abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2008 @ 18:41:17 #101
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58613213
Ik vind dat niet prima. Ik heb ook al een aantal keer gezien, gehoord en gelezen over situaties waarin de politie het gewoon niet aandurfde om legitimatie te vragen. Althans, niet om 't daarna te verifiëren door even onder de boerka te kijken. En als dat in het geding is, vind ik gewoon dat het verboden moet worden.

Bovendien zegt jouw reactie over de bivakmuts nog steeds erg weinig. Ik heb het over de situatie waarin een vrouw met boerka en een man met bivakmuts een winkel instappen. Ik durf te wedden dat de man met bivakmuts geweigerd wordt en de vrouw met boerka niet, terwijl beiden onherkenbaar zijn en de persoon in boerka zelfs nog slechter herkenbaar.

Om even terug te komen op het verbod van hoofdtooisels in het verkeer. Ik zie anders genoeg mensen gewoon met hoofddoek in de auto zitten waarbij duidelijk is dat links en rechts het zicht belemmerd wordt. Dat ze zichzelf het leven onmogelijk maken is tot daar aan toe. Dat ze echter spelen met het leven van medeweggebruikers is ronduit stuitend!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58618049
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nee hoor, vind ik ook onderdrukking. Met als enige verschil dat het een Nederlands historisch iets is en niet een of ander historisch iets uit een ver, stoffig land. Het is al erg genoeg dat dit er is, moeten we dan ook de slechte gebruiken van andere landen toelaten? Tweemaal slecht is niet opeens goed.
aah, dus onderdrukking is acceptabel, er valt mee te leven, mits het historisch gegroeid is ..
Maar als we dat ook al hebben, alleen anders en acceptabel omdat het historisch gegroeid is, is dus het enige slechte gebruik dat we over kunnen nemen het invoeren van regelgeving voor kleding ..
quote:
Maar zij kiest dus helemaal niet. Haar man kiest voor haar. Derhalve zie ik het inderdaad als mijn menselijke plicht en niet mannelijke of vrouwelijke, om dit misverstand uit de wereld te helpen.
omg, jij bent net die jongeman die dat oude vrouwtje met alle geweld wil helpen bij het oversteken zonder zich af te vragen of zij überhaupt wel wil oversteken
quote:
Dat jij blijkbaar het liefst de andere kant opkijkt, is eigenlijk representatief voor wat er mis is in Nederland. "Zolang het mijzelf niet treft, laat ik het maar z'n gang gaan." Iedereen kijkt tegenwoordig alleen naar zichzelf en de korte termijn. Op zich een nobel streven maar niet wanneer een doctrine die volledig gebaseerd is op de lange termijn plotseling in contact met de jouwe komt.
Waarom is het toch altijd of het een of het ander bij figuren zoals jij .. dat je de boerka niet wil verbieden gelijkstellen met de andere kant opkijken, vrouwenonderdrukking steunen en meer van dat soort dooddoenerige bullshit .. hetgeen jij wil doen is juist korte termijn denken, je hebt dan misschien de boerka uit het straatbeeld verwijdert maar wat heb je voor de rest bereikt .. nada
quote:
Dan moet je eieren voor je geld kiezen en de verloedering van het eigen gedachtegoed tegengaan.
goh, en laat ik nou juist het willen verbieden van kledingstukken verloedering van ons vrije gedachtegoed vinden
quote:
Fout. De hoofddoek mag daar weer omdat religieuze zeeloten langzaamaan meer macht beginnen te krijgen. Jij weet net zo goed als ik wat voor spanningen daar de laatste tijd zijn.
duh, en waarom winnen zij aan macht .. juist ja, omdat zij via die verboden een goed handvat hebben om stemmen te winnen
quote:
Oftewel, je hebt helemaal zelf niet meer inzicht. Je lult gewoon een paar achterlijke psychiaters na. Je denkt gewoon niet voor jezelf na en dat is ZEER maar dan ook ZEER schadelijk voor onze westerse maatschappij. Misschien pas je beter tussen de stoffige hellingen van het Midden Oosten.
Ik heb anders nooit beweerd dat ik het bedacht heb hoor, ik geef alleen te kennen dat ik begrijp waarom dat gebeurd, ik kan me namelijk wel voorstellen dat het heel beangstigend kan zijn, al die indrukken, voor zowel die kinderen als voor die vrouw die gedwongen wordt om haar veilige tent uit te doen .. een soort empathie dus voor je medemens, een inlevingsvermogen dat bij jou geheel lijkt te ontbreken
quote:
Ja, omdat een bivakmuts verbieden tot de mogelijkheid kan behoren. En een boerka zou opeens uitgesloten zijn omdat het een "religieus" voorwerp is. Religie mag geen excuus zijn om buiten de wet te vallen. Bovendien, zie jij mensen gewoon met bivakmuts op een winkel binnenlopen? Wedden dat het personeel dan vragen gaat stellen en de politie belt? Maar alleen omdat een of andere achterlijke zandcultuur het voorwerp als "religieus belangrijk" bestempelt, mogen wij er geen vraagtekens bij zetten? Nogmaals, ik geloof niet dat je helemaal 100% in orde bent.
okay, en dan hebben we nog de baseballcaps, en jassen met capuchon, en zonnebrillen, gezien al die bewakingstapes is dat de vermomming die de voorkeur geniet bij criminelen .. allemaal verbieden dus ..

en nee, niet omdat een of andere 'achterlijke' zandcultuur het als religieus belangrijk bestempelt, maar omdat wij een grondwet hebben waaraan wij onze meerwaarde boven die 'achterlijke' zandcultuur ontlenen en waarin deze rechten zijn vastgelegd .. je kan vraagtekens zetten zoveel als je wil, ga met ze in discussie, lul ze uit de boerka, maar ga het niet verbieden
quote:
En een verbod van de boerka is in mijn ogen niet meer dan een redelijke gang van zaken, zeker met het oog op de visie van de hoogopgeleide islamitische vrouw die er heel wat meer verstand van heeft dan jij en ik.
Zoals ik al zei, er zijn anderen die er anders over denken .. waar het om gaat is dat het een keuze zou moeten zijn die je zelf maakt, en die mogelijkheid bied jij evenmin als die onderdrukkende echtgenoot/familie/whatever
quote:
Waarom geloof ik hier geen zak van? (Op het laatste stuk na, waar ik een voorstander van ben maar dan in de combinatie "hoofddoek in openbaar leven" en "zonder hoofddoek tijdens werk". Ook tijdens het autorijden moet een boerka/hoofddoek/capuchon verboden worden overigens.
omdat jij alleen maar wil geloven wat er in jouw straatje past ..
en fyi, zo'n hoofddoek tijdens het rijden is zelfs veiliger, dat zit namelijk strak om het hoofd, geen haar dat voor je ogen kan vallen etc
quote:
En die mensen zijn niet goed in hun hoofd en derhalve een gevaar voor de maatschappij. Je weet maar nooit wat voor idiote dingen ze gaan doen. Het begint met een martelbandje en het eindigt in de dood van 35 man in een supermarkt.
aah, de gedachtenpolitie dient zich aan
quote:
Nonsens. Dat betreft slechts het paspoort. Ik heb het over de kleinere ID-kaart, OV-kaarten en andere abonnementen.
Die vingerafdruk gaat op die chip en die chip gaat in je identificatiebewijs .. en OV-kaarten en andere abonnementen, poehoe, er probeert iemand in een boerka gebruik te maken van het OV zonder te betalen, schandalig .. en dan heb je dus 1 zwartrijder in boerka en hoeveel honderden zonder ?
quote:
Wat grappig dat er dan zoveel dichtgaan en de kerk steen en been klaagt. Maar ik begrijp nu wel dat je zelf een christelijke gek bent.
Je loopt achter, het schijnt de laatste jaren juist weer aan te trekken ..

en je bent grappig, na de mannenhatende lesbo en die vergelijking met Hitler ben ik nu een christelijke gek, het moet toch in een of ander hokje passen ..
je bent echt stereotype hollandse hokjesgeest .. en jij verwijt mij dat ik niet voor mezelf denk ?
quote:
Sommige mensen zullen het nooit begrijpen. Jij kan bij hun club.
same to you, en ga nu maar braaf je knots pakken en domme vrouwtjes bevrijden .. en dan niet stom kijken als ze jou die knots afpakken en jou daarmee een knal op je kop geven omdat ze helemaal niet bevrijdt willen worden door jou .. anyway, wanneer ga je tekenen voor Afghanistan ?
pleased to meet you
  maandag 12 mei 2008 @ 15:02:00 #103
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58627248
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:03 schreef moussie het volgende:
aah, dus onderdrukking is acceptabel, er valt mee te leven, mits het historisch gegroeid is ..
Maar als we dat ook al hebben, alleen anders en acceptabel omdat het historisch gegroeid is, is dus het enige slechte gebruik dat we over kunnen nemen het invoeren van regelgeving voor kleding ..
Nogmaals, je hebt blijkbaar geen voldoendes gehaald voor begrijpend lezen. Ik ga het niet nóg een keer uitleggen.
quote:
omg, jij bent net die jongeman die dat oude vrouwtje met alle geweld wil helpen bij het oversteken zonder zich af te vragen of zij überhaupt wel wil oversteken
En jij bent net die klootzak die niet op of omkijkt naar die oma.
quote:
Waarom is het toch altijd of het een of het ander bij figuren zoals jij .. dat je de boerka niet wil verbieden gelijkstellen met de andere kant opkijken, vrouwenonderdrukking steunen en meer van dat soort dooddoenerige bullshit .. hetgeen jij wil doen is juist korte termijn denken, je hebt dan misschien de boerka uit het straatbeeld verwijdert maar wat heb je voor de rest bereikt .. nada
De boerka uit het straatbeeld verwijderen is al een stap richting het vrijwaren van Nederland voor dit soort rariteiten. Als je het nu toelaat zijn er nu misschien 100 tot 200 vrouwen die de boerka dragen. Die krijgen veel kinderen (ja, radicalen krijgen meer kinderen) en die voeden ze op dezelfde manier op. Dan krijg je dus over 20-30 jaar al tegen de 2000 boerkadraagsters. Dit aantal loopt gewoon exponentieel op. Als je dat niet begrijpt, ga je maar weer terug naar de middelbare school.
quote:
goh, en laat ik nou juist het willen verbieden van kledingstukken verloedering van ons vrije gedachtegoed vinden
Klopt. Laten we ook maar SS-uniformen toelaten. En waarom niet meteen hakenkruizen toelaten? Of gele sterren? Waarom niet?
quote:
Ik heb anders nooit beweerd dat ik het bedacht heb hoor, ik geef alleen te kennen dat ik begrijp waarom dat gebeurd, ik kan me namelijk wel voorstellen dat het heel beangstigend kan zijn, al die indrukken, voor zowel die kinderen als voor die vrouw die gedwongen wordt om haar veilige tent uit te doen .. een soort empathie dus voor je medemens, een inlevingsvermogen dat bij jou geheel lijkt te ontbreken
Haha, nu ben ik opeens iemand zonder empathie. Grappig. Ik bekommer mij tenminste om de toekomst van Nederland en het gevoel van alle niet-islamitische mensen in de toekomst. Blijkbaar heb jij meer empathie voor buitenlanders dan voor je eigen volk. Reken er maar niet op dat zij meer empathie voor jou hebben dan voor andere moslims.
quote:
okay, en dan hebben we nog de baseballcaps, en jassen met capuchon, en zonnebrillen, gezien al die bewakingstapes is dat de vermomming die de voorkeur geniet bij criminelen .. allemaal verbieden dus ..
Feit is alleen dat je al deze zaken zou kunnen verbieden zonder het aan de stok te krijgen met religieuze groeperingen. Als iets vanuit religieus oogpunt niet kan worden verboden is er wat mij betreft iets grondig mis in 't land.
quote:
en nee, niet omdat een of andere 'achterlijke' zandcultuur het als religieus belangrijk bestempelt, maar omdat wij een grondwet hebben waaraan wij onze meerwaarde boven die 'achterlijke' zandcultuur ontlenen en waarin deze rechten zijn vastgelegd .. je kan vraagtekens zetten zoveel als je wil, ga met ze in discussie, lul ze uit de boerka, maar ga het niet verbieden
Discussiëren met gelovigen is onmogelijk. Zij hebben namelijk altijd gelijk, want het staat geschreven.
quote:
Zoals ik al zei, er zijn anderen die er anders over denken .. waar het om gaat is dat het een keuze zou moeten zijn die je zelf maakt, en die mogelijkheid bied jij evenmin als die onderdrukkende echtgenoot/familie/whatever
En ik zeg je dat die keuze niet ZELF wordt gemaakt maar vanuit religieus oogpunt en/of ingegeven door de echtgenoot.
quote:
omdat jij alleen maar wil geloven wat er in jouw straatje past ..
en fyi, zo'n hoofddoek tijdens het rijden is zelfs veiliger, dat zit namelijk strak om het hoofd, geen haar dat voor je ogen kan vallen etc
Oh, je praat het zelfs goed. Echt schandalig. Overigens snap ik niet welke hoofddoek jij in gedachten hebt maar al deze hoofddoeken zorgen voor belemmering van het zicht:

quote:
aah, de gedachtenpolitie dient zich aan
De bezorgde man dient zich aan. Iemand die zijn ogen niet sluit voor een sluimerend gevaar. Jij zal pas reageren zodra er een vliegtuig in een of ander belangrijk gebouw vliegt.
quote:
Die vingerafdruk gaat op die chip en die chip gaat in je identificatiebewijs .. en OV-kaarten en andere abonnementen, poehoe, er probeert iemand in een boerka gebruik te maken van het OV zonder te betalen, schandalig .. en dan heb je dus 1 zwartrijder in boerka en hoeveel honderden zonder ?
JEZUS! Je praat nu zelfs zwartrijden door mensen met boerka goed! GATVERDAMME! GATVERDEGATVERDEGATVER! Ik hoop dat je een grapje maakt.
quote:
Je loopt achter, het schijnt de laatste jaren juist weer aan te trekken ..
Dan zal dat voornamelijk komen uit angst voor een overname door de Islam.
quote:
en je bent grappig, na de mannenhatende lesbo en die vergelijking met Hitler ben ik nu een christelijke gek, het moet toch in een of ander hokje passen ..
je bent echt stereotype hollandse hokjesgeest .. en jij verwijt mij dat ik niet voor mezelf denk ?
Nee, jij doet aan hokjesgeest-denken door mij maar in het "hollandse hokjesgeestdenken"-hokje te plaatsen. Sterker nog, je bent derhalve niet alleen een hokjesgeest-denker, je bent ook nog eens hypocriet.
quote:
same to you, en ga nu maar braaf je knots pakken en domme vrouwtjes bevrijden .. en dan niet stom kijken als ze jou die knots afpakken en jou daarmee een knal op je kop geven omdat ze helemaal niet bevrijdt willen worden door jou .. anyway, wanneer ga je tekenen voor Afghanistan ?
Moet je niet ergens de vrouwenbesnijdenis goedkeuren, muts?
  maandag 12 mei 2008 @ 16:21:49 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58628408
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt. Laten we ook maar SS-uniformen toelaten. En waarom niet meteen hakenkruizen toelaten? Of gele sterren? Waarom niet?
[..]
Ja, waarom inderdaad niet? In Engeland kun je het gewoon kopen, en ermee rondlopen. Alleen als de prins het doet, dan heb je een relletje.

Wat mij betreft mogen mensen het dragen, dan weet je tenminste gelijk wat je aan ze hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 12 mei 2008 @ 22:35:54 #105
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58634832
En wat mij betreft mag dat dus niet. Slechte dingen moet je beteugelen. De mens maakt in al zijn vrijheden nogal eens een overduidelijke fout, waarop anderen, verstandig als ze zijn, zouden moeten reageren. Toen de KKK in opkomst kwam, maakte men ook de fatale fout om het maar toe te laten. En langzaam groeide de KKK doordat men zo laconiek was.

Je kunt er eerst laconiek onder blijven. Ach, het zijn er maar een paar, het zijn enkele malloten, het zal zo'n vaart niet lopen. Maar voor je het weet lopen de straten er vol mee.

En niet zomaar achteraf maar op de belangrijkste plekken in 't land.

Zulk soort dissidenten moet je gewoon hard aanpakken en liefst zo vroeg mogelijk.
pi_58636222
quote:
Op maandag 12 mei 2008 15:02 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nogmaals, je hebt blijkbaar geen voldoendes gehaald voor begrijpend lezen. Ik ga het niet nóg een keer uitleggen.
jij schijnt niet te begrijpen wat je zegt lijkt me eerder, want je maakt je wel druk om andere culturen maar voor dat arme grefo-grietje steek je geen poot uit, dat accepteer je omdat het historisch gegroeid is
quote:
En jij bent net die klootzak die niet op of omkijkt naar die oma.
en alweer zo'n denigrerende aanname .. nee lieverd, ik vraag oma of ze hulp nodig heeft, en zo ja help ik haar
quote:
De boerka uit het straatbeeld verwijderen is al een stap richting het vrijwaren van Nederland voor dit soort rariteiten. Als je het nu toelaat zijn er nu misschien 100 tot 200 vrouwen die de boerka dragen. Die krijgen veel kinderen (ja, radicalen krijgen meer kinderen) en die voeden ze op dezelfde manier op. Dan krijg je dus over 20-30 jaar al tegen de 2000 boerkadraagsters. Dit aantal loopt gewoon exponentieel op. Als je dat niet begrijpt, ga je maar weer terug naar de middelbare school.
aah ja, want alle kinderen doen ook altijd wat hun ouders willen, die gaan niet puberen en eigen ideeën ontwikkelen .. maar ja, als jij de boerka wil gaan verbieden komen die kinderen idd vrijwel nooit met gewoon geklede mensen in aanraking, die worden per bus naar speciale scholen vervoerd of krijgen thuisscholing en dan heb je idd over een tijdje je 2000 boerkadraagsters, dan heb je namelijk de kans gemist om de jongere generatie te bereiken met andere denkbeelden
quote:
idd, waarom niet, symboliek wint aan kracht als je het verbiedt namelijk .. het feit dat we nu, tig jaar later, ondanks alle verboden, nog steeds een vaste groep Nazi's hebben zou je op z'n minst aan het denken moeten zetten
quote:
Haha, nu ben ik opeens iemand zonder empathie. Grappig. Ik bekommer mij tenminste om de toekomst van Nederland en het gevoel van alle niet-islamitische mensen in de toekomst. Blijkbaar heb jij meer empathie voor buitenlanders dan voor je eigen volk. Reken er maar niet op dat zij meer empathie voor jou hebben dan voor andere moslims.
Nog een keer, je schijnt dat maar niet te willen begrijpen, ik heb nou juist het beste voor met de Nederlander, ik denk namelijk dat het gaan schipperen met je denkbeelden over vrijheid bij de eerste de beste huppel in de weg op de langere duur veel en veel schadelijker zal zijn dan dat handjevol boerka's op straat
quote:
Feit is alleen dat je al deze zaken zou kunnen verbieden zonder het aan de stok te krijgen met religieuze groeperingen. Als iets vanuit religieus oogpunt niet kan worden verboden is er wat mij betreft iets grondig mis in 't land.
Zie jij nou echt niet dat jij even eng dogmatisch bezig bent als een reli-freak ?
quote:
Discussiëren met gelovigen is onmogelijk. Zij hebben namelijk altijd gelijk, want het staat geschreven.
Discussiëren met jou lijkt er anders ook op hoor, jij hebt altijd gelijk, en wie anders denkt is dom of wordt achter elkaar beledigt
quote:
En ik zeg je dat die keuze niet ZELF wordt gemaakt maar vanuit religieus oogpunt en/of ingegeven door de echtgenoot.
2 vragen
Hoeveel moslima's ken jij persoonlijk ?
Mag zij dan wel zelf een keuze maken nadat jij het verboden hebt ?
quote:
Oh, je praat het zelfs goed. Echt schandalig. Overigens snap ik niet welke hoofddoek jij in gedachten hebt maar al deze hoofddoeken zorgen voor belemmering van het zicht:
als je moet gaan autorijden draag je je hoofddoek zo .. en ja, dat is een stuk veiliger dan lang haar dat in je gezicht kan vallen
quote:
De bezorgde man dient zich aan. Iemand die zijn ogen niet sluit voor een sluimerend gevaar. Jij zal pas reageren zodra er een vliegtuig in een of ander belangrijk gebouw vliegt.
hupatee, we doen er nog een stukje terreurdreiging bovenop .. je haalt er gewoon echt alles bij om een ander jou wil te kunnen opleggen lijkt wel .. op wie lijkt dat ook alweer
fyi, in die tijd dat ik nog taallessen gaf aan moslima's, toen de tendens nog was dat zij het hoofddoek liever niet wilden, heb ik meerdere dames gesteund, met hun mannen gepraat etc, en geloof het of niet, kan me eerlijk gezegd weinig schelen, het is mij, een ongelovige vrouw, gelukt meerdere mannen ervan te overtuigen dat geloof in je hart zit en niet in een uiterlijk symbool en dat zij hun vrouwen die vrijheid om die keuze zelf te maken moeten geven hier in Nederland ..
Ik ben een paar van die dames trouwens weer tegenkomen, ze dragen nu weer een hoofddoek, niet omdat zij het moeten maar omdat zij het willen, om hun zusters te steunen die na de uitspraken van Pim Fortuyn voor achterlijk werden uitgemaakt en na 9/11 voor potentiële terroristen
quote:
JEZUS! Je praat nu zelfs zwartrijden door mensen met boerka goed! GATVERDAMME! GATVERDEGATVERDEGATVER! Ik hoop dat je een grapje maakt.
ten eerste is het puur technisch gezien nog niet eens zwart rijden, er is immers betaald voor dat ritje, en ten tweede maak jij je druk om een enkeling in boerka die wel eens onrechtmatig gebruik zou kunnen maken van het OV terwijl er honderden anderen zwartrijden, over buitenproportioneel gesproken
quote:
Dan zal dat voornamelijk komen uit angst voor een overname door de Islam.
Alweer zo'n stelligheid, jij denkt echt dat je de waarheid in pacht hebt ?
Misschien voldeden de alternatieven niet om de behoefte aan antwoorden op spirituele vragen te bevredigen, en is men na een rondje shoppen in allerhande andere stromingen spiritualiteit nu toe aan 'het oude bekende'
quote:
Nee, jij doet aan hokjesgeest-denken door mij maar in het "hollandse hokjesgeestdenken"-hokje te plaatsen. Sterker nog, je bent derhalve niet alleen een hokjesgeest-denker, je bent ook nog eens hypocriet.
ach gut, nadat jij mij in allerhande hokjes hebt geplaatst dwars door de laatste pagina's heen mag ik daar niets van zeggen zonder de zoveelste belediging naar mijn hoofd geslingerd te krijgen
quote:
Moet je niet ergens de vrouwenbesnijdenis goedkeuren, muts?
nou nee .. ik voel me eerder geroepen om zowel de joodse als de islamitische mannen van hun besnijdenis te bevrijden, net zoals vrouwenbesnijdenis gewoon verbieden, het is lichamelijke mutilatie zonder medische noodzaak en begaan aan kleine kinderen .. of is dat weer niet belangrijk, acceptabel omdat het historisch gegroeid is of zo ?
Of durf je daar niet over te beginnen want dat tegengas kan je niet wegwuiven met je paternalistische "ik zal je wel even bevrijden arm dom geïndoctrineerd vrouwtje dat niet weet waar zij over praat' ?

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 13-05-2008 00:01:46 ]
pleased to meet you
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:58:28 #107
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58637371
Ik ga niet nogmaals op al je nonsens reageren, behalve nog even op dit:
quote:
ten eerste is het puur technisch gezien nog niet eens zwart rijden, er is immers betaald voor dat ritje, en ten tweede maak jij je druk om een enkeling in boerka die wel eens onrechtmatig gebruik zou kunnen maken van het OV terwijl er honderden anderen zwartrijden, over buitenproportioneel gesproken
Het gaat niet over proporties, het gaat over het goedkeuren van iets vanuit religieuze overtuiging. Zoals ik al heb gezegd; het begint klein en het eindigt in een drama. Laat ze nu gratis rijden en over twintig jaar betalen ze geen belasting meer omdat dat niet mag van de Islam.

En dan nog even dit. Eigenlijk een toonbeeld van jouw onvermogen om normaal te denken.
quote:
nou nee .. ik voel me eerder geroepen om zowel de joodse als de islamitische mannen van hun besnijdenis te bevrijden, net zoals vrouwenbesnijdenis gewoon verbieden, het is lichamelijke mutilatie zonder medische noodzaak en begaan aan kleine kinderen .. of is dat weer niet belangrijk, acceptabel omdat het historisch gegroeid is of zo ?
Ten eerste, bij mannen kan er wel degelijk een medische noodzaak zijn als het aankomt op hygiëne en smegmaontwikkeling. Bij vrouwen bestaat de besnijdenis uit het wegsnijden van onder andere de clitoris. Ik weet dat je een vrouw bent en derhalve denk ik dat je wel begrijpt wat dit inhoudt. Bij de man wordt niet de gehele eikel verwijderd. Lees je anders eerst even in.

Ten tweede beroep jij je hier op het zogenaamde "kind" zijn van de benadeelden. Dit is echter ook het geval bij de aanzet tot het dragen van een hoofddoek/boerka. Islamitische kinderen worden al op jonge leeftijd geïndoctrineerd om dergelijke kleding te dragen. Waarom is dit in jouw ogen geen mishandeling? Alleen omdat er geen bloed vloeit?

Nogmaals, ik heb het gehad met de discussie hier. Het leidt nergens toe, want jij bent niet in staat om de fouten in je eigen denken in te zien. Overigens verwacht ik dat verder ook niet, aangezien dit nu eenmaal het internet is, waar domme mensen geheel anoniem ook hun mening mogen uiten. Wie weet probeer ik hier wel te discussiëren met een of andere huisvrouw, kun je nagaan.
pi_58640046
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 00:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wie weet probeer ik hier wel te discussiëren met een of andere huisvrouw, kun je nagaan.
Dit zegt eigenlijk alles .. en jij wil de moslim iets leren over respect hebben voor de vrouw ?
pleased to meet you
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:53:43 #109
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58647404
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 10:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit zegt eigenlijk alles .. en jij wil de moslim iets leren over respect hebben voor de vrouw ?
Ik wil ze helemaal niks leren. Ik wil ze iets afleren. Bovendien, ik doel op laagopgeleiden die zich maar beter bij de leest kunnen houden. Ik ga een bakker toch ook niet uitleggen hoe hij een brood moet bakken? Of een schoenmaker hoe hij schoenen kan herstellen?

Derhalve moussi, blijf bij je leest.
pi_58650855
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik wil ze helemaal niks leren. Ik wil ze iets afleren.
Je wil niets afleren, je wil iets verbieden, da's een verschil .. bij afleren heb je net als bij leren met een leerproces te maken
quote:
Bovendien, ik doel op laagopgeleiden die zich maar beter bij de leest kunnen houden. Ik ga een bakker toch ook niet uitleggen hoe hij een brood moet bakken? Of een schoenmaker hoe hij schoenen kan herstellen?

Derhalve moussi, blijf bij je leest.
Zegt een man die een vrouw wil vertellen wat zij moet dragen .. zou jij niet eens bij je leest blijven ?
pleased to meet you
pi_58657083
Het is nu wel duidelijk dat moussie iemand is die bij haar standpunt blijft zelfs al zou heel nederland in een burka lopen. Dat standpunt is nu wel overduidelijk.

Het lijkt erop dat moussie in haar jeugd het verbod om bijv een spijkerbroek te dragen zo erg vond dat ze voor haarzelf op een gegeven moment een koppigheid heeft ontwikkeld en zichzelf heeft voorgenomen om nooit meer iemand iets te verbieden? Koste wat kost!
Ook denkt ze omdat het haar gelukt is om uiteindelijk los te komen van dat alles, ze van mening is dat iedereen het kan als je het maar genoeg wilt?

Dus om het samen te vatten:
Je laat de mensen die hun vrouwen verbieden om iets anders te dragen dan de vrouwonvriendelijke Burka hier in het vrije westen lekker hun gang gaan.

Dus die mensen krijgen van jou wel het recht om anderen iets te verbieden (geen westerse gebruiken hanteren en, geen westerse kleding te dragen). Die mensen spreek je niet aan op hun gedrag. Dat noem jij het opkomen van de westerse waarden zoals vrijheid.

Waarom laat jij die mensen (extremisten) wel anderen, dingen verbieden, maar als iemand anders dat wilt verbieden dan verbied jij het ze wel om dat te verbieden?
Ben je zelf dan eigenlijk niet net zo achterlijk als je dat wilt verbieden? Zou je die mensen niet gewoon vrij hun gang moeten laten gaan om de mensen, die de mensen die hun vrouwen iets willen verbieden om dat te verbieden?
Als jij zo voor vrijheid bent, dan laat je die mensen toch ook gewoon hun gang gaan?

Maar jij maakt onderscheid tussen extremistisch Islamitisch gedachtengoed en mensen met westerse waarden?
Mensen met extremistisch gedachtengoed mogen wel geloofsgenoten dingen verbieden en vanalles doen, maar mensen uit het westen die dat willen verbieden mogen dat niet?

En dat noem jij vrijheid?

Deze extremisten mogen dus wel hun vrouwen westerse gebruiken verbieden en in Burka's stoppen, en zeg je dat die vrouwen zelf langzaam maar zeker voor zichzelf op moeten komen en zichzelf moeten leren om het voor elkaar te krijgen om tegen hun cultuur, godsdienst en man het recht moeten opeisen om in iets anders dan een burka te lopen als dat hun verplicht wordt?
Het geloof/cultuur waar een moslimvrouw niks met een niet moslim mag beginnen, en het zeer sporadisch voorkomt dat het mag maar alleen als de man dan moslim wordt, en waar de moslimmannen altijd alles mogen wippen,maar ook hier de vrouw uiteindelijk moslims dient te worden? En als de vrouw er niet naar luistert het resulteert in enkele doden per jaar aan eerwraak?
Dat alles hier in het vrije westen?

Jij hebt je misschien van je ouders en geloof kunnen lostrekken om uiteindelijk in je felbegeerde broek te kunnen lopen. (Waarin het wat moelijker is voor seksistische kerkmannen om in te komen als ze dat even willen).
Was het een kwestie van weggaan van huis zodra je volwassen werd, een lieve man zoeken die niet zoals je ouders was, en je leefde nog lang en gelukkig? Of moest je ook naar van die blijf van mn lijf tehuizen vluchten en werd je ook door je famillie gezocht en moest je onderduiken uit vrees vermoord te worden?

Hier hebben we het voornamelijk over slachtoffers zoals een vrouw die getrouwd is met een moslim en waarbij ze in haar cultuur, godsdienst en bij haar man ondergeschikt is. En waarbij ze niet zomaar van kan weglopen.
Je krijgt te maken met eerwraak, een cultuur waarbij je hele famillie vindt dat je kostte wat kost terug moet naar de man ondanks dat hij je slaat, verkracht of in een burka stopt of wat dan ook, en een geloof die je niet toelaat om eruit te stappen. Deze vrouwen zelfs in blijf van m'n lijf huizen niet veilig zijn, en het zelfs hier in het vrije nederland voorkomt, dat zelfs hier in nederland je eigen famillie je voor je kop schiet om hun eer te redden?

Dus als je ze alle drie combineert en de kracht die daarachter hangt je verplicht een burka te dragen. Dan kom je er echt zo goed als niet meer van los als je man en famillie dat niet toestaat.
Het is dan ook totaal geen vergelijking meer met die van jouw spijkerbroek.

Ik begrijp dat je er heilig van overtuigd bent dat je met het verbieden van een kledingstuk je je waarden verloochend.
Dat je door iemand te verbieden een bepaald kledingstuk(burka) te dragen je dat wilt opvatten als haar verplichten wat ze dan wel moet dragen (alles, behalve deze vrouwonvriendelijke Burka).
En dat het in jouw ogen dan hetzelfde is als iemand alle kledingstukken verbied waarbij de vrouwelijke vormen te zien zijn en dus alleen maar een Burka mag dragen als ze over straat wilt. (niks anders, behalve deze vrouwondvriendelijke Burka). Er zit een wezenlijk verschil tussen echt iets slechts en ongewenst verbieden maar wel uit de rest mag kiezen, en alles verbieden en dat ene slechte en ongewenste verplichten. (Het zou erg voorspelbaar zijn om nu te gaan roepen wie dan bepaald wat goed of slecht is ipv dat er wel degelijk een verschil is).

Ik begrijp ook best het idee dat als je een Burka shop opent, en deze vrouwen leuke Burka's laat shoppen.
Ze waarschijnlijk vaker over straat mogen lopen om heerlijk weg te smelten in de zon en te genieten van het weer zoals dit weekend in hun Burka's. Dat als ze in een mooie burkini lopen ze mogen genieten van de zee en zwembaden.

Of heel misschien denken al die mooie moslima's op een gegeven moment wel als ze getrouwd zijn met zo'n extreme moslimman:
Als ik mooi ben en over straat loop in kleding die mijn vrouwelijk vormen vertonen, en ik door mijn onzekere en jaloerse man alsmaar wordt uitgescholden voor hoer, geslagen, verkracht en opgesloten wordt.
Dan kan ik net zo goed een lelijk en dik varken worden in een Burka, zo erg dik en lelijk dat niemand anders mij meer wilt, en mijn man minder jaloers wordt en me dan wat meer uit huis laat komen.
Ja laat ik gewoon maar vrijwillig dat ding dragen.
Heel misschien als je om je heenkijkt in grote wijken waar veel moslims zitten je amper nog moslima's van boven de 40 er nog knap en levendig uitzien, maar juist zo'n 80% er als een vet vies varken bij lopen in van die hoofddoekjurken?
Heeeel misschien hebben ze de hoop allang opgegeven om tegen hun godsdienst,cultuur en man in te gaan en als het moet zo in die Burka zullen stappen.

Gewoon in die lange jurk en hoofdoek lopen, dan ben je tenminste vrij en mag je over straat lopen?
3x Hoera voor het vrije westen!
Hier kunnen we dankzij mensen zoals moussie net zoals in ons thuisland met een burka aan toch nog over straat lopen als dat van mijn man moet. We kunnen dus dankzij intelligente mensen zoals moussie net zo vrij zijn als in ons eigen land.

Allah Ahkbar, dat ik toch nog op straat mag komen! Hiep hiep hoera! Leve de Burka! Lang leve het vrije westen! (Ugh, misschien had ik gewoon lekker in iran moeten blijven. Als ik hier geen geld kreeg met niks doen omdat niemand me werk wilt geven omdat ik die achterlijke burka hier in het westen aan moet van m'n man, dan had ik of nog in Iran gezeten, of mijn hele leven opgesloten in zijn huis hier in het westen.

Misschien als ze dat hier in het westen ook zouden verbieden he? En al die andere achterlijke gebruiken uit ons land...
Wat zou ik graag als een westers persoon willen leven, zo vrij, zo gelukkig. Dragen wat je wilt, echt vrouw kunnen zijn en mn vrouwelijke vormen te kunnen tonen, kunnen genieten van aandacht, kiezen met wie ik wil trouwen, gelukkig worden met wie ik gelukkig wil worden ook al is hij geen moslim.
Als die achterlijke gebruiken uit mijn cultuur, geloof of van mijn aangetrouwde bezitterige en agressieve en moordlustige neef er nou eens niet waren...
Die zorgen er namelijk voor dat ik nooit een vrij mens zal kunnen zijn zoals de mensen hier wel zijn.
Het vrije westen. Niet voor mij. Nooit. Helaas...

[ Bericht 2% gewijzigd door XTHinkz op 14-05-2008 11:16:32 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:23:32 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58658657
"Om onze vrijheid te beschermen moeten we onze vrijheid van expressie inperken!!11!! Moreel enzo."

Daar komen vele posts wel op neer. De ironie. .
Morgen post ik misschien wel uitgebreider, het is gewoon te makkelijk namelijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58665390
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 00:49 schreef XTHinkz het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat moussie iemand is die bij haar standpunt blijft zelfs al zou heel nederland in een burka lopen. Dat standpunt is nu wel overduidelijk.
Ik ga ervan uit dat de gemiddelde Nederlandse vrouw wel weerbaar genoeg is om zich niet opnieuw aan zulke rare kledingregels te onderwerpen .. de islamitische heilstaat die sommigen hier blijkbaar verwachten als wij de boerka niet verbieden zie ik in nog geen 1000 jaar gebeuren namelijk, ik heb wel vertrouwen in de kracht van ons eigen gedachtegoed
quote:
Het lijkt erop dat moussie in haar jeugd het verbod om bijv een spijkerbroek te dragen zo erg vond dat ze voor haarzelf op een gegeven moment een koppigheid heeft ontwikkeld en zichzelf heeft voorgenomen om nooit meer iemand iets te verbieden? Koste wat kost!
Ook denkt ze omdat het haar gelukt is om uiteindelijk los te komen van dat alles, ze van mening is dat iedereen het kan als je het maar genoeg wilt?
Wou jij soms zeggen van niet ? Het is hier toch ook gelukt, op kleine restjes na, zoals de zwarte kousen kerk
quote:
Dus om het samen te vatten:
Je laat de mensen die hun vrouwen verbieden om iets anders te dragen dan de vrouwonvriendelijke Burka hier in het vrije westen lekker hun gang gaan.
nogmaals, de vrouwonvriendelijkheid is de invulling die jij eraan geeft, er staat nergens vast dat alle boerkadragende vrouwen dat ook zo ervaren .. maar hoe de vrouw zelf dat ervaart is blijkbaar irrelevant, er wordt naar die ene dame geluisterd die je mening bevestigd en de rest is gewoon dom, die weten niet wat ze zeggen, die arme schapen
quote:
Dus die mensen krijgen van jou wel het recht om anderen iets te verbieden (geen westerse gebruiken hanteren en, geen westerse kleding te dragen). Die mensen spreek je niet aan op hun gedrag. Dat noem jij het opkomen van de westerse waarden zoals vrijheid.
alweer zo'n zwart-wit redenatie .. iets niet willen verbieden houd niet in dat je de ander niet aanspreekt ..

en ja, ik kom wel op voor onze waarden, ik ga onze vrijheid niet te grabbel gooien door bij de eerste keer dat onze principes op de proef gesteld worden meteen weer terug te grijpen naar ouderwetse middelen, zoals de ander in zijn keuzevrijheid beperken
quote:
Waarom laat jij die mensen (extremisten) wel anderen, dingen verbieden, maar als iemand anders dat wilt verbieden dan verbied jij het ze wel om dat te verbieden?
Ben je zelf dan eigenlijk niet net zo achterlijk als je dat wilt verbieden? Zou je die mensen niet gewoon vrij hun gang moeten laten gaan om de mensen, die de mensen die hun vrouwen iets willen verbieden om dat te verbieden?
Als jij zo voor vrijheid bent, dan laat je die mensen toch ook gewoon hun gang gaan?

Maar jij maakt onderscheid tussen extremistisch Islamitisch gedachtengoed en mensen met westerse waarden?
Mensen met extremistisch gedachtengoed mogen wel geloofsgenoten dingen verbieden en vanalles doen, maar mensen uit het westen die dat willen verbieden mogen dat niet?

pff, ja hoor, hunnie verbieden dus jij mag het ook, of beter gezegd moet het ook, want dat hunnie iets verbieden, het zou verboden moeten worden, er is hier maar een iemand die iets mag verbieden en dat ben jij .. je mag dan wel wetten hebben die zeggen dat iedereen hier vrij is, en je daarvoor nog op de borst kloppen ook, 'kijk mij eens superieur wezen', maar als puntje bij paaltje komt ben jij de eerste om andermans vrijheid te beperken .. en dat noem jij vrijheid ?
quote:
Deze extremisten mogen dus wel hun vrouwen westerse gebruiken verbieden en in Burka's stoppen, en zeg je dat die vrouwen zelf langzaam maar zeker voor zichzelf op moeten komen en zichzelf moeten leren om het voor elkaar te krijgen om tegen hun cultuur, godsdienst en man het recht moeten opeisen om in iets anders dan een burka te lopen als dat hun verplicht wordt?
Het geloof/cultuur waar een moslimvrouw niks met een niet moslim mag beginnen, en het zeer sporadisch voorkomt dat het mag maar alleen als de man dan moslim wordt, en waar de moslimmannen altijd alles mogen wippen,maar ook hier de vrouw uiteindelijk moslims dient te worden? En als de vrouw er niet naar luistert het resulteert in enkele doden per jaar aan eerwraak?
Dat alles hier in het vrije westen?
Dat je echtgenoot van hetzelfde geloof moet zijn is anders niet beperkt tot moslims hoor ..
en de fundamentalistische moslim die zijn vrouw verplicht om een boerka te dragen en tegelijkertijd alles wipt moet ik nog tegen komen, die willen nog niet eens de hand schudden van een vreemde vrouw, weet je nog ..
Wat eerwraak betreft, dat is idd een achterlijke gewoonte die gelukkig gezien en bestraft wordt voor wat het is .. moord ..
Maar wat heeft dat te maken met het verbieden van de boerka, eerwraak komt zover ik weet ook voor bij moslims die gewoon westers gekleed gaan, zonder hoofddoek of boerka
quote:
Jij hebt je misschien van je ouders en geloof kunnen lostrekken om uiteindelijk in je felbegeerde broek te kunnen lopen. (Waarin het wat moelijker is voor seksistische kerkmannen om in te komen als ze dat even willen).
Was het een kwestie van weggaan van huis zodra je volwassen werd, een lieve man zoeken die niet zoals je ouders was, en je leefde nog lang en gelukkig? Of moest je ook naar van die blijf van mn lijf tehuizen vluchten en werd je ook door je famillie gezocht en moest je onderduiken uit vrees vermoord te worden?
Het was idd een kwestie van van huis weggaan om aan die pressie te kunnen ontsnappen, maar de pressie was dus niet beperkt tot het ouderlijke huis, de hele maatschappij was zo ..
En ja, ik heb me moeten verbergen, niet omdat ik vermoord zou worden maar gewoonweg opgesloten in een tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen, lekker in een soort gevangenis tot je 21ste .. zo ging dat toen ..
Blijf-van-mijn-lijf huizen hadden we toen nog niet, die kwamen later pas, en dan zaten ze overvol met hollandse vrouwen die door hun even hollandse man kapot geslagen werden, verkrachting binnen het huwelijk was toen nog heel normaal en niet strafbaar, het werd gezien als het recht van de man en de plicht van de vrouw, dat is pas ergens rond 1990 (geen zin om te googelen nu dus zoek zelf maar op als je het precies wil weten) eindelijk verandert .. zoveel steun kreeg de vrouw van de (mannelijke) regering hier, je moet er tientallen jaren voor knokken dat je eigen man je niet mag verkrachten ..
quote:
Hier hebben we het voornamelijk over slachtoffers zoals een vrouw die getrouwd is met een moslim en waarbij ze in haar cultuur, godsdienst en bij haar man ondergeschikt is. En waarbij ze niet zomaar van kan weglopen.
Je krijgt te maken met eerwraak, een cultuur waarbij je hele famillie vindt dat je kostte wat kost terug moet naar de man ondanks dat hij je slaat, verkracht of in een burka stopt of wat dan ook, en een geloof die je niet toelaat om eruit te stappen. Deze vrouwen zelfs in blijf van m'n lijf huizen niet veilig zijn, en het zelfs hier in het vrije nederland voorkomt, dat zelfs hier in nederland je eigen famillie je voor je kop schiet om hun eer te redden?

Dus als je ze alle drie combineert en de kracht die daarachter hangt je verplicht een burka te dragen. Dan kom je er echt zo goed als niet meer van los als je man en famillie dat niet toestaat.
Het is dan ook totaal geen vergelijking meer met die van jouw spijkerbroek.
zie boven .. de maatschappij die je nu ziet is niet de maatschappij van toen .. ik heb nog klappen gekregen op straat door onbekende passanten die vonden dat mijn rokje te kort was, en nee, dat was niet in een of ander klein grefo-dorpje maar in de miljoenstad Hamburg
quote:
Ik begrijp dat je er heilig van overtuigd bent dat je met het verbieden van een kledingstuk je je waarden verloochend.
Dat je door iemand te verbieden een bepaald kledingstuk(burka) te dragen je dat wilt opvatten als haar verplichten wat ze dan wel moet dragen (alles, behalve deze vrouwonvriendelijke Burka).
En dat het in jouw ogen dan hetzelfde is als iemand alle kledingstukken verbied waarbij de vrouwelijke vormen te zien zijn en dus alleen maar een Burka mag dragen als ze over straat wilt. (niks anders, behalve deze vrouwondvriendelijke Burka). Er zit een wezenlijk verschil tussen echt iets slechts en ongewenst verbieden maar wel uit de rest mag kiezen, en alles verbieden en dat ene slechte en ongewenste verplichten. (Het zou erg voorspelbaar zijn om nu te gaan roepen wie dan bepaald wat goed of slecht is ipv dat er wel degelijk een verschil is).
pff, gegoochel met woorden .. het is niet 'mogen' kiezen uit het goede na het verbieden van het slechte, het is moeten kiezen uit hetgeen jij als goed bestempelt, de mening van de ander doet niet terzake, jij bepaald .. en dat verschilt dus geen haar van de modepolitie in Iran, zij bepalen wat 'goed' is
quote:
Ik begrijp ook best het idee dat als je een Burka shop opent, en deze vrouwen leuke Burka's laat shoppen.
Ze waarschijnlijk vaker over straat mogen lopen om heerlijk weg te smelten in de zon en te genieten van het weer zoals dit weekend in hun Burka's. Dat als ze in een mooie burkini lopen ze mogen genieten van de zee en zwembaden.
Doe eens een boerka aan op zo'n warme dag zou ik zo zeggen, je zal verbaasd zijn hoe koel het is in zo'n ding .. kan je tenminste spreken uit ervaring ipv de ene veronderstelling op de andere te stapelen en van daaruit je conclusie te trekken ..
die dikke zwarte kousen bvb, en de pruiken van de joden, die zijn idd bloedjeheet, maar ja, iets verbieden op basis van veronderstellingen vermomt als mensvriendelijkheid en bezorgdheid is natuurlijk veel leuker ..
quote:
Of heel misschien denken al die mooie moslima's op een gegeven moment wel als ze getrouwd zijn met zo'n extreme moslimman:
Als ik mooi ben en over straat loop in kleding die mijn vrouwelijk vormen vertonen, en ik door mijn onzekere en jaloerse man alsmaar wordt uitgescholden voor hoer, geslagen, verkracht en opgesloten wordt.
Dan kan ik net zo goed een lelijk en dik varken worden in een Burka, zo erg dik en lelijk dat niemand anders mij meer wilt, en mijn man minder jaloers wordt en me dan wat meer uit huis laat komen.
Ja laat ik gewoon maar vrijwillig dat ding dragen.
Heel misschien als je om je heenkijkt in grote wijken waar veel moslims zitten je amper nog moslima's van boven de 40 er nog knap en levendig uitzien, maar juist zo'n 80% er als een vet vies varken bij lopen in van die hoofddoekjurken?
Heeeel misschien hebben ze de hoop allang opgegeven om tegen hun godsdienst,cultuur en man in te gaan en als het moet zo in die Burka zullen stappen.
Nog meer rare veronderstellingen .. maar vertel, waarom worden het gros van de nederlandse vrouwen dan ook dik(ker), zijn die ook bang om door hun jaloerse echtgenoot in elkaar gemept te worden ?
quote:
Gewoon in die lange jurk en hoofdoek lopen, dan ben je tenminste vrij en mag je over straat lopen?
3x Hoera voor het vrije westen!
Hier kunnen we dankzij mensen zoals moussie net zoals in ons thuisland met een burka aan toch nog over straat lopen als dat van mijn man moet. We kunnen dus dankzij intelligente mensen zoals moussie net zo vrij zijn als in ons eigen land.

Allah Ahkbar, dat ik toch nog op straat mag komen! Hiep hiep hoera! Leve de Burka! Lang leve het vrije westen! (Ugh, misschien had ik gewoon lekker in iran moeten blijven. Als ik hier geen geld kreeg met niks doen omdat niemand me werk wilt geven omdat ik die achterlijke burka hier in het westen aan moet van m'n man, dan had ik of nog in Iran gezeten, of mijn hele leven opgesloten in zijn huis hier in het westen.

Misschien als ze dat hier in het westen ook zouden verbieden he? En al die andere achterlijke gebruiken uit ons land...
Wat zou ik graag als een westers persoon willen leven, zo vrij, zo gelukkig. Dragen wat je wilt, echt vrouw kunnen zijn en mn vrouwelijke vormen te kunnen tonen, kunnen genieten van aandacht, kiezen met wie ik wil trouwen, gelukkig worden met wie ik gelukkig wil worden ook al is hij geen moslim.
Als die achterlijke gebruiken uit mijn cultuur, geloof of van mijn aangetrouwde bezitterige en agressieve en moordlustige neef er nou eens niet waren...
Die zorgen er namelijk voor dat ik nooit een vrij mens zal kunnen zijn zoals de mensen hier wel zijn.
Het vrije westen. Niet voor mij. Nooit. Helaas...
En nu weet ik dus ook nog wat de moslima denkt en voelt, jij zou het zo voelen dus moet het wel zo zijn dat zij dat ook zo voelt .. gewoon eens een keertje met zo'n dame gaan praten en dan echt naar haar luisteren ipv voor haar te bepalen wat zij denkt, voelt en draagt is ook een idee
pleased to meet you
pi_58677013
Weet je wat het grappige is moussie? Dat we het eigenlijk gewoon met elkaar eens zijn.
Ik ben namelijk net zoals jij voor de vrijheid waar jij voor op wilt komen.

Jij bent het voor jezelf en dit land. Alleen ben ik het als allochtoon voor de vrijheid van dit land en voor de allochtonen die die vrijheid van jou niet kennen dankzij de mensen die het hun wel verbieden.

Voor de rest is jouw manier van argumenteren dat je alleen antwoord geeft waar je antwoord op wilt geven of kom je met een tegenreactie ipv een antwoord.
quote:
quote:Waarom laat jij die mensen (extremisten) wel anderen, dingen verbieden, maar als iemand anders dat wilt verbieden dan verbied jij het ze wel om dat te verbieden?

pff, ja hoor, hunnie verbieden dus jij mag het ook, of beter gezegd moet het ook, want dat hunnie iets verbieden, het zou verboden moeten worden, er is hier maar een iemand die iets mag verbieden en dat ben jij .. je mag dan wel wetten hebben die zeggen dat iedereen hier vrij is, en je daarvoor nog op de borst kloppen ook, 'kijk mij eens superieur wezen', maar als puntje bij paaltje komt ben jij de eerste om andermans vrijheid te beperken .. en dat noem jij vrijheid ?

Jij hebt het nu over hunnie. De mensen die hier wel van alles mogen verbieden. Dat mag van jou dus wel. Toch? Waarom draai je het dan weer om naar mij?
Dat ik dingen wil verbieden, en dat mag van jou weer niet? Dan ben jij toch ook degene die bezig is met dingen verbieden? Eigenlijk geef je totaal geen antwoord op mijn vragen, maar raas jij alleen maar keer op keer je standpunten.

Ik klop me helemaal niet op de borst als ik zie hoe hunnie wel de vrijheid krijgen om vanalles te verbieden en vervolgens zie dat mensen zoals jij het anderen verbiedt om daar wat tegen te doen. Want zo zit het toch?
Jij laat die extremisten wel toe om dingen te verbieden. Dat noem jij vrijheid.
Maar mensen die het verbieden van deze extremisten willen tegengaan, dat mag van jou niet want dat noem je het verloochenen van vrijheid.

Geef daar eens antwoord op?

Verder geef ik voorbeelden in welke situaties veel slachtoffers zitten die hier in het westen denken. Daar ga jij dan weer helemaal aan voorbij met je opmerking en zeg je vervolgens dat ik met zo'n dame moet praten en luisteren?

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb juist met slachtoffers uit mijn cultuur en andere culturen? Als je met een 2e of 3e generatie moslima's praat die geen flauw benul heeft met deze dingen uit haar cultuur dan krijg je er ook niks over te horen.
Het is standaard dat in de extreme gevallen de regel wat hier in huis gebeurd blijft binnen deze 4 muren, ook hier in nederland, maar helemaal bij allochtonen waarbij het de cultuur is dat je niet tegen je ouders in mag gaan.

Een bange vrouw / meisje zal iemand nooit vertellen dat ze verkracht is als ze je niet voor 100% vertrouwd. Zeker niet als ze uit een cultuur komt waar de vrouw de schuld krijgt bij verkrachting en het een grote taboe is.

Dan zal je ook helemaal nooit deze verhalen van deze vrouwen horen. Verder zullen mensen in deze situatie zitten het nooit met een persoon over deze situaties hebben als ze niet het gevoel hebben dat zo'n persoon dat ook nog eens begrijpt en aanvoelt. Wat voor luisterend oor ben jij als je al deze ellendige situaties van deze mensen bagatelliseerd? Je wilt het niet eens begrijpen.. Laat staan dat je er ook maar iets van snapt gezien je antwoorden.

Als je het over luisteren gaat hebben, bij mij was het juist altijd dat mensen uit zichzelf begonnen te vertellen over de ellende die in hun cultuur afspeelden. De oneerlijkheid en machteloosheid en erger nog dat men in nederland zo ontzettend naief is dat ze totaal geen hulp kunnen bieden in deze situaties.

Ik ben mijn hele leven al een luisterend oor geweest voor velen (bijna allemaal vrouwen) en heb de ellende gezien en meegemaakt in mijn eigen kringen en wat voor effecten zoiets op de slachtoffers hebben.
Dat er dus in jouw kringen genoeg moslima's hier geen last van hebben zegt nog niks over de moslima's die er wel last van hebben.

Eigenlijk kan ik beter je laatste post quoten en aantonen hoe je eigenlijk in de meeste gevallen lastige vragen totaal negeert.

Ik zal morgen eens kijken of ik daar tijd voor heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door XTHinkz op 15-05-2008 02:03:28 ]
pi_58689337
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 01:24 schreef XTHinkz het volgende:
Weet je wat het grappige is moussie? Dat we het eigenlijk gewoon met elkaar eens zijn.
Ik ben namelijk net zoals jij voor de vrijheid waar jij voor op wilt komen.

Jij bent het voor jezelf en dit land. Alleen ben ik het als allochtoon voor de vrijheid van dit land en voor de allochtonen die die vrijheid van jou niet kennen dankzij de mensen die het hun wel verbieden.
Vraag je dan ajb eens af wat je bereikt met verbieden, kijk om je heen, ga de geschiedenisboeken induiken, je zal keer op keer vinden dat iets verbieden op deze manier een averechts effect heeft
quote:
Voor de rest is jouw manier van argumenteren dat je alleen antwoord geeft waar je antwoord op wilt geven of kom je met een tegenreactie ipv een antwoord.
[..]

Jij hebt het nu over hunnie. De mensen die hier wel van alles mogen verbieden. Dat mag van jou dus wel. Toch? Waarom draai je het dan weer om naar mij?
Dat ik dingen wil verbieden, en dat mag van jou weer niet? Dan ben jij toch ook degene die bezig is met dingen verbieden? Eigenlijk geef je totaal geen antwoord op mijn vragen, maar raas jij alleen maar keer op keer je standpunten.
Ik begon eerlijk gezegd een beetje scheel te kijken van jouw zin .. vandaar .. sorry
Maar ja, het feit blijft staan, de enige die iets mag verbieden ben jij blijkbaar, het verbod van de ander is slecht en die van jou is goed
quote:
Ik klop me helemaal niet op de borst als ik zie hoe hunnie wel de vrijheid krijgen om vanalles te verbieden en vervolgens zie dat mensen zoals jij het anderen verbiedt om daar wat tegen te doen. Want zo zit het toch?
Jij laat die extremisten wel toe om dingen te verbieden. Dat noem jij vrijheid.
Maar mensen die het verbieden van deze extremisten willen tegengaan, dat mag van jou niet want dat noem je het verloochenen van vrijheid.

Geef daar eens antwoord op?
Volgens mij begon daar deze hele discussie mee, mijn stelling dat je jezelf tot hetzelfde pijl verlaagd als de modepolitie daar ..
Vrijheid die een minderheidsgroepering haar grondwettelijk vastgelegde rechten wil ontzeggen is imho geen vrijheid maar een farce, je neemt jezelf in de maling als je dat vrij noemt
quote:
Verder geef ik voorbeelden in welke situaties veel slachtoffers zitten die hier in het westen denken. Daar ga jij dan weer helemaal aan voorbij met je opmerking en zeg je vervolgens dat ik met zo'n dame moet praten en luisteren?

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb juist met slachtoffers uit mijn cultuur en andere culturen? Als je met een 2e of 3e generatie moslima's praat die geen flauw benul heeft met deze dingen uit haar cultuur dan krijg je er ook niks over te horen.
Het is standaard dat in de extreme gevallen de regel wat hier in huis gebeurd blijft binnen deze 4 muren, ook hier in nederland, maar helemaal bij allochtonen waarbij het de cultuur is dat je niet tegen je ouders in mag gaan.

Een bange vrouw / meisje zal iemand nooit vertellen dat ze verkracht is als ze je niet voor 100% vertrouwd. Zeker niet als ze uit een cultuur komt waar de vrouw de schuld krijgt bij verkrachting en het een grote taboe is.

Dan zal je ook helemaal nooit deze verhalen van deze vrouwen horen. Verder zullen mensen in deze situatie zitten het nooit met een persoon over deze situaties hebben als ze niet het gevoel hebben dat zo'n persoon dat ook nog eens begrijpt en aanvoelt. Wat voor luisterend oor ben jij als je al deze ellendige situaties van deze mensen bagatelliseerd? Je wilt het niet eens begrijpen.. Laat staan dat je er ook maar iets van snapt gezien je antwoorden.

Als je het over luisteren gaat hebben, bij mij was het juist altijd dat mensen uit zichzelf begonnen te vertellen over de ellende die in hun cultuur afspeelden. De oneerlijkheid en machteloosheid en erger nog dat men in nederland zo ontzettend naief is dat ze totaal geen hulp kunnen bieden in deze situaties.

Ik ben mijn hele leven al een luisterend oor geweest voor velen (bijna allemaal vrouwen) en heb de ellende gezien en meegemaakt in mijn eigen kringen en wat voor effecten zoiets op de slachtoffers hebben.
Dat er dus in jouw kringen genoeg moslima's hier geen last van hebben zegt nog niks over de moslima's die er wel last van hebben.
Ik heb uiteraard geen idee wat jij allemaal wel of niet hebt gedaan, en ik heb het in dit stukje van deze discussie uiteraard over de moslima die er zelf voor kiest om een hoofddoek/boerka te dragen, oa omdat andere posters het zo neerzetten alsof die niet zouden bestaan .. ik weet ook wel dat die andere ook bestaan ..
Maar ja, mannen die hun vrouwen mishandelen, onderdrukken, dwingen om dingen te doen, bestaan niet alleen in de islamitische cultuur, ook onze eigen cultuur is er niet van verschoont. Zo lang is het nog niet geleden dat wij vrouwen er genoeg van hadden en onze mond open gingen trekken, de omslag is ergens begin jaren 80 gekomen, dat huiselijk geweld eindelijk bespreekbaar werd, uit de taboesfeer kwam, en dat mishandelde vrouwen werden opgeroepen om hulp te zoeken .. dus zo verschrikkelijk groot is het verschil niet . Uiteraard maakt dat niet goed wat er in sommige islamitische gezinnen gebeurt, maar moet je daarvoor je principes opzij zetten ? Wat is het volgende dat verboden gat worden voor selecte groepen, nu de deur een keer open staat ? Ik bedoel maar, je zal de grondwet ervoor aan moeten passen, en als we dan toch al bezig zijn, meneer Wilders heeft nog wel een paar plannen .. het is een hellend vlak .

Btw, wat gaat er veranderen aan de instelling van die onderdrukkende mishandelende man met zo'n verbod, niets toch .. die blijft rustig doorgaan met zijn 'educatieve tikken', en de rest, eerwraak etc ook .. en nu kan dat arme mens nog niet eens meer buiten de deur komen, mocht ze willen vluchten, zij heeft immers alleen maar boerka's in de kast hangen en daarmee mag je de straat niet op
pleased to meet you
pi_58696229
Ik ga wel gewoon verder met je laatste post.
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraag je dan ajb eens af wat je bereikt met verbieden, kijk om je heen, ga de geschiedenisboeken induiken, je zal keer op keer vinden dat iets verbieden op deze manier een averechts effect heeft
Wat de geschiedenis betreft heb je ook wel gelijk. Maar er zijn dingen die je gewoon niet kunt toelaten.

In dit geval verbied je gebruiken die ervoor zorgen dat je niet succesvol kan zijn in de westerse maatschappij en door je af te zetten van de westerse samenleving en in Burka's te gaan lopen niemand je meer een baan wilt aanbieden. Dit betreft voornamelijk gebruiken die voorkomen bij 1e generatie moslims.
En overgenomen door de volgende generaties bij voornamelijk de armoedigste gezinnen die blijven vasthouden aan achterlijke waarden en gebruiken. 1e Generatie allochtonen die zich er niet aan kunnen houden zouden gewoon moeten worden teruggestuurd naar hun eigen land als signaal dat we hier niet in een land wonen waar die gebruiken van hun normaal zijn. (Burka's, vrouwenbesnijdenis, eerwraak enz enz. Daarmee bescherm je de slachtoffers ontzettend, omdat hun daders het land uit geschopt worden als hun zoiets overkomt. En de potentiele daders voor de keuze staan om teruggestuurd te worden of die achterlijke gebruiken af te leren.
Dit kan een doorwerkende effect hebben op de latere generaties die voor deze gebruiken gestrafd worden en ook niet willen dat hun 1e generatie famillie eruit geschopt worden. Scheelt een hoop ellende en gezeik. Of niet? Respect voor je ouders zijn in deze culturen een van de belangrijkste dingen in je leven.
[..]
quote:
Ik begon eerlijk gezegd een beetje scheel te kijken van jouw zin .. vandaar .. sorry
Maar ja, het feit blijft staan, de enige die iets mag verbieden ben jij blijkbaar, het verbod van de ander is slecht en die van jou is goed
Je vergeet weer dat degene die nu iets aan het verbieden zijn, vrij hun gang kunnen gaan.
En diegene ben ik niet. Daar doe jij niks aan. Zij mogen het, van jou. Snap je dat?
Er wat aan doen, dat mag niet van jou. Vanuit jouw principes verbied je dat.

Dus zoals het er nu voor staat, mogen die extremisten dingen verbieden, en wil jij mij ook nog eens verbieden er wat aan te doen.

Over welk feit heb je het dan nu?

En wat voor toegevoegde waarde heeft de burka in de huidige westerse samenleving? Dat vrouwen van die achterlijke baardmannen over straat mogen lopen? Zulke baardmannen zou je hier gewoon helemaal niet moeten toestaan, dan hoeven die vrouwen niet eens toestemming te hebben om over straat te gaan zonder Burka.

Hoe wil jij een dictatuur tegengaan? Doe je dat niet door de personen die anderen onderdrukken eruit te schoppen? En laten we het alsjeblieft niet over de technische kant gaan hebben, er moet gewoon wat aan gedaan worden.

[..]
quote:
Volgens mij begon daar deze hele discussie mee, mijn stelling dat je jezelf tot hetzelfde pijl verlaagd als de modepolitie daar ..
Vrijheid die een minderheidsgroepering haar grondwettelijk vastgelegde rechten wil ontzeggen is imho geen vrijheid maar een farce, je neemt jezelf in de maling als je dat vrij noemt
[..]

Hetzelfde geldt als je jezelf wijs maakt dat we in een vrij land leven terwijl hier een hele bevolkingsgroepen door middel van geloof allerlei gebruiken worden voorgeschreven en opgedrongen door de extremisten, en er grote groepen zijn die helemaal geen vrijheid kennen zoals jij die kent. Ondanks dat de maatschappij is veranderd.
Doordat hele groepen culturen zijn binnengehaald, gelden binnen die gemeenschappen de regels van de westerse maatschappij die veranderd is niet.
Daar mag een vrouw haar vrouwelijke vormen / haar niet openbaar tonen. Hier in vrije het westen mogen ze dat met de Burka dat ook niet. En dat wordt gewoon toegestaan.
quote:
Ik heb uiteraard geen idee wat jij allemaal wel of niet hebt gedaan, en ik heb het in dit stukje van deze discussie uiteraard over de moslima die er zelf voor kiest om een hoofddoek/boerka te dragen, oa omdat andere posters het zo neerzetten alsof die niet zouden bestaan .. ik weet ook wel dat die andere ook bestaan ..
Maar ja, mannen die hun vrouwen mishandelen, onderdrukken, dwingen om dingen te doen, bestaan niet alleen in de islamitische cultuur, ook onze eigen cultuur is er niet van verschoont. Zo lang is het nog niet geleden dat wij vrouwen er genoeg van hadden en onze mond open gingen trekken, de omslag is ergens begin jaren 80 gekomen, dat huiselijk geweld eindelijk bespreekbaar werd, uit de taboesfeer kwam, en dat mishandelde vrouwen werden opgeroepen om hulp te zoeken .. dus zo verschrikkelijk groot is het verschil niet . Uiteraard maakt dat niet goed wat er in sommige islamitische gezinnen gebeurt, maar moet je daarvoor je principes opzij zetten ? Wat is het volgende dat verboden gaat worden voor selecte groepen, nu de deur een keer open staat ? Ik bedoel maar, je zal de grondwet ervoor aan moeten passen, en als we dan toch al bezig zijn, meneer Wilders heeft nog wel een paar plannen .. het is een hellend vlak .
Ondanks dat lijkt het dat je zelf ook vind dat er wat tegen moet gebeuren. En als het gewoon niet anders kan, dan moet dat gewoon via de wet. Tenzij jij liever er niet aan denkt, lekker verder gaat met je vrije leven en jezelf wijsmaakt hoe mooi het hier is in het vrije westen. Die Burka is namelijk ook ideaal om mishandelingen en blauwe plekken die over je hele lichaam lopen te verbergen. Maar het zou gewoon nog veel beter zijn om de aanhang van die achterlijke gebruiken eruit te schoppen. Beter nog famillie van bekende achterlijke aanhang helemaal niet meer toe te laten.
quote:
Btw, wat gaat er veranderen aan de instelling van die onderdrukkende mishandelende man met zo'n verbod, niets toch .. die blijft rustig doorgaan met zijn 'educatieve tikken', en de rest, eerwraak etc ook .. en nu kan dat arme mens nog niet eens meer buiten de deur komen, mocht ze willen vluchten, zij heeft immers alleen maar boerka's in de kast hangen en daarmee mag je de straat niet op
Zoals ik al schreef in de beginpost:

Eruitschoppen, en voornamelijk de 1e generatie die die achterlijke gebruiken hier importeren.
Mocht het een 2e of 3e generatie zijn, dan de 1e generatie famillie van hun eruit schoppen. We leven hier in het westen en hebben dat gezeik uit hun cultuur helemaal niet nodig.

Wat heeft het voor nut om uit je eigen land te vluchten voor al die achterlijke gebruiken als eerwraak, vrouwen besnijdenis, en Burka's om vervolgens erachter te komen dat men hier in het westen net zo hard doorgaat met hun achterlijke gebruiken, en er niks is om deze mensen ertegen te beschermen?
Dan hadden ze net zo goed daar kunnen blijven toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door XTHinkz op 16-05-2008 00:18:04 ]
pi_58698123
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 00:04 schreef XTHinkz het volgende:
Ik ga wel gewoon verder met je laatste post.
[..]

Wat de geschiedenis betreft heb je ook wel gelijk. Maar er zijn dingen die je gewoon niet kunt toelaten.
Waarom fouten uit het verleden herhalen als je toch beseft dat het niet werkt op die manier .. is dat niet een beetje dom ?
quote:
In dit geval verbied je gebruiken die ervoor zorgen dat je niet succesvol kan zijn in de westerse maatschappij en door je af te zetten van de westerse samenleving en in Burka's te gaan lopen niemand je meer een baan wilt aanbieden. Dit betreft voornamelijk gebruiken die voorkomen bij 1e generatie moslims.
En overgenomen door de volgende generaties bij voornamelijk de armoedigste gezinnen die blijven vasthouden aan achterlijke waarden en gebruiken. 1e Generatie allochtonen die zich er niet aan kunnen houden zouden gewoon moeten worden teruggestuurd naar hun eigen land als signaal dat we hier niet in een land wonen waar die gebruiken van hun normaal zijn. (Burka's, vrouwenbesnijdenis, eerwraak enz enz. Daarmee bescherm je de slachtoffers ontzettend, omdat hun daders het land uit geschopt worden als hun zoiets overkomt. En de potentiele daders voor de keuze staan om teruggestuurd te worden of die achterlijke gebruiken af te leren.
Dit kan een doorwerkende effect hebben op de latere generaties die voor deze gebruiken gestrafd worden en ook niet willen dat hun 1e generatie famillie eruit geschopt worden. Scheelt een hoop ellende en gezeik. Of niet? Respect voor je ouders zijn in deze culturen een van de belangrijkste dingen in je leven.
Zoals ik eerder al zei, in mijn ervaring waren de meeste vrouwen in het verleden, voor al dat geëmmer over het hoofddoek, bezig zich van die verplichting te bevrijden, vooral de jongere generatie moest er niets van hebben, lekker opstandig zoals het hoort voor een puber .. het is ons eigen gezeik dat ervoor gezorgd heeft dat dat helemaal omgeslagen is
quote:
Je vergeet weer dat degene die nu iets aan het verbieden zijn, vrij hun gang kunnen gaan.
En diegene ben ik niet. Daar doe jij niks aan. Zij mogen het, van jou. Snap je dat?
Er wat aan doen, dat mag niet van jou. Vanuit jouw principes verbied je dat.

Dus zoals het er nu voor staat, mogen die extremisten dingen verbieden, en wil jij mij ook nog eens verbieden er wat aan te doen.
Even afgezien van het gegeven dat ik het verplichten van je vrouw om speciale kleding te dragen om jahwe, god, allah of hoe je god(en) ook heten welgevallig te zijn absurd vind .. maar ik wil dus helemaal niets verbieden, ik wil alleen maar dat wij ons aan onze grondwet houden, that's all
quote:
Over welk feit heb je het dan nu?
Het feit dat jij vanuit jouw visie concludeert dat jouw verbod goed is en derhalve mag, hun verbod is slecht en mag niet
quote:
En wat voor toegevoegde waarde heeft de burka in de huidige westerse samenleving? Dat vrouwen van die achterlijke baardmannen over straat mogen lopen? Zulke baardmannen zou je hier gewoon helemaal niet moeten toestaan, dan hoeven die vrouwen niet eens toestemming te hebben om over straat te gaan zonder Burka.
erm, er lopen er meer gelovigen rond met een baard en die horen wel bij onze cultuur, de joods-christelijke, die schudden ook geen handen en verplichten hun vrouwen tot het dragen van zwarte kousen en pruiken .. die zou je dan in principe ook weg moeten sturen, hoort niet in onze maatschappij, maar ja, als je dat zou zeggen zou iedereen, en terecht, meteen 'deportatie van joden' gaan gillen .. zie je hoe scheef dat is ?

De boerka een toegevoegde waarde, nou nee, niet echt, ik vind die dingen lelijk, zoals ik eerder al zei, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat geen enkele vrouw zo'n ding zou willen dragen. Maar als het om het verbieden van dragen van lelijke kleding gaat kan ik er nog wel een paar bedenken, ik vind bvb de ietwat gevulde meiden met hun veel te strakke rokjes en te korte shirtjes waar de lovehandles er aan alle kanten uit- en overheen puilen niet om aan te zien
quote:
Hoe wil jij een dictatuur tegengaan? Doe je dat niet door de personen die anderen onderdrukken eruit te schoppen? En laten we het alsjeblieft niet over de technische kant gaan hebben, er moet gewoon wat aan gedaan worden.
huh, hoeveel van die baardmannen met vrouwen in boerka bestaan er dan in Nederland, hebben ze het land al overgenomen ? En hoe ik een dictatuur tegen ga, van binnenuit natuurlijk, ik ga ze toch niet de toorts aanleveren om het vuurtje mee aan te steken .. ik heb goede denkbeelden en ik heb de tijd ..

En denk je nou echt dat alle baardmannen hun vrouwen terroriseren en dat alleen baardmannen hun vrouwen terroriseren ?
quote:
Hetzelfde geldt als je jezelf wijs maakt dat we in een vrij land leven terwijl hier een hele bevolkingsgroepen door middel van geloof allerlei gebruiken worden voorgeschreven en opgedrongen door de extremisten, en er grote groepen zijn die helemaal geen vrijheid kennen zoals jij die kent. Ondanks dat de maatschappij is veranderd.
Doordat hele groepen culturen zijn binnengehaald, gelden binnen die gemeenschappen de regels van de westerse maatschappij die veranderd is niet.
Daar mag een vrouw haar vrouwelijke vormen / haar niet openbaar tonen. Hier in vrije het westen mogen ze dat met de Burka dat ook niet. En dat wordt gewoon toegestaan.
Ja, want zo hoort dat in een vrij land .. niemand heeft ooit gezegd dat het makkelijk zou zijn om je aan deze principes te houden, maar mi is het principe uiteindelijk sterker dan teruggrijpen op de oude manier.
quote:
Ondanks dat lijkt het dat je zelf ook vind dat er wat tegen moet gebeuren. En als het gewoon niet anders kan, dan moet dat gewoon via de wet. Tenzij jij liever er niet aan denkt, lekker verder gaat met je vrije leven en jezelf wijsmaakt hoe mooi het hier is in het vrije westen. Die Burka is namelijk ook ideaal om mishandelingen en blauwe plekken die over je hele lichaam lopen te verbergen. Maar het zou gewoon nog veel beter zijn om de aanhang van die achterlijke gebruiken eruit te schoppen. Beter nog famillie van bekende achterlijke aanhang helemaal niet meer toe te laten.
En hier in het westen lopen mannen rond die hun vrouwen/kinderen zorgvuldig alleen maar op plekken slaan die door kleding bedekt worden, wat dat aangaat zijn een spijkerbroek en trui ook ideaal om blauwe plekken te verbergen .. misschien moesten we de mannen maar verbieden ?

En ja, uiteraard moet er wat aan gebeuren, vrouwenmishandeling (en kindermishandeling ook btw) is helaas nog steeds een wereldwijd probleem, ik denk alleen dat je helemaal niets oplost met het verbieden van een kledingstuk .. in tegendeel, je haalt je eigen argumenten waarom jouw visie beter is onderuit, want jij verbiedt toch ook, je bent hypocriet bezig
quote:
Zoals ik al schreef in de beginpost:

Eruitschoppen, en voornamelijk de 1e generatie die die achterlijke gebruiken hier importeren.
Mocht het een 2e of 3e generatie zijn, dan de 1e generatie famillie van hun eruit schoppen. We leven hier in het westen en hebben dat gezeik uit hun cultuur helemaal niet nodig.

Wat heeft het voor nut om uit je eigen land te vluchten voor al die achterlijke gebruiken als eerwraak, vrouwen besnijdenis, en Burka's om vervolgens erachter te komen dat men hier in het westen net zo hard doorgaat met hun achterlijke gebruiken, en er niks is om deze mensen ertegen te beschermen?
Dan hadden ze net zo goed daar kunnen blijven toch?
volgens mij zijn ze niet gevlucht voor hun eigen gebruiken maar voor de oorlog die onze aardige bevrijdende bondgenoten kwamen brengen ..
en ik denk dat je meer bereikt door een allochtoon, hoe gek die ook gekleed gaat, niet als een tweederangsburger te behandelen .. spreek die dappere dodo in haar boerkini aan, steun haar in haar emancipatie ipv massaal over haar heen te vallen, dat arme mens krijgt thuis de wind van voren omdat zij met mannen in hetzelfde zwembad zwemt, zij hoort naar dat aparte uurtje te gaan, en in het zwembad wordt zij eruit gestuurd omdat de mensen zich aan haar storen .. dat is toch te zot voor woorden ?!!
pleased to meet you
pi_58773420
Je schrijft veel, maar geeft nog steeds geen antwoord waarom de extremisten wel dingen kunnen en mogen verbieden en verplichten. (Datgene waar je zo tegen bent, maar niets tegen wilt doen).
Maar jij juist de mensen die daar dus ook tegen zijn en dus wel daadwerkelijk wat tegen willen doen, gaat tegenwerken en verbieden om er wat tegen te doen.

Voor de rest probeer je met dingen uit je eigen verleden een vergelijking te trekken dat men hier bij de extremistische kant van de Islam dat ook wel voor elkaar krijgt. (In een internaat gestopt worden/klappen krijgen wil jij vergelijken met de werkelijke kans en ook daadwerkelijk ook hier in nederland gebeurd en de rest van europa gebeurd, om vermoord te worden door eerwraak/ vermoord te worden omdat je openlijk kritiek durft te uiten tegen de Islam).

Heel leuk dat je een dodo in een boerkini gaat lopen aanspreken, en met haar wilt winkelen in een Boerkashop, zodat ze wat vaker over straat mag lopen, maar voor de rest zal ze nooit de vrijheid kennen die jij wel kent hier in het vrije westen.

Er moet sowieso een hoop gebeuren voordat deze mensen wel de vrijheid zullen kennen die jij nu kent. Maar Nederland is daar net zoals in WOI en WOII in ieder geval veel te laf voor om ook maar iets tegen te doen.

Ik hoop dat mijn mening duidelijk is. Die van jou blijf ik toch vaag vinden aangezien je steeds maar geen antwoord geeft op mijn eerste vraag.
pi_58776822
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:11 schreef XTHinkz het volgende:
Je schrijft veel, maar geeft nog steeds geen antwoord waarom de extremisten wel dingen kunnen en mogen verbieden en verplichten. (Datgene waar je zo tegen bent, maar niets tegen wilt doen).
Maar jij juist de mensen die daar dus ook tegen zijn en dus wel daadwerkelijk wat tegen willen doen, gaat tegenwerken en verbieden om er wat tegen te doen.
Mi is er nog altijd een verschil tussen mensen iets opleggen vanuit een ideologie of iets bij de wet verbieden ..

en nogmaals, ik wil niets verbieden, ik wil alleen maar dat wij ons aan onze wetten en principes houden en ons niet tot hun pijl verlagen
quote:
Voor de rest probeer je met dingen uit je eigen verleden een vergelijking te trekken dat men hier bij de extremistische kant van de Islam dat ook wel voor elkaar krijgt. (In een internaat gestopt worden/klappen krijgen wil jij vergelijken met de werkelijke kans en ook daadwerkelijk ook hier in nederland gebeurd en de rest van europa gebeurd, om vermoord te worden door eerwraak/ vermoord te worden omdat je openlijk kritiek durft te uiten tegen de Islam).

Heel leuk dat je een dodo in een boerkini gaat lopen aanspreken, en met haar wilt winkelen in een Boerkashop, zodat ze wat vaker over straat mag lopen, maar voor de rest zal ze nooit de vrijheid kennen die jij wel kent hier in het vrije westen.

Er moet sowieso een hoop gebeuren voordat deze mensen wel de vrijheid zullen kennen die jij nu kent. Maar Nederland is daar net zoals in WOI en WOII in ieder geval veel te laf voor om ook maar iets tegen te doen.

Ik hoop dat mijn mening duidelijk is. Die van jou blijf ik toch vaag vinden aangezien je steeds maar geen antwoord geeft op mijn eerste vraag.
Jouw (jullie) mening is al een tijdje duidelijk anders, hun verbieden het dus mogen wij het ook ..

En bedankt voor het klopje op mijn schouder omdat ik wel met de moslima in haar boerkini praat, probeer haar uit haar isolement te halen .. wat ik mij dan afvraag is :

Waar zijn al die mensen die deze arme onderdrukte vrouw willen helpen haar juk af te werpen middels een boerkaverbod, zij moet volgens jullie dat ding toch dragen van haar man, waarom geven jullie haar dan een schop na als zij tegen de wil van haar man in boerkini komt zwemmen ? Is dat de manier waarop een vrije Nederlander een arme onderdrukte vrouw helpt ?
pleased to meet you
pi_58788409
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 10:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Mi is er nog altijd een verschil tussen mensen iets opleggen vanuit een ideologie of iets bij de wet verbieden ..
Dus nu is er opeens wel verschil tussen wat hun doen en wij doen? Leuk geschreven, maar het blijft een feit dat deze moslims een hele andere "wet" volgen. De pure Islam en een democratie gaan dus ook helemaal niet samen, vandaar ook dat we overal in europa van die leuke prachtwijken hebben waar niemand meer "vrij" is.
quote:
en nogmaals, ik wil niets verbieden, ik wil alleen maar dat wij ons aan onze wetten en principes houden en ons niet tot hun pijl verlagen
[..]
Er valt genoeg te sleutelen aan de wet. Dingen zoals verjaringstermijn zijn bijvoorbeeld te achterlijk voor woorden. Pleeg zoveel moorden als je wilt, als je je lang genoeg schuil houdt dan mag je niet meer veroordeeld worden...

Verder hoe je het ook wendt of keert. Door het toe te laten schaar je je in de ogen van de slachtoffers dus achter de extremisten. Je kijkt namelijk toe, doet niks en bied ze totaal geen hulp aan waar ze echt iets aan hebben.

En aangezien dat dan als normaal gezien wordt valt er als slachtoffer al helemaal moeilijk iets tegen te doen dan er maar gewoon aan toe te geven, omdat er niemand is die je echt hulp bied, ook niet hier in het westen.

Dat is net zo'n houding als de nederlanders dat toen bij de joden deden.
Kom laten we gezelllig bij de sterrenshop een nog leukere uitkiezen. Kan je af en toe een nieuwe dragen in je concentratiekamp... Een burkashop. Mooie troost...

De echte oplossing was gewoon de duitsers eruit schoppen. Of niet?
quote:
Jouw (jullie) mening is al een tijdje duidelijk anders, hun verbieden het dus mogen wij het ook ..
Correctie, zij verbieden het. Wij vinden dat niet kunnen. Als we dat verbieden van hun tegengaan, neutraliseren we hun verbod.
Jij doet deze actie bij ons, neutraliseerd ons verbod, en houd dus juist die ideologie met verboden van hun in stand.

Dus ja wij doen het ook, en nog met opzet ook! Maar met als doel hun verbod op te heffen.
Jij laat bij wijze van spreken gewoon de joden gewoon aan hun lot over. Wij moeten ons er niet mee bemoeien en mogen alleen maar toekijken..
Wie weet was het zo erg niet geweest als er uit de gaskamers alleen water kwam. Onderdrukt worden is zo erg nog niet namelijk toch?

Vergelijk het eens als joden in een concentratiekamp zitten en ze buiten de hekken van het kamp mensen zien lopen die mogen dragen wat ze willen, kunnen trouwen met wie ze willen, en zich echt vrij voelen omdat ze in het westen leven.

Haal nu de hekken weg.

Die burka's zijn naar mijn mening net zo vrijwillig als joden hun ster vrijwillig droegen.
Overal om je heen vrijheid zien in het westen, maar niet kunnen zijn omdat mensen hier vrij elkaar mogen onderdrukken omdat ze een geloofsdictatuur aanhangen onder het mom van geloof.
quote:
En bedankt voor het klopje op mijn schouder omdat ik wel met de moslima in haar boerkini praat, probeer haar uit haar isolement te halen .. wat ik mij dan afvraag is :

Waar zijn al die mensen die deze arme onderdrukte vrouw willen helpen haar juk af te werpen middels een boerkaverbod, zij moet volgens jullie dat ding toch dragen van haar man, waarom geven jullie haar dan een schop na als zij tegen de wil van haar man in boerkini komt zwemmen ? Is dat de manier waarop een vrije Nederlander een arme onderdrukte vrouw helpt ?
Als we die man en anders zijn familie die hem steunen er gewoon uitschoppen, en de onderdrukten laten blijven?
Dat is toch het ideaal van een vluchteling? Vluchten voor de onderdrukking?

Maar nee wij halen massaal de vluchteling inclusief de mensen die hun onderdrukken binnen, zodat zelfs als je vlucht naar een vrij land hier in het westen je gewoon nog steeds onderdrukt wordt.

Ik heb mijn zegje gedaan. Een verdere discussie zorgt allen maar voor het herhalen van onze punten.

Tenzij je iets anders te vertellen hebt. Mag je met anderen verder discussieren.

Aangezien je zelf al hebt aangegeven dat als heel nederland, de vrouwen in een Burka (of kleding waar hun haar en vrouwelijke vormen niet meer zichtbaar zijn) als ze over straat willen moeten lopen, wat al gaande is in die wijken zoals in frankrijk. Jij je toch nog aan je ideaal zal blijven houden, heeft een discussie met jou weinig zin.

Ik houd deze discussie dus eigenlijk ook niet voor jou, maar voor de mensen die niet blind vast blijven houden aan een ideaal.
In het begin werd nog door iemand gezegd dat je zelfkritisch was, maar heb ik erg mijn twijfels over deze uitspraak. Hoe mooi een ideaal ook is. Blind eraan vasthouden is alles behalve zelfkritisch zijn.

Fijne discussie verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door XTHinkz op 21-05-2008 00:27:36 ]
pi_58788626
Dubbel.

[ Bericht 99% gewijzigd door XTHinkz op 20-05-2008 23:58:31 ]
pi_58800746
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:53 schreef XTHinkz het volgende:
Dus nu is er opeens wel verschil tussen wat hun doen en wij doen? Leuk geschreven, maar het blijft een feit dat deze moslims een hele andere "wet" volgen. De pure Islam en een democratie gaan dus ook helemaal niet samen, vandaar ook dat we overal in europa van die leuke prachtwijken hebben waar niemand meer "vrij" is.
Ooh, dus we hebben die prachtwijken aan de islam te danken .. en hoe zit dat dan met prachtwijken waarin grotendeels Antillianen/Surinamers wonen ?
quote:
Er valt genoeg te sleutelen aan de wet. Dingen zoals verjaringstermijn zijn bijvoorbeeld te achterlijk voor woorden. Pleeg zoveel moorden als je wilt, als je je lang genoeg schuil houdt dan mag je niet meer veroordeeld worden...
ik heb het niet over zo maar een wet, ik heb het over de grondwet
quote:
Verder hoe je het ook wendt of keert. Door het toe te laten schaar je je in de ogen van de slachtoffers dus achter de extremisten. Je kijkt namelijk toe, doet niks en bied ze totaal geen hulp aan waar ze echt iets aan hebben.

En aangezien dat dan als normaal gezien wordt valt er als slachtoffer al helemaal moeilijk iets tegen te doen dan er maar gewoon aan toe te geven, omdat er niemand is die je echt hulp bied, ook niet hier in het westen.
Ik heb het al een paar keer gevraagd en tot nu toe geen antwoord gekregen, wat voor hulp biedt jij die vrouw dan wel .. zij wordt dankzij jouw verbod nu voorgoed binnen 4 muren opgesloten, nou, daar zal ze blij mee zijn ?
quote:
Dat is net zo'n houding als de nederlanders dat toen bij de joden deden.
Kom laten we gezelllig bij de sterrenshop een nog leukere uitkiezen. Kan je af en toe een nieuwe dragen in je concentratiekamp... Een burkashop. Mooie troost...

De echte oplossing was gewoon de duitsers eruit schoppen. Of niet?
nog een keer dan maar, je kan met een handvol mensen geen leger dan 100 zo groot is als het jouwe de grens over schoppen ..

En voor de rest werd het de Duitsers zo makkelijk gemaakt omdat wij zelf ook een pik hadden op de Joden, vreemd volk met hun baarden en pruiken, hun vreemde voedsel, hun gewoonte om geen handen te schudden .. wij maakten toen hetzelfde onderscheid tussen Nederlander en Jood als nu tussen Nederlander en Moslim .. ziedaar de oorsprong van artikel 1 in de grondwet die jullie nu, bij de eerste de beste hobbel in de weg weer willen afschaffen
quote:
Correctie, zij verbieden het. Wij vinden dat niet kunnen. Als we dat verbieden van hun tegengaan, neutraliseren we hun verbod.
Jij doet deze actie bij ons, neutraliseerd ons verbod, en houd dus juist die ideologie met verboden van hun in stand.
idd, ik verwacht dat het zichzelf wel regelt na een paar generaties, ik heb zoveel vertrouwen in mijn denkbeelden en het weten dat ieder mens een hekel heeft aan repressie
quote:
Dus ja wij doen het ook, en nog met opzet ook! Maar met als doel hun verbod op te heffen.
Jij laat bij wijze van spreken gewoon de joden gewoon aan hun lot over. Wij moeten ons er niet mee bemoeien en mogen alleen maar toekijken..
Wie weet was het zo erg niet geweest als er uit de gaskamers alleen water kwam. Onderdrukt worden is zo erg nog niet namelijk toch?

Vergelijk het eens als joden in een concentratiekamp zitten en ze buiten de hekken van het kamp mensen zien lopen die mogen dragen wat ze willen, kunnen trouwen met wie ze willen, en zich echt vrij voelen omdat ze in het westen leven.

Haal nu de hekken weg.

Die burka's zijn naar mijn mening net zo vrijwillig als joden hun ster vrijwillig droegen.
Overal om je heen vrijheid zien in het westen, maar niet kunnen zijn omdat mensen hier vrij elkaar mogen onderdrukken omdat ze een geloofsdictatuur aanhangen onder het mom van geloof.
Je vergelijking klopt van geen kant .. de Joden hadden zich al geïsoleerd van de samenleving met hun voorgeschreven kleding, uiterlijk, voedsel etc, die zaten al achter een hek dat er door hun zelf geplaatst is , net zoals de boerkadraagster van nu ..

en net zoals toen willen sommigen onze samenleving zuiveren van 'dat soort vreemde elementen'
quote:
Als we die man en anders zijn familie die hem steunen er gewoon uitschoppen, en de onderdrukten laten blijven?
Dat is toch het ideaal van een vluchteling? Vluchten voor de onderdrukking?

Maar nee wij halen massaal de vluchteling inclusief de mensen die hun onderdrukken binnen, zodat zelfs als je vlucht naar een vrij land hier in het westen je gewoon nog steeds onderdrukt wordt.
tja, zolang de vrouw afhankelijk blijft van de verblijfsvergunning van haar man, en zolang een vrouw die vlucht voor haar mishandelende echtgenoot gewoon terug gestuurd wordt naar het land van herkomst omdat zij geen verblijfsvergunning kan krijgen is dat alleen maar gezwam in de ruimte
quote:
Ik heb mijn zegje gedaan. Een verdere discussie zorgt allen maar voor het herhalen van onze punten.

Tenzij je iets anders te vertellen hebt. Mag je met anderen verder discussieren.

Aangezien je zelf al hebt aangegeven dat als heel nederland, de vrouwen in een Burka (of kleding waar hun haar en vrouwelijke vormen niet meer zichtbaar zijn) als ze over straat willen moeten lopen, wat al gaande is in die wijken zoals in frankrijk. Jij je toch nog aan je ideaal zal blijven houden, heeft een discussie met jou weinig zin.

Ik houd deze discussie dus eigenlijk ook niet voor jou, maar voor de mensen die niet blind vast blijven houden aan een ideaal.
In het begin werd nog door iemand gezegd dat je zelfkritisch was, maar heb ik erg mijn twijfels over deze uitspraak. Hoe mooi een ideaal ook is. Blind eraan vasthouden is alles behalve zelfkritisch zijn.

Fijne discussie verder.
nou leuk, ga je even suggereren dat ik blind vast houd aan mijn idealen ..

fyi .. ik kom uit een christelijk nest en heb een groot gedeelte van mijn leven fel zitten vechten tegen alles wat naar religie zweemt .. 20 jaar geleden of zo zou je aan mij een medestander hebben gehad, toen dacht ik ook nog dat je iets kon bereiken met gewoon verbieden .. ik ben nog steeds overtuigd atheïst en zal me blijven inzetten tegen alles wat op onderdrukking lijkt vanuit de een of andere ideologie, ik ben alleen inmiddels ervan overtuigd geraakt dat zulke ingrijpende veranderingen alleen van binnenuit kunnen gebeuren en niet van buitenaf opgelegd kunnen worden .. een blik in de geschiedenisboeken is meer dan genoeg bevestiging van mijn gelijk
pleased to meet you
pi_58824392
Ik wil je best antwoord geven op je vragen, maar als jij heel tactisch vragen negeert en onvolledige antwoorden blijft geven, dan blijf ik bezig met herhalen (als je wilt kan ik er een hele hoop voor je verzamelen waar je gewoonweg geen antwoord op geeft (verzamel jij maar die van mij dan geef ik er er graag antwoord op).:
quote:

of
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:53 schreef XTHinkz het volgende:

Ooh, dus we hebben die prachtwijken aan de islam te danken .. en hoe zit dat dan met prachtwijken waarin grotendeels Antillianen/Surinamers wonen ?
Als ik hier had gezegd veel wijken, dan krijg ik zeker zo'n wegmoffel antwoord van joud at er ook andere wijken zijn zeker. Hoe voorspelbaar in een discussie aangezien er altijd uitzonderingen bestaan.

Je kan de politiek in: je haalt overal de uitzonderingen uit, laat de helft onbeantwoord, en er doet er uiteindelijk helemaal niks tegen en laat het probleem alleen maar groter worden.

Als je antwoord wilt hebben op je laatste vragen vergeet niet dat ik als eerste een hele lijst hierboven ga herhalen met dingen die je totaal negeert.

Ik vind je namelijk wel interessant wat betreft de antwoorden die je geeft en negeert.
pi_58852525
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:20 schreef XTHinkz het volgende:
Ik wil je best antwoord geven op je vragen, maar als jij heel tactisch vragen negeert en onvolledige antwoorden blijft geven, dan blijf ik bezig met herhalen (als je wilt kan ik er een hele hoop voor je verzamelen waar je gewoonweg geen antwoord op geeft (verzamel jij maar die van mij dan geef ik er er graag antwoord op).:
Uiteraard neem ik mijn eigen gevoel en ervaringen als uitgangspunt, net als jij trouwens, en uiteraard is er een verschil in gradaties, maar doet de gradatie iets af aan de basis, het gevoel dat diegene heeft die die klappen krijgt ?

Ik kom uit een cultuur waar de vrouw zich nog maar net een beetje begint te bevrijden van het juk van het verleden, en tja, als ik als andersdenkende vrouw dan te maken krijg met opmerkingen als ' maar een huisvrouw', alsof dat een of ander minderwaardig wezen zou zijn wiens mening niet ter zake doet en zo terzijde gelegd kan worden, vraag ik me toch echt af wat diegene motiveert om zoiets te zeggen .. hoe krijg je dat onder een pet, de moslima willen bevrijden en een huisvrouw als zijnde minderwaardig de mond willen snoeren, wat is dat voor geëmancipeerde man die de ene vrouw middels een verbod tot 'vrijheid' wil dwingen en een 'vrije' maar andersdenkende vrouw de mond wil snoeren door haar middels wat verschillende plakkertjes als 'minderwaardig' te classificeren ?

En ja, uiteraard zie ik wat er in Europa gebeurt, sterker nog, ik zie wat er in de wereld gebeurt, en dan zie ik westerse troepen in aardig wat islamitische landen, een MO dat een grote puinhoop is sinds de Engelsen er pakweg 100 jaar voet aan de grond zetten, dan zie ik hier moslims die zelfs al lopen ze niet in een boerka scheef aangekeken worden .. zo zag ik gisteravond nog een item van 2 turkse kleintjes die van school moesten wisselen omdat zij puur om hun moslim-zijn getreiterd werden, en dat door kinderen waarmee zij vanaf de peuterspeelzaal hebben gespeeld, de sfeer is de laatste jaren zo verschrikkelijk verandert, sinds 9/11, sinds het gezeik over hoofddoekjes, sinds wij iedere moslim op de wereld over een grote kam scheren ..
en tja, ik zei al hoe het is gegaan in mijn kennissenkring, veel moslima's die in het verleden dat hoofddoek kwijt wilden dragen het nu weer, we hebben met het gezeik het tegendeel bereikt

maw, zo'n verbod lijkt aantrekkelijk, simpel, maar het is het niet .. de ervaring leert dat het tegendeel het gevolg is, het extremisme neemt toe, oa omdat men ons terecht hypocriet kan noemen !!
quote:
of
2 wrongs don't make 1 right ..
quote:
Als ik hier had gezegd veel wijken, dan krijg ik zeker zo'n wegmoffel antwoord van joud at er ook andere wijken zijn zeker. Hoe voorspelbaar in een discussie aangezien er altijd uitzonderingen bestaan.
mwah, wegmoffel ? Het is gewoon een feit dat je overal ter wereld van die pauperwijken hebt die bewoond worden door de laagstbetaalden, heeft niets, maar dan ook helemaal niets met moslims te maken
quote:
Je kan de politiek in: je haalt overal de uitzonderingen uit, laat de helft onbeantwoord, en er doet er uiteindelijk helemaal niks tegen en laat het probleem alleen maar groter worden.
aah, de boerka niet willen verbieden staat gelijk aan niets doen .. ik open die boerka winkel weet je nog, werken van binnenuit, aan de ene kant het vrouwelijke exibionistische trekje aanspreken en aan de andere kant vrouwen die weg willen wegwijs maken
quote:
Ik vind je namelijk wel interessant wat betreft de antwoorden die je geeft en negeert.
voor mijn gevoel heb ik je al 100 keer antwoord gegeven, ik heb het idee dat jij niet buiten je kader kan kijken ? Ik begrijp wel dat jij als man en met jouw achtergrond een verbod als oplossing ziet .. mi is dat dus korte termijn denken, met een averechts effect nog ook * verwijst nogmaals naar de geschiedenisboeken*

Voor de rest heb ik het eigenlijk een beetje gehad met deze discussie .. met mannen die willen bepalen wat goed is voor een vrouw om te dragen .. of het nou links-om is of rechts-om is, de man bepaald en de vrouw heeft maar te gehoorzamen ..
pleased to meet you
pi_58867633
Ook hier in je laatste post presteer je het om gewoon een heel stuk te negeren...
Werken van binnenuit als vrouw in de Islam waar het uiten van openlijk kritiek al je leven kan kosten..

Verder heb ik je geen huisvrouw genoemd of iets dergelijks. voor de rest ga ik geen artikelen meer aanhalen wat deze kleine minderheid in deze samenleving presteert om keer op keer negatief in het nieuws te komen.

Ik had je al verteld dat pauperwijken gecreerd worden door voornamelijk allochtonen uit bepaalde culturen omdat het in hun cultuur zit in combinatie met de cultuur van het westen.

Al zou je deze mensen in de mooiste villawijken van nederland plaatsen dan durf ik te wedden dat het alsnog een pauperwijk zal worden. Daarover zal ik een keer schrijven als ik er zin in heb, aangezien er meerdere factoren spelen om dat zover te krijgen. Wijken met veel moslims zijn daar een perfect voorbeeld van aangezien die namelijk massaal europa zijn binnengehaald en ze zich vooral bij elkaar nesten. Hint: deze paupermoslims bouwen namelijk niet aan een toekomst in nederland, maar sturen een groot deel van hun geld naar hun ouders en familie in het buitenland. Ze kopen dus alleen het hoognodige zoals een schotel en TV en de rest mag verpauperen.

Verder ben je tegen verbieden, waar de boerka het teken is van een verbod om je aan te passen aan westerse gebruiken ga jij er een schepje erbovenop doen om burkashops te openen...

Jij was vast ook heel gelukkig als je moeder je een hart onder de riem stak en je ma je meenam naar een jurkenshop.
Echt geweldig vond je dat toch? Aangezien je niet met een broek over straat mocht, was je maar al te blij dat je je kledingkast kon aanvullen met een extra rok?

Nogmaals, voor de rest geef je alleen antwoorden op waar je wat op te zeggen hebt. De rest zie je niet eens staan.
Over welke kader heb jij het dan eigenlijk ? Burkashops openen noem jij lange termijn denken voor de toekomst van nederland, en de moslimsvrouw?
Hun leven lang maar in een burka laten lopen zodat ze in ieder geval over straat mogen lopen? Lekker veel kinderen laten baren zodat we over tig jaar nakomelingen hebben die allemaal gelukkig toch nog met hun burka over straat kunnen lopen? Dat vind jij lange termijn denken?
Dat is juist wat veel mensen willen tegengaan:
Amsterdam: Islam snel grootste godsdienst
Dan moet je vooral de extremisten vrij spel geven...

Dat het zover heeft kunnen komen.

En nogmaals zijn het nog steeds de Islamisten die bepalen wat hun vrouwen moeten dragen, hoor je die niet zat te zijn in plaats van meehelpen de vrouwen in een burka te stoppen?

Stom dat ik deze dingen vraag in deze eindeloze discussie met jou, maar ik blijf me benieuwen naar je antwoorden op stukken die je keer op keer negeert.

[ Bericht 5% gewijzigd door XTHinkz op 23-05-2008 22:51:25 ]
pi_58870485
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 22:19 schreef XTHinkz het volgende:
Ook hier in je laatste post presteer je het om gewoon een heel stuk te negeren...
Werken van binnenuit als vrouw in de Islam waar het uiten van openlijk kritiek al je leven kan kosten..
Ik realiseer me anders maar al te goed dat het ook mij mijn leven kan kosten, ik ben immers een afvallige van het boek die de gelovige vrouw 'opstookt' .. ik vind het dat wel waard, ik heb nog wat over voor mijn principes van (persoonlijke) vrijheid ..
quote:
Verder heb ik je geen huisvrouw genoemd of iets dergelijks. voor de rest ga ik geen artikelen meer aanhalen wat deze kleine minderheid in deze samenleving presteert om keer op keer negatief in het nieuws te komen.
Anderen in dit topic wel .. en ja, ik ken al die negatieve berichtgeving ook wel, alleen lees ik alles wat bij de Telegraaf ed. vandaan komt met een grote kruiwagen zout .. zoveel ervan is gehyped, lekker moslims bashen lijkt tegenwoordig volkssport numero 1 te zijn
quote:
Ik had je al verteld dat pauperwijken gecreerd worden door voornamelijk allochtonen uit bepaalde culturen omdat het in hun cultuur zit in combinatie met de cultuur van het westen.

Al zou je deze mensen in de mooiste villawijken van nederland plaatsen dan durf ik te wedden dat het alsnog een pauperwijk zal worden.
Deze mensen, je bedoelt nu moslims neem ik aan .. dus overal waar moslims wonen is het een pauperwijk , islamitische landen zijn volgens jouw definitie een grote pauperwijk of zoiets ?

En tja, wat bedoel je met allochtonen van bepaalde culturen, dat verschilt namelijk per land/werelddeel, de enige gemeenschappelijke factoor is de relatieve armoede vergeleken met de rest van de bevolking
quote:
Daarover zal ik een keer schrijven als ik er zin in heb, aangezien er meerdere factoren spelen om dat zover te krijgen.
doe maar niet, het zoveelste moslim-bash topic dat nergens op slaat
quote:
Wijken met veel moslims zijn daar een perfect voorbeeld van aangezien die namelijk massaal europa zijn binnengehaald en ze zich vooral bij elkaar nesten. Hint: deze paupermoslims bouwen namelijk niet aan een toekomst in nederland, maar sturen een groot deel van hun geld naar hun ouders en familie in het buitenland. Ze kopen dus alleen het hoognodige zoals een schotel en TV en de rest mag verpauperen.
Idd, hier in Europa zijn het de moslims .. geef het een jaartje of 10 en dan zijn het ineens de Polen
quote:
Verder ben je tegen verbieden, waar de boerka het teken is van een verbod om je aan te passen aan westerse gebruiken ga jij er een schepje erbovenop doen om burkashops te openen...
huh, sinds wanneer is de boerka het teken van een verbod om je aan te passen aan de westerse cultuur ?
Domme ik, ik maar denken dat het een expressie is van je onderworpenheid aan je god, net zoiets als het eeuwenoude pinguïn-pak van de non, blijkt het een uitvinding te zijn die maar net bedacht is, om ons te treiteren als ik het goed begrijp ?

En ja natuurlijk doe ik er een schepje bovenop, ik provoceer ipv te verbieden, ik ga me toch niet tot hun niveau verlagen
quote:
Jij was vast ook heel gelukkig als je moeder je een hart onder de riem stak en je ma je meenam naar een jurkenshop.
Echt geweldig vond je dat toch? Aangezien je niet met een broek over straat mocht, was je maar al te blij dat je je kledingkast kon aanvullen met wat nieuwe rokken?
Nee natuurlijk niet, domme vraag, en het was nog erger ook, mijn jurken werden gemaakt door een naaister, het spul in de winkels was te modern, de rokken te kort ..
Zodra ik dan ook oud genoeg was heb ik het heft in eigen handen genomen, mezelf bevrijdt van dat juk, en met mij veel andere vrouwen .. en dat was dan onze overwinning, iets wat niemand ons meer af kon pakken .. niet iets wat ons middels een of ander verbod in de schoot is komen vallen en bij de eerste beste machtswisseling weer afgepakt kan worden (zoals in Iran dus is gebeurd)
quote:
Nogmaals je geeft alleen antwoorden op waar je wat op te zeggen hebt. De rest zie je niet eens staan.
Hetzelfde idee heb ik over jou .. alsof er een wereld van verschil tussen staat ?
quote:
Over welke kader heb jij het dan?
Je persoonlijke achtergrond die bepaald uit welke hoek je een probleem benadert, je referentiekader, de manier waarop je de wereld ziet en hoe je oplossingen zoekt .. als je altijd met verboden te maken hebt gehad weet je niet/heb je nooit geleerd hoe je een dialoog moet voeren bvb
quote:
Burkashops openen noem jij lange termijn denken voor de toekomst van nederland, en de moslimsvrouw?
Hun leven lang maar in een burka laten lopen zodat ze in ieder geval over straat mogen lopen? Lekker veel kinderen laten baren zodat we over tig jaar nakomelingen hebben die allemaal gelukkig toch nog met hun burka over straat kunnen lopen? Dat vind jij lange termijn denken?
En nogmaals zijn het nog steeds de Islamisten die bepalen wat hun vrouwen moeten dragen, hoor je die niet zat te zijn in plaats van meehelpen de vrouwen in een burka te stoppen?

Stom dat ik deze dingen vraag in deze eindeloze discussie met jou, maar ik blijf me benieuwen naar je antwoorden op stukken die je keer op keer negeert.
Yup, dat noem ik lange termijn denken. De eerste generatie zal misschien idd wel hun leven lang in boerka blijven lopen, misschien ietsje mooier dan dat eentonige zwart, de volgende generatie, die hier gewoon naar school moet, daar zal het een stuk moeilijker worden voor papa, zoals ik al zei, ik heb dat al meegemaakt met de hoofddoekjes ..
En ja, je moet tegelijkertijd wel zorgen dat er hulp is voor de moslima die weg wil omdat haar leven gevaar loopt, goede voorlichting over haar opties, het feit dat zij de kinderen moet meenemen anders is zij ze kwijt.

Waar het op neer komt is dat het uiteindelijk de zaak is van de moslima om haar man duidelijk te maken dat zij het niet meer pikt, dat is de enige en definitieve manier om dat stuk repressie de wereld uit te krijgen .. ik zal haar helpen waar ik kan, maar ik ga niet de ene repressie voor de andere vervangen ..

Ik zie het al voor me, over een tijdje op straat, wordt ik aangesproken met mijn korte rokje door een of ander persoon 'hey, zou je niet een wat langere rok aandoen ?' en op mijn vraag waar die zich mee bemoeit krijg ik dan als antwoord 'als jij je met mijn kleding mag bemoeien mag ik dat toch ook met de jouwe, of niet soms ?'

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 24-05-2008 00:36:19 ]
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')