quote:Op zondag 20 mei 2007 14:01 schreef jintendo het volgende:
Mijn hond vond vanochtend een klein vogeltje. Ik vermoed een duif. Het is een heel klein beestje, net uit zijn ei denk ik. Hij kruipt wat rond en lijkt vrij levendig.
Hij heeft al wat water gedronken, maar ik ga er vanuit dat hij het toch niet gaat halen. Mijn eerste idee was dan ook euthanasie toe te passen met een grote steen.![]()
Ik denk iets in de vorm van wormpjes en insecten, ofzo.quote:Wat kan ik dit beestje verder nog voeren of geven? Iemand een tip?
Ik woon in spanje, vogelopvang enzo bestaan hier niet....
Ah arme Beaquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:55 schreef Ticootje het volgende:
We hebben trouwens nog een andere duif gehad, die was tegen het raam gevlogen. Die hadden we maar even bij Bea gezet en tot Claus gedoopt. Maar Claus was de vrijheid al gewent en wilde heel graag uit de kooi toen hij was opgeknapt. En Bea was helemaal van slag want die ging eieren leggen. Dus ook Claus is weer weg.
Nee Bea kan niet vliegen. Ze is een duif die in gevangenschap geboren is en heeft nooit echt leren vliegen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah arme Bea![]()
Vliegt Bea ook gewoon buiten?
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef Greys het volgende:
Toch fijn dat je hier voor Jan Lul adviezen zit te geven en dat TS niets meer laat horen.
Tssssssk![]()
Maar zouden ze dat overleven?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:05 schreef Lllaura het volgende:
Als je je over zo'n beestje ontfermt, heb je er ook de verantwoordelijkheid voor, vind ik. Dus breng 'm naar een vogelopvang of draai 'm desnoods meteen z'n nek om, maar laat 'm niet in een doosje verhongeren...
Wij hebben vroeger twee keer een jong vogeltje grootgebracht. Een keer een merel en een keer een lijster. Die was nog maar een paar dagen oud. M'n moeder was sportmasseuze dus ze lagen dag en nacht lekker te bakken onder de warmtelampen. Een grote pot (meel)wormen ernaast en om de twee uur voeren. Ook 's nachts.
Toen ze groter werden maakten we in de tuin een 'voliere' voor ze, van een kledingkast. Die zetten we op z'n kant en timmerden aan de voorkant gaas. Op de bodem legden we een flinke laag aarde met wormen erin zodat ze zelf leerden eten te zoeken.
Toen ze groot genoeg waren hebben we losgelaten op een eiland in het Veerse Meer.![]()
Vertel maar eens hoe de moeder ze dat bijbrengt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar zouden ze dat overleven?
Gewend aan het feit dat hun kostje er iedere dag ligt, moeten ze opeens van de een op de andere dag zelf hun kostje bij elkaar gaan zoeken.
Zeer veel vogels die dan alsnog overlijden.
Als ze door hun moeder verzorgt worden maakt het niets uit dat ze niet in het nest zitten, hun moeder zorgt toch wel voor ze, en leert ze tevens hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.
Ieder jaar zitten hier een aantal jonge vogels in de tuin, en wij doen er niets aan maar ze worden wel groot omdat hun ouders ze verzorgen.
Nu al 5 jaar achter elkaar twee tot drie nesten per jaar, verleden jaar moesten we zelfs de schuur een week lang open laten staan omdat een van de jongen erin gevlogen was en het vertikte om eruit te gaan, en ook deze werd gewoon gevoerd door de oudervogels.
Voordeel van mijn tuin is wel weer dat er geen katten in kunnen komen.
Ik ben natuurlijk niet achterlijk. Ik ving geen vogels die nog door hun ouders op de grond gevoerd werden. Deze waren allebei gepakt door katten en nog helemaal kaal (bijna doorschijnend zelfs) met dichte ogen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:11 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar zouden ze dat overleven?
Gewend aan het feit dat hun kostje er iedere dag ligt, moeten ze opeens van de een op de andere dag zelf hun kostje bij elkaar gaan zoeken.
Zeer veel vogels die dan alsnog overlijden.
Als ze door hun moeder verzorgt worden maakt het niets uit dat ze niet in het nest zitten, hun moeder zorgt toch wel voor ze, en leert ze tevens hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.
Ieder jaar zitten hier een aantal jonge vogels in de tuin, en wij doen er niets aan maar ze worden wel groot omdat hun ouders ze verzorgen.
Nu al 5 jaar achter elkaar twee tot drie nesten per jaar, verleden jaar moesten we zelfs de schuur een week lang open laten staan omdat een van de jongen erin gevlogen was en het vertikte om eruit te gaan, en ook deze werd gewoon gevoerd door de oudervogels.
Voordeel van mijn tuin is wel weer dat er geen katten in kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |