quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:59 schreef Puckzzz het volgende:
hmmmm...ik kom dit topic wel binnen na wat slecht nieuws zegsterkte becky....
ik ben zelf een grote kruidentuin aan het aanleggen, maar afgelopen zaterdag heb ik ook twee pomodoro tomatenplanten in een grote pot gezet. nu stond er op het kaartje dat je ze moest 'dieven'
Ik heb geen benul wat dat inhoudt
Game onquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dieven betekent kleine scheutjes weghalen die in de oksel groeienZo hou je de plant 'open' en krijgen de tomaatdragende takken de ruimte om te groeien</westlanderspraat>
Kiek maor
Dat middelste twijgje is de dief, die moet weg
Ja, meteen mee beginnen. Die van mij zijn ook ongeveer zo hoog en ik heb er al een paar (nog wel kleine diefjes) weggehaald.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:53 schreef Puckzzz het volgende:
mijn plantjes zijn nog erg klein (30 cm hoog ongeveer) moet ik daar meteen mee beginnen?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:23 schreef Puckzzz het volgende:de mijne mag dicht
ik ben ook zo'n ongeduldig ding
thnx voor je duidelijke uitleg MN
dat is een heel andere werkwijze dan die ik ga gebruikenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:04 schreef funkyskunkie het volgende:
Kies de kruiden die je wilt gebruiken. Giet daar zonnebloem- of druivenpitolie overheen om de kruiden te bedekken. Laat dat zo'n twee weken staan op een zonnige plek om goed te trekken. Ververs de kruiden na twee weken en laat het dan nog twee weken staan. Schud het wel elke dag even. Zeef daarna de kruiden eruit et voila dan kan je de olie zo in stopflessen gieten om te bewaren.![]()
Klinkt goed, ga ik ook een keer proberenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat is een heel andere werkwijze dan die ik ga gebruiken
ik ga basilicum en knoflook met een scheutje olie tot een papje vijzelen, dan heb ik een hele mooie fles gekocht, daar doe ik olijfolie in. papje erin, dan nog wat takken dragon, tijm, peperkorrels en wie weet nog iets, ik struin wel ff tussen de kruiden door. dat zet ik op een donkere plaats waar ik het twee weken laat staan, elke dag even schudden en na twee weken is het klaar voor gebruik.
Dat ondervond ik ookquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:40 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb dan wel geen moestuin, maar wel een paar aardbeienplanten! Zojuist het eerste bakje met aardbeien geplukt en gegeten. Je proefde de liefde maar jammer genoeg waren ze erg zuur. Kan ik hier iets aan doen? Heb ik ze te vroeg geplukt of juist te lang laten hangen? Of ligt het gewoon aan (het soort van) de plant?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |