Goedemorgen Causaquote:
en ik zit inmiddels weer in münchen...quote:Op maandag 21 mei 2007 05:24 schreef miss_sly het volgende:
Goedemorgen.
Zo schaap weer naar het vliegtuig brengen.
Ik maak me er best zorgen over, ik ben niet fit en heb wel wat tegenslag, zoals bv kniegewrichten, had ik al bijna 3kwart jaar geen last van tot 1,5 wk. terug. Maar zo'n dag houdt me wel gaande gewoonlijk (zie Newton).quote:Op maandag 21 mei 2007 09:31 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Goedemorgen Causa![]()
Zeg, jij gaat ook naar de meet he? Ik vroeg me af, ga jij het allemaal wel trekken daar in het Naturalis en in Leiden? We zullen namelijk best wel veel lopen die dag gok ik zo en ik weet niet precies hoe fit je bent op dit moment?
mja, volgende week nog drie dagen Wenen. De week daarna nog twee dagen Stockholm.quote:
Ik ben best een rolstoel voor je regelen voor in het Naturalis? Misschien komt dat wat overdreven over, maar het lijkt me wel prettig voor je? Het Naturalis is namelijk best groot en anders ben je al bekaf voor we uberhaupt wat van Leiden gezien hebben. Zou zonde zijn.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:12 schreef Causa het volgende:
[..]
Ik maak me er best zorgen over, ik ben niet fit en heb wel wat tegenslag, zoals bv kniegewrichten, had ik al bijna 3kwart jaar geen last van tot 1,5 wk. terug. Maar zo'n dag houdt me wel gaande gewoonlijk (zie Newton).
De nadelen wegen niet genoeg tegenover ehm, ff kwijt hoe ik m'n zin moet makenvan dat ik moet thuisblijven en het zoveelste zou missen vanwege dat.
Nouja en als ik al te moe ben, dan praat en doe ik dwaas, schijnt dat dat soms best grappig kan zijn
Oh is het dan al zover? ik had die vakantie onthouden, maar zomaar veel verder in het jaar geplaatst. Kweenie hoe dat zo kwam, maar top zeg! ik krijg er ook helemaal verheuggevoelens vanquote:Op maandag 21 mei 2007 10:16 schreef osho het volgende:
[..]
mja, volgende week nog drie dagen Wenen. De week daarna nog twee dagen Stockholm.Daarna 9 dagen Dominicaanse Republiek, maar dat is met miss
![]()
bronquote:For a long time, Itzhak Bars has been studying time. More than a decade ago, the USC College physicist began pondering the role time plays in the basic laws of physics — the equations describing matter, gravity and the other forces of nature.
Those laws are exquisitely accurate. Einstein mastered gravity with his theory of general relativity, and the equations of quantum theory capture every nuance of matter and other forces, from the attractive power of magnets to the subatomic glue that holds an atom’s nucleus together.
But the laws can’t be complete. Einstein’s theory of gravity and quantum theory don’t fit together. Some piece is missing in the picture puzzle of physical reality.
Bars thinks one of the missing pieces is a hidden dimension of time.
...
In ordinary physics, position and momentum differ because the equation for momentum involves velocity. Since velocity is distance divided by time, it requires the notion of a time dimension. If swapping the equations for position and momentum really doesn’t change anything, then position needs a time dimension too.
“If I make position and momentum indistinguishable from one another, then something is changing about the notion of time,” said Bars. “If I demand a symmetry like that, I must have an extra time dimension.”
...
This viewpoint has implications for understanding many problems in physics. For one thing, current theory suggests the existence of a lightweight particle called the axion, needed to explain an anomaly in the equations of the standard model of particles and forces. If it exists, the axion could make up the mysterious “dark matter” that astronomers say affects the motions of galaxies. But two decades of searching has failed to find proof that axions exist. Two-time physics removes the original anomaly without the need for an axion, Bars has shown, possibly explaining why it has not been found.
On a grander level, two-time physics may assist in the quest to merge quantum theory with Einstein’s relativity in a single unified theory. The most popular approach to that problem today, superstring theory, also invokes extra dimensions of space, but only a single dimension of time. Many believe that a variant on string theory, known as M theory, will be the ultimate winner in the quantum-relativity unification game, and M theory requires 10 dimensions of space and one of time.
Efforts to formulate a clear and complete version of M theory have so far failed. “Nobody has yet told us what the fundamental form of M theory is,” Bars said. “We just have clues — we don’t know what it is.”
Adopting the more symmetric two-time approach may help. Describing the 11 dimensions of M theory in the language of two-time physics would require adding one time dimension plus one space dimension, giving nature 11 space and two time dimensions. “The two-time version of M theory would have a total of 13 dimensions,” Bars said.
Daar dacht ik zelf ook aan idd, ik schreef er zelfs over maar wiste het weer. Mijn armen redden dat nog geen tien meter en hellinkjes red ik al helemaal niet, dus dat maakt me nogal afhankelijk van duwers. Geeft wel veel voordeel voor mezelf idd, b.v. krijg ik veel meer mee als de inspanning veel kleiner is, b.v. geestelijke trucreflexjes die bikkels en pijntjes opvangen zijn er ook minder. Ik heb vaker voor een rolstoel moeten kiezen voor uitjes maar dan was ik met familie. Maar het is minder 'moeten' nu. Ik denk dat het wel goed komt zaterdag, ik denk dat ik beter voor de bewegingsvrijheid kan kiezen.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:26 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik ben best een rolstoel voor je regelen voor in het Naturalis? Misschien komt dat wat overdreven over, maar het lijkt me wel prettig voor je? Het Naturalis is namelijk best groot en anders ben je al bekaf voor we uberhaupt wat van Leiden gezien hebben. Zou zonde zijn.
Heb je dat ook korter en in het nederlands?quote:
Misschien even kijken hoe het gaat. Geef in ieder geval aan hoe het gaat, dan kan er eventueel iets geimproviseerd worden.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:17 schreef Causa het volgende:
[..]
Daar dacht ik zelf ook aan idd, ik schreef er zelfs over maar wiste het weer. Mijn armen redden dat nog geen tien meter en hellinkjes red ik al helemaal niet, dus dat maakt me nogal afhankelijk van duwers. Geeft wel veel voordeel voor mezelf idd, b.v. krijg ik veel meer mee als de inspanning veel kleiner is, b.v. geestelijke trucreflexjes die bikkels en pijntjes opvangen zijn er ook minder. Ik heb vaker voor een rolstoel moeten kiezen voor uitjes maar dan was ik met familie. Maar het is minder 'moeten' nu. Ik denk dat het wel goed komt zaterdag, ik denk dat ik beter voor de bewegingsvrijheid kan kiezen.
Hoi Aliceyquote:
Ik vind het geen probleem om je te duwen hoorquote:Op maandag 21 mei 2007 11:17 schreef Causa het volgende:
[..]
Daar dacht ik zelf ook aan idd, ik schreef er zelfs over maar wiste het weer. Mijn armen redden dat nog geen tien meter en hellinkjes red ik al helemaal niet, dus dat maakt me nogal afhankelijk van duwers. Geeft wel veel voordeel voor mezelf idd, b.v. krijg ik veel meer mee als de inspanning veel kleiner is, b.v. geestelijke trucreflexjes die bikkels en pijntjes opvangen zijn er ook minder. Ik heb vaker voor een rolstoel moeten kiezen voor uitjes maar dan was ik met familie. Maar het is minder 'moeten' nu. Ik denk dat het wel goed komt zaterdag, ik denk dat ik beter voor de bewegingsvrijheid kan kiezen.
Heb je al een vliegtuig van de zaak?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:16 schreef osho het volgende:
mja, volgende week nog drie dagen Wenen. De week daarna nog twee dagen Stockholm.Daarna 9 dagen Dominicaanse Republiek, maar dat is met miss
![]()
Ja het is nog maar maandag tenslotte.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien even kijken hoe het gaat. Geef in ieder geval aan hoe het gaat, dan kan er eventueel iets geimproviseerd worden.
Da's liefquote:Op maandag 21 mei 2007 11:25 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem om je te duwen hoor. Ik heb het Naturalis toch al eerder gezien. Maar zoals Alicey ook al zei, geef het dan maar aan en dan komt het altijd goed.
Goeiemorgen, voor zover je daarvan kan spreken op maandagochtend.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:19 schreef Causa het volgende:
[..]
Heb je dat ook korter en in het nederlands?
morge Monolith
Echt super-zonnig was het niet hoor.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:22 schreef Causa het volgende:
[..]
Hoi Aliceyhoe was't in't zonnige zuiden?
Het is dat de komma er staat.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:26 schreef Causa het volgende:
[..]
Ja het is nog maar maandag tenslotte.
Wel apart voor het eerst in een paar jaar dacht ik erover en dan begint iemand er spontaan over.
Ik ga es in bad, tot vanmiddag
nee, alleen het papier om er 1 te vouwenquote:Op maandag 21 mei 2007 11:25 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Heb je al een vliegtuig van de zaak?![]()
* Causa kijkt op haar klokjequote:
Intressantquote:Op maandag 21 mei 2007 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Goeiemorgen, voor zover je daarvan kan spreken op maandagochtend.![]()
De korte Nederlandse versie is dat een wetenschapper een theorie heeft opgesteld die uitgaat van het bestaan van (onder andere) een tweede tijdsdimensie. Deze theorie zou een aantal problemen met de huidige natuurkundige modellen kunnen oplossen en een stap in de richting van een universeel model kunnen zijn.
Fijn! Wat een leukquote:Op maandag 21 mei 2007 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Echt super-zonnig was het niet hoor.Maar we hebben ons goed vermaakt.
De steden zelf gezien, wat kerken en musea en natuurlijk heerlijk gegeten en aan de locale bieren gezeten.
best gaarquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |