galblaas produceert zelf geen galquote:Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef Aufruhr het volgende:
Je kan niet meer tegen drank als je gal weg is.
Ik weet t, ik ga nu idd van het slechte scenario uit. Maar ik hoorde dat vergruizen geen zin heeft want dat die dingen toch steeds terugkomen?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef OldJeller het volgende:
Ze kunnen ook alleen je galstenen eruit halen, niet meteen van het slechtste uit gaan.
knappe jongen als je je gal weg kan halen...quote:Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef Aufruhr het volgende:
Is dat echt? Niet dat ik nou alcoholisch ben maar lust wel graag wat in weekend.. Zou ik wel hard van balenquote:Op maandag 21 mei 2007 18:47 schreef Aufruhr het volgende:
galblaasstenen worden over het algemeen niet vergruisd, in tegendeel tot nierstenen.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Krln het volgende:
[..]
Ik weet t, ik ga nu idd van het slechte scenario uit. Maar ik hoorde dat vergruizen geen zin heeft want dat die dingen toch steeds terugkomen?
nee dat is onzin..quote:Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Krln het volgende:
[..]
Is dat echt? Niet dat ik nou alcoholisch ben maar lust wel graag wat in weekend.. Zou ik wel hard van balen
lever neemt dat over toch?geen zorgen ik heb morgen ook goed gesprek met dokter voor al mn vragen, ben nu gewoon een beetje zenuwachtig.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Djarum het volgende:
[..]
knappe jongen als je je gal weg kan halen...
ok dat wist ik niet. doet dat pijn?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Djarum het volgende:
[..]
galblaasstenen worden over het algemeen niet vergruisd, in tegendeel tot nierstenen.
galblaasstenen kunnen makkelijk via een scopie worden verwijderd.
je lever maakt het gal, je galblaas slaat het op. als je galblaas wordt weggehaald omdat je bijvoorveeld concrementen erin hebt zitten, nemen je galwegen de functie van de galblaas over.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Krln het volgende:
[..]
lever neemt dat over toch?geen zorgen ik heb morgen ook goed gesprek met dokter voor al mn vragen, ben nu gewoon een beetje zenuwachtig.
Een vriend van me heeft die toch moeten laten verwijderen. Hij had ook heel veel galstenen.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:51 schreef Djarum het volgende:
[..]
knappe jongen als je je gal weg kan halen...
hang ervan af welke procedure ze bij jou uitvoeren, je arts kan inderdaad daar alles over vertellen.quote:
ok i see. heb je zelf ervaring dat je dit allemaal weet? heb je evntueel nog tips (behalve wat ik nu al doe, niet vet en veel eten en geen drank) die dit hadden kunnen voorkomen?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:54 schreef Djarum het volgende:
[..]
je lever maakt het gal, je galblaas slaat het op. als je galblaas wordt weggehaald omdat je bijvoorveeld concrementen erin hebt zitten, nemen je galwegen de functie van de galblaas over.
ja, de galblaas inderdaad.. niet je gal. dat word aangemaakt door de lever en heb je nodig bij de afbraak van vetten.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:56 schreef Aufruhr het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft die toch moeten laten verwijderen. Hij had ook heel veel galstenen.
ik werk zelf in het ziekenhuis, vandaar.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:56 schreef Krln het volgende:
[..]
ok i see. heb je zelf ervaring dat je dit allemaal weet? heb je evntueel nog tips (behalve wat ik nu al doe, niet vet en veel eten en geen drank) die dit hadden kunnen voorkomen?
Sambucaquote:Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef Krln het volgende:
[..]
Is dat echt? Niet dat ik nou alcoholisch ben maar lust wel graag wat in weekend.. Zou ik wel hard van balen
ok bedankt.. dus ik moet me niet heel druk maken... dasnk je voor de uitleg iigquote:Op maandag 21 mei 2007 18:58 schreef Djarum het volgende:
[..]
ik werk zelf in het ziekenhuis, vandaar.
en tips? gewoon doen wat je nu inderdaad ook al doet. voorkomen kan soms heel lastig zijn, ieder persoon heeft weer andere oorzaken als het gaat om het ontstaan van galstenen
you're welcome!quote:Op maandag 21 mei 2007 19:02 schreef Krln het volgende:
[..]
ok bedankt.. dus ik moet me niet heel druk maken... dasnk je voor de uitleg iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |