Yi-Long | woensdag 23 mei 2007 @ 01:34 |
Ik heb een vraagje. ik ben niet echt heel into auto's enzo, maar zat een beetje de sites van peugeot te bekijken, en bekeek de 207CC even op zowel de Nederlandse alswel op de Belgische site. Op de Nederlandse site is een 207CC te koop vanaf 23.300 euros. Op de Belgische site is een 207CC te koop vanaf 18.300 euros. Vraag 1: Waarom is dit? Vraag 2: Kun je als Nederlander gewoon je auto in Belgie gaan kopen? Vraag 3: Met zulke gigantische prijsverschillen, waarom kopen mensen dan niet massaal hun auto in Belgie of in een ander goedkoper land? Het is EU dus je zou geen invoerbelasting ofzo hoeven te betalen... toch? | |
Sebasser | woensdag 23 mei 2007 @ 01:35 |
BTW ofzo? | |
erikkll | woensdag 23 mei 2007 @ 01:41 |
nee, in nederland moet je autobelasting betalen ![]() | |
PNG | woensdag 23 mei 2007 @ 01:54 |
Omdat elke auto daar veel goedkoper is. Idd BPM. En zie daar je verschil van idd euro of 4/5000 op 24000. | |
Mikkie | woensdag 23 mei 2007 @ 01:59 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 67% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:36:11 ] | |
Mikkie | woensdag 23 mei 2007 @ 02:00 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:36:12 ] | |
PNG | woensdag 23 mei 2007 @ 02:01 |
Klopt ook, maar der is de 100 maanden maatregel. Zoiets. Dus zie je dat veel auto's exact na die 6 jaar ingevoerd worden. | |
Yi-Long | woensdag 23 mei 2007 @ 02:07 |
Hmm... dus toch maar gewoon even in Belgie gaan wonen als ik een goedkopere auto wil... Thanks people. | |
Mikkie | woensdag 23 mei 2007 @ 02:14 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:36:12 ] | |
kraaksandaal | woensdag 23 mei 2007 @ 02:23 |
Het is dichterbij? | |
katerwater | woensdag 23 mei 2007 @ 02:34 |
auto's zijn goedkoper, benzine is goedkoper,... en toch is belgie even rijk als nederland! Op andere vlakken zijn er dingen duurder: dokterskosten bv. Het belastingssysteem is gewoon anders. | |
Cynix ® | woensdag 23 mei 2007 @ 07:32 |
quote:Na 6 jaar zijn er pas 72 maanden om. Wat is daar exact aan? ![]() | |
DiRadical | woensdag 23 mei 2007 @ 07:55 |
quote:Het is ook geen 6 jaar of 100 maanden. Zelfs bij 24 jaar en 11 maanden moet je nog BPM betalen Het is dan nog 'maar' 10 % . Of je maakt gebruik van de tegenbewijsregeling Eigenlijk een grof schandaal in een EU waar vrij verkeer van personen, geld en goederen zou moeten gelden [ Bericht 8% gewijzigd door DiRadical op 23-05-2007 08:18:41 (foutje) ] | |
Yi-Long | woensdag 23 mei 2007 @ 08:32 |
quote:Heeft men reden/excuus aangegeven waarom dit dan toch blijkbaar niet mogelijk is? Of mogen we gaan klagen bij mevrouw Nelie Kroes? ![]() | |
DS4 | woensdag 23 mei 2007 @ 09:09 |
quote:Tsjonge, dat is lang geleden dat een auto na 100 maanden (1% per maand korting) BPM-vrij was... Tegenwoordig is dat pas vanaf 25 jaar. De leeftijdskorting is nu de eerste tijd hoger en daarna minder. Teruglopend tot 10% vanaf 9 tot en met 25 jaar. | |
DS4 | woensdag 23 mei 2007 @ 09:12 |
quote:Er is een uitspraak van de HR hierover. Ook het HvJ EG heet zich over dit soort belastingen wel eens gebogen (vandaar ook de tegenbewijsregeling die voortkomt uit een zaak ten aanzien van een vergelijkbare registratiebelasting in Portugal). Bottom-line: het zit op het randje, maar het is niet er overheen. | |
Fred | woensdag 23 mei 2007 @ 11:30 |
quote:Als je de buitenlandse auto als vracht vervoerd mag je hem over heen verslepen in Nederland. Maar alleen als je hem op de openbare weg wil gaan gebruiken (en dat is anders dan importeren an sich), dán zul je belasting moeten betalen. | |
Cynix ® | woensdag 23 mei 2007 @ 16:40 |
quote:Heb je het nu niet gewoon over Wegenbelasting? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 23 mei 2007 @ 18:43 |
quote: quote:Nee dus. Het gaat dus om de "korting" op het BPM bedrag. | |
DS4 | woensdag 23 mei 2007 @ 21:00 |
quote:Nee, hoewel die ook een vrijstelling kent voor 25 jaar oude voertuigen. | |
DirtyHarry | woensdag 23 mei 2007 @ 21:49 |
Omdat ze er in Belgie al achter zijn dat franse auto's eerder uit elkaar lazeren dan auto's uit andere landen ![]() | |
Barcaconia | woensdag 23 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Interessant, als het niet zo'n lang verhaal is, of je hebt even tijd. Zou je het misschien eens uit willen leggen wat er dan met die registratiebelasting in Portugal is ten aanzien van de belasting hier? Ik ben namelijk wel bekend met het systeem in Portugal, maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld. | |
DiRadical | donderdag 24 mei 2007 @ 09:42 |
quote:Wegenblasting wil ik ook wel betalen. Maar het keuren en op kenteken zetten is een administratieve actie waarvoor een vast bedrag gerekend kan worden. Het is niet gerelateerd aan de aanschafprijs van de auto. Deze belasting verhinderd het vrij verkeer van goederen in de EU en zou daarom afgeschaft moeten worden. Alleen zal het wel weer een uitzondering zijn en mag het gewoon van Brussel. De enige manier om het te omzeilen is emigreren, een auto kopen en remigreren. Mits je voldoet aan de gestelde voorwaarden kun je je auto BPM vrij meenemen. Dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over. ![]() | |
Dhr.Swinckels | donderdag 24 mei 2007 @ 11:23 |
Omdat de Fransen die wagens gewoon aan de grens zetten en over het lijntje duwen... = goedkoop Als je hem over 2 lijntjes moet duwen is dat gewoon duurder... ga maar eens een Peugeot in USA kopen... ik geef het je te doen... Geen te vinden, liggen op de zeebodem... | |
beukp | donderdag 24 mei 2007 @ 12:06 |
quote:Heb je uberhaupt al het bovenstaande gelezen? Peugeot is overigens wel actief in bijv. Argentinië. Transport heeft er niks mee te maken. | |
Dhr.Swinckels | donderdag 24 mei 2007 @ 14:14 |
quote:Zucht...tis volgens mij best moeilijk om te ontdekken of iemand serieus is of niet.... | |
DS4 | donderdag 24 mei 2007 @ 15:12 |
quote:Het ging om het arrest Gomes-Valente. Ik heb zelfs een linkje voor je. | |
Barcaconia | donderdag 24 mei 2007 @ 15:19 |
quote:Interessant, dankjewel! |