Dat zeg ik ook niet. Maar bedankt voor de conclusie.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:37 schreef DorentuZ het volgende:
Conclusie: dit heeft niks te maken met de update/package manager.
Blijkbaar wel anders kon je vast niet posten hier. Ik heb in het geheel geen last gehad van het probleem dat je noemt. Misschien doordat ik mijn eigen kernels bak.quote:
Ik weet alleen dat alle pc's op mijn werk opeens onhandelbaar traag werden na een update. Ja, helaas word ik gedwongen om windows te gebruiken op mijn werk, gelukkig heb ik wel adminrechten op mijn pc zodat ik svchost kan afschieten maar mensen die dat niet hadden waren hun pc gewoon praktisch kwijt omdat er nauwelijks nog mee te werken viel. Maargoed da's off topic... linux is gewoon veel beter en ubuntu helemaal!quote:Ik heb geen idee, waar heb je het over? Ik heb alle veiligheidsupdates geďnstalleerd en geen enkel probleem.
Nou, de linux kernel is nog steeds een zootje hoor. Backwards compatibility is nog nooit een issue geweest bijvoorbeeld. Dat kan goed zijn uiteraard, maar is soms ook verrekte irritant.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:44 schreef Farenji het volgende:
linux is gewoon veel beter en ubuntu helemaal!
Nee, met die aanname ga je de fout in.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Blijkbaar wel anders kon je vast niet posten hier.
Nou niet bij mij... ik kon het binnen een paar seconden oplossen dankzij admin rechten maar ja als je soms ook systeembeheer erbij moet doen en het hele bedrijf heeft last van een onhandelbare pc dan word je minder blij. Met ubuntu kan het natuurlijk ook goed fout gaan maar mijn naar eigen ervaring (ik heb ubuntu al maanden niet meer gebruikt) werkt de nieuwe versie perfect. Ik heb alles van de cd geinstalleerd, daarna via het internet alle updates geinstalleerd, gereboot en alles werkt nog steeds als een zon. Blijkbaar is het kernelprobleem dus echt opgelost.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, met die aanname ga je de fout in.
Ik kan uiteraard gewoon posten (laptop, Windows op de pc en vorige kernel nog niet verwijderd). Maar de bug is voor zover ik weet nog niet opgelost (maar ik heb ook niet verder gekeken dan de status bij een bugreport: https://bugs.launchpad.ne(...)2.6.20/+bug/117314).
Dus bij jou gaat het wellicht wel eens fout met Windows updates, met Ubuntu kan dat ook gebeuren.
Ik ga dus ook morgen een nieuw systeem halen (met WinVista home Premium), Het zal zeker geen A-merk worden, die geven toch alleen een recovery-cd mee. Met zo'n recoverding kan ik geen extra partities maken, ben ik bang.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:59 schreef mistermaniac het volgende:Jeej eindelijk een nieuw systeempje
uiteraard met linux
Specs:
Asus M2N AM2 Athlon64 X2 @ 2.1 Ghz
1GB DDR2 800Mhz
Gforce 7300 videocard
en de rest uit mijn oude pc.
Door jouw 'waarschuwing' heb ik die kernel nog niet geinstalleerd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Toevallig heb ik enkele dagen terug nog een niet werkende kernel geďnstalleerd.
Noem je dat nieuw?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:59 schreef mistermaniac het volgende:Jeej eindelijk een nieuw systeempje
uiteraard met linux
Specs:
Asus M2N AM2 Athlon64 X2 @ 2.1 Ghz
1GB DDR2 800Mhz
Gforce 7300 videocard
en de rest uit mijn oude pc.
1. Check /etc/fstabquote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:32 schreef Warmaster_ het volgende:
Hallo, ik heb ook even een vraag: je hebt bij de file browser een mooie optie om je extra partitions te mounten, allemaal leuk en aardig nu heb ik dus een NTFS partitie gemount een bij volume properties een invalid flag ingevoerd ( onder SuSE werktie die wel) tsjah niet zo een probleem zou je zeggen maar nu kan ik dus nergens vinden waar ik die flag weer kan verwijderen... als ik nu de partitie probeer te mounten krijg ik de melding: Cannot mount Volume.
Invalid mount option when attempting to mount the "volume 240GB"
Het gaat dus om een 300 GB schijf die verdeeld is in 2 partitions ( NTFS ).
Ik krijg hem wel gemount via de console met het normale mount commando maar ik vind het via de interface wel makkelijk
Het is trouwens alleen bij deze partitie en niet bij de andere... deze doen het allemaal nog wel gewoon.
Dus als iemand een tip heeft hoor ik het graag![]()
Thx.
Is gewoon mogelijk.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:40 schreef Devrim_ het volgende:
Hmm..Is het ook mogelijk om Ubuntu op USB-stick te installeren en ervoor te zorgen dat alle write-cycles op je HD terecht komen? (Zodat je USB stick read-only word en niet snel dood gaat)
Ben je nu alwéér geswitched?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:00 schreef Tuvai.net het volgende:
Waar vind ik in Fedora de php.ini file?
quote:#whereis php.ini
php: /usr/bin/php /etc/php.ini /etc/php.d /usr/lib/php /usr/share/man/man1/php.1.gz
Dit is eigenlijk alleen voor Ubuntu / Kubuntu 7.04 Feitsy Fawn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:00 schreef Tuvai.net het volgende:
Neuh, heb Windows 2003 server met apache draaiende als php kleaudt-servertje. Maar heb daarnaast nog eens ervertje beschikbaar voor met Linux/Fedora te kloten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:09 schreef Tiemie het volgende:
Ben je nu alwéér geswitched?
Die kernel werkt gewoon normaal hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:32 schreef gday het volgende:
[..]
Door jouw 'waarschuwing' heb ik die kernel nog niet geinstalleerd.
Ik denk dat ik maar weer overstap op eigengebakken kernels, zoals vroeger.
Ligt eraan hoe je de partities ingedeeld hebt, maar als die 2 op dezelfde paritite staan, dan kan je gewoon grub naderhand weer erop zetten (grub-install).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef RoaRRR het volgende:
Hee mensen ik heb ff jullie hulp nodig.
Ik draai nu Ubuntu 7.04 en windows XP naast elkaar. Nu geeft Windows elke keer problemen met opnieuw opstarten enzo dus wil ik XP opnieuw installen.
Hoe gaat dat ook al weer in zijn werk met grub enzo? Windows opnieuw installen en dan....???
Ook als je boot van een SATA-schijf?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:26 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
Die kernel werkt gewoon normaal hoor.
find /etc -name php.iniquote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:00 schreef Tuvai.net het volgende:
Ze staan op 2 verschillende HD's En grub-installen kan ik dat gewoon vanaf de LiveDVD doen ???quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:26 schreef DorentuZ het volgende:
Ligt eraan hoe je de partities ingedeeld hebt, maar als die 2 op dezelfde paritite staan, dan kan je gewoon grub naderhand weer erop zetten (grub-install).
ik gebruik geen knetwork manager,die doet niet aan wpaquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:05 schreef DorentuZ het volgende:
[..]
Dan installeer nog de gnome network manager(of als je geen 'dynamic web' nodig hebt op school voldoet de knetworkmanager ook, die er overigens wel beter uitziet).
je kunt ook gewoon de Grub herinstaleren met de Super Grub Diskquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:32 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Ze staan op 2 verschillende HD's En grub-installen kan ik dat gewoon vanaf de LiveDVD doen ???![]()
knetworkmanager en gnome network manager maken volgens mij gebruik van wpa_supplicant om wpa beveiliging af te handelen. Het werkt iig hier (hoefde niet eens iets in te stellen in feisty).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:54 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik gebruik geen knetwork manager,die doet niet aan wpa![]()
heb gewoon alles via de konsole geconfigureerd
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |