Het laatste jaar zijn we dus sterker gegroeid als Frankfurt. De overheid ziet ook echt wel het belang van Schiphol in, dat er maatregelen op het milieu worden genomen wil nog niet altijd zeggen dat de groei zal dalen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
zolang Schiphol en Lelystad, Rotterdam, Maastricht mogen groeien wel. Als hier een beperking opkomt zullen Frankfurt, Luik etc deze rol snel overnemen. We weten allemaal hoe alleen baanverlengingen al 1000'en banen kunnen opleveren , in dat geval zou ik zeggen direct doen.
Overigens heeft Schiphol al genoeg banen alleen door de achterlijke geluidsgrenzen mogen ze niet allemaal optimaal gebruikt worden.. Te belachelijk voor woorden.
Ik kan me herinneren dat er al menig vliegtuig zwaar in de problemen is gekomen door zijwind omdat men nou eenmaal moest landen op een onverantwoorde baan waaronder Transavia welke naast de baan terecht kwam. Als de omwoners maar rustig slapen..
Boeiend zeg. Dat is volledig irrelevant voor Schiphol. Waar het bij Schiphol om gaat, is de concurrentiepositie t.o.v. andere Europese luchthavens.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:31 schreef Redux het volgende:
Hongkong, bangkok en peking staan nu nog achter schiphol, maar als de groei van schiphol achterblijft tov de groei van vliegtuigen mondiaal gezien zal schiphol nog verder achterop raken. Dat in een groeiende mondiale markt.
Precies, elke luchthaven zou gelijke heffingen moeten hebben. Als het ene land in zijn oneindige wijsheid ineens besluit om een flinke heffing op te leggen, maakt dat heel veel uit voor die concurrentiepositie.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:03 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Het laatste jaar zijn we dus sterker gegroeid als Frankfurt. De overheid ziet ook echt wel het belang van Schiphol in, dat er maatregelen op het milieu worden genomen wil nog niet altijd zeggen dat de groei zal dalen.
En dan erbij, andere Europese Luchthavens moeten zich ook aan de Europese Milieuwetgeving houden.
Volgens mij gaat dat niet door, Schiphol heeft samen met KLM Air France een andere maatregel voorgesteld die beter zou werken dan het ecotax-systeem wat de overheid wil.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Precies, elke luchthaven zou gelijke heffingen moeten hebben. Als het ene land in zijn oneindige wijsheid ineens besluit om een flinke heffing op te leggen, maakt dat heel veel uit voor die concurrentiepositie.
Daarnaast worden de internationale luchtahavenregels op die manier overtreden, die laten diverse heffingen per luchthaven namelijk niet toe. En ik heb geen zin in, en zie het nut er niet van in, om meer te gaan melken uit Schiphol.
Voor een klein land als Nederland is Schiphol zijn Amsterdam en Rotterdam een groot vliegveld twee zeer grote havens. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:34 schreef FloggingMolly het volgende:
Voor een klein land als Nederland is Schiphol een groot vliegveld. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
als je het in het juiste perspectief wil zien.. Europees perspectief.. vergelijk dan Schiphol maar eens met de USA, te beginnen met JFK, dan valt het nog mee. Dan is Rotterdam ook maar een schijtveldje, nog niet eens een La Guardia.quote:Op zondag 17 juni 2007 16:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Voor een klein land als Nederland is Schiphol zijn Amsterdam en Rotterdam een groot vliegveld twee zeer grote havens. Je moet het natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
dat was ook de strekking van mijn post. We zijn allemaal bere-trots op de grootste zeehaven ter wereld, maar als Nederland in de top-10 van luchthavens staat dan zijn we plots "veel te klein voor zo'n vliegveld".quote:Op zondag 17 juni 2007 17:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
als je het in het juiste perspectief wil zien.. Europees perspectief.. vergelijk dan Schiphol maar eens met de USA, te beginnen met JFK, dan valt het nog mee. Dan is Rotterdam ook maar een schijtveldje, nog niet eens een La Guardia.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |