is goed, het kan alleen maar helpen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Als je even wacht, dan teken ik het voor je uit
Ik zal wel de laatste zijn die je daarom zal uitlachen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:19 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik moest vandaag iets met percentages uitrekenen en ik wist niet hoe het moest.
Maar aan de andere kant: dat begrijp ik sinds 1HAVO al niet.
Iemand die me begrijptquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:22 schreef eer-ik het volgende:
Ik zal wel de laatste zijn die je daarom zal uitlachen.
Nou begrijp ik dat weer wel, en daarvan zie ik de logica dan ook nog wel, maar met 99% van de overige wiskunde heb ik dat dus ook niet
Jaquote:
ja, ik begin een beetje gefrustreerd te rakenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:28 schreef Kuukske het volgende:
Posts langer dan 3 zinnen. Kijk je uit.
Moet kunnen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:29 schreef eer-ik het volgende:
ja, ik begin een beetje gefrustreerd te raken
bij het zien hiervan klapt m'n kop al uit elkaarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:34 schreef MPG het volgende:
OK. Komt ie dan he:
[afbeelding]
V = 230 Volt
P = 750 Watt
R1 = R2 = ??? Ohm (gloeistaven zijn niets anders dan weerstanden)
Formules:
P = U x I = I2 x R = U2 / R
uit P = U2 / R volgt R = U2 / P
U = I x R
Theorie:
In een parallelschakeling van weerstanden verdeelt de stroom I zich over de takken van de schakeling. Als de weerstand van beide takken even groot is, is de stroom in beide takken ook even groot.
De spanning over beide takken is gelijk, en in dit schema gelijk aan de voedingsspanning.
Uitwerking:
Omdat de stroom door elk van de weerstanden in dit schema de helft van de totale stroom is, is het vermogen U x I in elke tak ook de helft van het totale vermogen. In elke tak wordt dus P / 2 = 750 / 2 = 375 Watt verstookt. De weerstand wordt dan eenvoudigweg berekend door R = U2 / Ptak = 2302 / 375 = 141 Ohm.
helder? of zijn er nog vragen?
Moet jij dr nog examen in doen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:35 schreef Kuukske het volgende:
Dat ga ik echt niet lezen hoor eM.
Willen wel... maar of jouw school dr zo blij mee isquote:
Ik ben inmiddels wel gewend dat mensen niet veel (willen) begrijpen van mijn vakgebiedquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:37 schreef Kuukske het volgende:
Nee ok. Niet dat ik dadelijk wordt beticht van desinteresse.
het hangt er vanaf of m'n surveillant ook m'n docent is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:37 schreef MPG het volgende:
[..]
Willen wel... maar of jouw school dr zo blij mee is
enne, wat schuift dat?![]()
Jupquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:41 schreef Kuukske het volgende:
Oké. Vriendjes dus.
Daar begint het leuk te wordenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:41 schreef eer-ik het volgende:
ok, zo is het me op zich wel duidelijk...
wat voor mij echt pure hell is, is dit soort schematjes, maar dan met 3+ weerstanden, geen I's die gegeven zijn, en dat je dan die R moet gaan uitrekenen per weerstand
Dat je met vervangingsweerstanden aan de gang moet enzo...![]()
Een flinke zak M&M's!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:43 schreef eer-ik het volgende:
Waarom ben ik gestopt met roken
nou, ik ga nog even wat te drinken pakken, en iets waar suiker inzit, en dan ga ik het nog maar eens proberen...
Heb jij geen bezoek?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |