Vetquote:Op zondag 27 mei 2007 10:18 schreef HMaster-II het volgende:
Afgelopen vrijdag bij Konijn:
[afbeelding]
+
1.4x extender
+
105cm 5-in-1 reflectiescherm (andere is in de uitleen/verkoop)
+
Cokin 007 infrarood filter (nu nog mee leren spelen)
Bij de eerste witte tele's van Canon had dat wit een functie. Het waren telelenzen waar voor de ultieme kleurcorrectie elementen van Calciumfluorietglas in zaten. Die waren nogal temperatuurgevoelig en om de inwerking van zonlicht tegen te gaan werden de lenzen in een witte behuizing gezet. De witte compensatiepijpen waren indertijd kwalitatief een sensatie.quote:Op zondag 27 mei 2007 14:26 schreef Jarno het volgende:
(Ja maar waarom zijn dan niet alle L lenzen wit?! - Ja dat weet ik ook niet)s
Aah, dus het is nu niet meer nodig? Ik heb een zwarte 200L nu en die ziet er lekker subtiel uit doordat ie zwart is en klein doordat ie niet zoom is. Dat rode randje staat dat soort van voor aspherisch glas?quote:Op maandag 28 mei 2007 11:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Bij de eerste witte tele's van Canon had dat wit een functie. Het waren telelenzen waar voor de ultieme kleurcorrectie elementen van Calciumfluorietglas in zaten. Die waren nogal temperatuurgevoelig en om de inwerking van zonlicht tegen te gaan werden de lenzen in een witte behuizing gezet. De witte compensatiepijpen waren indertijd kwalitatief een sensatie.
Dat had een bij-effect. Omdat ze hoofdzakelijk door sportfotografen werden gebruikt vielen ze nogal op in de haag van fotografen die je bijvoorbeeld bij F1-races of partijtjes betaald voetbal ziet. Een beter reclamebord had Canon niet kunnen verzinnen, en al snel werden er meer lange tele's wit gemaakt.
In navolging van Canon begonnen meer merken(Minolta, Sigma) met witte telelenzen, maar stopten daar ook al vrij snel weer mee.
Canon ging er mee door en maakte elke L-lens van enig formaat wit (ook al zit er al jarenlang geen fluoriet meer in). Het omslagpunt voor zwart of wit lijkt dus bij een 70-200 te liggen. De rest moet het met een rood randje doen dat ook al door andere merken liefdevol werd geadopteerd
FIJN! Een C220! Heb zelf de nog wat oudere C3 met 80 en 65 mm lenzen. Een baksteen waar je heel veel plezier van kan hebben!quote:
Oke, al een M645, dan is vooral de 1:1 verhouding nieuw voor jequote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef kwiebuske het volgende:
k weet
heb al een m645![]()
dees voor een prikkie gehaald vandaag![]()
¤125 via marktplaatsquote:Op maandag 28 mei 2007 20:48 schreef Ilford het volgende:
Hoeveel is een "prikkie", als ik vragen mag?
Ze zijn "pre-paid processing": er zit een envelopje bij, dat stuur je met film naar Kodak Lausanne in Zwitserland, en hoewel het lijkt alsof ze daar ontwikkeld worden, sturen zij het stiekem door naar de laatste plaats op deze aarde waar K-14 ontwikkeld wordt, Dwayne's.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:55 schreef Jarno het volgende:
Waar laat je dat ontwikkelen dan?
quote:
Netjes kwiebquote:
Wat raar. Lightroom draaide op mijn iBook G4 inderdaad wat langzaam, maar op mijn intel iMac draait-ie heerlijk.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:18 schreef Jarno het volgende:
Lightroom draait zo sloom op mijn MacBookje, anders had ik die ook wel gewild.
is voor een groot deel afhankelijk van de beeldkaart die er in zitquote:Op maandag 28 mei 2007 23:29 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Wat raar. Lightroom draaide op mijn iBook G4 inderdaad wat langzaam, maar op mijn intel iMac draait-ie heerlijk.
Hoeveel RAM heb je?
joh en ik zei op het werk nog, daar gaatie nooit intrappen mee akkoordquote:Op maandag 28 mei 2007 22:08 schreef Ouwesok het volgende:
Netjes kwiebMijn C330 kostte indertijd nog omgerekend 1000 gulden toen wisten we nog niet dat er ooit euri en digitaaltjes zouden komen
2GB, en ik kwam er gisteren achter dat ik een beta draai.quote:Op maandag 28 mei 2007 23:29 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Wat raar. Lightroom draaide op mijn iBook G4 inderdaad wat langzaam, maar op mijn intel iMac draait-ie heerlijk.
Hoeveel RAM heb je?
Och, de originele handleiding stelt weinig voor, maar deze FAQ is de compleetste die er is voor de Mamiya C2xx/C3xx serie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:18 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
nu nog ff zien dat ik een handleiding te pakken krijg ( google)
zenxquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:34 schreef Ilford het volgende:
(Mamiya C2xx/C3xx)
[..]
Och, de originele handleiding stelt weinig voor, maar deze FAQ is de compleetste die er is voor de Mamiya C2xx/C3xx serie.![]()
waarom op mooi weer wachtenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:44 schreef Crit het volgende:
Eind vorige week een Canon EOS 400D met kitlens gekocht. Nu maar wachten op mooi weer!
[afbeelding]
Tof!quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:47 schreef An24 het volgende:
Sigma 15 mm Fisheye 2.8
Voor de party's, festivals en gekke portretten
![]()
nee maar! Hoe kom je daar zo bij?quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:47 schreef An24 het volgende:
Sigma 15 mm Fisheye 2.8
![]()
Die doet dus 24mm op jouw camera?quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, na veel bekonkel, wikken en wegen het advies van Marty26 maar ter harte genomen![]()
![]()
Is dat zo? geen ideequote:
Ja geen idee, als ie flink vervormd zal de cropfactor wel al verrekend zijnquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Is dat zo? geen ideeHij vervormd in ieder geval lekker
![]()
Heb ook de 17-55 IS nog even op de cam geschroeft. Is toch ook een erg fijne lens moet ik zeggen![]()
Heb de 8 mm er ook nog even op gehad, maar die had echt een vette vignetering, leuk, maar heb ik nix aan..quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:08 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ja geen idee, als ie flink vervormd zal de cropfactor wel al verrekend zijn.
Ahquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:47 schreef An24 het volgende:
Sigma 15 mm Fisheye 2.8
![]()
Oh aan die foto te zien is het inderdaad een 15mm voor jouw toestelquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Heb de 8 mm er ook nog even op gehad, maar die had echt een vette vignetering, leuk, maar heb ik nix aan..
Waarom ben ik niet verrast?quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Haha, na veel bekonkel, wikken en wegen het advies van Marty26 maar ter harte genomen![]()
![]()
ik dacht eerst dat je de peleng bedoelde, maar ik zie dat sigma ook 8mm heeft. Tijd voor mij om mijn principes opzij te zetten denk ikquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Heb de 8 mm er ook nog even op gehad, maar die had echt een vette vignetering, leuk, maar heb ik nix aan..
Wedstrijdje wie op de festivals het beste flitstquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet verrast?
Hij wilde per se de sigma en niet de tokina zoom fisheye
[..]
ik dacht eerst dat je de peleng bedoelde, maar ik zie dat sigma ook 8mm heeft. Tijd voor mij om mijn principes opzij te zetten denk ik
en voordat iemand gaat zeuren over slowchat
ik heb dit besteld:
[afbeelding]
105 mm Micor Nikkor met anti-parkingson
ter vervanging van mijn TAMRON 90mm MACRO
en omdat die sunpak ringflitser klote is:
[afbeelding]
R1C1draadloze flitsset
(SU800 commando unit en 2 mini flitsers)
Lekkere set man!! Zal ik het insectenrijk maar alvast waarschuwen voor een nieuwe stalker?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet verrast?
Hij wilde per se de sigma en niet de tokina zoom fisheye
[..]
ik dacht eerst dat je de peleng bedoelde, maar ik zie dat sigma ook 8mm heeft. Tijd voor mij om mijn principes opzij te zetten denk ik
ik heb dit besteld:
[afbeelding]
105 mm Micor Nikkor met anti-parkingson
ter vervanging van mijn TAMRON 90mm MACRO
en omdat die sunpak ringflitser klote is:
[afbeelding]
R1C1draadloze flitsset
(SU800 commando unit en 2 mini flitsers)
quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Wedstrijdje wie op de festivals het beste flitst![]()
Ziet er goed uit hoor Sharkie![]()
quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:48 schreef freud het volgende:
[..]
Lekkere set man!! Zal ik het insectenrijk maar alvast waarschuwen voor een nieuwe stalker?
De SC mag inderdaad wel iets minder in dit topic.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef Shark.Bait het volgende:
...
...
Ja, dat had ik ook moeten doen. Dit is best teleurstellend. Maar goed, (eventuele) volgende keer beterquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:57 schreef Jarno het volgende:
Ik koop alleen maar B&W filters.
Laat het filter es vallen??? Heb je een reden om een B&W te kopen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:00 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook moeten doen. Dit is best teleurstellend. Maar goed, (eventuele) volgende keer beter
Een nog grotere tas?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Laat het filter es vallen??? Heb je een reden om een B&W te kopen.
Ben erg blij met nieuwe L lens. Alleen op zoek naar een grotere tas![]()
Tof spul en nagenoeg onverwoestbaarquote:
de boel past niet goed in de tasquote:
Neequote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:47 schreef ..zapper het volgende:
Een LowePro Mini trekker classic en nu hoop ik van ganser harte dat dat niet dezelfde tas is die P nu net te koop aan heeft geboden.
Ik geloof dat ik met dit soort dingen dus beter eerst even een seintje kan geven in de SCquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NeeDa's een Nova 5. Een schoudertas. De Minitrekker Classic gaat ook de verkoop in bij mij, maar das gewoon een rugzak
tx. Tuuk zla ik resultaat postenquote:Op woensdag 30 mei 2007 21:03 schreef cyberrobin het volgende:
Vet Shark! Veel plezier ermee, ben benieuwd hoe die combinatie bevalt, krijgen we daar nog wat fotootjes van?
ik heb vandaag met die van mij gespeeldquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
m'n voorzetlensdinges is eergisteren opgestuurd, maar nog steeds niet bezorgd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |