abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 20:37:19 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50070359
Maar geen kater bij het terugkomen? En ik bedoel geen Leah-kater.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 3 juni 2007 @ 20:38:49 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070388
In welke zin een kater? Dat ik het moeilijk vond om weer "aan de bak" te moeten? Of dat het niet lang genoeg was?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:39:33 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50070407
Ja, dat je met lood in je schoenen weer op de terugweg bent. Een beetje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 3 juni 2007 @ 20:44:46 #129
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070583
Nee, helemaal niet.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:52 #130
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070653
Ik vond het heerlijk om weer terug te gaan naar mijn kindjes. Man zegt ook dat ik dan weer helemaal verfrist (vooral geestelijk ) thuiskom. Als ik naar mijn vriendin ga is het echt drie dagen zuipen, roken, discodansen dus lichamelijk ben ik dan niet echt uitgerust .
  zondag 3 juni 2007 @ 20:47:19 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50070661
Oké. Ik had de stille hoop dat ook dat volkomen normaal was.
Maar ik denk dat ik nu in een slechte fase (het is een faaaaaaaase) zit en dat alles straks weer beter wordt.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:48:57 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070733
Maar hey, je bent toch nog niet drie dagen in je eentje op pad geweest? Echt hoor, een paar dagen voelt heel anders als een middagje.
  zondag 3 juni 2007 @ 20:50:24 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50070771
Ja, dat is waar. Wel een avond, nacht en ochtend, maar niet echt helemaal weg, nee. U hebt gelijk!
  zondag 3 juni 2007 @ 20:51:25 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50070805
Karin succes morgen! Hoeveel uur ga je werken?

Sugar, ik heb niet echt praktische tips maar probeer te onthouden dat niks moet!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 3 juni 2007 @ 20:53:27 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070861
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:50 schreef Sugar het volgende:
U hebt gelijk!
Ja ja, die ouwe moeders hè . Gewoon doen! Zoek maar vast iets leuks uit in de dagen dat S. weg is .
pi_50073471
quote:
Op zondag 3 juni 2007 17:00 schreef Suzanna het volgende:
Mammietje, over een tijdje is het juist extra handig om ze tegelijk in bad te doen, geweldig gaat dat hier. Het afdrogen/aankleden etc. is altijd nog aardig wat werk, maar gewoon oudste in badje laten spelen terwijl je jongste aankleedt, gaat hier helemaal goed. Oh ja, nog een tip...als je alleen bent en de kinderen 'moeten' echt in bad, kun je het babybadje gebruiken, hier zitten ze er samen in, dat gaat nog ook! Veel handiger, want minder gevaarlijk als ze er even alleen in spelen. Als we het grote bad gebruiken gaat er altijd één van ons bij in, anders wil er nog weleens eentje omkukelen (lees: Emmaatje) en duwen ze elkaar soms omver. En dan hoef je het maar nét niet in de gaten te hebben en....

Wat ik hier ook vaak doe is Emma in Noa's bed zetten met wat speelgoed en Noa gewoon los laten rondlopen, die kruipt er vaak bij in en dan zitten ze gezellig samen in bed te spelen. Kan ik even de was opruimen/stofzuigen boven o.i.d. Was even uitvinden hoor, hoe ik dat moest doen, want allebei laten rondlopen is echt een crime ...

Oh ja, en wat ik dan met Julia doe... ik wacht gewoon tot zij slaapt of laat haar even in de wipstoel erbij staan. Dat is nog zo makkelijk nu... Heerlijk zo'n vijf-maanden-periode.... over een tijdje wordt dat wel anders!
Ik doe ze ook altijd tegelijk in bad (en ja, het babybadje is dan erg handig vanaf het moment dat ze kunnen zitten) en douche zelf meestal tegelijk ook nog mee omdat ik spetterkonten heb! Tegenwoordig ga ik ook vaak bij ze in een opblaasbaar zwembadje zitten, vinden ze echt superleuk! Mijn man haalt dan na een poosje de 1e op (en plant die idd. in het ledikant zodra ze afgedroogd is), gevolgd door de 2e en dan ruim ik de troep in de badkamer op en droog me af. Of we draaien de rollen om. Zo met z'n tweeen is dat het meest handig. Maar mijn oudste is 2 jaar en 5 maanden (nogal 'ondernemend' en in paniek als hij valt of koppie onder gaat) en de jongste 13 maanden. Die laat je dus nog geen van beide uit het oog als ze in bad zitten. Zit nu wel te bedenken dat de wasmachine (staat in de doucheruimte) eventueel als commode gebruikt kan worden...
Tijdens koken e.d. heb ik voor noodgevallen nog een box staan. Dat scheelt er dan tenminste 1!
pi_50073575
Box op wielen zetten is misschien nog praktisch Sugar, als hij dat al niet heeft (en je hebt toch wel een box)? Kun je in noodgevallen kind in de box zetten maar wel vlak bij je houden (bijv tijdens koken oid).
  maandag 4 juni 2007 @ 09:25:49 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50082951
Hihi, Dean heeft sinds gisteren de gilleritis, hij vind het leuk om de glazen kapot te gillen volgens mij
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50083329
Naar aanleiding van het, toch wel vaker terugkomende, geklaag over geklaag in het zwangerschapstopic ben ik benieuwd naar hoe andere moeders dat ervaren hebben.
Ik weet van mezelf dat ik tijdens maar vooral na de zwangerschap me bijna schaamde voor de manier waarop je als zwangere vrouw egocentrisch bent. Je hele wereld draait om het kind en dus om jezelf want zonder jou geen kind.
Ik heb dat echt als vervelend ervaren, voelde me bijna niet meer mezelf en ik hoop ontzettend dat ik bij een tweede zwangerschap minder met mezelf en mijn kind bezig kan zijn. Het is zo vermoeiend om steeds maar weer de focus daar op te hebben en de zwangerschap duurt gevoelsmatig alleen maar langer
  maandag 4 juni 2007 @ 09:55:01 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_50083599
Owlet, ik heb dat ook zo ervaren. Alles draaide om de baby en hoe ik me voelde. Zeker na 20 weken toen ik toch wel serieuze klachten kreeg en thuis moest blijven draaide alles alleen nog maar om zwanger zijn. Vreselijk. Elk gevoel werd door mij ook direct uitvergroot. Ik gooi het maar op de hormonen en de omstandigheden van dat moment. Ik snap nu in ieder geval het "geklaag" van zwangere vrouwen een stuk beter!

[ Bericht 0% gewijzigd door cattie op 04-06-2007 11:03:11 ]
  maandag 4 juni 2007 @ 10:30:33 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50084482
Nee, ik weet dat ik dat niet zo heb ervaren. Pas toen ik zwangerschapsverlof kreeg begon het bij mij. Toen ik nog gewoon aan het werk was, was ik er niet zo mee bezig. En het gekke was dat ik me al die tijd hardstikke goed voelde en echt vanaf het moment dat ik verlof kreeg was alles me ineens te veel.
En de 2e zwangerschap is eigenlijk helemaal een beetje langs me heen gegaan, dat vind ik achteraf wel jammer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_50084997
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:51 schreef PM-girl het volgende:
Karin succes morgen! Hoeveel uur ga je werken?
Ik ga 20 uur werken, verdeeld over 3 dagen, maandag/dinsdag/donderdag
Vanmo al een paar uurtjes gewerkt op de voorschoolse opvang, toen was mijn vriend nog thuis.
Grappig is dat, kinderen doen alsof je niet bent weg geweest, willen meteen weer op schoot zitten, spelletje doen, en je hand vasthouden als we naar school lopen
Mijn moeder heeft Meike net opgehaald, en om 11.30 begin ik weer....tot 18.30 uur....pfff
Maar ze is in goede handen, het komt helemaal goed!

Sugar
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 4 juni 2007 @ 11:26:26 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50086012
Owlet, ik vind het niet vreemd hoor, dat een zwangere vrouw 'egocentrisch' zou zijn. Zéker niet als je voor de eerste keer zwanger bent! Mijn hemel, het ís me toch ook een ongelooflijke fantastische onbeschrijflijk intense belevenis? Ik zat er iig helemaal vol van (letterlijk.... ).
IRL hield ik me nog een beetje in, probeerde ik nog wel sociaal te zijn en ook over wat anders te praten. Maar juist het Z&G-topic vond ik ideaal om te spuien, te raaskallen, af te reageren, te jubelen, te mijmeren, te balen, kortom om daar op en top zwanger te zijn.

Sugar, het is mss nog niet eens zo'n gek idee hoor, om er ook even tussenuit te gaan tzt.
Ik heb dat ook een aantal keren gedaan toen het zo slecht met me ging. Lekker een paar daagjes naar mijn zus, heerlijk in de tuin hangen, niets doen/hoeven.... De eerste keer voelde ik me schuldig, maar al snel voelde ik de opluchting. En ja, ook enigszins lood in mijn schoenen toen ik terug 'moest', maar ik voelde eenmaal thuis wel meer lucht. En toen die lucht opraakte ging ik gewoon wéér naar mijn zus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50086548
Oh nee, ik vind het ook zeer zeker logisch, verklaarbaar en 'toegestaan' Een mooie manier van de natuur om te zorgen dat het kindje de beste kansen krijgt. En Z&G is een fijne plek als je zwanger bent. Maar voor mezelf heb ik het wel als vervelend ervaren. Misschien omdat ik van mezelf juist een hekel heb aan in de picture staan en om de controle kwijt te raken.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:02:21 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50086986
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:46 schreef owlet het volgende:
Misschien omdat ik van mezelf juist een hekel heb aan in de picture staan
Ah, dat zal het zijn.
Ik heb daar duidelijk minder problemen mee!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50087706
Ik vond het ook wel vervelend, dat gefocust zijn op de zwangerschap. Van mezelf, en van anderen ook nog. Als ik dan iets afsprak met iemand, dan hadden we het nog de hele tijd over zwangerschappen en baby's. 't Kwam door mezelf, en ook door mijn omgeving die helemaal gefascineerd waren ofzo . En ik vond ook dat mijn wereld steeds kleiner werd, letterlijk, omdat ik lichamelijk minder kon. Steeds meer afleiding die er kon zijn, viel weg. Boeken lezen kon ik op het laatst ook niet meer, omdat mijn gedachten aldoor afdwaalden. Kortom, het navelstaarderige herken ik erg (en daarom kom ik ook niet zo vaak in Z&G) en vond ik van mezelf ook erg vervelend.
Eva en Maria
  maandag 4 juni 2007 @ 20:44:19 #147
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50104513
Ik vond het toen helemaal niet vervelend, om zo bezig te zijn met de zwangerschap en alles eromheen. Maar als ik nu soms de opsommingen lees in Z&G denk ik (met schaamte) sjeeminee, dat deed ik ook! (denk ik, heb niet echt teruggelezen)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50104750
Ik was tijdens mijn zwangerschap wel heeeeeel blij met Fok! hoor!
Er is altijd wel iemand die een bepaald kwaaltje herkent, en je kan vertellen wat je ermee moet!
En gewoon, je hart luchten! Je genot uitspreken.....

En verder IRL was het bij mij ook baby voor en baby na
Dat duurde na de geboorte van Meike ook nog wel ff, ben nu eindelijk van het wolkje afgestapt!
En nog steeds is het genieten in driedubbelkwadraat

En vandaag weer aan het werk gegaan, ook wel weer fijn om eens weer wat anders aan je kop te hebben als je kind! Wel ff gebeld hoe het met Meike ging, die gedroeg zich weer als een prinsesje.
Morgen weer een paar uurtjes werken, en dan woensdag KNUFFELdag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 4 juni 2007 @ 21:57:05 #149
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_50107757
Ik denk dat het ook komt doordat je tijdens je zwangerschap zoveel met de aanstaande baby bezig bent en met de zwangerschap zelf. Er valt niet altijd iets zinnigs te vertellen over je zwangerschap, en als je dan dagelijks meeleest/meepost in een zwangerschapstopic, heb je het denk ik al gauw over van welk kwaaltje je nu weer last hebt
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50108354
ja, dat egocentrische of eigenlijk baby-/buik-centrische herken ik ook wel maar ik vond en vind 't eigenlijk wel grappig. heb 't in elk geval nooit als vervelend ervaren. maar wel bizar af en toe, bijvoorbeeld die eerste keer bij zwangerschapsyoga, was ik echt geschokt gewoon 1 van de 10 dikke buiken te zijn. en natuurlijk nog bij lange na niet eens de dikste buik. ook later, dat je je eigen baby zoooo helemaal fantastisch vindt. (en ik kon me écht niet voorstellen dat anderen hetzelfde voelden voor hun kind, hehheh). ik heb het gewoon lekker laten gebeuren allemaal, het zakt vanzelf allemaal wel weer naar een wat normaler (realistischer & socialer) niveau. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')