abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50010567
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 10:36 schreef Markster het volgende:

[..]

Noem je dat nieuw?
In vergelijking met een Atlhon XP 2200, is het een heel verschil.
pi_50014877
Nicotine + is trouwens een geniale soulseek client .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2007 @ 12:26:27 #178
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_50029816
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:18 schreef DorentuZ het volgende:

[..]

knetworkmanager en gnome network manager maken volgens mij gebruik van wpa_supplicant om wpa beveiliging af te handelen. Het werkt iig hier (hoefde niet eens iets in te stellen in feisty).
bij mij kon ik alleen maar wep gebruiken met knetworkmanager
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:52:34 #179
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_50035326
i Ik heb hulp nodig.

Ik wil namelijk mijn eigen gemaakte muziek posten op usenet. Ik weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken. Wat ik nodig heb:

• Een RAR programma dat multi - volume archives ondersteunt (liefst grafisch)
  • Een programma om te posten

Wie helpt me (op weg) ?
  •   † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2007 @ 17:01:17 #180
    138647 Sebasser
    Sugar coated sweetness.
    pi_50035499
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 16:52 schreef PiRANiA het volgende:
    i Ik heb hulp nodig.

Ik wil namelijk mijn eigen gemaakte muziek posten op usenet. Ik weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken. Wat ik nodig heb:

Wie helpt me (op weg) ?
  • Gewoon Synaptic openen, en even zoeken op RAR. vind je genoeg.

En met Evolution e-mail kan je ook posten op usenet.
    Staat als het goed is onder Toepassingen -> internet -> Evolution e-mail.
    pi_50069947
    quote:
    Op zaterdag 2 juni 2007 16:52 schreef PiRANiA het volgende:
    i Ik heb hulp nodig.

Wie helpt me (op weg) ?
  • aptitude install rar
    Dit is geen grafische tool alleen.
    News posten kan met de meeste mailclients wel, dus evolution/thunderbird/etc etc. Gewoon eentje uitkiezen die je lekker vind werken. Verder staat er in deze thread ( [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]% ./deel 17 ) een stel newsclients.
      zondag 3 juni 2007 @ 21:10:21 #182
    10710 gday
    propria cures
    pi_50071349
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 20:23 schreef slakkie het volgende:

[..]

aptitude install rar
    Dit is geen grafische tool alleen.
    News posten kan met de meeste mailclients wel, dus evolution/thunderbird/etc etc. Gewoon eentje uitkiezen die je lekker vind werken. Verder staat er in deze thread ( [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]% ./deel 17 ) een stel newsclients.
    Ik vermoed dat hij flinke binaries wil posten, en dan lijkt iig Thunderbird me niet zo geschikt. Evolution heb ik daar nooit voor gebruikt, maar dat lijkt me ook niet bijster geschikt, toch?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_50084590
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 21:10 schreef gday het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij flinke binaries wil posten, en dan lijkt iig Thunderbird me niet zo geschikt. Evolution heb ik daar nooit voor gebruikt, maar dat lijkt me ook niet bijster geschikt, toch?
    Ik zou het niet weten, ik post geen binaries in nieuwsgroepen.
      maandag 4 juni 2007 @ 12:38:11 #184
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_50088050
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 21:29 schreef Pie.cr het volgende:
    Nicotine + is trouwens een geniale soulseek client .
    En gelukkig ook voor Windows beschikbaar, want de officiele client is troep.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
      maandag 4 juni 2007 @ 13:47:34 #185
    31362 CreativeMind
    Wanneer wordt het zomer?
    pi_50090156
    Dat Desktop Effects werkt zelfs redelijk vloeiend op een oude Athlon 800 met een Geforce2. Heb het voor de grap eens geprobeerd op een pctje dat bestemd was voor de verkoop.
    pi_50095612
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En gelukkig ook voor Windows beschikbaar, want de officiele client is troep.
    True true. Helaas.
    pi_50231716
    Weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb een vraag: (heb wel ubuntu feisty trouwens)

Ik heb geen geluid bij mijn spellen, tenminste niet allemaal. America's army heb ik wel gewoon geluid, maar wat oudere spellen (quake3 en ET) niet.

Heb het idee dat het aan OSS ofzo ligt, maar hoe krijg ik het aan de praat? Kunnen deze spellen niet overweg met ALSA?
    pi_50248770
    Hoi

Ik heb een ideetje, ik heb een WD120GB externe USB hdd. Hier heb ik wat data op staan.
    Wat mijn nou tof lijkt is om op deze disk een tweede partitie aan te maken (20GB ofzo) en daar Ubuntu op te knallen zodat ik dat overal kan gebruiken waar ik kan booten van USB.

Is het mogelijk om Ubuntu op een USB HDD te installeren..?
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
      vrijdag 8 juni 2007 @ 19:29:05 #189
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_50249154
    Ja.
    2000 light years from home
    pi_50250590
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef SHERMAN het volgende:
    Hoi

Ik heb een ideetje, ik heb een WD120GB externe USB hdd. Hier heb ik wat data op staan.
    Wat mijn nou tof lijkt is om op deze disk een tweede partitie aan te maken (20GB ofzo) en daar Ubuntu op te knallen zodat ik dat overal kan gebruiken waar ik kan booten van USB.

Is al gevraagd, is eenvoudig op te zoeken en het antwoord is 'ja'.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 20:12:35 #191
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_50250717
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef SHERMAN het volgende:
    Hoi

Je kunt ook gewoon een live-cd of live-dvd downloaden en branden. Dan heb je ook geen gezeik met totaal verschillende hardware, als je ergens anders wilt booten. En kun je op meer plaatsen er gebruik van maken, booten van cd/dvd kan vrijwel overal, USB niet.

De instellingen kun je dan wel wegschrijven naar die HDD volgens mij (bij Knoppix kan dat in ieder geval volgens mij), zodat de desktop overal hetzelfde is.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_50254901
    sudo tvp
    pi_50258984
    Merci heren ik ga is wat spelen.
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
    pi_50296485
    ^ Iemand opossing voor mijn probleem ^
      zondag 10 juni 2007 @ 19:34:41 #195
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_50306096
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 14:04 schreef Markster het volgende:
    ^ Iemand opossing voor mijn probleem ^
    Eerst had ik ook geen soud op ET, daarna opeens wel toen ik naar 7,04 ging...
    pi_50309497
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 19:34 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Eerst had ik ook geen soud op ET, daarna opeens wel toen ik naar 7,04 ging...
    hmm ik dus niet..
    pi_50358463
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:25 schreef Markster het volgende:
    Weet niet of dit de juiste plek is, maar ik heb een vraag: (heb wel ubuntu feisty trouwens)

Ik heb geen geluid bij mijn spellen, tenminste niet allemaal. America's army heb ik wel gewoon geluid, maar wat oudere spellen (quake3 en ET) niet.

Heb het idee dat het aan OSS ofzo ligt, maar hoe krijg ik het aan de praat? Kunnen deze spellen niet overweg met ALSA?
    Het zou kunnen dat het met OSS te maken heeft, maar normaal gesproken werken programma's die oss gebruiken gewoon. Dingen die je zou kunnen proberen om te trouble shouten:

Start het spel vanaf de command line. Zie je ergens een foutmelding over het niet kunnen openen van een audio device langskomen? Of door "spelnaam 2>/tmp/error" in te typen worden alle foutmedingen in het bestand /tmp/error geplaatst. Kijk vervolgens in dit bestand of er iets over sound devices staat.

Start het spel als root dmv "sudo spelnaam" in te typen. Dit om te zien of je probleem iets met permissies te maken heeft.

Ga naar System -> Preferences -> Sound. Speel wat met de instellingen. Onder de Devices tab zou je de autodetect kunnen veranderen in OSS.

Misschien doet je OSS het wel, maar is het kanaal gemute. Ga naar het speakertje in je taskbar, klik rechts, en kies "open volume control". (Of typ in een terminal gnome-volume-control). Kies onder File, Change device de OSS optie. Zorg ervoor dat hier alle kanalen niet op nul staan.
    pi_50366519
    --------
    Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
    trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
    /dev/dsp: Input/output error
    Could not mmap /dev/dsp
    ------

Denk dat dit relevant is? VOor zover ik weet staat er veder niets over sound
    pi_50367417
    Deze error is inderdaad relevant. Een beetje googelen op deze error geeft aan dat een hoop mensen hetzelfde probleem hebben. Blijkbaar gedragen deze spellen zich niet helemaal zoals het hoort mbt geluid.

Doe eens als root
    echo "quake3.x86 0 0 direct" >/proc/asound/card0/pcm0p/oss

Ergens anders wordt iets vergelijkbaars gesuggereert voor ET, iets vollediger:

1. Uninstall everything: ET and TCE

2. Reinstall ET

3. Being root, add those line in the file /etc/rc.local before exit 0.

echo 'et.x86 0 0 direct' >> /proc/asound/card0/pcm0p/oss
    echo 'et.x86 0 0 disable' >> /proc/asound/card0/pcm0c/oss

4. sudo chmod 777 /proc/asound/card0/pcm0p/oss

5. echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

6. Reinstall TCE

7. Enjoy sound!

helpt dit? (voor je in stap 3 die dingen aan /etc/local.rc toevoegt kan je die commando's ook eerst even uitvoeren om te zien of ze de oplossing geven)
    pi_50389532
    ik krijg bij de eerste regel al permission denied, met zowel root als user
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')