Bij mij krijg ik dat ook, als ikquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:13 schreef Markster het volgende:
ik krijg bij de eerste regel al permission denied, met zowel root als user
Met 'sudo su' krijg je een rootshell, en dan werkt het dus.quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:35 schreef slakkie het volgende:
Wellicht dat dit een oorzaak is dat je het niet als root kan doen aangezien ik niet weet hoe je precies als root het commando hebt uitgevoerd (via sudo of via een rootshell).
Dat bedoelde ik ook. Met sudo iets uitvoeren, daaronder versta ik: `sudo echo "hello world"` en met rootshell bedoel ik:quote:Op woensdag 13 juni 2007 03:45 schreef kluut het volgende:
[..]
Met 'sudo su' krijg je een rootshell, en dan werkt het dus.
(dwz je kan het commando uitvoeren. Of je geluid bij quake krijg weet ik niet, want ik heb geen quake).
ik vertelde eerder in dit topic al dat het eerst niet werkte, en nu wel, misschien komt het doordat ik de installatie als sudo heb uitgevoerd de 2e keer?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:13 schreef Markster het volgende:
ik krijg bij de eerste regel al permission denied, met zowel root als user
Ja, via automatix ding is er een heel goed programma door voor te downloaden.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
zijn er widgets voor ubuntu?
gdeskletsquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:37 schreef PiRANiA het volgende:
zijn er widgets voor ubuntu?
installedquote:
Ik neem aan dat je gnome gebruikt?quote:Op zondag 17 juni 2007 20:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
installedleuk
maar hoe is dat op te starten als ik me comp opstart?
ga ik uitzoekenquote:Op zondag 17 juni 2007 22:27 schreef mistermaniac het volgende:
Dat komt misschien omdat je xorg.conf niet lekker ingesteld is. Probeer die resolutie eens toe te voegen aan ALLE resolutie sections in xorg.conf
1 2 3 4 5 6 | * 1 x DVI-D - 24-pens digitale DVI * 1 x S-video-ingang * 1 x composietvideo-ingang Resolutie: 1440*900 |
Om beryl te draaien heb je aan een oude el cheapo kaart genoeg, het draait snel zat op mijn athlon 1GHz met een Nvidia 5200. Ik geloof dat daar 128MB in zit.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Ik denk maar om van al het gezeik af te zijn een andere videokaart te kopen. Van ATI word ik HE-LE-MAAL gek!
ik wil dus een nVidea (AGP!), en ik wil per se beryl kunnen gebruiken. Wat raden jullie aan? Hoeveel MB, o f eventueel: welke kaart?
-edit- Extra info van monitor: (Samsung syncmaster 940MW
[ code verwijderd ]
ik wil het ook voor resolutie doen...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Om beryl te draaien heb je aan een oude el cheapo kaart genoeg, het draait snel zat op mijn athlon 1GHz met een Nvidia 5200. Ik geloof dat daar 128MB in zit.
Het gaat er alleen om dat er fatsoenlijke openGL ondersteuning voor is en dat is vrijwel voor alle Nvidia kaarten het geval, het is geen windows waar je het nieuwste van het nieuwste nodig hebt om alleen het OS te draaien....
Maar los daarvan, beryl vind ik zelf nog te instabiel om mee te werken, er zitten nog te veel haken en ogen aan. Zoals virtual desktops die niet altijd goed werken, window managers die crashen, etc. Eyecandy is leuk maar stabiliteit en goede werking is wmb veel belangrijker.
xmodmap -e ‘keycode 22 = BackSpace BackSpace Terminate_Server’quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik druk de laatste tijd regelmatig per ongeluk op shift+backspace. Zeer vervelend, dan log ik uit. Dit staat niet bij Keyboard shortcuts in system > preferences. Het zou iets met xgl te maken hebben. Maar eens kijken waar ik dat uit zet. Mocht iemand er een simpele oplossing voor hebben; roept u maar. Anders binnenkort maar eens googlen. Maar ik wilde er vooral even over klagen, ik ben zo al 3 mailtjes al dan niet helemaal kwijt geraakt.
wat denk je van deze:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Om beryl te draaien heb je aan een oude el cheapo kaart genoeg, het draait snel zat op mijn athlon 1GHz met een Nvidia 5200. Ik geloof dat daar 128MB in zit.
Het gaat er alleen om dat er fatsoenlijke openGL ondersteuning voor is en dat is vrijwel voor alle Nvidia kaarten het geval, het is geen windows waar je het nieuwste van het nieuwste nodig hebt om alleen het OS te draaien....
Maar los daarvan, beryl vind ik zelf nog te instabiel om mee te werken, er zitten nog te veel haken en ogen aan. Zoals virtual desktops die niet altijd goed werken, window managers die crashen, etc. Eyecandy is leuk maar stabiliteit en goede werking is wmb veel belangrijker.
Dat ondersteunt mijn onboard intel kaartje zelfs. Voor hoge resoluties heb je maar weinig geheugen nodig.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:38 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik wil het ook voor resolutie doen...
1280 x 960 vind ik te weinig. Ik wil gewoon het max uit mijn monitor halen @ 1440x900.
ondersteunen alle videokaarten dit?
geen probleemquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Juist. Dat bovenstaande in de terminal. Even de quotes aanpassen. Did the trick.
Dank.
ja.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat ondersteunt mijn onboard intel kaartje zelfs. Voor hoge resoluties heb je maar weinig geheugen nodig.
Maar dat is wel een resolutie voor widescreen, heb je een widescreen monitor?
okquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:14 schreef mistermaniac het volgende:
Lijkt me wel ja.
@ PiRANIA, niet naar die 64 bit kijken, jij moet gewoon kijken of ie past (dus AGP of PCI-E)
hooii!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:31 schreef Roellio het volgende:
Groetjes vanaf mijn kersverse ubuntu install.
denk het welquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:00 schreef Roellio het volgende:
Ik ga 't zo installeren op m'n laptop.
Amd 3000+
64 mb Geforce4-Go kaart
512 mb ram
Standaard install met wat extraatjes moet toch lukken?
waarom in mic?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:09 schreef Roellio het volgende:
Gewoon de standaard versie van Ubuntu.
Xine, mp3 en dvd codecs (libdvdcss), midi support, flash, java, embedded video
Ik wil alleen m'n Gnome heel mooi pimpen maar weet niet zo goed hoe dit moet.
En ik heb de stekker van mijn boxenset in de microfoon uitgang van mijn laptop zitten. Onder ubuntu krijg ik enkel nog geluid over de laptop boxjes, en niet meer over mijn externe setje.
Echt wel! Ik gebruik de mplayer plugin voor al mijn embedded video, ook realmedia werkt perfect.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:42 schreef Roellio het volgende:
Ehm.. koptelefoon bedoel ik!
Gefixt ^^
En ik wil ondersteuning voor realaudio en realvideo in firefox!
Ik kan wel real afspelen maar alleen via de mplayer plug-in. Das niet echt geintegreerd in firefox.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:31 schreef Roellio het volgende:
Is er een goede drive emulator om iso's e.d. te mounten voor ubuntu, zoals deamon tools voor windows?
roellio@roellio-laptop:~$ sudo mkdir /mnt/iso
Password:
roellio@roellio-laptop:~$ cd Desktop/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop$ cd Media/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop/Media$ cd Hannibal.Rising.2007.COMPLETE.PAL.DVDR-TNAN/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop/Media/Hannibal.Rising.2007.COMPLETE.PAL.DVDR-TNAN$ sudo mount hannibal.iso /mnt/iso/ -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0
roellio@roellio
![]()
mount kan dat prima idd. Ik zoek eerder een grafische tool voor mount, niet dan ik vies ben van een console, maar het moet gewoon sneller en simpeler kunnen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:31 schreef Roellio het volgende:
Is er een goede drive emulator om iso's e.d. te mounten voor ubuntu, zoals deamon tools voor windows?
roellio@roellio-laptop:~$ sudo mkdir /mnt/iso
Password:
roellio@roellio-laptop:~$ cd Desktop/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop$ cd Media/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop/Media$ cd Hannibal.Rising.2007.COMPLETE.PAL.DVDR-TNAN/
roellio@roellio-laptop:~/Desktop/Media/Hannibal.Rising.2007.COMPLETE.PAL.DVDR-TNAN$ sudo mount hannibal.iso /mnt/iso/ -t iso9660 -o ro,loop=/dev/loop0
roellio@roellio
![]()
Ik ga hem zo ff checken, eerst etenquote:Op woensdag 20 juni 2007 18:07 schreef Roellio het volgende:
Ik heb je een grafische tool gemailed.
wil je ff posten?quote:Op woensdag 20 juni 2007 18:07 schreef Roellio het volgende:
Ik heb je een grafische tool gemailed.
Een begin? Het enige wat ik hoef te doen is rechterklik->scripts->mount ...quote:
chilquote:Op donderdag 21 juni 2007 01:43 schreef gday het volgende:
[..]
Een begin? Het enige wat ik hoef te doen is rechterklik->scripts->mount ...Wil je het nog eenvoudiger hebben?
Je kan gewoon een extra panel aanmaken, deze onderaan zetten, en instellen dat ie niet moet expanden, en dan kan je eropzetten wat je wil. Hij animeert niet zo flashy als onder OSX maar dat is toch maar irritant.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:38 schreef Roellio het volgende:
Hoe fix ik nou onderin m'n scherm zo'n OSX achtig balkje?
2 inklapknopjes?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:18 schreef Roellio het volgende:
Ik heb nu alleen nog 2 kleine witte balkjes aan weerszijden van m'n mooie panel...
En iemand enig idee hoe ik een e met een streepje automatisch fix als ik ' en dan e doe?
En die homo blokkeert onderin m'n browser, zodat ik niet kan maximaliseren....
apart:quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:50 schreef Roellio het volgende:
De stukjes panel bij 1 en 2 wil ik ook graag transparant.
En bij 3 zie je de witte randjes.
[img=578xnull]http://i17.tinypic.com/6hclq2w.png[/img]
En dit panel blijft steeds on-top. Kan dit niet wegvallen onder m'n browser als ik deze maximaliseer?
[img=578xnull]http://i15.tinypic.com/4mstr7o.png[/img]
advanced!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben laat hier mee begonnen: http://www.taimila.com/ubuntuosx.php
Binnenkort maar even mee verder gaan.
Ik heb geen idee meer waar ik gebleven ben en zit momenteel even in Windows, dus dat wordt nu lastig. Zodra ik het zelf voor elkaar heb zal ik eens kijken, maar ik heb geen idee wanneer dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:31 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
advanced!
miss kan je de mensen boven je ff helpen?
MediaDirect??quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:58 schreef Farenji het volgende:
Damn, ik heb dus mijn ubuntu installatie *vermoord* door op de MediaDirect knop te drukken terwijl mijn laptop uitstond.
Dan wordt er blijkbaar een partitie automatisch aangemaakt (een partitie die ik bij de ubuntu installatie gewist had), dwars over mijn root partitie!
Kut media direct
Ben nu mijn hele HD aan het shredden met "dd if/dev/zero of=/dev/sda" om zeker te weten dat ik die zooi kwijt ben. De partitie wissen is blijkbaar niet genoeg...
Op mijn Dell laptop zitten aan de voorkant een aantal knopjes en in ubuntu starten ze rhythmplayer, starten of stoppen ze video en zetten ze het geluid harder of zachter etc. Hartstikke handig. Maar, zo blijkt, als je op de MediaDirect knop drukt als de laptop uitstaat dan wordt er een of andere sneaky routine in de donkere krochten van de Dell getriggerd en daardoor wordt er van een hidden partitie geboot ipv de standaar bootpartitie. Die hidden partitie zit in het "Host Protected Area" en dat komt er op neer dat ie totaal onzichtbaar is voor alle programma's, ook gparted, omdat je controller gewoon zal liegen over het bestaan ervan.quote:
http://www.cmdmicro.ca/su(...)eroFill-zf101doc.txtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:18 schreef Farenji het volgende:
hoeveel tijd kan het nou helemaal kosten om 160GB aan nullen weg te schrijven?!
5 keer 160 = 800 minuten, dat is meer dan 13 uur!!quote:Q. How long does the ZERO FILL utility take to complete?
A. How fast the routine takes to complete is determined by how fast the
computer is. As a rule allow 5 minutes per gigabyte of hard disk
space. However, no matter how long it takes let the ZERO FILL run
all the way through its activity, DO NOT interrupt the routine once
it has started.
Toevallig was van de week een collega een harddisk van 120 GB aan het zerofillen en die was er geloof ik 19 uur mee bezig. Maar dat was volgens mij niet een 1-pass, maar vaker.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
http://www.cmdmicro.ca/su(...)eroFill-zf101doc.txt
[..]
5 keer 160 = 800 minuten, dat is meer dan 13 uur!!
Klopt, een format is dat je ruimte vrijmaakt om andere data op te zetten, er wordt niets echt verwijderd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:32 schreef Markster het volgende:
low level format is ook niet hetzelfde als 0-fillen volgens mij
Volgens mij is het na 0-fillen vrijwel onmogelijk toch, of kan bijvoorbeeld de FBI het wel ? Vraag me af hoe die dingen dan werkenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:51 schreef woutabest het volgende:
[..]
Klopt, een format is dat je ruimte vrijmaakt om andere data op te zetten, er wordt niets echt verwijderd.
met 0-fillen overschrijf je alle data met nullen, zodat er niets meer terug te halen is. maar het is nog steeds mogelijk om data terug te halen met hele dure en ingewikkelde stukjes software.
FBI kan het wel heb ik begrepen. Iets met magneten ofzo...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:57 schreef Markster het volgende:
[..]
Volgens mij is het na 0-fillen vrijwel onmogelijk toch, of kan bijvoorbeeld de FBI het wel ? Vraag me af hoe die dingen dan werken
Wel als je het complete block device met nullen vult wat ik heb gedaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:32 schreef Markster het volgende:
low level format is ook niet hetzelfde als 0-fillen volgens mij
Ik gebruik liever windows als ik echt niet zonder kan (hoogst zelden) in een VM bovenop linux, heb ik tenminste geen kans dat windows mijn linux verneukt. Want die kans is vele malen groter dan andersom. Het was ook hier niet linux die de boel verklootte maar mediadirect software en dat is gewoon een soort van kale windows.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat is dus de reden dat ik dergelijke OS-en lekker in een VM ga stoppen bovenop vistaVista laat ik gewoon met rust en dan kan ik xp, ubuntu en windows server 2008 lekker vernachelen
![]()
hangt van het RPM af enzoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
http://www.cmdmicro.ca/su(...)eroFill-zf101doc.txt
[..]
5 keer 160 = 800 minuten, dat is meer dan 13 uur!!
Dan is het een kwestie van de permissies of het ownership goedzetten."sudo chown <jouwgebruikersnaam> /muziek" zou genoeg moeten zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:54 schreef L.Mo het volgende:
nee, ik heb alles geformatteerd tijdens het installeren. Toen die partitie aangemaakt naast de root en swap partitie. Hij is ext3 geloof ik.
Vreemd.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:47 schreef Amadeo het volgende:
Ik probeer een dual-boot te doen met Windows XP en Ubuntu.
Maar telkens als ik de Ubuntu CD boot en den de installatie start, krijg ik na het laden van de Linux-kernel een zwart scherm met vanonderen wat letter- en cijfercombinaties. Dit scherm blijft er voor eeuwig staan :/
Ik heb de Alternate CD al geprobeerd, maar daar krijg ik hetzelfde probleem, maar ik heb geen idee waardoor het probleem ontstaat ... ?
Met een windows/linux combinatie heb je toch die bootloader, lullo of zoiets?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik gebruik liever windows als ik echt niet zonder kan (hoogst zelden) in een VM bovenop linux, heb ik tenminste geen kans dat windows mijn linux verneukt. Want die kans is vele malen groter dan andersom. Het was ook hier niet linux die de boel verklootte maar mediadirect software en dat is gewoon een soort van kale windows.
'lullo'quote:Op zondag 24 juni 2007 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met een windows/linux combinatie heb je toch die bootloader, lullo of zoiets?
Lilo of grub jaquote:Op zondag 24 juni 2007 00:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Met een windows/linux combinatie heb je toch die bootloader, lullo of zoiets?
Ja, hiermee doet hij hetquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan is het een kwestie van de permissies of het ownership goedzetten."sudo chown <jouwgebruikersnaam> /muziek" zou genoeg moeten zijn.
Werkt niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vreemd.
Met ctrl-alt-f8 of ctrl-alt-f9 kom je in de console log en daar vind je misschien wat meer info / foutmeldingen.
Ik heb die allemaal geprobeerd, maar ik krijg telkens hetzelfde probleem.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:18 schreef Farenji het volgende:
Heb je dat ook in de safe graphics mode of in de text only mode van de alternate cd?
Niet moeilijk, maar anders...quote:Op zondag 24 juni 2007 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Linux > te moeilijk![]()
ook al heb ik veel kennis van dos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |