Nou onze dag was ge-wel-dig!
's Ochtends om half 9 bij de kapper en daarna op het gemakje terug naar m'n ouders (daar hebben we ons omgekleed en zijn de familieleden vooraf naartoe gekomen, dat was allemaal wat makkelijk dan bij ons thuis). Even wat gepraat en toen omkleden. Om 12.15 uur stonden onze chauffeur (schoonzusje) en fotograaf klaar en zijn we foto's gaan maken. Het was harstikke mooi weer (ondanks de voorspellingen) en we hebben echt heel veel foto's gemaakt op veel verschillende plekken (bij een kasteeltje in de buurt, eromheen in bos achtig gebied en op het strand en de duinen.
Om 15.15 uur waren we weer terug en dan maar wachten, ondertussen kwamen er allemaal familieleden aan waaronder ook onze 2 bruidsmeisjes van 5 (= tweeling) en bruidsjonker van 4, ze zagen er zo schattig uit
15. 45 uur: verstrek naar stadhuis (letterlijk 3 straten verderop), we moesten wel even wachten want het bruidspaar voor ons was nog bezig foto's te maken. En toen dus het echte moment (de foto's daarvoor was allemaal lekker ontspannen enzo, maar nu dus voor het 'echie'). Ik stap uit en keek rond en zal (naast m'n familie) ook overal bekenden enzo maar echt opnemen doe je dat niet, dat is zo vreemd, als in een roes liepen we naarbinnen. Daar even wachten totdat alle familie in de trouwzaal zat en dan wij met voor ons de bruidskindertjes kwamen wij de zaal binnen. De 3 kinderen mochten achter ons gaan zitten en tjqa dan krijg je een heel verhaal over je heen. Beetje algemeen (wat is liefde, geluk, vriendschap, familie) en beetje persoonlijk (hoe we elkaar hebben ontmoet). Ik vond het best een leuk verhaal, beetje humor, niet al te plechtig, maar het duurde wel lang. Ons neefje van 2 vond dat ook en liep elke keer naar ons toe om op het laatste moment weer terug te rennen naar pappa en mamma. En tegen het einde van het verhaal van de ambtenaar was de buidsjonker achter ons in slaap gevallen wat ook duidelijk hoorbaar was
![]()
!
Tot die tijd vond ik het wel spannend, maar nog niet echt emotioneel ofzo, maar toen moesten we gaan staan tegeover elkaar terwijl we elkaar rechterhanden vast hielden. Nou toen had ik het niet meer alle emotie kwam gelijk naar boven en bij SirG ook!
Vooraf had ik SirG gewaarschuwd dat hij niet 'voor de grap' lang moest wachten met 'ja'-zeggen want dat zou ik niet zo grappig vinden. Als gevolg daarvan riep hij al 'ja' toen de ambtenaar nog niet helemaal klaar was met zijn vraag! Dat was ook wel weer een mooi moment. Ik moet zeggen dat ik nauwelijk heb meegekregen waar we nu eigenlijk 'ja' op hebben gezegd (ja natuurlijk weet ik wel wat er gezegd zal zijn, maar ik kan het me gewoon niet meer herinneren).
Nou ja ringen, tekenen, getuigen tekenen, en nog even foto's maken van de hele groep, alleen met de kinderen en alleen m'n oom en tante uit Italië. Daaran naar buiten waar iedereen met belleblaas al driftig bezig was. Op dat moment was de lucht al vrij donker geworden en spetterde het een beetje, maar het was nog goed te doen.
Toen we eenmaa in de auto zaten begon het echt te regenen, maar goed dat was voor ons niet erg, want de rest van de dag zaten we toch binnen, perfecte timing dus!
Naas de feestlokatie gereden, kopje koffie/thee, felicitaties in ontvangst genomen even wat kletsen. Daarna als aperatief en feeselijke opening van de avond een champagne toren volgeschonken en met de daggasten getoast.
Daarna aantafel voor een 4-gangenmenu. En 's Avonds op diezelfde plek het feest. Het was echt super gezellig ook qua indeling van de tijd enzo precies goed, niet te gehaast, maar ook geen moment dat je je stond te vervelen ofzo. De kinderen die erbij waren gedroegen zich voorbeeldig en vonden het allemaal super (we hebben erg veel tekeningen van ze gehad!). Vanaf 21.00 uur kwamen de feestgasten (we hebben geen aprte receptie gedaan) en het stroomde al vlug vol. Erg gezellig druk veel mensen gezien, weinig gesproken (behalve het verhaal van het stadhuis 100 keer, maar dat verveelt geen moment!) daarna ook feestgevierd en om 00.45 uur met taxi vertrokken naar huis. Wel digitale fototoestel meegekregen waarop m'n schoonzusje ongeveer 170 foto's opgemaakt had meegenomen. Die hebben we thuis dus allemaal bekeken en lekker nagepraat enzo en toe pas rond 5 uur (het werd al licht
![]()
) gaan slapen, we waren ka-pot, maar het was echt een super dag!
Ik zal vlug even een foto's hier plaatsen.