quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:41 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Dus als ik vindt dat iemand handelt als ware het een homo, mag ik dat niet zeggen? Is homosexueel handelen dan per defenitie negatief? Wettelijk gezien niet volgens mij..
Als jij homo's gelijkwaardig vindt, kan je dus niet gekwetst worden als iemand je een homo noemt. Als je een agent een ruige hetero noemt is er toch ook niks aan het handje?
Jij kan vinden dat iemand zich als een homo gedraagt, maar is het dan echt nodig voor jou om dat aan die persoon te laten weten door hem homo te noemen? Wat boeit jou het nu dat iemand zich als een homo gedraagt. We hebben het over personen die niet in je vriendenkring zitten maar waar je wel gewoon mee moet om kunnen gaan.
Als je homo's echt gelijkwaardig zou vinden dan zou je ook geen onderscheid hoeven maken.
Je kan dan net zo goed iemand gewoon bij voor- en/of achternaam noemen want het maakt immers niets uit wat zijn geaardheid is of wat jij denkt dat het is.
Je redenering om mensen te testen is gewoon krom, jij noemt iemand een homo, die persoon wordt boos, dus hij heeft iets tegen homo's? Noem je iemand een bosneger, die persoon wordt boos, dus heeft hij iets tegen bosnegers (ook al is hij zelf een neger)?
Hoe je het wendt of keert homo/flikker, klootzak, pisvlek, dikke of weet ik veel blijven een negatieve lading houden omdat ze dat ook waren en vaak ook nog als negatief geassocieerd worden. Dan kan jij Homo of flikker niet negatief vinden maar dat betekent niet automatisch dat het daadwerkelijk ook zo is en dan hoef je niets tegen homo's, negers of weet ik veel wie te hebben. Mensen die boos worden hebben niets tegen homo's omdat je ze homo noemt. Maar wel tegen het feit dat jij niet het fatsoen hebt om gewoon met hun om te gaan door ze met 'hé, homo' aan te roepen.
Mijn twee centen...
[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 31-05-2007 18:46:33 ]
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City