600quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
een TA64 weer helemaal als nieuw![]()
Fantastisch
Prachtig motorblok ook...
De 4T-GTE
2,1 liter DOHC 8 klepper, twin spark turbo motor met ongeveer (hangt van de uitvoering af) 600 pk en dat in 1983
o.a. gebruikt in de Le Mans series, IMSA en group B rally
Nieuw was hij ook ooit zo, ze hebben hem echt authentiek gerestaureerd...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:22 schreef Hugster het volgende:
[..]
600
Dat zal wel lekker gaan
En volgens mij is hij wel ff een stukje beter dan nieuw nu
Hugo en ik rijden er elke dag in, gekquote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:29 schreef Tism het volgende:
Pffffffff, wat een werk!
Hij is wel mooi geworden, ga je er ook nog in rijden, of is ie alleen voor de show?![]()
Vet!!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Hugo en ik rijden er elke dag in, gek
Ja, er komt ook zat ander mooi speelgoed langs.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 08:06 schreef pvdplanet het volgende:
Kijk ook eens naar de auto's op de achtergrond!
In rallytrim had deze auto niet zo heel veel meer dan 300 pk... Had ook weinig zin gehad, want met 2wd krijg je op onverhard 600 pk niet weg.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 01:22 schreef Hugster het volgende:
600
Dat zal wel lekker gaan
En volgens mij is hij wel ff een stukje beter dan nieuw nu
Ook in NL zie je nog wel oude gr-A auto's rijden in het kampioenschap, zoals b.v. de gr-A Delta, Escort Cosworth, enz.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:05 schreef Klonk het volgende:
Ik zat laatst op MotorsTV naar het Ierse asfalt kampioenschap te kijken en daar wordt gewoon nog competatief gereden met die wagens, net als ouwe Escorts, Celica GT4, echt briljant, die rijden daar gewoon tussen WRC bakken.
Uhu: 430.000¤quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:01 schreef DS4 het volgende:
De S1 is idd wel een geweldige auto. Bij te koop staat ook iets lekkers: de Lancia S4.
Precies, dat was ook z'n handycap destijds.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
In rallytrim had deze auto niet zo heel veel meer dan 300 pk... Had ook weinig zin gehad, want met 2wd krijg je op onverhard 600 pk niet weg.
Hoe "typerend"quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:01 schreef DS4 het volgende:
De S1 is idd wel een geweldige auto. Bij te koop staat ook iets lekkers: de Lancia S4.
In de afrikaanse rally's. In het WK zelf was men kansloos tegen het geweld van de Quattro (die later het moest afleggen tegen de 205), die zelfs met een vrouw achter het stuur kon winnen (Michele Mouton).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wel knap dat ze er toch wat overwinningen mee gepakt hebben..
De Safari en de Ivoorkust rally inderdaad.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de afrikaanse rally's. In het WK zelf was men kansloos tegen het geweld van de Quattro (die later het moest afleggen tegen de 205), die zelfs met een vrouw achter het stuur kon winnen (Michele Mouton).
Die latere Celica was natuurlijk geen Gr-B (en er zat nog een kwalijk staartje aan dat succes zoals je weet). Natuurlijk ook aardig, gr A (en later WRC), maar Gr-B was toch van een andere orde. Ik heb gelukkig die tijd mee mogen maken. In de rallycross zijn ze ook nog in Nederland actief geweest (in de rally ook wel, maar niet de S1, S4, T16, enz.).quote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die Quattro was natuurlijk briljant en helaas was die Celica daar geen partij voor (dat kwam later)
Ehm... een vergelijkbaar project als die Lancia Delta S4 staat te koop voor ¤ 430.000,- Dat geeft wel een indicatie, lijkt me. Elders las ik dat deze Toyota verkocht zou zijn voor ¤ 300.000,- wat gezien de hoeveelheid vakarbeid en nieuwe onderdelen een koopje is geweest. Een fabrieksnieuwe Subaru Impreza of Mitsubishi Evo ombouwen naar de officiële WRC specificatie kost IMHO nauwelijks minder geld, zo tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:59 schreef Hijacking het volgende:
tering wat een werk zit daarin . vanuit niks iets maken prachtig.
Vraag me wel af hoeveel geld er in zit
De euhm... nummerplaat (?) zegt al genoeg: Bahrainquote:Op zondag 20 mei 2007 09:52 schreef RRRobert het volgende:
[..]
Ehm... een vergelijkbaar project als die Lancia Delta S4 staat te koop voor ¤ 430.000,- Dat geeft wel een indicatie, lijkt me. Elders las ik dat deze Toyota verkocht zou zijn voor ¤ 300.000,- wat gezien de hoeveelheid vakarbeid en nieuwe onderdelen een koopje is geweest. Een fabrieksnieuwe Subaru Impreza of Mitsubishi Evo ombouwen naar de officiële WRC specificatie kost IMHO nauwelijks minder geld, zo tegenwoordig.
Dit soort projectjes zijn vooral leuk voor die oliesheiks die na hun zoveelste Ferrari, Lambo en Aston Martin weer eens iets anders willen om op te vallen.
Was me nog niet eens opgevallenquote:Op zondag 20 mei 2007 10:40 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
De euhm... nummerplaat (?) zegt al genoeg: Bahrain
Ze hebben daar ook geen zandstraalbak op poten staan maar gewoon een hele zandstraal circustent als ik het zo op de foto's ziequote:Op zondag 20 mei 2007 14:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Deze is ook wel apart trouwens
een Ford Model A met een 250 pk rally motor
http://www.mat.fi/project1929fordmodel-a.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |