abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49624121
Vroeger bij mn ex trokken we iedere dag een kaart van de dag. Ze had gewoon een regulier kaartspel aan de boven een onderkant (dus niet voor en achterkant) een text geschreven. Die texten had ze ergens vandaan, en uiteraard kan ik dat nu niet meer vinden. Ik heb nu voor me dus een pen een een vers pak kaarten liggen, maar wie helpt me aan de texten?
pi_49624278
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Vroeger bij mn ex trokken we iedere dag een kaart van de dag. Ze had gewoon een regulier kaartspel aan de boven een onderkant (dus niet voor en achterkant) een text geschreven. Die texten had ze ergens vandaan, en uiteraard kan ik dat nu niet meer vinden. Ik heb nu voor me dus een pen een een vers pak kaarten liggen, maar wie helpt me aan de texten?
Zal wel komen omdat ik wat moe ben maar je bedoelt dus een gewoon stok kaarten?
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_49624498
euh? geen idee? geen Tarot iig of zo.. reguliere speelkaarten, waar zelf texten op zijn gezet
pi_49624606
Ik kan je wel de teksten geven die horen bij een gewoon stok kaarten (waar je mee doet rikken enzo).
  maandag 21 mei 2007 @ 22:08:18 #6
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_49625224
Tvptje doe die teksten maar jah
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_49625366
haalt moed onderuit de schoenen en begint

Ik zal je eerst de algemene betekenis geven, later zal ik kaart voor kaart geven.

Harten:
Gevoel - liefde, vriendschap, geborgenheid.

Ruiten:
Materie - werk, geld, relaties.

Klaveren:
Wil - verandering, beweging, nieuwigheden.

Schoppen:
Verstand - wetten, orde, inzicht.
pi_49625467
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:08 schreef Demon_Hunter het volgende:
Tvptje doe die teksten maar jah
Wil ik best doen maar dat gaat me niet lukken in 1 avond

Ik zal proberen om iedere dag een aantal kaarten te doen.
pi_49627321
Wow, helemaal super Lilith-Wicca!
pi_49634940
Zoals beloofd:

Als je met een gewoon kaartendeck werkt gebruikt men eigenlijk alleen de hofkaarten.
Maar ook de getallen hebben een betekenis.

Aas:
Het geheel, het eenzijn, de overeenstemming en de nummer een aan de top, dit alles drukt de aas op een symbolische manier uit.
De eerste in de rij neemt de leiding, brengt de nodige energie om een zaak in beweging te brengen en voort te maken.
De Aas symboliseert in alle kleuren de kracht die de eigenschappen versterkt en erg duidelijk voorstelt.

Twee:
In een duet ontmoeten twee stemmen elkaar in harmonie, en een duel twee rivalen in de strijd.
De twee is het paar dat zich tot elkaar aangetrokken voelt, of elkaar afstoot, maar steeds in relatie staat tot elkaar.
Dat betekent ook dat men voor het een of ander moet kiezen.

Straks weer verder
pi_49657708
Drie:
driemaal is scheepsrecht, en de derde man.
Wat driemaal herhaald wordt, wordt bewaarheid.
Lengte, breedte en hoogte zijn de drie dimensies, waarmee we onze standplaats bepalen.
De drie vormt ons.

Vier:
Eenvierkant als basis geeft ons stabiliteit, de vier ordent tijd en ruimte: de vrierjaargetijden, de vier dagindelingen bepalen ons leven en helpen ons bij orientering ervan.
Het kaartspel heeft vier symbolen voor gevoel, wil, energie en verstand, en de sinds mensenheugenis bekende vier elementen vuur, aarde, lucht en water vormen de basis van het leven.

Vijf:
Die eenheid boven de vier brengt onrust in het patroon, de vijf betwijfelt de orde en leidt de verandering in.
Ze kan het evenwicht omkeren en wordt soms als storend ervaren.
Anderzijds is ook vijf een heilig getal, en de vijfster, het pentagram, staat symbool voor geestelijke groei.
De pentameter, een klassieke versvoet, was in de Oudheid een gewaardeerd metrum.

Zes:
Tweemaal de heilige drie, dat brengt evenwicht en harmonie.
De zes is de rust zelve, in het midden van voor, achter, links, rechts, boven en onder.
Een dobbelstein heeft zes zijden.

Zeven:
De zeven heeft over het algemeen een slechte naam, want ze stoort, net zoals de vijf, het evenwicht van de voorgaande zes.
De zeven plagen en de zeven hoofdzonden zijn bekend, net zoals de zeven vette en de zeven magere jaren.
De zeven betekent in de ruimste zin onderzoek of test en een geslaagde test leidt onvermijdelijk ook tot betere inzichten.

Acht:
De dubbele vier betekent ook dubbele stabiliteit, de acht is het symbool voor orde, de materiele basis, maar ook het streven naar succes.
De octaaf omvat alle tonen van ons muzikaal systeem, het achtvoudige pad van het boeddhisme leidt naar verlossing en steunt op de oplettendheid van de mens.

Negen:
Driemaal drie is drievoudige heiligheid, is volmaaktheid.
De negen is gevoelig en vaak een beetje excentriek.
Ze is ook een teken van openheid, vernieuwing, boven zich uitstijgen en daarmee het einde van een ontwikkeling.

Tien:
Met de tien begint een nieuwe cyclus, want ze bestaat uit de een en de nul en de dwarssom levert steeds weer een.
Een nieuwe kringloop begint men steeds op een hoger niveau, daarom staat de tien ook voor een verdere ontwikkeling.

Zo en nu eerst koffie
pi_49659510
En terwijl de koffie doorloopt:

Hartenaas: thuis, huis, woning.
De hartenaas omvat alles wat met geborgenheid te maken heeft.
Het hoeft zich niet te beperken tot je woning, het kan om je totale eigendom gaan: de meubels waarmee je je huis hebt ingericht, de tuin die je verzorgt, de mooie dingen waarmee je je omringt en die tot de gezelligheid en geborgenheid bijdragen.
In een minder gevoelsbetrokken raadpleging kan deze kaart ook gewoon een gebouw betekenen.

Hartentien: huwlijk en relatie.
Oorspronkelijk was dit de huwlijkskaart, ze kondigde een toekomstig een toekomstig huwlijk aan.
Mensen huwen nog steeds, maar er zijn ook vaker relaties zonder boterbriefje.
Een relatie die op liefde en vertrouwen berust, hoeft niet steeds en een huwlijk te resulteren.
Met deze kaart kan ook een vertrouwelijke werkhouding bedoeld worden.

Hartennegen: verliefdheid en harmonie.
Deze kaart vertegenwoordigt de "kleine liefde", die eventueel een grotere liefde kan worden of misschien te oppervlakkig is om duurzaam te blijken.
Is er momenteel geen verliefdheid in zicht, dan betekent deze kaart dat je met iemand een harmonische verhouding hebt of dat je je in een harmonische situatie bevindt.

Hartenacht: wensen.
Wat je verlangens of wensen zijn, bewust of onbewust, deze kaart legt ze open.
Ook als het geheel je in deze samenhang onzinnig lijkt, onderzoek je het best je geheime wensen toch eens.

Hartenzeven: oplossing van problemen.
Hier loopt een onaangename situatie op haar einde, problemen worden opgelost, vanaf nu gaat het de goede richting uit.
Er komt iets tot een goed einde en de pijn verdwijnt.

Hartenboer: jongere, kunst.
Als persoon kan Hartenboer je kind of kinderen voorstellen.
Maar zie het ruimer.
Ook je lievelingshond of konijntje kan hiermee worden bedoeld.
Het is steeds iets of iemand die bescherming nodig heeft en erg teder en aanhankelijk is.
Een verder aspect van deze kaart is de artistieke kracht, de creativiteit die nog in kinderen sluimert en spontaan kan worden geuit.

Hartendame: de vraagster of de vrouwelijke partner.
Als je als vrouw de kaarten raadpleegt, kun je je met deze kaart vereenzelvigen.
Wil je dat niet, dan kun je de "blonde dame", zoals ze oorspronkelijk werd genoemd, als een welmenende, spontane vriendin beschouwen.
Als mannelijke kaartlegger zul je in deze kaart je partner, echtgenote, vriendin of letterlijk de dame van je hart terugvinden.

Hartenheer: de vrager of de partner.
Een man kan zich met de hartenheer vereenzelvigen of hem als welmenende vriend zien.
Als vrouw herken je de heer van je hart of je partner in deze kaart.
pi_49660822
LW, je bent geweldig... Dit topic ga ik uitprinten
pi_49662156
Ruitenaas: succes en carriere.
Zoals telkens bij een aas, is het ook hier de hoogste waarde.
Succes is niet altijd te zoeken in het beroep: ook huisvrouwen (of mannen) kennen triomfen.
Ze kunnen succes hebben op een ander vlak: bijv. een onderscheiding krijgen, je kunt een wedstrijd winnen of goede punten krijgen.

Ruitentien: geld.
De ruitentien is een relatief ondubbelzinnige kaart, vraag ze altijd als je iets over je financiele sutuatie of ontwikkeling wilt weten.
Het gaat om geld dat je al hebt of om geld dat je nog moet krijgen.

Ruitennegen: kleine sommen, verrassingen.
Deze kaart wijst naar een "kleine winst", maar niet altijd financieel gezien.
Je kunt ook een fiets winnen, of een reis of een fles wijn.
Met haar tweede betekenis duidt de kaart een verrassing aan; daar het om de ruitennegen gaat, zal het overwegend positief zijn.
Samen met de schoppenkaarten moet je echter niet teveel verwachten van deze verrassing.
Afgezien hiervan bevat de kaart ook een zeker risico.

Ruitenacht: erfenis, nalatenschap.
Iemand laat je een vermogen na.
Of slechts een kleinigheid, dat moet blijken uit de samenhang.
Maar deze erfenis resulteert niet altijd uit een sterfgeval.
Deze kaart wijst op een nalatenschap in de ruimste zin: ook een door de vroegere eigenaar van je woning verlaten kat of de achtergelaten chaos en een nieuwe werkkring.
Het kan ook zijn dat je iemand opvolgt, of dat je voor iemand moet inspringen, deze situaties zijn ook verbonden met het begrip "erfenis".

Ruitenzeven: beroep, werk, bezigheid.
Vragen met betrekking tot je beroep worden door de ruitenzeven beantwoord.
Bedoeld wordt hiermee het soort beroep dat je kiest, of een bezigheid die belangrijk voor je is.
Is de gestelde vraag niet in verband met je eigen werksituatie, dan kan ze wijzen op een persoon die invloed heeft op je leven en bijv. een passionele relatie met een jurist aankondigen.

Ruitenboer: bemiddelaar, bode.
De ruitenboer brengt informatie.
In het eenvoudigste geval kan dus een postbode of koerier worden bedoeld.
Maar het kan ook iemand zijn die vraag en aanbod samenbrengt.
Of het is een persoon die tussen meerdere partijen bemiddelt, bij zaken, ruzies of discussie.
Hij heeft een diplomatiek talent, is bedachtzaam en intelligent.

Ruitendame: werkende vrouw, agenda.
Als persoon vind je hier een collega, cheffin, een medestudent of een lerares, dus iemand die te maken heeft met je opleiding of beroep.
In een tweede betekenis wijst deze kaart op het thema "tijd" of agenda.
Ze maakt je bijv. opmerkzaam op vertragingen of belangrijke afspraken.

Ruitenheer: werkende man, rechtvaardigheid.
Deze man betekent in je beroepsleven of in je opleiding: de baas, een collega, zakenpartner of een ondernemer.
In de wereld van de kaarten is de baas ook degene die op zijn gebied voor rechtvaardigheid en orde zorgt; daarom heeft deze kaart in de onpersoonlijke vorm ook de betekenis van rechtvaardigheid of rechtzaken.
Zij zal daarom nog geen oordeel vellen.
pi_49662718
Nog even wat toevoegingen

De hartenkaarten, dat is duidelijk, staan voor liefde en gevoelens.
Daarbij is de hartenaas het toppunt van gevoel, namelijk de geborgenheid, het thuis, de plaats waar geliefden elkaar vinden.
De hartentien staat voor de diepste gevoelens, namelijk de liefde.
een beetje lager ligt de hartennegen: zij vertegenwoordigt verliefdheid, flirt, erotiek en bij de hartenacht spreken we dan nog slechts van verlangens en wensen.
De zeven heeft een slechte naam, men ze ook wel de "kwade zeven".
Maar bij de harten is er nog enige mildheid: de hartenzeven betekent uit de weg ruimen van moeilijkheden, het oplossen van problemen.
Je weet wel wat een mooi gevoel het is als de pijn vermindert!
De hartenboer is een geliefd kind, een lievelingsdier of gewoon iets moois.
De hartenheer is, indien je een vrouw bent, je partner.
De hartendame ben je dan zelf.
Bij een man is het dus omgekeerd.

Een oud zigeunerwaarzeggersboek zegt dat de hartentien een persoon is die veel kinderen zal hebben.
Ook dat kan naargelang van de vraag de betekenis van de kaart zijn.
pi_49663046
De ruitenkaarten betekenen alles wat in verband staat met de materiele dingen in het leven: eigendom en beroep.
De ruitenaas vertegenwoordigt natuurlijk het succes of de carriere.
Bij de ruitentien gaat het om veel geld, de ruitennegen betekent kleinere sommen die je onverwacht te beurt vallen.
De ruitenacht betekent eigendom die je wordt nagelaten.
Alleen bij de ruitenzeven moeten we weer opletten: hier gaat het erom dat je moet werken om geld te krijgen!
De ruitenboer is een spring in 't veld voor materiele zaken: hij verhandelt en bemiddelt.
De ruitendame is de werkende vrouw met haar oog op de tijd, en de ruitenboer is de rechtvaardige baas.

Het zigeunerwaarzeggersboek ziet in de ruitenaas een mens die van sport in de openlucht houdt, zich inzet voor bossen en in de tuin werkt.
pi_49663390
De klaverenkaarten betekenen verandering en beweging in het leven.
De klaverenaas is de wil, de aansporing die alles in beweging zet.
De klaverentien is de grote verandering in het leven, de klaverennegen de kleinere.
De klaverenacht staat voor een nieuw begin, de klaverenzeven voor berichten en allerhande nieuwigheden.
De klaverenboer vertegenwoordigt je familie, de klaverendame je moeder, de klaverenheer je vader.

De zigeuners zien de klaverenacht als genegenheid voor een persoon met een donkere huidskleur, die veel materiele voordelen brengt.
Let bij een nieuwe relatie dus zeker op de huidskleur.
pi_49663768
De schoppenkaarten betreffen kritieke thema's.
De schoppenaas staat voor scheiding.
Dat kan droevig zijn als het gaat om een afscheid of verlies, maar ook noodzakelijk in de betekenis van zich losmaken van problemen.
De schoppentien is de verwijdering achteraf, de schoppennegen betekent de ermee gepaard gaande rouw of ontevredenheid.
De schoppenacht voorspelt problemen, en de schoppenzeven geeft inlichtingen over je gezondheid.
De schoppenboer is een persoon die staat op orde en waarheid.
De schoppendame is een roddelaarster, zij heeft een scherpe tong.
De schoppenheer is een strenge, erg bureaucratische rationalist.

De zigeuners bestempelen de schoppennegen als de verschrikkelijkste kaart in het spel.
Zij verbinden deze met alle mogelijke en ook onmogelijke catastrofen.

En morgen de rest
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:52:14 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49663933
Interessant Lilith Wicca. Doe je dit allemaal uit je hoofd of doe je copy-paste?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_49664624
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:52 schreef Tinkepink het volgende:
Interessant Lilith Wicca. Doe je dit allemaal uit je hoofd of doe je copy-paste?
Nee, dit doe ik niet uit mijn hoofd, ik heb die teksten "geerfd"
  woensdag 23 mei 2007 @ 03:29:45 #21
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49673010
tvp
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_49673018
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 03:29 schreef Queen_Bee het volgende:
tvp
ga slapen jij

en voor mij ook tvp
  woensdag 23 mei 2007 @ 03:32:55 #23
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_49673020
Wat een hippie bullshit.
Een speelkaart bepaalt je dag?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_49675071
Wat nachtelijk off-topic gelul over piemels verwijderd.
pi_49675109
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 03:32 schreef cerror het volgende:
Wat een hippie bullshit.
Een speelkaart bepaalt je dag?
Ja, zoals er ook mensen zijn die in een stok kaarten het bijbelverhaal lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')