abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50206002
chacama, als je afwisseling wilt voor de rijstmelk, bij de meeste natuurwinkels hebben ze ook melk op basis van granen en noten.
Ook hebben ze daar veeeeeel soorten ontbijtgranen zonder melk/ei/soja.
Al zijn de chocopops van kellogg's ook melk en ei vrij (soja weet ik niet)
Succes ermee!!
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:11:32 #177
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50209290
Sweaty en Renzo! Wat een heerlijk ventje
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50210180
ja ik weet het zeker

Meike is mijn allessie, maar ik kan toch ook echt niet zonder mijn werk hoor
Wat een heerlijkheid vandaag, super warm onthaal vandaag op mijn groepie!
Kids van 0-4 jaar. Ze waren zo blij da'k er weer was! En ik was ook wel blij om
ze allemaal weer te zien!

En daarna Meike halen, die was volop aan het kraaien/gillen/llachen enz
Ze had een superleuke dag gehad bij opa en oma.
Morgen lekker thuis met dr knuffelen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_50211128
Nebelung,volgens mij gold dat alleen voor de eerste tijd van de zwangerschap.En bij mij is het helemaal moeilijk,want ik heb een contract van 9 nachtdiensten per maand en verder niets.
Ik heb ver van te voren aangegeven,dat ik na de bevalling 4 nachten wilde en bv 3 avonddiensten en 2 dagdiensten,of 3 dag en 2 avond.Ze zouden zien wat ze konden doen.Voor deze maand zijn ze met de nachten heel soepel geweest,maar 2,waarvan er 1 weg is gehaald.Maar 5 dagdiensten en 1 avond en dat was dus niet de bedoeling en ook niet haalbaar.
De afgelopen dagen ging wel goed hoor,maar dat waren ook korte diensten en Quinten kon mee.Maar ik moest binnen 2 weken voor oppas zorgen voor op de lange termijn.....Ze weet zeker niet,dat kdv een wachtlijst van 1,5 jaar hebben En daarbij,daar wil ik m helemaal niet op hebben.Affijn,we rommelen nog even door,maar ik ben er op z'n zachtst gezegd ,niet blij mee.

Verder had ik er gister een test tegen aangegooid Eerst wat helder bloed en de dag erna nog 1 streepje en toen niks meer.....ik dacht:het zál toch niet???En nee hoor,het werd geen plusje Toch even een domper,gek hé?
Ik denk dat de overgang goed op gang komt nu,dat zal dus nog wel even rommelen blijven.

xxxKarinxxx,goed dat het zo leuk was op je werk,dat werkt wel zo lekker

Groetjes,Minoes
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:21:42 #180
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50211279
Ja maar Minoes, iedereen die werkt moet toch opvang regelen? Dan schrijf je je toch meteen in als je zwanger bent? Of zie ik nou iets helemaal over het hoofd?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:22:23 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50211299
Maar Minoes_ zonder lullig te willen doen? Dat zijn toch gewoon dingen die je had moeten regelen tijdens de zwangerschap en verlof?

Edit: Leah, je bent niet bij te benen
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:27:17 #182
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50211451
Lijkt mij ook Leah en LB. Ik kan me voorstellen dat het regelen van opvang lastiger is wanneer je onregelmatig werkt, maar dat is toch iets wat je van te voren weet en waar je met je werkgever afspraken over zou kunnen maken (of allang had moeten maken)?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:35:48 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50211720
Ja dat kan ik me ook wel voorstellen. Ik bedoel het ook niet zo lelijk maar ik kan me wel voorstellen dat een baas daar inderdaad geen boodschap aan heeft.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:38:11 #184
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50211802
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:35 schreef Luchtbel het volgende:
Ja dat kan ik me ook wel voorstellen. Ik bedoel het ook niet zo lelijk maar ik kan me wel voorstellen dat een baas daar inderdaad geen boodschap aan heeft.
De mijne in ieder geval niet Die ziet me al aankomen met Kai onder mijn arm.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:48:09 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50212151
Dat lijkt mij ook. En zover mij bekend zijn er flexibele opvangplekken, waaronder gastouders. Dat was voor ons ook een belangrijke reden om voor een gastouder te kiezen. Meestal sluit de winkel bij ons wel om half 6, maar goed het kan zijn dat ik een klant heb en tot kwart over zes nog bezig ben. Om over het overwerken en de veilingbezoeken in late avonduren nog maar te zwijgen.
pi_50212857
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:25 schreef chacama het volgende:

[..]

Hier gaat het ook lekker zijn gangetje. Maud wil nog steeds niet de nacht helemaal doorslapen, dus om half 3 strompel ik nog mijn bedje om lekker te genieten van een knuffelig meisje dat wil drinken.
Haa, volgens mij zijn Maud en Nune gewoon astrale tweelingen ofzo
Hier ook nog geen doorslapen
quote:
En sinds gisteren zit ik op een strenger dieet om te zien of de rochel van Maud toch ook allergie-verbonden is. Dus aangezien ik vergeten was dat in brood ook melk zit, heb ik nu lekkere bloemkoolsoep gemaakt (van een 4 maandenpotje van Maud) en eet daarbij gebraden rundergehakt. Ga straks de productenlijst bestellen bij het voedingscentrum. Dan kan ik makkelijker boodschappen doen. Hier in staan de meest voorkomende producten die ik mag. Zo hoef ik niet alle etiketten na te pluizen of er iets van melk, ei of soja inzit.

Vanochtend in dat kader ook ontbeten met ontbijtgranen en rijstemelk. Zag ik achteraf dat in de granen nog sojalecithine zit (dus vanaf morgen weer havermout). En ik moet zeggen dat rijstemelk eigenlijk helemaal niet vies is. Er zit nog extra calcium in, want dat was wel belangrijk en ik moet gravitamon gaan slikken. Ik en pillen..

KP, zou bandenpijn kunnen zijn, maar ook een blaasontsteking kan deze klachten met zich meebrengen. Hoeft nl. niet altijd een brandendgevoel en veel plassen te zijn. Dus ff in de gaten houden. Let op je temp.
Oe, die rochel hebben we hier gelukkig niet
Veel sterkte met je dieet! Rijstemelk vind ik zelf persoonlijk lekker trouwens, maar het blijft vervelend. Zit je eerst 9 maanden krampachtig sommige dingen niet te eten, denk je klaar te zijn, kun je nog even een jaartje door... Goed volhouden he (Dit van iemand die zelf als kind altijd verkouden was en oorontstekingen had en permanente rochel. En mijn ouders maar melkproducten erin stoppen, want dat was zo gezond. Ik wou niet eens melk, en zodra ik het huis uit was schapte ik dat als eerste van het menu. En ben sindsdien nooit meer zo ranzig verkouden geweest als vroeger!)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50212993
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:38 schreef m@x het volgende:

[..]

De mijne in ieder geval niet Die ziet me al aankomen met Kai onder mijn arm.
Soms denk je weleens dat brutalen de halve wereld hebben... Op mijn vorige baan was er iemand die ijskoud elke vrijdag haar strontvervelende zoontje meebracht (de facitilaire dienst stond dan op standby voor als hij weer eens een kabel molde of een muis vertrapte). Laat staan dat je je dan zou kunnen concentreren op werken als moeder denk ik dan. Maja, misschien kon ze niet anders.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:15:55 #188
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50213096
Ik heb één keer Freek (toen nog een klein babietje) mee gehad naar mijn werk. Een kwartiertje, zodat ik hem daar kon overdragen aan Hub.
Mijn (kinderloze) baas was daar zachts gezegd NIET blij mee, en vroeg of ik van plan was om dat vaker te doen. Nou nee, maar overmacht, 1 kwartiertje .
Vind ik zelf weer het andere uiterste, maar kinderen horen gewoon niet op je werk, lijkt me.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:31:59 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50213641
Mijn vriend moet op zijn vrije dag wel eens naar het werk, als er problemen zijn. Dan neemt hij de kinderen ook mee. Het maakt ook wel uit waar je werkt. Minoes werkt op een gezinsvervangende afdeling (als ik het goed begrepen heb) en in zo'n huiselijke sfeer is het natuurlijk makkelijker om een kind mee te nemen. Mijn vriend werkt op een revalidatiecentrum en kan de kinderen daar ook altijd wel even een uurtje achterlaten. Maar op een kantoor waar ik werk, moet je daar niet mee aankomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:32:22 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50213653
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haa, volgens mij zijn Maud en Nune gewoon astrale tweelingen ofzo
Hier ook nog geen doorslapen
[..]

Oe, die rochel hebben we hier gelukkig niet
Veel sterkte met je dieet! Rijstemelk vind ik zelf persoonlijk lekker trouwens, maar het blijft vervelend. Zit je eerst 9 maanden krampachtig sommige dingen niet te eten, denk je klaar te zijn, kun je nog even een jaartje door... Goed volhouden he (Dit van iemand die zelf als kind altijd verkouden was en oorontstekingen had en permanente rochel. En mijn ouders maar melkproducten erin stoppen, want dat was zo gezond. Ik wou niet eens melk, en zodra ik het huis uit was schapte ik dat als eerste van het menu. En ben sindsdien nooit meer zo ranzig verkouden geweest als vroeger!)
Ha, dan laat me maar weten als Nune gaat doorslapen, dan weet ik ook dat Maud snel zal volgen (en andersom dan hoor je mij natuurlijk ook )

Tijd dat Nune en Maud elkaar eens ontmoeten.......

Ik ga zeker volhouden. Heb net lekker met behulp van AH tomaten/brocoli-soep gemaakt. Pakje tomatensaus (macaroni-saus) en toen brocoli erbij gegooid. Dus morgen lekker genieten van een soepie met sesam-crackers. Gelukkig iets dat ik heel lekker vind. En ik heb koekjes gekocht en ontbijtkoek. Dus ook bij de koffie kan ik lekker genieten.

Wat me wel is opgevallen is dat er maar weinig broodbeleg is (vlees bedoel ik dan) wat koemelk of soja vrij is. Raar, maar waar.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:11:12 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50217838
Pff, Chaca, wat een gedoe zeg. Succes ermee en respect dat je dat allemaal doet!
(Wrs zou ik het ook doen als ik in jouw positie zat, maar toch... ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:32:08 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50226837
Jemig chacama, wat lastig, ik snap nu pas hoeveel invloed het ook op jou heeft. Stoer hoor.

Anna is 1 keertje een uurtje meegeweest naar mijn werk, vonden ze prachtig. Volgend jaar mag ze een ochtendje mee. Kan ze mee carnavallen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_50226904
Eh Minous, natuurlijk moet je een vaste opvang regelen. Er zijn meer dan genoeg flexibele opvangmogelijkheden. Ver van te voren aangeven is 1 ding, er bovenop blijven zitten een tweede. Als jij al opvang geregeld had op diverse dagen/diensten had jij je leidinggevende ruimschoots van te voren een plan kunnen presenteren. Zo van 'zo heb ik het kunnen regelen, kunnen mijn diensten dan zo en zo worden aangepast' . En dan van beide kanten een beetje water in de wijn en het was klaar geweest. Er werken duizenden mensen in wisselende diensten en die moeten ook allemaal hun kind laten opvangen. Wat maakt jou anders dan?

En het test/overgang verhaal bevreemd me ook. Je bent aan het ontzwangeren nog. Je hebt net een baby gehad. Met zo'n ontzwangering kan je helemaal niks zeggen over overgang. En is het niet rijkelijk vroeg ook? (Of zat je daarom in de mmm en heb ik wat essentieels gemist (sorry, mocht dat het geval zijn)
Variety is the spice of life
  vrijdag 8 juni 2007 @ 09:24:49 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50228043
Chacama, wat zwaar, maar wat fijn dat je dit voor je meisje kunt doen. Dat lijkt me een heel goed gevoel geven! Mijn zus heeft coeliakie en kan dus geen tarwe etc. eten (heel gevoelig, een kruimel kan al héél veel veroorzaken) en daardoor heb ik geleerd wat een impact zoiets op je kan hebben. En hoe makkelijk je het vergeet als je daar allemaal niet op hoeft te letten. Respect!!! En sterkte ermee, je doet het goed zeg!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:04:05 #195
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50235203
Ik heb Simon nooit meegenomen naar mijn werk, wel naar mijn (interne) sollicitatiegesprek Nouja, afrondingsgesprek en het moest per se dan en dan, ik zeg, dat kan, maar met Simon! Toen lag hij nog rustig te koekeloeren in de MC.

Minoes, is je toegezegd dat je je diensten zou krijgen zoals je ze wenste? Zo niet, dan heeft je werkgever wel een punt vind ik. Kijken wat ze kunnen doen is anders dan een toezegging.

Chacama, goed bezig meid!

[ Bericht 23% gewijzigd door PM-girl op 08-06-2007 13:05:10 (te snel ge-enterd!) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:44:33 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50236773
En of het wel of niet zo is. Maud heeft vandaag nog niet gespuugd. Zou het werkelijk zoveel invloed hebben? Kan het na 1 dag al duidelijk zijn? Ach, het maakt me niet uit. Als het maar helpt. Oh, en de zeer 'lieve' uitspraak van zus (ook dietiste): Jeetje, meid wat zal jij afvallen....nu wil ik nog 6 kilo afvallen om op mijn 'voor de zwangerschap gewicht uit te komen' dus heel erg vind ik het niet. En ze heeft toen ook meteen maar even als bv-mama gemeld dat ze het wel onwijs knap van me vindt dat ik doorga. En dat maakte me toch wel een beetje trots.

De soep was lekker en straks heb ik lekkere kruidkoek voor bij de koffie.

Gisteravond trouwens geen vlees kunnen eten. Waren van die boomstammetjes.....zat dus mooi melk in verwerkt. Straks op zoek naar iets dat ik bij de patat mag eten (curry in elk geval) en dan morgen zomerandijvie en zondag uiteten.....mijn papa viert zijn 65e verjaardag en we gaan naar Antwerpen met de familie. Dierentuin en uit eten in een zeer kindvriendelijk restaurant (ze hebben een hele verdieping voor zichzelf met begeleiding, spelletjes en eten.)

Fleur is ook een keer meegeweest naar mijn werk. Maar goed, een stapel met posters van vliegtuigen (werkte toen nog voor de luchtmacht) en wat papier en potloden deed wonderen. En nu gaat ze heel vaak mee naar het werk. Maar wel alleen als man en ik allebei in de winkel zijn. En met papa gaat ze heel vaak mee op pad. Plantjes kopen of mee grasmaaien. Maar, goed wij hebben een eigen zaak en dat is dan anders.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:59:29 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50237368
chacama, gehakt mag wel, kippenvlees mag wel, kalkoenfilet, maar producten waar bewerkt gehakt/vlees in zit zoals bijv vinkjes/verse worst/saucijsje e.d. zit idd vaak weipoeder in als bindmiddel.

En ja het kan al wel vrij snel verschil uit maken, en is het gewoon zodat je bij de een wel sporen mag maar bij de ander niet.
Hier dus ook geen sporen. er is geloof ik koemelken eiwitvrije mayo te krijgen, maar weet ik niet zeker meer.
Ook iets waar je idd me emoet oppassen, las nl dat je soep van maccaronimix gemaakt had, dat in die kant en klaar pakjes vaak meelverbeteraar zit en daar ook koemelk ihn kan zitten.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:46:45 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50239094
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:59 schreef _evenstar_ het volgende:
chacama, gehakt mag wel, kippenvlees mag wel, kalkoenfilet, maar producten waar bewerkt gehakt/vlees in zit zoals bijv vinkjes/verse worst/saucijsje e.d. zit idd vaak weipoeder in als bindmiddel.

En ja het kan al wel vrij snel verschil uit maken, en is het gewoon zodat je bij de een wel sporen mag maar bij de ander niet.
Hier dus ook geen sporen. er is geloof ik koemelken eiwitvrije mayo te krijgen, maar weet ik niet zeker meer.
Ook iets waar je idd me emoet oppassen, las nl dat je soep van maccaronimix gemaakt had, dat in die kant en klaar pakjes vaak meelverbeteraar zit en daar ook koemelk ihn kan zitten.
Ik hoop dat ik de allergie-info van de AH kan vertrouwen. Want als dat niet kan, dan heb ik er echt een uitdaging bij.

Ik probeer zoveel mogelijk de etiketten te lezen, maar ken nog niet alle vervoegingen van de producten uit mijn hoofd en dan is zo'n allergie-info toch wel prettig.
pi_50239208
allergie info van de AH is wel te vertrouwen, die zijn daar heel zorgvuldig in, want het zou ze klauwen met geld aan claims kosten als het niet blijkt te kloppen.
1 verkeerd plaatje kan in extreme gevallen dodelijk zijn. Zo'n groot bedrijf zoals AH is er dus een hoop aan gelegen dat dat klopt.
pi_50252033
Gut....jullie reageren net zoals leidinggevende Maar goed het zal wel aan mij liggen....
Mijn vader heeft natuurlijk expres kanker gekregen,zodat mijn moeder de eerste maanden de opvang niet kan doen,die we dus geregeld hadden en mijn 3 vervangsters voor als er wat zou gebeuren,zitten ook in de lappenmand...ook mijn schuld....
Natuurlijk had ik alles geregeld,maar hier kan ik dus niks aan doen!Ik snap dat mijn werkgever hier ook niet zo veel mee kan,maar dat ik zei dat ik dan ontslag moest nemen was dat ook niet de bedoeling,zei ze.
En nebelung...idd,uit een test,die eindelijk werd gedaan na 3,5 jaar klooien,kwam er dus uit naar voren,dat ik al vervroegd in de overgang zit.
Nou,tabee voor een tijdje,mijn verhaal is niet interesant genoeg lees ik al

xxKarinxxx,alles goed met je kleine dame?

Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')