abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49564401
Schurft (Lat. scabiës) is een huidafwijking die wordt veroorzaakt door de schurftmijt (Sarcoptes scabiei). Deze minder dan 0,5 mm grote mijt graaft gangen in de huid. Daar vindt bevruchting plaats, waarna de nakomelingen de gangenstelsels verder uitbouwen. De jeuk ontstaat bij nog niet eerder besmette personen pas na een paar weken, door een allergische reactie op de mijt en de uitwerpselen daarvan.

Schurft is (moeilijk) te herkennen aan een rode huiduitslag met korstjes en bultjes. De gangen van de mijten zijn soms zichtbaar als donkere streepjes door de uitwerpselen van de mijten. Heel vaak zal men die ook niet duidelijk vinden. Tussen de vingers, rond de tepels en rond de navel zijn plaatsen waar ze wel vrij geregeld zijn aan te treffen. Het is echter zeker niet ongebruikelijk bij iemand die al weken overal jeuk heeft ook bij goed zoeken geen enkele gang aan te kunnen treffen. Door de allergische reactie van het lichaam gaan de plekken hevig jeuken, waarna de patiënt gaat krabben. Dit helpt inderdaad de infectie beperkt te houden: bij patiënten die om een of andere reden zelf niet (kunnen) krabben (ernstig demente bejaarden, inwoners van tehuizen voor ernstig meervoudig gehandicapten) treden vaak epidemieën van zeer ernstige infecties op, de zogenaamde scabies norvegica ('Noorse scabies') die niet door een ander dier wordt veroorzaakt maar alleen een veel ernstiger aantasting van de huid weergeeft. Schurft komt vooral voor op (tegen krabben) beschutte plekken van de huid, zoals de strekzijde van ellebogen, liezen, tepels, penis en scrotum.

De definitieve diagnose wordt gesteld door het aantonen van de mijt onder de microscoop; dit is niet altijd mogelijk. Sterke aanwijzingen zijn soortgelijke gevallen van jeuk onder intieme bekenden (schurft is de enige echt besmettelijke vorm van jeuk) en in de anamnese valt vooral ook op dat de jeuk 's avonds in bed voor de patiënten ondraaglijk wordt, met andere woorden als er een wat warm en iets vochtig milieu heerst. In Nederland is schurft vrij zeldzaam; in Groot-Brittannië wordt het in sommige streken nog haast dagelijks gezien. Vrij geregeld wordt het in Nederland geïmporteerd, maar veel Nederlandse huisartsen zullen nog nooit een geval zijn tegengekomen. Dat is ook de reden waarom het vaak onterecht als een allergische reactie wordt afgedaan. (Dat is overigens niet onjuist: het IS een allergische reactie, maar een waarvan de oorzaak kan worden aangepakt)

daar kan jij nog een spreekwoordelijk puntje aan zuigen!
pi_49564487
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_49564571
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_49564760
.punt. (Ned. voor punt) User met de neiging om een topic te openen waar je weinig mee kan. User die wel wat gaat proberen te maken van dit topic en niet meteen verdwijnt. Een remedie tegen .punt. is nog niet uitgevonden echter is er wel een mogelijkheid van symptoombestrijding.
.punt. is te herkennen aan zijn fietsje.

zondag 20 mei 2007 @ 12:19:22 #5
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_49564812
Beestjes in bed!!

De bedwants was vroeger bekend als wandluis. Deze naam is echter misleidend, want de bedwants behoort tot de orde der wantsen.
In het voorjaar willen er nog wel eens plotseling veel meldingen komen omtrent bedwantsen, maar het blijkt dan om de vogelmijt te gaan.

Leefwijze
Bedwantsen zijn erg lichtschuw, zodat zij in het algemeen
's nachts op zoek gaan naar hun bloedmaaltijden.
Zij voeden zich met het bloed van mensen, maar ook met dat van andere zoogdieren. Na hun bloedmaaltijden trekken zij zich weer terug in hun schuilplaatsen. Hier komt ook de naam bedwants vandaan.
Zij verstoppen zich namelijk bij voorkeur in de naden en kieren van bedden, bij metalen ledikanten in de holle delen, in zomen van beddengoed, in de ombouw van opklapbedden, maar ook achter plinten en schilderijen.
Het is mogelijk de schuilplaats te vinden. Hier zijn namelijk volwassen bedwantsen, nimfen, vervellingshuidjes, eitjes en uitwerpselen aanwezig. Bij het zoeken kan een zaklantaarn, een vergrootglas en een pincet of schroevendraaien praktisch zijn. Het vrouwtje legt gemiddeld 100 a 200 witgele eitjes. Bij optimale temperaturen kunnen dit er wel 500 zijn. De optimale temperatuur is 25 graden Celcius. De ontwikkeling van ei tot volwassen insect duurt 2 maanden. Bij gunstige omstandigheden kan dat 1 maand zijn. Het insect kan ongeveer 1 jaar oud worden.

Bestrijding
De beet van een bedwants is onmiddelijk merkbaar. De beet zwelt op en het slachtoffer heeft last van hevige jeuk. Personen die overgevoelig zijn voor de beten van een bedwants kunnen zelfs ziek worden van de beet, als zij vaak gestoken zijn.
Een bestrijdingsactie begint met een inventarisatie van het object waar de bedwants is aangetroffen. Bij een ernstige aantasting, zal men zich niet alleen moeten beperken tot de slaapkamer. Sterker nog, soms moet men ook bij de buren op onderzoek uit !!
Alle meubels moeten leeg gehaald worden en uitelkaar gehaald worden, zodat alle naden, kieren en alle mogelijke schuilplaatsen van de bedwants behandeld kunnen worden.
Vergeet vooral de plinten boven het bed niet en het loslatende behang tegen het plafond!!

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_49564862
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:17 schreef Dirkh het volgende:
.punt. (Ned. voor punt) User met de neiging om een topic te openen waar je weinig mee kan. User die wel wat gaat proberen te maken van dit topic en niet meteen verdwijnt. Een remedie tegen .punt. is nog niet uitgevonden echter is er wel een mogelijkheid van symptoombestrijding.

[afbeelding]
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_49565107
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:17 schreef Dirkh het volgende:

[afbeelding]
pi_49565162
Epispadie is een aangeboren afwijking van het mannelijk geslachtsorgaan, waarbij de opening van de plasbuis (urethra) niet in de top van de eikel is gelegen maar ergens aan de rugzijde van de eikel of de penis.

De afwijking is onschadelijk maar soms lastig bij plassen en bij geslachtsgemeenschap, vooral als de opening ver naar achteren zit. Bovendien worden afwijkingen aan de geslachtsorganen vaak als zeer psychologisch belastend ervaren. Desgewenst kan een cosmetische en/of functionele correctie worden verricht. Hoe lastig dit is hangt van de specifieke situatie in het individuele geval af.

Ligt de opening van de urethra niet aan de bovenkant maar aan de onderkant van de eikel dan spreekt men van hypospadie, deze afwijking komt veel meer voor.
pi_49565926

raar topic dit

schurft,fietsjes
pi_49566301
Huisstofmijt

De huisstofmijt (Dermatophagoides pteronyssinus) is een haast onzichtbaar kleine (ca. 0,3 mm) mijt die in huisstof leeft, met name in matrassen, kussens, gestoffeerd meubilair, tapijt en op beschimmelde muren.

De uitwerpselen en vervellingshuidjes van de huisstofmijt kunnen gezondheidsklachten veroorzaken bij de mens, zoals allergische reacties (waaronder astma en eczeem). Naar schatting heeft 10% van de Westerse bevolking een huisstofmijtallergie.

pi_49566339
wat zou er gebeuren als je die beesten zo zou vergroten dat ze net zo groot als koeien zijn?
goed script voor een horrorfilm
pi_49566522
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:02 schreef .punt. het volgende:
wat zou er gebeuren als je die beesten zo zou vergroten dat ze net zo groot als koeien zijn?
goed script voor een horrorfilm
Zeker

En het is al erg genoeg dat die beesten al overal om je heen aanwezig zijn, als je bv ligt te slapen.

Er zijn trouwens ook nog heel veel andere beesten in de natuur die er afschikwekkend uitzien...
  zondag 20 mei 2007 @ 13:36:08 #13
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_49567472
Jeuktopic.
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  zondag 20 mei 2007 @ 13:39:22 #14
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_49567610
Ik wil niet weten dat mijn ouders seks hebben.
Ik wil niet weten wie mijn ex neukt.
Ik wil niet weten wat mijn zusjes in bed doen met hun vriendjes.
Ik wil niet weten wanneer ik dood ga, dat moet een verrassing blijven.
Ik wil niet weten...
kusje!
pi_49567672
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:39 schreef Berenanus het volgende:
...
...
Eensch
  zondag 20 mei 2007 @ 13:49:23 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_49567979
quote:
Ik wil niet weten wie wat mijn ex neukt.
Ik wil niet weten...
Tics van je petten.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:49:32 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_49567986
quote:
Ik wil niet weten...
eensch
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 20 mei 2007 @ 13:52:04 #18
174235 Berenanus
pi_49568092
red ik het topic nu?

kunnen jullie het niet aanvullen btw?
kusje!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:54:03 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_49568171
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:52 schreef Berenanus het volgende:
red ik het topic nu?

Tics van je petten.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:55:01 #20
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_49568217
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:52 schreef Berenanus het volgende:
red ik het topic nu?

Nouja, weten wanneer je doodgaat is best handig, kun je rekening houden met het boeken van vakanties en opnemen van vrije dagen enzo.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:56:19 #21
174235 Berenanus
pi_49568278
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nouja, weten wanneer je doodgaat is best handig, kun je rekening houden met het boeken van vakanties en opnemen van vrije dagen enzo.
maar niet echt iets waar je naar uit kijkt..
kusje!
pi_49568313
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:49 schreef nattermann het volgende:

[..]
pi_49568418
Ik zou niet van te voren willen weten hoe mijn vriendin er uit zou zien als ze 50 is
  zondag 20 mei 2007 @ 14:00:00 #24
174235 Berenanus
pi_49568448
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:59 schreef .punt. het volgende:
Ik zou niet van te voren willen weten hoe mijn vriendin er uit zou zien als ze 50 is
so true
kusje!
  zondag 20 mei 2007 @ 14:01:44 #25
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_49568531
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:56 schreef Berenanus het volgende:

[..]

maar niet echt iets waar je naar uit kijkt..
Niet echt nee, maar daarom kan het geen kwaad het te weten. Kennis is macht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')