Nee dat is zeker niet zo. Deze baan is echt puur hobby waar ik elk weekend met enorm veel plezier naartoe ga. Als je dit werk nl niet voor je hobby doet, doe je het niet langer dan 2 weken (dagen van 20 uur aan een stuk zijn meer regel dan uitzondering).quote:
Kom hier wonen danquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:19 schreef LENUS het volgende:
Jezus 2 ton voor een vrijstaand huis met garageDaar heb je hier in de randstad een krap flatje voor
Ik ben echt in het verkeerde deel van Nederland geboren
![]()
Limburg lijkt mij schitterend om te wonen, alleen heb ik hier (utrecht) mijn familie en vrienden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:24 schreef gio_hardcore het volgende:
[..]
Kom hier wonen dan! Prachtige heuvels, vergezichten, geen files, geen drukte, geen stank, aardige mensen en een bourgondische levensstijl!
Enige nadeel is dat hier niet echt grote bedrijven in de IT gevestigd zijn. Ik rij dan ook elke dag naar Eindhoven op en neer. Maarja, auto van de zaak enzo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:25 schreef LENUS het volgende:
[..]
Limburg lijkt mij IS schitterend om te wonen, alleen heb ik hier (utrecht) mijn familie en vrienden.
Wanneer is een risico het waard om te nemen ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus je hebt iig een verstrekker gevonden.
Als jij het waard vind het risico te nemen dan moet je het doen. Je moet alleen wel uitgaan van de minst gunstige situatie (dus geen inkomsten uit tweede baantje).
Weekendbaantje is ook wit trouwens. Ik wil inderdaad geen rekening houden met haar inkomen. Stel ik reken daarop (dan zou het sowieso wel te doen zijn) en we gaan in augustus uit elkaar? Dan zou ik dan al genaaid zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:27 schreef WRH het volgende:
Als ik het zo lees heb je het best wel op een rijtje.
Het zal even afzien zijn, maar als je het nu koopt heb je vanaf de oplevering tot aan september een krappe periode en kom je daarna al met wit inkomen iets ruimer te zitten.
Natuurlijk wil je niet je hypotheek op ook het (toekomstige) inkomen van je vriendin afsluiten, maar het scheelt wel dat zij al vanaf september enige inkomsten heeft waar je op terug kunt vallen.
Vind het zelf een erg mooi huis, behoorlijk compleet en denk dat ik zelf het risico wel zou nemen.
Dat bepaal je zelfquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:27 schreef gio_hardcore het volgende:
[..]
Wanneer is een risico het waard om te nemen ?
Ze betaald mee voor woongenot, net als bij een huurhuisquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:37 schreef WRH het volgende:
Ok, weekend baan ook wit, sorry waarschijnlijk overheen gelezen. (maar onregelmatig waarschijnlijk, qua opbrengsten).
Zou trouwens (maar dat is misschien off topic) wel even goed bespreken hoe je het juridisch gaat vastleggen. Als ik je vriendin was zou ik wel iets vastgelegd willen hebben, stel nu dat jullie het goed hebben samen, gaan na 10 jaar uit elkaar, heb jij een leuke overwaarde op je huis verdiend, zij wel 'gratis' kunnen wonen, maar staat ze met lege handen op de stoep.
Neem aan dat ze straks met een baan wel mee gaat betalen en zou m.i. dan ook recht hebben op gedeeltelijk eigenaar zijn van de woning.
Dat is niet helemaal waar, als je langer dan vijf jaar samen hebt gewoond, heeft ze ook recht op een deel van de overwaarde, (heb ik van horen zeggen)maar weet niet precies hoe dat zit.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:37 schreef WRH het volgende:
Ok, weekend baan ook wit, sorry waarschijnlijk overheen gelezen. (maar onregelmatig waarschijnlijk, qua opbrengsten).
Zou trouwens (maar dat is misschien off topic) wel even goed bespreken hoe je het juridisch gaat vastleggen. Als ik je vriendin was zou ik wel iets vastgelegd willen hebben, stel nu dat jullie het goed hebben samen, gaan na 10 jaar uit elkaar, heb jij een leuke overwaarde op je huis verdiend, zij wel 'gratis' kunnen wonen, maar staat ze met lege handen op de stoep.
Neem aan dat ze straks met een baan wel mee gaat betalen en zou m.i. dan ook recht hebben op gedeeltelijk eigenaar zijn van de woning.
Op zich een verstandige redenering. Zolang het goed gaat heb jij een stuk lagere maandlasten en halve maandlasten zodra zij een baan heeft neem ik aan, en gaat het niet goed dan zit je niet meteen in de financiele problemen. Realiseer je wel dat je aardig zuinig aan zult moeten doen (zal wellicht niet meevallen voor iemand met licht en geluid als hobbyquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:23 schreef gio_hardcore het volgende:
Samen kopen is zeker leuker, maar die leukigheid gaat er snel vanaf als de relatie strandt. Niet dat ik voorspel of verwacht dat dat gaat gebeuren, maar we zijn te kort bij elkaar om te zeggen: dat gaat zeker weten goed. Bovendien heeft zij nu niet de middelen om samen te kopen...dus dan maar alleen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |