dit is goed nieuws! Ik ga ze allemaal nog een keer kijken
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2002 @ 16:00:31 #204
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_6190286
Weet iemand of en wanneer de DVD er van uitkomt?

En het boek?

  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2002 @ 16:11:55 #205
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_6190574
Sorry, boek is al uit, zo maar ff halen denk ik
  woensdag 9 oktober 2002 @ 16:38:00 #206
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_6191285
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:00 schreef Ronhui het volgende:
Weet iemand of en wanneer de DVD er van uitkomt?
DVD komt over een maandje.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 19:36:45 #207
30919 mitt
Michael Corleone
pi_6194789
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:38 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

DVD komt over een maandje.


Olee
Ben aan het twijfelen of ik nu de serie op tv weer moet gaan kijken..of over een paar maanden gewoon de DVD koop en dan ga kijken..mja vanavond begint het al dus moet snel beslissen
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 9 oktober 2002 @ 19:48:29 #208
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_6195041
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 19:36 schreef mitt het volgende:

[..]

Olee
Ben aan het twijfelen of ik nu de serie op tv weer moet gaan kijken..of over een paar maanden gewoon de DVD koop en dan ga kijken..mja vanavond begint het al dus moet snel beslissen


als je er serieus over denkt om de DVD te kopen zou ik nu niet gaan kijken.. dan heb je de DVD en heb je geen zin meer om te kijken.

Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb i.v.m. de prijs (80 euro's) gekozen voor de tv

Seriously!?
  woensdag 9 oktober 2002 @ 20:01:36 #209
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_6195355
Voor de DVD-kopers: bij The Movie Store kun je de verschillende edities alvast bestellen, van tevoren bestellen = KORTING!! voor mij nog wel net iets te duur, maar goed...

Er is een DVD-box met 5 discs en een luxe versie in een luxe verpakking met een extra disc.

http://www.moviestore.nl/html/band_popup.html

Standaard:

DeLuxe

ehm, ligt het aan mij of is er uiterlijk geen verschil???

Seriously!?
  woensdag 9 oktober 2002 @ 20:14:50 #210
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6195764
heren heren let op:

de R2 krijgt GEEN DTS........... ik herhaal GEEN DTS!

114 euro???? jezus........ kijk voor de lol eens bij engelse webwinkels.......

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  woensdag 9 oktober 2002 @ 20:18:04 #211
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_6195858
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:14 schreef Magic666 het volgende:

de R2 krijgt GEEN DTS........... ik herhaal GEEN DTS!


GODVERDOMME! Waarom nou niet, ik word hier zoooo moe van.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_6195915
Ik ga wel kijken.Mijn favo aflevering is de 2de met oa die gevechten om AA guns
Ga denk wel op DVD kopen maar denk volgend jaar ,zijn ze wat afgeprijsd.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 9 oktober 2002 @ 20:21:29 #213
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6195963
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:18 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

GODVERDOMME! Waarom nou niet, ik word hier zoooo moe van.


geen idee waarom, schijnt te zijn omdat Warner het uitbrengt.... Dan neem je toch gewoon de R1?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_6196018
Melding:
De eerste aflevering komt vanavond 22:00 op Net 5
* BazP kijken gaat
pi_6196047
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:23 schreef BazP het volgende:
Melding:
De eerste aflevering komt vanavond 22:00 op Net 5
* BazP kijken gaat
Melding :V8 om 22.00
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_6199280
Lol die David Schwimmer ,heel ander personage als Ross
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 9 oktober 2002 @ 22:31:01 #217
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_6199314
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:21 schreef Magic666 het volgende:

[..]

Dan neem je toch gewoon de R1?


Ik heb geen regiovrije DVD-speler.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 22:31:32 #218
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_6199331
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:20 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik ga wel kijken.Mijn favo aflevering is de 2de met oa die gevechten om AA guns
Mijn favo is die waar ze dat concentratiekamp ontdekken, heel erg indrukwekkend.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_6199481
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:20 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik ga wel kijken.Mijn favo aflevering is de 2de met oa die gevechten om AA guns
Ga denk wel op DVD kopen maar denk volgend jaar ,zijn ze wat afgeprijsd.
Dat is ook mijn favoriet, en die afleveringen in de Belgische ardennen ook. Heel indrukwekkend hoe iedereen aan stukken geschoten word.
pi_6200673
Het blijft zwaar indrukwekkend , D-Day...
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  donderdag 10 oktober 2002 @ 08:07:11 #221
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6204501
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 22:31 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Ik heb geen regiovrije DVD-speler.


damn...... de R4 schijnt nog wel DTS te hebben, en meestal is R4 en R2 wel compatible. Het vreemde is dat de R4 ook door Warner wordt uitgebracht, dus volgens mij is het afwachten op het bericht dat de R4 ook geen DTS krijgt.

* Magic666 is blij met zijn regiovrije speler!

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_6204625
DVD set is me nog even te duur ...

Maar ... weet iemand ook of het boek goed is?

  donderdag 10 oktober 2002 @ 09:06:05 #223
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6204834
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 08:34 schreef Young_David het volgende:
DVD set is me nog even te duur ...

Maar ... weet iemand ook of het boek goed is?


Ik heb het boek (engelse versie), nog niet aan begonnen omdat ik nog zat andere boeken heb.

Wat opvalt is dat het een vrij dun boek is, iets van 336 bladzijden (die vrij grof gesneden zijn) met vrij grote letters. Toen ik het boek zag dacht ik: dat je daar 10 (steengoede) afleveringen van kunt maken......

Maar of het een goed boek is weet ik dus nog niet.

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_6205539
http://www.wildbillguarnere.com/

website van de kleinzoon van Bill Guarnere... met o.a. foto's van de Easy Compagnie

Easy Company:

[Dit bericht is gewijzigd door ImPrEzA op 10-10-2002 10:14]

Seriously!?
pi_6205565
Over het boek:

Historian Ambrose tells of the combat experiences of soldiers in the crack U.S. Army Airborne division that led the invasion of Normandy on D-Day. The interviews on which this book is based were conducted by Ambrose as research for his book, D-DAY.


Historian Ambrose tells of the combat experiences of soldiers in the crack U.S. Army Airborne division that led the invasion of Normandy on D-Day. The interviews on which this book is based were conducted by Ambrose as research for his book, D-DAY.


Easy Company, 506th Airborne Division, U.S. Army, was as good a rifle company as any in the world. From their rigorous training in Georgia in 1942 to D-Day and victory, Ambrose tells the story of this remarkable company, which kept getting the tough assignments. Easy Company was responsible for everything from parachuting into France early D-Day morning to the capture of Hitler's Eagle's Nest at Berchtesgaden. Band of Brothers is the account of the men of this remarkable unit who fought, went... More


They fought on Utah Beach, in Arnhem, Bastogne, the Bulge; they spearheaded the Rhine offensive and took possession of Hitler's Eagle's Nest in Berchtesgaden. This gripping depiction of Easy Company re-creates some of the most critical moments of WWII and offers insights into the commanders and regular soldiers--the heroes who manned the battlefields. Photos. Maps.


Sample Chapter

As good a rifle company as any in the world, Easy Company, 506th Airborne Division, U.S. Army, kept getting the tough assignments -- responsible for everything from parachuting into France early D-Day morning to the capture of Hitler's Eagle's Nest at Berchtesgaden. In Band of Brothers, Ambrose tells of the men in this brave unit who fought, went hungry, froze, and died, a company that took 150 percent casualties and considered the Purple Heart a badge of office. Drawing on hours of interviews with survivors as well as the soldiers' journals and letters, Stephen Ambrose recounts the stories, often in the men's own words, of these American heroes.

Seriously!?
pi_6205573
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 09:06 schreef Magic666 het volgende:
Ik heb het boek (engelse versie), nog niet aan begonnen omdat ik nog zat andere boeken heb.
Boek is erg goed, in een adem uitgelezen.

Andere boeken van deze schrijver over de Tweede Wereldoorlog zijn ook aan te raden, vooral "D-Day" en "Pegasus Bridge" zijn erg goed.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 10 oktober 2002 @ 10:20:03 #227
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6205691
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Boek is erg goed, in een adem uitgelezen.

Andere boeken van deze schrijver over de Tweede Wereldoorlog zijn ook aan te raden, vooral "D-Day" en "Pegasus Bridge" zijn erg goed.


Daar heb ik ook al naar staan kijken.... wie weet binnenkort maar eens aanschaffen.

Maar vond jij BoB niet erg dun? (ik heb de hardcover). Behandeld het boek alles wat je in de afleveringen ziet?

[Dit bericht is gewijzigd door Magic666 op 10-10-2002 10:27]

Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  FOK!fossiel vrijdag 11 oktober 2002 @ 20:38:25 #228
8443 cptmarco
it's captain...
pi_6236343
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:20 schreef Magic666 het volgende:

[..]
Maar vond jij BoB niet erg dun? (ik heb de hardcover). Behandeld het boek alles wat je in de afleveringen ziet?


*ook nieuwsgierig is*
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 20:47:24 #229
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_6236486
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Boek is erg goed, in een adem uitgelezen.

Andere boeken van deze schrijver over de Tweede Wereldoorlog zijn ook aan te raden, vooral "D-Day" en "Pegasus Bridge" zijn erg goed.


Voor alle Tweede Wereldoorlog-lovers, waaronder mezelf, kan ik jullie behalve van de boeken van Ambrose ook de boeken van Anthony Beevor (die naam! ) aanraden.
Die heeft ook een paar hele goeie boeken geschreven over de WOII, namelijk; Stalingrad en Berlin, The Downfall 1944-1945
Boeken van die auteur
En dit is de officiële website
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_6266207
Vandaag, 13 Oktober 2002, is de auteur van Band of Brothers Stephen E. Ambrose overleden aan de gevolgen van longkanker.

http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/books/10/13/ambrose.death/index.html

pi_6272272
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 23:18 schreef CrazyCavia het volgende:
Vandaag, 13 Oktober 2002, is de auteur van Band of Brothers Stephen E. Ambrose overleden aan de gevolgen van longkanker.

http://www.cnn.com/2002/SHOWBIZ/books/10/13/ambrose.death/index.html


Zit nu naar de muziek te luisteren ,is erg goed.
Woensdag komt me favoriete aflevering , Day of Days.

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 16 oktober 2002 @ 13:17:26 #232
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_6310268
die serie is GOED!!!!!!!!!!!!!

leuk dat ze weer op TV komen, naar de teevee kijken is leuker dan naar men 17" schermpje.(kheb ze allemaal op CD ).

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  woensdag 16 oktober 2002 @ 21:43:07 #233
37510 Jenova
Was I Created This Way Too?
pi_6320224
Ik zit al klaar!!
[i]"Because you are...a puppet." [br]"Only to be reborn as a 'God' to rule over every soul. Behold that mural. The Ultimate Destructive Magic...Meteor."[/i]
  FOK!fossiel woensdag 16 oktober 2002 @ 21:44:26 #234
8443 cptmarco
it's captain...
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:25:15 #235
37510 Jenova
Was I Created This Way Too?
pi_6321075
Damn die landing

In welke aflevering zag je Tom Hanks ook alweer?

[i]"Because you are...a puppet." [br]"Only to be reborn as a 'God' to rule over every soul. Behold that mural. The Ultimate Destructive Magic...Meteor."[/i]
pi_6321268
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:25 schreef Jenova het volgende:
Damn die landing

In welke aflevering zag je Tom Hanks ook alweer?


In geen enkele toch?
  woensdag 16 oktober 2002 @ 22:53:43 #237
37510 Jenova
Was I Created This Way Too?
pi_6321721
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:33 schreef Disorder het volgende:

[..]

In geen enkele toch?


Jawel
[i]"Because you are...a puppet." [br]"Only to be reborn as a 'God' to rule over every soul. Behold that mural. The Ultimate Destructive Magic...Meteor."[/i]
  donderdag 17 oktober 2002 @ 07:54:17 #238
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_6325167
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 22:25 schreef Jenova het volgende:
Damn die landing

In welke aflevering zag je Tom Hanks ook alweer?


Episode 3, dat gevecht met die FallschirmJager-troepen. Hij komt even in beeld als soldaat waarvan ze benen vanaf zijn afgeblazen.
Trouwens, zijn zoon speelt ook mee in een latere episode. Als groentje wat van de militaire academie afkomt, Westpoint. Ik meen mij te herinneren dat het episode 8 was.
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_6326009
Beetje jammer dat ze de begin- en eindtitels eruit hadden gesneden dit keer....
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_6433968
Vanavond deel 3 met een close up van iemand waarvan zijn been eraf wordt geschoten
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_6437226
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 10:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Boek is erg goed, in een adem uitgelezen.

Andere boeken van deze schrijver over de Tweede Wereldoorlog zijn ook aan te raden, vooral "D-Day" en "Pegasus Bridge" zijn erg goed.


Ik heb Band of Brothers gelezen en ben nu bezig met D-Day (en hierna komt Citizen Soldiers). Wat me opvalt is dat meer dan één van de in D-Day beschreven persoonlijke ervaringen ook in Saving Private Ryan terugkomen (toeval? kan natuurlijk, wel toevallig dat naast de ervaringen het basisgegeven (wat natuurlijk geen onbekend gegeven is) van de film ook in het boek staat, Spielberg en Hanks achter beide producties zitten).
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_6439010
Mee-ster-lijk die gevechten
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  FOK!fossiel donderdag 24 oktober 2002 @ 15:06:28 #243
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 24 oktober 2002 @ 15:09:14 #244
37518 M_a_T
tja....dat dan weer wel!
pi_6446967
inderdaad het is super.. dat blight verhaal blijft meeslepend/
Heb het boek nog niet gelezen zag het verleden week in de winkel liggen. Moeite van het kopen waard dus?
-=Being beautiful is hard, but someone's gotta do it=-
pi_6448038
Volgende maand de dvd's
pi_6463290
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 10:21 schreef Capetown het volgende:
Beetje jammer dat ze de begin- en eindtitels eruit hadden gesneden dit keer....
Als je de serie had willen zien hoe het hoord, had je hem op de BBC moeten kijken
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 15:09:33 #247
13148 Shogo
Psycho...
pi_6464219
Hij wordt op zondag weer herhaald op BBC2 helaas wel laat.
pi_6464367
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 15:09 schreef M_a_T het volgende:
inderdaad het is super.. dat blight verhaal blijft meeslepend/
Heb het boek nog niet gelezen zag het verleden week in de winkel liggen. Moeite van het kopen waard dus?
Absoluut! Maar laat dan een eventuele vertaling staan. Ik heb altijd het idee dat het vertalen van dergelijke boeken hetzelfde effect heeft als het knippen van het haar van Samson, de kracht verdwijnt...
Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:49:32 #249
30919 mitt
Michael Corleone
pi_6469055
Kheb toch maar weer een aflevering gekeken en het was wel weer toppie...was al weer veel vergeten en dat maakt het weer extra leuk het blijft great
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:21:13 #250
19773 eGo2k
watashi wa
pi_6532163
waarom is er vanavond geen Band of Brothers?
..desu!
  FOK!fossiel dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:22:43 #251
8443 cptmarco
it's captain...
pi_6532198
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:21 schreef eGo2k het volgende:
waarom is er vanavond geen Band of Brothers?
omdat het op woensdag komt misschien?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:25:10 #252
19773 eGo2k
watashi wa
pi_6532260
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:22 schreef cptmarco het volgende:

[..]

omdat het op woensdag komt misschien?


Niet op 's dinsdags?
..desu!
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 23:23:42 #253
13148 Shogo
Psycho...
pi_6534055
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:25 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Niet op 's dinsdags?


Nee op woensdag.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 23:41:17 #254
30919 mitt
Michael Corleone
pi_6534432
En op zondag op BBC
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] &lt;@Daggla&gt; ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 00:01:51 #255
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_6534800
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:17 schreef qube808 het volgende:

[..]

Absoluut! Maar laat dan een eventuele vertaling staan. Ik heb altijd het idee dat het vertalen van dergelijke boeken hetzelfde effect heeft als het knippen van het haar van Samson, de kracht verdwijnt...


*mee eens is
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_6544967
Vanavond aflevering 4 ...
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  woensdag 30 oktober 2002 @ 20:57:48 #257
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_6545595
Ik vind het een realistische serie, ben wel een beetje fan. Moest gewoon nog een keer al die afleveringen zien.

Een ding vind ik wel raar. Waarom gingen soldaten soms gewoon over een weglopen/rennen terwijl daar juist goed op je geschoten kan worden? Soms staan ze namelijk echt op domme plaatsen, maar ja, soldaten genoeg, zullen ze hebben gedacht.

TechXP

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')