abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49619220
quote:
Holland Sport Thema: Over Amateurvoetbal

Ieder weekend worden er op de Nederlandse velden door ruim 600.000 amateur-voetballers 30.000 wedstrijden gespeeld. In zeven van die wedstrijden is er wekelijks sprake van bedreiging en mishandeling van scheidsrechters. Twaalf procent van de voetballers geeft aan het afgelopen jaar getuige te zijn geweest van fysieke agressie. Welke rol heeft het amateurvoetbal in onze samenleving?

Met het thema Over Amateurvoetbal sluit Holland Sport het voetbalseizoen af. De presentatie is in handen van Wilfried de Jong en Mathijs van Nieuwkerk.

Jeffrey van der Gaag (32) voetbalt bij vierdeklasser Zinkwegse Boys in Oud- Beijerland.
Op 2 december speelt hij thuis tegen Bolnes uit Ridderkerk. Na een woordenwisseling met een tegenstander krijgt hij een kopstoot van een tegenstander en valt op de grond. Vervolgens trapt de tegenstander vol door op het gezicht van Jeffrey. Gevolg: Jeffrey breekt zijn oogkassen en schedel en belandt op de intensive care van het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam. De dader ontsnapt, geeft zichzelf later aan bij de politie en is inmiddels veroordeeld tot 2 jaar onvoorwaardelijke celstraf wegens poging tot doodslag. Het ingedeukte gezicht van Jeffrey is door vakkundig werk van de plastisch chirurgen helemaal hersteld.

Wat blijft zijn de vragen bij Jeffrey. Waarom moest mij dit gebeuren ? Wat bezielt dader Dennis B ? En. Hoe moet het verder op de Nederlandse amateurvelden ? Jeffrey zal in het Holland Sport thema: Over Amateurvoetbal voor het eerst op de landelijke tv zijn verhaal vertellen.

In het weekend van 26 mei beleeft de Eredivisie de ontknoping van de play-offs. Na de ongekende spanning in de laatste speelronde volgt nu de apotheose als AZ en Ajax strijden om een plek in de voorronde van de Champions League.

Ook in de vijfde klasse van het Limburgse amateurvoetbal was het spannend. Ook daar streden drie ploegen om de felbegeerde promotie naar de vierde klasse. De makers van Holland Sport volgde de verrichtingen van FC Maasgouw uit Thorn/Wessem. In de Thema-show een drieluik over hoe het de Limburgse ploeg verging.

Verder columns over amateurvoetbal van Joost Zwagerman en Kasper van Kooten.

Presentatie: Matthijs van Nieuwkerk & Wilfried de Jong
Eindredactie: Jurgen van Uden & Hans Simonse

Uitzending: donderdag 24 mei, 20.30 - 21:50 uur, Nederland 3

[ Bericht 0% gewijzigd door BliksemSchigt op 21-05-2007 20:05:02 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 20:23:38 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_49620497
Ik ga kijken al weet ik niet waar het overgaat in dit topic
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 mei 2007 @ 20:34:01 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49621040
zo dan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')