abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 mei 2007 @ 18:46:08 #1
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616289
Ik heb ze dus, met verdomd veel pijn eraan. Nachten wakker liggen enzo, intense kolieken, overgeven, name it. Morgen echo. Ik weet niet wat er gaat gebeuren, misschien moet galblaas eruit. Ik zou graag willen weten of er nog mensen zijn die dit hebben moeten doen en wat voor gevolgen dit verplicht op je levensstijl heeft gehad (qua eten en drinken, ben n belg, bourgondier dus en zou t jammer vinden nooit meer es kunnen laten gaan)
Ps nee ik loop nie te gallen
pps nee ik zie het nie zwartgallig
nog meer variaties op het thema gal+humor zijn ook welkom als je ermee kan lachen heb je het waarschijnlijk nooit gehad en dan ben ik blij voor jou, oei wat n hel
Thanks
pi_49616329
Ze kunnen ook alleen je galstenen eruit halen, niet meteen van het slechtste uit gaan.
pi_49616346
Je kan niet meer tegen drank als je gal weg is.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:48:43 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_49616363
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef Aufruhr het volgende:
galblaas produceert zelf geen gal
Long live music.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:51:14 #5
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616446
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef OldJeller het volgende:
Ze kunnen ook alleen je galstenen eruit halen, niet meteen van het slechtste uit gaan.
Ik weet t, ik ga nu idd van het slechte scenario uit. Maar ik hoorde dat vergruizen geen zin heeft want dat die dingen toch steeds terugkomen?
pi_49616448
quote:
knappe jongen als je je gal weg kan halen...
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  maandag 21 mei 2007 @ 18:52:10 #7
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616475
quote:
Is dat echt? Niet dat ik nou alcoholisch ben maar lust wel graag wat in weekend.. Zou ik wel hard van balen
pi_49616483
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Krln het volgende:

[..]

Ik weet t, ik ga nu idd van het slechte scenario uit. Maar ik hoorde dat vergruizen geen zin heeft want dat die dingen toch steeds terugkomen?
galblaasstenen worden over het algemeen niet vergruisd, in tegendeel tot nierstenen.
galblaasstenen kunnen makkelijk via een scopie worden verwijderd.
pi_49616497
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Krln het volgende:

[..]

Is dat echt? Niet dat ik nou alcoholisch ben maar lust wel graag wat in weekend.. Zou ik wel hard van balen
nee dat is onzin..
  maandag 21 mei 2007 @ 18:53:20 #10
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616527
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Djarum het volgende:

[..]

lever neemt dat over toch?geen zorgen ik heb morgen ook goed gesprek met dokter voor al mn vragen, ben nu gewoon een beetje zenuwachtig.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:53:59 #11
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616545
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Djarum het volgende:

[..]

galblaasstenen worden over het algemeen niet vergruisd, in tegendeel tot nierstenen.
galblaasstenen kunnen makkelijk via een scopie worden verwijderd.
ok dat wist ik niet. doet dat pijn?
pi_49616579
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Krln het volgende:

[..]

lever neemt dat over toch?geen zorgen ik heb morgen ook goed gesprek met dokter voor al mn vragen, ben nu gewoon een beetje zenuwachtig.
je lever maakt het gal, je galblaas slaat het op. als je galblaas wordt weggehaald omdat je bijvoorveeld concrementen erin hebt zitten, nemen je galwegen de functie van de galblaas over.
pi_49616620
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Djarum het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft die toch moeten laten verwijderen. Hij had ook heel veel galstenen.
pi_49616633
quote:

[..]

ok dat wist ik niet. doet dat pijn?
hang ervan af welke procedure ze bij jou uitvoeren, je arts kan inderdaad daar alles over vertellen.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:56:43 #15
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616637
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:54 schreef Djarum het volgende:

[..]

je lever maakt het gal, je galblaas slaat het op. als je galblaas wordt weggehaald omdat je bijvoorveeld concrementen erin hebt zitten, nemen je galwegen de functie van de galblaas over.
ok i see. heb je zelf ervaring dat je dit allemaal weet? heb je evntueel nog tips (behalve wat ik nu al doe, niet vet en veel eten en geen drank) die dit hadden kunnen voorkomen?
pi_49616653
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:56 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft die toch moeten laten verwijderen. Hij had ook heel veel galstenen.
ja, de galblaas inderdaad.. niet je gal. dat word aangemaakt door de lever en heb je nodig bij de afbraak van vetten.
pi_49616708
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:56 schreef Krln het volgende:

[..]

ok i see. heb je zelf ervaring dat je dit allemaal weet? heb je evntueel nog tips (behalve wat ik nu al doe, niet vet en veel eten en geen drank) die dit hadden kunnen voorkomen?
ik werk zelf in het ziekenhuis, vandaar.
en tips? gewoon doen wat je nu inderdaad ook al doet. voorkomen kan soms heel lastig zijn, ieder persoon heeft weer andere oorzaken als het gaat om het ontstaan van galstenen
pi_49616784
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Krln het volgende:

[..]

Sambuca
Succes iig
  maandag 21 mei 2007 @ 19:02:10 #19
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616813
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:58 schreef Djarum het volgende:

[..]

ik werk zelf in het ziekenhuis, vandaar.
en tips? gewoon doen wat je nu inderdaad ook al doet. voorkomen kan soms heel lastig zijn, ieder persoon heeft weer andere oorzaken als het gaat om het ontstaan van galstenen
ok bedankt.. dus ik moet me niet heel druk maken... dasnk je voor de uitleg iig
  maandag 21 mei 2007 @ 19:02:43 #20
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49616832
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:01 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Sambuca
Succes iig
dank je wel schat
pi_49616911
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:02 schreef Krln het volgende:

[..]

ok bedankt.. dus ik moet me niet heel druk maken... dasnk je voor de uitleg iig
you're welcome!

Sterkte iig, ik weet uit verhalen hoe onwijs pijn het kan doen.
gelukkig nog niet zelf meegemaakt.
pi_49617106
Mijn moeder heeft ze tot 2 x aan toe gehad.

ze waren zo groot als knikkers.
En mijn moeder heeft er nog een infectie overheen gehad waardoor ze helemaal geel uitsloeg.

Als ze nu vetten eet heeft / krijgt ze last van der maag.

Dus je zult idd je eet patroon een beetje moeten aanpassen.

Maar dat hoor je van zelf wel allemaal ?
Of je merkt vanzelf wel wat je wel en niet kan eten.

Sterkte ermee.
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 19:11:03 #23
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49617131
Mijn galblaas moest verwijderd worden en die operatie was een fluitje van een cent. Ik heb nu eigenlijk ook bijna nergens last van behalve als ik enorm veel vet eet. Oh, en gekookte eieren vallen iets minder goed.

Maar verder, niks. Maak je niet te druk dus, zou ik zeggen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_49617173
Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen geweest, en bij allebei werd er gezegd dat de enige mogelijkheid was om de galblaas te verwijderen. Andere methoden waren er wel, maar die waren nooit erg succesvol gebleken, en omdat het verwijderen van de galblaas een vrij eenvoudige procedure was deden ze dat eigenlijk altijd.
Weet zelf niet hoe erg zo'n ingreep echt is, heb er eerst toch maar vanaf gezien, maar goed, sit is dus wat ze mij verteld hebben
pi_49617195
Been there, done that..
Galstenen zijn inderdaad niet fijn
Hoogstwaarschijnlijk halen ze je hele galblaas eruit. Vergruizen heeft geen zin, want dan moeten de brokjes door je galwegen je galblaas uit, en dat is juist waar je kolieken van krijgt! Galstenen verwijderen zonder de galblaas eruit te halen kan ook, maar heeft eigenlijk alleen zin als er kleine galsteentjes vastzitten in de galwegen. Als er stenen echt in de galblaas zitten, gaat ie er (voor zover ik weet) standaard uit.

En over de operatie: narcose is niet fijn, je conditie is shot to shit erna, als je wakker wordt is je buik stuk omdat ze er gas in hebben gepompt en dat voelt niet fijn (maar het woord 'pijn' is heel relatief, als je galkolieken gewend bent.. ). Verder een zooitje spierpijn. Een week of 2 later kun je wel weer lopen en springen zonder dat je het voelt, en heb je nooit meer die pijn!
Oh, en je houdt er waarschijnlijk een paar kleine littekentjes aan over. Alles beter dan die pijn

Oja, ik heb mijn eetpatroon totaal niet hoeven aanpassen. Nergens last van. En de pijn is voorgoed weg
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 21 mei 2007 @ 19:20:53 #26
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49617482
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:13 schreef Alcarin het volgende:
Been there, done that..
Galstenen zijn inderdaad niet fijn
Hoogstwaarschijnlijk halen ze je hele galblaas eruit. Vergruizen heeft geen zin, want dan moeten de brokjes door je galwegen je galblaas uit, en dat is juist waar je kolieken van krijgt! Galstenen verwijderen zonder de galblaas eruit te halen kan ook, maar heeft eigenlijk alleen zin als er kleine galsteentjes vastzitten in de galwegen. Als er stenen echt in de galblaas zitten, gaat ie er (voor zover ik weet) standaard uit.

En over de operatie: narcose is niet fijn, je conditie is shot to shit erna, als je wakker wordt is je buik stuk omdat ze er gas in hebben gepompt en dat voelt niet fijn (maar het woord 'pijn' is heel relatief, als je galkolieken gewend bent.. ). Verder een zooitje spierpijn. Een week of 2 later kun je wel weer lopen en springen zonder dat je het voelt, en heb je nooit meer die pijn!
Oh, en je houdt er waarschijnlijk een paar kleine littekentjes aan over. Alles beter dan die pijn

Oja, ik heb mijn eetpatroon totaal niet hoeven aanpassen. Nergens last van. En de pijn is voorgoed weg
ja idd, ik heb nog nooit zo erge pijn gehad, en ik ben geen jankerd. kreeg pijnstillers van de dokter (die nie echt helpen maar ok) en ze zei 'ze kunnen wel voot wat maagpijn zorgen'NOU KOM MAAR OP MET DIE MAAGPIJN DAN'dacht ik, oei die galkolieken zijn echt enorm hard pijnlijk.. dacht eerste keer dat ik hartaanval kreeg ofzo. beetje rondlopen helpt maar om 4u snachts geen zin in (waarom krijg je dat eigenlijk vaker snachts?) Ik ben al van plan wat minder vet te eten, niet dat ik daar heel erg in overdreef maar ik zou sowieso wel iets kunnen afvallen. maar ik verdraag nu alleen fruit en groenten en special K, niet echt voedzaam lijkt me om dit mn hele leven zo vol te houden . ben blij dat je er geen last meer van hebt, is tof om te horen dat het goed is gegaan. kun je ook gewoon drinken nu?
thanks voor je reactie!
  maandag 21 mei 2007 @ 19:21:44 #27
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49617518
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:12 schreef leonie_w1980 het volgende:
Ik ben bij 2 verschillende ziekenhuizen geweest, en bij allebei werd er gezegd dat de enige mogelijkheid was om de galblaas te verwijderen. Andere methoden waren er wel, maar die waren nooit erg succesvol gebleken, en omdat het verwijderen van de galblaas een vrij eenvoudige procedure was deden ze dat eigenlijk altijd.
Weet zelf niet hoe erg zo'n ingreep echt is, heb er eerst toch maar vanaf gezien, maar goed, sit is dus wat ze mij verteld hebben
en heb je nu nog veel last? eet je anders ?
  maandag 21 mei 2007 @ 19:26:11 #28
165512 MASD
Music is dead.
pi_49617705
quote:

[..]

fout
je lever is sowieso degene die gal aanmaakt, nadat dit is gebeurt word de gal opgeslagen in de galblaas die het gal uitscheidt als er voedsel in de twaalvingerige darm (?) verschijnt. Zonder galblaas maak je nog steeds gal aan maar word het constant afgegeven

tot zover een les anatomie
Long live music.
  maandag 21 mei 2007 @ 19:27:17 #29
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49617751
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:26 schreef MASD het volgende:

[..]

fout
je lever is sowieso degene die gal aanmaakt, nadat dit is gebeurt word de gal opgeslagen in de galblaas die het gal uitscheidt als er voedsel in de twaalvingerige darm (?) verschijnt. Zonder galblaas maak je nog steeds gal aan maar word het constant afgegeven

tot zover een les anatomie
*neemt nota
thanks!
pi_49617900
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:20 schreef Krln het volgende:
ja idd, ik heb nog nooit zo erge pijn gehad, en ik ben geen jankerd. kreeg pijnstillers van de dokter (die nie echt helpen maar ok) en ze zei 'ze kunnen wel voot wat maagpijn zorgen'NOU KOM MAAR OP MET DIE MAAGPIJN DAN'dacht ik, oei die galkolieken zijn echt enorm hard pijnlijk.. dacht eerste keer dat ik hartaanval kreeg ofzo. beetje rondlopen helpt maar om 4u snachts geen zin in (waarom krijg je dat eigenlijk vaker snachts?) Ik ben al van plan wat minder vet te eten, niet dat ik daar heel erg in overdreef maar ik zou sowieso wel iets kunnen afvallen. maar ik verdraag nu alleen fruit en groenten en special K, niet echt voedzaam lijkt me om dit mn hele leven zo vol te houden . ben blij dat je er geen last meer van hebt, is tof om te horen dat het goed is gegaan. kun je ook gewoon drinken nu?
thanks voor je reactie!
Die pijn is inderdaad erg. Toen een geniale arts bij mij eindelijk op het idee van pijnstillers kwam, hielp diclofenac (100 mg) redelijk, dan kon ik nog rustig zitten wachten tot het over ging. Ik heb nog nooit met zoveel plezier een pil in mijn kont geduwd. Want zonder pijnstillers...
Ik heb nu echt totaal nergens meer last van, ik kan zuipen, pizza en patat eten, maakt allemaal niet uit.

Dat je nu geen vet verdraagt komt trouwens doordat je galblaas actief wordt als je vet eet. Dat wekt dus een koliek op. Maar misschien heeft de dokter dat al uitgelegd.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 21 mei 2007 @ 19:34:58 #31
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49618121
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:30 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Die pijn is inderdaad erg. Toen een geniale arts bij mij eindelijk op het idee van pijnstillers kwam, hielp diclofenac (100 mg) redelijk, dan kon ik nog rustig zitten wachten tot het over ging. Ik heb nog nooit met zoveel plezier een pil in mijn kont geduwd. Want zonder pijnstillers...
Ik heb nu echt totaal nergens meer last van, ik kan zuipen, pizza en patat eten, maakt allemaal niet uit.

Dat je nu geen vet verdraagt komt trouwens doordat je galblaas actief wordt als je vet eet. Dat wekt dus een koliek op. Maar misschien heeft de dokter dat al uitgelegd.
ja die heb ik ook, die geile zetpillen maar ze werken niet bij mij en ik krijg er darmkramp van zeg maar (ik zal niet in detail treden, want meisjes zijn niet vies )
ja dat zei ze ja.. ik vind het niet erg dat ik nu geen friet (sorry ik ben n belg kan echt niet patat zeggen ) en chips enzo kan eten maar zou wel weer eens iets willen bakken ooit ipv alles stomen
thanks, je stelt me een beetje gerust, dat vind ik fijn.
  maandag 21 mei 2007 @ 21:27:06 #32
83645 Andoire
... .. ...
pi_49623408
Bij een familielid is de galblaas 12 jaar geleden verwijderd. Ze had een paar kleine steentjes, maar zoals eerder is gezegd wordt in zulke gevallen gewoon de hele galblaas eruit gehaald ipv alleen de stenen. Je ziet nu alleen maar 4 van die kleine streep-littekentjes op haar buik (kijkoperatie), verder niets.
Na de operatie voelde ze zich een paar weken erg slecht, maar dat is gelukkig overgegaan. Ze kreeg ook alle steentjes mee in zo'n bakje

Nu, 12 jaar later, heeft ze af en toe last bij veel en vet eten. Het is gelukkig niet zo dat er na elk patatje vreselijke pijnen komen, maar het doet wel flink zeer.
Dus ik denk niet dat je echt je hele eetpatroon om moet gooien, maar een klein beetje letten op wat je eet kan geen kwaad (sowieso niet ).Waarschijnlijk krijg je wel problemen als je dagelijks een biefstuk met patat (pardon, friet ) en als toetje een zak chips eet..

Maar goed, zo'n operatie is natuurlijk nooit leuk, maar het resultaat mag er zeker zijn. De pijn is weg en als je een beetje rustig aan doet met frituur en zo, heb je er nooit meer last van
Что было, то прошло..
pi_49624932
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:21 schreef Krln het volgende:

[..]

en heb je nu nog veel last? eet je anders ?
Nee, heb nu geen last meer, ik denk dat het bij mij vooral veroorzaakt werd door zo'n vetvrij dieet. Afvallen ging wel snel, maar toen kwamen de pijnen. Nu ben ik wel bang dat het toch weer terug komt, vooral ook omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat je alvleesklier ook ontstoken kan raken door zo'n koliek, en dan ben je nog verder van huis. Maar toch, hoewel zo'n operatie volgens die artsen weinig voorstelt, het blijft een operatie he, maar goed, mocht ik nog een keer zo'n aanval krijgen, ja, dan laat ik me wel opereren, want die pijn is inderdaad verschrikkelijk.
Bij mij duurde het alleen erg lang voordat ik uberhaupt wist dat het galstenen waren omdat ik zo'n waardeloze huisarts had die me steeds maar weer wegstuurde met "Ach, het valt allemaal wel mee, neem maar een paracetamol of zo, het zijn gewoon spanningen" Zelfs toen ik zelf aandroeg dat het misschien wel galstenen waren bleef ie zeggen dat dat hem wel heel erg onwaarschijnlijk leek, en dat het haast onmogelijk was.

Maar dat vetvrije dieet heb ik voorgoed vaarwel gezegd, dan toch liever iets zwaarder en heel langzaam afvallen
pi_49625201
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:01 schreef leonie_w1980 het volgende:
Maar toch, hoewel zo'n operatie volgens die artsen weinig voorstelt, het blijft een operatie he
Inderdaad, ze willen je heel snel het ziekenhuis uit schoppen na die operatie, omdat het toch allemaal niets voorstelt en je je niet aan moet stellen. Nou...het blijft een operatie, en als ik de hele dag aan het kotsen ben en nog geen beschuitje binnen kan houden ben ik dus nog niet genoeg opgeknapt om naar huis te gaan en voor mezelf te zorgen! Oftewel: die operatie is erg nuttig, en zal best meevallen in vergelijking met andere operaties, maar onderschat het niet!
quote:
Bij mij duurde het alleen erg lang voordat ik uberhaupt wist dat het galstenen waren omdat ik zo'n waardeloze huisarts had die me steeds maar weer wegstuurde met "Ach, het valt allemaal wel mee, neem maar een paracetamol of zo, het zijn gewoon spanningen" Zelfs toen ik zelf aandroeg dat het misschien wel galstenen waren bleef ie zeggen dat dat hem wel heel erg onwaarschijnlijk leek, en dat het haast onmogelijk was.
Herkenbaar...Ik heb er een half jaar mee gelopen, omdat het mijn maag wel zou zijn, gewoon stress! We stoppen wel een slang door je keel om te bewijzen dat het een maagzweer is. Oh, je hebt geen maagzweer? Dan is het gewoon brandend maagzuur door stress! Tuurlijk...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 mei 2007 @ 22:08:00 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49625214
Mijn galblaas is er nu zo'n jaar of 8 uit. Nergens last van Ik heb alleen een wat gelige ontlasting sinds de operatie. Kan alles eten.

Na de operatie voelde ik me prima, tot ze het slangetje van de pijnstilling uit mijn rug haalden. Spierpijn! Dat is dus de fase van: maak me alsjeblieft niet aan het lachen Na een week of zo was dat echter ook weer over en van de operatie zelf heb ik vrijwel geen pijn gehad. Wat ik wel had was een heel stuk ongevoelige huid op mijn buik en dat heeft lang geduurd voor het wegtrok.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_49625443
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Na de operatie voelde ik me prima, tot ze het slangetje van de pijnstilling uit mijn rug haalden. Spierpijn! Dat is dus de fase van: maak me alsjeblieft niet aan het lachen Na een week of zo was dat echter ook weer over en van de operatie zelf heb ik vrijwel geen pijn gehad. Wat ik wel had was een heel stuk ongevoelige huid op mijn buik en dat heeft lang geduurd voor het wegtrok.
Morfine is fijn

Ik heb echt nog wel pijn gehad na de operatie, vooral spierpijn inderdaad, maar ook steken in mijn zij. Echt fijn was het allemaal niet, maar dat herstelt wonderbaarlijk snel, na een week kon ik wel weer redelijk liggen en na 2 weken moest ik op controle en liep ik helemaal zelf naar het ziekenhuis met nog wat vage steekjes af en toe
Maar ik hoor van veel mensen dat zij veel minder pijn hadden na de operatie. Misschien ben ik dus geen goed voorbeeld
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:37:53 #37
82456 teig
oh my gow
pi_49631613
Ik ben nu anderhalf jaar geleden geopereerd. Ik heb bijna nergens last meer van. De eerste tijd na de operatie kon ik niet te vet meer eten. Ook kon ik tot ongeveer een jaar na de operatie geen pindakaas verdragen. Nu heel af en toe nog eens het gevoel van help ik krijg een aanval. Maar das met een minuut weer over.

De verpleegkundige vertelde dat zij ook ooit galstenen gehad had, en dat zij vond dat dat zo veel pijn had gehad met aanvallen, dat ze nog liever een kind baarde. (dat had ze ook al drie keer gedaan).

Heb nu nog steeds het potje met de stenen, niet te geloven dat dat goedje mij zoveel pijn gegeven heeft
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 01:48:58 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_49631788
Ik wil niemand ongerust maken, maar het verwijderen van de galblaas wil niet zeggen dat je voortaan van je galstenen af bent.

Nadat m'n galblaas was verwijderd, kreeg ik galstenen in de galwegen. Dat doet, voor zover mogelijk, nog meer pijn dan galstenen in je galblaas. Ze komen er dan al snel achter wat het is, want je wordt geel. De operatie die dan volgt kan alleen uitgevoerd worden met zo'n slang in je keel waar dan een soort happertje in gaat die de stenen uit de galwegen haalt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 02:13:48 #39
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49632054
en ik ben weer wakker met n koliek. doet zo verdomd pijn. weet dat fok niet echt eerste is wat je dan normaal zou doen maar ben nu echt gek van de pijn. al gekotst (sorry voor de details) , het drukt nog steeds, morgen echo, waarom duurt het allemaal zo lang eer ze iets doen, bureaucratsich gedoe, ik wil slapen
pi_49632172
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:13 schreef Krln het volgende:
en ik ben weer wakker met n koliek. doet zo verdomd pijn. weet dat fok niet echt eerste is wat je dan normaal zou doen maar ben nu echt gek van de pijn. al gekotst (sorry voor de details) , het drukt nog steeds, morgen echo, waarom duurt het allemaal zo lang eer ze iets doen, bureaucratsich gedoe, ik wil slapen
Tja, ik weet niet hoe het voelt, maar ik kan mij voorstellen dat het echt enorm kut is. Echter ben je er over een paar dagen misschien wel af, en dat is dan vast een opluchting. Helaas kan ik je ook geen tips geven hoe van de pijn af te komen, ben geen specialist Maar neem anders gewoon pijnstillers (als je dat al naar binnen krijgt) misschien dat het helpt.

pi_49632183
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:13 schreef Krln het volgende:
Ik zou niet tot morgen wachten als jij nu zo pijn hebt,als mijn huisgenoot was zou ik 112 bellen
  dinsdag 22 mei 2007 @ 02:29:03 #42
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49632189
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:27 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Tja, ik weet niet hoe het voelt, maar ik kan mij voorstellen dat het echt enorm kut is. Echter ben je er over een paar dagen misschien wel af, en dat is dan vast een opluchting. Helaas kan ik je ook geen tips geven hoe van de pijn af te komen, ben geen specialist Maar neem anders gewoon pijnstillers (als je dat al naar binnen krijgt) misschien dat het helpt.

dank je
  dinsdag 22 mei 2007 @ 02:30:34 #43
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49632199
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:28 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik zou niet tot morgen wachten als jij nu zo pijn hebt,als mijn huisgenoot was zou ik 112 bellen
al twee weken elke nacht wakker, dan in NL eerst naar huisarts, dan week wachten eer ze je ih ziekenhuis willen helpen, dan were wachten tot ze iets opereren , tis echt triest i know maar zo gaat t. bedankt voor je meeleven. ik lijk helder maar zit echt met tranen achter pc
pi_49632257
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:30 schreef Krln het volgende:

[..]

al twee weken elke nacht wakker, dan in NL eerst naar huisarts, dan week wachten eer ze je ih ziekenhuis willen helpen, dan were wachten tot ze iets opereren , tis echt triest i know maar zo gaat t. bedankt voor je meeleven. ik lijk helder maar zit echt met tranen achter pc
Bel dan 112 als je zo pijn hebt
pi_49632958
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 02:41 schreef vronie het volgende:
Bel dan 112 als je zo pijn hebt
Dat heeft mijn vriend een keer gedaan ja..
'Dit is geen noodgeval, meneer.' *tuut tuut tuut*.

En toen wist ik nog niet eens dat het galstenen waren...Oftewel, zijn verhaal was: mijn vriendin zit hier te creperen van de pijn en ik ben bang dat ze dood gaat. Dat is dus geen noodgeval

TS: ik hoop dat je inmiddels slaapt...Anders wil rondrennen nog wel eens helpen, dan hoef je in elk geval niet meer gefrustreerd met je benen te trappen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 mei 2007 @ 07:40:59 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_49633226
112 bellen heeft inderdaad geen zin. Je kunt beter de huisartsenpost bellen in zo'n geval. Sterkte, TS!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 07:54:28 #47
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49633315
van 4-5 en van 6-730 geslapen en nu brak. thanks voor alle meeleven... nu echo... ben op.. hoop dat t nu allemaal snel gaat. fijne dag allemaal..
pi_49633612
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 07:54 schreef Krln het volgende:
van 4-5 en van 6-730 geslapen en nu brak. thanks voor alle meeleven... nu echo... ben op.. hoop dat t nu allemaal snel gaat. fijne dag allemaal..
Bij mij was het overduidelijk, de assistente die de echo maakte wilde/mocht het alleen niet zeggen. Gelukkig kwam er ook nog een 'echte' arts langs om de boel te checken, en die kon me meteen verzekeren dat mijn galblaas eruit mocht
Oh, reken trouwens op wachttijd...Ik moest 2 maanden wachten op de operatie
Succes met de echo!
pi_49634824
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 07:54 schreef Krln het volgende:
Kut voor je dat je zo'n rotnacht hebt gehad Veel succes met de echo, en ik hoop niet dat je al te lang hoeft te wachten voordat je geholpen wordt.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:42:21 #50
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49634852
zit idd een steen van 1.5cmX1.5cm in mn galblaashals. zo meteen naar de dokter want ik moet met haar bespreken wat er nu gaat gebeuren. ahh wachttijd.. hoop het niet, zou zo graag willen dat het nu wat gaat opschieten want ik val uit elkaar maar vrees het ergste .. ben moe nu, toch maar gaan werken straks want van thuis zitten word ik helemaal koekoek. fijne dag verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')