quote:Kampers gekwetst door Voetbalvrouwen
AMSTERDAM - Bewoners van een woonwagenkamp op het Trekvaartplein in Leiden voelen zich gekwetst door het beeld dat de populaire tv-serie Voetbalvrouwen schetst van woonwagenbewoners. Producent Johan Nijenhuis heeft na overleg met de bewoners besloten de beeldvorming aan te passen. Dat maakte de producent vrijdag bekend.
In de serie op RTL4 woont de familie van Solange de Reuver (Nicolette van Dam) in een vieze caravan die gestald wordt op de oprit van de rijke profvoetbaler Italo Ferero (Bas Muijs). Boeren en scheten laten zijn veel voorkomende uitingen. Solanges broer Mickey houdt zich zelfs bezig met een criminele carrière.
De wagenbewoners in Leiden benadrukken dat ze juist netjes wonen en leven met zorg voor elkaar. Hun woonwagens lijken niet op de vervuilde caravan uit de serie. Ook kleding, gedrag en seksuele gedragingen in Voetbalvrouwen zijn de bewoners een doorn in het oog.
Nijenhuis: „We willen in Voetbalvrouwen een humoristisch beeld geven van een vreselijke schoonfamilie. Dat we hiermee woonwagenbewoners zouden treffen is nooit onze bedoeling geweest.” Nijenhuis heeft inmiddels gesproken met de boze bewoners en beloofd volgende week te bekijken hoe de beeldvorming kan worden aangepast.
"Heeft gesproken [...] en beloofd." Tis maar net hoe je het leestquote:Op vrijdag 4 april 2008 23:42 schreef Yeahinho het volgende:
Van welke site komt dat? beloofd met een d.
Hmmm... ik moet je nog gelijk geven ookquote:Op zaterdag 5 april 2008 00:05 schreef Svensational het volgende:
[..]
"Heeft gesproken [...] en beloofd." Tis maar net hoe je het leest.
Ja viel me ook op. Goed feestje dusquote:Op zondag 6 april 2008 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Springen we op die boot nou ineens van nacht naar dag?
Aflevering 5 bedoel jequote:Op zaterdag 5 april 2008 19:11 schreef jorienvdherik het volgende:
ach morgen is afl 6 al op rtl
Mee eens. Opzich nog wel vermakelijk maar wel een beetje teveel van hetzelfde aan het wordenquote:Op zondag 6 april 2008 21:40 schreef Samson het volgende:
Mmmm, begin er steeds minder aan te vinden, die verhaallijn met die kampers is gewoon rete irritant en dan weer dat met dat hoertje
Tja, smaken verschillen dus, ik vind dat juist de mindere momenten in de serie. Het begint een beetje onderbroekenlol te worden. Het eerste seizoen vond ik een stuk beter iig.quote:Op maandag 7 april 2008 10:54 schreef Saphia het volgende:
Footballers wives werd op een gegeven moment ook iets te overdreven allemaal.Ik vind voetbalvrouwen wel leuk ,gewoon een uurtje vermaak.Die Italo vind ik ook steeds grappiger,die scene in de caravan en die bier die niet te drinken is .Echtik moest keihard lachen gewoon
Lees het topic anders eens door.quote:Op zondag 13 april 2008 21:18 schreef Ronaldsen het volgende:
Die melding over woonwagenbewoners bovenin beeld echt te debiel.
Zijn ze soms bedreigd bij RTL door een paar kampers ofzo?
Schandalig. Een neger die vreemdgaat in de serie wil dus zeggen dat alle negers vreemdgaan? En een Brabantse die goedgelovig is wil zeggen dat alle Brabo's goedgelovig zijn?quote:Op zondag 13 april 2008 23:20 schreef Noisemaker het volgende:
Iets van: "De vertoonde beelden van de woonwagenbewoners komen niet overeen met de werkelijkheid."
ofzo.
quote:Kijkers klagen over excuus voor Kampers
Media & Cultuur - door Redactie op 15-04-2008 @ 10:38
RTL4 kan niet iedereen te vriend houden met de dramaserie Voetbalvrouwen. Waren eerst woonwagenbewoners gekwetst door het beeld dat de serie van hun schetst, nu zijn het de kijkers die zich storen aan de tekstbalk waarmee de zender het stigmatiserende beeld probeert bij te stellen.
In de uitzending van zondag- en maandagavond verscheen tot zes keer toe onderin beeld de tekst 'De vertoonde beelden komen niet overeen met de leefwijze van bewoners in woonwagens'.
Dit leidde tot tientallen klachten van kijkers, zegt een woordvoerster van RTL4 vandaag. ''Kijkers vragen zich af of dit nu nodig is en of we dit in het vervolg bij elke groepering doen.'' Ze zegt dat de tekst de komende uitzendingen, een initiatief van producent Johan Nijenhuis, alleen nog een keer aan het begin van de uitzending is te zien.
In de serie op RTL4 woont de familie van Solange de Reuver (Nicolette van Dam) in een vieze caravan die gestald wordt op de oprit van de rijke profvoetbaler Italo Ferero (Bas Muijs). Boeren en scheten laten zijn veel voorkomende uitingen. Solanges broer Mickey houdt zich zelfs bezig met een criminele carrière.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 @ 12:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mooie redenering
Zo ken ik er ook nog 1: Adolf Hitler was een blanke, dus alle negers zijn oké.
D'r was laatst ook zo een Marokkaan op tv in Kanaleneiland, die werd gevraagd over het hangverbod en criminaliteit onder Marokkaantjes. Die kwam ook aan met het verhaal dat Marokkanen helemaal niet zo crimineel waren; Willem Holleeder was immers geen Marokkaan
quote:Op zondag 13 april 2008 23:46 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Schandalig. Een neger die vreemdgaat in de serie wil dus zeggen dat alle negers vreemdgaan? En een Brabantse die goedgeloviglekker is wil zeggen dat alle Brabo's goedgeloviglekker zijn?
echt superstoer dat jij ze hebt gedownload en daardoor niet op tv hoefde te kijken man!!quote:Op zondag 20 april 2008 19:24 schreef jorienvdherik het volgende:
zo ik ga kijken zometeen voor eerst sinds 1e aflevering op tv was
quote:Op zondag 20 april 2008 22:11 schreef Tim86 het volgende:
[..]
echt superstoer dat jij ze hebt gedownload en daardoor niet op tv hoefde te kijken man!!
Afgezien van de Italo scenes met o.a die achtervolging was het inderdaad redelijk saai en voorspelbaar.quote:Op zondag 20 april 2008 22:25 schreef Fides het volgende:
Was een vrij saaie aflevering. Ben benieuwd welke rol die aangereden vrouw nog gaat spelen. Begin nou wel een beetje moe te worden van die alcoholische bitch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |