Of zoals een iemand op IMDB zegt:quote:"[N]othing short of brilliant," agrees Charles Ealy at the Austin Movie Blog. "It's by far the most violent Coen brothers film ever, surpassing the deadpan tree-shredding of bodies in Fargo. And it marks a return of the Coens to Texas, where they set their first feature film, Blood Simple. Like that movie, No Country delights in the unusual minor characters who pop up in scene after scene. You hate to see them gunned down, but you know it's coming, just like a biblical plague."
Updated through 5/19.
Updates, 5/19: "A scorching blast of tense genre filmmaking shot through with rich veins of melancholy, down-home philosophy and dark, dark humor," revels Variety's Todd McCarthy. "Cormac McCarthy's bracing and brilliant novel is gold for the Coen brothers... [who] are back on top of their game after some less than stellar outings. While brandishing the brothers' customary wit and impeccable craftsmanship, pic possess the vitality and invention of top-drawer 1970s American filmmaking, quite an accomplishment these days. It's also got one of cinema's most original and memorable villains in recent memory, never a bad thing in attracting an audience, especially as so audaciously played by Javier Bardem." And Tommy Lee Jones "would practically seem to have been born to play Cormac McCarthy roles, and he proves it here."
De Gouden Palm zal het vast niet winnen, maar ik kan niet wachten.quote:"Go in knowing as little as you can but knowing at least this: this is a serious, violent, slow-paced character piece from the Coens. This is not a Fargo. If you are squeamish don't see it. If you have a short-attention span don't see it. If you only love the Coens for their fantastic comedies like O Brother and Big Lebowski and the comedy/thriller Fargo don't see it. But if you want to see an intelligent, superbly acted, powerful, beautiful cinematic treat that will remind you of the true power of cinema see it, see it, see it. It's a masterpiece. Bravo Ethan and Joel."
Waar ging 'ie heen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:16 schreef JelleS het volgende:
Gister ging in Cannes de nieuwe film van Ethan en Joel Coen, de broers die eerder verantwoordelijk waren voor moderne klassiekers als O Brother, Where Art Thou? en Fargo.
Net zoals hun debuut, dus.quote:this is a serious, violent, slow-paced character piece from the Coens
Ben het boek nu ook aan 't lezen, tof boek inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:31 schreef Plastic_Power het volgende:
Het boek is i.i.g. geweldig en de Coen brothers zijn ook top, dus dit belooft wat
Over het algemeen maakt iemand anders de trailer, tenzij de regisseur erop staat hem zelf te maken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:28 schreef MeneerTim het volgende:
Dus de Coens maken toch weleens trailers? Of maakt iemand anders die?
Het is nu i.i.g. veranderd naar 14 februari. Nog steeds veel te laat (zeker als je bedenkt dat hij eind deze maand volop in Amerika te zien is), maar goed.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:00 schreef Doff het volgende:
Kick! Wanneer komt deze uit hier?
Ik neem aan dat die 28 maart op IMDb niet klopt?![]()
Tja Transformers stond ook in die lijst toen die uitkwam..quote:Op zondag 11 november 2007 16:51 schreef Arcee het volgende:
IMDb : User Rating: 9.1/10 (1,416 votes) Top 250: #196
Ben erg benieuwd.
Het gaat niet zo zeer om die lijst waarom ik erg benieuwd ben, maar meer om de totale 'buzz' rond de film.quote:Op zondag 11 november 2007 18:24 schreef Roi het volgende:
Tja Transformers stond ook in die lijst toen die uitkwam..
Nu: User Rating: 8.9/10 (8,173 votes) Top 250: #31quote:Op zondag 11 november 2007 16:51 schreef Arcee het volgende:
IMDb : User Rating: 9.1/10 (1,416 votes) Top 250: #196
Ben erg benieuwd.
Nu: 95% fresh (141/148)quote:Op zondag 11 november 2007 18:59 schreef Arcee het volgende:
95% fresh (89/94) op Rottentomatoes, trouwens.
Jaloersquote:
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:07 schreef PeRi het volgende:
Vooral de dialogen met Jones zijn niet om over naar huis te schrijven, en over het abrupte eind wil ik het helemaal niet hebben. Goede gedeelte waren toch de stukken met de psycho en de good guy, jammer dat die niet dieper uitgewerkt waren.
Downloaden, what elsequote:Op donderdag 10 januari 2008 01:52 schreef Gillingham het volgende:
Waar zien jullie die film toch allemaal? (Van Doff weet ik het wel, lucky bastard!)
Ik zal nog ruim een maand moeten wachten helaas.
Ooit van het fenomeen 'bioscoop' gehoord? Moet je eens uitproberen, best een toegevoegde waarde voor de kijksensatie van een film.quote:
Some day, I will...quote:Op donderdag 10 januari 2008 08:02 schreef Doff het volgende:
Iedereen downloadt dit, Gillingham. Doodzonde, want deze film moet je echt gewoon in de bioscoop zien.
Dan moeten ze voor zulke films in NL wel een fatsoenlijke release plannen. Leuk dat hij op het IFFR gaat draaien, maar daar grijp ik wel vaker naast kaartjes voor zulke publiekstrekkers. Bovendien woon ik tamelijk uit de buurt van de Randstad en dekt het programma van het plaatselijke filmhuis ook lang niet altijd de lading.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:15 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ooit van het fenomeen 'bioscoop' gehoord? Moet je eens uitproberen, best een toegevoegde waarde voor de kijksensatie van een film.
Is hij al in de bios dan??quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:47 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond is het zover: ga `m in de bios bekijken![]()
Om eerlijk te zijn vind ik dit niet een film die je speciaal in de bioscoop moet zitten. Weinig special effects, weinig schrikmomenten ( op 1 naquote:Op donderdag 10 januari 2008 08:02 schreef Doff het volgende:
Iedereen downloadt dit, Gillingham. Doodzonde, want deze film moet je echt gewoon in de bioscoop zien.
Hij was in Belgie in de voorpremiérequote:
Hier sluit ik me bij aan. Ja, eigenlijk moet je dit in de bios zien om extra te kunnen genieten van het visuele pracht. Maar ik heb de discipline niet om te wachten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:47 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dan moeten ze voor zulke films in NL wel een fatsoenlijke release plannen.
Die gaat zeker op (dubbel)dvd in m`n collectie belandenquote:No Country For Old Men
Na de mislukking van The Ladykillers in 2004 waren de Coen broers even van het toneel verdwenen. En dat heeft ze blijkbaar goed gedaan. Met hun nieuwste pareltje No Country For Old Men slaan ze keihard terug.
Voor mensen die van tempo in films houden is dit een hele zit. Het tempo ligt, zoals het een western betaamt, ont-zet-tend laag. Maar de broers omzeilen handig val en de film weet de volle 2 uur te boeien.
Prachtige landschappen, geweldig acteerwerk, zwart-komische en droge humor en een paar mooie dialogen maken dat de film niet gaat vervelen. Bij vlagen is het nog spannend ook maar dat is niet de hele tijd het geval. Het feit dat er (tot op 20 minuten voor het einde) geen muziek aanwezig is draagt wel bij aan de spanning en nog meer aan het realisme.
Javier Badem is geweldig en zet een heerlijke botte rol neer. Daarnaast is Tommy Lee Jones, zoals normaal, ook erg goed.
Je moet er dus wel voor open staan en laat je niet misleiden door het lage tempo. Doe je dat dan heb je de eerste ontzettend sterke film van 2008 gezien.
8,5/10
Films moeten special effects en schrikmomenten bevatten om in de bioscoop te zien? Special effects zijn voor mij bijna een reden om een film níet in de bioscoop te zien, dan zie je namelijk beter dat het special effects zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik dit niet een film die je speciaal in de bioscoop moet zitten. Weinig special effects, weinig schrikmomenten ( op 1 na) en voor zover ik weet ook geen muziek. Nou zeg ik niet dat deze film in de bios niks aan is, in tegendeel, maar bij echte biosfilms denk ik eerder aan LOTR.
Dat bedoel ik ook niet, maar wat mis ik als ik deze film lekker in het donker thuis op mijn plasma TV kijk?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Films moeten special effects en schrikmomenten bevatten om in de bioscoop te zien? Special effects zijn voor mij bijna een reden om een film níet in de bioscoop te zien, dan zie je namelijk beter dat het special effects zijn.
Maar wat te denken van cinematografie en sfeer? Daar ga ik voor naar de bioscoop. Bovendien zit er gewoon muziek in, van hun gebruikelijke composer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |