abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49675388
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:44 schreef milagro het volgende:

[..]

nu of over 10 jaar?

Ja schat, je biologische ouders stonden destijds hier aan de deur, na een 2 jarige zoektocht hebben ze je weten te traceren, al hun spaargeld op, hun gezondheid fragiel door alle verdriet en ellende, maar oh wat waren ze intens gelukkig, je had je moeder moeten zien!!!!!, maar gelukkig hebben wij, je ouders, vooral jouw belang vooropgesteld en ze weer naar huis gestuurd, met een ingelijste foto, dat wel,.... en dat jouw belang toevallig samenvalt met het onze, tja, kunnen we ook niets aan doen!

nee, ik zou alls 17 jarige dat ech heel tof vinden
Als je het topic zou lezen, zou je weten dat ik vind dat die ouders naar NL mogen komen op kosten van de staat om hun kind zsm te ontmoeten. Maar ze mogen hem niet aan de oren mee naar huis trekken tegen zn zin in.
pi_49675883
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:44 schreef Dodecahedron het volgende:

Ouderschap draait toch om het kind?
het draait toch evenveel om de ouders mag ik hopen
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49675992
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:02 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

het draait toch evenveel om de ouders mag ik hopen
Tegen de zin van het kind in?
pi_49676103
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:45 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als je het topic zou lezen, zou je weten dat ik vind dat die ouders naar NL mogen komen op kosten van de staat om hun kind zsm te ontmoeten. Maar ze mogen hem niet aan de oren mee naar huis trekken tegen zn zin in.
maar je mag wel tegen je zin in geroofd worden, en lang genoeg weggehouden van je ouders, zodat je ze niet meer herkent en dan kun je tegen de moeder zeggen "hey, je hebt haar dan ms wel gebaard, maar dat maakt je nog geen moeder, hè."

het is net zo goed in het belang van het kind op de LANGE termijn dat de biologische ouders, na te zijn BEROOFD van het ouderschap, om dat ouderschap te verzilveren, na hun jarenlange zoektocht met alle ellende van dien.

weten dat een eerlijke kans je ouders destijds ontzegd is, in jouw belang, is met terugwerkende kracht ws net zo desastreus, als jij meent dat het nu weghalen is bij de adoptief ouders.

het fucked je mind ws zelfs meer op, die wetenschap, dat er je ouders met lege handen na jaren ellende, wanhoop en verdriet teruggestuurd zijn, want dat worden ze, als je ze afwimpelt met af en toe een bezoekje.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49676266
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:11 schreef milagro het volgende:

[..]

maar je mag wel tegen je zin in geroofd worden,
hier stopte ik met lezen.
pi_49676273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:06 schreef Dodecahedron het volgende:

Tegen de zin van het kind in?
weet jij in deze zaak wat het kind wil ? En trouwens JA, zelfs tegen de zin van het kind in.

Jij vindt blijkbaar dat je als biologische ouder niets te zeggen hebt, terwijl je dat kind verdorie op de wereld hebt gezet

Heeft het kind er trouwens ook om gevraagd om ontvoerd te worden en hier in Nederland verzeild te geraken? Was dat dan in het belang van het kind ?
pi_49676371
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:16 schreef Dodecahedron het volgende:

hier stopte ik met lezen.
hoe verblind kan je zijn van je eigen zogezegde gelijk, dat je zelfs al de meningen van anderen niet wil lezen .
pi_49676536
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

weet jij in deze zaak wat het kind wil ? En trouwens JA, zelfs tegen de zin van het kind in.

Jij vindt blijkbaar dat je als biologische ouder niets te zeggen hebt, terwijl je dat kind verdorie op de wereld hebt gezet
Ik vind dat er moet gebeuren wat het verstandigst is. En dat is BEIDE ouders er bij betrekken.
quote:
Heeft het kind er trouwens ook om gevraagd om ontvoerd te worden en hier in Nederland verzeild te geraken? Was dat dan in het belang van het kind ?
*zucht*

Ja hoor, ik ben voor kinderontvoering. Stik er maar in.
pi_49676828
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:37 schreef Leah het volgende:

Zo hee... ga jij ff hoog van de toren.
Zoals steeds weer, het was imo een respectvolle, inhoudelijke discussie. Die jij verkloot.
Maar nu ga ik naar bed, hoe DURF je mij, en anderen, aan te vallen op hun moederschap! Sukkel dat je d'r bent. Echt, ongelofelijke sukkel dat je d'r bent.
Ik kan jou en vivi ook niet begrijpen hoor. Ik vind het eerlijk gezegd zeer bizar dat je als moeder zomaar kan zeggen dat je je ontvoerde kind moet kunnen loslaten, omdat dat kind het al méér gewoon is op de plek waar hij of zij nu leeft. Kwestie van "het belang van het kind" te vrijwaren.

Ik wil je niet beledigen, maar ik kan dat niet geloven. Je moet maar eens in de situatie zitten, denk ik dan...
pi_49676907
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:26 schreef Dodecahedron het volgende:

*zucht*

Ja hoor, ik ben voor kinderontvoering. Stik er maar in.
Blijkbaar heb je er wel niets op tegen...

Iedereen die een kind lang genoeg bij zich kan houden, krijgt rechten op het kind die verder reiken dan die van de biologische ouders...
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:39:49 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49676936
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:36 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Ik kan jou en vivi ook niet begrijpen hoor. Ik vind het eerlijk gezegd zeer bizar dat je als moeder zomaar kan zeggen dat je je ontvoerde kind moet kunnen loslaten, omdat dat kind het al méér gewoon is op de plek waar hij of zij nu leeft. Kwestie van "het belang van het kind" te vrijwaren.

Ik wil je niet beledigen, maar ik kan dat niet geloven. Je moet maar eens in de situatie zitten, denk ik dan...
Dit zeg ik er over.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef Leah het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zeggen, want ik weet het niet...

Maar ik dènk dat ik het belang van het kind het zwaarst zou laten wegen.
Het valt voor mij in de categorie vragen "Wat zou je doen als je zou weten dat je niet lang meer te leven hebt".
Ik denk te weten wat ik zou doen, ik loop echter ook allang genoeg mee om te weten dat je geen antwoorden hebt tenzij je er daadwerkelijk voorstaat.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49676987
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:38 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je er wel niets op tegen...
Denk je?
quote:
Iedereen die een kind lang genoeg bij zich kan houden, krijgt rechten op het kind die verder reiken dan die van de biologische ouders...
Ze wisten geeneens dat de biolog. ouders hem zochten!
pi_49677111
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Denk je?
[..]

Ze wisten geeneens dat de biolog. ouders hem zochten!
Nou, dat weten ze dan bij deze, als ze echt het beste met het kindje voorhebben, gaat ie gewoon terug naar zijn biologische ouders.
this bitch bites
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:46:24 #139
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677168
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:30 schreef yvonne het volgende:
@ Milagro
!

Picture this, een 2e Dutroux,
jarenlang kinderen in kelders voor eigen genot.

Kind hoeft niet terug, het heeft nu een band met de ontvoerder
En ja, ik chargeer!
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze vergelijking
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49677219
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:44 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Nou, dat weten ze dan bij deze, als ze echt het beste met het kindje voorhebben, gaat ie gewoon terug naar zijn biologische ouders.
Dat lijkt jou wel leuk als kind van 9? Van de een op de andere dag meegenomen worden door (voor jou) wildvreemden?
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:49:26 #141
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:39 schreef Leah het volgende:

[..]

Dit zeg ik er over.
[..]

En dat is wrs het meest zinnige wat er over te zeggen valt. God verhoede dat je als ouder ooit in die situatie terecht komt. En als kind natuurlijk.
pi_49677366
Ik merk trouwens dat de hele situatie uit de kranten is gemanouvreerd. Er staat geen artikel meer over in. Terecht ook.
pi_49677421
Ik zou inderdaad ook niet weten hoe ik zou reageren als ik zou horen dat ik niet lang meer te leven heb.

Maar ik weet daarentegen HEEL goed hoe ik zou reageren als mijn kinderen worden ontvoerd. Ik wil ze terug ! Zo snel mogelijk! En ik zou het niet kunnen aanvaarden dat ze door andere mensen worden opgevoed, terwijl ik dat ook kan én wil, NOOIT!
pi_49677517
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat lijkt jou wel leuk als kind van 9? Van de een op de andere dag meegenomen worden door (voor jou) wildvreemden?
Wie hoor je hier zeggen dat dat van de 1 op ander dag moet? In deze situatie lijkt het me wel verstandig dat de biologische ouders hier eerst een poosje verblijven en samen met de adoptieouders het kindje zo goed mogelijk voorbereiden op wat er gaat komen. Maar dat het kindje terugmoet naar zijn biologische ouders is voor mij een vaststaand feit.
Als het kind vrijwillig afgestaan zou zijn door de ouders zou ik er anders over denken, maar aangezien dit een heel ander verhaal is, vind ik het niet meer als terrecht.
this bitch bites
pi_49677520
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:

zulke uitspraken kan je draaien naar alle kanten.

het lijkt me ook niet leuk om door vreemde mensen opgevoed te worden, terwijl je biologische ouders dat ook hadden gewild en gekund.
pi_49677566
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:53 schreef petitlapin2 het volgende:
Ik zou inderdaad ook niet weten hoe ik zou reageren als ik zou horen dat ik niet lang meer te leven heb.

Maar ik weet daarentegen HEEL goed hoe ik zou reageren als mijn kinderen worden ontvoerd. Ik wil ze terug ! Zo snel mogelijk! En ik zou het niet kunnen aanvaarden dat ze door andere mensen worden opgevoed, terwijl ik dat ook kan én wil, NOOIT!
Hoe zou je dan reageren als je de adoptieouder was?

"Hier neem mn kind maar mee"?
pi_49677613
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_49677658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:

Het zou me immens veel verdriet doen om het kind af te staan, maar ik zou verstand genoeg hebben om te beseffen dat hij beter is bij zijn biologische ouders, die al jaren zoeken naar hun ontvoerd kind.
pi_49677690
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoe zou jij dan reageren? Je krijgt het lekker niet, het is nu van ons, lekker puh!

this bitch bites
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:01:28 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677712
Wie zegt dat hij daar beter is dan? Dat is vrnml beredeneerd vanuit je eigen moederinstinct, voor het kind hoeft dat helemaal niet zo te zijn/ervaren natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')