abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49568502
Mijn hond vond vanochtend een klein vogeltje. Ik vermoed een duif. Het is een heel klein beestje, net uit zijn ei denk ik. Hij kruipt wat rond en lijkt vrij levendig.

Hij heeft al wat water gedronken, maar ik ga er vanuit dat hij het toch niet gaat halen. Mijn eerste idee was dan ook euthanasie toe te passen met een grote steen.

Wat kan ik dit beestje verder nog voeren of geven? Iemand een tip?

Ik woon in spanje, vogelopvang enzo bestaan hier niet....
jaja
  zondag 20 mei 2007 @ 14:06:54 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49568747
Kleine vogeltjes !!

Fotooooo!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 20 mei 2007 @ 14:08:26 #3
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_49568814
Gewoon een soort broodpapje maken met bouillon en voeren.
Why does it hurt when I pee?
pi_49568868
Vanavond de RIP berichten...
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 14:10:27 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_49568888
met uit zn ei? plaats eens een foto?
wanneer dat echt zo is, moet je m wel warm houden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 mei 2007 @ 14:11:35 #6
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_49568933
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:01 schreef jintendo het volgende:
Mijn hond vond vanochtend een klein vogeltje. Ik vermoed een duif. Het is een heel klein beestje, net uit zijn ei denk ik. Hij kruipt wat rond en lijkt vrij levendig.

Hij heeft al wat water gedronken, maar ik ga er vanuit dat hij het toch niet gaat halen. Mijn eerste idee was dan ook euthanasie toe te passen met een grote steen.
Da's zielig!
quote:
Wat kan ik dit beestje verder nog voeren of geven? Iemand een tip?

Ik woon in spanje, vogelopvang enzo bestaan hier niet....
Ik denk iets in de vorm van wormpjes en insecten, ofzo.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_49568985
ik ben nu aan het werk, ik had vanochtend weinig tijd, dus hij zit in een bakje. Als hij straks nog leeft (2 uur geleden nog wel volgens huisgenoot) maak ik wel een foto.
jaja
pi_49569157
Ik heb ooit een vogeltje gered
die had een wond, onder zijn vleugel en kon niet meer vliegen....
toen heb ik een bakkie met stro gemaakt en water en wormen gegeven.....totdat ie weg was gevlogen

ik heb er nooit meer wat van vernomen
Ik doe niet meer aan een signature
pi_49569307
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:17 schreef Lakai het volgende:
ik heb er nooit meer wat van vernomen
ondankbaar asociaal tuig
pi_49572187
Je wilt hem doodmaken, maar wel eerst voer geven?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_49572199
Waarom moet iedereen zich altijd bemoeien met de natuur.
Kleine kans dat het jong net uit zijn nest is, en als dat wel zo is dan mankeert het beestje vast wat anders schopt zijn moeder hem er niet uit.
Andere mogelijkheid is dat hij zijn nest verlaten heeft om te proberen om te gaan vliegen, in dit geval word het jong gewoon verzorgd door zijn ouders en moet je het beestje gewoon met rust laten.

de kans dat je hem met de hand kunt grootbrengen is gewoon heel klein, dus laat ze in het vervolg gewoon met rust i.p.v. altijd dat bemoeizuchtige gedoe met de natuur.

De natuur kan prima zonder ons, andersom helaas niet.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:38:31 #12
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_49626646
Zou ie dood zijn?
Why does it hurt when I pee?
  maandag 21 mei 2007 @ 22:40:06 #13
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_49626717

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 21-05-2007 22:52:10 (---> CUL) ]
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:02:01 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49634122
ik heb ook een keer een duif gered. Ik had m maar dolf genoemd, want kleine duiven zijn lelijk. Gewoon brood geven en tortelduiven voer. Maar dat ligt eraan hoe oud het beestje is.

Mijn duif is trouwens weggevlogen. Ik heb alleen nog een witte duif, Bea.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 09:40:36 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49634805
Onzinnige berichten verwijderd, nu stoppen met de "bak hem" opmerkingen!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:55:51 #16
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49635193
We hebben trouwens nog een andere duif gehad, die was tegen het raam gevlogen. Die hadden we maar even bij Bea gezet en tot Claus gedoopt. Maar Claus was de vrijheid al gewent en wilde heel graag uit de kooi toen hij was opgeknapt. En Bea was helemaal van slag want die ging eieren leggen. Dus ook Claus is weer weg.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 09:58:33 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49635265
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:55 schreef Ticootje het volgende:
We hebben trouwens nog een andere duif gehad, die was tegen het raam gevlogen. Die hadden we maar even bij Bea gezet en tot Claus gedoopt. Maar Claus was de vrijheid al gewent en wilde heel graag uit de kooi toen hij was opgeknapt. En Bea was helemaal van slag want die ging eieren leggen. Dus ook Claus is weer weg.
Ah arme Bea
Vliegt Bea ook gewoon buiten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:01:13 #18
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_49635316
Fotos! Zorg gewoon goed voor dat beest, als het dood gaat dan pech, zoniet heb jij wat goeds gedaan
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:06:12 #19
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49635427
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:58 schreef senesta het volgende:

[..]

Ah arme Bea
Vliegt Bea ook gewoon buiten?
Nee Bea kan niet vliegen. Ze is een duif die in gevangenschap geboren is en heeft nooit echt leren vliegen.

Ze staat nu bij mijn ouders, en het beest spoort niet. Als er wordt ontbeten dan zit mevrouw heen en weer te wippen voor de broodkruimels. Ze mag trouwens niet op de grond komen van de kooi want dan springen de katten tegen de kooi aan. De katten houden dat goed in de gaten. Ze zit trouwens in een grote papagaaienkooi, maar ze zit maar op 1 plekje in de kooi.
pi_49636529
Ik had laatst een klein koolmeesje in de tuin. Heeft het, ondanks water en wormenvoer, niet gered. Hij hield het nog geen dag uit.
pi_49636626
Ik vond pas een vogel-embryo op de achterklep van mijn auto.
En toen had ik net ontbeten met mijn nuchtere hoofd. JEK!
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:54:00 #22
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_49638960

[ Bericht 100% gewijzigd door senesta op 22-05-2007 12:12:18 (Nokken nou!) ]
Secrets never die. Only people.
pi_49639708
had zelf een jaar of 10 geleden met mijn moeder en zus toen we gingen trimmen in het bos een ekster gevonden... natuurlijk meegenomen... we noemden hem natuurlijk Trimmer

na een tijdje hebben we dus een buitenhok gebouwd, en de kooi open laten staan... zodat hij kon uitvliegen etc..

hij vloog een 15 m hoge gebouw op, en bleef daar op de dakrand zitten tot wij naar buiten kwamen met eten... roepten we hem natuurlijk altijd...

Tot we niets meer van hem vernamen Hij zal helaas wel overleden zijn inmiddels, eksters worden toch 7 jaar ong?
I pwn u!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2007 @ 14:47:45 #24
163650 Greys
pi_49645587
Jintendo laat niets meer horen? Leeft het vogeltje nog inmiddels?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_49647319
Om de drie/vier uur zoiets voeren ( een papje maken van brood en water). En warm houden onder een lamp ed.

Alsie nog leeft iig
pi_49650865
TS leeft het vogeltje nog?

[ Bericht 57% gewijzigd door Mich92 op 22-05-2007 20:15:28 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2007 @ 19:57:19 #27
163650 Greys
pi_49658154
Toch fijn dat je hier voor Jan Lul adviezen zit te geven en dat TS niets meer laat horen.
Tssssssk
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_49658986
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef Greys het volgende:
Toch fijn dat je hier voor Jan Lul adviezen zit te geven en dat TS niets meer laat horen.
Tssssssk
Inderdaad ja
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:05:44 #29
84328 Lllaura
painting pictures
pi_49664786
Als je je over zo'n beestje ontfermt, heb je er ook de verantwoordelijkheid voor, vind ik. Dus breng 'm naar een vogelopvang of draai 'm desnoods meteen z'n nek om, maar laat 'm niet in een doosje verhongeren...

Wij hebben vroeger twee keer een jong vogeltje grootgebracht. Een keer een merel en een keer een lijster. Die was nog maar een paar dagen oud. M'n moeder was sportmasseuze dus ze lagen dag en nacht lekker te bakken onder de warmtelampen. Een grote pot (meel)wormen ernaast en om de twee uur voeren. Ook 's nachts.

Toen ze groter werden maakten we in de tuin een 'voliere' voor ze, van een kledingkast. Die zetten we op z'n kant en timmerden aan de voorkant gaas. Op de bodem legden we een flinke laag aarde met wormen erin zodat ze zelf leerden eten te zoeken.

Toen ze groot genoeg waren hebben we losgelaten op een eiland in het Veerse Meer.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_49665131
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:05 schreef Lllaura het volgende:
Als je je over zo'n beestje ontfermt, heb je er ook de verantwoordelijkheid voor, vind ik. Dus breng 'm naar een vogelopvang of draai 'm desnoods meteen z'n nek om, maar laat 'm niet in een doosje verhongeren...

Wij hebben vroeger twee keer een jong vogeltje grootgebracht. Een keer een merel en een keer een lijster. Die was nog maar een paar dagen oud. M'n moeder was sportmasseuze dus ze lagen dag en nacht lekker te bakken onder de warmtelampen. Een grote pot (meel)wormen ernaast en om de twee uur voeren. Ook 's nachts.

Toen ze groter werden maakten we in de tuin een 'voliere' voor ze, van een kledingkast. Die zetten we op z'n kant en timmerden aan de voorkant gaas. Op de bodem legden we een flinke laag aarde met wormen erin zodat ze zelf leerden eten te zoeken.

Toen ze groot genoeg waren hebben we losgelaten op een eiland in het Veerse Meer.
Maar zouden ze dat overleven?
Gewend aan het feit dat hun kostje er iedere dag ligt, moeten ze opeens van de een op de andere dag zelf hun kostje bij elkaar gaan zoeken.
Zeer veel vogels die dan alsnog overlijden.
Als ze door hun moeder verzorgt worden maakt het niets uit dat ze niet in het nest zitten, hun moeder zorgt toch wel voor ze, en leert ze tevens hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.

Ieder jaar zitten hier een aantal jonge vogels in de tuin, en wij doen er niets aan maar ze worden wel groot omdat hun ouders ze verzorgen.
Nu al 5 jaar achter elkaar twee tot drie nesten per jaar, verleden jaar moesten we zelfs de schuur een week lang open laten staan omdat een van de jongen erin gevlogen was en het vertikte om eruit te gaan, en ook deze werd gewoon gevoerd door de oudervogels.

Voordeel van mijn tuin is wel weer dat er geen katten in kunnen komen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:15:06 #31
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_49665336
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Gewend aan het feit dat hun kostje er iedere dag ligt, moeten ze opeens van de een op de andere dag zelf hun kostje bij elkaar gaan zoeken.
Als ze door hun moeder verzorgt worden maakt het niets uit dat ze niet in het nest zitten, hun moeder zorgt toch wel voor ze, en leert ze tevens hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.

Ieder jaar zitten hier een aantal jonge vogels in de tuin, en wij doen er niets aan maar ze worden wel groot omdat hun ouders ze verzorgen.
Nu al 5 jaar achter elkaar twee tot drie nesten per jaar, verleden jaar moesten we zelfs de schuur een week lang open laten staan omdat een van de jongen erin gevlogen was en het vertikte om eruit te gaan, en ook deze werd gewoon gevoerd door de oudervogels.

Vertel maar eens hoe de moeder ze dat bijbrengt.
Ik ben lelijk.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:21:14 #32
84328 Lllaura
painting pictures
pi_49665746
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet achterlijk. Ik ving geen vogels die nog door hun ouders op de grond gevoerd werden. Deze waren allebei gepakt door katten en nog helemaal kaal (bijna doorschijnend zelfs) met dichte ogen.

Toch geloof ik wel dat ze op deze manier hebben geleerd hun kostje bij elkaar te sprokkelen. Er lag een dikke laag aarde in en naar de wormen moesten ze echt zelf op zoek. En die beesten zijn en al instinct, dat leren ze niet van hun ouders hoor...

We praatten ook niet tegen elkaar als de vogels erbij waren om ze niet te laten wennen aan stemmen. Dus toen we ze loslieten waren ze erg schuw.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:36:54 #33
176623 SnowCockroach
fabeltastisch.
pi_49693256
Ik heb een vraagje over duiven. Thuis hebben we er namelijk 3 (nog maar 1,5 maand ongeveer) waarvan er één een soort grommend geluid maakt als je in de buurt komt met je hand. Ze zijn allemaal nog wat schuw. Doen ze dit wanneer ze bang zijn of wat betekent het?
Let's Rummikub the night away.
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:37:20 #34
161622 Staafje
Forum pimp
pi_49693264
UUhhh een duif die net uit het ei is, is helemaal kaal, blind en zo'n 3-4 cm groot. Die drinkt echt niet zelf en kan ook niet rondkruipen.
Duiven groeien wel erg snel, na 2-3 weken (afhankelijk vd soort) vliegen ze al uit.
Als jouw duif al zelf kan drinken issie wellicht al zelfstandig en gewoon uitgevlogen. Als ze nog niet zelf kunnen eten (zaad) moet je ze een papje voeren wat je ook aan jonge papegaaien kan geven, met een spuitje dus. Duiven eten amper wormen of insecten, hun hoofdvoedsel is zaad.
Sue me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')