abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:03:17 #51
179327 Harry4
Treehugger
pi_50514289
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:11 schreef kawotski het volgende:

[..]

zolang Schiphol en Lelystad, Rotterdam, Maastricht mogen groeien wel. Als hier een beperking opkomt zullen Frankfurt, Luik etc deze rol snel overnemen. We weten allemaal hoe alleen baanverlengingen al 1000'en banen kunnen opleveren , in dat geval zou ik zeggen direct doen.

Overigens heeft Schiphol al genoeg banen alleen door de achterlijke geluidsgrenzen mogen ze niet allemaal optimaal gebruikt worden.. Te belachelijk voor woorden.

Ik kan me herinneren dat er al menig vliegtuig zwaar in de problemen is gekomen door zijwind omdat men nou eenmaal moest landen op een onverantwoorde baan waaronder Transavia welke naast de baan terecht kwam. Als de omwoners maar rustig slapen..
Het laatste jaar zijn we dus sterker gegroeid als Frankfurt. De overheid ziet ook echt wel het belang van Schiphol in, dat er maatregelen op het milieu worden genomen wil nog niet altijd zeggen dat de groei zal dalen.

En dan erbij, andere Europese Luchthavens moeten zich ook aan de Europese Milieuwetgeving houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Harry4 op 16-06-2007 11:13:49 ]
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_50514295
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:31 schreef Redux het volgende:
Hongkong, bangkok en peking staan nu nog achter schiphol, maar als de groei van schiphol achterblijft tov de groei van vliegtuigen mondiaal gezien zal schiphol nog verder achterop raken. Dat in een groeiende mondiale markt.
Boeiend zeg. Dat is volledig irrelevant voor Schiphol. Waar het bij Schiphol om gaat, is de concurrentiepositie t.o.v. andere Europese luchthavens.

Rotterdam is ook al een tijdje niet meer de grootste wereldhaven (dacht ik, volgens mij was een chinese haven een paar jaar geleden Rotterdam voorbijgestreefd), maar aangezien het nog steeds met afstand de grootste is in Europa, is dat niet zo erg.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:00:45 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_50515411
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:03 schreef Harry4 het volgende:

[..]

Het laatste jaar zijn we dus sterker gegroeid als Frankfurt. De overheid ziet ook echt wel het belang van Schiphol in, dat er maatregelen op het milieu worden genomen wil nog niet altijd zeggen dat de groei zal dalen.

En dan erbij, andere Europese Luchthavens moeten zich ook aan de Europese Milieuwetgeving houden.
Precies, elke luchthaven zou gelijke heffingen moeten hebben. Als het ene land in zijn oneindige wijsheid ineens besluit om een flinke heffing op te leggen, maakt dat heel veel uit voor die concurrentiepositie.

Daarnaast worden de internationale luchtahavenregels op die manier overtreden, die laten diverse heffingen per luchthaven namelijk niet toe. En ik heb geen zin in, en zie het nut er niet van in, om meer te gaan melken uit Schiphol.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 13:35:10 #54
179327 Harry4
Treehugger
pi_50517878
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Precies, elke luchthaven zou gelijke heffingen moeten hebben. Als het ene land in zijn oneindige wijsheid ineens besluit om een flinke heffing op te leggen, maakt dat heel veel uit voor die concurrentiepositie.

Daarnaast worden de internationale luchtahavenregels op die manier overtreden, die laten diverse heffingen per luchthaven namelijk niet toe. En ik heb geen zin in, en zie het nut er niet van in, om meer te gaan melken uit Schiphol.
Volgens mij gaat dat niet door, Schiphol heeft samen met KLM Air France een andere maatregel voorgesteld die beter zou werken dan het ecotax-systeem wat de overheid wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harry4 op 16-06-2007 13:40:48 ]
Ich bin Macho, süper Macho...
  zondag 17 juni 2007 @ 16:46:53 #55
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50548723
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Voor een klein land als Nederland is Schiphol zijn Amsterdam en Rotterdam een groot vliegveld twee zeer grote havens. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 17 juni 2007 @ 17:26:25 #56
132605 kawotski
Il Dottore
pi_50549678
quote:
Op zondag 17 juni 2007 16:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Voor een klein land als Nederland is Schiphol zijn Amsterdam en Rotterdam een groot vliegveld twee zeer grote havens. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
als je het in het juiste perspectief wil zien.. Europees perspectief.. vergelijk dan Schiphol maar eens met de USA, te beginnen met JFK, dan valt het nog mee. Dan is Rotterdam ook maar een schijtveldje, nog niet eens een La Guardia.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 17 juni 2007 @ 18:37:15 #57
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_50551244
quote:
Op zondag 17 juni 2007 17:26 schreef kawotski het volgende:

[..]

als je het in het juiste perspectief wil zien.. Europees perspectief.. vergelijk dan Schiphol maar eens met de USA, te beginnen met JFK, dan valt het nog mee. Dan is Rotterdam ook maar een schijtveldje, nog niet eens een La Guardia.
dat was ook de strekking van mijn post. We zijn allemaal bere-trots op de grootste zeehaven ter wereld, maar als Nederland in de top-10 van luchthavens staat dan zijn we plots "veel te klein voor zo'n vliegveld".

Ter vergelijking: Chicago O'Hare ontvangt jaarlijks ongeveer net zo veel vluchten als Schiphol. Het verschil: het ligt midden in de bebouwde kom, er wonen 3x zo veel mensen omheen, en ze ontvangen maar een fractie van de geluidhinerklachten.

Dit land bestaat uit zeikerds.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')