Na 6 jaar zijn er pas 72 maanden om. Wat is daar exact aan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 02:01 schreef PNG het volgende:
Klopt ook, maar der is de 100 maanden maatregel. Zoiets.
Dus zie je dat veel auto's exact na die 6 jaar ingevoerd worden.
Het is ook geen 6 jaar of 100 maanden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 07:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Na 6 jaar zijn er pas 72 maanden om. Wat is daar exact aan?
Heeft men reden/excuus aangegeven waarom dit dan toch blijkbaar niet mogelijk is? Of mogen we gaan klagen bij mevrouw Nelie Kroes?quote:Op woensdag 23 mei 2007 07:55 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het is ook geen 6 jaar of 100 maanden.
Zelfs bij 24 jaar en 11 maanden moet je nog BPM betalen
Het is dan nog 'maar' 10 % .
Of je maakt gebruik van de tegenbewijsregeling
Eigenlijk een grof schandaal in een EU waar vrij verkeer van personen, geld en goederen zou moeten gelden
Tsjonge, dat is lang geleden dat een auto na 100 maanden (1% per maand korting) BPM-vrij was...quote:Op woensdag 23 mei 2007 02:01 schreef PNG het volgende:
Klopt ook, maar der is de 100 maanden maatregel. Zoiets.
Dus zie je dat veel auto's exact na die 6 jaar ingevoerd worden.
Er is een uitspraak van de HR hierover. Ook het HvJ EG heet zich over dit soort belastingen wel eens gebogen (vandaar ook de tegenbewijsregeling die voortkomt uit een zaak ten aanzien van een vergelijkbare registratiebelasting in Portugal).quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:32 schreef Yi-Long het volgende:
Heeft men reden/excuus aangegeven waarom dit dan toch blijkbaar niet mogelijk is?
Als je de buitenlandse auto als vracht vervoerd mag je hem over heen verslepen in Nederland.quote:Op woensdag 23 mei 2007 07:55 schreef DiRadical het volgende:
Eigenlijk een grof schandaal in een EU waar vrij verkeer van personen, geld en goederen zou moeten gelden
Heb je het nu niet gewoon over Wegenbelasting?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:09 schreef DS4 het volgende:
Tegenwoordig is dat pas vanaf 25 jaar. De leeftijdskorting is nu de eerste tijd hoger en daarna minder. Teruglopend tot 10% vanaf 9 tot en met 25 jaar.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Heb je het nu niet gewoon over Wegenbelasting?
Nee dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat pas vanaf 25 jaar. De leeftijdskorting is nu de eerste tijd hoger en daarna minder. Teruglopend tot 10% vanaf 9 tot en met 25 jaar.
Nee, hoewel die ook een vrijstelling kent voor 25 jaar oude voertuigen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:40 schreef Cynix ® het volgende:
Heb je het nu niet gewoon over Wegenbelasting?
Interessant, als het niet zo'n lang verhaal is, of je hebt even tijd. Zou je het misschien eens uit willen leggen wat er dan met die registratiebelasting in Portugal is ten aanzien van de belasting hier? Ik ben namelijk wel bekend met het systeem in Portugal, maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is een uitspraak van de HR hierover. Ook het HvJ EG heet zich over dit soort belastingen wel eens gebogen (vandaar ook de tegenbewijsregeling die voortkomt uit een zaak ten aanzien van een vergelijkbare registratiebelasting in Portugal).
Bottom-line: het zit op het randje, maar het is niet er overheen.
Wegenblasting wil ik ook wel betalen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je de buitenlandse auto als vracht vervoerd mag je hem over heen verslepen in Nederland.
Maar alleen als je hem op de openbare weg wil gaan gebruiken (en dat is anders dan importeren an sich), dán zul je belasting moeten betalen.
Heb je uberhaupt al het bovenstaande gelezen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:23 schreef Dhr.Swinckels het volgende:
Omdat de Fransen die wagens gewoon aan de grens zetten en over het lijntje duwen...
= goedkoop
Als je hem over 2 lijntjes moet duwen is dat gewoon duurder... ga maar eens een Peugeot in USA kopen... ik geef het je te doen...
Geen te vinden, liggen op de zeebodem...
Zucht...tis volgens mij best moeilijk om te ontdekken of iemand serieus is of niet....quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:06 schreef beukp het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt al het bovenstaande gelezen?
Peugeot is overigens wel actief in bijv. Argentinië. Transport heeft er niks mee te maken.
Het ging om het arrest Gomes-Valente. Ik heb zelfs een linkje voor je.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:59 schreef Barcaconia het volgende:
Interessant, als het niet zo'n lang verhaal is, of je hebt even tijd. Zou je het misschien eens uit willen leggen wat er dan met die registratiebelasting in Portugal is ten aanzien van de belasting hier? Ik ben namelijk wel bekend met het systeem in Portugal, maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
Interessant, dankjewel!quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het ging om het arrest Gomes-Valente. Ik heb zelfs een linkje voor je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |